DEBATT & ANALYS. Trots att Nya Dagbladets och NewsVoice besök på DN:s och Expressens huvudkontor var ett normalt uppsökande reportage på tidningarnas huvudkontor förföljdes och ifrågasattes vårt reportage-team av bevakningspersonal medan de vi sökte höll sig undan. Vakter följde oss ända ut i garaget och till allmän plats efter vårt besök. En privatperson som observerade vårt reportage attackerades av AFA-män.
Text: Torbjörn Sassersson
Nya Dagbladets syfte med besöket på DN:s och Expressens huvudkontor var för att ställa frågor om varför dessa tidningar utövar påtryckningar mot Google att stänga ner nya nätmediers kanaler på YouTube. Är inte det ett angrepp mot pressfriheten? Vi försökte även ställa frågor om varför ansvariga och journalister på DN och Expressen är så svåra att nå. Kontaktförsök genomfördes innan vårt besök både med mail och telefonsamtal utan resultat. Därför valde Nya Dagbladet och NewsVoice att åka till DN/Expressenhuset på Gjörwellsgatan 30 i Stockholm.
Vi hade inte förväntat oss att på allmän plats bli konfronterade av en vaktstyrka redan innan vi ens gått in i DN/Expressenhuset. Vi trodde inte heller att en ”bystander” skulle drabbas. Det tycks finnas en koppling mellan Nya Dagbladets och NewsVoice reportage och en sprayattack två dagar senare.
En privatperson (Dennis) som observerade Nya Dagbladets och NewsVoice besök den 23 mars i DN/Expressenhuset attackerades av AFA-män den 25 mars utanför dennes bostad i Farsta. NewsVoice som talat med den drabbade mannen berättar att den ena av de två männen som attackerade honom och hans väninna är en känd AFA-aktivist. Nya Dagbladet skrev kort om händelsen den 27 mars.
Dennis deltog inte i vårt arbete. Han var där endast för att titta på efter att han fått kännedom om att Nya Dagbladet och NewsVoice skulle göra reportaget. Han är inte kopplad till Granskning Sverige (GS) som Expressen pekat ut som ett högerextremt nätverk, ett påstående som för övrigt är en kraftig överdrift.
En intressant omständighet är den blixtinkallade DN-fotografen Jonas Lindkvist som rusade in från gatan för att med teleobjektiv fotografera teamet från Nya Dagbladet och NewsVoice. Han fotade även Dennis. De som var på plats bedömer att Lindkvists ”teleobjektivattack” hade två syften: dels för att demonstrera ”makt” och dels för att identifiera alla personer som var på plats.
Se video: DN-fotograf ofredade oberoende journalister vid DN:s huvudkontor
Ingen från Granskning Sverige var på plats – Expressen och MedieVärlden hittar på
Med denna artikel vill vi belysa ett samband mellan Dennis närvaro och attacken mot honom, särskilt då tidigare händelser visar att Researchgruppen, Expressen och AFA gör ”hembesök” hos de personer de pekat ut som sina fiender, tex Expressens ”hembesök” hos Fabian Fjälling från GS.
Expressens chefredaktör Thomas Mattsson som i Medievärlden kommenterade vårt besök i DN/Expressenhuset fantiserar om en koppling till Granskning Sverige och målar upp bilden av att Expressen utsattes för en ”påverkansattack” från extremhögern, men inte ens GS var där.
Medievärlden skriver:
”Ungefär samtidigt som jag och en delegation från Tidningsutgivarna träffade justitieminister Morgan Johansson i Rosenbad om problemen med olagligt innehåll på nätjättarnas plattformar, så gjorde ett högerextremt nätverk ett besök i Expressen-huset i Marieberg, förklarar Thomas Mattsson i ett mejl till Medievärlden.”
MedieVärlden. ”Hur hanterades situationen?”
”Rutinmässigt. Vi har skalskydd och bevakning och vi gjorde en journalistisk dokumentation och vi berättade om det i nyhetsförmedlingen. Helt normalt, alltså, och egentligen en påminnelse om att sådana här nätverk ju inte kan påverka vad som rapporteras trots att de så gärna vill tro det.” – MedieVärlden (publicerad kl 15:54, 23 mars)
Medievärlden skrev i samma artikel:
”De personer som dök upp på Expressens redaktion i dag kom från den högerextrema Youtube-kanalen Granskning Sverige som Expressen tidigare granskat.”
Expressen la samma dag ut följande text några timmar innan MedieVärlden:
”Bara minuter efter TU:s möte med Morgan Johansson kom delar av ett högerextremt nätverk till entréplan vid Expressens, Dagens Nyheters och Dagens industris redaktioner på Kungsholmen i Stockholm.
Där söker de bland andra Expressens chefredaktör Thomas Mattsson och tar bilder på sig själva.” – Expressen (kl 12:41, 23 mars)
NewsVoice misstänker att DN-fotografens närbilder (det Mattsson kallade ”journalistisk dokumentation”) användes för att identifiera Dennis. DN-fotografen fotade oss c:a kl 15:25. Mellan DN:s fotning och MedieVärldens publicering kl 15:54 fanns precis tillräckligt med tid för Researchgruppen att hypotetiskt informera Medievärlden och skapa Mattssons påhittade koppling mellan Granskning Sverige med Nya Dagbladets och NewsVoice besök.
Vänsterextremisternas spray-attack i Farsta
Det var när Dennis och hans vännina lämnade lägenheten i Farsta som de observerade två män på andra sidan gatan. De var svartklädda och hade huvor. Männen rusade över gatan direkt mot paret med var sin sprayburk framtagna. De var primärt ute efter Dennis, som togs upp sin skyddsspray som är helt laglig, enligt honom själv. Han la upp en ridå med sprayen vilket gjorde att de två männen bromsade sin attack. Männens spray var gul och det tyder på att de använde olaglig pepparspray.
Eftersom Dennis kunde skydda sig själv valde männen istället att angripa Dennis vännina som inte hade något att försvara sig med. Hon sprayades i ansiktet. Dennis lyckades ta ett foto av de båda männen när de gav sig i väg. Han säger sig vara 99% säker på identiteten på den ena mannen, en känd aktivist från AFA. NewsVoice väljer att publicera ett pixelerat foto på den misstänkte, en ung man mellan 25 och 30 år.
Läs mer: Niklas Svensson: ”Expressen har kopplingar till våldsvänstern”
Att Expressen ska ha använt sig av Researchgruppens ökända databas och sedan kontaktat AFA saknar vi bevis för, men kopplingen är inte osannolik. De misstänkta AFA-männen kan ha agerat på eget initiativ och av andra skäl. Det är NewsVoice reservation.
Vi gör däremot ingen som helst koppling mellan attacken i Farsta och DN/Expressenhusets vaktstyrka.
Behöver verkligen Thomas Mattsson och Peter Wolodarski en privat vaktstyrka?
Som redaktör för NewsVoice var min uppgift att dokumentera när Nya Dagbladet gjorde reportaget. Vi möttes redan utanför DN/Expressenhuset av en vaktstyrka som utgör en del av det som Thomas Mattsson kallar ”skalskydd och bevakning”.
Bevakningen i och runt Expressens och Dagens Nyheters lokaler består av minst 7-8 patrullerande civilklädda vakter varav 1-2 kommer från fastighetsägaren Fabege. De hade en god ton mot oss och verkade inte betrakta oss som ett hot. Vi var ju trots allt helt harmlösa journalister som endast ville ställa frågor. Vi väljer att pixelera deras ansikten eftersom två av dem uttryckligen sa att de inte ville bli fotograferade.
Vi undrar idag om DN:s och Expressens ”beskyddarverksamhet” överhuvudtaget är relevant för tidningarna och ska vi räkna in AFA-männen som en del av detta beskydd?
Känslan man får av mediafenomenen DN/Expressen är att de utvecklats till något annat än två enkla tidningar som skriver vanliga artiklar. De åker på krismöten med Regeringen och omger sig av en vaktstyrka. Ansvariga är oanträffbara och de sprider rykten och anklagar alla som vågar ifrågasätta deras motiv när de försöker stänga ned nya medier på nätet.
Varken Nya Dagbladet eller NewsVoice har drabbats av några efterslängar från Expressen, DN, tidningarnas beskyddare eller AFA. Vårt uppsåt var rent journalistiskt och inte på något sätt en politisk manifestation som Expressen och MedieVärlden gjort gällande. Vi tror att Expressen och Medievärlden vet det, men att tidningarna ändå valt att dra politiska växlar på vårt besök.
Text: Torbjörn Sassersson, redaktör NewsVoice en politiskt oberoende nättidning som kan rapportera från händelser som betraktas som både höger eller vänster, eftersom vi är oberoende.
@Martin Gustavsson – Vetenskapliga partiet 3 Apr, 2018 at 20:01
AFA utomparlamentariska dvs. Man tar avstånd från demokratiska vägar.
Hade det varit vänsteraktivister skulle man knappast ge sig på NMR och andra som defakto är bröder o systrar till vänstern. Det enda som skiljer är vänsterns historiska vurm för de judiska revolterna och deras upphöjda ledare medan exvis NMR arbetar mot det judiska inflytandet i politiken.
Annars är det bara nyanser av av samma grå.
MSM har flyttat exvis NMR till höger för att kunna demonisera ”extremhögern” som borde kallas ”extremvänster”. När kommunisterna lämnade arbetarna åt sitt öde tog NMR vid där dom slutat.
NMR är nog enda riktiga arbetarpartiet idag.
Hur klär man ut sig till AFA?
Hoodies och halsduk är vardagskostymen för arbetslösa ungdomar. Möjligen det kan vara förklaringen till att AFA är framgångsrika i värvningarna till aktiviteter nu när fritidsgårdarna sparar i sin verksamhet.
Studerar man fascismen ”noga” är det väl inte mycket som skiljer sig från den nuvarande ordningen i Sverige.
Dvs. om man kan bortse från att fascism önskar experter inom varje område inom politiken medan det motsatta gäller gäller i svensk variant av demokrati.
Egentligen tror jag att många svenskar skulle kunna tänka sig en renodlad fascism. Svenskar vill veta vad som gäller och vad som förväntas av dom inom ramen för ett värdigt liv.
Demokrati är bara något skynke som vi mentalt tvingats in i för att i blindo stångas mot det som finns bakom skynket på vilket olika bilder projiceras, allt beroende på den politiska diskursen skapad av media.
Även vetenskap som du själv på något vis proklamerar för projiceras på denna kuliss.
Jag är också lite intresserad av att veta var du hittat ”död åt andra raser” i visionerna för den höger du talar om. Har bara sett sådana demoniserande uttalanden om höger i MSM. har dock aldrig fått referenser då jag kontaktat dom.
Vill du se hur verkliga ”död åt andra raser” kan se ut i nutid rekommenderar jag
http://www.boerproject.com/
MSM vill att vi mentalt halvblinda skall slåss mot den fiende som för stunden presenteras.
Låt dej inte luras av dessa.
Med risk för hets mot folkgrupp så tycker jag ändå att denna film kan lyfta någon otänkt tanke.
https://www.youtube.com/watch?v=3UBdny5lgLc
Denna film/musik berör mej varje gång.
https://www.youtube.com/watch?v=vtKKJSfYraU
Är vi i samma sits men i olika stadie?
LeifB
DN och Expressen är extremt höger socialpolitiskt, hatar socialism och kommunism. De är således ”högerextrema”. De ljuger åt asylbaronsindustri, läkemedlesindustri och militärindustri, som livnär sig på misär, lidande och död av andra raser. Det gör dem naturligtvis inte mindre ”höger” eller mindre ”extrema”.
Att ”Anti-Fascistisk Aktion” (AFA), d.v.s. vänsterextremister, skulle arbeta för finanskapitalets agenda-styrda medier som vilseleder folket och representerar den imperialism som samverkar med den terroristiska sekteristiska diktaturen, finner jag osannolikt. Sådant arbete ÄR tvärtom ”fascism” per definition. Således handlar det rimligen om fascister utklädda till anti-fascister.
Vad är syftet att klä ut sig till AFA? – Naturligtvis att skapa en osund motreaktion som stärker högern och högerextrema krafter. Med dessa högerextrema krafter kan man inte enbart lura vänsterväljare, men även skapa oordning i arbetarklass-leden, samt även föda den konflikt som man livnär sig på genom krig.
@ leif bengtsson och Jan Norberg,
Ni skriver underbart klargörande, och jag är övertygad om att ni i hög grad bidrar till att väcka våra medborgare ur sin Törnrosasömn.
Och Jan, din kommentar – ”denna hetsjakt på äldre baktänder nog ordentligt då deras anhöriga blir klar över vad den samlade vänstermaffian använder sig av för metoder när de springer regimens ärende för att döda oppositionella” är en fullträff! Förmodligen har inte ”Näthatsgranskaren” m.fl. insett att deras destruktiva verksamhet är kontraproduktiv. De bidrar i själva verket till att väcka vreden i det svenska folket. Och de första, när det har vänt, som doppas i tjära och fjädrar och förpassas med en enkelbiljett ut ur landet blir dessa!
@ Leif Bengtsson,
Instämmer helt i ditt påstående om att svenskarna nu befinner sig där fd öststatsmedborgare befann sig på 70-talet, statlig propaganda och ett väl utvecklat angiverisystem borgade för att medborgarna böjde sina huvuden under den påtvingade doktrinen.
Kanske är det därför som just Ungern, Polen, mfl nu är de vilka verkligen värnar de demokratiska grundvärdena inom EU. Tyvärr verkar den kopplingen ha gått SMS och våra korrupta svenska politiker helt förbi.
Den exempellösa klappjakten på äldre individer vilka ger uttryck för sin oro är dagens svenska motsvarighet till när Stasi kom och hämtade medborgare till förhör och försök till korrigering av deras åsikter?
Men du har nog förmodligen helt rätt, denna hetsjakt på äldre baktänder nog ordentligt då deras anhöriga blir klar över vad den samlade vänstermaffian använder sig av för metoder när de springer regimens ärende för att döda oppositionella.
Något som i sin tur borde gagna det folkliga motståndet mot dessa kommunistiska metoder.
Betr den proposition som du länkar till så är den bara ännu ett bevis på det fullständiga förfall vi ser inom den samlade 7-klövern, jag har inte ännu hört något emot detta ens från KD. Suck !!
@Jan Norberg 3 Apr, 2018 at 15:00
Jag tror att svenskarna överlag nu befinner sig där folket i forna östblocket på 70-talet befann sig i förhållande till media. De flesta visste då att media var ett verktyg för skönmålning och den politiska styrningen.
Varje dag vaknar någon. hur många rättegångar mot äldre med brottsregister ”Hets mot folkgrupp” finns nu? brottslingen med hela deras bekantskap o släkt väcks abrupt ur sin törnrosasömn. Det är bra och ytterligare några skott i MSM o politikerkårens skor.
Våra invandrare idag är helt mentalt oskyddade och saknar verktyg för att förstå spelet.
De flsta invandrare säger sig uppleva demokrati och rättigheten att uttryck sig fritt. De är därför lättta offer för politikens och medias agenda för NWO.
Demokratikänslan är naturligtvis uppenbar för dom som levt i korrumperade samhällen med stenhårda diciplinära åtgärder mot oliktänkare eller religiösa avvikare.
Det kommer att ta ett antal år innan dessa inser att samma sak kommer att gälla för dom här.
Just nu sker en positiv särbehandling av invandrare såväl illegala som legala.
Många av dom regler som man nu gör avsteg ifrån för att klara nuläget kommer att stängas igen,
samtidigt som vi ser att inofficiella såväl som officiella krafter sneglar på dubbla regelverk för muslimer.
Sharia-lagar i lokala domstolar kan tvinga svenskar att böja huvud om denne handlat på ett sätt mot en muslim som strider mot islam.
Det talas mycket om sharia inom muslimsk tradition men man glömmer ofta bort att vi kan tvingas till shariadomstol då någon exvis pratat för mycket med en muslimsk kvinna eller man på jobbet eller värre på konferensen. Det finns redan idag svenskar som fått sådan hämtning till ”rättegång”.
AFA har ju redan visat vilken sida dom står på dvs nyttiga idioter.
Det pratas en del om att invandrare skall få behålla en del bidrag bara dom åker hem. Kanske är det dags att vi erbjuder våra politiker samma möjlighet. Just nu är det större ordning i vår hönsgård än på Rosenbad där förvirringen är total.
Läs om kvinnliga spermier o gravida män.
http://www.regeringen.se/4950e9/contentassets/428b06fbb3384045b13b281228b5216d/modernare-regler-om-assisterad-befruktning-och-foraldraskap-prop.-201718155
tolkad här
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2005687253019000&set=a.1523251911262539.1073741828.100007332346459&type=3
LeifB
@ Torbjörn Sassersson red. 3 Apr, 2018 at 10:40,
Mycket bra kommentar/branddtal. Jag delar din analys till 100%, med ett undantag, jag tror att den stora vändningen kommer efter valet. Jag är också glad att Newsvoice verkligen håller en politiskt neutral linje som i hög grad bidrar till sin trovärdighet.
De nya nätmedierna har nu placerat sig i ytterfilen (omkörningsfilen), och passerar och distanserar sig nu i allt snabbare takt från MSM. Tyvärr MSM, men passa på att boka in ett datum för gravöl redan nu, och vänta inte för länge, för då blir det mest patetiskt/pinsamt. Och alla ni journalister i MSM som nu känner sig obekväma, kom över till vår sida nu, vänta inte tills skeppet sjunker, för då riskerar ni att inte vara trovärdiga.
@ leif bengtsson 3 Apr, 2018 at 13:25
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, du är steget före många i många frågor, så också här.
Helt klart försöker nu MSM att direktadressera olika migrantgrupper på deras olika hemspråk med sina tillrättalagda PK-budskap.
Vi måste tillsammans hjälpas åt att syna MSM, det kan inte få fortsätta på detta sätt. Om det sker gm Blockchain eller annan teknologi är av lite underordnad betydelse i nuläget, huvudsaken att rent praktiska åtgärder vidtages så att MSM och övrigt etablissemang kan ”synas” ordentligt.
Kan Kina så kan andra enligt välkänd devis, dvs hotas maktinnehavet på allvar vet man aldrig vart det bär iväg åt för håll. Iofs vore det bra med uppvaknande så att alla sovande inser att de inte längre har tillgång till en fri och öppen informationssökning. Glöm inte Mina Dennert, mfl!!
@Torbjörn Sassersson red. 3 Apr, 2018 at 10:40
Håller med dej i de flesta tankarna i ditt inlägg.
Men några tidningar skapar nya vägar till köpare.
Kristianstadsbladet som är en av Bonniers tidningar har startat en ny tidning
med egen redaktion KB-mosaik. Tidningen vänder sig till enbart invandrare.
Nyheter från den vanliga tidningen översätts och förpackas om till en
för invandrare anpassat format. Tidningen är i första hand fysisk dvs. trycks .
http://mosaik.blogg.kristianstadsbladet.se/sv/
Tidningen innehåller enbart sådant som följer den vanliga MSM agendan.
När jag tipsade att tidningen borde bevaka förra årets stora evenemang på temat ”Glöm inte Pela och Fadime” var dom helt ointresserade. Inte med en rad publicerades något från detta stora evenemang om hederskultur.
Jag misstänker att detta är ett pilotprojekt som kommer att följas av flera lokala Bonniertidningar.
Att vara förstahandskontakt för invandrare inom svensk media är ett bra sätt att påverka.
Det är intressant att se hur vi svenskar under många generationer getts en bild av demokrati och fria ordet. Nu när vi har tillgång till meningsutbyte mellan oss och andra folk har vi börjat syna MSM och staten i sömmarna. Det känns verkligen som om vi levt i ett gigantiskt pokerspel där vi nu begärt syn av spelarrangören.
Vilket denne nu med alla medel försöker förhindra. Att hindra det fria ordet kommer att misslyckas möjligen kan man fördröja händelseförloppet. Vi är nu tillräckligt många som vaknat och kommer att göra andra val än MSM för att hålla oss uppdaterade. Att SR/SVT skall finansieras via skattsedeln visar att mängden invånare som väljer bort dessa ökar. Lägg märke till att det tidigare licens-systemet avsåg ”rätten att inneha Radio/TV” förändras till finansiering av statskontrollerad media.
Snedvriden konkurrens kan tyckas..
Folket kommer dock att hitta nya vägar för att försäkra sig om viktig information.
Det börjar nu dyka upp siter och webhotell som diskuterar ”Blockchain” som plattform.
När denna teknik är etablerad finns bara möjligheten att helt stänga av nätet för att förhindra informationsutbyte.
Så långt tror jag inte man är beredd att gå. trots allt är det stora pengar som genereras även till banker och media.
LeifB
Öystein och Emil. …och vad säger inte det om regeringen av idag? Jag tror alla dessa parter tappat kompasserna (den etiska och den verksamhetsmässiga) och när omgivningen påpekar det handlar det om prestige. Okey så de fortsätter som om inget hänt eftersom det handlar om prestige. Omgivningen gnäller lite till. 30 år framåt har det då blivit bättre, eller är det samma läge eller tom sämre?
För att svara på min egen fråga tror jag det blivit sämre och då återstår frågan, vilken kraft ska skapa förändringar till det bättre? Den folkliga kommer knappast att göra någon nytta eftersom de flesta svenskar har tränats sedan 1700-talet till att tiga och anpassa sig. Det är en bekväm strategi.
Den ekonomiska kraften tror jag blir avgörande. I en tystnadskultur drar sig folk undan och de går tyst till andra kanaler. De som alltid köpt DN har dött om 30 år. DN och Expressen och dess likar stryps långsamt ekonomiskt. DN blir till en regional halvdigital Stockholmstidning och Expressen blir något som påminner om Metro, men är helt digital.
Ute i landet växer de nya nätmedierna och de som producerar dessa tidningar har utvecklats journalistiskt. De är smartare ekonomiskt och de har många som gillar deras arbete eftersom de skriver fritt eller friare.
Men denna framtid kommer inte att ske om de ny nätmedierna styrs av vänster- eller högerkrafter. Folk är extremt trötta på det och de nya generationerna av läsare har aldrig identifierat sig med vänster eller högerdikena. De vill gå på vägen och de vill undvika när det ena diket kastar gyttja på det andra diket.
NewsVoice är en tidning som ska gå tillsammans med folket och endast då och då kolla ner i dikena för att se vad de gör där nere, som den 23 mars i DN/Exressenhuset.
Jag förstår Wolodarski och Mattsson, om man som de gör ljuger och förvillar folket så behöver man nog skydda sig. Man behöver en vaktstyrka. Man behöver hjälp också utav illegala, kriminella organisationer som kan terrorisera de som är alltför nägångna och fräcka i sitt tillvägagångssätt. De behöver sina små kriminella fascister maskerade som ”anti-fascister”. De måste nu skrämma dom som granskar dem….för vad händer annars? De kan ju rentav bli avslöjade!
Man ska nog inte komplicera bilden för mycket, i försöken att förstå MSM´s agerande nu. De är helt enkelt trängda, och fria media och medborgarjournalister har helt enkelt kört om. Deras trovärdighet är körd i botten och brallorna är neddragna. Det är bara för dem att inse att de får hålla sig till program/områden som:
– Äntligen hemma
– Lets Dance
– Melodifestivalen
– Bingolotto
– På Spåret
– Matreportage
– Resereportage
– Trädgårdsreportage
– TV-tablåer
– Sportprogram
– Aktiekurser
– Viss form av kulturrepertage
– Fråga doktorn
– Inredningsprogram
– Väderrapporten
– m.m.
Dock, p.g.a. avsaknad av trovärdighet, gör de nog klokt i att successsivt avlägsna sig från områden såsom:
– Bevakning av politikerdebatten
– Beskrivning av situationen i samhället (skola, omsorg, sjukvård, polis, kriminalitet
– Det globalistiska perspektivet
– Politiska analyser (inklusive prognoser)
– Migrationspolitiken
Så det finns nog plats för alla….
Svar till Janna och Öppet sinne
Janna, din kommentar – nu raderad – syftar till att avleda denna efterdebatt bort från syftet med artikeln. Jag har dessutom svarat på din fråga tidigare.
Som jag skrivit många gånger, NewsVoice är en oberoende inkl partipolitiska oberoende tidning som kan rapportera från vilken situation som jag som redaktör ser ett allmänt intresse i. Vilka personer som befinner sig på en plats där jag arbetar kan jag inte ta ansvar för. Jag har inte tid eller ens lust att kontrollera allas partipolitiska intressen eller vilken förening de är med i.
Syftet med mitt reportage och min artikel ovan handlar om att kasta ljus på de omständigheter som finns och de frågor som ställs i artikeln.
Om du Jaana vill vill diskutera det du vill, ta kameran, lägg ned några arbetsdagar på att besöka, ställa frågor, klippa film, skriva en eller några artiklar så ska jag se över möjligheten att publicera ditt material. Men jag har inga pengar till dig för allt det arbetet. Medel från de få hjältar som sponsrar NV räcker inte långt och det räcker definitivt inte till ditt arbete så du måste även crownfunda ditt reportage.
Öppet sinne, tack för din kommentar om ordet ”beskyddarverksamhet” men jag tror du missade poängen med att jag använder det. Precis som du skriver är begreppet ”beskyddarverksamhet” något som syftar på kriminell verksamhet, och det var just det som var poängen, men jag valde att placera begreppet inom citationstecken efter din kommentar (raderad). Nästa gång, skicka helst den typen av meddelanden direkt till redaktionen eftersom det inte var en kommentar som rörde debatten.
Mycket intressant artikel.
AFA är en märklig varelse som verkar ha kopplingar till alla som förtjänar kritik inom snart sagt alla områden. I detta fallet verkar det vara ett beställningsjobb.
Händelser som denna känner jag igen från länder som ligger långt ner på utvecklingsstegen och i länder där korruptionen styr.
Om inte dom här två killarna agerade på egen hand måste man ju undra över hur uppdragsgivaren kan ha tänkt. Lyssnar gärna på någon som har en teori, jag har kört fast.
LeifB
Man behöver knappast vara ”högerextremist” för att inse att DN och Expressen längtar till någon slags totalitär ordning där oliktänkande förbjuds. Kallar dom alla med avvikande opinion högerextremister? Är SD högerextrimistiiskt enligt Bonnierbolagen?
De vill förmodligen inte svara offentligt på den verkliga anledningen till att de gjorde så att Granskning Sverige stängdes ned, vilken är uppenbar.
Granskning Sverige var förmodligen helt enkelt för bra på att granska fulmedierna och avslöja deras lögner genom enkla logiska frågor.
Men jag är enig med dessa CIA-lojala och rysshets- och krigshets-lojala medier också. Att de stängt ned granskning Sverige är givetvis en verklig orsak för extrem ängslan, inte enbart att de, enligt min mening, arbetar för främmande makt mot svenska intressen.
Ger man sig på olika länder och privatpersoner och påstår saker om dem i rikstäckande medier, saker som dessutom är osanna, samt utan att låta privatpersoner eller officiella personer dementera dem så kan det, rätt vad det är, komma motangrepp, t.o.m. från svensk patriotisk militär som läst soldathandboken som slutar stå med mössan i vacker hand. Det är, helt riktigt, ett fullkomligt rimligt antagande.
Hade jag själv en röd knapp som gjorde att landsförräderiet slutade tvärt, på ett fullkomligt lagligt vis, så skulle jag definitivt trycka på den och för mig är alternativa medier och min egen politiska aktivitet denna röda knapp.
Pennan är mäktigare än svärdet, men för de som inte har pennans gåva, så kan helt klart andra alternativ komma ifråga.