Loopia meddelar:
2015-06-16 12:05: DDOS-Attacken är i nuläget under kontroll och det som orsakar svåråtkomliga tjänster är så kallad negativ DNS-cache hos ett antal internetleverantörer såsom Telia och Telenor. Vi jobbar med att lösa detta så snabbt som möjligt. Som kund kan man testa att göra en DNS-flush i sin lokala miljö.
2015-06-16 11:35: En stor del av störningen är nu isolerad. Dock så får vi fortfarande in rapporter om att det kan vara svårt att nå tjänsterna pga lagrad DNS-data. Om möjligt så testa en omstart av webbläsare eller router för att påskynda hämtningen av ny DNS-data. Det kan hjälpa i nuläget.
2015-06-16: 09:20: Tillsammans med nätleverantörer så arbetar vi just nu med att isolera denna DDOS-attack som dessvärre är mycket omfattande. Tjänsterna ser i dagsläget ut att kunna nås utifrån av de flesta nätleverantörerna men arbetet fortgår med att lösa störningen helt.
2015-06-16:07:55: Störningen är i form av en omfattande DDOS-attack riktad mot vår DNS-tjänst. Tekniker samarbetar just nu med leverantör för att isolera detta. Vår supportavdelning har ej någon mer information att ge gällande den rådande störningen.
Källa: Driftbloggen.se – Loopia