Före detta vice ordförande i Cancerfonden Lars Bern varnar för att Cancerfonden “totalt spårat ur” när fonden genomför en kampanj för Rosa Bandet tillsammans med Fazer ett godisföretag som marknadsför kraftigt sockrade produkter. I kampanjen används godiset Geisha och tidigare har Cancerfonden marknadsfört sig med sockrade bullar, skriver Bern i sin senaste krönika.
Han förklarar:
“All modern forskning på cancerområdet visar att det inte finns något enskilt livsmedel som är så nära knutet till uppkomst av cancer, cancerförekomst och spridning av cancertumörer som socker och andra lättförbrända kolhydrater.”
Sockrade produkter är även orsaken till den ständigt ökande förekomsten av diabetes. Förr kallades diabetes för sockersjuka som en följd av överkonsumption av sockersötade livsmedel, förklarar Bern.
“Den som p.g.a. sitt för stora intag av socker och andra lättförbrända kolhydrater såsom mjölprodukter får diabetes, löper sedan en tre gånger så stor risk att drabbas av cancer…”
Följande genmäle har inkommit från Cancerfonden till Lars Bern:
”I sin krönika skriver Lars Bern felaktigt att Cancerfonden samarbetar med företaget Fazer i årets Rosa Bandet-kampanj. Till detta uppmanar han givare att sluta skänka pengar till Cancerfonden. Detta är djupt olyckligt då Fazer inte är en sponsor till Cancerfonden.
På bilden som ackompanjerar Lars Berns krönika framgår tydligt att för varje såld Geisha går 50 öre till Bröstcancerförbundets Bröstcancerfonden. Att Bröstcancerförbundet och Cancerfonden är två olika organisationer torde vara väl känt för Lars Bern då han tidigare suttit i styrelsen för Cancerfonden.
Har Lars Bern ytterligare funderingar kring detta samarbete rekommenderar jag honom att kontakta Bröstcancerförbundet.
Jeanette Sundin, kommunikation- och marknadschef på Cancerfonden”
Lars Berns svar till Cancerfonden:
”Ert försvar har ett vedertaget namn – advokatyr! Enligt Nationalencyklopedin betyder det ordet: advokatyʹr (nylatin advocatuʹra), argumentering genom halvsann bevisföring, som är formellt korrekt men i sak tvivelaktig eller orimlig, ofta i försvarsposition.
Det råder ju ingen som helst tveksamhet hos allmänheten rörande sambanden mellan Rosa Bandet-kampanjen och Cancerfonden. Att ni gömmer er bakom en liten patientförening gör ju bara er sak ännu värre. Jag vet sedan tiden i fondens styrelse att dessa patientföreningar inte är något annat än en födkrok för ett antal personer som med tacksamhet tar emot ekonomiska bidrag från olika företagsintressen. Nästan alla patientföreningar är på detta sätt korrumperade.
Det är självklart att Fazer ser den där femtioöringen som en rimlig marknadsföringskostnad för att sälja mer av sina cancerdrivande sötsaker. Om fonden skall ha någon trovärdighet kvar borde ni starkt ta avstånd från Rosa Bandet kampanjen, vilket knappast är vad ni gör. Ni driver den stenhårt och hjälper därmed godisindustrin med sin marknadsföring för att få människor att äta mer socker.
Ett minst sagt moraliskt haveri Cancerfonden!
Lars Bern”
Otto Warburg fick nobelpriset 1931 för att han upptäckt att cancer får sin näring av socker.
Jag är ingen forskare men bara genom att studera på internet vill jag gärna dela med mig av mina internetupptäckter, helt gratis.
När det gäller cancer…
Undvik
– Vacciner
– Glyfosat (round up)
– Socker
– Mejeriprodukter
Prioritera
+ Syre
+ D-vitamin
+ Alka-mine
+ Kolloidalt silver
+ Natriumbikarbonat
+ Svartkumminolja
+ Hampaolja
+ Gurkmeja (eko)
+ Pepparrot (eko)
+ Kokosnötter & oljan (eko)
+ Råa nötter (eko)
+ Avokado (eko)
+ Ingefära (eko)
+ Ruccola (eko)
+ Broccoli (eko)
+ Ketogenisk kost Vänta MINST 8 timmar mellan målen för att minska glukosen i blodet som cancern lever av.
Det här får du knappast höra av en vanlig doktor, du måste vara din egen doktor.
Att skänka pengar till någonting som säger sig kunna bota cancer är detsamma som att ställa sitt hopp till läkemedelsföretagen och deras främsta syfte är ju att berika sig så mycket som möjligt på denna farsartade ”vetenskap”. som läkemedelsverket inte har någon kontroll över. Läkemedelstillverkarna har inte som sitt syfte att bota någon. De vill ha livslånga patienter som köper deras ”mediciner”.
Och alla cancerföreningar vill inte bli av med sin födokälla. Det finns bot för cancer men denna kunskap förtrycks av alla dessa människor som tjänar pengar på att cancern är ”obotlig”.
Dagens guldkalv är ”klimathotet”, som Lars Bern har författat flera böcker om och där han har framlagt hur denna hysteri har tagit sin utformning. Och denna hysteri verkar inte avta.
Vad blir nästa ?
Ingen fara! Några pengar från mig kommer dem inte att få i vart fall.
Man blir garanterat avtänd ifrån att skänka pengar när man kontaktar Cancerfonden och ber att få veta hur många procent av det som skänks som går till ändamålet.