Independent skriver att ingenjörer vid amerikanska universitet tror att de kan kyla ned jorden genom att spraya sulfiter från specialflygplan högt upp i stratosfären. Tanken är att reflektera solens ljus ut i rymden så att ljuset inte kan omvandlas till värme enligt modellen ”solar geoengineering” och ett sådant projekt skulle aldrig passera obemärkt.
Om tekniken ”stratospheric aerosol injection” (SAI) fungerar kan jordens medeltemperatur sänkas genom tvång, ”anthropogenic radiative forcing”, för att motverka en påstådd uppvärmning av jordens klimat. Det visar en studie som igår publicerades i tidskriften: Environmental Research Letters.
Dr Gernot Wagner, vid universitetet i Harvard och ”School of Engineering and Applied Sciences” (medförfattare till studien) säger:
“While we don’t make any judgement about the desirability of SAI, we do show that a hypothetical deployment program starting 15 years from now, while both highly uncertain and ambitious, would be technically possible strictly from an engineering perspective.”
Ett hemligt sprayprojekt skulle folk upptäcka direkt
Lite kryptiskt skriver Independent att det skulle märkas om en stat eller operatör startar ett sådant projekt i hemlighet utan internationella överenskommelser. Skalan på ett världsomspännande sprayprojekt skulle göra det omöjligt att dölja.
Independent:
”Solar geoengineering ’remarkably inexpensive’, but rogue states would be detected if programme was launched”.
”But despite the low costs, the authors say this should not reinforce the fear a rogue country or operator could feasibly launch a clandestine SAI program upon an unsuspecting world.”
Wake Smith med ett förflutet från bland annat Boeing och som är medförfattare i studien menar att nya typer av högflygande flygplan måste utvecklas för att kunna spraya i stratosfären. Han säger även att:
“No global SAI program of the scale and nature discussed here could reasonably expect to maintain secrecy.”
“Even our hypothesised year one deployment program entails 4000 flights at unusually high altitudes by airliner-sized aircraft in multiple flight corridors in both hemispheres. This is far too much aviation activity to remain undetected, and once detected, such a program could be deterred.”
Tanken är att starta ett eventuellt lagligt projekt runt år 2034.
Text: Torbjörn Sassersson, NewsVoice
Källa
Independent: Anti-global warming atmospheric spraying programme ‘possible’, say engineers
Spain Admits To Spraying Deadly Pesticides As Part Of Secret UN Chemtrail Program
”Alex Jones breaks down documents that reveal a secret United Nations chemtrail program in Spain which sprayed deadly pesticides over the population to supposedly help fight climate change and COVID-19.”
https://www.infowars.com/posts/breaking-spain-admits-to-spraying-deadly-pesticides-as-part-of-secret-un-chemtrail-program/
Måste dela med mig av en reflektion angående dessa chemtrails. Sen en tid tillbaka har jag märkt att dessa streck som breder ut sig som tunna moln uppkommer utan att jag ser några flygplan som släpper ut desamma (!) I vanliga fall kan man ju se plan som släpper ut detta efter sig när det är sprayningsdags , men nu ser jag bara streck – inga flygplan. Är det månne någon ny teknik dom hittat på ? Nån som gjort samma upptäckt ?
Nu efter juli den 5:te 2019 har inte ett streck synts på himlen och barndomens (40-tal) molnfigurationer har återkommit under sommaren 2019. Det rent otäcka solljuset 2018 har även det lugnat ned sig.
Där jag befinner mig har det varit en absolut klarblå himmel (utom vid dimma och regnskurar) i nästan en vecka. Veckan innan det var det tvärtom massor av ”kritstreck” (30-50 per dag) som konstant växte och växte på bredden till dess att himlen varje dag blev helt täckt av ett skikt av tunna moln på kanske 5000-10,000 meter höjd.
Detta är ingen teori utan ett objektivt konstaterade. Väderfenomenet var exceptionellt.
Vi på landet upptäckte detta sprayande för ganska länge sedan. 2017 var himlen korsad av plockepinnsträck, 2018 i omkring Jan. slutade det täta sprayandet och var mycket sparsamt (synligt), Nu 2019 har himlen varit helt ren. Dock är åar ”stillastående” och naturen tycks uttorkad. Ett högtryck på ca 1014 hPa tycks ha legat över Baltikum hela 2018. Skogsbränder rumsterade över landet. Något är helt ute!!
Detta tycks till dels stämma förvånansvärt bra med ”campfires” i California. Debora Tavares undersöker saken där och finner många onaturliga sammanträffanden och kallar fenomenet Climate Controlling. Hon framför så mycken data att det är bäst att avlyssna det i original.
Håller med Dig Jonas i allt, bor själv i Göteborgstrakten, går ut idag vid 11 tiden, klar himmel, inte ” strimma så långt ögat kan se”, är ute ca 30 minuter, då börjar planen dyka upp, sedan kör de resten av dagen, samtidigt när det ”dånar in lilafärgade till mörkblåa hemska moln” som veckad bomull, från väster, jag trodde det skulle bli snö, men icke, de låg stilla som ett lock över kommunen tills ljuset försvann i horisonten…Jag tänker att de kör ju också på natten, ja, ibland dygnet runt, och många människor gör som politiker och tjänstemännen, skiter fullständigt i vad som håller på att ske. Vi lever idag i en ”energikupol”…Kanske har ”makten” hittat en annan planet att bosätta sig på, och lämna befolkningen åt sitt öde kvar på en fördärvad jord.
Måste bara skriva i denna Chemtrail tråd. För mig är det ingen tvekan om att det förekommer och i STOR skala. Det är ju bara att själv titta upp i himlen och se vad som pågår. Bara en vecka sedan här i södra Sverige så kunde jag räkna till 20st långa strimmor som gick kors och tvärs över varandra över hela himlavalvet. Det var också flera plan i gång att ”tillverka” strimmorna. Som sagt så pågår det i stor skala och eftersom man försöker hemlighålla vad som pågår så är det inte alls bra för oss. Vad gäller höjda halter i jorden av det ena eller det andra så kan man idag inte lita på någon eller någonting och allra minst svenska myndigheter som alla springer maktens ärenden och med makten menar jag inte Sverige och svenska politiker. Makten utgår från deep state i USA och lilla Sverige är bara en vasall stat till USA och svenska politiker ”hoppar och skiter” när de beordras göra så. De skiter guld för de blir med all säkerhet rikligt belönade för att svika sitt eget folk och land.
Har förnekare på min arbetsplats, inte bara inom ämnet Chemtrails och det gemensamma för dem är att de är naiva och godtrogna och tror alla vill dem väl och de litar blint på myndigheterna. Det är faktiskt synd om dessa små människor som inte klarar att överblicka helheten och att se vad som pågår men det handlar om deras välbefinnande. Vi talar här om människor som alltid måste känna sig trygga och att erkänna Chemtrails eller att invandringen är dålig för landet eller att svenska politiker är köpta gör att hela deras lilla trygga bubbla spricker.
Med den hårdnande attityden mot Iran kan man förvänta sig manipulation av vädret i en grad som påverkar skördarnas omfattning. För ett halvår sedan diskuterade jag med min fru om geoenginering och undrade just om hur långt man har hunnit i sitt mål att kunna behärska vädret ’worldwide’. Att detta är målet framgår klart genom den amerikanska militärens egen rapportering. ”Weather modification will become a part of domestic and international security and could be done unilaterally… It could have offensive and defensive applications and even be used for deterrence purposes. The ability to generate precipitation, fog, and storms on earth or to modify space weather, … and the production of artificial weather all are a part of an integrated set of technologies which can provide substantial increase in US, or degraded capability in an adversary, to achieve global awareness, reach, and power.” (US Air Force, Air University of the US Air Force, AF 2025 Final Report. ( https://www.globalresearch.ca/the-ultimate-weapon-of-mass-destruction-owning-the-weather-for-military-use-2/5306386 )
Och så kom då rapporten om ’Iran drabbat av den värsta torkan i modern tid’, https://www.svt.se/nyheter/utrikes/floden-som-forsvann – Jodå, man har hunnit långt -mycket långt! Men ändå redovisar SVT fortsatt larmrapporter om klimatet som en följd av CO2.
Ska vi formulera en ny trosbekännelse?!
Vi tror på den allsmäktiga Median, sanningens och verklighetens skapare. Vi tro ock på allas lika värde (förutom de som icke tror som vi!) och kulturelitens rätt att återkommande döma vilka som är god och vilka som är onda. Vi tror ock på allas rätt till allt och på det inhemska folkets skyldighet till evigt skattebetalande. Amen
@mjölner och Andy och alla de andra som inte läst ”Vita Linjer i skyn”.
Håller med Mjölner att den boken är viktig. Författaren Maximillian Schnell (pseudonym) var tidigt ute och följde utvecklingen . Boken är dessutom faktarik men författaren är däremot försiktig i sina påståenden om varför och till vad nytta/skada.
Men bakgrunden till boken är också intressant. Förlaget omhuldade författren för tidigare böcker av honom (storsäljare) så man satsade också stort på Vita Linjena i Skyn. Men så hände det ”vanliga” . En person från Bonniers nästlade sig in på det lilla bokförlaget och vips upphörde man med aktiv marknadsföring av boken.
Jag hann emellertid köpa några kartonger av boken . Författaren övervägde t.om att köra dem på tippen för ”återvinning” .Nu finns det chans att , speciellt för Andy, att recensera den boken för oss. Jag säljer den för att sprida livsviktig information för 195 kronor (inberäknat 70 kr porto) då den väger uppemot ett kilo.
Maila mig kwame.ingemar@hotmail.com och uppge fullständigt namn och postadress (Vågar du det Andy?) så berikar ni era faktaunderlag i denna livsviktiga debatt
Tips från vän på Facebook:
SANDIA REPORT
SAND2010-7571 Unlimited Release Printed October 2010 Unintended Consequences of Atmospheric Injection of Sulphate Aerosols
https://prod.sandia.gov/techlib-noauth/access-control.cgi/2010/107571.pdf
@Savalle du har alldeles rätt i att man skall inte låta sig förvillas av nättrollen som lätt går att avslöja pga av bristande logik. De får ju betalt för att vara troll.
Jag har fotograferat K- trails sedan ett par år tillbaka och kommer ihåg hur himmeln såg ut innan. Jag har fina foton där piloten flyger först t.ex till West för att mitt i banan plötsligt göra en sväng och kommer tillbaka. ”Han hade nog glömt nåt” På den tid hette det att det var vanlig flyg!
Geoengineering är ett vänsterprojekt:
”A new research paper on financing geoengineering, Environmental Research Letters, proposes stratospheric aerosol injection (SAI) supposedly to fight against ‘global warming’. The technique involves launching sulfate particles into the Earth’s lower stratosphere at altitudes up 12 miles high using an airliner-sized tanker. They estimated that 4,000 flights would be required the first year, at a cost of $2.25 billion per year over the first 15 years of deployment.
The researchers named on the paper are Wake Smith and Gernot Wagner. Smith is a partner in a private-equity firm and specializes in buy-outs in the field of commercial aviation, and he teaches an undergraduate finance course at Yale. Wagner, who has a PhD in political economy and government, is the co-director of Harvard’s Solar Geoengineering Research Program, and is part of the David Keith Group. He served as an economist at the Environment Defense Fund from 2008 to 2016; the EDF is a radical leftist group that pushes Agenda 21, Sustainable Development policies and also the myth of global warming.
Smith and Wagner warn that the program will be difficult to keep secret. They state at the end of the report that the impact of SAI is global in effect, and is “not a precision weapon.” They wrote that, if SAI is used solely for local gain, it could trigger substantial negative global spillovers.”
https://needtoknow.news/2018/11/policy-advisors-yale-harvard-propose-spending-2-25-billion-per-year-geoengineering-aka-chemtrails/
Tack så mycket, Kerstin!
Jag kan inte riktigt lokalisera det som du refererar till. Jag har ju lagt ut så mycket dokumentation på den här tråden som är viktig.
Men jag är övertygad om att de som vill inhämta mer kunskap om dessa ämnen kommer att gå igenom länkarna och själva ta ställning till om det som sägs där är trovärdigt, eller inte – utan att låta sig påverkas av de sedvanligt förraktfulla och förringande utsagor som produceras av de professionella nät-trollen.
Savalle, såg att det fattades text,” jag menar inte att jag inte hittar min egen sanning” utan att den sidan du hade lagt in under denna tråd igår som låg under Worldpress, det var om vad ett par universitet hade i sina rapporter..Detta är så intressant, måste vidare till allmänheten!
Kerstin Carlsson.
Savalle, tack för Dina inlägg! Det finns så mycket dokumentation idag inom detta område, ändå förnekas detta ”heta” ämne…Jag har för längesedan här inne på NV berört detta ämne, med påståendet om varför ingen kommenterar mikrovågors och HAARP anläggningarnas strålningspåverkan när det gäller klimatet, men fick mig en ”glad överraskning” när jag läste en lång rapport på Worldpress, som du Savalle hade lagt in här nu under pågående diskussion, att mikrovågornas påverkan är troligen, om inte så är klimatet klart påverkat av denna strålnings uppvärmning. Jag tror att dom flesta människor har en stark känsla att något är galet, därför finns det förnekelse, man vågar inte tro på sin egen sanning…Jag har försökt att hitta den, tror Du hade lagt in den igår…
Mvh Kerstin Carlsson.
Och de som är modiga nog att berätta om att de varit kugge i det här ”maskineriet” blir inte befordrade…
https://www.youtube.com/watch?v=OnML02C7AXc
Rädslan, Andy, är nog en viktig faktor för dem som fortsätter att snurra i maskineriet!
”Du förstår själv att det inte är möjligt att flera piloter får hemliga uppdrag att flyga kors och tvärs…”
Jaha…? Är inte militärens uppdrag hemliga???
Och varförarför i så fall de stränga sekretessavtalen – med alla involverade, även civila?
(Se filen om patent, avtal, dokument ovan!)
Peter Krabbe har skrivit mycket utförligt om HAARP och Chemtrails i sin serie av artiklar som har den gemensamma titeln: HOTET MOT MÄNSKLIGHETEN. Där berättar han även om det avtal som Sveriges ambassadör i USA skrivit under och som lägger munkavle på alla som arbetar med amerikansk teknologi som anses vara hemlig.
Peter Krabbes utmärkta artiklar rekommenderas! Här är sammanfattningen:
https://peterkrabbe.wordpress.com/2018/03/03/hoten-mot-manskligheten-slutdiskussion-del-5/
Det finns inget hemligt avtal eller dokument som stödjer att Sverige skulle ha skrivit på något angående chemtrails, det är bara påhitt som du har aldrig har läst. Militärplan flyger inte hemliga uppdrag och släpper ut kemikalier det är omöjligt att det skulle finnas en sådan operation i Sverige eller i något annat land, de som tror på sådant har ingen ide själv vad en sådan chemtrail operation skulle uppnå, vad målet är och vad dessa kemikalier de släpper ut gör, man slutar att tänka efter utsläppen av kemikalier och har inga ordentliga teorier som är logiska. Dessutom är det motbevisat av satelitdata som jag redan nämnt. Men du har redan visat att du inte kan ändra det du tror på trots att man ger dig riktig fakta, du tycker det är så kul att tro på chemtrails, du vill tro på det, och därför gör du det, det är som en hobby, du är inte speciellt seriös som person som bara väljer att tro på något för du tycker det gör din vardag roligare.
Andy skriver:
”…du är inte speciellt seriös som person som bara väljer att tro på något för du tycker det gör din vardag roligare.”
När sakliga argument saknas börjar man sparka på den som argumenterar emot…
Ny strategi: personangrepp
Men ni kan inte tysta de kritiska rösterna med övergrepp. Vi är många som tänker kämpa för att sanninen kommer fram.
Det är ju du som inte har några sakliga argument, jag lägger fram riktig fakta och bevis som satelitdata som motbevisar att chemtrails finns, utläpp av kemikalier hade upptäckts av den sateliten men du vägrar att inse denna fakta. Du har en religiös tro som inte kan ta till sig fakta och skilja på fakta och påhitt. Du tror på något som du aldrig har läst någon fakta om, det är bara rena påhitt alltihopa och det finns ingen logik bakom det.
Det enda som stämmer i denna utgjutelse är att jag har en religiös tro.
I vanliga fall är jag diskret och hyser stor respekt för andra människors integritet, men när det gäller dig, Andy Ljunggren, har jag inga problem att frångå denna princip.
Därför undrar jag:
Hur kan du försvara detta onda? Har du egna barn?
Finns det någon du bryr dig om utom dig själv?
ADJÖ – à Dieu!
Nu har jag fått nog av dina förolämpningar och avslutar min medverkan på denna tråd!
@Savalle
Förolämpningar är en del av tekniken och det är bara att nöta ner Nissen precis som man nöter ner alla andra små Nissar sprungna ur en och samma Petriskåls-odling. Du behöver inte har rätt in i minsta detalj eftersom du har helt rätt i sak. Vad Nissen Andy missar är att de flesta först upptäckte chemtrails med egna ögon och därefter började söka information på nätet. Alla ”dumma och jätte dumma videos” behöver inte ha helt rätt. Det viktigaste är att alla som inte tillhör de ”Hjärndödas Riksförbund” kan med egna ögon se att de håller på med någon skit. Eftersom de inte spelar med öppna kort så kan varje fritt tänkande människa utgå från att det de håller på med inte är av godo. Sen kan Andy & Co snacka vilken skit de vill om ”k-strimmor” och ”satellitdata”. Men om de kan styra upp en global insektsbesprutning av befolkningen så är falsifierad satellitdata en ren petitess.
Vidare så påstår Andy att ”Det finns inget hemligt avtal” samtidigt som han är, eller låtsas vara, helt okunnig om följande:
”Säkerhetsskyddsavtal med Amerikas förenta stater
upprättat i enlighet med avtalet den 13 april 2007
(SÖ 2007:63) om vetenskapligt och tekniskt samarbete
till skydd för den nationella säkerheten
Washington den 11 april 2008”
https://www.regeringen.se/contentassets/53be2fb8d50a40688ba6f96804bcb2d0/so-200858
Den röda tråden i detta s.k. Säkerhetsskyddsavtal på 30 sidor är ett konstant malande om ”sekretess” och det blir ju då lite svårt att veta vad fan avtalet går ut på eftersom det som sagt råder sekretess på det.
Peter G kommenterar flitigt artikeln av Peter Krabbe som jag hanvisar till här. Bland annat skriver han (cirka 1/4 ner i kommentarsfältet):
petergrafstrm says:
4 mars, 2018 kl. 17:03
Det du beskriver innebär att man med en i sammanhanget måttlig energi alltså kan styra om långt större energier. Det innebär att HAARPs funktion mer liknar en katalytisk eller parametrisk effekt.
Så måste det vara för att det ska vara möjligt ur energisynpunkt. Det kan nog tolkas så att atmosfärens jämviktstillstånd är väldigt skört och därför har en känslig respons för små störningar.
Just det så måste det vara som ett nödvändigt men inte tillräckligt villkor. Av artighet undvek jag det tillägget.
Peter hade tidigare nämnt linsverkan i atmosfären. Det härrör från Eastlunds patent. Ett patent kan godkännas om det innehåller ngt intressant även om det inte fungerar.
Eastlund tänkte sig en 20kms anläggning med en miljon antenner jmf med HAARPs 300×400 m och 180 antenner
Och han tänkte visst hjälpa Alaska att få avsättning för fossil energi (till strömalstringen)
Eastlunds ide var att ett jonskikt skulle fungera som en lins för solljuset så att det skulle styras om.
Dom som råkade befinna sig längs optiska axeln skulle nog märka det.
Men jämför med följande ref så ser du vad som mkt väl vore möjligt som tillämpning, en 3D radar för att känna av allt som rör sig.
https://www.researchgate.net/publication/311066456_VHF_Active_Phased_Array_Radar_for_Atmospheric_Remote_Sensing_at_NARL
Officiellt är LOFAR(minst 48 stationer) till för astrofysik, men om militären skulle vilja har NATO därigenom ett användbart radarnätverk som har hög upplösning och bättre sikt genom molntäcken. Astrofysikerna behöver inte vara inblandade.
Du förstår själv att det inte är möjligt att flera piloter får hemliga uppdrag att flyga kors och tvärs som du hittar på att de gör på det sättet du tänker dig som då inte skulle vara vanligt eller normalt, självklart kan det inte finnas ett sådant hemligt program där piloter får det i uppdrag. I modern tid så flyger det otroligt många plan varje dag och de flyger ofta nära varandra så det blir k-strimmor som går över varandra, det finns inget som är konstigt med det.
Ett chemtraill program med utsläpp av aerosoler av olika ämnen i atmosfären, ett sådant program skulle resultera i en ökning av aerosol tätheten i atmosfären. Fakta visar att jordens aerosoloptisktjocklek (AOT) har minskat under den tid som chemtrails bluffen har funnits, och vi har sett en nedåtgående trend som har resulterat i den lägsta AOT tjockleken på 30 år. Alltså är det omöjligt för chemtrails att vara verklighet.
Källa:
Science 16 March 2007:
Vol. 315 no. 5818 p. 1543
DOI: 10.1126/science.1136709
Long-Term Satellite Record Reveals Likely Recent Aerosol Trend
Michael I. Mishchenko*, Igor V. Geogdzhayev, William B. Rossow, Brian Cairns, Barbara E. Carlson, Andrew A. Lacis, Li Liu and Larry D. Travis
När man börjar med att gå ner till molekylnivå i vad som än gäller så är man ute för att förvilla. Kan man inte förklara enkelt varför det finns ”utsläpp” på himlen kors och tvärs så hörs det inte sant. Det är flygplan som lämnar dessa ”utsläpp”….varför flyger dom kors och tvärs????
Alla flygplatser har korridorer där flygplan startar/landar…Så hur kan dessa kors och tvärs ”utsläpp” komma till?
Självklart skapas det k-strimmor i närheten av varandra av det stora antalet flygplan som flyger varje dag som gör att det ser ut att flygplanen flyger kors och tvärs. Du har bara hittat på det där själv att det skulle vara något märkligt med det, tror du verkligen en massa piloter är tillsagda i hemlighet att flyga på ett speciellt sätt för att släppa ut ämnen som ingen satelit eller någon annan har hittat och eller märkt. Det är nog den dummaste teorin som finns på nätet.
Lyssna på ditt svar ”självklart skapas det k-strimmor I NÄRHETEN av varandra av det stora antalet flygplan som flyger varje dag som gör ATT DET SER UT som att flygplanen FLYGER KORS OCH TVÄRS…..Sambandet med ”flyga nära varandra” och få det att se ut som att flygplanen ”flyger kors och tvärs” är vad enligt dej???
Voffarnas taktik är alltid att skriva ungefär som ” det är nog den dummaste teorin som finns på nätet” Alla andra är dumma i huvet enligt voffarna av den anledningen att voffarna har inga vettiga argument i längden.
PS. om du tänker efter så behöver inte ” en massa piloter veta av vad dom har för ämnen i bagaget….
Det är någon eller några här som inte kan acceptera fakta. Någon som hört talas om HARP och Lofar?
Rek. läsning: De vita linjerna i skyn.
HAARP (och LOFAR) är antennmatriser.
HAARP och liknande går i princip att använda som avancerade radarspaningsinstrument.
Just den tillämpningen nämns också i Usas officiella publikationer som tredimensionell radaravbildning av luftrummet, men de flesta som skriver på nätet har fastnat för mindre realistiska påståenden om vad dom är till för.
HAARP kan temporärt skapa förändrade elektriska egenskaper i jonosfären. Det är 100km ovanför molnen. Jag har sett påståenden om att det skulle utnyttjas för styrning av vädret men inte sett ngn trovärdig förklaring av det.
” Jag har sett påståenden om att det skulle utnyttjas för styrning av vädret…”
Som omväxling till att titta på påståenden kan du ju titta på den här dokumentärfilmen:
https://www.youtube.com/watch?v=naYsTN-D7qA
Redan titeln ’secret Tesla technology’ är nonsens.
Och jag har sett flera texter och filmer med liknande obevisade samband mellan HAARP och väderkontroll. HAARP joniserar mer än 100km över den delen av atmosfären där väderhändelser sker Och fortfarande har ingen källa jag sett givit ngn trovärdig sammanlänkning mellan joniseringen och väderpåverkan. En del påstår utan bevis att jetströmmarna skulle manipuleras. (100km under där HAARP verkar)
Andra entusiaster tror även att HAARP alstrar jordbävningar. Deras bästa ’bevis’ var att en HAARP-signal inträffade samtidigt med en jordbävning.
Följande har åtminstone en anstrykning av realism även om det inte är bevisat att det funkar:
https://climateviewer.com/2014/03/26/cloud-ionization-electric-rainmaking-laser-guided-weather-modification/
Såna torn påminner kanske utseendemässigt en smula om HAARP men är ngt helt annat.
Tesla är en av de största upptäckarna i världshistorien.
https://carnicominstitute.org/wp/preliminary-rainwater-analysis-aluminum-concentration/
Det är ett rungande testamente till hur hopplös mänsklighetens situation är när 7 miljarder människor inte kan se med sina egna ögon vad som händer i deras egen himmel…
Jag är en frilufts entusiast och spenderar mycket tid utomhus och jag har sett, mer än jag kan räkna, dagar då morgonen börjat vackert klarblå och sedan hur flygplanen ritat sina vita streck i himlen från horisont till horisont. Dom försvinner inte utan breder ut sig till en vit mjölkaktig slöja som täcker hela himlavalvet efter ett par timmar.
Hur lite vet man om fysik när man tror att följande är möjligt:
Du har 10 Kubik-Meter luft med en relativ luftfuktighet på 40%. Vattnet befinner sig i gastillstånd och kan inte uppfattas av nakna ögat.
Du har en genomskinlig kub av luft helt enkelt.
En Turbofläktmotor ( https://sv.wikipedia.org/wiki/Turbofl%C3%A4ktmotor ) som är industristandard på kommersiella flyg placeras i kuben och kondenserar nu fukten.
Luften den spottar ut är plötsligt mjölkvit och varenda Kubik-Millimeter är fylld av den icke transparenta vit gasen!?!?!
För att detta rimligt ska vara möjligt måste den relativa luftfuktigheten i kuben ha varit närmare 70-80% och inte 40%. Så vad är det som inte stämmer?
Den relativa luftfuktigheten i atmosfären som kommersiella plan färdas i är dessutom LÅNGT! under 40% i allt annat än under de mest extrema omständigheter.
Jag tänker inte påstå till någon att jag vet vad som finns i spåren flygplanen lämnar efter sig i vår vackra himmel, för det vet jag faktiskt inte, men jag kan lova er att det är inte vatten ånga som vår kära lögnfria Akademia påstår att det är.
David läs mitt inlägg längre upp om Sublimering och satelitdata angående aerosol tätheten i atmosfären. Chemtrails finns inte, det är en bluff skapad av en journalist på 90-talet. Du måste studera k-strimmor för att förstå vad det är du ser, folk som tror på chemtrails har alltid en sak gemensamt de har aldrig någonsin studerat hur k-strimmor uppför sig, och hade de gjort de så hade de inte trott på chemtrails till att börja med. Det är lätt att börja att tro på en bluff som chemtrails genom att bara läsa konstigheter på nätet.
Jobb på helgen?
Hur kan du försvara det här:
https://www.youtube.com/watch?v=Nzwt2FmNVpY
Tack för att du postar den dummaste videon du kan hitta. Det hjälper dig mycket och ger dig trovärdighet.
Kanske den här faller mer i smaken:
https://www.youtube.com/watch?v=ZUIiRHrUbpE
1.) ”Hemliga projekt som sprayar kemikalier i atmosfären skulle upptäckas direkt”.
2.) ”att det skulle märkas om en stat eller operatör startar ett sådant projekt i hemlighet utan internationella överenskommelser”.
– Och det är precis vad som har upptäckts också!
”ett sådant projekt skulle aldrig passera obemärkt”.
-Det har det inte heller!
Professor Bo Thidé, en viktig man som håller i spakarna nere i Växö
– Ska vi ha lite skogsbrand idag?
– Nej, jag har så ont i huvet, härligt party igår på ambassaden… Är
lite ljuskänslig idag – så vi tar mörka moln istället, med
kulingvindar. Svalkar så skönt!)
– Du Bosse, de ringde just från ”over there”, så det får nog bli lite
skogsbrand i alla fall…
– Suck, kan du hjälpa mig att hitta solglasögonen, är du snäll?
(Fiktiv dialog uppsnappad i jonosfären)
Har du ngt bevis för att Thide sysslar med väderpåverkan?
Annars tycker jag du sysslar med förtal.
Ett chemtraill program med utsläpp av aerosoler av olika ämnen i atmosfären, ett sådant program skulle resultera i en ökning av aerosol tätheten i atmosfären. Fakta visar att jordens aerosoloptisktjocklek (AOT) har minskat under den tid som chemtrails bluffen har funnits, och vi har sett en nedåtgående trend som har resulterat i den lägsta AOT tjockleken på 30 år.
Källa:
Science 16 March 2007:
Vol. 315 no. 5818 p. 1543
DOI: 10.1126/science.1136709
Long-Term Satellite Record Reveals Likely Recent Aerosol Trend
Michael I. Mishchenko*, Igor V. Geogdzhayev, William B. Rossow, Brian Cairns, Barbara E. Carlson, Andrew A. Lacis, Li Liu and Larry D. Travis
Nej men titta: En dementi- fågel!!!
Redan! Snabbt fluget, Andy!
Och vilken fin och övertygande dementi du har i näbben!
Nu kan vi ju alla vara lugna…
Tramsigt av dig att vifta bort riktig satellitdata som något orelevant, antar att det är en konspiration också, säkert manipulerat eller hur?. Det totalt debunkar chemtrails bluffen som startades av en knäpp journalist på 90-talet William Thomas som inte hade några belägg för sina ideer. Precis alla argument om chemtrails har blivit debunkade, folk som tror på chemtrails vet inget om hur kondensstrimmor uppför sig.
Sublimering (som de flesta inte vet något om) är när ett ämne (i det här fallet vatten), går direkt från att vara fast till att bli ånga (en gas), utan att smälta till en vätska. Det är som avdunstning, fast istället för en vätska som förångas, så är det fast is. Om luften är torr (att det finns lite vattenånga i det), då kommer iskristallerna snabbt att sublimera sig till ånga, och strimmorna kommer att försvinna snabbt. Om luften har så mycket vattenånga i sig redan att den inte kan hålla mer (dvs luften är övermättad på vatten ), då kan iskristallerna inte sublimera, och då kommer kondensstrimmorna att stanna kvar under en lång tid. Om luftfuktigheten är hög (mer än vad som krävs för is kondens att inträffa) då kommer kondensstrimmorna vara svårnedbrytbara. Nybildade ispartiklar kommer att fortsätta att växa i storlek genom att ta vatten från den omgivande atmosfären. Ihållande kondensstrimmor kan pågå i timmar medan de växer till flera kilometer i bredd och 200 till 400 meter i höjd. K-strimmor bidrar även till att de ismoln (cirrus) som bildas förstärker redan existerande moln över stora regioner.
Anledningen till att ett plan lämnar k-strimmor som kvarstår, medans ett annat plan inte lämnar några k-strimmor, har med att göra att de är i olika regioner i luften. Våt och torr luft kan finnas inom ett par meter från varandra.
Snart kommer väl en hel skock flygande…
Att kalla någon en knäpp journalist utan att tala om hur och varför denne journalist är ”knäpp” är ett klassiskt sätt att ”debunka” konspirationer. Det bygger på att man skall tro att någon som säger så är så mycket mer trovärdig än den ”knäppe”. T o m om den som påstår att andra är konspirationsteoretiker, själv har en mycket uppsatt position i samhället eller inom vetenskapen, så har jag aldrig sett en trovärdig förklaring till varför himlens/molnbildningens karaktär har så kraftigt (klart märkbart) förändrats sedan ca 10 år tillbaka.
Att någon har en viss position i samhället är heller aldrig ett bevis för att denne person talar sanning, någonting som otaliga avslöjanden av diverse slag har bevisat med råge.
Förekomsten av diverse olika grundmetaller såsom aluminium, barium och annat i regnvattnet (nanopartiklar) har påvisats i ett antal olika fall av grupper av människor med ett äkta miljöintresse.
Många böcker med otaliga bevis för att geoengineeringprojekt pågår finnes för den som är mottaglig för fakta.
Att man kan framkalla regn för att framkalla torka eller torka för att förhindra regn är heller inget okänt faktum om man är villig att undersöka detta.
Att det finns någonting som kallas HAARP ( The High Frequency Active Auroral Research Program was initiated as an ionospheric research program jointly funded by the U.S. Air Force, the U.S. Navy, the University of Alaska Fairbanks, and the Defense Advanced Research Projects Agency. It was designed and built by BAE Advanced Technologies)
och om ingår i geoengineering är också väl känt.
Ett stort antal människor med inside information har också gått ut med information om detta geoengineeringprogram.
Du kan säga vad du vill om detta och kalla det både det ena och det andra om du önskar eftersom ordet är fritt men för den som är intresserad och önskar veta mer så finns det otaliga källor till kunskap inom detta område och jag betvivlar starkt att det finns någon som kan ”debunka” alla dessa data.
”Förekomsten av diverse olika grundmetaller såsom aluminium, barium och annat i regnvattnet (nanopartiklar) har påvisats i ett antal olika fall av grupper av människor med ett äkta miljöintresse.”
Allt detta är redan förklarat och debunkat. Det är inget konstigt med det. Ingen har hittat något i regnvatten som inte ska vara där. Du har aldrig sökt till dig information som förklarar varför man hittat tex aluminum i regnvatten osv du söker till dig bara till information av individer som inte förstår vad de skriver om. Allt annat du tar upp är inga bevis eller något som inte har blivit bemöt redan. Varför välja att bara tro på något som inte är baserat i någon fakta alls?.
Andy
Flygplanens motorer skapar under helt normal operation luftföroreningar vars mindre komponenter kan sväva mkt länge i atmosfären. Från alla flygplan tillsammans bör detta i takt med det ökande flygandet ha skapat en växande bakgrund av partiklar som alla flygplans contrails kommer i kontakt med. Frågan är vad som händer med contrails livstid jmf med när det flögs mindre och bakgrunden var renare.
På 70-talet försvann contrails väldigt mkt snabbare har jag för mig.
Och här kommer Peter G. flygande!!!
– För att inte tala om 60-talet – då försvann partiklarna de så snabbt att det uppstod en ljudbang…har jag för mig.
Har inte sett lika många ränder på himmelen i år som förra året. Kanske är man klar med experimentet eller också har luften och eller flygplanen förändrats. Brukar alltid dyka upp någon som påstår sig vara från flygindustrin som förklarar hur tokig teorin om chemtrails är oavsett vilken blogg du kommenterat på och detta svar kommer väldigt snabbt. Själv ifrågasätter jag inte alls att personen är från flygindustrin eller mycket insatt i chemtrails. För övrigt har begreppet konspirationsteori två innebörder. Den första är att det är en teori om att något inte är vad det sägs vara utan att det finns en konspiration som döljer sanningen. Den andra innebörden är en sanning som måste förnekas och att påstå att det är en lögn kräver svar och motargument man inte har. Därför förlöjligar man sanningen genom att kalla den för en konspirationsteori och en konspirationsteori är så löjlig att den inte behöver kommenteras, man behöver bara säga konspirationsteori utan att ljuga för en konspirationsteori kan vara sann och på så vis kan lögnaren smita ut bakvägen.
Bra definition Andersson!
Patent och avtal och andra dokument:
https://geoengineeringsverigebild.wordpress.com/fakta-1/
Evidens, Martin, eller hur?
Ja, detta kan väl ingen missa!!!! Läs och begrunda! Mycket intressant! Vädermodifiering i Sverige…Faktainformation.
James Corbetts intervju med Peter Kirby ger svar på frågor angående Geoengineering. Ett klipp på när en av Donald Trumps största fiender, den tidigare CIA-chefen John Brennan, håller ett tal på CFR angående geoengineering, finns med i intervjun.
Klippet med Brennan börjar här https://youtu.be/STEtkZR0iao?t=297
Länk till hela intervjun – https://www.youtube.com/watch?v=STEtkZR0iao
Chemtrails Exposed – The Past, Present and Future of the New Manhattan Project
Peter Kirby is the author of the new book Chemtrails Exposed: A New Manhattan Project. Today we tackle the two questions most frequently asked by chemtrail skeptics: would the government do something like this and could they do something like this. We also talk about John Brennan’s recent call for stratospheric aerosol injection and a 2016 study on the health effects of stratospheric aerosols.
Det skulle i så fall kunna vara en förklaring till diverse effekter i form av torka och skogsbränder eller skyfall med översvämningar på olika håll i världen. Där sprayningen så att säga gått snett…
Eller så har man kanske medvetet skapat diverse klimatologiska effekter på detta sätt för att kunna ”bekräfta” koldioxidutsläppens effekter på klimatet. Det kanske sas är självförvållat och planerat 🙂
Planerat!
Denna skulle kunna intressera både dig och andra:
http://www.greenmedinfo.com/blog/artificial-weather-revealed-post-9-11-flight-groundings
Styrdokument (PDF) OWNING THE WEATHER IN 2025:
https://archive.org/details/WeatherAsAForceMultiplier/page/n17
US Air Force
Jag tror det pågår för fullt och har gjort så under lång tid.
Det pågår nått bevisligen med tanke på vad man helt enkelt kan bevittna. De som intalar sig att flygplanens contrails lämnar tydliga spår som sprider ut sig utan att försvinna vet inte hur contrails fungerar (flygbränsle skapar inte moln…).
När jag var barn fanns inga kriss-kross mönster med contrails som stannade kvar. Jag brukade se hur dem försvann.
Idag är det ofta någon annan form av lchemtrails”. Vad och av vem vet jag inte, men några döljer något.
det är ”viktigt” att dölja historian, så att äldres farliga observationer inte når det yngre folket (tolkat från Brock Chisholm).
På 50-talet när J28 och J29 lekte krig var himlen täckt med cirkelformade streck någon timma, sedan försvann de helt.
De observanta äldre ser direkt skillnaden till ”dagens” fenomen.
https://www.cbsnews.com/news/geoengineering-treatment-stratospheric-aerosol-injection-climate-change-study-today-2018-11-23/?utm_referrer=https%3A%2F%2Fzen.yandex.com
Citat ut artikeln ”Lite kryptiskt skriver Independent att det skulle märkas om en stat eller operatör startar ett sådant projekt i hemlighet utan internationella överenskommelser. Skalan på ett världsomspännande sprayprojekt skulle göra det omöjligt att dölja.”
Ja, det är omöjligt att dölja och alltmer människor har fått kännedom om projektet OWNING THE WEATHER IN 2025.
US Department of Defence sprayar för fullt i alla NATO-länder.
Professor Bo Thidé är svensk vetenskaplig ledare.
Här är en av väldigt många dokumentärfilmer om detta vidriga (en av de bästa, engelsk text):
https://www.youtube.com/watch?v=-EO5RJfeME0
Här med inställbar svensk text:
Se den!
Tyvärr vill jag inte köra Youtube-scripts på min dator, men jag noterar att i somras växte det utav bara fan, bara man vattnade. Det vore kul om video kunde läggas upp på archive.org, särskilt om det är Professor Bo Thidé som ligger bakom. https://en.wikipedia.org/wiki/Bo_Thid%C3%A9
https://www.researchgate.net/publication/267634014_Bo_Thide–LOFAR-LOIS_-_En_innovativ_pan-europeisk–VINNOVA_at_Vaxjo–Year_2005
http://m.esa.int/swe/ESA_in_your_country/Sweden/Svensk_upptaeckt_revolutionerar_radioastronomin
Det här kan du nog öppna (Det är inte youtube):
https://153news.net/watch_video.php?v=2DK42OKR4AK2
Contrails?
Så det finns planer på att börja spraya i stratosfären också – som om det inte skulle räcka med alla dessa flygplan som varje dag sprayar ut en massa kemikalier i troposfären…
”kyla ner jorden”- vilket trams!
Tja. Flygplanen skapar helt tydligt kondensstrimmor som innehåller förbrännt bränsle, vilket jag gissar innehåller ”kemikalierna” SOx NOx såväl som CO2, samt oförbrända kolväten. Om de är avkylande eller värmande kan jag spekulera i. Kanske båda delar? Ev. avkylande på dagarna och isolernde/värmande på nätterna?
Mycket evidensrikt talat!
Du och Peter G. är ju fenomenala på att gissa och spekulera.
Naturligtvis skapar även de flygplan som sprayar kemi-soppa kondensstrimmor – precis som alla andra flygplan som flyger med motorerna igång – men denna kondens är inte så lätt att upptäcka i den tjocka ”dimman” som lägger sig som ett långt sträck över himlen för att sedan breda ut sig till ett disaktigt moln som tjocknar vartefter det kommer fler flygplan som sprider ut sin last.
Man behöver inte precis läsa mellan raderna för att förstå att det finns forskare inom etablissemanget som starkt ogillar olagliga försök att spraya kemikalier i atmosfären för att kyla ned jordens medeltemperatur, även om de anser att möjligheten finns.
Om Sverige deltog i ett sådant projekt antar jag att det skulle finansieras av våra skattepengar inom ramen för medlemsavgiften i EU.