Kulturpredator Robert Aschberg förhör Kajsa Ekis Ekman som lämnar PK-scenen

-

MEDIA & OPINION. Undertecknad skrev tidigare om hur kulturpredator Andreas Gustavsson sparkar en av ETC:s bästa reportrar som i en artikel vågar rapportera om vad som verkligen händer i Ukraina. Nu följer kulturpredator Robert Aschberg upp med ett litet “förhör” av Ekman under PK-klubbens senaste tillställning.

Ekis Ekman omringas efter förlusten av jobbet på ETC av kulturpredatorerna, de där som vi alla inom nya nätmedia känner till så väl. Publicistklubbens ordförande Robert Aschberg “förhör” Ekman på sitt sedvanliga sätt (börjar mjukt och sedan hårdnar frågorna). Det är så här kulturpredatorer tvingar oliktänkande och fria journalister att gå i försvar, som under publicistklubbens event på Kulturhuset i Stockholm den 25 april.

Aschberg ställer sina frågor och är inte speciellt hänsynstagande till Ekmans nya livssituation som innebär att hon ensam och arbetslös måste ta om hand två barn.

Man måste komma ihåg att Robert Aschberg är en sådan där självgod person som endast kan känna styrka och makt så länge han vet att han arbetar med uppbackning bakifrån från etablissemanget.

Länk till videon där Aschberg får Kajsa Ekman att falla i gråt: “Jag tror vi klipper här.”

Annat är det med Ekman som nu är lika misstänkliggjord som de flesta av oss andra inom fria media, men hon har också blivit fri från kulturetablissemangets policystyrning och självförhärligande filterbubbla.

Ekman är sannolikt helt utestängd från hela finmedias sfär eftersom hon inte följer NATO:s och EU Stratcoms policy om hur journalister får skriva om Ukrainakriget. Det blir alltså nästan omöjligt att finna ett nytt jobb i etablissemangets Kultursverige. Ekman sa ju något positivt om ryska SVT (RT.com). Nu måste hon söka frilansuppdrag.

Jag rekommenderar dig som läsare att i videon ovan lyssna på Ekmans egna ord om hur det fria ordet strypts.

Text: Torbjörn Sassersson | Förslag till svenskt nyord: #kulturpredator

Torbjörn Sassersson red.http://www.sasser.net/
Torbjörn Sassersson är redaktör på NewsVoice.se. Torbjörn har arbetat inom media sedan 1995 och har i övrigt en bakgrund inom webb-PR, IT och kommunikation.
Stöd NewsVoice genom att köpa kaffe
I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.

13 KOMMENTARER

Prenumerera
Notify of
guest
13 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
En annan
En annan
Gäst
27 april 2022 kl 19:08
En annan
En annan
Gäst
27 april 2022 kl 19:03

Läs boken -NAFTA-, om ryssarnas försäljning av petroleum till Sverige, där dyker Aschbergs förfader upp i en minst sagt kompromenterande roll som guldtvättare av Lenins jakt på kapital! Robert borde sluta med sin jakt på oliktänkande och i stället se över sitt eget hus. Han är ett tvättäkta svin och mobbare av rang. Om nu någon vågar ifrågasätta aset, peka på hans anor som medlöpare till Lenin. Örk, mår illa bara jag ser honom, kanske hans förfaders svinerier har gett honom hans utseende…

Last edited 2 månader sedan by Torbjörn Sassersson red.
Erik Forsman
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
27 april 2022 kl 10:44

Varför tror du Torbjörn att det är så? Publicist klubben av alla parter stänger ner kommentarsfältet? Borde inte dylik klubb främja just debatt?

Eddie Felson
Eddie Felson
Gäst
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
27 april 2022 kl 16:00

På tal om det,hur kommer det sig att min kommentar inte kom med på den här “nyhets artikeln” här på Newsvoice?

Sen undrar jag varför en kommentar måste godkännas av er innan läsare kan se den. (jag vet varför,men skulle ändå vara kul och höra eran resonemang).

Per Melin
Per Melin
Gäst
26 april 2022 kl 15:27

Min inställning till etablissemangsjournalisten Kajsa Ekis Ekman är dubbel. Hon har genom åren på ett ganska bra sätt argumenterat för människors rätt att själva bestämma över sina kroppar, men gjorde hösten 2021 plötsligt ett våldsamt lappkast i fascistisk riktning och börjar propagera för tvångsvaccinering.

Andreas Sidkvist replikerar Kajsa Ekis Ekman angående tvångsvaccinering Extern Skribent -3 oktober 2021 kl 17:47 https://newsvoice.se/2021/10/andreas-sidkvist-replikerar-kajsa-ekis-ekman-vangsvaccinering/

Hur skall man kunna förlåta en sådan grov överträdelse med mindre än att vederbörande förklarar sig och innerligt tar tillbaks sitt uttalande?

Torpeden Aschberg et als sedvanliga överfall på oliktänkande kolleger, som skall avskräcka resten av etablissemangets journalistkår ifrån liknande kätterska tilltag, är motbjudande. Den självutnämnda maktelitens status quo måste dock försvaras med alla till buds stående medel.

Jag hoppas trots allt att Kajsas Ekis Ekman kommer ur sin nuvarande kris som en gladare, klokare, ärligare, mer insiktsfull människa och yrkeskvinna.

Douglas
Douglas
Gäst
26 april 2022 kl 12:59

Hon verkar lika blåst ju. “Det värsta med SD är väl rasismen?” suck… Gött när vänsterjourbalister får smaka på cancel culture.

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
26 april 2022 kl 12:55

Slår man upp självgod i ett lexikon kommer det stå.

Personifierades i all sin prakt under slutet på 1900 talet och början av 2000 talet av Robert Aschelberg…….

Sveriges mest gräsliga “journalist”.

“Men vänta menar du att Svenska medier är ofria”?

Är inte det här ett utmärkt exempel på just hur ofria de är?

Ska man skratta eller gråta? Robert är ju en genuint otäck människa, medkänsla verkar vara obefintlig hos mannen.

Per Held
Per Held
Gäst
26 april 2022 kl 12:12

Här gör Robert Aschberg något som liknar förhöret, den nu klassiska Aktuelltvarianten där statistikern Joakim Ruist tystnar när nyhetsankaret frågar Ruist, typ, varför Ruist inte censurerar sig.
-Tänkte du inte innan vilka krafter som kan missbruka det du publicerade i din artikel?

Tystnad……Ekis, Jag bryter här!

Per Melin
Per Melin
Gäst
Reply to  Per Held
26 april 2022 kl 15:46

Ja, den intervjun är verkligen en klassiker. Aktuellt med nyhetsankaret Lotta Bouvin-Sundberg nådde i och med sin intervju av forskaren Joakim Ruist en ny bottennotering. Bouvin-Sundberg framstod som fullständigt hjärntvättad och känslomässigt avtrubbad:

SVTs magiska intervju med Joakim Ruist 32 375 visningar 2 juni 2018https://www.youtube.com/watch?v=jhl4FF6wQqU

Forskaren i uppmärksammade intervjun: Aktuellt väljer att framställa konflikt PUBLICERAD 1 JUNI 2018 https://www.svt.se/kultur/medier/forskaren-i-uppmarksammad-intervju-aktuellt-valjer-att-framstalla-konflikt

Torbjörn Sassersson red.http://www.sasser.net/
Torbjörn Sassersson är redaktör på NewsVoice.se. Torbjörn har arbetat inom media sedan 1995 och har i övrigt en bakgrund inom webb-PR, IT och kommunikation.