Martin Stensö om Hannah Pollack Sarneckis närvaro på manifestationen för vaccinskadade

-

NOTERAT. Den oberoende bloggaren Martin Stensö ställer frågor om varför FOI-forskaren Hannah Pollack Sarnecki och två personer fotade och observerade manifestationen #Talaomdet tillägnad vaccinskadade den 30 maj i Observatorielunden i Stockholm.

Hannah Pollack Sarnecki och representanter inne på FOI hävdar att de inte var där för kartlägga oliktänkande och att det inte är FOI:s ensak att lägga sig i vad FOI-relatetade personer gör på sin fritid.

Så här säger Hannah Pollack Sarnecki i ett inslag på SVT våren 2022 om covidnarrativkritiker:

Hannah Pollack Sarnecki. Foto: SVT
Hannah Pollack Sarnecki. Foto: SVT

“Det som förenar de här olika grupperna är en kritik mot det politiska etablissemanget, så som de pratar om det.

Den här så kallade frihetsrörelsen är en bred transnationell rörelse som har vuxit fram under pandemin och där olika grupperingar ingår, bland annat sådana som är  emot alla eller viussa vacciner, eller är oroliga för vaccinering, personer som är emot pandemirestriktioner. De består också av alternativmedicinska grupper och av hälsoentreprenörer, och av personer som av olika skäl är arga på staten och på politiker, och av en rad radikalnationalistiska aktörer.”

“De grupper som hävdar att det existerande demokratiska systemet är illegitimt kan utgöra ett hot. Sedan är det också så att de grupper [politiker mfl] som utpekas som skyldiga till diverse samhällsproblem kanske är särskilt utsatta. Det är förstås väldigt intressant att se vad som händer nu när restriktionerna försvinner.

Och eftersom vi ser att de här aktörerna fortsätter att mobilisera – nu handlar det väldigt mycket om ansvarsutkrävande i från politiker som man påstår har begått brott mot mänskligheten – så är det ett tecken på att själva vaccinfrågan och pandemirestriktionerna är centrala till viss del, men att det här handlar om någonting mycket större och bredare.”

Hannah Pollack Sarnecki har detaljstuderat NewsVoice

NewsVoice som omnämndes av Pollack Sarnecki i en detaljerad covidrapport från FOI, om pandemin och kritik av coronanarrativet, återkommer med en särskild kommentar. Rapporten visar att FOI och Sarnecki har ett extremt intresse av hur oberoende medier porträtterar covidkrisen. NewsVoice nämns ett betydande antal gånger i rapporten.

Text: NewsVoice

Relaterat

NewsVoice
NewsVoicehttps://newsvoice.se
NewsVoice är en nättidning som startade 2011. Syftet är att publicera oberoende nyheter, debattartiklar och kommentarer samt analyser.

15 KOMMENTARER

Prenumerera
Notify of
guest

15 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Claudia
Claudia
Gäst
11 maj 2022 kl 12:58

Bevaknings systemet har på ett dolt sig ålat sig i det svenska samhället. Det är precis som vi har upplevt i det kommunistiska systemet. Inte att undra på att Hanna Polak Sarneky (?) har lärt sig förtryckartaktiken eventuellt från sin svärfar, kriminolog på som dessutom undervisar på SU juridiska linjen.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
4 maj 2022 kl 01:25

Enligt FOI-forskaren Hannah Pollack Sarnecki är all opposition mot etablissemangets politik fascism – “grön fascism”.

https://www.youtube.com/watch?v=8KpCW4grMBk&t=290s

Är “grön fascism” avvikande från medeltidens “kätteri”?

Är denna kvinna en förklädd nutida inkvisotor?

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
3 maj 2022 kl 22:37

FOI-forskaren Hannah Pollack Sarnecki ger ett enormt pålitligt intryck.

Hon är intelligent och vacker och hon har talets gåva.

Har hon använt dessa gåvor till gagn för medmänniskor?

Talar hon sanning?

Vill hon andra väl? – Eller är hon en tomt klingande cymbal?

“Om jag talar både människors och änglars språk, men saknar kärlek, är jag bara ekande brons, en skrällande cymbal.”Första Korinthierbrevet 13

Mats Jangdal
Gäst
3 maj 2022 kl 17:05

Två efternamn, Pollack och Sarnecki, båda minner om andra bärare med extremt vänstervridna åsikter och belagd agenda. Är det så att äpplet fallit nära päronträdet?

Erik Forsman
3 maj 2022 kl 15:17

Hannah Pollack Sarnecki är inte det Jerzy Sarnecki dotter? Jerzy som har försökt mörkat allt som har med invandrarnas problem med bland annat brottsligheten i ett halvt sekel med sitt mantra “socioeconomic factors” – allt är samhälles fel, eller för att spetsa till det allt är svenskarnas fel; det är svenskarnas rasism som är felet och Hannah är väl inne på samma spår här – all kritik av maktens utspel är farligt, farligt. Den fria åsiktsbildning är farlig, farlig. Fri debatt farlig, farlig.

Jerzy Sarnecki han har väl aldrig jobbat för att lösa några samhällsproblem eller ens brott, som den kriminolog han är utan vill bara upprätthålla invandringen och bibehålla Sverige som en mångkultur, kosta vad det kosta vill. Jerzy Sarnecki har uppgett att han, på grund av sin judiska bakgrund, arbetar för att “Sverige ska ha en generös flyktingpolitik, även om det medför stora påfrestningar”. Detta är samma totalitära tankegods som alla kulturmarxister omhuldar.

Källa:

https://web.archive.org/web/20190228132002/http://www.news55.se/reportage-artiklar/jerzy-sarnecki-i-stor-intervju-nathatare-ar-inga-lyckliga-manniskor/

Lennart
Lennart
Gäst
Reply to  Erik Forsman
3 maj 2022 kl 19:55

Tumme upp!

Jossan
Jossan
Gäst
3 maj 2022 kl 14:40

”Arga på staten”, well no shit. Detta elände till vidriga personer som förstör för folket, lobbar för ett modern slavsystem där över 50% av din brödföda ska gå till korrupta myndigheter och överbetalade idioter i riksdagen.
Jag glömmer inte proppfulla parker vid studenten förra året, över 2000 pers som tågar till en fotbollsmatch utan poliser och insatser. Medan ca 1000 pers demonstrerar och polis går då in med gasmask och våld, allt samma vecka, i början av Juni förra året.
De var spiken i kistan för mitt förtroende för staten. Men tack era svin, ni födde aktivister som tänker ge allt för att sätta käppar i era vinda och skeva hjul. Våldsmonopol och korruption… grattis.

Som man bäddar får man ligga, right?

Eddie Felson
Eddie Felson
Gäst
3 maj 2022 kl 13:34

[personangrepp raderat]

Någon borde bjuda in henne så att hon får se med egna ögon någon som har skadats av den här sk vaccinet och hur mycket de lider.
Finns en liten chans att hon blir en människa med empati efter det, en väldigt väldigt liten chans.

Last edited 4 månader sedan by Eddie Felson
Eddie Felson
Eddie Felson
Gäst
Reply to  Eddie Felson
3 maj 2022 kl 14:50

Det är uppenbarligen humle och dumle som sitter i redaktionen
Att kalla en parasit baserat på deras egna medvetena aktioner för parasit, är personangrepp?
Man får väl skylla sig själv för att man försätter och skiva här.

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
3 maj 2022 kl 11:58

Radikalnarcissist!!!

Hennes polare i vita jackan påminner om en av Skräpo vakterna från almedalen. Minns inte från vilken video. Bechir kanske? När han “hotade” politikerna med hemskt besvärliga frågor? En terrorhandling av Guds nåde!

Borde en sån här person inte söka uppmärksammhet och bekräftelse på ett lite mer konstruktivt sätt än att sprida konspirationsteorier om att gravt skadade personer från regimens genmodifieringsprogram skulle utgöra någon slags hot mot Sveriges befolkning?

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
3 maj 2022 kl 11:36

Vet inte riktigt vad en “radikalnationalistiska aktör” skulle vara för något? Någon som dricker mjöd och lever på gris från Särimners ätt, och tycker allt efter Havamal är kontrollerad opposition?

Ser väl inte Torbjörn som särskilt “nationalistisk”, även om någon som vill människor väl generellt, även vill Sverige väl.

Men känn dig hedrad Torbjörn! Allt i hennes citat ovan stämmer ju rätt bra. Man kan bara hoppas att rörelsen växer, och man får vara tacksam för all gratis reklam. Eller ja gratis och gratis, det är ju vi i det öppna “demokratiska” Sverige som tvingats betala “Hannah Pollack Sarneckis” lön…..

Hon borde väl vara tacksam för rörelsen? Kanske kan man anklaga henne för en påverkanskampanj? Sprider propaganda för att säkra sin lön. Ja vad skulle alla dessa fullständigt menlösa ordutlåtare på Svenska myndigheter göra om man inte öste pengar över dem? Lite nytta kanske?

Eller skriva arga kommentare i kommentarsfälten som här kanske?

Sunngifu
Sunngifu
Gäst
3 maj 2022 kl 11:35

Hur var det med GDPR? Gäller inte för FOI förstås.

Rita Ekholm
Rita Ekholm
Gäst
3 maj 2022 kl 07:49