Erik Wiklund om valet 2018: Kan du se sprickan i elitens vattentäta maktkonstruktion?

NewsVoice är en oberoende nättidning med utgivningsbevis som startade 2011. Syftet är att publicera nyheter, debattartiklar, kommentarer och analyser. Stöd vårt arbete genom att donera, sponsra (tex granskningar, utlandsreportage) eller annonsera.
publicerad 2 september 2018
- NewsVoice redaktion
Erik Wiklund, eget verk
Erik Wiklund, eget verk
Erik Wiklund, eget verk

VALDEBATT. Det kommer inte spela någon roll vilken sida som vinner valet, vänstern eller högern, därför att hela sju-klövern kontrolleras av en bakomliggande elit, som i sin tur är toppstyrd av en dold världselit som har underorganisationer som Bilderberggruppen, Club of Rome, Council on Foreign Relations, Frimurarna, NATO, Världsbanken och till och med nyhetsbyrån Reuters.

Text: Erik Wiklund

Den svenska bakomliggande eliten sju-klövern kommer alltså att fortsätta driva sin gamla politik efter valet – oavsett vilken sida som vinner – vilket innebär att de kommer fortsätta arbeta för EU, NATO, massinvandring och fake-news-massmedia.

Svensk politik liknar i stort sett den politik som förs, har förts, i USA, före Donald Trump, där det alltid har varit en bakomliggande elit som har sett till att alla president-kandidater, demokrater såväl som republikaner, genomför elitens politik, eftersom de är styrda eller köpta av denna dolda elit.

Denna politiska toppstyrning påminner om det maktfullkomliga uttalande som vår förre statsminister Göran Persson gjorde när han besökte Kina, när han uttryckte sitt gillade av enpartistaten och sa: ”Det är skönt med politisk stabilitet”.  Här fick vi minsann veta vad våra ”demokratiska” politiker innerst inne har för tankar om folket, demokratin och hur de vill att Sverige ska styras. Sanningen är alltså att våra politiker inte vill ha några uppstickare, typ SD, eller annat folk som stör elitens redan uppsatta mål.


Det handlar alltså om en svensk korrupt elit där politiker, domare och journalister konsekvent förhindrar, försvårar eller vänder och vrider på varenda konstruktiv idé som kommer från folket, och gör allt de kan för att ändra det till sin fördel, i avsikt att driva igenom sin maktfullkomliga agenda.


Vad väljer du? SD eller att folket genomskådar elitens toppstyrning?

Det enda scenariot som skulle kunna rubba den svenska bakomliggande eliten och det politiska etablissemanget det är att det blir en mycket stor valframgång för SD, eller att folket genomskådar elitens toppstyrning och reser sig upp och protesterar mot elitens/politikernas orättfärdiga konspiration mot folket och därmed kräver sanning och rättvisa och att makthavarna lägger korten på bordet.

Frågan är kan det verkligen vara så illa att hela sju-klövern är toppstyrd av en bakomliggande elit, som hatar SD eller är våra partiledare så ondskefulla att de själva har hittat på den här hatkampanjen mot SD? Svaret på detta upptäcker man om man konstaterar: om sju-klövern inte skulle vara toppstyrd då borde det ju finnas åtminstone någon ärlig, rättskaffens och fritänkande partiledare bland Sveriges alla hederliga och genomtrevliga partiledare som alltså reagerar på den orättfärdiga mobbning och hatkampanj som sju-klövern driver mot SD. Alltså bara en enda partiledare som har rättspatos och som har kontakt med sitt samvete, som ställer sig upp och slår näven i bordet mot denna ojusta behandling av SD.

Men nej! Det finns INGEN sådan person bland de svenska partiledarna!  Detta är anmärkningsvärt, för det borde finnas minst en sådan person. Därför kan man dra slutsatsen att Sveriges partiledare, hela sju-klövern, är en grupp marionetter som styrs av en bakomliggande elit som definitivt inte ser till svenska folkets bästa.

Men samtidigt är det viktigt att vi inte tappar hoppet på att en vändning sker – kanske en spricka i elitens vattentäta maktkonstruktion som kommer att öppna upp så att sanningen kommer fram till folket? 

Text: Erik Wiklund

Donera till NewsVoice

Du kan stötta Newsvoice via MediaLinq

Tags: valet 2018
  • Nä… Valresultatet blev istället rätt överraskande…!
    Visst är vi många som är ”vakna” för vad som händer i världen, men vad sjutton ska vi göra?? Ingen verkar ju ens bry sig om allt ni, som ändå är väldigt inne i detta, säger och skriver. Makten är så stor, SD verkar numera bara hantera de vanliga frågorna, inte de världsavgörande, globalism och elitism, oligarkins snabba framväxt. Möjligtvis lite mer motstånd mot EU än de bästa blad de andra partierna, och bara det bådar ju gott! Men inte ens en röst på SD verkar ju komma att ändra just något? Eller…?

  • @ Kjell Holmsten

    – Nä, någon slump att SD finns – det är det ju inte, för det finns naturligtvis en orsak till SD,s framgång.
    Men SD har dykt upp relativt snabbt på den svenska historiska politiska arenan och är ett irritationsmoment för eliten och därmed får man nog kalla SD en uppstickare, anser jag för innan SD,s tid så var det relativt fritt från partier som störde den svenska relativt stabila politiska enigheten. Och det är klart att det är svårt för oss att veta i vilken utsträckning som SD är påverkad av bakomliggande krafter – men av många dåliga alternativ att rösta på så är det naturligt att man väljer det minst dåliga alternativet – för mig är det SD efterssom jag inte tror att Afs kommer in i riksdagen.

  • @ Kent Petterson

    Helt rätt att Jimmie Åkesson inte är den perfekta politikern – för jag har också kritik på Jimmie, bl.a. hans syn på Putin och jag är heller inte säker på att han är opåverkad av bakomliggande krafter, även hans syn på den globala uppvärmningen. Men samtidigt kan det vara taktiskt av honom att inte nämna sin verkliga syn på de här sakerna (om han nu har en annan syn t.ex. kontroversiella förklaringar), för om han skulle föra fram ovetenskapliga och obevisade förklaringar på de här frågorna då skulle detta göra honom mindre trovärdig.

  • Mycket bra artikel och klargörande. Men när det gäller SD håller jag inte riktigt med skribenten. SD är ingen uppstickare som helt eller delvis är en produkt av ett folk som fått nog av partier som skiter i sina väljare. Nej, i politik finns det nästan alltid en bakomliggande orsak eller elit.
    Frimuraren Franklin Roosevelt, som blev president 1933, medgav också att
    ”I politiken inträffar ingenting av en slump. Om något händer, kan man vara säker på att det var planerat på det viset.”
    Det ligger mycket sanning i de orden. Vilka är det som ger pengar till SD? Det är en partihemlighet och jag tror att inte många medlemmar har en aning om vilka som försörjer partitoppen med pengar. I valet 2014 fanns en man med från Israel under SD:s valvaka vilket inte gjorde mig förvånad. SD är precis som Trump en planerad ”händelse” från eliten. När det gäller Trump:s presidentskap så rör han om ordentligt i grytan. Vilket eliten som omnämnts här bland kommentarerna har för vana att göra när det planeras stora omvälvningar i världspolitiken.

  • Visst är det så att alla toppolitiker och regeringar bara är marionetter som genomför den av ”Illuminati” sedan länge planerade agendan. Möjligen med undantag av Putin och Trump. Med tanke på att Annie Lööf var inbjuden till Bilderberg-mötet i år (liksom tidigare både Reinfeldt och Löfvén), sätter jag en slant på att hon blir vår nya statsminister (ve och fasa). Om hon blev godkänd vill säga.
    Tyvärr är jag skeptisk till om SD verkligen står utanför etablissemangets konspiration. Att de har nära kopplingar till Israel (mest Israel-vänliga partiet?) och dessutom verkar beundra USA, inger inget förtroende. När Åkesson i ett TV-framträdande populistiskt kallade Putin för diktator, tappade jag all respekt för honom.
    Förhoppningsvis finns det tillräckligt många vettiga människor kvar i det här landet för att Afs ska komma in i riksdagen!

  • @ Ingela L 4 Sep, 2018 at 12:40,

    Här tror jag att du har fel. Visst skulle det teoretiskt kunna vara så som du säger, och SD har absolut ”mjuknat” lite, men de är iaf ett bättre allternativ än 7-klövern.

    Skulle man lägga sin röst på något av partierna som du kallar för ”utanför etablisemanget”, vad är det som säger att inte även dessa blir ”värvade” när/om de kommer in i rikdagen?

    Nä, det är nog så att vi måste rösta på ett parti som tilltalar andra än de flesta av dagens pensionärer. För deras hjärntvätt sitter så djup att de aldrig kommer att vika från sitt sedan decennier ”självklara val”.

    SD, och AfS om de kommer in, kommer definitivt att ”ha ögonen på sig” från övriga mer kritiskt tänkande väljare. Dessa ”modernare” väljare har helt andra krav på sina partier att leverera.

  • Ja man kan ju verkligen hoppas att det kommer ut några visselblåsare ur garderoben som lyssnar på sitt samvete och genom sin insikt avslöjar detta bedrägliga spel som pågår just nu.

    En sak är ganska säker, det är nog många som ligger i startblocken, beredda att släppa diverse bomber. Min uppmaning blir: Var inte sist i kön! Den första kommer absolut att få mest credit!

  • @ Ulf Claréus

    – Ja det var, är, nog lätt för den amerikanska eliten att köra över, lura, de svenska politikerna. Men jag är ändå inte riktigt säker på vad det är som gör att våra svenska politiker kan sälja ut Sverige på det här sättet – hur dessa svenska politiker, förståndiga människor, kan rationalisera bort sitt eget suveräna tänkande och istället låta ett främmande folk (USA,s elit) stå för tänkandet och låta dem fatta beslut om Sverige ?

    Vi får verkligen hoppas att Donald Trump snart kommer till skott och plockar fram flera hemska avslöjanden om vad eliten har haft för sig under en längre tid. Det sägs att Putin har massor av inspelade bevis på elitens mörka handlingar mot folket på Jorden, (Trump och Putin samarbetar bakom kulisserna).
    Vi får väl se – hoppas jag. Vissa kretsar talar om att stora avslöjanen kommer att ske den här hösten.

  • @ per

    – Ja, vilka är eliten ? Genom, i stort sett, hela jordens historien har det funnits människor som vill ha makten över andra, människor som genom våld har tagit makten och som har styrt hela samhällen t.ex. Vikingakrigarna, Fjärran Östern dynastierna, Vatikanens hierarki, Europas Kungahus och det Romerska riket. Och idag, kan man, med stor säkerhet, nog påstå att de som har makten nu har haft den ett bra tag och dessa individer har tillhört eller tillhör de högsta ledarna inom Frimurarna och de 13 mest förmögna familjerna på jorden, där världsmakten går i arv. Dessa jordens dolda ledare har kallats Kabalen, Illuminati och Antikrist som arbetar för att införa New World Order som är en maktfullkomlig agenda för jorden och jordens folk.

    De viktigaste institutionerna som arbetar för att etablera NWO på jorden är 1 – City of London (finans, som kontrolleras av Rothschilds ) – som inte är en del av UK. 2 – US Federal Reserve (finans – privat bank, som ägs av Rothschilds ) som inte är en del av USA. 3. Vatikanstaten (indoktrinering, bedrägeri och skrämseltaktik ) – som inte är en del av Italien. 4. Washington D.C. (militär, sinne programmering, hjärntvätt och avfolkning) – som inte är en del av USA.

    PS. det talas mycket idag om att den här eliten nu är på fallrepet och att deras maktapparat snart kommer att kollapsa.

    Angående Agenda 2030. Denna maktelit, som jag nämner ovan, påstår att det enbart är koldioxidutsläppen som är orsaken till den globala uppvärmningen och som antyder att det därför kommer att bli nödvändigt att införa globala restriktioner och stora begränsningar för jordens folk. Men jag anser att detta är enbart en lömsk plan av makteliten för att de ska få anledning till att inrätta en global och elitistisk världsregering. Det jag har hört om Agenda 2030 är att den har skapats av denna elit och att detta är en framtidsagenda som innehåller restriktioner för jordens folk även inom andra områden än klimatfrågan.

  • # ”Erik Wiklund om valet 2018: Kan du se sprickan i elitens vattentäta maktkonstruktion?”
    Svar, Ja, absolut och det har jag återkommit till gång på gång under 17 år, minus några dagar. ELFTE SEPTEMBER, vad annars. Den urbota löjliga sagan håller inte tätt och har aldrig gjort det. Faktum är ju att Donald Trump redan samma dag sa, då han utfrågades, om vad han som stor byggherre i NY och med kunskap om skyskrapor uppfattade av det inträffade. Och det var inte det, som media (och Ehud Barak) redan efter några timmars fördröjning påstod, att det helt otvetydigt var ett verk av Osama bin Laden och hans muslimska Flying Circus. Näh, det är inte den svenska Eliten specifikt det handlar om. När dom runt 1998 steg på tåget till NWO, anade dom inte vilken blodig inledning på Framtidsprojektet som väntade. Då var det själva Affärsidén som tilltalade deras girighet. Med hela den anglo-amerikansk-Rothschild-israeliska sfären som enda kvarvarande maktfaktor på klotet, med Ryssland som lekstuga för diverse rysk-judiska oligarker och den en gång så starka Röda Armén i upplösning, verkade risken vara låg att PNAC (Project for a New American Century) skulle misslyckas. Gick man inte med NU, med särskilt EU-medlemskapet inräknat, kunde ju risken vara stor att man inte skulle få någon mer chans. Så låt oss köra medan järnet är varmt, kanske man sa’ och samtidigt tar vi oss, visavi det svenska folket, smygvägen in i NATO. Alla partiledare steg på och så sålde flera partier sina stora tidningsdrakar. Dom skulle man ju inte längre behöva; bättre ta’ kosingen nu sa man hos C, M och S! För Fp var det ju som alltid problemfritt, eller hur?
    Läget för the Anglo-Zionist’s Elit, är naturligtvis helt annorlunda. All deras rikedom kommer inte hjälpa dom. Massmord på 3 000 oskyldiga människor är och förblir mord i stor skala. Deras brott mot freden, deras krigsförbrytelser och deras brott mot mänskligheten är där och har allt sedan deras egna Nürnberg Militär Tribunal användes 1946, varit giltig. Då, var den förstås retroaktiv.
    Alltså, sprickan i alla ”förklaringsmodeller” beträffande vad som verkligen hände 11.9. 2001 är där och har varit lätt att observera i snudd på 17 år. Men inget har hänt. Kommer President Donald Trump 11.9. 2018 lämna över de dokument som ett flertal experter nu har sammanställt rörande 9/11? Vi väntar på svar.

  • Apropos Bildts deltagande i en TV debatt igår söndag 2/9:
    Citat, Samnytt: ”I en intervju med Expressen hävdar Bildt att en röst på Sverigedemokraterna är bortkastad och bara försvårar för endera blocket att bilda regering, och han upplyser om att det även går bra att rösta på de rödgröna och Stefan Löfven då det råder demokrati i Sverige.”
    Exakt så, Kalle Bult, likgiltigt vem som får rösterna, bara inget nationalistiskt parti kommer fram. Det är ju ändå så att det är ni, ni diktaturens kreatur inom Tri-Laterala Kommissionen, inom Bilderbergs-maffian, inom Council of Foreign Relations, med flera, men kanske allra mest hos den Khazariska Maffians Lucifer-tillbedjande synagoga, som till syvende og sisdt, anser sig ha rätten att bestämma över mer än 99 % av mänskligheten.
    Den länkade artikeln ned, från ”Voltairenet.org, är skriven av den fenomenale Thierry Meissan, måste betraktas som plikt-litteratur för dom som vill förstå vad som händer i vår galna värld. Det framgår att Rysslands president och utrikesminister i slutet av augusti, förklarade att man inte lägre tänker acceptera att USA (och Väst) styrs av TVÅ maktkällor, där den ene, The Shadow Government, är illegitim, men ofta synes ha mest makt. I förlängningen är det just så Bildt och Kompani (7K) tänker sig att Sverige skall styras, genom statsgränsernas nedmontering, multikultur, multireligiöst och etnisk blandsallad. Bildt har i fyra decennier varit beroende av de två, nu visserligen döda potentaterna Zbigniew Brzezinski och David Rockefeller, samt har tillsett, genom sitt andra giftermål, att en italiensk adelskvinna (med svenskt pass, vad det nu betyder!) representerar Sverige i Bryssel. Då vi saknar en författningsdomstol, har sådant totalt maktmissbruk, kunnat passera.
    Gå till:
    ”Russia denounces the diarchy at the heart of the UNO and the USA”
    by Thierry Meyssan.
    http://www.voltairenet.org/

    • – Ja, så är det, att Bildt är en mörk underhuggare till en maktelit som i slutändan vill förvandla hela vårt samhälle till ett stort fängelse. Men det värsta är nog att MSM enbart ger läsarna sin vänstersyn på SD och Jimmie Åkesson. Massmedia som ju ska vara neutral – är de som mest av alla i den här valrörelsen leder en häxjakt på SD och Jimmie Åkesson !!! Jag har aldrig tidigare varit med om en så övertydligt partisk MSM som nu, där till och med herr svensson börjar regera på denna intensiva hatkampanj som MSM nu visar upp för folket. Och jag tror faktiskt att många väljare tycker synd om offret här, när de ser den här orättvisa behandlingen av SD och därmed kommer att rösta på SD, endast av denna orsak.

      • Erik, det ligger en hel del i det du säger om svenskens rättsuppfattning.

        När merparten av alla hederliga och hårt arbetande skattebetalare inser att etablissemanget med 7-klövern och MSM i spetsen gått för långt i sin förföljelse av oliktänkande så finns möjligheten att reagera med fötterna, dvs rösta på nåt av partierna utanför 7-klövern.

        Frågan som Öystein ställer är berättigad, sitter den långvariga hjärntvätten kvar även över detta val??

        Vi kan ju hoppas att alla med rösträtt i alla fall pallrar sig i väg och röstar.

  • Demokratin äter upp sig själv. Det fungerar inte i längden att man kan rösta till sig andras pengar. Dessutom borde inte alla ha rösträtt. Exempelvis kan det ha varit ett misstag att ge kvinnor rösträtt, de är helt enkelt inte lika rationellt tänkande som män, har hjärnforskning visat.

  • Återigen en klargörande artikel från Erik Wiklund. Härligt friskt att läsa!

    Frågan blir ändå: – Hur väcka massan att inse bedägeriet? Jag tror uppriktigt att hjärntvätten av Svenskarna sitter så djupt och har pågått så länge att väldigt många aldrig kommer att vakna. Tyvärr. Främst gäller det pensionärerna som ju är en stor grupp.

    Se gärna en nyligen publicerad artikel i Aftonbladet där en pensionär öppet uttrycker sitt missnöje med sossarnas politik, men inte tvekar att rösta på dem igen. ”..skulle jag springa på honom skulle jag nog ge honom en kram, det kan jag tala om för dig” säger hon.

    En sorts harakiri skulle jag säga:

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9mA2xq/stefan-lofven-ringde-till-fattigpensionaren-inga-karin

    Det är ofta bekvämare att vägra inse problematiken än att tvingas inse att man blivit bedragen i decennier.

    Detta faktum känner politiker till och utnyttjar friskt. Helt skrupellöst, då de har egen vinning på det.

    Jag håller med Erik om att NÅGON av partiledarna BORDE ha ställt sig upp och på skarpen sagt ifrån.

    Att så inte har skett är ett tydligt kvitto på hur utbrett och medvetet bedägeriet är, och att demokratiska principer inte alls gäller partiledare.

    Tack Erik för en jättebra artikel!

    • Tack Öystein !
      – Ja, de äldsta väljarna, de äldre pensionärerna, dessa nämnde man på radion för ett par dagar sedan – att sossarna kommer att tappa många röster på grund av att många äldre väljare faller ifrån (den gamla generationen som har litat på MSM och som låter MSM bestämma vad de ska tycka), dessa faller nu ifrån – och en ny generation tar plats, vilka är mer medvetna om sakernas tillstånd. Så det behövs helt klart mer medvetna väljare som ifrågasätter politikerna och MSM – och det får vi väl hoppas att det blir den här gången.

      Men det var riktigt otäckt att se den här videon – när man betänker hur många äldre svenskar som säkert resonerar så här banalt !? S har ju haft 4 år på sig att göra förbättringar inom alla områden – men istället har det blivit mycket sämre ! Men att S skulle vara ansvarig för rådande situation – det har inte folk förstånd att räkna ut ! Mycket märkligt – ja, rent av ledsamt, det är vad det är.

  • ”Competition is a sin” sade Rockefeller. Han menade att även oppositionen skulle kontrolleras.
    Hur kan vi vara så säkra på att inte SD också är styrda (i toppen)?
    De har ju gjort avkall i en mängd viktiga frågor: värdlandsavtalet, mindre eu kritiskt,
    homoadopotioner, inga krav på återvandring mm.
    Bara en stilla undran.

    • Nä, så skulle man kunna säga. Men SD har inte decennier av bedrägeri mot folket bakom sig. Dessutom har de ”ögonen på sig” på ett helt annat vis än detraditionella partiernas har. Deras väljare har en benägenhet att sakna kritiskt tänkande.

      Vidare har de AfS hack i häl och som blåslampa, och som finns där som ett utmärkt allternativ om SD inte skulle leva upp till förväntningarna.

  • En mycket pricksäker analys!!

    Den socialdemokratiska hjärntvätten har kunnat pågå så många årtionden just pga svenskens egendomliga kynne, dvs att man som svensk accepterar nästan vad som helst bara man är förvissad om att ingen annan har det bättre än jag själv.

    Svenskens passion för att allt skall gå rätt och riktigt till har nu fått sig en törn då denne kan se en massiv och organiserad massinvasion från fjärran länder komma till ett smakligt smörgåsbord med generösa och kravlösa bidrag, bidrag man kan dryga ut med lite kriminalitet av allehanda slag om så anses nödvändigt.

    När väl svensken insett att allt minsann inte gått rätt till samt att vuxna människor helt öppet diskriminerar sina finansiärer (skattebetalarna) så börjar måttet att rågas, svenskens besvikelse övergår till raseri och alla rättsmedvetna svenskar avsätter 7-klövern och introducerar en politik där allt går rätt till samt att väljarnas prioriteringar går först.

    • Tack Jan !
      – Ja, när ska den stora gruppen väljare vakna och förstå att hela PK-eliten har lurat dem, det är frågan ? Kanske blir det när nästa statsminister tillträder – och det troligaste är nog att det blir Annie Lööf (Pandora) när hon öppnar sin ask – då kommer folk att vakna – för ur den asken strömmar det in 30 miljoner migranter i Sverige, något som hon redan har förespeglat. Men då är det försent.

  • Lämna ett svar