DEBATT. Journalisten Katerina Janouch och ledarskribenten Anders Lindberg på Aftonbladet debatterar mustigt den krackelerade bilden av Sverige som sprids i internationella medier till etablissemangets förtret.
Text: Torbjörn Sassersson | Källa: SVT Opinion, från den 23 februari 2017 | Videon kan ses på SVT Play tom 17 juni 2017 (men du kan inte kommentera där)
Eftersom public service-kanalen SVT inte tillåter folk att kommentera – trots att det är en kanal som är betalad av folket – väljer NewsVoice att lägga ut videon och inbjuda till eftersnack.
När NewsVoice besöker SVT Opinions hemsida för att se gårdagens mycket viktiga debatt om den trasiga Sverigebilden bemöts man av den valda rubriken: Janouch – ”Det liggs för lite i Sverige”. Det väljer SVT Opinion att lyfta fram ur den 45 minuter långa studiodebatten som avhandlade flera ämnesområden, men som dominerades av det idag oerhört viktiga ämnet nämligen Sveriges mycket allvarliga interna problem.
Anders Lindberg på Aftonbladet inledde som förväntat med att distrahera debatten bort från kärnfrågorna när han gick till omedelbar attack mot Putin och Trump. Han menade underförstått att de som kritiserar Sverige antingen är högerextrema eller propagandister med hemliga agendor. Hans svada var så förutfattad och överförväntat tråkig att klockorna stannade.
Katerina Janouchs omedelbara respons och bestående prestation genom hela debatten kändes däremot som en vitamininjektion kryddad med chili. Hon lät knappt Anders Lindberg få komma undan med en enda välformulerad lögn eller plattityd.
Janouch delar här folkets bottenlösa trötthet på att Sveriges ledare och mainstream media inte ens klarar av att adressera Sverigeproblemen korrekt. Istället består det tvångsmässiga förnekelsebeteendet av att ständigt anklaga budbärarna för att vara extremister, Putintroll eller näthatare.
Låt efterdebatten börja.
Se även SVT-debatten strax efter mellan Nina Lekander och Lars Trägårdh
Katerina Janouch diskuterar med DGS – Det Goda Samhället häxjakten på henne för några månader sedan. Intressant intervju bland annat eftersom backspegeln visar att Janouch och vi på NewsVoice hade rätt medan Stefan Löfven, Aftonblandet med flera korrumperade aktörer spred felaktiva uppgifter:
https://www.youtube.com/watch?v=luUdyaurJqY
DN (19 mars 2017):Springare och Janouch rekryteras av Nyheter Idag
”Polisen Peter Springare har blivit uppmärksammad efter inlägg på Facebook om invandring och kriminalitet. Nu lämnar han Facebook. I stället ska han och författaren Katerina Janouch skriva krönikor på sajten Nyheter Idag.”
http://www.dn.se/nyheter/sverige/springare-och-janouch-rekryteras-av-nyheter-idag/
Wasa står med Sobieski
https://www.youtube.com/watch?v=Ye89BIAx-SE
Spjutet pekar i riktning 20 år av galenskaper. Fem mandatperioder. Ett medvetet skapat mellanöstern i Norden. Det är i sanning ett bra resultat av hela höger-vänsterskalan i ”svensk” politik. Var det värt det? Har ni kul?
Polsk adel är förvarnad.
Torbjörn….kan du inte lägga upp klippet på facebook?
Kenneth Thorberg 25 Feb, 2017 at 10:54
Varför du inte tror på siffrorna vet jag ej. Kanske du är mer optimist än realist ?
Sök på ”Edelman Trust Barometer” och avgör själv. Dom har frågat i flera år i många länder.
Naturligtvis fortsätter många fler än 30% att läsa tidningarna. Men när det kommer till politiska nyheter tror man inte längre på dem. Det gäller alltså inte neutrala trovärdiga nyheter som t.ex ”65 årig man omkom i fiskeolycka”. I Sovjetunionen lär man lärt sig att notiser i Pravda om vardagshändelser kunde man i allmänhet lita på. Men med politik inblandat eller med större rubriker sjönk tilliten, ibland i direkt proportion. När det repeterades om och om igen var man säker på att det rörde sig om propaganda, och det är precis vad vi ser idag. Historien upprepar sig nu inte bara i Sverige utan i många andra länder i Europa. En noggran analys av ägandet av MSM här och i USA bör ge indikationer på verklighet eller konspirationsteorier beträffande toppstyre. Fox News i USA och Sky News ägs av Murdoch, som har betydligt större sympatier för Trump än resten av USA-MSM. I Sverige verkar det alltså som om Murdoch inte äger någonting! Politiskt obundna nyheter kommer idag nästan endast från Julian Assange. Det Assange släpper gör han helt utan kommentarer, vilket är en av hans styrkor. På Newsvoice kommer kommentarerna från oss läsare. MSM släpper nu ofta inte ens in kommentarer till sina ofta mycket vridna ”rapporter”, egentligen ”stridsladdad propaganda”, som Assange uttryckt det. Med kommentarsfält kan ”propagandavärdet i en vinklad artikel helt försvinna” har man säkert upptäckt för länge sedan!
Den fina fördelen med Newsvoice är att här söks bara synpunkter och fler detaljer om vad som pågår. Betydligt ärligare än de USA-MSM-synkroniserade inläggen om ”fakta koll” och ”fakta granskning”, som i själva verket just är förkroppsligandet av Orwell’s ”Sanningsministerium”, vilket fler och fler insett. Genom att enkelt rapportera nyhet med källhänvisning plus vad andra sidan sagt om möjligt, utan kommentarer går det fantastiskt bra att rapportera nyheter utan de nya problemen. Men om man egentligen bedriver propaganda under täckmantel att distribuera nyheter försvinner direkt halva ”propagandavärdet” genom den tillagda osäkerheten. Så enkelt är det!
De som talar om ”faktagranskning” har alltså inte rent mjöl i påsen eller också befinner de sig så långt ned på beslutstrappan att de bara llyder order och/eller inte vet vad de talar om.
President Donald Trump har lyckats med konststycket att peta hål på den socialistiska svenska ”maskburken”!
Tack för det, det är det få svenskar som törs för man kan ju förlora ett eller annat bidrag som någon annan betalt.
Till Pelle 13.15 m.fl. ”Cabalisterna”,gobalisterna, ser jag som drivkraften bakom eländet idag.
Repeterar en bit av mitt tidigare inlägg som du förmodligen hoppade över, något omskrivet.
”Den svenska PK-politiken siktar nu på ett globalt system, där större vinstgivande företag outsourcar arbetstillfällen till länder med lägsta kostnad, fakturerar via skatteparadis (Malta,Haiti,…) och säljer produkterna på hemmamarknader där gradvis mindre reella personliga och sammhälleliga inkomster utarmar både befolkning och tidigare självklara samhällstjänster. Både personliga skatter och företagsskatter minskar kraftigt samtidigt som ökande lån tas för att täcka löpande kostnader. Att fackföreningar, sociademokrater och även kommunister glatt håller med i denna globalistiska plan är för mig helt oförståeligt, framförallt när migrationsströmmar nu verkar som efterbrännkammare på väg mot total utarmning.”
”Drivkraften” har kommit och kommer i pengar mest från George Soros ”Open Society…”, ”filantropiska donationer” som endast ges när globalistagendat ges prioritet. Ren utpressning, initialt presenterad som välgörenhet. Fackföreningar i USA har gladeligen tagit emot donationer utan att fattat att de nya kraven medverkade till att bl. a bilindustrin drevs ur USA. 60% of Svenska MEP finns med i Soros lista över ”Reliable allies”!
Hur är det i Sverige ? Och apropå Soros, vad står W2EU för ? Det är största anledningen till att blodet går rött och hett för många igår och idag.
Janouch enda verktyg för att hålla bubblan intakt är ”du ljuger”. Det tilltalar givetvis de ytliga resonemangen som bara är bekräftelser på förutfattade meningar. Tydligen har Janouch imponerats av Åkessons personliga sandlådedrama i TV där den mest slående repliken inte var sanningen och fakta om Sölvesborg utan ”du ljuger”. Tja vad gör man när en hel politisk karriär riskera slås i bitar eller 15 minuter av berömmelse ser ut att bli 25-30.
Ska en ”regering avgå” för vad som flertalet andra regeringskonstellationer byggt, rivit ner, skurit in, skattat och raserat? Alternativet till den sittande är vadå Katarina Janouch? En som bekräftar alla ens fördomar? En som fortare river ner välfärden? Sätter ut arbetaren på gatan? Allians/SD har inte gjort annat än försöka sänka välfärdsskutan så fort som möjligt, belasta med kostnader, öka vinsterna, sänka skatterna, ge de skenande utgifterna en frisedel… Vill du ha fler personer som håller med? Då ska du störta regeringen..
Anledningen till att polis misslyckas är ju inte alls svårt att förstå. Man har ju gjort allt för att förstöra möjligheterna att lyckas. Det är precis som på arbetsmarknaden, i skolan, utbildningen och näringslivets brist på arbetstillfällen måste ju komma högt på den agenda regeringen påstås ansvarig för. Direktörslönerna signalerar ju både illvilja och missunnsamhet medan bilbränder och våldtäkter inte är symptom utan blott ett problem bekräftande rasismens alla föreställningar…
I ytterområdena fungerade utslagningen redan på 60,70,80-talen och hur det kommer sig vill dagens mest högröstade inte kännas vid. Dess enda styrka var då att det fanns jobb, hopp och möjligheter.. Solidaritet är ju inte SD’s paradnummer och kommer ju aldrig att bli heller med tanke på vad en lunch m tillbehör kan göra för deras redan bristande omdöme.
Med sänkta skatter åt finansen och andra som SD och Allians röstade på, undrar givetvis de mest utsatta var de talrika jobben blev av. Hur SD under en middag med näringslivet kunde välja bort avtalsenlig lön ska ju de flesta anhängarna till SD inte fråga sig utan att bli än mer gruvligt besvikna på sitt ufolika moderparti.
Desperationen hos ”politiken” som anser Trump & Co utgöra bekräftelsen tangerar nya lågvattenmärken.. Det är klart att det partiet behöver Janoush.
pelle 25 Feb, 2017 at 13:15
Jag är intresserad av att få höra om detta, pelle, kan du fråga Torbjörn igen?
Ber om ursäkt, Torbjörn, i
”per 25 Feb, 2017 at 12:44”
råkade jag klistra in mycket, mycket mer från GP än bara, vilket var min avsikt, en ingress och en artikellänk. Ta helst bort hela denna kommentar, tack. Jag postade
”per 25 Feb, 2017 at 12:45” istället.
Vänligen
Per
När jag läser alla inlägg, drar slutsatser i ett större perspektiv så blir det sä här: –
Det pågår saker på Jorden som ytterst få har grepp om. Cabalisterna har viss kunskap om det och de försöker nu på alla sätt stoppa det. Genom att sprida förvirring, krigshetsa, strypa livsmedelstillförseln, sänka löner och höja skatter mm.
Detta är dömt att misslyckas. Dock, det ingår i en övergripande plan (som Cabalisterna inte kan påverka – de är en inräknad del i skeendet) som till slut leder till att människan blir fri.
Det skulle troligen gå snabbare om alla de som snackar också GÖR nåt konkret – t.ex börjar diskutera hur vi skall göra för att skapa ett samhälle i fred och harmoni för alla. Jag har försök sända artiklar om detta till Newsvoice men av okänd anledning vill inte redaktionen ta in dem.
Har någon en förklaring?
Roland Mollbrandt finns på svtplay
”Kortfattat kan sägas att den svenska migrationspolitiken inte medfört någon ekonomisk vinst för samhället, trots en del stjärnögda påståenden om motsatsen”, skriver gästkolumnisten Håkan Boström i Göteborgs-Posten:
http://www.gp.se/ledare/dagens-invandring-inte-som-den-fr%C3%A5n-balkan-1.4171318
Den skriande absurditeten i alltsammans framgår i all prakt om man såg TV4:s intervju i morse med Dan Eliasson, där man tog upp oroligheterna (de visste inte vilken gång i ordningen) i Rinkeby. DÅ är problemen reella existerande problem. Men när Janouch debatterade med AB-nötet var frågan om de existerade överhuvudtaget eller om allt var högerextrem propaganda!!!
Som om allt bara handlar om att hålla upp en ”korrekt” bild av Sverige inför Trump, och i denna process också lurar sig själv, och gärna andra… :-\
Kortfattat kan sägas att den svenska migrationspolitiken inte medfört någon ekonomisk vinst för samhället, trots en del stjärnögda påståenden om motsatsen, skriver gästkolumnisten Håkan Boström.
Håkan Boström
05:00 – 25 feb, 2017
Tino Sanandajis nyutkomna forskningssammanställning – Massutmaning – har rättmätigt ägnats stor uppmärksamhet. Boken har tagits upp här på ledarsidan, så jag ska inte gå igenom den i detalj här (jag har en längre recension i nästa nummer av den akademiska tidsskriften Respons).
Kortfattat kan sägas att den svenska migrationspolitiken inte medfört någon ekonomisk vinst för samhället, trots en del stjärnögda påståenden om motsatsen. Det skulle kräva ett mirakel med sysselsättningssiffrorna för att få en vinst ens på sikt. Det kanske tydligaste resultatet av asylmigrationen är istället ökad ojämlikhet. Den relativa fattigdomen fördubblades i Sverige mellan åren 1991 och 2013. Hälften av den fördubblingen kan förklaras av invandringen. Effekterna ser vi framförallt i sociala problem såsom trångboddhet, segregation, dåliga skolresultat och gängkriminalitet koncentrerad till vissa områden. De politiska följderna är också påtagliga.
Man kan å andra sidan hävda att Sverige är ett rikt land. Att vi varit ännu rikare utan denna politik är kanske inget tungt skäl om det ställs mot den humanitära insatsen. Kanske är även ökade klyftor ett pris man måste betala, skulle en del resonera.
Det är ett till synes starkt argument. Att komma med ekonomiska beräkningar kan synas både krasst, egoistiskt och kallhjärtat när människor drunknar på Medelhavet. Men det är en falsk motsättning. För av den som vill hjälpa människor i nöd krävs inte i första hand ett stort hjärta, utan en stor hjärna.
Den svenska politiken har snarast varit ovanligt ineffektiv som humanitär insats betraktad. Att man måste ta sig till Sverige för att få hjälp förutsätter att det ska vara svårt att ta sig hit och är själva orsaken till att människor drunknar på Medelhavet. De mångmiljardbelopp som Sverige lagt på asylmottagande hade kunnat hjälpa många fler i närområdet. Sverige har istället dragit ned på biståndsbudgeten för att kunna hjälpa ett mindre antal på hemmaplan. Detta är inget annat än moralisk kortslutning, och visar brutalt tydligt hur ett rationellt konsekvenstänkande saknats i den svenska polititiken. Vi har främst vårdat vår självbild.
Enligt uppgift diskuterar nu EU-länderna ett radikalt annorlunda system, med skyddszoner utanför EU:s gränser i stället för en asylkonvention som för länge sedan blivit omsprungen av historien. Det är troligen ett nödvändigt steg.
Flyktingläger kan ge skydd för människor som verkligen flyr för sina liv. Tino Sanandaji har för övrigt ett intressant förslag för hur man kan hjälpa dem som inte kan återvända till sina hemländer ens på några års sikt. Låt rika länder bekosta permanent flyktingmottagande i mellaninkomstländer.
Man kan tänka sig mottagarländer som Turkiet, Kenya eller Brasilien beroende på flyktingarnas ursprung. Arbetsmarknadsbarriärerna är mycket lägre där och för samma summa kan man hjälpa betydligt fler. Frågan är global och det är nytänkande av det slaget som behövs när migrationsströmmarna stadigt växer. Det är hjärta och hjärna i förening.
[kommentaren avkortad – obs max 300 ord]
Aleksandra Boscanin skriver på Göteborgs-Postens ledare ”Invandringen från Balkan kan inte användas som argument för att försvara den migrationspolitik Sverige hade fram till 2015”:
http://www.gp.se/ledare/dagens-invandring-inte-som-den-fr%C3%A5n-balkan-1.4171318
Nu går det inte att se klippet längre, pga upphovsrättsliga skäl… Nån tycks vara rädd för sanningen…
Å ena sidan är jag helt med på att den stora invandringen lett till allvarliga problem i samhället, men å andra sidan är jag kluven inför vad som behöver gjöras för att lösa problemen.
Jag ser ju hur det här problemet bidrar till att ställa grupper mot varandra, vilket ytterligare spär på splittringen och motsättningarna, vilket förstås gynnar de krafter som härskar genom söndring, samtidigt som det hindrar oss från att rikta strålkastarljuset på de som ORSAKAR problemen.
Symptombehandling är aldrig lösningen…
Kan begreppet freudianskt bättre tydliggöras än Anders Lindberg´s helt bisarra tolkning av att DT talade om en terrorattack från uttalandet….
”You look at what´s happening in Germany you look at what´s happening last night in Sweden . .”
in journalist som inte maniskt utövar damage control skulle naturligtvis undrat över ”Vad menar ha egentligen/vad vill han säga” min tolkning blir som den som DT själv gett att det är den serie av händelser som skett i Sverige, Tyskland, Frankrike som DT pekar på . . .
MEN det är klart det blir inte lika PK i ett kontext om man säger att DT uttryckt sig otydligt…”Vi skickar en fråga via UD vad karl menade?” eller så får man enligt ”free speak” som råder i USA bara fortsatt befinna sig i undran och förvirring… kanske ringa en, icke PK, vän och fråga?
sten bjorsell : Tack, bra kommentar, jag hoppas jag har fel och det känns trösterikt att höra det du säger här. Det jag sa skulle kunna vara en potentiell, mörk möjlighet. Men bara genom att nämna den riktar man samtidigt strålkastaren mot den, och då försvinner mörkret, och det är inte längre ett hot. Det var därför jag skrev detta. Och det är tur för oss att vi har Newsvoice och andra fria kanaler att yttra oss på. Hade så inte varit fallet skulle mörkret råda ännu.
@Sten Bjorsell
Vi får nog ta den här mediatrovärdighetspollen med en nypa salt är jag rädd. Alla människor ,mer eller mindre ,tycker nog att det finns anledning att tvivla på msm:s trovärdighet i större eller mindre skala. Att majoriteten därmed skulle välja bort dem som nyhetsinformatörer när det kommer till kritan är nog inte speciellt trovärdigt. Redan när jag var tonåring hade jag o mina kompisar lärt oss att ”man ska inte tro på allt som står i tidningen”, fast den samhälleliga o politiska medvetenheten då knappast var stort över noll. Det tog nog ytterligare tjugo år innan jag ens förmådde mig att sluta betala för dravlet som de mest sjuka dagstidningarna sprider.
Det är nog bra att vara optimist men ännu bättre att vara realist.
Perra J, ovan, nämner ”..Mike Adams och hans sajt..” – här är länken betr FREE SPEECH i fara:
https://petitions.whitehouse.gov/petition/petition-ban-googles-blatant-suppression-free-speech
Skriv på!
Behövs nog en petition för YTTRANDEFRIHET i Sverige också!
Perra J: Glöm ej att ”folk i allmänhet” var 31% när den sista mediatrovärdihetspollen gjordes. Mycket har hänt sedan dess, inklusive Peter Springares friska utfall… Idag kanske trovärdigheten sjunkit till 25%. Nu vågar man knappt hitta på ryska ubåtar av risk för att bli utgarvard! Snart tror bara politiker och deras MSManställda och andra i cabalen. Liknande i USA. Jag är alltså optimistisk och är säker på att din dystopiska konspirationsteori att Trump är planterad är en obekräftad hypotes.
Och Mike Adams ger sig inte utan växer snart upp som en ännu starkare blomma, en frisk fläkt som behövs!
Jag tror tyvärr Trump är planterad, i syfte att skapa ett ”HOT” mot demokratin, och använda media för att få massorna att instämma i detta ”hot”. Nu tror folk (folk i allmänhet) snart att i princip allt ont här i världen kommer från Trump!
Media har som Janouch säger ingått en ohelig alians med politikerna, eller för den som så vill ”den djupa staten”. Oligarkerna, som äger media, och som äger bankerna. Och politikerna. De gör som de alltid har gjort: skapar polarisering, som bara leder till käbbel, under tiden som de implementerar sin nedmontering av demokratin.
Makten försöker nu bli av med alla de surdegar som varit ett ”pain in the ass” för dem, genom att söka finna kopplingar till Trump. Se vad som sker nu med Mike Adams och hans sajt naturalnews. Snart åker homeopatin samma väg, ekologisk mat… och så mycket mera.
https://perraj.com/2017/02/03/att-definiera-ondska/
Ursäkta att jag är tjatig men Sverige påminner om gamla Östeuropa vars kommunistregimer försökte övertyga sitt folk att de levde i arbetarklassens paradis och de som framförde kritik betraktades som förrädare. Efter att Göran Persson tullat på pensionspengarna och makten börjat propagera för att vi skall jobba tills vi blir 69 kan man börja fundera på om de försnillat fyra års pensionskapital? Existerar det vi kallar samhällskontraktet? Vad gör våra politiker med våra skattepengar? Har de mandat för vad de gjort? Kan man överhuvudtaget tro på vad de säger? SVT är idag endast en propaganda apparat för makten och eftersom det t.o.m. föreslagits att S och M skulle bilda regering visar det på att demokratin är död eftersom den förutsätter åtminstone två regeringsalternativ. Vi styrs av en politikerklass som saknar ideal utan säljer sig till den lobbyist som betalar bäst.
Lars Trädgård var ett lugnande och delvis mycket vettigt inslag i debatten. Om det var för att få
sidorna att närma sig och öppna upp för en reel debatt han sa att ”vi kanske kan lyckas lösa den svenska modellen”, eller om han bara var naiv vet jag inte. Det som missats vid den nu nya hälsosamma debatten om ”det Svenska dilemmat” verkar vara att kraftiga ekonomiska nedskärningar kombinerat med ökat låntagande för att täcka löpande(!) utgifter inte har någotsomhelst sikte på hur detta skall lösas långsiktigt. Den svenska PK-politiken är nu faktiskt inriktad till ett globalt system, där de vinnande företagarna outsourcar arbetstillfällena till lägsta kostnad i låglöneland, fakturerar via skatteparadis och säljer produkterna på hemmamarknader där konsumenterna gradvis får mindre reella inkomster att betala för sin konsumtion eftersom bäde produktiva jobb och företagsskatter försvinner. Att fackföreningar och sociademokrater och även kommunister spelar med i denna globalism är för mig helt oförståeligt! Men så har det nu varit i USA länge och skillnaden på Trump och resten av politikerna som står emot honom både i USA och här är att Trump som alla andra företagare insett att om man inte vänder på detta, som redan Hindenburg gjorde i Tyskland 1879, blir det bara det oundvilkiga kvar, utarmning, konkurs och slagsmål om framtida årliga EU-stöd för att hålla befolkningen över existensminimum. Det är globalinsmens framtid för gemene man.
NewsVoice 24 Feb, 2017 at 22:30
Jag är också så outsägligt trött på public service, de saknar skrupler och fortsätter att ljuga svenska folket fullt. Man skulle bra gärna vilja veta hur dess maktstruktur ser ut, vilka är det som ytterst bestämmer?
Under alla omständigheter har Belinda Olsson och väldigt många av hennes kolleger på SVT och SR sålt sina själar till den onda sidan. Opinion, Plus, Aktuellt, Rapport, Kropp & Själ, P1 Morgon, Studio 1, God morgon världen,… Listan kan göras lång.
Jag tycker det är vedervärdigt att SVT tar ned dessa debatter från NewsVoice YouTube-kanal pga av ”upphovsrättsintrång”. Först förhindrar SVT folk från att debattera på SVT Opinions hemsida sedan begränsar de oss från att debattera i våra egna folkliga kanaler. Dessa videoinslag är public service-debatter. De är ju betalda av våra skattepengar. SVT är verkligen svensk Stats-TV utan folklig förankring som parasiterar på våra plånböcker. Varför ska vi betala TV-avgift för detta beteende kan man undra. / redaktören
Bra att man fortfarande kan se debatten mellan Katerina Janouch och Anders Lindberg på SVT:s egen sida:
http://www.svtplay.se/video/12457690/opinion-live/opinion-live-sasong-2-23-feb-22-00
Inslaget börjar 10 minuter in i programmet.
Mer intressant läsning:
Resumé (24 feb 2017): Trumpeffekten – därför blir svensk media global
”Ni kanske har märkt att Aftonbladet, DN och nu även regeringen översätter texter till engelska? Trumpeffekten gör att svensk media blir global, skriver Resumé Insikt Media.”
https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/02/24/trumpeffekten–darfor-blir-svensk-media-global/
Debatten efter bataljen mellan Katerina Janouch och Anders Lindberg på Aftonbladet fortsätter nedan. Nu står den mellan Nina Lekander (Expressen) och professor Lars Trägårdh.
https://newsvoice.se/2017/02/24/lars-tragardh-och-nina-lekander-debatterar-trump-och-sverigebilden/
Fort innan SVT censurerar…
Det är uppenbart att vi behöver ett helt nytt samhälle.
Men, och detta är ett stort men, att inse att det behövs och ATT VILJA GÖRA DET TILL VERKLIGHET är något helt annat.
Jag har försökt på denna sajt upprepade gånger att få DIG att börja agera tillsammans med mig. Men DU backar undan. Varför?
Om du inte gillar dagens samhälle, vad är då naturligare än att börja skissa på ett nytt?
Jag skrev ett inlägg om detta för ett par år sedan men fick inte en enda kommentar.
Snackar ni bara luft för att det är kul att fördriva tiden, eller menar ni allvar?
Skriv till Red och meddela intresse, om ni har det.
SVT har blockerat denna debatt. Sverige en diktatur stat!
NewsVoice 24 Feb, 2017 at 20:08
PK-radikalisering=neomarxism? Jag är på!
Precis, Janouch avbröt en del, främst för att göra tittarna observanta på att han stod och blå-ljög. Jag har efterfrågat hennes sätt att debattera hur länge som helts, ljuger man i teve så skall det påpekas direkt, så att åskådarna inte så enkelt sväljer lögnerna. Det går inte att mesa med neomarxister.
Exakt Torbjörn, Belinda Olsson sa ett men gjorde själv ett annat, det vill säga underblåste konflikten och oredan kring debattbordet.
Videon är blockerad av SVT
De verkar som om Belinda Olsson följer samma TV-format som när hon hade SVT Debatt dvs att ideligen klippa av allas uttalanden så att debattörerna inte kan få förklara klart. Hon stimulerar istället konflikt, men SVT framställer det som debatt eller diskussion.
Janouch avbröt Lindgren några gånger men hon hade all rätt att göra det. Vänsterns etablissemangsjournalister har ägt debatten på alla sätt alldeles för längre. De har vanemässigt ljugit och vinklat efter sina agendor. Alla som går emot dem kallar de högerextremister, medan de själva är nyvänsterextremister.
Kanske dags att beskriva PK-radikaliseringen som nyvänsterextremism, tja, varför inte neomarxism?
Kenneth Thorberg 24 Feb, 2017 at 19:07
Jag håller med dig, Kenneth, Debatt var också ett uselt program. Behållningen är oftast noll, orkar själv inte kolla på det i vanliga fall, men gårdagens inslag med Janouch var ju suverän underhållning.
”Svt opinion” är uppföljaren på ”Svt debatt” om nu någon skulle ha glömt det. Det har i alla år haft debatt- ledare med samma hetsiga stil som den nuvarande. Undantaget var Stina Dabrowski som faktiskt ville göra något seriöst av eländet vilket slutade med att hon…slutade , efter endast några få program. Detta är ett underhållningsprogram och inget annat.
Stina 24 Feb, 2017 at 18:10
Jag håller med dig, Stina. Hon är inte bra.
Jag misstänker att Belinda Olsson får felaktig information från sina research-arbetare, eventuellt tror hon själv på det hon säger.
Conny Emanuelsson 24 Feb, 2017 at 18:33
Jag håller med dig, Conny, hur kan Anders Lindberg, vad det verkar, helt oberört ljuga som han gör, han och hans medbrottslingar verkar ha inställningen ”Vi kör på så länge det går”. Eventuellt fattar de inte vad klockan är slagen.
Katerina Janouch debatterar Sveriges immigrationsproblematik i programmet Opinion i SVT1 mot ledarskribenten på Aftonbladet Anders Lindberg.
Anders Lindberg blåljuger ogenerat och programledaren Belinda Olsson tar dennes parti, diskriminerar Katerina Janouch genom att ideligen avbryta och tilldela henne mindre tid än Lindberg att uttrycka sin åsikt.
Katerina Janouch vinner trots detta överlägset debatten över Anders Lindberg och Belinda Olsson tack vare sin kognitiva skärpa och det att hon har sanningen på sin sida.
Janouch gör en om möjligt ännu skarpare insats mot lögnarna, maktens korrumperade torpeder, Sverige-bedragarna Anders Lindberg och Belinda Olsson, än vad Alice Teodorescu gjorde mot Peter Wolodarski i Agenda för drygt två månader sedan:
https://newsvoice.se/2016/12/16/wolodarski-bonniers-mediatorped-far-smaka-pa-egen-medicin/
Det är tydligt att vi inte har överskattat Katerina Janouch, se även:
Pk-radikalisering i Sverige – Katerina Janouch varnar omvärlden https://newsvoice.se/2017/01/20/pk-radikalisering-katerina-janouch/
Publicistklubbens panel ”pratar ner” Katerina Janouch https://newsvoice.se/2017/01/25/publicistklubben-katerina-janouch/
Blir lätt patetiskt när man är medveten om verkligheten:) Grejen är att snart är kejsaren naken och jag skulle inte vilja vara Anders L mfl kläder när the shit hits the fan…
Jag har svårt för den här debattledarens stil. Tycker att hon avbryter sina gäster hela tiden och trissar upp stämningen tills alla bara ettrigt pratar i munnen på varandra. Den som brukar höras mest är hon själv, så även denna gång.
Att vårt samhälle är i gungning kan väl inte undgå någon?
Varje dag går vanliga människor som arbetar inom vård, skola, omsorg, polis, brandkår och annan samhällsservice ut öppet i media och berättar om sin omöjliga arbetssituation. Ingen kan få mig att tro att alla dessa människor är extremister som vill misskreditera bilden av vårt land. Snarare är de desperata eftersom ingen lyssnar på dem.
Kan man blunda för detta då kan man nog ljuga om det mesta 🙁
Perra J
Mycket klargörande det du skriver!
Så konstrueras lögner och rykten.
Helt otroligt hur Bildt hittar på.
Och detta fick inte Katarina slå hål på utan kritik från Belinda.
Vem skapar drama? Inte Trump denna gång.
Var kan man ta debattten om hur dåligt debattklimatet är i Sverige?
Journalister kör härskartekniker och kan inte vara neutrala.
Kanske Newsvoice kan lyfta ämnet hur man respekterar oliktänkande och ger alla utrymme i en debatt eller diskussion.
Det blev så uppenbart att Belinda inte var neutral. Nu finns det på film hur hon avbryter Katarina hela tiden och söndrar med sina forcerade frågor.
SÅ PINSAMT.
HUR KAN DET VARA SÅ OPROFESSIONELLT??
Belinda styr med sina inskränkta uppfattni gar och kan inte ta in nytt.
Trodde bättre om henne.
Ointelligent.
Det blev pinsamt uppenbart hur dessa på TV som har patent på verkligheten motverkar sanning , utveckling och seriösa debatter.
Belinda attackerar Katerina och ger henne ingen ärlig chans. Så upplever jag det
Katerina Janouch debatterar Sveriges immigrationsproblematik i programmet Opinion i SVT1 mot ledarskribenten på Aftonbladet Anders Lindberg.
Anders Lindberg blåljuger ogenerat och programledaren Belinda Olsson tar dennes parti, diskriminerar Katerina Janouch genom att ideligen avbryta och tilldela henne mindre tid än Lindberg att uttrycka sin åsikt.
Katerina Janouch vinner trots detta överlägset debatten över Anders Lindberg och Belinda Olsson tack vare sin kognitiva skärpa och det att hon har sanningen på sin sida.
Janouch gör en om möjligt ännu skarpare insats mot lögnarna, maktens korrumperade torpeder, Sverige-bedragarna Anders Lindberg och Belinda Olsson,
http://www.svtplay.se/opinion-live (avsnitt 7 av 18),
än vad Alice Teodorescu gjorde mot Peter Wolodarski i Agenda för drygt två månader sedan:
https://newsvoice.se/2016/12/16/wolodarski-bonniers-mediatorped-far-smaka-pa-egen-medicin/
Det är tydligt att vi inte har överskattat Katerina Janouch, se även:
Pk-radikalisering i Sverige – Katerina Janouch varnar omvärlden https://newsvoice.se/2017/01/20/pk-radikalisering-katerina-janouch/
Publicistklubbens panel ”pratar ner” Katerina Janouch https://newsvoice.se/2017/01/25/publicistklubben-katerina-janouch/
Belinda avbröt Katerina hela tiden och lät Anders få betydligt mer tid. Dessutom stod hon och svamlade själv under betydande tid. Katerina var lysande men fick sällan tala till punkt Om man skulle mäta tiden de talade skulle Anders få den dubbla tiden. Belinda sa att Katerina skulle få återkomma, men ljög om detta tyvärr.
Anders Lindberg borde titta på siffrorna från ”Edelman Trust Barometer”som visar att endast 31% idag tror på vad MSM skriver i Sverige idag; Aftonbladet har väl aldrig toppat förtroendeligan.
31% MSM-förtroende är ”näst sist”. Mindre MSM-förtoende än i Sverige finns bara i Turkiet.
Som man bäddar fär man ligga. Det kostar på att vara PK och nuvarande styre kan inte vara länge. Katarina står på fast grund.
Och nu IGEN kommer det upp, den påstådda terrorattacken….
Jag minns det här förloppet rätt väl:
1.Expressen skriver om att ”Trump går till attack mot Sverige” i ett tal. Jag fick en nyhets-push på min mobil från Expressens app med den rubriken.
I den artikeln skrivs bara om att Sverige nu upplever ”problem de inte haft förut”. Här länk från detta tillfälle (23:30 lördag) http://www.expressen.se/nyheter/trump-moter-sina-anhangare-i-florida/
Detta var Expressens första artikel. Inget här om nån terrorattack.
Det enda som kan anknytas till ”attack” är Expressens egen rubrik, att Trump ”går till attack”.
Men sen händer konstiga saker under natten:
2. Carl Bildt twittrar: ”terrorattack mot Sverige igår? Vad har han rökt?”.
Visst. Trump säger ”last night”. Det KAN man slå ner på, men ingen gjorde det först.
3. Trump anklagas nu i media världen över för att ha fantiserat ihop en terrorattack mot Sverige.
Nu pratar HELA VÄRLDEN om hur Trump bara står och ljuger ihop saker. Och det ses som ett FAKTUM.
Här mera om Sverigebilden. Från ett annat håll kanske:
https://perraj.com/2017/02/23/en-svensk-tiger-fortfarande/