Plötsligt dödsfall? Fler än 1 av 4 tror att någon de känner dött av covidvacciner – Sharyl Attkisson

-

COVIDSKANDALEN. Nästan hälften av amerikanerna säger att de tror att Covid-19-vaccin kan vara ansvarigt för fenomenet oförklarligt plötsligt dödsfall. Mer än 25% i USA säger att någon de personligen känner kan vara bland offren.

Rasmussen-rapporten visar 49% av amerikanska vuxna säger att de tror att det är troligt att biverkningar av Covid-19-vacciner har orsakat ett betydande antal oförklarliga dödsfall. Det inkluderar 28% som säger att de tror att det är “mycket troligt”. Det skriver Sharyl Attkisson i sin sammanställning.

37% säger att de inte tror att ett betydande antal dödsfall har orsakats av vaccinbiverkningar, inklusive 17% som säger att det inte alls är troligt.

Ytterligare 14% säger att de är osäkra.

48% av amerikanerna säger att de tror att det finns legitima skäl att vara orolig över säkerheten med Covid-19-vacciner, medan 37% tror att människor som oroar sig för vaccinsäkerhet sprider konspirationsteorier.

Ytterligare 15% säger att de inte är säkra.

Plötsligt dödsfall – “Died Suddenly”

Dokumentären Died Suddenly (om fenomenet SADS) tar upp de negativa biverkningarna av Covid-19-vacciner, inklusive oförklarliga eller plötsliga dödsfall. Dokumentären har setts av mer än 15 miljoner människor.

Filmen har kritiserats för att främja “avvisade” anti-vaccinkonspirationsteorier. Men många experter och forskare säger att det dokumenterar avgörande bevis, inklusive ovanliga “proppar” som medicinska undersökare har upptäckt i kroppar hos vaccinerade människor runt om i världen.

Enkätfrågans formuleringar finns på Rasmussenreports.com

Källa: ‘Died Suddenly’? More than 1-in-4 think someone they know died from Covid-19 vaccines” av Sharyl Attkisson | Översättning: NewsVoice

NewsVoice
NewsVoicehttps://newsvoice.se
NewsVoice är en nättidning som startade 2011. Syftet är att publicera oberoende nyheter, debattartiklar och kommentarer samt analyser.

20 KOMMENTARER

Prenumerera
Notify of
guest

20 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Erik Forsman
13 januari 2023 kl 13:45

Känner faktiskt inte någon som låtit sig bli vaccinerad och blivit drabbad av plötsligt död, däremot en hel del ickevaccsinerade som dött: Ingemar, Börje osv, osv.

Någon annan som känt någon i Sverige som dött av vaccinet?

Erik Forsman
Reply to  Erik Forsman
13 januari 2023 kl 14:58

Alan Watt, Robert David Steele. Lista kan göras lång.

Cecilia
Cecilia
Gäst
Reply to  Erik Forsman
13 januari 2023 kl 15:10

Börje var ju vaccinerad, han fick ju ALS av vaccinet!

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Cecilia
13 januari 2023 kl 17:21

Han hade inte tagit covidvaccin i alla fall.

Fredrik Eriksson
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
16 januari 2023 kl 23:28

Enligt nya uppgifter jag har så kommer mRNA-tekniken användas i alla framtida generationer av vacciner.
Det skulle alltså möjligen inte kunna uteslutas att även tex vaccin mot tex “vanliga” utlandsresor, mässling, påssjuka och röda hund innehåller dessa mRNA Messenger RNA-molekyler.

Alternativt kan tekniken krypas ner även vid framtidens smärtlindring och tex vid bedövning vid tex tandläkar-besök då mRNA är genomgående transparant.

Alltid be om bipacksedel och var oerhört noggrann numera,även hos tandläkaren!
WHO kommer garanterat krypa ner denna teknologi i allt som kan injiceras under huden. Ingen slump att “vaccinations-centraler” plötsligt dyker upp.
På Kungsholmen nu 2 nya butiker och nu i Tyresö en till “dödsbutik” som förrut var en juice-butik.
Receptet är från början förutbestämt!

Själv föredrar jag ren frukt utan tvärbindning!

MVH Fredrik

Erik Forsman
Reply to  Cecilia
13 januari 2023 kl 21:14

Börje Petatt.

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Erik Forsman
13 januari 2023 kl 17:24

Jag känner till flera som misstänks ha dött eller allvarligt skadats inom släkt och bekantskapskrets. Härom dagen åkte en nära släkting in för misstänk hjärtinfarkt. Personen hade tagit minst 3 covidsprutor. En annan dog 1 dygn efter den första sprutan.

Erik Forsman
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
13 januari 2023 kl 21:18

Usch. Du Torbjörn kanske har ett större kontaktnät än mig det har du antagligen, eller hade (sic). Svårt ämne att närma sig.

Fredrik Eriksson
Reply to  Erik Forsman
13 januari 2023 kl 22:10

Nej det är 89% lätt att närma sig…
Det är bara 11% svårt…
Frågan blir hur undviker man detta Märke?
Nu vill man vaccinera djur och boskapsdjur också så då får man i sig denna transhumanistiska tråd ändå via maten.
Joe Malone berättar att nu vill WHO vaccinera maten.
Den som är lycklig han är ovetande om följderna.

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Erik Forsman
16 januari 2023 kl 09:55

Ja det är hemskt. En bekant hamnade på sjukhus efter andra sprutan med halvsides ansiktsförlamning och kvinnan fick även ett oväntat missfall. En annan har precis fått diagnosen perfier neuropati efter 3 sprutor.

Erik Forsman
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
13 januari 2023 kl 21:20

Makten kanske också gör sig av med dissidenter, och har dom nått en viss ålder ifrågasätter man kanske inte dödsfallen?

Rolf Stålhandske
Rolf Stålhandske
Gäst
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
16 januari 2023 kl 22:29

Jag känner och känner till flera i Serbien som mördats av vaccinerna. Ett par ex.:Chefen för ett kommunalt energibolag i min närmaste centralort på 4000 invånare dog snabbt efter första vaccinet. Ersättaren dog sedan också han strax därpå efter en injektion, om det nu var 1:a eller 2.a. oklart, en grannes dotter studerar på universitetet i Belgrad och känner till flera(många?) dödsfall både bland studenter och lärare, som högst sannolikt orsakats av mRNA vacciner osv.(här nere väljer också många att ta ryska vacciner och så vitt jag vet drabbas dessa inte alls i lika stor utsträckning). Medvetenheten tycks stor här nere och INGEN mobbas och utesluts etc. för att de har vaccinkritiska inställningar och undviker smörjan, som lär vara fallet på många håll i väst och i Sverige!

Erik Larsen
Erik Larsen
Gäst
Reply to  Erik Forsman
15 januari 2023 kl 22:29

Min syster fick ansiktsförlamning, vilket gjorde det väldigt besvärligt att dricka utan att vätskan rannut åt sidan.
En annan fick en stroke efter andra sprutan, som byggdes på med epilepsi. Kan numera inte köra bil.

Martin Hoffman
Martin Hoffman
Gäst
12 januari 2023 kl 22:53

Finns det bevis på att genterapin ger någon fördel öht?
Eller är det bara rysk roulette för högrisk tagare som vill ha extra spänning?

Fredrik Eriksson
Reply to  Martin Hoffman
13 januari 2023 kl 23:03

Gensaxat från Aftonbladet.
Experten Matti Sällberg: ”Smittsammaste varianten vi sett”
EU:s smittskyddsmyndighet ECDC varnade på fredagen för att omikronvarianten Kraken kan ta över i EU inom 1 till 2 månader och uppmanar därför medlemsländerna att öka vaccinationerna. Matti Sällberg, professor och vaccinforskare vid Karolinska institutet, berättar om den nya varianten.

Är det någon som tror på Matti längre?
Han säger att du kan ta vilket vaccin som helst nu. Ta,ta,ta i intervjun.
Vilken jövla pajas.
Vilket totalt vansinne!
Vi minns ju att det var petnoga med uppdaterade vacciner för några månader sedan.

Tors vrede
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
14 januari 2023 kl 10:36

Allt är ett spel för galleriet Kapitalet köper och säljer. Vinsten betalar vi.

Fredde E
Gäst
Reply to  Tors vrede
16 januari 2023 kl 13:38

Att folk inte förstår att detta är vansinne?
Det var så noga med uppdaterade vacciner och virus Alpha,Delta,Omikron och Kraken=Nazibläckfisken?

Och nu..?
-Vad händer NU?
Nu spelar det ingen roll säger Matti-kraken-högborgen!
Du kan ta vilken som helst (som vi har över säger Matti)

Får vi spetsa din cocktail med lite mRNA?
-Vad är det som säger att ALLA vacciner inte innehåller detta mRNA?

Detta är nu i <W#E#F> dagar snart.
Så nu kommer kraken..snart när mötet är överstökat…

JohnnyD
Johnny
12 januari 2023 kl 13:07

Mer och mer information sipprar fram om det farliga vaccinet även om media och politiker gör sitt bästa att inte tala om saken. Jag ser fram emot att karma lagarna får ha sin gång och alla ansvariga straffas maximalt.

Fredrik E
Gäst
Reply to  Johnny
12 januari 2023 kl 13:27

Karma behöver du inte oroa dig för!
Han kommer döma alla exakt likadant vare sig du har stulit en Jenka i kiosken eller mördat någon för grova ord.
Tack och lov att en räddningsplanka finns.
Om det finns en Gud är han nämligen exakt äckligt rättvis.
Annars vore han inte Gud.
Kalla det Karma, jag kallar honom Gud.
Payback is always a bitch!

Last edited 27 dagar sedan by Fredrik E
Daniel Kanon
Daniel Kanon
Gäst
12 januari 2023 kl 12:26

Detta är nog en sån där dokumentärfilm som normies borde introduceras till.

NewsVoice
NewsVoicehttps://newsvoice.se