Så här ser förtryckta människor ut på en vanlig flight idag

34
Bilder från KLM-flygning, feb 2021. Montage: NewsVoive
Bilder från KLM-flygning, 4 februari 2021. Foto och montage: NewsVoice

DEBATT. Det har blivit osäkert, dyrt, men även förolämpande med flygresor för privatpersoner. Inför redaktörens resa mellan Athen och Amsterdam stacks det in testpinnar i både mun och näsa. Trots att alla som godkändes för flygningen redan hade klarat två tester – och därmed var sjukdomsfria – krävdes ändå munskydd.

Nya regler infördes den 2:a februari för alla som flyger med det holländska flygbolaget KLM. Alla som ska mellanlanda i Amsterdam måste innan inresa ha testats negativt i två olika test, dels i ett PCR-test, men dels även för antigener, vilket ska indikera om det pågår en infektion i kroppen. Testkraven gäller för personer som kommer från ett land som anses vara osäkert som till exempel Grekland.

Kraven för alla som avreser från Athen till Amsterdam är att passageraren ska kunna uppvisa ett negativt PCR-resultat (pris 600 kr) som är maximalt 72 timmar gammalt samt ett negativt antigentest (200 kr) som är max 4 timmar gammalt innan avresa. Båda testerna kunde utföras på Athens internationella flygplats.

Är ett av dessa tester positivt släpps passageraren inte på planet. Vem hinner eller tillåts boka om en flygresa med 4 timmars varsel och hur länge måste passageraren vänta för att kunna ta om testerna? Den vanligaste karantänsperioden runt om i världen är 10-14 dagar vid en testning som påstås visa pågående smitta.

Min hemresa startade på Samos. Av olika skäl (framför allt pga coronareglerna) kortade jag ner besöket på Samos och köpte därför en separat enkel flygbiljett från Samos till Athen. Priset var 700 kr. I Athen försökte jag boka om den resterande delen av resan eftersom hela resan var ombokningsbar, men det gick inte KLM med på eftersom jag ändrat startposition på hemresan från Samos till Athen. Enligt KLM blir det då en ny resa och ombokningspriset på drygt 600 kr kastades i sjön. Det blev till att köpa en ny biljett för c:a 2100 kr från Athen till Stockholm.

Flygvärdinnorna var vänliga, men ettriga under hela hemresan med att kontrollera att munskydden täckte samtliga 200-300 näsor i planet. Det fick inte glida ner. Man kan undra varför alla dessa passagerare ska ha munskydd trots att alla enligt testarna bevisligen är sjukdomsfria. Det är nämligen enligt det trakasserande coronanarrativet skillnad på att vara sjukdomsfri och smittfri. En person som är testad negativt för smitta och sjukdom – och som dessutom är vaccinerad –  kan ändå vara smittbärare. Alla blir misstänkta och ingen kan lita på någon. Vinnaren är det kontrollsystem som varje dag tar allt mer kontroll över samhället och invånarna.

När KLM-planet landade i Amsterdam meddelande flygvärdinnorna att alla passagerare uppmanades att gå i frivillig karantän i 10 dagar i sina hem. Snart är inte heller det frivilligt.

Jag tog tillfälligt av mig “munkavlen” i planet i slutet av flygningen över Sverige, men tyvärr såg ingen flygvärdinna det. Det hade varit intressant att se hur de tränats att hantera en passagerare som gör passivt motstånd. Jag satte på mig trasslet igen för jag orkade inte just denna dag att utmana ödet, men den dagen kommer.

Snart styrs vi alla av data på skärmar, av datorer och tillhörande informationssystem. När det realiserats har människans blivit ett redskap åt ett teknokratiskt övervakningssystem som styrs av maskiner, om vi inte gör passivt motstånd. 

Text: Torbjörn Sassersson


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Föregående artikelFN frågar unga dataspelare om klimatet
Nästa artikelUS State Department medger att Covid-19-virus kan ha skapats i Wuhan-laboratorium
Torbjörn Sassersson är redaktör på NewsVoice.se. Torbjörn har arbetat inom media sedan 1995 och har i övrigt en bakgrund inom webb-PR, IT och kommunikation.
Prenumerera
Notify of
guest
34 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
soren turesson
soren turesson
Gäst
9 februari 2021 kl 17:46

Extraordinary Popular Delusions and the Madness of Crowds en bok på 700 sidor utgiven 1995 att läsa för den som till äventyr trodde att fake news var en nymodighet.

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
9 februari 2021 kl 18:45

Själv har jag gått mot rött på ICA.
Räknas det som passivt eller aktivt motstånd?

Tydligen förstod covidioterna det galna i att sätta upp “trafikljus” i luftslussen in på ICA, och man tog bort det igen.

Blir bara sorgligare och sorgligare. Såg flera personer idag med munskydd när de är ute och går eller sitter ute långt ifrån andra. Verkligheten blir bara galnare och galnare. Önskar varje dag att jag ska vakna från denna mardröm där inget längre följer logik.

Blir masker obligatoriskt någonstans på allmän plats blir det nog polisanmälan för strypning.
https://www.brighteon.com/c5dc39ee-664d-43f7-8e4f-34147b370377

Per Held
Per Held
Gäst
Reply to  Josef Persson
10 februari 2021 kl 09:34

Mötte för några veckor sedan en ensam ung kvinna i skymningen på en gata i Sthlm, folktomt, Mask och visir, som vi vore på IVA-intensiven.
Skräcken måste vara stor, toppen på isberget.
Medias impact är extrem.

Rico Jafar
Rico Jafar
Gäst
9 februari 2021 kl 19:23

Ursäkta språket men detta låter helt förjävligt. Kom själv hem till Sverige via KLM i november och detta lyckades jag med utan varken test eller mask(hade inte ens en med mig). Jag förväntade mig mycket motstånd men bortsett från säkerhetskontrollen där jag omringades av 5-6 personer så klarade jag mig väldigt bra. Det var en unik upplevelse och en jag aldrig kommer att glömma bort. Känslan att vara den enda personen utan en slavmask på både flyplats och plan var en tung sådan. Det fåraktiga beteendet man ser hos den stora majoriteten av människor är skrämmande och bådar inte gott för vart vi är påväg. Hoppas jag har fel men jag förbereder mig för det värsta.

Rico Jafar
Rico Jafar
Gäst
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
10 februari 2021 kl 20:59

Tråkigt att det skall vara så men det är en del av agendan att göra det så krångligt och avskräckande som möjligt för oss “vanligt” folk att resa runt och röra oss fritt utanför vårt lands gränser. Jag antar att det enda alternativet vi har visst inte vi står emot detta vansinne blir att hyra privatflyg i stora grupper. Blir fortsatt dyrt(runt 60-80000 kr per person) men inga krav på tester, vaccin, maskar eller distans.

per
per
9 februari 2021 kl 19:47

Somliga corona-debattörer, däribland doktor Judy Mikovits, misstänker att PCR-topsen ger ifrån sig ämnen uppe vid hjärnan som skall påverka människor negativt, ungefär som vaccinerna, och att det är av den anledningen som de elaka små “Jag följer bara order”-trollen rotar runt så förbannat uppe i huvudet.

Mikovits säger att man lika gärna bra hade kunnat ta saliv för att testa för corona, vilket i och för sig också hade varit idiotiskt, eftersom PCR-testen inte fungerar.

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  per
10 februari 2021 kl 00:02

Det är många som har sagt att det svidit som fan efter testet. Dom är ju och gräver långt bak där luktnerven går in i hjärnan via Cribriform-plattan. Den plattan har en nätliknande benstruktur där nerven går igenom och det är det närmaste man kommer hjärnan utan att behöva borra upp skallbenet. I detta massiva experiment på hela mänskligheten så behöver inte vaccinet vara det enda pågående experimentet då dom i princip ljuger om precis allting.

per
per
Reply to  Anders Johansson
10 februari 2021 kl 08:08

Tack, Anders Johansson.

Hur ser vi ut uppe i näsan precis vid hjärnans främre del, där de elaka små “Jag följer bara order”-trollen rotar runt med tops?

Animation. Cribriform plate (green) and olfactory nerves (yellow)
comment image

Human skull, superior view. The calvaria is removed https://en.wikipedia.org/wiki/Cribriform_plate#/media/File:Cribriform_plate_and_Olfactory_nerve_-_superior_view.svg

Cribriform platecomment image

Cribriform platecomment image

Ethmoid bone (red) and frontal bone, seen from bottom. Olfactory foramina are illustratedcomment image

Christa galli and cribri form plate https://commons.wikimedia.org/w/index.php?title=File:Crista_galli_and_cribriform_plate.webm

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  per
10 februari 2021 kl 13:28

Den hjärnätande sötvattensamöban Naegleria fowleri angriper hjärnan via luktnerven och Cribriform-plattan, så det går ju att komma åt hjärnan den vägen. https://en.wikipedia.org/wiki/Naegleria_fowleri

per
per
Reply to  Anders Johansson
10 februari 2021 kl 22:54

Med tanke på de egenskaper som kolloidalt silver besitter, så skulle nedanstående mycket väl kunna stämma:

Colloidal Silver Beats Deadly Brain-Eating Parasite https://thesilveredge.com/colloidal-silver-beats-deadly-brain-eating-parasite/

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  per
11 februari 2021 kl 09:33

Jag menade bara att är det en infektionsväg för en parasit kan det även vara detsamma för något annat.

Redan första gången jag såg hur djupt de tog provet och det obehag provtagningen verkade ge så tyckte jag det såg märkligt ut. För det är som du skrev i första kommentaren. Skulle Corona vara en sån smittsam sjukdom som förvandlar kroppen till en virusfabrik så skulle det räcka med saliv för att fastställa infektion.

per
per
Reply to  per
11 februari 2021 kl 10:21

Anders Johansson 11 februari, 2021 At 09:33

Jag förstod vad du menade och håller helt med dig: Skadliga ämnen i största allmänhet kan tränga in till hjärnan via den aktuella strukturen som vetter mot näshålan.

Din kommentar om Naegleria fowleri startade upp det naturmedicinska problemlösningstänkandet hos mig och jag seglade ifrån det egentliga diskussionsämnet,

Jag gillar dina kommentarer här ovan om PCR-testning i näsan och Cribriform-plattan, Anders Johansson.

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  per
11 februari 2021 kl 11:08

@Per Nordgren. Jag vet men vill ändå vara tydlig med att jag inte försöker gå i polemik med dig, då vi sitter i samma lilla sjunkande båt.

Sen har de ju varit rätt öppna med att de söker vägar för total kontroll och den kontrollen uppnår man bara om man kan kontrollera hjärnan. Men kroppen är ju rätt bra på att skydda den.

Det här med test- och vaccinering kan ju vara två olika sätt att försöka få åtkomst under förespeglingen att det är olika moment i syftet att förhindra sjukdom.

Men just nu kanske det mer handlar om att vänja oss vid återkommande invasiva tester som intravenös medicinering och sen kan ju nästa omgång innehålla precis vad som helst.

Framöver kan det nog vara en god idé att hålla sig på friskt avstånd från sjukvården.

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  per
11 februari 2021 kl 11:30

PS.
“SARS-CoV-2 spike proteins disrupt the blood-brain barrier, new research shows”
https://www.sciencedaily.com/releases/2020/10/201029141941.htm

“The SARS-CoV-2 spike protein alters barrier function in 2D static and 3D microfluidic in-vitro models of the human blood–brain barrier”
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7547916/

Och “vaccinet” innehåller ju RNA som kodar för just det spikproteinet.

per
per
Reply to  Anders Johansson
10 februari 2021 kl 08:37

Cribriform Plate – Lamina Cribriosa – Earth’s Labcomment image

comment image

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  per
10 februari 2021 kl 12:32

Att alla sen inte upplever samma sak vid såväl test- som vaccinering behöver inte heller betyda något speciellt. För precis som vaccin har olika batch-nummer så gäller detsamma för test-kitten. Sen kan man via detta batch-nummer se vilken effekt en specifik batch hade där den administrerades. Vissa av testen utförs med en våt tops som kommer färdigpreparerad i ett provrör och sen är det väl olika test beroende på tillverkare.

I Kalifornien stoppade de tillfälligt en batch av Modernas vaccin à 300 K doser eftersom denna batch resulterade i ovanligt många anafylaktiska reaktioner. Det här visar ju att vaccinet inte bara skiljer sig beroende på producent och teknik utan att det även kan skilja sig mellan olika batch av precis samma vaccin. Så antingen slarvar de vid tillverkningen eller så har experimentet olika små delmoment.

Keddas
Keddas
Gäst
9 februari 2021 kl 20:55

Hur länge ska det här pågå? De verkar som alla har tappat förståndet. Man (vem?) underhåller rädslan, för rädda människor kan tvingas göra vad som helst. Så länge rädslan finns kommer inget att förändras. Någon gång när livet inte längre är värt att levas, då försvinner rädslan att förlora den, och kanske då, kan människan växa ur förtrycket och återvinner sin frihet.

Åke Södergren
Åke Södergren
Gäst
Reply to  Keddas
9 februari 2021 kl 21:53

Rädsla är så enkelt att reducera till intet med lite kunskap om statisk elektricitet, ty det är helt analogt med hur sinnet fungerar. Rädsla är en emotion och emotioner ligger staplade i en exakt ordning i minnet/sinnet. Glöm hjärna för det är mekano. Sök på emotional frequency scales på sökmaskin till en början. Lär in ordningsföljden, gå ut och se att den fungerar, och, detta vet varenda småbarnsmamma som höjt blicken över paddan.

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
9 februari 2021 kl 21:20

Framöver kommer det väl bli “The Great Bend Over” med anal Schwab och hela köret.

Erik Forsman
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
10 februari 2021 kl 08:13

comment image

Hej och hå…

Kjell Holmsten
Kjell Holmsten
Gäst
9 februari 2021 kl 22:13

Vi måste göra motstånd hela tiden mot allt och alla regler de sätter upp. Vaddå demonstrera och hålla avstånd? Demonstrerar vi så demonstrerar vi mot att hålla avstånd, mot att bära mask, mot vaccinerna som är fake. Ja vi demonstrerar mot nedstängningen av samhällen, företag och mänsklig kontakt som de gör allt för att förbjuda. De vill ta reda på hur mycket vi tål innan de sätter in militär.

Det är dags att vakna upp nu……………..?!
Sprid denna video till alla som inte har vaknat.

Ulrika Nyblom
Ulrika Nyblom
Gäst
Reply to  Kjell Holmsten
11 februari 2021 kl 00:27

Tack! Verkligen tack. Några få vågar inse sanningen. Jag vågar inte dela denna info med alla, men en, som jag i detta fall litar på. Jag har insett en del av detta. Jag frågade en aktiv politiker, är det politikerna som styr? Kan inte svara. Så jag frågade, om vi lämnar tel hemma och går ut i skogen. Ungefär så, sa hen.

leif bengtsson
leif bengtsson
10 februari 2021 kl 06:50

Idag har Google en lite annorlunda bild. Denna gång Boris Pasternak som skrev Doktor Zjivago.

Kanske nån som tänkt till…

“Doktor Zjivago (ryska: Доктор Живаго) är en historisk roman av Boris Pasternak. Romanen publicerades första gången i en översättning till italienska 1957 eftersom den förbjöds i Sovjetunionen. 1988 hade Boris Pasternak omvärderats och Doktor Zjivago kunde då ges ut i Sovjet på originalspråket ryska.

Doktor Zjivago kretsar kring läkaren och poeten Jurij Zjivago och utspelar sig i Ryssland mellan åren 1902 och 1929 med revolutionen 1905, första världskriget, revolutionen och inbördeskriget. Epilogen behandlar sommaren 1943 under andra världskriget och tiden till kort efter Stalins död. En diktcykel avslutar boken.

Jurij Zjivago kämpar för att behålla sin idealism, individualism och humanism i en tid av kollektivism och folkmord. Romanen handlar även om kärlek och om hur komplicerad sådan kan vara.

Doktor Zjivago ledde till att Boris Pasternak tilldelades nobelpriset i litteratur 1958”.

LeifB

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
10 februari 2021 kl 10:05

Det hela är en enda stor parodi – frågan är – varför ser inte folk igenom detta ?

Det hela är en ond plan mot mänskligheten, men en vaken människa känner inom sig, han anar, han får respons från sitt inre, att någonting är fel när en liten grupp människor i samhällstoppen, som har en egen agenda, vill styra över resten av befolkningen. Det handlar om att varje människa behöver vakna upp och bli medveten om att vi lever i ett samhälle där samhällseliten, både lokalt, nationellt och globalt, sedan lång tid, avsiktligt styr mänskligheten efter sin egen ondskefulla maktfullkomliga agenda. Men om folk har som sin norm att hellre lita på det som auktoriteterna säger än på sin egen förmåga att förstå, då är detta ett tecken på att folket har stängt av sitt suveräna tänkande. Men människor har ju fri vilja att tro på det dom vill, och i och med att människor självmant väljer att tro på det här uppenbart ondskefulla samhällsstyret så kommer eliten också att fortsätta ha kommandot över mänskligheten, så länge de tror på dem.
Det enda som kan bryta ett sådant här ondskefullt styre, det är att det hjärntvättade folket vaknar upp genom ett saftigt avslöjande, rätt i ansiktet på dem, hårt och hänsynslöst. Ingenting annat kommer att funka. Och det är det vi nu väntar på !

sandis
sandis
Gäst
Reply to  Erik Wiklund
10 februari 2021 kl 13:26

Big economic bang rakt ner i bostadshausen!

Carina Agrell
Carina Agrell
Gäst
10 februari 2021 kl 14:07

Som jag kommenterat till en annan artikel, så tror jag att detta med vacciner, pass och intyg, munkorg och annat som ingår i konceptet bara en psy-op. Det är vad som pågår med våra restauranger, hotell, lokala handel osv som är det verkliga problemet. Kan NWO-patrasket hålla igång rädslan under resten av året till “stödåtgärderna” runnit bort, så kommer restriktionerna att blåsas av. När fåren har tystnat kan vi se oss omkring, och undra hur kalabaliken har påverkat de samhällsbärande småföretagen. Inte många kommer att behöva bry sig om flygbolagens restriktioner, de flesta har när kedjeeffekterna gjort sitt, ändå inte råd att åka någonstans – och det är detta som är syftet!

leif bengtsson
leif bengtsson
10 februari 2021 kl 22:10

Vi måste komma ihåg varför pandemier blivit vanligare.
Innan Svinplunsan definierades pandemi som (fritt ur minnet) “livshotande sjukdom spridd till 5 kontinenter”. Strax innan Svinflunsan tog WHO av nån anledning pandemi bort livshotande ur definitionen. Så där är vi nu. Typ förkylning bör hamna i pandemifacket numer, om man vill;)

Alla känner väl nu i magen att något inte står rätt till bland våra beslutsfattare och godkända vetenskapare och dito “influensers”. När Leif GW snyftade om uteblivet vaccin på löpet so borde nån klocka gå igång.

Jag har med intresse följt Doctor Sam Bailey på Youtube.

Tycker att hennes intervju av Claus Köhnlein sammanfattar det mesta om Covid och vad virus ställer till med eller inte. Claus Köhnlein startade sin karriär med HIV som han också går igenom. Han var också kompis med “uppfinnaren ” av PCR-testet och berättar en stund om det
https://www.youtube.com/watch?v=-LToSnpz8A4

Rekommenderar hennes clip som oftast är enkla att förstå och verkar vara på riktigt.

Istället för munskydd borde vi som förstår att det är något annat gå ut med en aluminiummössa. Kanske med tofs.

https://hipandthigh.wordpress.com/2014/06/05/tin-foil-hat-theology-1/
😉

LeifB

Ulrika Nyblom
Ulrika Nyblom
Gäst
11 februari 2021 kl 00:58

Vi är på tok för tysta och snälla och fogliga. Vi törs inte säga ifrån högljutt, och gör vi det, då kommer någon och påstår, att vi gör fel, o griper oss. Sjukt! Men om vi, som är vakna, sätter upp en symbol då, utanför ett av våra fönster. Ett färgat tyg-stycke, som visar, här bor en “gruppmedlem”. Och om alla till slut, hakar på? Vad ska de göra? Symboliskt sett, visa vad du tycker.

Carina Agrell
Carina Agrell
Gäst
Reply to  Ulrika Nyblom
11 februari 2021 kl 07:15

Ingen dum idé! Om man kan samla alternativmediaproducenterna kring en sådan idé så skulle den spridas relativt snabbt – även till angränsande länder och förhoppningsvis därifrån vidare utåt.

Mats Jangdal
Gäst
11 februari 2021 kl 15:50

Problemet verkar vara att hela västvärlden degenererat för så länge sedan att allt förnuft hos vanligt folk (inkl. läkare, lärare och journalister) och vanliga folkvalda politiker inte varit i bruk på så lång tid att ingen längre minns när det senast hände.
Hur kan man med propaganda och indoktrinering intelligensbefria den högpresterande delen av världens befolkning i den omfattningen?

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
11 februari 2021 kl 17:52

Europarådet slår fast i resolution: Vaccinationer får inte vara tvingande och ingen ovaccinerad får diskrimineras

https://www.nyatider.nu/europaradet-slar-fast-i-resolution-vaccinationer-far-inte-vara-tvingande-och-ingen-ovaccinerad-far-diskrimineras/

Angående det “frivilliga” topsandet i näsan.

TRANSPORT LÄNGS NERVER

Patrick Störtebecker
Med dr, Docent

http://web.archive.org/web/20060513073833/http://www.2000taletsvetenskap.nu/uppladdning/tandrota/tandrotk6.htm