New Media Order – NewsVoice fortsätter växa – nu med över 230 000 unika besökare per månad

Torbjörn Sassersson är grundare av NewsVoice som startade 2011. Torbjörn har arbetat inom media sedan 1995. Han har en fil kand (1992) inom miljövård från Stockholms Universitet. Stöd hans arbete genom en direktdonation via Paypal.
publicerad 8 juni 2015
- Torbjörn Sassersson
OBAMA SitRoom

OBAMA-SitRoom-600px

Torbjorn_Sassersson_TrueScience-5okt2014I mars 2015 skrev Vaken.se: ”Vaken fortsätter växa – nu med över 200 000 unika besökare”, men Vaken.se börjar komma på efterkälken igen. I maj nådde NewsVoice över 230 000 unika besökare. Därmed är NewsVoice åter den snabbast växande nättidningen i Sverige och Vaken får nöja sig med en andra plats [Obs: internt skämt].

Foto av White House Situation Room: Pete Souza, White House [ Uppd. kl 00:44 den 8 juni 2015

Vaken.se är en av landets mest pigga och uthålliga nya sociala nyhetskanaler och det speglar omvänt gammelmediernas dödskamp. De kämpar med att få ihop det. De måste sparka folk, skära ned och de ligger alltmer i samma säng som annonsörerna. De utvecklas negativt mot en ökad presstitution i sängar fyllda av dammkvalster.

När nya sociala medie- och nyhetskanaler som Vaken och NewsVoice tillväxer och blir allt mer proffsiga i takt med att vi lär oss av framgångar och misstag ökar även oron hos etablissemanget. Världens ledare vet inte vilken kanal de ska titta på så man tittar även på de nya.

New Media Order istället för Public (Industry) Service

I den photoshoppade bilden ovan kan vi se hur Obamas administration har börjat att läsa NewsVoice förutom CNN och New York Times. Det verkliga fotot är taget från The White House Situation Room.

På en av skärmarna visas NewsVoice, en retuscherad symbolisk representation av de nya mediernas intåg i världsregeringarnas infoflöde. Det är praktiskt att Obama kan se live-nyheter från BBC News, ”Daily Asia” eller RT.com inne på NewsVoice utifall att någon kanal skulle ha den mest sanningsenliga återgivningen av vad som egentligen händer ute i världen. NewsVoice presenterar garanterat olika perspektiv, något som gammelmedierna inte gillar.

Gammelmedierna gillar mest åsiktskorridorer, nyheter som arbetar för att stilla ”allmänhetens oro” och en förutsägbar konformitet. De vill att tittarna okritiskt ska beta av allt vad mainstream och Public (Industry) Service presenterar. Sådant trams är inget som intresserar oss. Se bara hur det gick för dinosaurierna. De klarade inte av att miljön förändrades utan dog och blev till sten.

Torbjörn Sassersson, redaktör NewsVoice

Donera till NewsVoice

Du kan stötta Newsvoice via MediaLinq