Lars Bern om statiner: Beror Bidens senilitet på läkemedelsförgiftning?

21
Lars Bern - Foto: Torbjörn Sassersson, NewsVoice.se
Lars Bern – Foto: Torbjörn Sassersson, NewsVoice.se

Efter att jag ha tagit del av Vita Husets läkare Kevin O’Connors redogörelse den 22 juli för sjukläget för den Covid-19 smittade presidenten, ställer jag mig osökt den rubricerade frågan. Läkaren informerar om att presidenten behandlas med Pfizers nya svindyra antivirala medel Paxlovid mot coronaviruset.

Studier av Paxlovids effekter visar att medlet är i stort sett verkningslöst och att det är direkt farligt i kombination med andra mediciner som Biden står på. Det senare har av säkerhetsskäl föranlett läkarna att sätta ut den blodförtunnare (Eliquis) och kolesterolsänkare (Crestor) som Biden normalt står på.

Det kan idag inte råda någon som helst tvekan om att presidenten lider av allvarliga symptom på någon form av demens. Den lämnade informationen ger alltså vid handen att presidenten sedan tidigare är satt på statinen Crestor som sänker LDL-kolesterolet i blodet.

En rad forskningsstudier har visat på klara samband mellan förekomsten av demenssjukdom och låga nivåer på blodets LDL-kolesterol samt medicinering för att sänka LDL-nivåen. Observationen att Biden snubblar i flygplanstrappor och cyklar omkull kan även vara orsakat av kända biverkningar vid statinmedicinering.

Jag har i min bok om den metabola pandemin skrivit om vansinnet med att behandla miljontals främst gamla människor med kolesterolsänkande statiner. Ämnet finns även väl behandlat av vännen och kardiologen Aseem Malhotra i hans nya bok Frisk utan Statiner.

Hjärnan som främst består av just kolesterol är i stort behov av detta ämne och då speciellt hos äldre människor dit man måste räkna den 79-årige Biden. Själv har jag skyhög LDL-nivå, men skulle inte drömma om att ta statiner.

Orsaken till att det medicinska etablissemanget skriver ut dessa livsfarliga statiner är en gammal motsagd hypotes om att LDL-kolesterolet skulle vara huvudorsaken bakom åderförkalkning och viss typ av hjärtkärlsjuklighet.

Det finns en lång rad senare forskningsstudier som visar på ett motsatt samband och att alltså gamla människor med ett högt kolesterol är friskare och lever längre. Problemet är att läkemedelsindustrin på åttiotalet tog fram dessa mediciner och prånglade med stor framgång ut dem med hjälp av en i mitt tycke korrumperad läkarkår. Statiner är idag den enskilda medicin som drar in mest pengar till Big Pharma – det rör sig om tusentals miljarder.

Min hypotes är att Bidens ofta förvirrade tillstånd kan vara orsakat av att hans läkare satt honom på statinen Crestor som ger honom en farligt låg LDL-kolesterolnivå. En utomordentligt livsfarlig medicinering av den man som ansvarar för världens näst största kärnvapenarsenal.

Detta ohyggliga förhållande måste lyftas fram i rampljuset och diskuteras innan det blir den indirekta orsaken till ett kärnvapenkrig som förgör mänskligheten.

Text: Lars Bern


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten

I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.

Prenumerera
Notify of
guest

21 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
sören turesson
sören turesson
Gäst
1 augusti 2022 kl 19:52

Utan att vara alltför säker på saken har det försports att Biden länge visat tecken på sviktande cognitiv hälsa men hans viktiga roll för demokraternas valmaskineri och propaganda konsulter lärt hans senilitet har varit en väl bevarad hemlighet i det demokratiska partiets elitskikt för mycket stod på spel för att låta en sjukdom hindra planeringen

Tomas peterso
Tomas peterso
Gäst
26 juli 2022 kl 19:32

Han är nog förgiftad av ivermektin och hydroklorosin nåt . Detta på ordination av världens bästa svenska multiexpert, bara lite otur att nästan allt blir fel för denne.

Per Melin
Per Melin
Gäst
26 juli 2022 kl 13:19

Det spelar ingen roll om president Joe Biden så får hela sin hjärna bortopererad, han är bara en nickedocka som helt saknar inflytande både över USA:s och resten av världens politik. Marionettspelare styr allting ifrån kulisserna.

Last edited 15 dagar sedan by Per Melin
Josef Persson
Josef Persson
Gäst
26 juli 2022 kl 11:55

Mig veterligen är ju Biden världens förste helt öppet senildemente patient, förlåt president! Vet inte om de sitter där bakom och skrattar åt spektaklet?

Ovanstående analys är ju helt korrekt utifrån det vardagliga perspektivet. Men att eliten själv skulle ta det gift de kränger till oss dödliga är väl kanske inte helt troligt. Men ett och annat preparat finns det nog i patientens blod. Sådan far, sådan son brukar man väl säga.

Tekniskt sett har väl presidenten koderna till kärnvapen. Men att en man som sannolikt inte kan knyta sina egna skor på något sätt skulle ta några beslut är väl uteslutet. Så blir det “kärnvapenkrig” beror det nog inte på uncle Joe.

Kärnvapen skulle väl också sannolikt kunna vara en av tidernas största bedrägerier. Slå in “nukes are fake” eller liknande i någon sökmotor och du kommer få lite att fundera över.

https://www.youtube.com/results?search_query=nukes+are+fake

Varför har kärnvapensprängningar samma färg som förbränningen av kolväten och inte intensivare ljus?

Hur kan träd stå kvar på spängnings platserna när byggnaderna är borta?

Det finns många frågetecken runt det hela, och ju mer man börjar fundera ju fler frågor dyker det upp. Kanske har jag inte kommit dithän att jag tror att även kärnkraftverk är fejk, så som vissa inom fältet påstår. Men är man villig att ifrågasätta så upptäcker man att det finns många obesvarade frågor.

https://www.youtube.com/watch?v=zKzjf4o6xpU

Benny H
Benny H
Gäst
Reply to  Josef Persson
27 juli 2022 kl 09:18

Kärnvapen har faktiskt en intensiv ljusblixt från början det är när värmen antänder träd och byggnader som färgen blir som för kolväten då det ju är organiskt material som brinner. Eftersom man oftast spränger kärnvapen en bit ovanför marken så träffar inte tryckvågen träd och byggnader rakt under med samma kraft som längre bort där tryckvågen brer ut sig. Så nog finns kärnvapen alltid, det är nog hedervärt önsketänkande att de inte skulle finnas!

Rita Ekholm
Rita Ekholm
Gäst
26 juli 2022 kl 11:21

Vi bör undvika allt som heter BigPharma tills läkemedelsindustrin kommer i ärliga händer, kombinerat med alternativa och naturpreparat och behandlingsmetoder
Jag är inte emot skolmedicin, kirurger behövs, kanske även vissa medicineringar, men har alltid sagt, skulle skolmedicin och natursida samsas på ett sunt, vettigt sätt skulle det vara den största besparingen någonsin inom sjukvården, + att mycket onödigt lidande kunde undvikas
Är själv ett levande exempel vad BigPharma åstadkommer och hur hjärntvättade läkarna är
För 1,5 år sedan kastade jag alla hjärt-, o blodförtunnande mediciner jag fick efter min blodpropp i benet för 7 år sedan, efter 2-3 dagar var orken tillbaka, steget snabbt och långt igen, det var som att få ett helt nytt liv,
Efter egen forskning o googlande övergick jag till Rosnerot och ¼ tablett Asperin per dag, det funderat mångdubbelt bättre
Ingen BigPharma mera innanför mina dörrar
 Var av nyfikenhets på EKG för ca 3 månader sedan, mitt beslut o avstå från mediciner togs inte emot med blida ögon.
Hjärtkurvan från förr o nu var som från två olika värdar, mitt hjärta har aldrig varit så lugnt som nu, har inte på flera år mått så bra som nu  

Martin Lidström
Martin Lidström
Gäst
Reply to  Rita Ekholm
26 juli 2022 kl 22:05

Vilka hjärt och blodförtunnande fick du, och i vilka doser?
Min mor har Eliquis 2,5mg morgon och kväll, samt Enalapril 10mg morgon. Dessa mediciner är utskrivna till henne de senaste åren på -vad jag anser vara- väldigt lösa boliner. Hon är numera konstant trött och bitvis frånvarande utan att ha demens eller något liknande.

Per Melin
Per Melin
Gäst
Reply to  Martin Lidström
26 juli 2022 kl 23:11

Hjärtmediciner ger den typ av symptom som du beskriver. Blodförtunnande är å sin sida farliga genom att de inte sällan orsakar blödningar i hjärnan som kan leda till döden.

Jag vet människor som har dött av blodförtunnande. Jag vet människor som har fått återstoden av sina liv förstörda på grund av hjärtmedicinering. Orken och livsgnistan går förlorad..

Martin Lidström
Martin Lidström
Gäst
Reply to  Per Melin
26 juli 2022 kl 23:21

Tack för svaret Per

Per Melin
Per Melin
Gäst
Reply to  Martin Lidström
27 juli 2022 kl 11:57

Har du möjligen funderat på att istället ge din mor proteolytiska enzymer som rensar blodkärlen ifrån potentiellt proppbildande avlagringar? Detta ökar blodkärlens diameter invändigt och underlättar på så sätt blodflödet. En sådan behandling är, i motsats till det som läkemedelsindustrin/skolmedicinen kränger, föryngrande.

Risk för propp beror i grunden på inflammation, som i sin tur leder till påbyggnad i blodkärlen av skyddande kolesterolstrukturer, vilka delvis kan lossna och stoppa blodflödet i en annan del av kroppen, till exempel hjärnan, med förlamning eller rent av död som följd. Tänk på att inflammationen, inte det skyddande kolesterolet, är problemet.

Dels är det bra att hitta orsakerna till det inflammatoriska tillståndet, ofta taskig kost, dels är det bra att lugna ner inflammationen med antiinflammatoriska naturliga preparat som är nyttiga och inte ger biverkningar utan olika hälsofördelar, till exempel N-Acetylcystein, NAC.

Att en läkare har ordinerat din mor mediciner är å andra sidan som bekant absolut ingen garanti för att hon verkligen har de påstådda hälsoproblemen.

Många, många människor får sina liv förstörda av mediciner som de i själva verket inte alls behöver.

Martin Lidström
Martin Lidström
Gäst
Reply to  Per Melin
27 juli 2022 kl 15:52

Jag har inte hunnit fundera så mycket. Jag reagerade bara med igenkänning då jag läste Ritas kommentar.
Min mor har haft muskelreumatism i 30 år och för det äter hon 5mg Prednisolon (cortison) om dagen vilket jag har förstått är en relativt låg dos och som fungerar bra. Hon försökte tidigare fasa ut cortisonet men det gick aldrig då smärtan omgående kom tillbaka.
Gällande betablock (inte bara Enalapril 10mg utan även Bisoprolol 2,5mg) och blodförtunnande skrevs de ut efter en sorts panikångestattack (svårdefinierad och läkarna vet inte vad de ska kalla tillståndet) som min mor fick och som efter den första har följts av återkommande attacker fast med åren mildare och mildare tills nu då de mer liknar att hon blir lätt frånvarande och trött. Men eftersom hon känner igen reaktionen blir hon inte lika rädd längre.

I kölvattnet av den sk pandemin försvann det sista av mitt förtroende för läkarkåren och deras mediciner.
Dessutom har jag som typ-1-diabetiker själv fått ta del av deras inkompetens genom åren.
(Det är sorgligt då jag ofta ändå upplever att många läkare och sköterskor har ett ärligt uppsåt att vilja hjälpa, men de har -i min uppfattning- fel verktyg och helt fel utbildning).
Slutsatsen blir att jag måste ta fullt ansvar för min egen hälsa. Ingen annan kommer göra det åt mig.

Jag får fortsätta läsa på för att kunna hjälpa min mor och jag är tacksam för alla tips jag kan få.

Rita Ekholm
Rita Ekholm
Gäst
Reply to  Per Melin
27 juli 2022 kl 08:49

Bättre och ta en lite gnutta Acetylsalisyra som finns i Asperin 1/4, 1/5 dels tablett, även fiskoljan är blodförtunnande, bra för kroppen och hjärnan 

Rita Ekholm
Rita Ekholm
Gäst
Reply to  Martin Lidström
27 juli 2022 kl 08:43

För hjärtat fick jag Bisoprolol 5mg, 1 tab per dag, minskade ganska fort själv till ½ tablett, för 3 år sedan minskade jag till ¼ del, men orken kom inte tillbaka, det gick bara neråt. 
Blodförtunnande Xarelto 20mg
När jag slutade alla mediciner, var orken tillbaka på 2-3 dagar, så det måste ha handlat om en läkemedelsförgiftning,
Kände på 2-3 dagar, hur orken kom tillbaka, jag sa ingenting till någon annan, men alla reagerade, vad är det som hänt när jag började kuta på, jag har aldrig i mitt liv klagat över små krämpor, det gör inte saken bättre o med ålder kommer dom vare sig man vill eller inte
För knappa 2 år sedan sa jag till min son, om några månader sitter jag i rullstol o det tänker jag inte göra, jag bestämde mig, det får gå som det går, jag började trappa ner som det stod att man måste göra om man slutar med medicinerna, orken kom inte tillbaka. orken försvann succesiv hela tiden, vi har stor fastighet, när jag gick ut till fabriket fick jag stanna 2-3 gånger, och dammsuga bara kontoret krävde paus emellan  
Nu är jag 77år, sonen har för 3 år sedan tagit över hela företaget o jag gick officiellt i pension, har omöjligt och lämna kontoret, så jag fortsätter vara företagets hårddisk, alla tror att jag har allt i huvudet, lättare o fråga än leta själva.  
Så tyvärr får min son som det ser ut idag, stå ut med mig kanske många år till

Martin Lidström
Martin Lidström
Gäst
Reply to  Rita Ekholm
27 juli 2022 kl 15:55

Tack för ditt svar Rita !
Intressant att läsa om hur det fungerade för dig!

Hur tänker du kring det jag skrev ovan som svar på Pers kommentar? Det är relevant även som svar på det du har skrivit.

Rita Ekholm
Rita Ekholm
Gäst
Reply to  Martin Lidström
27 juli 2022 kl 20:59

Helt relevant. Vi får definitivt leta lite själva om vi vill hålla oss friska
Lars Bern har skrivit en fantastisk bok ”Den metabola pandemin” absolut en bok värd att inskaffa. Fins många bra tips och råd, jag kan lätt underteckna allt. Är själv kemist och därför alltid varit van o ifrågasätta och leta själv information
Jag har nog alltid tänkt lite som Lars, därför har Las bok blivit lite som en bibel i vår familj, lätt och känna igen och styrker mina egna tankar

Martin Lidström
Martin Lidström
Gäst
Reply to  Rita Ekholm
28 juli 2022 kl 00:02

Skam till sägandes så köpte jag faktiskt Lars Berns bok “Den metabola pandemin” för 1 1/2 år sedan för att sedan glömma bort att läsa den.
Kanske dags att ta fram den och läsa den nu !

Rita Ekholm
Rita Ekholm
Gäst
Reply to  Martin Lidström
28 juli 2022 kl 14:19

Boken har bra sökregister, så den är enkel och skrolla i om man söker någonting speciellt, jag har läst den bit för bit och ibland går jag tillbaka, finns en ny upplaga där C-vid tas upp lite mera 

Fredrik Eriksson
Reply to  Rita Ekholm
1 augusti 2022 kl 23:22

Men inte 5G serru!

Något som Willgerts och Berns har haft sina syltiga labbar länge i denna Sataniska soppa.
5G är själva “kraftmotorn” i själva pandemin. Dess hjärta följt av Chemtrails.
Från Swebbtv noll koll.
Spelar alltså ingen roll hur mycket antioxidanter och vitaminer ni käkar när 6G körs igång Mars nästa år kommer kroppen bokstavligen kokas inifrån.

Sten B
Sten B
Gäst
26 juli 2022 kl 10:03

Bidens mentala status visar tecken på t.ex. kognitiva problem men han lär knappast fatta beslut av betydelse överhuvudtaget. Han är en marionett, en spratteldocka som förmodligen får direktiv fortlöpande och hans uppgift är att memorera vad han ska framföra. Ett instrument för Den djupa staten som står för det egentliga maktutövandet.

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
Reply to  Sten B
27 juli 2022 kl 12:16

Hehe, spratteldocka är utmärkt begrepp på marionettslavarna (som dessvärre naiva, snälla, godtrogna men alls icke ointelligenta individer därpå följer som vore de ‘ledare för landet’,, de 80% sitter ju i tv soffan efter en hårt utförd arbetsdag för att försörja sina familjer och betala lånen..Allt pga spratteldockorna är underdåniga de futila sk destructors

Fredrik Eriksson
Reply to  Sten B
1 augusti 2022 kl 23:27

Det är ju för fan inte ens Biden på.tv.
Den riktiga Biden gömmer sig ju i grottor och hålrum med dubbla väggar och pansardörr.
Dumma svenskar nu är det väl för fan dags att växa upp och vakna till morgonkaffet.
Allt är en kuliss, teater och charad.
Som världens sämsta Kabuki-teater med Wallenbergare som regissör.
Biden har mängder av “Body-Doubles” med silikon-öra.
Tom, Stalin hade ju en 7-8 stycken som han kunde välja mellan (beroende på humör) och risk (han skulle utsättas för).