I slutet av september 2015 meddelande redaktionen: ”Neo tackar för sig. Under ett decennium har Neo granskat makthavare, skildrat samhället och utvecklat tankar utifrån ett borgerligt perspektiv.” Anledningen var att intäkterna inte räckte. Sista artikeln las ut på webben den 13 oktober och den handlade om public service på Sveriges Radio med rubriken: ”Vi klarar vårt uppdrag”.
Chefredaktören Paulina Neuding skrev på Neos blogg:
”Vi driver en påkostad, designad pappersprodukt i en digital tidsålder, och vi har gjort det på lånad tid. Magasinet Neo har hittat sina läsare och sin plats i medielandskapet, men vi har inte i tillräcklig utsträckning lyckats hitta prenumeranter och annonsörer. Till slut har kalkylen blivit ohållbar. 2015 är Neos tionde år, men det kommer att få bli tidningens sista. Alternativen, som vi har vänt och vridit på det senaste året, hade inneburit en så kraftigt nedskalad produkt att det inte skulle vara Magasinet Neo längre”.