ANNONS
Enterprise Magazine kontaktade mig och berättade att de ville intervjua om rykteshantering på nätet. Roligt tänkte jag och intervjun genomfördes den 19 februari 2013 på Royal Viking Hotel i Stockholm.
Enterprise Magazine trycks i 12, 000 exemplar och är på runt 164 sidor. Bra spridning och god reklam för min verksamhet blev resultatet.
I slutet av intervjun fick jag ett intressant erbjudande som jag nappade på. Om jag betalade 8400 kr exkl moms garanterades jag en sökmotoroptimerad version av artikeln på tidningens hemsida. Annars skulle artikeln bara finnas i den tryckta tidningen.
Min intuition sa mig att det var en bra deal att investera pengarna för att få chansen till en position på sidan 1 på Google vid sökning på ordet rykteshantering, vilket jag arbetar med via Sasser Media Lab och skriver om på bloggen Rykteshantering.nu.
Idag den 22 april drygt en vecka efter att tidningen med sin nätversion publicerats (12 april) ligger artikeln på sid 2 med position 1 på Google. Det ser lovande ut och jag tror intervjun kommer att ta en position på sid 1 på Google inom kort. Jag behöver bara, med hjälp av intervjuns reklameffekt, dra in ett uppdrag på samma nivå som investeringen så är den återbetald.
Med andra ord, det lönar sig i så fall att annonsera i Enterprise Magazine, en tidning som är öppen med att många intervjuer, men inte alla, är betalda. Värre är det när medier utger sig för att bara publicera oberoende journalistik när vissa artiklar i själva verket är beställda. Det händer.
Här är intervjun: Rykteshantering optimerar nätsökningen och ger god PR
Text: Torbjörn Sassersson
Så här i efterhand kan jag själv tycka att texten är lite säljig. Nu med en strängare publicistisk policy på NewsVoice tar jag beslutet att markera inägget som en annons. / Red
Personligen tycker jag detta känns som både ditt inlägg och kommentarerna här känns lite fabricerade för att ranka högre. Det finns nog mer sanning till vissa inlägg på nätet.
Så här i efterhand kan jag själv tycka att texten är lite säljig. Nu med en strängare publicistisk policy på NewsVoice tar jag beslutet att markera inägget som en annons. / Red
Personligen tycker jag detta känns som både ditt inlägg och kommentarerna här känns lite fabricerade för att ranka högre. Det finns nog mer sanning till vissa inlägg på nätet.
Tycker det verkar riktigt bra 🙂 Kanske kan vara något för mitt företag!
Tycker det verkar riktigt bra 🙂 Kanske kan vara något för mitt företag!
Jag har själv försökt att få bra publicitet på webben, men det är svårt. Om detta fungerar bra, vilket det verkar göra (jag testade söka på ditt sökord) så är detta en guldgruva för oss småföretagare! Vet du hur man kan komma i kontakt med Enterprise Magazine om man vill vara och synas såhär?
Jag har själv försökt att få bra publicitet på webben, men det är svårt. Om detta fungerar bra, vilket det verkar göra (jag testade söka på ditt sökord) så är detta en guldgruva för oss småföretagare! Vet du hur man kan komma i kontakt med Enterprise Magazine om man vill vara och synas såhär?
Fast det var ju inte intervjun du köpte, utan en publicering av den. Stor skillnad tycker jag. 🙂
Fast det var ju inte intervjun du köpte, utan en publicering av den. Stor skillnad tycker jag. 🙂