Alex Jones tror inte att en olycka orsakade branden i Notre Dame

24

DEBATT. Alex Jones ifrågasätter med skarpa ord att det ska avfärdas att branden i Notre Dame kan ha varit orsakad av en mordbrännare eftersom ingen utredning tillsatts som ska utreda mordbrand.

Till stöd för sin misstanke om att branden kan ha startas av jihadister finns det faktum att 100-tals franska kyrkor har vandaliserats bara under 2018. Antalet 875 kyrkor är en siffra som nämns. Det går helt enkelt inte att utesluta mordbrand och än mindre en terrorattack.

“While the cause of the Notre Dame inferno is still unknown, one hypothesis is Islamic arson, but MSM is stopping anyone who dares mention this from speaking out.

For example, Fox News’ Shepard Smith and Neil Cavuto both cut off guests who alluded to the possibility of the fire being intentional.

A TIME Magazine columnist, Christopher J. Hale, claimed a worker at the cathedral told him the blaze was purposely started.” – InfoWars

Text: NewsVoice

Relaterat


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Föregående artikelMacron lovar i ett nationalistiskt tal att återuppbygga Notre Dame
Nästa artikelForskare har lyckats printa det första 3D-hjärtat
NewsVoice är en nättidning som startade 2011. Syftet är att publicera oberoende nyheter, debattartiklar och kommentarer samt analyser av händelser i samhället och världen.
Prenumerera
Notify of
guest
24 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
17 april 2019 kl 08:55

Påminner om branden i tyska riksdagen.
Macron behövde genom sin enorma impopularitet ett ‘Pearl Harbour’ för att försöka ena nationen kring honom. Därmed inte sagt att han själv initierade det.
Notre Dame är ju ett tvillingtorn så associationen till 9/11 funkar i mina ögon.
Usa kan ha intresse av att knyta till sig Frankrike kring iden med en falsk gemensam fiende. Det var ju efter att Macron pekade ut Usa som tänkbar fiende till den planerade EU-armen som de gula västarna, (understödda av Usa genom Bannon?) började sina gatudemonstrationer.
Jihadister är statister i en Hollywoodproduktion, om nu såna var inblandade.

Torbjörn Sassersson red.
Admin
17 april 2019 kl 08:59

Jag är fullt medveten om att det finns mycket förvirring kring Islam.
Därför är debatten viktig, så länge som den kommer att vara fri.
Alla kommentarer som handlar om Alex Jones personliga karaktär raderas.
Låt oss endast diskutera sakfrågorna. / red

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
17 april 2019 kl 09:03

Jag håller med Alex Jones. Det är ett kardinalfel i allt seriöst utredningsarbete att inte jobba förutsättningslöst i åtminstone den inledande delen av utredningen.

Om så inte skett här blir iaf jag mycket frågande och misstänksam.

Kerstin Stigsson
Kerstin Stigsson
Gäst
17 april 2019 kl 09:14

Jag ska kanske också vara konspiratorisk – allt sagt i en sarkastisk och allvarlig ton med en del sanning och en del konspiratorisk teori.
Det är fascisterna i Europa och USA som försöker peka ut muslimer när det är de själva som möjligtvis är skyldiga. Sedan fredags pågår en fascistisk kampanj mot Ilhan Omar och alla muslimer, och den kampanjen utgår från president Trump som pekar ut Omar och hela den muslimska gruppen i USA som medskyldiga till 11 septemberna attackerna. All den här hatkampanjen började i vintras när Omar kritiserade Abrams, USAs sändebud till Venezuela.
https://www.democracynow.org/2019/4/16/rep_ilhan_omar_faces_death_threats

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
17 april 2019 kl 09:21

-Ja, vad var det egentligen som orsakade branden i Notre Dame ?

Så här skrev RV Intelligence igår: “The recent fire of Notre-Dame was an operation to destroy a Satanic church hidden underneath the Cathedral which was being used for Satanic rituals.”

-Ja, det kan mycket väl vara så, anser jag – eftersom De Vita Hattarna, en grupp arme-officerare från den amerikanska underrättelsetjänsten under en lång tid framgångsrikt har monterat ner en hel del av den mörka elitens tillhåll.

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Erik Wiklund
17 april 2019 kl 09:55

Har du en länk på det?

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
17 april 2019 kl 10:50
Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Erik Wiklund
17 april 2019 kl 09:55

Så kan det förstås vara. Jag utesluter i detta skedet inget. Däremot har jag svårt att tro att det skulle vara en ren olycka. Därtill är det för mycket som är alltför märkligt.

Mvh Skogåsbon
Mvh Skogåsbon
Gäst
Reply to  Öystein Rönne
18 april 2019 kl 12:21

Öystein: Jag håller med dig.

Jolanta Johansson
Jolanta Johansson
Gäst
17 april 2019 kl 11:22

Alex Jones håller med dig liksom franska folket. Har fått höra att franskt kriminalpolis tog , väldigt snabbt , över hela undersökningen av branden. Förhören av personalen har startat nästan direkt. Det är inte brukligt vid vanliga fall. Normalt är det experter inom brandväsendet. Det om något säger allt.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Jolanta Johansson
17 april 2019 kl 12:07

Intressant Jolanta!

Jolanta Johansson
Jolanta Johansson
Gäst
17 april 2019 kl 11:26

Sen har det hänt något märkligt : nästan exakt samtidigt startade ett brand vid Al-Aksa moské i Jerusalem. Officiellt var den startad av lekande barn. Dimridå eller ?

Leif Stålhammer
Leif Stålhammer
Gäst
17 april 2019 kl 12:25

För egen del utgår jag från att det är ett attentat till motsatsen övertygande har bevisats. I vems intresse ligger att gå till botten med detta? Glöm inte Korstågen!

Ulf Claréus
17 april 2019 kl 13:47

Sakta i backarna gott folk! Att inledningsvis försöka hitta materiella spår i förödelsen som kan ge en förklaring som stöder olycksfallsteorin, är en självklar början, om nu inget annat finns i det fördolda och som publikum inte får ta’ del av. Branden rasade, verkade vara centrerad, i området med en hel del byggställningar. Det har sagts att en brandövning genomfördes nån’ vecka tidigare. Då, kan ju något kriminellt ha placerats ut?

[En del av kommentaren är raderad. Låt oss inte dra in nazismen igen och igen och igen.]

Sedan är det ju helt riktigt att det finns krafter i omlopp, mycket starka krafter, som önskar få igång en förstörelse av kristna kyrkor en masse, så som ju skedde efter 1917 i Ryssland och Ukraina, då mängder av de ortodoxa kyrkorna förstördes. Först med den nationellt inriktade Vladimir Putin, ändrades läget, med en återgång till äldre förhållanden.

Lennart
Lennart
Gäst
Reply to  Ulf Claréus
17 april 2019 kl 20:03

Självklart har Notre Dame massor av hög säkerhet som kameraövervakning i alla dess vinklar, märkligt att det är rätt tyst om dessa kameror och dess inspelade material.

Vi får hoppas att inte detta sprider sig mer till Sverige, om folk (agenter) börjar krossa ett fönster i våra kyrkor och slänger in en molotovcocktail så bänkarna inuti börjar brinna (tanke på de är torra som fnösken). Men å andra sidan har Sverige ca. 3700 kyrkobyggnader, bara välja och vraka….

Fascinerande är att Franska talesmän och media överlag, rätt snabbt kunde konstatera att allt var en “olycka!, då renoveringsarbeten pågick. Vi kanske skulle anställa media och framförallt de Franska talesmännen som brandutredare?

Kul för Macron att återigen kunna beträda rollen som landsfader. Gula västar är snart glömt, se bara hur lite vi ifrån Sverige rapporterat. Snart är ordningen återställd, så vi kan fortsätta gå mot “1984”.

/Lennart
PS. Läste en kommentar från en annan sida, Där följande skrevs:
Pessimisten: “Nu kan det inte blir värre”
Optimisten: “Jo du, det kan det”. 🙂

Lotta Andersson
Lotta Andersson
Gäst
17 april 2019 kl 19:07

Rituell false flag var min första tanke.

Symbolvärde av Notre Dame är enormt.
Så jag googlade lite och fann en intressant artikel där man bland annat tar upp vissa märkliga “sammanträffande”.
En sak som nämns är att dagen innan på reddit, (konspirationsteori-delen.) skrevs att man skulle vara beredd på false flag-ritualer med ELD från och med den femtonde april till den tjugonde… något som har med den romerska kalendern att göra… kanske värt att titta närmare på.

https://www.winterwatch.net/2019/04/is-the-burning-of-notre-dame-a-mega-ritual/

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
Reply to  Lotta Andersson
19 april 2019 kl 07:19

Det finns ett mentalt samband här som belyser symbolism. Ren “sinnessjukdom” där även pedofili är en integrand. När materia tillmäts spirituellt värde, var på vakt!

En annan
En annan
Gäst
17 april 2019 kl 20:28

Ja, den där fjanten är beredd att äta upp sina egna barn, bara han får makten, han är ett köpt litet äckel som egentligen hatar sig själv, men han bara fortsätter och fortsätter, finns ingen botten i den mannens destruktivitet, som en duracellkanin, som inte fattar att hans uppdragsgivare snart ger honom sparken.
Den här människan försöker i alla fall förstå;
http://siderisk.blogspot.com/search?q=macron
Har du inget annat för dig, surfa runt i hans bibliotek, han är inte dum o snäll, snarare god och hård`!

Amnesia
Amnesia
Gäst
Reply to  En annan
22 april 2019 kl 11:10

Vem är en fjant? Alex Jones?

Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
18 april 2019 kl 03:53

Det är väl enbart de dansande israelerna utklädda till araber som fattas för att göra bilden komplett? https://www.democracynow.org/2007/2/8/cheering_movers_and_art_student_spies

Jan Rosbäck
Jan Rosbäck
Gäst
18 april 2019 kl 23:40

Elbrand? Brandfarligt material? Inga arbeten hade ännu påbörjats förutom uppsättning av byggnadsställningar.
https://fr.sputniknews.com/france/201904171040786914-notre-dame-paris-chantier-commentaire/

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
19 april 2019 kl 06:59

numera kan man dra slutsatsen att om ett uttalande snabbt kommer från en politiker före en kunnig utredning är allt ett hittepå. Likaså här. En arkitekt som kan gammal ek säger att petrifierad 600-årig ek antänder inte lätt och ser man att elden sprider sig mot vinden(blåst) så stämmer storyn än sämre.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Åke i Sörmland
19 april 2019 kl 12:50

Korrekt analytiskt utredartänk Åke!

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
23 april 2019 kl 11:44

Intressant ny artikel om branden och förstörelsen av det kristna Europa från Gatestone Institute, skriven av Guy Millière:

https://sv.gatestoneinstitute.org/14124/notre-dame-forstorelsen-kristna-europa