Bilderberggruppen och Wallenberg bakom selekteringen av svenskt regeringsstyre sedan 1950-talet

NewsVoice är en oberoende nättidning med utgivningsbevis som startade 2011. Syftet är att publicera nyheter, debattartiklar, kommentarer och analyser. Stöd vårt arbete genom att donera, sponsra (tex granskningar, utlandsreportage) eller annonsera.
publicerad 11 augusti 2018
- NewsVoice redaktion
Article: "Secret Meetings to Shape the World", Daily Mirror on the Bilderberg Group, February 13, 1980

Här är den avgörande information om svensk regeringsstyrning som inga svenska PK-journalister i massmedierna kommer att skriva om. Det menar Kalle Hellberg som sammanställt hur Bilderberggruppen och Wallenberg selekterat vilka personer som ska få höga ministerposter sedan 1950-talet fram till idag. 

Text och sammanställning av Kalle Hellberg | Artikel uppdaterad 2 jan 2020

Kalle Hellberg
Kalle Hellberg

Nu i valtider finns chansen att verkligen ställa politiker mot väggen och samtidigt göra avslöjanden som allmänheten inte har en aning om, att journalister skulle ställa följande frågor till de senare utvalda toppolitikerna är för många helt otänkbart?

Fråga till Fredrik Reinfeldt: Var det inte så att du blev utsedd till Sveriges nästa statsminister och att du måste välja din ”fiende” Carl Bildt till din utrikesminister, när Wallenberg bjöd in dig till Bilderbergmötet i Kanada 2006?

Fråga till Anders Borg: Vad fick du för direktiv om Sveriges ekonomiska styrning och utveckling när Wallenberg bjöd in dig till Bilderbergmötet i Turkiet 2007?

Fråga till Maud Olofsson: Vad fick du för direktiv om svensk kärnkraft när du av Wallenberg och Bildt blev inbjuden till Bilderbergarnas möte i USA 2008 och hur mycket bearbetade Carl Bildt dig om kärnkraften när ni satt tillsammans på planet hem? (På Calle B:s blogg beskriver han hur han diskuterade med Maud på hemresan på planet, dock inte om ämnet, men det är väl för de flesta maktkunniga känt att hon efter den resan började lobba för att det skulle få byggas nya kärnkraftverk i Sverige).

Fråga till Jan Björklund: Vad fick du för direktiv om det svenska skolväsendet och dess utveckling, samt om svensk militärs sammankoppling med Nato, när du bjöds in av Wallenberg (och Bildt) till Bilderbergmötet i Grekland 2009? Fick du även order att lobba för ny svensk kärnkraft?

Fråga till Stefan Löfven: Fick du veta i klartext på Bilderbergmötet i Watford i England 2013 att du skulle bli Sveriges statsminister efter valet 2014 och klargjordes detta även för Carl Bildt och Anders Borg då?

Fråga till Annie Lööf: Fick du veta att den verkliga maktens viktigaste lakejer (Bilderberggruppen) tänkte placera dig som statsminister i Sverige efter valet 2018, när du fick förmånen att medverka på deras årsmöte i juni i Virginia i USA 2017? Blev du lovad att få bli statsminister, hur du än beter dig innan valet?

Utgången av alla kommande val verkar vara bestämd på förhand, här hjälper ni journalister verkligen till genom att inte ställa de viktiga frågorna, är det meningen och hur är det möjligt att ni journalister moraliskt på detta sätt kan gå maktens ärenden?

Medverkande svenskar i Bilderberggruppens möten

Här följer en sammanställning som ger god insyn i den verkliga maktens agenda, om ni tar er tid att studera den och historien.

Fet text = politiker eller blivande politiker. Inom parentes = arbete/tillhörighet vid tiden för årsmötet.

  • Marcus Wallenberg (1899–1982) - Wikimedia Commons
    Marcus Wallenberg (1899–1982) – Wikimedia Commons

    1954 Herbert Tingsten (DN), Martin Waldenström (bank), Tage Erlander (s)

  • 1955 Herbert Tingsten (DN)
  • 1957 Marcus Wallenberg, Per Jakobsson (IMF)
  • 1958 Marcus Wallenberg, Erik Boheman (fp)
  • 1962 Marcus Wallenberg, Tage Erlander (s)
  • 1963 Marcus Wallenberg, Sven Dahlman (UD), Herman Kling (s)
  • 1964 Marcus Wallenberg
  • 1965 Marcus Wallenberg, Olof Palme (s)
  • 1966 Marcus Wallenberg
  • 1967 Marcus Wallenberg, Yngve Holmberg (h, som senare blev m)
  • 1968 Björn Lundvall (LME)
  • 1969 Marcus Wallenberg, Kjell Olof Feldt (s)
  • 1970 Marcus Wallenberg, Sven Moberg (s)
  • 1971 Marcus Wallenberg, Ingmund Bengtsson (s)
  • 1972 Marcus Wallenberg
  • 1973 Marcus Wallenberg, Anders Björgerd (Sydkraft), Olof Palme (s), Gunnar Sträng (s), Krister Wickman (s), Nils Svensson (Götaverken), Hugo Lindgren (Skull & Bones?)
  • 1974 Marcus Wallenberg, Krister Wickman (s)
  • 1975 Marcus Wallenberg, Björn Lundvall (LME), Krister Wickman (s)
  • 1977 Marcus Wallenberg, Björn Lundvall (LME), Krister Wickman (s)
  • 1978 Marcus Wallenberg, Björn Lundvall (LME), Thorbjörn Fälldin (c)
  • 1979 Marcus Wallenberg, Björn Lundvall (LME), Ola Ullsten (fp), Lars Wohlin (Sv. Riksbank)
  • 1980 Marcus Wallenberg, Björn Lundvall (LME), Lars Wohlin (Sv. Riksbank)
  • 1981 Marcus Wallenberg, Sten Gustafsson (SAAB-Scania)
  • 1982 Björn Svedberg (Ericsson), Sten Gustafsson (SAAB-Scania), Lars Wohlin (Sv. Riksbank)
  • 1983 Kjell Olof Feldt (s), Anders Ferm (s), Sten Gustafsson (SAAB-Scania), Clas-Erik Odhner (LO), Hans Werthén (Electrolux), Kai Hammerich (SAAB-Scania)
  • 1984 Peter Wallenberg, Olof Palme (s), Sten Gustafsson (SAAB-Scania), Lennart Johansson (SKF), Assar Lindbäck (nationalekonom), Curt Nicolin (SAF), Clas-Erik Odhner (LO), Stig Synnergren (chef för konungens stab), Anders Thunborg (s), Hans Whertén (Electrolux), Kai Hammerich (SAAB-Scania)
  • 1985 Sten Gustafsson (SAAB-Scania), Mats Hellström (s)
  • 1986 Sten Gustafsson (SAAB-Scania), Carl Johan Åberg (s, UD)
  • Peter Wallenberg, CC BY-SA 4.0
    Peter Wallenberg, CC BY-SA 4.0

    1987 Peter Wallenberg, Sten Gustafsson (SAAB-Scania), Hans Zetterberg (Sv.Dagbl.)

  • 1988 Sten Gustafsson (SAAB-Scania), Anders Thunborg (s), Staffan Burenstam-Linder (m), Anders Åslund (nationalekonom, Öststatsexpert)
  • 1989 Sten Gustafsson (SAAB-Scania), Hans Blix (IAEA, tidigare fp)
  • 1990 Sten Gustafsson (SAAB-Scania), Bertil Torekull (Sv. Dagbl.),
  • 1991 Sten Gustafsson (SAAB-Scania), Bo C E Ramfors (SEB), Lars Jonung (nationalekonom)
  • 1992 Sten Gustafsson (SAAB-Scania), Carl Bildt (m), Percy Barnevik (ABB), Anders Åslund (nationalekonom, Öststatsexpert)
  • 1993 Carl Bildt (m)
  • 1994 Percy Barnevik (ABB), Hans Bergström (Nerikes Allehanda, senare DN), Stig Larsson (SJ)
  • 1995 Percy Barnevik, Kung Carl-Gustav, Ines Uusman (s)
  • Marcus Wallenberg
    Marcus Wallenberg – Foto: SEB Group, pressfoto

    1996 Marcus Wallenberg (dy fom nu), Percy Barnevik (ABB), Anders Åslund (nationalekonom, Öststatsexpert), Mona Sahlin (s)

  • 1997 Marcus Wallenberg, Percy Barnevik (Investor), Björn Svedberg (Ericsson)
  • 1998 Percy Barnevik (Investor), Jacob Wallenberg
  • 1999 Percy Barnevik (Investor), Anders Åslund (nationalekonom, Öststatsexpert), Carl Bildt (m), Björn Rosengren (s), Tom Hedelius (Handelsbanken), Mauricio Rojas (fp, vd Timbro år 2000)
  • 2000 Percy Barnevik (Investor), Jacob Wallenberg, Leif Johansson (Volvo), Leif Pagrotsky (s), Lars-Erik Pettersson (Skandia)
  • 2001 Marcus Wallenberg, Jacob Wallenberg, Percy Barnevik (Investor), Tom Hedelius (Handelsbanken), Leif Pagrotsky (s), Leif Johansson (Volvo), Lars Ramqvist (Ericsson), Michael Treschcow (Electrolux)
  • 2002 Jacob Wallenberg, Michael Treschcow (Electrolux)
  • 2003 Jacob Wallenberg, Anna Lindh (s), Claes Dahlbäck (Investor)
  • 2004 Jacob Wallenberg, Lars Heikensten (Riksbankchef), Gunnar Brock (Atlas-Copco)
  • 2005 Jacob Wallenberg, Erik Belfrage (SEB)
  • 2006 Jacob Wallenberg, Carl Bildt (m), Fredrik Reinfeldt (m), Hans Stråberg (Electrolux)
  • 2007 Jacob Wallenberg, Carl Bildt (m), Anders Borg (m), Hans-Henric Svanberg (Ericsson)
  • 2008 Jacob Wallenberg, Carl Bildt (m), Maud Olofsson (c), Tom Johnstone (SKF)
  • 2009 Jacob Wallenberg, Marcus Wallenberg, Carl Bildt (m), Jan Björklund (fp)
  • 2010 Jacob Wallenberg, Carl Bildt (m), Urban Bäckström (Svensk Näringsliv), Lars Renström (Alfa Laval)
  • 2011 Jacob Wallenberg, Mordashov, Alexey A. (CEO, Severstal), Carl Bildt (m), Ewa Björling (m)
  • 2012 Jacob Wallenberg, Jonas Bonnier (vd Bonnier AB), Gunilla Carlsson (m)
  • 2013 Jacob Wallenberg, Carl Bildt (m), Anders Borg (m), Stefan Löfven (s), Börje Ekholm (vd Investor)
  • 2014 Jacob Wallenberg, Marcus Wallenberg, Carl Bildt (m), Håkan Buskhe (SAAB AB), Tove Lifvendahl (Svenska Dagbladet), Carl-Henrik Svanberg (vd Volvo AB),
  • 2015 Jacob Wallenberg, Mikael Damberg (s), Carola Lemne (Svenskt Näringsliv), Carl-Henric Svanberg (BP, Volvo)
  • 2016 Jakob Wallenberg, Magdalena Andersson (s), Conni Jonsson (EQT)
  • 2017 Marcus Wallenberg, Johanna Rosén (professor i materialfysik vid Linköpings Universitet), Annie Lööf (c)
  • 2018 Marcus Wallenberg, Danica Kragic (professor i datalogi och robotik på KTH), Maria Rankka, (författare och debattör, tidigare moderat nära knuten till Carl Bildt och numera VD för Stockholms handelskammare)
  • 2019 Marcus Wallenberg, Ulf Kristersson, Sara Mazur (Investor), Johan Rockström

Att det på mötet 2006 bestämdes att Fredrik Reinfeldt skulle få statsministerrollen i Sverige efter kommande val och att hans ”fiende” Carl Bildt skulle bli utrikesminister blev för oss som följer maktens göromål klart långt före valet.


Likaså att Anders Borg året därefter blev inbjuden för att få direktiv till sitt jobb som finansminister.

Maud Olofsson fick självklart riktlinjer om bl a svensk kärnkraftspolitik, eftersom hon efter hemkomsten från mötet 2008 började lobba för att nya kärnkraftverk skulle få byggas i Sverige.

Att Jan Björklund lärt sig sin läxa bra visar hans idoga kämpande för en förändrad skola och samgående med Nato. När makten ger order, då lyder man.

Att den senaste alliansregeringens högsta höns varit inbjudna de senaste åren, men ingen från oppositionen, kunde bara betyda att Bilderbergarnas mening var att alliansen ska sitta kvar kommande period också, efter valet 2010.


Så blev det då klart även med kommande regeringsbyte efter 2014 års val, den nya statsministern ska heta Stefan Löfven, vilket bestämdes på Bilderbergmötet 2013.

Nu får vi se om Annie Lööf blir nästa statsminister i Sverige, vilket ska ske om allt går ”som det ska”, eller om Bilderbergarna har gjort ett missbedömning i sin maktfunktion?


 

Svenska regeringar och Bilderberggruppen

Så här har svenska regeringar sett ut under Bilderbergarnas tillvaro, jämför gärna med ovan medverkande politiker och årtal.

  • 1951-10-01 till 1957-10-31 Tage Erlander Koalition: Socialdemokratiskt, Bondeförbundet
  • 1957-10-31 till 1969-10-14 Tage Erlander Socialdemokratisk
  • 1969-10-14 till 1976-10-08 Olof Palme Socialdemokratisk
  • 1976-10-08 till 1978-10-18 Thorbjörn Fälldin Koalition: Centerpartiet, Moderata samlingspartiet och Folkpartiet
  • 1978-10-18 till 1979-10-12 Ola Ullsten Folkpartiet
  • 1979-10-12 till 1981-05-19 Thorbjörn Fälldin Koalition: Centerpartiet, Moderata samlingspartiet och Folkpartiet
  • 1981-05-19 till 1982-10-08 Thorbjörn Fälldin Koalition: Centerpartiet, Folkpartiet
  • 1982-10-08 till 1986-02-28 Olof Palme Socialdemokratisk
  • 1986-03-01 till 1990-02-26 Ingvar Carlsson Socialdemokratisk
  • 1990-02-26 till 1991-10-04 Ingvar Carlsson Socialdemokratisk
  • 1991-10-04 till 1994-10-07 Carl Bildt Koalition: Moderata samlingspartiet, Centerpartiet, Folkpartiet och Kristdemokratiska samhällspartiet
  • 1994-10-07 till 1996-03-22 Ingvar Carlsson Socialdemokratisk
  • 1996-03-22 till 2006-10-06 Göran Persson Socialdemokratisk
  • 2006-10-06 till 2014-10-03 Fredrik Reinfeldt Koalition: Moderata samlingspartiet, Centerpartiet, Kristdemokraterna och Folkpartiet
  • 2014-10-03 till 2018 Stefan Löfven Koalition: Socialdemokrater, Miljöpartiet, Vänstern

Text och sammanställning av Kalle Hellberg

Donera till NewsVoice

Du kan stötta Newsvoice via MediaLinq

  • @ Örjan Wedin

    Du har fel angående Fälldin. Han var där även om det var efter hans första utnämning som statsminister. Angående Y Holmberg så kan ju omöjligt alla politiker som deltagit bli statsministrar eftersom det under åren varit en massa olika politiker som deltagit men det finns bara en post till statsminister. Att densamme skulle erhållit någon som helst ministerpost är väl inte rimligt eftersom den dåvarande regeringen var socialdemokratisk. Bilderberg hade då , precis som nu , garderat sig.

  • @ Örjan Wedin

    Du har fel angående Fälldin. Han var där även om det var efter hans första utnämning som statsminister. Angående Y Holmberg så kan ju omöjligt alla politiker som deltagit bli statsministrar eftersom det under åren varit en massa olika politiker som deltagit men det finns bara en post till statsminister. Att densamme skulle erhållit någon som helst ministerpost är väl inte rimligt eftersom den dåvarande regeringen var socialdemokratisk. Bilderberg hade då , precis som nu , garderat sig.

  • @ Örjan Wedin

    Som svar på din fråga till Christian så kan vi väl konstatera att hon numera ingår i den allians som är satta att styra skutan och om nu inte det skulle räcka så är det väl från detta läge inte långsökt att tänka sig en framtida rockad. Dessutom har ju Bilderberggruppen garderat sig i o med att Löfvén också medverkat vid ett möte.

  • @ Örjan Wedin

    Som svar på din fråga till Christian så kan vi väl konstatera att hon numera ingår i den allians som är satta att styra skutan och om nu inte det skulle räcka så är det väl från detta läge inte långsökt att tänka sig en framtida rockad. Dessutom har ju Bilderberggruppen garderat sig i o med att Löfvén också medverkat vid ett möte.

  • Är det inte dags att ställa dessa personer inför rätta snart. Om det är så att de köper politiker så är det ju allvarligt. Det måste finnas någon grupp som vi kan crowfunda till. Visar det att politiker arbetar för intressen som inte främjar nationen är det landsförräderi, det samma borde gälla för familjer som Wallenberg och Bonnier.

  • Är det inte dags att ställa dessa personer inför rätta snart. Om det är så att de köper politiker så är det ju allvarligt. Det måste finnas någon grupp som vi kan crowfunda till. Visar det att politiker arbetar för intressen som inte främjar nationen är det landsförräderi, det samma borde gälla för familjer som Wallenberg och Bonnier.

  • Efter att ha haft detta på känn i flera veckor så fick Annie sonderingsuppdraget. Tänker bokmärka denna artikel och dela den överallt när hon väl röstas in. Ganska uppenbart att det är dit vi är på väg.

  • Efter att ha haft detta på känn i flera veckor så fick Annie sonderingsuppdraget. Tänker bokmärka denna artikel och dela den överallt när hon väl röstas in. Ganska uppenbart att det är dit vi är på väg.

  • Nya Tider skriver om Birger Schlaugs och tidigare EU-parlamentarikern MaLou Lindholms (MP) debattartikel i Expressen, där de berättar om och kritiserar Annie Lööfs medlemskap i Trilaterala Kommissionen:

    https://www.nyatider.nu/birger-schlaug-blottar-annie-loofs-hemliga-globalistagenda/

    Jag tänker mig att den utdragna processen om vem som officiellt skall styra Sverige efter valet kanske trots allt, obevekligt, om än med mycket snirklande och krumbuktande, leder fram till ett, av den globala makteliten, förutbestämt mål – Annie Lööf som statsminister.

  • Nya Tider skriver om Birger Schlaugs och tidigare EU-parlamentarikern MaLou Lindholms (MP) debattartikel i Expressen, där de berättar om och kritiserar Annie Lööfs medlemskap i Trilaterala Kommissionen:

    https://www.nyatider.nu/birger-schlaug-blottar-annie-loofs-hemliga-globalistagenda/

    Jag tänker mig att den utdragna processen om vem som officiellt skall styra Sverige efter valet kanske trots allt, obevekligt, om än med mycket snirklande och krumbuktande, leder fram till ett, av den globala makteliten, förutbestämt mål – Annie Lööf som statsminister.

  • Våra politiker inte har någon framtidsvision alls. Deras uttalanden är demagogiska helt utan innehåll.
    Om de får möjlighet att styra landet kommer det att bli katastrofalt för Sverige.
    Se på Orbán: han har en framtidsvision hur sitt land och Europa skall utvecklas – och inte avvecklas som Eu gör.

  • Våra politiker inte har någon framtidsvision alls. Deras uttalanden är demagogiska helt utan innehåll.
    Om de får möjlighet att styra landet kommer det att bli katastrofalt för Sverige.
    Se på Orbán: han har en framtidsvision hur sitt land och Europa skall utvecklas – och inte avvecklas som Eu gör.

  • En relativt gammal nyhet då uppgifterna legat ute på sociala medier sedan länge. Men det jag saknar är vilka som tagit statsministerposten efter att man besökt Bilderberg. Ett antal sedan starten på 50-talet.

  • En relativt gammal nyhet då uppgifterna legat ute på sociala medier sedan länge. Men det jag saknar är vilka som tagit statsministerposten efter att man besökt Bilderberg. Ett antal sedan starten på 50-talet.

  • Ha!

    Nu pluggar tidigare ledaren för Miljöpartiet, Per Gahrton, för Annie Lööf som ny statsminister, vill inte att Ebba Bush skall få den posten. Isabella Lövin utesluter inte att MP skulle kunna gå med på detta:

    Per Gahrton: https://www.svtplay.se/video/18978866/opinion-live/opinion-live-sasong-6-13-sep-22-00?info=visa (31 min och 30 sekunder in i programmet)

    Isabella Lövin: https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1144316?programid=1650 (3 tim och 15 min in i programmet).

  • Ha!

    Nu pluggar tidigare ledaren för Miljöpartiet, Per Gahrton, för Annie Lööf som ny statsminister, vill inte att Ebba Bush skall få den posten. Isabella Lövin utesluter inte att MP skulle kunna gå med på detta:

    Per Gahrton: https://www.svtplay.se/video/18978866/opinion-live/opinion-live-sasong-6-13-sep-22-00?info=visa (31 min och 30 sekunder in i programmet)

    Isabella Lövin: https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1144316?programid=1650 (3 tim och 15 min in i programmet).

  • Verkar som alla partier kommit överens om att utesluta SD….och då spelar det ju ingen roll på vem man röstar på!? Då är det ju en diktatur vi har och inte en demokrati…Från kvällens utfrågning i SVT sa Stefan Löfven så här…. 1 tim 21.10 in i programmet…https://www.svt.se/…/partiledarutfragni… ”- Det vore konstigt om 87 procent inte kan hitta ett sätt att styra landet, säger Stefan Löfven som utesluter ett samarbete med SD. (Men fördelningen syftar han på den nuvarande)”…..och han sa också att SD bara hade 13% sv folkets röster.!?

  • Verkar som alla partier kommit överens om att utesluta SD….och då spelar det ju ingen roll på vem man röstar på!? Då är det ju en diktatur vi har och inte en demokrati…Från kvällens utfrågning i SVT sa Stefan Löfven så här…. 1 tim 21.10 in i programmet…https://www.svt.se/…/partiledarutfragni… ”- Det vore konstigt om 87 procent inte kan hitta ett sätt att styra landet, säger Stefan Löfven som utesluter ett samarbete med SD. (Men fördelningen syftar han på den nuvarande)”…..och han sa också att SD bara hade 13% sv folkets röster.!?

  • Om världen fortsätter på den inslagna banan kan jag inte se att vi har någon framtid. Ska man försöka att vara lite positiv kan man fråga sig vilka personer som döljer sig bakom de 45 000 hemligstämplade åtalen som har registrerats sedan i Oktober 2017(5000 st/mån, normalsiffra 90/mån). I kombination med den EO som Trump skrev 21 december 2017 samt antalet högt uppsatta personer som ”frivilligt” klivit ner från höga positioner inom politiken, näringslivet etc sedan EO skrevs så kan man kanske skönja en liten ljusstrimma. Kvarstår fortfarande dock att väcka upp människor från sin Törnrosasömn. Det är många tunga hemska sanningar som måste få se dagsljuset. Först då tror jag vi kan få ett verkligt regimskifte och återställa någonting som kan kallas demokrati.

  • Om världen fortsätter på den inslagna banan kan jag inte se att vi har någon framtid. Ska man försöka att vara lite positiv kan man fråga sig vilka personer som döljer sig bakom de 45 000 hemligstämplade åtalen som har registrerats sedan i Oktober 2017(5000 st/mån, normalsiffra 90/mån). I kombination med den EO som Trump skrev 21 december 2017 samt antalet högt uppsatta personer som ”frivilligt” klivit ner från höga positioner inom politiken, näringslivet etc sedan EO skrevs så kan man kanske skönja en liten ljusstrimma. Kvarstår fortfarande dock att väcka upp människor från sin Törnrosasömn. Det är många tunga hemska sanningar som måste få se dagsljuset. Först då tror jag vi kan få ett verkligt regimskifte och återställa någonting som kan kallas demokrati.

  • SD är en dark horse. De har inte varit inbjudna till Bilderbergarnas möten. Men frågan är vilka inofficiella kontakter de har med Wallenberg? Vi som förutsätts rösta i valet, undanhålls mängder av väsentlig information som skulle göra det möjligt att göra ett väl underbyggt val, eller inget alls.
    Var medveten om att du manipuleras från många olika håll inom landet. Eventuell påverkan från Ryssland/kina kan betraktas som marginell och enbart utslag av desinformarion från Wall-Enberg.
    De arbetar ju under det kända mottot ”verka utan att synas” dvs korruption i megaklassen.
    Risken att SD likaså sitter i knät på Wall-Enberg är rätt stor och alltså är det ingen idé att rösta.
    Det pågår andra saker i världen som W-E inte kan påverka och som förändrar spelplanen för gott
    och då utan deras närvaro.

    • Första gången jag inte röstat var denna just pga. att alla partier är korrupta enligt mig. Fridolin har jag träffat flera gånger och hans närmaste tjänstemän har skvallrat massor om hur korrupt Lillpojken är. Det finns inga ärliga riksdagsledamöter vad jag vet i alla fall.

  • Den hänsynslöse miljardären Trump är en bluff i frågan, säger som så ofta en sak och gör tvärtom. Minst tre av de ministrar han valde hör till kärnan av Council on Foreign Relations, kleptokrat-miljardärernas USA-föregångare (1921), till Europas Bilderberg Group (1954). Liksom för Hilary Clinton kör de med porträttbilder med blå bakgrund nedlusad med ”Council on Foreign Relations” eller ”CFR”, där båda sidorna fått sina miljonmutor legaliserade som ”föredragsarvoden”.
    Värsta svenska toppkorruptionen står Carl Bildt för, som inte avsade sig sin STYRELSEPLATS i Bilderberg ens när han föregav sig vara ”vår” utrikesminister. Han är styrelseledamot sedan 2002.

  • Ja prisa gud för nu har Messias återvänt! Trump kommer ställa allt till rätta! Kejsarens nya kläder är det hetaste och fetaste i Paris, nu kommer USAs regering sluta bryta mot mänskliga rättigheter.

    Bilderberg existerar, världsordningen och dess elit har möten utan oss, kom över det.

  • SD är en dark horse. De har inte varit inbjudna till Bilderbergarnas möten. Men frågan är vilka inofficiella kontakter de har med Wallenberg? Vi som förutsätts rösta i valet, undanhålls mängder av väsentlig information som skulle göra det möjligt att göra ett väl underbyggt val, eller inget alls.
    Var medveten om att du manipuleras från många olika håll inom landet. Eventuell påverkan från Ryssland/kina kan betraktas som marginell och enbart utslag av desinformarion från Wall-Enberg.
    De arbetar ju under det kända mottot ”verka utan att synas” dvs korruption i megaklassen.
    Risken att SD likaså sitter i knät på Wall-Enberg är rätt stor och alltså är det ingen idé att rösta.
    Det pågår andra saker i världen som W-E inte kan påverka och som förändrar spelplanen för gott
    och då utan deras närvaro.

    • Första gången jag inte röstat var denna just pga. att alla partier är korrupta enligt mig. Fridolin har jag träffat flera gånger och hans närmaste tjänstemän har skvallrat massor om hur korrupt Lillpojken är. Det finns inga ärliga riksdagsledamöter vad jag vet i alla fall.

  • Den hänsynslöse miljardären Trump är en bluff i frågan, säger som så ofta en sak och gör tvärtom. Minst tre av de ministrar han valde hör till kärnan av Council on Foreign Relations, kleptokrat-miljardärernas USA-föregångare (1921), till Europas Bilderberg Group (1954). Liksom för Hilary Clinton kör de med porträttbilder med blå bakgrund nedlusad med ”Council on Foreign Relations” eller ”CFR”, där båda sidorna fått sina miljonmutor legaliserade som ”föredragsarvoden”.
    Värsta svenska toppkorruptionen står Carl Bildt för, som inte avsade sig sin STYRELSEPLATS i Bilderberg ens när han föregav sig vara ”vår” utrikesminister. Han är styrelseledamot sedan 2002.

  • Tack för en mycket bra artikel, med en analys som jag tror är helt korrekt.

    Men skulle trots allt AL bli premiärminister efter valet så blir man ju riktigt mörkrädd över vilken ännu mer katastrofal framtid som skulle vänta. Samt att det vore det tydligaste tecknat på Bilderbergsgruppens styrning, vilket ju vore en ännu större katastrof.

    Bra också dina kommentarer Jan!

  • Ja prisa gud för nu har Messias återvänt! Trump kommer ställa allt till rätta! Kejsarens nya kläder är det hetaste och fetaste i Paris, nu kommer USAs regering sluta bryta mot mänskliga rättigheter.

    Bilderberg existerar, världsordningen och dess elit har möten utan oss, kom över det.

  • Tack för en mycket bra artikel, med en analys som jag tror är helt korrekt.

    Men skulle trots allt AL bli premiärminister efter valet så blir man ju riktigt mörkrädd över vilken ännu mer katastrofal framtid som skulle vänta. Samt att det vore det tydligaste tecknat på Bilderbergsgruppens styrning, vilket ju vore en ännu större katastrof.

    Bra också dina kommentarer Jan!

  • Den enda lösningen är den kommande ekonomiska kollapsen och depressionen, där politrukerna får slut på andras pengar.

    Politiskt verkar det nya partiet AFS lovande, men först på längre sikt när de blir riktigt stora.

  • Den enda lösningen är den kommande ekonomiska kollapsen och depressionen, där politrukerna får slut på andras pengar.

    Politiskt verkar det nya partiet AFS lovande, men först på längre sikt när de blir riktigt stora.

  • A.L. önskar importera 30 miljoner bidragstagare? Var skall dessa bo och hur försörjas? Rekvisition av sommarstugor finns beredd i gömslena. Försörjning kan endast ske med lån. Och en härdsmälta mitt Skandinavien, kan den tolereras av våra grannländer? Om nu flera miljoner ”ensamkommande” skall härja runt i grannländerna, vad tolereras då?

    • Norges statsminister sade för några år sedan när massinvandring varit igång ett par år. ”- Om Sverige kommer in i kaos pga. För snabb och stor massinvandring, då stänger vi gränsen till Sverige med militären och Sverige får klara sig själva. ” (Jag kan inte svära på att jag minns hundra procent rätt, men det var så jag uppfattade det.)

  • A.L. önskar importera 30 miljoner bidragstagare? Var skall dessa bo och hur försörjas? Rekvisition av sommarstugor finns beredd i gömslena. Försörjning kan endast ske med lån. Och en härdsmälta mitt Skandinavien, kan den tolereras av våra grannländer? Om nu flera miljoner ”ensamkommande” skall härja runt i grannländerna, vad tolereras då?

    • Norges statsminister sade för några år sedan när massinvandring varit igång ett par år. ”- Om Sverige kommer in i kaos pga. För snabb och stor massinvandring, då stänger vi gränsen till Sverige med militären och Sverige får klara sig själva. ” (Jag kan inte svära på att jag minns hundra procent rätt, men det var så jag uppfattade det.)

  • Att Wallenbergarna haft ett stort inflytande på svensk politik är ju definitivt inget nytt, alltsedan det sk Saltsjöbadsavtalet har man ägnat sig åt att styra arbetsmarknadens utveckling genom påverkan av LO/TCO inifrån.

    Sveriges industripolitik har man påverkat sedan parlamentarismens genombrott, efter avvecklingen av tsarväldet i Ryssland och den tyska sk Bismarck strukturen.

    Wallenbergarna är vår moderna tids absolut mest lyckosamma lobbyister, man lockar politiker med en riktigt bra position efter det att man gjort Wallenbergarnas politik till sin egen och fått med sig sina resp partier på vad dessa superlobbyister vill ha genomfört.

    Under paroller som ”vad som är bra för Wallenberg är också bra för Sverige” har denna korruption pågått under många år.

    Wallenbergarna har ju givetvis också internationella industri kontakter som de utvecklar mer globala strategier tillsammans med. Bilderberggruppen är ju bara en av dessa globalisters sammanslutningar.

    Det är bra att Kalle Hellberg tar upp detta nu inför valet, möjligen kan man addera en reflektion över parallellerna med vad som hände i USA:s presidentval 2016.

    Globalisterna trodde då att de genom en ensidig satsning på Hillary Clinton kunde få en lojal marionett som president, tji fick dom.

    Donald Trump häcklar numera dessa globalister vid sina tal inför mid-term valet nu i November, han fokuserar särskilt dessa globalisters dominans inom MSM (fake media).

    Vad som avgjorde det amerikanska valet var att amerikaner i allmänhet var så innerligt trötta på eliternas förakt för vanligt folks uppfattningar om nödvändiga prioriteringar på politikens område. Amerikaner såg i Trump ett oprövat kort som i sin kampanj ställde sig utanför dessa globalistiska eliters strävan att sudda ut nationsgränser och försöka skapa ett gränslöst samhälle över hela jorden, med ökad makt för dessa globala eliter som resultat.

    Hans paroll om ”America first” väckte en nationalistisk våg över hela USA, en rörelse som är rena mardrömmen för globalisternas strävan om att överstatligt dominera alla länder.

    I Sverige kan samma sak hända om inte den långvariga hjärntvätten fått ett alltför starkt inflytande över vanligt folks medvetande.

    Den som tycker att också SD börjat vackla på senare tid kan ju alltid rösta på AfS som alltmer börjar framstå som ett hyggligt alternativ för att inte SD skall tappa sitt fokus.

    Att Annie Lööf skulle kunna bli statsminister ser jag väl inte som helt omöjligt men som vindarna blåser nu så borde inte Wallenbergarnas strategi lyckas, det kan vi som röstar i alla fall försöka påverka.

  • @ Conny Freij Larson

    – Ja, det var bra beskrivet av hur våra politiker framstår för oss. Jag har t.ex. alltid tyckt att det är mer intressant att lyssna på en lekmans åsikter än vad det är att lyssna på en politiker, för dom säger egentligen ingenting som är intressant.

  • Jag har som lekman i ämnet själv funderat över detta.
    Det som slår mig är hur menlösa uttalanden topp-politikerna gör. Jag menar att om en partiledare drivits av en fast och personlig övertygelse om en ideologi så hade denne gjort det med en helt annat glöd och iver än vad som görs av dagens partiledare.
    Man riktigt känner hur de undviker att vara personliga, hur de nästan robot-lika repeterar sina(?) repliker.
    Tror det vore ganska lätt för en känslig person, som kan ”läsa av” människor, att avslöja politikernas opersonliga åsikter och att det de framför är budskap från någon annans agenda.
    Jag tror Kalle Hellberg har helt rätt i sin analys i artikeln.

    • Jag lyssnade på Mona Sahlin en stund några meter ifrån henne och jag upplevde noll utstrålning, ingen karisma överhuvudtaget. Det tog 20 minuter att inse att hon bara läser innantill, ett manus utan känslor. Så jag gick därifrån och funderade på hur fan kunde hon bli partiledare.

  • Att Wallenbergarna haft ett stort inflytande på svensk politik är ju definitivt inget nytt, alltsedan det sk Saltsjöbadsavtalet har man ägnat sig åt att styra arbetsmarknadens utveckling genom påverkan av LO/TCO inifrån.

    Sveriges industripolitik har man påverkat sedan parlamentarismens genombrott, efter avvecklingen av tsarväldet i Ryssland och den tyska sk Bismarck strukturen.

    Wallenbergarna är vår moderna tids absolut mest lyckosamma lobbyister, man lockar politiker med en riktigt bra position efter det att man gjort Wallenbergarnas politik till sin egen och fått med sig sina resp partier på vad dessa superlobbyister vill ha genomfört.

    Under paroller som ”vad som är bra för Wallenberg är också bra för Sverige” har denna korruption pågått under många år.

    Wallenbergarna har ju givetvis också internationella industri kontakter som de utvecklar mer globala strategier tillsammans med. Bilderberggruppen är ju bara en av dessa globalisters sammanslutningar.

    Det är bra att Kalle Hellberg tar upp detta nu inför valet, möjligen kan man addera en reflektion över parallellerna med vad som hände i USA:s presidentval 2016.

    Globalisterna trodde då att de genom en ensidig satsning på Hillary Clinton kunde få en lojal marionett som president, tji fick dom.

    Donald Trump häcklar numera dessa globalister vid sina tal inför mid-term valet nu i November, han fokuserar särskilt dessa globalisters dominans inom MSM (fake media).

    Vad som avgjorde det amerikanska valet var att amerikaner i allmänhet var så innerligt trötta på eliternas förakt för vanligt folks uppfattningar om nödvändiga prioriteringar på politikens område. Amerikaner såg i Trump ett oprövat kort som i sin kampanj ställde sig utanför dessa globalistiska eliters strävan att sudda ut nationsgränser och försöka skapa ett gränslöst samhälle över hela jorden, med ökad makt för dessa globala eliter som resultat.

    Hans paroll om ”America first” väckte en nationalistisk våg över hela USA, en rörelse som är rena mardrömmen för globalisternas strävan om att överstatligt dominera alla länder.

    I Sverige kan samma sak hända om inte den långvariga hjärntvätten fått ett alltför starkt inflytande över vanligt folks medvetande.

    Den som tycker att också SD börjat vackla på senare tid kan ju alltid rösta på AfS som alltmer börjar framstå som ett hyggligt alternativ för att inte SD skall tappa sitt fokus.

    Att Annie Lööf skulle kunna bli statsminister ser jag väl inte som helt omöjligt men som vindarna blåser nu så borde inte Wallenbergarnas strategi lyckas, det kan vi som röstar i alla fall försöka påverka.

  • @ Conny Freij Larson

    – Ja, det var bra beskrivet av hur våra politiker framstår för oss. Jag har t.ex. alltid tyckt att det är mer intressant att lyssna på en lekmans åsikter än vad det är att lyssna på en politiker, för dom säger egentligen ingenting som är intressant.

  • Jag har som lekman i ämnet själv funderat över detta.
    Det som slår mig är hur menlösa uttalanden topp-politikerna gör. Jag menar att om en partiledare drivits av en fast och personlig övertygelse om en ideologi så hade denne gjort det med en helt annat glöd och iver än vad som görs av dagens partiledare.
    Man riktigt känner hur de undviker att vara personliga, hur de nästan robot-lika repeterar sina(?) repliker.
    Tror det vore ganska lätt för en känslig person, som kan ”läsa av” människor, att avslöja politikernas opersonliga åsikter och att det de framför är budskap från någon annans agenda.
    Jag tror Kalle Hellberg har helt rätt i sin analys i artikeln.

    • Jag lyssnade på Mona Sahlin en stund några meter ifrån henne och jag upplevde noll utstrålning, ingen karisma överhuvudtaget. Det tog 20 minuter att inse att hon bara läser innantill, ett manus utan känslor. Så jag gick därifrån och funderade på hur fan kunde hon bli partiledare.

  • Lämna ett svar