Storbildsreklam för filmen “Once Upon a Time in Hollywood” kapades i Los Angeles. Ansiktena av Brad Pitt och Leonardo DiCaprio byttes ut mot Jeffrey Epstein och Roman Polanski. Filmens namn ändrades också till “Once Upon a Time in Pedowood”, rapporterar magasinet Hollywood Reporter.

Den gigantiska reklamskylten vid Pico och La Cienega i Los Angeles som var hyrd av Sony för att göra reklam för Quentin Tarantinos film kapades i fredags. En “artist” vid namn  Sabo ligger bakom kapningen. Personen säger sig vilja förolämpa underhållningsindustrin för att ha skyddat Polanski som dömdes för sexuella övergrepp på en minderårig för 40 år sedan, skriver Hollywood Reporter.

Idag liger fokus på den sk “kändismiljardären” Jeffrey Epstein som häktats och misstänks för sexuella övergrepp på en rad minderåriga. NewsVoice har tidigare (2016, 2017) skrivit om Epstein och hans privata sexjet med smeknamnet “Lolita Express” som transporterat celebriteter (Clintons mfl) till sin ö Little James i Karibien, en ö som fått namnet “Orgasm Island” i medierna.

“Epstein wasn’t as well-known among the public as Polanski until his recent arrest, but he was a frequent guest at entertainment industry events on both coasts, even throwing dinner parties at his New York mansion attended by the likes of Katie Couric, Charlie Rose, Chelsea Handler and George Stephanopoulos.” – Hollywood Reporter

Även andra reklamskyltar kapades och de nya reklambilderna hade utformats på olika sätt. På en bild förekommer Woody Allen som tidigare anklagats för att ha sexuellt förgripit sig på sin adoptivdotter Dylan Farrow (mor Mia Farrow), när hon vara bara sju år gammal.

“I felt they should all share a billboard to highlight a decades-old problem that has plagued Hollywood for decades: the abuse of children” säger Sabo.

NewsVoice skrev tidigare om skådespelaren Corey Feldman som uppger att Hollywoods stora hemlighet är att vissa producenter i industrin angriper barnskådespelare. De beter sig som gamar, säger han.

Text: NewsVoice | Bild: Epstein och Polanski på en reklamtavla i Hollywood. Foto: Hollywood Reporter

Relaterat

I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Kommentarer som bryter mot kommentarsreglerna eller svensk lag kan tas bort eller ändras.

1 KOMMENTAR

KOMMENTERA

Please enter your comment!
Please enter your name here