Vintern 2022-23 beslöt Brussels Airlines, ett dotterbolag till Lufthansa Group, att genomföra 3000 flygningar utan passagerare för att bevara sina start- och landningstider. Lufthansa Group bekräftar att totalt 18.000 tomma flygningar genomfördes.
I enlighet med Europeiska unionens bestämmelser är flygbolagen skyldiga att genomföra en viss procentandel av sina planerade flygningar för att behålla sina start- och avgångstider på större flygplatser. Dessa bestämmelser, som brukar kallas ”use it or lose it”, kräver normalt att flygbolagen ska utnyttja minst 80 procent av sina tilldelade start- och landningstider.
Coronakrisen medförde svårigheter för människor att resa och därför reviderades detta krav ner till 50 procent. Trots denna justering fortsatte flygbolagen att kämpa med att uppfylla målet.
Den belgiska regeringen tog initiativ till omförhandlingar om dessa regler i samförstånd med EU med syftet att ompröva reglerna för flygbolagen för att få bibehålla sina start- och avgångstider.
Lufthansa Group, moderbolag till flera flygbolag, inklusive Lufthansa, Swiss International Airlines, Austrian Airlines, Eurowings och Brussels Airlines, ställde in 33.000 flygningar som hade planerats för januari och februari 2022, skriver the Guardian.
EU-Parlamentet godkände den 6 oktober 2022 revideringen av de tillfälliga reglerna för flygbolagens start- och landningstider i EU. De nya reglerna fastställde tröskeln för minsta utnyttjande av ankomst- och avgångstider till 75 %.
Gränsen på 80 procent gällde återigen för sommarperioden 2023. Denna nivå kan sänkas av kommissionen om flygtrafiken faller under 80% vid 2019 års nivå, fortsätter EU-parlamentet i sin reglering.
Enligt kommissionens arbetsprogram för 2023 ska nya regelförslag presenteras i kvartal 3, 2023. EU-parlamentet nämner inget om problemet med klimatpåverkan i sin skrivelse som resonerar kring reglerna ”use it or lose it”.
Källor
- The Independent: Brussels Airlines operates 3,000 empty flights to keep airport slots
- EU: Allocation of Slots at EU Airports: Common Rules – Recast
Rätta mig gärna om jag har fel, men ”Use it or Lose it”-principen gäller väl även för, låt oss säga, järnvägsbolag? Särskilt i det fall ett bolag typ svenska SJ, inte längre har monopolställning.
Under lång tid var SJ ett statligt monopolföretag, åtminstone för långdistans-passagerartrafik. Så år det inte längre och det kan man troligen skylla madame Thatcher och alla glada åttiotals-liberaler för.
Man hör ju ofta att SJ ställer in massvis med turer, kanske under månader och skyller då exempelvis på personalbrist. Detta är ett jäkla oskick och bör leda till förlorad koncession av trafikrättighet med överlämnande av specifik rutt till annat tågbolag! Sådana finns ju nuförtiden, faktiskt.
Sluta påstå att dessa Chemtrails är annat än HOAX!
Det är ju hur enkelt som helst att mäta på aktuella höjder där kondensen finns. Var finns rapporterna om vilka farligheter som påträffats??
Lägg av!
Vem har snackat om farligheter som har påträffats? Poängen är att de gör detta utan tala om vad de håller på med. Men någon form av vädermodifikation är ju ingen omöjlighet då det sammanfaller med deras påstådda ”klimatförändring”. Sen ska du inte påstå att andra ska sluta påstå något.
Lägg av!
Patent och avtal och andra dokument:
https://geoengineeringsverigebild.wordpress.com/fakta-1/
Och i kommentarsfältet till denna artikel finns mycket mer dokumentation av det som du uppenbarligen ännu inte har förstått, Roland Salomonsson:
https://newsvoice.se/2018/11/forskare-hemliga-projekt-spraya-atmosfaren/
Var finns knappen i cockpit som startar chemtrailsen slumpmässigt, och när ska de ske av piloterna, vem betalar för tystnaden?
Var finns tanken med kemikalierna på planen, och vem tankar dessa, vill motorn ha detta under drift?
Om det nu finns, så drabbar det även globalisterna, eller springer dom i rör som M.Jackson för att undvika giftet?
Ser dagligen dessa kondensspår efter plan, och de uppstår slumpmässigt(beroende på fukt/höjd) kort/långt eller inte då de flyger över Skåne vid vackert molnfritt väder mot Spanien.
Är omkring 50grader minus på den höjden, då kan man fatta att det skapas kondens då jetbränslet förbränns, lika gasol nere på marken, fast det syns inte lika lätt.
Bilar/fordon på vintern skapar samma liknande effekt(kondens) innan motorn blir varm.
Poff.
I den här artikeln och i kommentarsfältet till den får du svar på dina undringar. Håll till godo!
https://peterkrabbe.wordpress.com/2023/04/15/dags-for-vadret-som-destruktivt-vapen/
Läst Krabbes blogg i många år och även kommenterat då och då, men vissa saker har jag mina dubier om?
Synd att han slutatde att skriva.
Ta en liten fundering!
https://www.youtube.com/watch?v=hZSRgCv9cs4
Förlåt Hans! Det var ämnat till Roland.
Inga problem, Tors vrede, och tack för länken!
Numera är sträcken på himlen inte lika iögonfallande som för något år sedan, vilket mer tyder på att tekniken utvecklats än att besprutningen minskat, men fortfarande kan var och en – enbart genom att se upp – se det uppseendeväckande.
Jag har storligen sedan lång tid tillbaka förvånats över hur lite människor i gemen ser upp mot himlen och ställer frågor.
Det är inga nyttigheter som sprutas ut, vilket framgår av länkarna som hänvisas till ovan och de torkor, skyfall, orkaner som går att manipulera fram är heller inte ”nyttiga” för människor, djur och natur.
Käre Medborgare Salomonsson,
Det vi nu bevittnat i dagarna två har inget med kondens att göra. När är rimlighetens gräns nådd för din perception?
Allt du behöver göra är att lyfta dina ögon och se på himlen. Och information finns överallt på webben, ditt blindstyre!!!
Det finns så många bevis på detta. DEW HAARP ENMOD. tex: https://climateviewer.com › environmental-modification-convention-enmod-weather-warfare-ban
The Environmental Modification Convention (ENMOD) Weather Warfare Ban
The Ford Administration negotiated the Environmental Modification (or ENMOD) Treaty with the Soviets over the course of 1976. After further interagency study of the legal and national security issues in the treaty, the United States supported the approval of a United Nations General Assembly resolution approving the Convention on Environmental …
Hur många länkar som helst som helst på alla dess akronymer.
Det finns bevis på att de påverkar den biologiska faunan negativt.
På glaciärer på tex Hawai har man hittat spår av tungmetaller, växter har dött utan anledning.
Detta är för många år sedan.
Kom in i matchen.
HOAX? Från vem till vem? Ett HOAX har väl ett syfte? Förklarar gärna hur du ser på detta fenomen, om det nu finns?
Ogillar att många försöker tysta dig, bara för att du tror ”fel”?
Är nyfiken på att veta hur HOAX-tänkarna resonerar mer än förespråkarna. Förklara varför du anser detta vara en HOAX.
Hur står det till med läsförståelsen? Det var Roland som ursprungligen försökte tysta andra genom att få dem att ”lägga av”. Men sen får ju du ändå ogilla precis vad du vill helt oberoende av hur du förstår det du läser.
Verkar som om flygbolagen har en hel del att göra även utan passagerare. Det är nu andra dagen de sprayar himlen till en disig soppa och idag ser det värre ut än igår. Så flygbolagen verkar också ha en lite mindre känd regel av typen ”Get people sprayed and get paid”.
Känns som lite uppförsbacke att försöka förklara andra saker för människor när de inte ens kan ta till sig vad de kan se med egna ögon. Responsen brukar oftast bli en tom fluorid/”vaccin”-blick och kommentaren ”öööh, men det är ju kondensstrimmor”.
Bra gräv igen Torbjörn. Kan det vara kemitrails som var passagerna man dumpade?