DN-chefen: Ni får inte träffa varken Thomas Mattsson eller Peter Wolodarski

11
1993

När Markus Andersson med sitt team från Nya Dagbladets i samarbete med NewsVoice sökte Expressens och DN:s chefredaktörer på huvudkontoret i Stockholm  lämnades beskedet av Christer Ohlsson “Head of Administration” från Dagens Nyheter att vi inte kommer att få träffa någon ansvarig.

Nya Dagbladet och NewsVoice lyckades trots att teamen var punktmarkerade av 7-8 civilklädda säkerhetsvakter – som bad oss att inte filma och helst avlägsna oss – få ett samtal med åtminstone en chef. Besöket i receptionen hos DN och Expressen är resultatet av att Nya Dagbladet sedan en tid försökt få kontakt med ansvariga utan resultat trots telefonsamtal och mail.

“På Gjörwellsgatan 30 där redaktionerna huserar har man upprättat “skalskydd” och anlitat privata säkerhetsvakter som patrullerar både i och utanför huset.

Trots det kostsamma skyddet mot medborgarna lyckas Nya Dagbladets reportrar haffa flera medarbetare på tidningarna som dock är föga intresserade av att svara på några frågor”, skriver Alexander Almqvist-Paajanen som filmade händelsen med Torbjörn Sassersson från NewsVoice.

Videon ovan visar chefredaktör Markus Anderssons samtal med DN-chefen den 23 mars 2018.

Text: NewsVoice| Video: Nya Dagbladet och NewsVoice | #SättDig


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Prenumerera
Notify of
guest
11 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Stella Tormanoff
Gäst
26 mars 2018 kl 21:58

Bra jobbat!

Det här är riktig journalistik – att granska makten. När den allmänna journalistiken är en del av makten, så har vi diktatur.

leif bengtsson
leif bengtsson
26 mars 2018 kl 23:07

Härligt!!!!
TACK!!
LeifB

per
per
Gäst
27 mars 2018 kl 00:42

Torbjörn Sassersson, Markus Andersson och Alexander Almqvist-Paajanen, jag tycker att ni är så sanslöst bra. Vilka journalister! Grymt!

Det måste vara plågsamt för drakarnas uppblåsta, självbelåtna, otränade nollor till anställda, att plötsligt själva ifrågasättas av tre riktiga journalister, som är betydligt intelligentare och mer drivna än de själva.

Bra att Marcus Andersson har förmågan att vara så trevlig och korrekt. Han är också verkligt duktig på att driva samtalet framåt, trots ovilliga intervjuobjekt.

Mikael Nilsson
Mikael Nilsson
Gäst
27 mars 2018 kl 08:38

Tack för att ni finns ! Ni RIKTIGA journalister. Ni demokratins hjältar !
Förmodligen är Bonniers det största enskilda hotet mot demokratin i Sverige, ytterst allvarligt.
Bonniers och övrig MSM har haft monopol på sanningen. Det har dom inte längre.
Som så många andra i maktställning så fick dom hybris, trodde att dom var oantastliga med sin överlägsna värdegrund och sitt knäsittande hos makten i Rosenbad.
Och hade det inte varit för den extrema invandringen på senare år och ljugandet om dess fördelar och förträfflighet så hade det kanske gått att dupera svenskarna i några år till. Men nu är det slut.
Med vänlig hälsning Mikael Nilsson

Dan
Dan
Gäst
27 mars 2018 kl 08:43

Vi får inte ställa frågor till dem som stjäl våra pengar!

Torbjörn Sassersson red.
Admin
27 mars 2018 kl 10:46

Jag ringde FRA för en tid sedan (hösten 2017) och frågade om NewsVoice kan få intervjua FRA och svaret var: inget problem.

Varför är DN och Expressen mer otillgängliga än FRA?

Carina Agrell
Gäst
27 mars 2018 kl 10:58

Tjusigt!! Tack för utmärkt journalistik!!

Conny Freij Larson
Conny Freij Larson
27 mars 2018 kl 11:50

När media som här motarbetar demokratin, då är det hög tid att avveckla presstödet. Det är ändå skattepengar det handlar om.

Jan Norberg
27 mars 2018 kl 12:17

@ Conny Freij Larsson, jag håller helt med att presstödet är länken mellan MSM och den politiska makten.

Därför har media helt lagt ned sin maktgranskande roll av myndigheter och politiker med allt vad detta innebär för en bristande demokrati.

MSM får sitt presstöd och politikerna har sina statliga partistödspengar och därigenom blir dessa båda helt oberoende av dem vilka med sina surt förvärvade skattepengar finansierar dessa två kategorier.

Och allt detta för att bli hånade, bespottade och bedragna av dessa bidragsnarkomaner.

När nu MSM och politikerna gör gemensam sak för att i grundlag reducera den fria åsiktsbildningen så blir det ännu viktigare att stödja alternativa mediekanaler som tex Newsvoice.

Svenne Banan
Svenne Banan
Gäst
28 mars 2018 kl 20:44

Sverige har ingen framtid. Vi har helt enkelt haft det för bra. Nu är det vår tur att bita i det sura äpplet.

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
29 mars 2018 kl 05:49

Det finns ett bra amerikanskt uttryck här och det är “de cirklar sina vagnar”, alltså man skapar en försvarsring. Det betyder i sin tur att deras utåtriktade flöden blir förminskade. BRA JOBBAT!