Brasiliansk man säger att han har motorcykel som går på vatten

126

På nätet har det under många året vandrat runt historier om att människor lyckats bygga förbränningsmotorer som går på vatten. I denna video påstår sig en brasiliansk man ha byggt om sin motorcykel till vattendrift genom att spjälka upp vatten med elektricitet för att få syre och vätgas som sedan förbränns i motorn.

NewsVoice uppmanar dig som läsare att bli din egen viralgranskare och förkasta eller bekräfta om detta är sant.

  • Är det möjligt att bygga om en vanlig bensinmotor till ren vattendrift?
  • Är det möjligt att splittra vattenmolekyler till syre och vätgas på ett enkelt, utrymmessnålt och energiekonomiskt sätt?

Upp till bevis. Sociala medier används för att sprida hitte-på, men även för att sprida sanningar. Om du kan bygga en vattenmotor hör av dig till NewsVoice. Om du lyckas kan det bli energiparadigmskifte och oljeindustrin kan tvingas tillbaka till en underordnad roll i världen.

Text: NewsVoice


Stöd NewsVoice genom att köpa kaffe
Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
Prenumerera
Notify of
guest
126 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Sture B
Sture B
Gäst
26 november 2015 kl 02:40

@castor

Simsalabim, och här har vi en föga överraskande återkomst av motsägelsernas okrönte Konung. Du skrev ju att du var klar med mig, så hur ska du ha det egentligen? Sen måste det vara lite frustrerande för dig att gång på gång behöva gå in och korrigera alla dina ologiska inlägg, vilket visar att hålen mer ligger i ditt eget resonemang än i någon “ost”.

Och att som kristen försvara den “rena kommunistiska läran” kan ju bara ha två orsaker, antingen är det ett utslag av en “förvirrad kristen människokärlek” eller en “ren förvirring”.

Angående perception så upplever jag dig som både en smula inskränkt och lite för tråkig för någon vidare diskussion. Jag känner inget mentalt tuggmotstånd och du får gärna lasta min perception, men vi båda vet ju den verkliga orsaken.

Pax vobiscum, o du röde proletär och lycka till med avprogrammeringen…

castoropollux
Reply to  Sture B
26 november 2015 kl 09:18

Det finns inga korrigeringar i mina inlägg, men du borde ju korrigera dina rasistiska hatiska uppkast. Jag försvarar inte den kommunistiska läran. Jag vet inget om den. Jag försvarar dem som jagades och dödades för att de hade en övertygelse medan Stalin var en massmördare i kapitalets tjänst och ingen kommunist. Du kan tydligen inte skilja mördaren från offren ens. Att Shitler jagade samma människor fattar du heller inget av.

Jag respekterar de som har en övertygelse. Du kan tydligen inte skilja sak från person. Det är ju blott barnsligt av dig att tränga dina opponenter medan du tycker hållas med en doktorsavhandling, fast i inskränkthet. Du är en inhemsk Taliban, du vill stena, hänga och skyr tydligen ingenting i ditt hat och förakt. Du är ett sorgligt det. Är du inte gammal nog att ha vuxit upp? Du står ju dessutom med ditt hat och förakt mer på Stalins sida än mig.. Så det är ju mer kommunist över dina svar än mina..

castoropollux
Reply to  Sture B
28 november 2015 kl 10:53

Tre avsnitt om Stalin på god sändningstid berättar vad alla borde begripa vid detta laget. Att Trotsky, Lenin m.fl som kritiserade Stalin och varnade för vad de såg av hans gärning, föll för despoten, förtryckaren och massmördaren. Partielit och militärelit. Folk och intellektuella. Att Shitler också skrämde sig till makten tack vare korrupt uppbackning av giriga intressen verkar också de flesta glömt, en del med kunglig fäbless..

Att sedan kritikerna, försökte lasta de stora Lenin, Trotsky och föregångarna för att de la jordmånen för Stalin är ju en grov efterkonstruktion. De krafter som verkligen vill korrumpera Sovjet för egen vinning hade ju aristokratin att hjälpa sig.. Inget är nytt under vår sol. Inte heller i vår bleka smutsbruna landsända.

Så visst går det att köra en motorcykel på vatten! Det går ju att skriva hela världshistorien på vatten och utesluta allt vinet.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  castoropollux
28 november 2015 kl 13:18

castoropollux
Du har köpt den falska historieskrivningen. Om det är sant att Lenin varnade för Stalin finns det dessutom olika meningar om. Det ljögs lika mycket då som nu från västsidans lakejer.
Totsky och Lenin var professionella revolutionärer och höga frimurare betalda av storfinansen och hade annars aldrig haft en chans att komma åt makten. Deras medhjälpare Kerensky likaså. Bolshevikrevolutionen var bara en tidig variant av de temarevolutioner som de överöser oss med nu. Trotsky var hela tiden en agent för västbankirerna och föraktade befolkningen. Ryssland var tänkt att styckas och hade Trotsky tagit över hade dels Europa drabbats av analogt förtryck som Trotsky iscensatte i Sovjet och därmed utplånat medelklassen i Tyskland också och dels hade Sovjet krossats och styckats. Med Stalin blev det i st inrikes utveckling som Trotsky ville förhindra. Trotsky ville att Sovjet förblev jordbruksland och importör av teknologi. Stalin industrialiserade och Sovjet utvecklades snabbt. Då slog västinfiltratörerna till och försökte genomdriva en aggressiv utrikespolitik. Det drev fram utrensningar före WW2 som dels eliminerade det problemet men även drabbade oskyldiga. Men Sovjet var så underkastat utländsk påverkan att det går inte att isolera problemen till Stalin. Väst påstod ju att Stalin rensade ut den militära eliten också men det är helt fel. Han byggde upp en lojal och duglig ny officerskår som visade sig effektiv. Jag var aldrig ngn Sovjetsupporter men med mer fakta på hand eftersträvar jag en rättvisare bedkrivning av detta av angloamerikanernas eliter svårt drabbade folk. Tyvärr är vänsterfolk sena med att ta till sig fakta och hamnar därför ofta på samma sida som sina ideologiska motpoler.

Sture B
Sture B
Gäst
25 november 2015 kl 23:24

@castor

TACK!

Sture B
Sture B
Gäst
25 november 2015 kl 21:16

@castor

Om man inte är anonym för de med störst resurser, så är man per definition inte anonym. Hur står det till med logiken egentligen? (och det är en retorisk fråga)

Sanningen slåss inte med bara händer och inte heller kastar den sten, den slåss med sanna argument.

För övrigt så står jag för det jag skriver och till skillnad från dig kommer jag även ihåg det. Du har redan postat den länken ett antal gånger. Du spammar runt som du har fått ett hjärnsläpp. Men jag vet precis var skon klämmer. Den lille kommunistkrabaten är grinig bara för att jag berättade att sagan inte är sann.

castoropollux
Reply to  Sture B
26 november 2015 kl 00:49

logiken i att reklamintressen inte kan spåra en, skitstövlar inte kan spåra en osv är ju adekvat. Om större hotfulla organisationer lika ddr kan och gör det av påhittade säkerhetsskäl är det ett annat och ett politiskt hot. Som sagt du visar ideligen att hålen i osten är det du uppskattar mest.

Trodde du verkligen att du skulle slippa se dina dumheter hamna i fläkten och komma tillbaka? Var det inga pärlor du fick?

Sture B
Sture B
Gäst
25 november 2015 kl 19:05

@castor

Min ursprungliga poäng var just det att man inte är så anonym som man tror man är, oavsett hur man än försöker sopa igen sina spår, vilket ditt tydliggörande klart visar.

För övrigt så ser jag dig varken som generellt trångsynt eller som min fiende. men du är onekligen lite av en dubbelnatur och det är mer ett objektivt konstaterande än ett utslag av en subjektiv perception. Sen är jag den jag är och du själv är ju inte helt främmande för ett och annat litet tjuvnyp. 🙂 Eller hur?

castoropollux
Reply to  Sture B
25 november 2015 kl 19:55

@Sture B.

Man är visst anonym det är bara en fråga inför vem och svårast inför de som har störst resurser.

Det är faktiskt du som vill slåss utan handskar och kastade första stenen.

Detta är ett av dina uppkast. Någonstans bland dina kommentarer står denna. Du nöjer dej inte med en hårresande sak ibland inläggen. https://newsvoice.se/2015/11/10/moderaterna-vill-stoppa-inflodet-av-flyktingar-innan-systemkollaps-sker-i-sverige/comment-page-1/

“När européer protesterar mot denna skadliga invandring skriker mans-, kvinno- och barnmördarnas marionetter ”rasist” samtidigt som de försöker lyfta fram falskklingande humanitära skäl, ivrigt påhejade av en massa hjärndöda nyttiga idioter som arbetar för sin egen undergång”.

Menar du nu att det är ett tjuvnyp på verkligheten? Du framstår som trångsynt och lyckas nog likt Vilks rama in streckgubbar av hela stora perspektivet.. Den enda dubbelnaturen är tydligen du själv. Fundera på begreppet projicering ett tag.

castoropollux
Gäst
25 november 2015 kl 13:36

@Sture G. Den länken avslöjar inte särskilt mycket annat än vad som krävs för webbservern att kunna visa text, video och annat på din dator. Vilken språkgrupp du tillhör.

https://www.grc.com/fingerprints.htm kan du istället förkovra dig om vad säker anslutning inte längre är. Trixa med certifikaten, saken är biff. Om du inte som användare verkligen kontrollerar aktuell webbservers fingeravtryck.

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 ska du släppa bekymret om din ip-adress avslöjar dig eller inte. Din internetleverantör har redan stämplat dig enkelt igenkänningsbar med ett unikt id som sitter som en svans. All trafik på port 443 = krypterad, säkrad övervakas givetvis än mer för där samlas inte bara legitim trafik till banker, sjukvård osv, utan all annan. Med reverse-dns tar iaf leverantören, såväl som andra, fort reda på vad just du sysslar med och om din anslutning för dagen kräver mer intresse. VPN! Tja vad är då du för en, tänka de? För att sätta red alert på dina heta linjer..

Då TOR nu rekommenderar att man inte använder fullscreen visningsläge för webbläsaren på skärmen, så förstå vi det så att de med hjälp av hårdvaruinställningarna ändå kan smala in sökfältet och individregistreringen. Vad som verkar vara oskyldiga data snävar ändå in målsökandet av drönarna i cyberrymden. Tänk om DDR’arna kunnat drömma om Echelon? Vidare gör avslöjandena Snowden levererade inte saken mindre övertygande. Vore målet terrorn skulle det vara en barnlek. https://en.wikipedia.org/wiki/ECHELON

Att en änkeförtryckare som Hoenecker’s kan finna trygghet i ett fascistiskt land lär oss iaf hur saker hänger ihop om inte registren gör det..

Tycker du jag är motsägelsefull? Konstverket ligger väl i betraktarens öga! Det är enbart din perceptionsförmåga som spökar för dig. Dina försök att göra mig till en trångsynt människa skattas högt som bizarr humor av alla de som utan problem förstå vad jag säger. Nu berättar inte jag detta för att göra mig lustig över dig. Det sköter du bäst själv.

Kollektivets bästa måste ju vara ditt också och hur du lyckas göra mig till din fiende är blott ett experiment du inte förstått spelreglerna i..

Sture B
Sture B
Gäst
23 november 2015 kl 17:54

@castor

Det var mer en reflektion än en anklagelse. Min webbläsare rensar allt, men jag är fullt medveten om all annan information jag lämnar ifrån mig vilket man kan se här https://panopticlick.eff.org/ och kör de på en textanalys är man verkligen körd.

Sen är din kommentar till Ruben ett exempel på ditt rörliga sinne. Jag förstod att “the flying monk” var BS, men jag missade de detaljer du tog upp. Har visar du på både skarp blick för detaljer som analytisk förmåga. Jag får således svårt för att greppa dig då du är en oerhört motsägelsefull människa. Något av en Dr Castor och Mr Hyde.

Sture B
Sture B
Gäst
22 november 2015 kl 15:27

@Janne Forsström D.

Du skrev: “En fet känga till Red. vad är ditt/erat syfte med denna sajt?”

När jag skriver en kommentar där det står “Din kommentar avvaktar moderation” och jag sen stänger ned min webbläsare för att sedan öppna webbläsaren igen och återgå till NewsVoice, så får jag fortfarande samma moderations-meddelande. Min webbläsare rensar kakor vid avslut och det betyder att kommentatorsfunktionen inte är kakbaserad, utan den är IP-nummerbaserad. Mycket av den alternativa medians kommentatorsfunktioner är rena “honungsfällor” där man skördar IP-nummer, så det går att identifiera människor med “fel åsikter”.

Jag sitter även bakom en VPN-uppkoppling och jag tror den har en liknande funktion. Att övervaka precis allt och alla konsumerar en enorm datorkraft. Genom att titta på de som försöker dölja sig bakom en VPN kan de med mindre datorkapacitet fokusera på dem som verkar ha någonting att dölja.

Men Red får gärna rätta mig om jag har fel…

ruben
ruben
Gäst
21 november 2015 kl 20:56

Piltson! Det var just den jag försökte berätta om, tackar. Ja man kunde önska bättre filmning av händelsen. Jag minns att jag reagerade på att den här illusionisten ( amerikanen ) inte hade några svar på hur det möjligen gått till om man ser hela inslaget. Han verkade lika förvånad som tittarna.
Ja vi är lite på sidan om ämnet, men man kan inte undgå att associera till andra okända fenomen. Det kan ju ev. finnas kopplingar på ett eller annat sätt?

Piltson
Piltson
Gäst
21 november 2015 kl 19:53

Ruben, här har du hela föreställlningen. Den är dessvärre olidlig, eftersom, en amatöt har hållit i kameran, kunde inte justerade avståndet hela tiden

.https://www.youtube.com/watch?v=BShBXdlStWU

esamawuta
Gäst
21 november 2015 kl 19:34

Tittade in i tråden och ser att ämnet flutit ut till lite av varje, även det intressant iofs. Här bjuds det en länk till OU-maskiner av alla de sorter i ett pdf-dokument på 2900 sidor. Tar en stund att ladda ner och sätta sej in i, sedan är det bara att sej ner i källaren och skruva.
http://free-energy-info.co.uk/PJKBook.html

ruben
ruben
Gäst
21 november 2015 kl 17:58

Intressant Janne D. Var det den här maskinen du menade? http://www.rexresearch.com/testatik/testart.htm
Jag hade aldrig hört talas om den, men skall läsa mer om den.
Tänker på Piltsons svar till Birgitta. Skulle också vilja se dessa schamaner torka sina kläder med sin tankekraft.
Såg en gång ett TV-program om en skeptisk trollkarl ( illusionist ) från USA, som hört berättas om munkar i Nepal ( tror jag det var ) som visat att de kunde levitera. Han reste till Nepal, men hade problem att få reda på hur man hittade dem uppe i de ödsliga bergen. Folk hade ingen lust att avslöja det. Illusionistens syfte var att avslöja deras trick. Till slut fick han reda på var de fanns och sökte upp ett “tempel” långt upp i bergen. Han fick efter stor tvekan träffa en munk och bad om en demonstration av att levitera. Munken lovade till slut efter en del protester, men bad honom backa för han störde energierna. När han backat ca: 2 meter från munken, fick man se munken lyfta mellan en halv till en meter rakt upp, sittande i lotusställning. Direkt gick illusionisten fram och började undersöka platsen men kunde inte hitta något av hjälpmedel eller attribut för hjälp. Han kunde ju alla trick, men var tvungen erkänna att han inte kunde förklara vad han och tv-tittarna sett. Så man undrar ju, kan man styra energier med tanken och så specifikt? Vetenskapen har ju redan sett det i kvantpartikel experiment, men tolkar det på det systematiska sätt vetenskapen gör och därför kan det ta ett antal hundra år till. Kanske det var kanalen Discovery sciense, det visades för ca; 1-2 år sedan.

Sture B
Sture B
Gäst
21 november 2015 kl 17:21

@Peter Pettersson Grafström Med nyktra ögon ser jag att mina kommentarer var lite onödigt brutala. Jag ska förklara mitt beteende och vad det var i ditt beteende som lockade fram mitt dito, men du kommer inte få någon ursäkt. Jag vet vem du är medan du inte har en susning om vem jag är. På denna punkt råder det en maktobalans mellan oss. Genom denna maktobalans kunde jag hitta infallsvinklar för att trycka till dig, och det gjorde jag. Var det schyst? Nej. Men det här är ett led i det analoga bemötandet du själv nämnde, vilket gör att vi osökt kommer in på ditt eget beteende. När jag i ett längre inlägg ställer ett antal frågor som verkligen är relevanta både för diskussionen som för vetenskapen som helhet. Då väljer du ut den frågan där du vet att du är mig överlägsen medan du ignorerar de frågor som kan besvaras med ett logiskt resonemang i flera led. Dina fysikkunskaper skapar här samma sorts maktobalans som i föregående exempel. Du använder inte dina kunskaper i något folkbildningssyfte. Du använder dem som vapen för att trycka till människor. Du försöker tysta människor med dumstruten. Det här beteende tyder på en intellektuell feghet. Till följd av detta beteende blir du mer av en motmänniska, än en medmänniska. Det är den lilla detaljen som gör mig förbannad. @LegeNet Jag tittade på videon. Den var intressant och även om den tog upp saker jag läst på annat håll, får jag lite svårt att ta till mig budskapet. Simon Parkes förespråkar ”the Alien agenda” där vår planet tydligen ska vara någon form av intergalaktiskt zoo. Med tanke på universums påstådda rymd har jag lite svårt att ta till mig att ett antal olika raser av ET:s är här och intrigerar. Jag kan inte motbevisa det, men det färgar av sig lite på Parkes övriga påståenden. PS/ Gillar din sajt. Har varit där och botaniserat lite, men inte plöjt igenom den helt. @Janne Forsström D. Du skrev: ”whats the fucking point ?” Så känner jag varje dag. Men det är precis så ”de” vill att vi ska känna och i ren trotts måste vi motstå denna falska hopplöshet. Jag själv är min egen bäste psykolog och dagligen bearbetar jag detta intellektuella slavtillstånd de försöker applicera på mig. Jag kan till och med känna en viss empati för de slavar som inte lyckas motstå denna programmering, även… Read more »

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  Sture B
21 november 2015 kl 21:21

Sture B
På sätt och vis håller jag med om ‘motmänniska’ men i konstruktiv bemärkelse. Det är folkbildande att selektivt välja ut allvarliga vanföreställningar och söka upplysa folk. Det kan vara farligt att ympa folk med falska förhoppningar om den fria lunchen. Energiproblematiken anser många är oerhört viktig och tror man på fri energi är man antagligen inte lika fokuserad på att välja klokt bland de verkliga alternativen. Newsvoice är menad för upplysning och helst korrekt. Det vore en fördel om folk från universiteten bidrog mer med kommentarer men de har väl inte tid.
En del logiska frågor du ställde hade bara irriterat dig ännu mer om jag svarat. Därför teg jag.
Men låt oss ta detta med big bang. Jag gillar den inte heller. Men isotopförekomsten i universum är på ett icketrivialt sätt i överensstämmelse med den märkliga teorin. Det tyder på att universum genomgått de stadier av extrema temperaturer och tätheter som teorin föreskriver. En steady state teori tex har svårare att förklara detta. Så i väntan på ngt nytt och bättre är det god vetenskaplig filosofi att acceptera den.

En; Allmänt kallad: LegeNet
Gäst
21 november 2015 kl 16:34

Tack, Janne D.  Då lägger jag till denna tankeslingan, som även om den är utanför ämnet handlar om varför det är stopp: Staten tjänar en civil religion som den av denna religions utvalda auktoriteter ej har rätt att ifrågasätta. Den civila religionen är den akademiska traditionen och dess traditionsbärare. Traditionen använder de härskartekniker Ola Alexander Frisk har beskrivit för att begränsa tänkande, och de som visar sig bäst på dubbeltänkande, dvs att kunna nämna andra sätt att tänka men ändå alltid landa i slutsatser byggda på att det inte finns något annat sätt att tänka än traditionen bjuder, upphöjs till auktoriteter = traditionsbärare. OAF visar intressant nog hur det inte ens enligt European Court of Human Rights (ECtHR) är en rättighet att ifrågasätta statens och lagmännens auktoritet, eller elitens ‘rätt’ att definiera agendan.  Som OAF sammanfattar, “Everyone has the right to an empty freedom of expression as long as this freedom doesn’t threaten the established rules.”  Denna som anses högsta europeiska människorättsauktoritet säger i en principiellt viktig dom att det är staternas egna lagmän som bestämmer vad som är tradition, och att denna eller de ej får ifrågasättas i detta.  Det är såldes deras makt att bestämma vad som är tradition.  Inte överordnad förståelse eller att de skulle behöva kunna förklara vad de menar med odefinierade begrepp.  (This Is How The State Fucks Your Mind – Ola Alexander Frisk, Ch. 44. The Bankers and The Naked Rambler expose the illusion.  Teaser där detta kapitel finns med kan nedladdas från http://hyperdialog.co.nr/ .) Traditionen bygger på förtryck.  Traditionen är förtryck.  Traditionen förbjuder effektivt ifrågasättande. Verkliga händelser som ej kan förklaras inom traditionen förnekas helt enkelt, och detta tycks innefatta det verkliga maktspelet och det verkliga kriget, tyvärr med verkliga döda, men som sagt, går det inte att förklara inom traditionen så måste det bortförklaras som ‘olyckor’, oavsett hur många hundratals vittnen som säger något annat.  För det räcker ju med en traditionsbärarande expert för att förkasta alla vittnen.  Det är auktoriteten som kan omtolka vad som kan ha hänt så det är förenligt med vad traditionen bjuder.  Vanliga vittnen har inte den kompetensen. PS:  OAF avslöjar i kapitel 20. The Concept Mobbing Is Made To Cover Violence And Suppression hur ett av denna civila religions absoluta grundpostulat är att människor är som djur och att det går inte att göra något åt konstant våld och förtryck.  Förståelse är enligt religionen/traditionen så att säga… Read more »

Janne D.
Janne D.
Gäst
21 november 2015 kl 14:49

Hehe, tjena PG, du behöver inte ha dåligt samvete för att sårat någons känslor, det var dock fint av dig att erbjuda en ursäkt, har inga som helst problem med varken dig eller nån annan, har endast problem med enfald och meningslöst ordbajseri som inte leder ut i solen.

Det behöver inte forskas på fri energi, det räcker med att åka till centraleuropa och snacka med uppfinnaren till Testastikamojängen, är man vänlig och en smula ödmjuk kanske man kan få info till att kunna bygga en egen, kul i sammanhanget är att innan dom blev hotade till tystnad så var en delegation “forskare och experter” där och konstaterade att maskinen funkade, men trots fyra gemensamma hjärnceller så kunde inte dessa VETENSKAPSHENS klura ut hur hehe, nu kommer poängen; uppfinnaren sa att det var skitenkelt, man behövde bara ge sig ut i en oskövlad skog dagligen och koncentrera sig på uppgiften, så redan efter 10 år så kom svaret inifrån och man kunde göra en fungerande energiapparat, gissa hur många experter som fick hjärtattack av denna information, bara typ 10 år hehe

Han menade på allvar att mänskligheten inta var mogen än att ta detta ansvar utan helt korrekt misstänkte han att det än så länge i vanlig ordning skulle missbrukas.

Tips till alla, går utmärkt att mala sin dinkel på handvevad kvarn, såga sin ved med svans och kapa densamma med en handsmidd yxa från Gränsfors bruk, en Warrekupa producerar c:a 1kg vax årligen och räcker till att göra c:a 100 värmeljus så det är bara att räkna ut hur mycket lyse man önskar, att bivax brinner c:a 5 gånger längre än parafin gör det bara mysigare, ej att förglömma skillnaden på doft.

Lege. kul att del av dina tankeslingor, tack för det

Piltson
Piltson
Gäst
21 november 2015 kl 14:06

Birgitta, när begreppet “energi“ används i religionsvetenskapliga sammanhang blir jag betänksam. Vad som avses är otydligt. Kan denna “energi“ mätas eller åtminstone demonstreras i praktiska effekter? Om icke, vad är det?

Men från Sibirien når oss rykten om hur schamaner kan dyka ned i isvatten med kläderna på och snabbt få dem torka genom kroppens egen värmeutveckling. Det verkar inte möjligt under konventionella idéer om fysiologi. Så om dessa rykten stämmer handlar det om andlig energi som har märkbara fysiska effekter.

Den dag man visar mig en bild av en ångande schaman vid ishavets strand skall jag tro på dem. Men till dess förblir jag betänksam.

castoropollux
Gäst
21 november 2015 kl 11:55

@all. Sedan kan vi vara säkra på att de stora vindkraftverken med sin minimala propellrar, byggda på de bästa platserna, av ett kollektiv monopolistiska energiintressen som inte alls har folkets eller utvecklingens bästa för ögonen står där för att bromsa utvecklingen. Bromsa vindkraftens utveckling i Sverige från att bli åtminstone några mäns/kvinnors egendom.

Att de sedan byggts med bidrag från staten och ser ut som olönsamma investeringar adderar det bränsle en häxjakt på den tryggare framtiden ett etablissemang annars bara kunde drömma om.. Medlen har ju förbrukats på det sätt som kan kosta oss en positiv utveckling. Precis som kärnkraften kostar oss allt.

@Lege. I att förvanska webbplatser finns många knep. Någon skickade mig skärmdumpar på ett användarkonto i WordPress. Detta var en person vars konto kapats, personen trakasserats osv av just användarnamnet som skärmdumparna visade. Trots att det nyss var avbildat och med i mejlet, så kom jag inte till samma konto på webben, även om det hade samma användarnamn. Man hade alltså arrangerat, byggt upp en hel cybervärld antingen hemma i offrets dator eller på webben. Sims är ju bara början på ett spel som kan locka intresserade häcklare.

Psyops har ju sina resurser, tangentbordskrigarna vill ju verka tappade bakom en vagn. Att vänstern är den vanligaste måltavlan i historien måste väl säga något om dess ypperliga karaktär att förstöra monopolets riksintressanta planer..

Själv upptäckte jag som vanlig användare att mitt konto fått administratörsrättigheter på en dagstidnings webbsida. De som vill ha ju WordPress som i en liten ask. Den frestelsen gick ju att undvika. Makt lockar inte mig, peter g, som den lockar dig…</b.

En; Allmänt kallad: LegeNet
Gäst
21 november 2015 kl 11:13

Janne D., Sture kan, om han bedöms tillräckligt intressant, även vara utsatt för någon manipulerande programvara som ligger som ett skikt mellan Internet och hans upplevelse av Internet.  Tekniskt fullt möjligt, men resurskrävande då någon behöver styra det hela, om de inte vågar överlåta det på någon AI programvara förstås.

Sedan, jag la in en kommentar 09:49, men den hamnade under moderering.  Mejla mig om du vill se den redan nu.

En; Allmänt kallad: LegeNet
Gäst
21 november 2015 kl 09:49

Det var tack vare ett kort samtal den 20 september 2008 med den Stefan Edman som åren 1996-98 var statsministerns miljörådgivare i statsrådsberedningen och därefter politiskt sakkunnig i miljödepartementet 1999-2001, som jag fick klart för mig hur forskning på så kallad fri energi blockeras i Sverige.  Stefan svarade på min direkta fråga att det är NUTEK som avgör vad som är vetenskapligt, och att riksdag och regering ej har rätt att satsa på något ‘ovetenskapligt. Så fungerar den akademiska blockeringen i Sverige.  Det räcker alltså med att begränsa experternas tänkande.  Som Ola Alexander Frisk så väl har visat, detta är just det människorättsbrott den akademiska traditionen har gjort sig skyldig till.  (Ola Alexander Frisk, hyperdialog, http://hyperdialog.co.nr/ .  Se t.ex. 02 November 2015:  “Today I have Reported to The Prosecutor of the International Criminal Court about the Ongoing Crimes Against Humanity Committed by the Network or the Cartel of the Academic tradition“.  Eller som det står överst på alla sidor:  “The real problem is – that it is possible to suppress the people by false Science or false descriptions of the world – that supports Might Is Right“.) I länder där man är tillåten att pröva nya tankar, går det dock att forska på ämnet.  Se t.ex. Indien.  Läste nyligen en artikel på tapnewswire.com om att Indien tillåter Fri Energi teknologi trots hot från UK och Saudi-Arabien.  Tvärtom är man stolta över sin forskning.  (“India permits free energy technology despite threat from UK, US, Saudi Arabia“, 2015-09-24 17:20 UTC.)  Jag har också för mig att jag den 20 september 2008 ställde en uppföljande fråga till Stefan Edman om inte NUTEK, numera blir detta kanske VINNOVA?, själva skulle kunna forska om saken?  Har för mig att han svarade något om att de har ansvar för hur de förvaltar sina medel, och om revisorerna inte finner att de sysslat med vetenskap, så kan de sitta illa till.  Allt tycks hela tiden gå tillbaka till vad experter tror.  Och vad som styr hur experter tror. Utvecklaren Paramahamsa Tewari menar att det verkliga universum är motsatsen till den akademiska traditionens koncept om konkret materia och tom rymd.  Tewari har skrivit dessa böcker om ‘Space Vortex Theory’:     * The Substantial Space and Void Nature of Elementary Material Particles (1977)     * Space Vortices of Energy and Matter (1978)     * The Origin of Electron’s Mass, Charge Gravitational and Electromagnetic Fields from “Empty… Read more »

Janne D.
Janne D.
Gäst
21 november 2015 kl 07:29

Sture, korrekt observation av kommentarsglitchen, kan vara att du, en av få riktiga människor på denna patetiska gatekeepersajt blir liksom andra riktiga människor ( du vet såna som har lite till övers för andra än sig själva ) blir blockad, hindrad och med stor sannolikhet puttad i den riktning som jag själv känner för stunden, whats the fucking point ? Kasta pärlor för svin, men men pandoras ask är öppen och de som valt att satsa på satanisternas korståg mot allt liv är inne för en Big Suprise och den verkar ha potentialen att bli en av den mindre behagliga sorten.

En sista kommentar till den trasiga å sorgliga figur kallad PG, folkbildningsideal ! den va bra, kan du i din grillade kommandocentral (fettklumpen högst upp på kroppen) hitta en läsvärd definition på densamma,

En fet känga till Red. vad är ditt/erat syfte med denna sajt? Vissa individer/program käkar energi i en takt som skulle få en Duracellkanin att baxna, hur kommer det sig att dessa i tråd efter tråd kan söndra och härska utan kommentar från er.

Kan det vara så att AI datorer används i dylika forum som detta, Lege har jag talat med i telefon så han är inget articifiellt program, känner också att Sture, Ruben; Castro med fler är riktiga människor till skillnad från narcisissterna som figurerar här, vad är intentionen med denna sajt, att bidra till att vi alla och våra efterkommande åtminstone kan ha förutsättningar till ett liv som det var tänkt eller att förlänga eländet och gasa på till avgrunden, vissa fega djävlar är inte man nog att hoppa i sjön på egen hand utan anser sig ha den rätten att ta med sig sällskap vare sig dom har lust eller inte.

Eloge till odlaren med den egna erfarenheten av nässelvattnets effekt på växande gröda, den som finner äkta nöje i odling är en riktig människa och är alltid välkommen i mitt hem.

Lev väl alla och må vi få det liv vi förtjänar.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  Janne D.
21 november 2015 kl 13:50

Janne D och castorpollux
Jag har uppenbarligen sårat era känslor och ber om ursäkt för det
Och tekniska naturvetare=besserwisser är det kanske pk att mobba. 🙂
Lege
Birgittas fria energi är den enda vettiga som tas upp här.
Och det går visst att forska på fri energi även av ditt slag om du kan övertyga en investerare.
Det finns andra som fått ut mer energi genom att fånga upp det magnetfält som finns kring elnätet men det är ingen stor grej.

En; Allmänt kallad: LegeNet
Gäst
20 november 2015 kl 22:34

Peter Grafström, det finns ingen anledning att tänka något annat än att du är fast i vissa blockeringar.  Alltså inte att du skulle vara någons annans avsiktliga verktyg här.  Däremot har jag hela tiden tänkt att där man inte letar, finner man inte.  Av detta senare skäl är det avgörande vad man ens kan tänka sig.

Ang. ämnet aboitisk olja, rekommenderar “Oh Oil, where is thy peak?” av F. William Engdahl, där han konstaterar:  “In the 1950s a group of Soviet scientists was tasked with making the USSR self-sufficient in oil and gas as the Cold War heated up.  The first step in their research was to critically investigate all known scientific literature on origins of hydrocarbons.  As they looked closely at the so-called fossil fuel theory of oil, they were amazed how unscientific it was.  One physicist estimated that for the huge oil that has come out of one giant well, Ghawar, in Saudi Arabia, it would require a block of dead dinosaurs, assuming 100% conversion of meat and bone to oil, that would reach 19 miles wide, deep and high.  They soon looked for other explanations for the birth of oil.

Det finns en princip som går ut på att hålla människor i total okunnighet och att mata dem med skit.  Fundera på när den principen började tillämpas.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  En; Allmänt kallad: LegeNet
21 november 2015 kl 00:16

Lege
Engdahl är ingen auktoritet vad fysik beträffar. Jag uppskattar mycket hans politiska och historiska mm insatser. Men liksom ni andra har han inte energiprincipen klar för sig. Jag har påpekat det för honom men vet inte om han läste det.
Jag gjorde precis en snabb beräkning av hur stor del av jordens yttemperatur som beror av inre värme. Resultat < en hundradels grad. Uttryckt i effekt är det minst 100 tusen ggr mer som kommer från solen och lagrar energi i växter.
Jag kan redogöra mer i detalj om du är intresserad.

Birgitta
Birgitta
Gäst
20 november 2015 kl 22:01

[email protected] Du har fattat grejen :-). Om du vill veta lite mer om fri energi under namn som; ankh, n’um, prana eller chi kan du t ex läsa boken “Karnevalsyra” av Barbara Ehrenreich eller “Communion” av socialantropologen Edith Turner.

Läs t ex också intervjun med Edith Turner på sid 10: “As regards shamanism, /…/ the energy of indigenous peoples beginning to resist, claiming their shamanism, which has power in the spirit world over and above the power of capitalism.” http://www.aibr.org/antropologia/04v03/entrevistas/040301b.pdf

Vi måste säga nej till globalismens ytliga coca-cola- och MacDonalskultur och säga ja till egna upplevelser av existentiellt djup.

Jeremy Narby: Cosmic serpent. https://www.youtube.com/watch?v=6q68vTTxe2o
http://www.palgrave.com/page/detail/communitas-edith-turner/?isb=9780230339057

Sture B
Sture B
Gäst
20 november 2015 kl 21:16

@Peter Pettersson G

Även du är rätt duktig på att avvika från ämnet när det passar dig. Jag är fullt medveten om att mitt eget beteende stundtals lämnar lite övrigt att önska, men återigen, så är även ditt dito. Det kanske är något vi båda bör förbättra.

Vi skippar någon fortsättning, då det meningslösa i det hela troligtvis är en ömsesidig upplevelse.

Piltson
Piltson
Gäst
20 november 2015 kl 20:03

Birgitta ovan: “Traditionella kulturer har haft olika ”gatherings” där de kollektivt kopplat upp sig mot den fria energin.”

Jag vet inte riktigt vad du anspelar på, men din kommentar är potentiellt mer intressant än de andra här. Jag påminns om en granne jag hade i Kanada för många år sedan.

Han kom från Trinidad och berättade bl.a. om hur han slom barn varje dag vandrat ett par kilometer från sin hemby till skolan och tillbaka igen. På hemvägen skulle han alltid stanna vid ett träd för att ta amot ett meddelande som han mor kanske hade sänt om vad han skulle köpa med sig hem. Detta var helt naturligt för honom, inte märkvärdigt på något sätt.

Kommunikation av detta slag uppmärksammas sällan av antropologer som studerar preliterata folk, sannolikt för att de är så knutna till sin egen verklighetssyn att de inte märker den eller inte tror på den. Det måste handla om energiformer som vetenskapen ännu ej känner till.

Sture B
Sture B
Gäst
20 november 2015 kl 19:38

@LegNet

Men nu är jag inte som alla andra. Plus att ämnet är relevant för diskussionen. Om P.G. hävdar att han är eller har varit utsatt för hjärnkontroll via mikrovågor och cybernetiska hjärnimplantat, så är ju det i sig påståenden som motbevisar hans egna teorier kring den rena och obefläckade tekniska vetenskapen. Men det öppnar även upp för frågor kring P.G:s ställningstagande som hans generella beteende. Han påstår ju ändå att han är/varit hjärnkontrollerad av SÄPO och/eller CIA och vad gäller hans trovärdighet, är det är inte en helt oviktig detalj. Lite försiktigt ställde jag ett par uppriktiga frågor kring detta och har även ställt direkta frågor kring annat. Men istället för att svara på dessa frågor väljer han den helt irrelevanta abiotiska olja och sen fortsätter han att vara dryg.

Dryghet borgar för en analog respons och han ska definitivt anmäla vårdskada, då jag misstänker att de avlägsnade fel fettklump.

(ska vid ett senare tillfälle titta på din video)

Sture B
Sture B
Gäst
20 november 2015 kl 19:01

Test: “Hello World

En; Allmänt kallad: LegeNet
Gäst
20 november 2015 kl 18:37

Sture B, flera med mig har avstått från att här i tråden nämna något om den där intervjun.  Klart är att just fysiker är en mycket utsatt grupp för den typen av manipulationer, då ‘verklighetskontrollen’ dels kräver experter som upprätthåller densamma, samtidigt som den hemliga forskningen kräver fysiker som kan tänka.  Flera menar att samma individ med hjälp av mind control vid olika tider kan tjäna i dessa olika roller.  När en sådan individ inte längre behövs i ett sådant projekt, så plockas motsvarande Men In Black ‘flashen’ fram, och sedan fortsätter de som vanligt försvara ‘verklighetskontrollen’.  Somliga individer ska enligt vad som sägs heller inte känslomässigt kunna hantera den hemliga vetenskapen då konflikten mellan denna och deras vanliga fördomar blir för stor, särskilt som de inte kan diskutera den med någon, och även då så att säga ‘flashas’ de, och återgår till den normala populationen.  Jag har för mig bl.a. Simon Parkes har diskuterat detta, men jag kan ha blandat ihop honom med någon annan.  Se i vilket fall gärna Henning Wittes intervju med “Whitby councillor and experiencer” Simon Parkes, “Simon Parkes reveals mind control secrets” (Henning Witte, 2015-04-28 06:05, inspelad den 25 april 2015 i Simon Parkes hemstad Whitby, vid Sneaton Castle.)  Här en länk till Henning webbsida med samma intervju (klicka).

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  En; Allmänt kallad: LegeNet
20 november 2015 kl 20:53

Det är frestande och ibland givande att avvika från ämnet men ämnet här kretsar kring energi. Därför förklarade jag felet i Sture Bs resonemang beträffande den abiotiska oljeteorin. Sture B är nu så iriterad på mig att han tror sig vara den som bestämmer vad som skall diskuteras. Jag diskuterar gärna cybernetisk teknologi när det passar som ämne. Och ‘mind control’ är en överutnyttjad term. Den erfarenhet jag har är i hög grad rent fysisk manipulation via sk mikroelektrodmatris. Variationer på det temat möjliggör användbara och viktiga medicinska tillämpningar som till stor del undanhålls allmänheten därför att Usa vill hemlighålla teknologin. Och kanske även därför att elektrodbaserade metoder konkurrerar för effektivt med big pharma’s intressen. En av de viktigaste tillämpningarna som undanhålls allmänheten är möjligheten till spinal bypass. Dvs man reparerar med elektronik förlamningsskador genom att koppla förbi skadan. Fullt återvunnen rörelseförmåga är realistiskt. Om inte Usa höll teknologin hemlig skulle spinal bypass varit standard i sjukvården redan under 1980-talet. (Men det går också att tortera, det enklaste (‘med deniability’) är att man utnyttjar det för att beröva sömn. Men mycket mer sofistikerade varianter är möjliga. Beträffande mikrovågsvapen så berörde jag att jag misstänker att det kan ha förekommit vid ett tillfälle 1992 och då menar jag så hög effekt att det tycks torka ut slemhinnor. Det kan finnas andra förklaringar för den incidenten men under alla förhållanden har det inget med hjärnkontroll att göra.)
Men Lege och andra, det vore rätt onödigt att använda en fjärrstyrd person för att berätta etablissemangets uppfattning eller hur? Vilken universitetsfysiker som helst skulle kunna göra det jobbet frivilligt.

Sture B
Sture B
Gäst
20 november 2015 kl 16:39

@Peter Pettersson Grafström

Då det är lätt att “se grandet i grannens öga men inte bjälken i sitt eget” lämnar dina observationer om mig faktiskt utrymme för lite egen självreflektion. Beträffande en eventuell avstängning så har du fått fler kommentarer raderade än jag, så “var själv den förändring du vill se hos andra”.

Sen fortsätter du med dina vetenskapliga-härskartekniker där du arrogant undviker att svara på direkta frågor. Din lilla “vinkelräta-nördfälla” diskvalificerar inte mig från att ha en allmängiltig diskussion om vetenskapligt forskningsfusk. Det är bara du som inbillar dig detta.

Men vi går vidare med din intervju. Om du nu är, eller har varit, hjärnkontrollerad av säkerhetstjänsten via mikrovågsstrålning och/eller implantat, så kan man ju starkt misstänka att alla dina påståenden är en ren desinformation från vårt ondsinta etablissemang. Med dig som ett viljelöst medium. Med detta som bakgrund har du själv diskvalificerat dig från all vidare diskussion, då alla dina påståenden nu saknar såväl vetenskapliga kvalifikationer som verifierbart ursprung.

Detta kallas självmål min “vän” och du är nog inte så intelligent du tror du är.

Sture B
Sture B
Gäst
20 november 2015 kl 15:44

@Red, och alla andra

Jag ser nya kommentarer i startsidans högra fält “senaste kommentarerna”, men när jag klickar på dem dyker de inte upp i kommentatorsfältet och även äldre kommentarer “hoppar fram och tillbaka”. Har testat med olika webbläsare och det är likadant i alla.

Är det bara jag eller har även ni detta problem?

Birgitta
Birgitta
Gäst
20 november 2015 kl 15:05

Ojsan så många manliga kommentarer den här artikeln fått. Känner mig som kvinna manad att gå in och “störa” med min syn på fri energi. LegeNet är inne på något mycket spännande och som fler borde kanske engagera sig i på ett personligt plan för att själva få en känsla för vad det handlar om än att språka och spilla ord om vad fri energi kan handla om. Vetskap om fri energi är inget man kan läsa sig till utan behöver upplevas.

Den fria energin finns naturligt i fältet som vi lever i. Traditionella kulturer har haft olika “gatherings” där de kollektivt kopplat upp sig mot den fria energin. Tillfällena har varit ritualiserade då energierna är väldigt mäktiga och inget direkt man kan leka med på skoj.

Den person som hade lättast att gå över gränsen mellan “här och där” fick starta energitappningen, vilket i sin tur borgade för att de andra drogs med in i virvelströmmen in i en högre kollektivt erfaren verklighet. Överheten har alltid haft ett horn i sidan åt kollektiva sammankomster och det har de också haft all anledning till pga av de allvarliga bieffekter dessa möten kan få rörande olika elitiska (van-)föreställningar.

Killar ut och lek tantriska övningar med era kvinnor…

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
20 november 2015 kl 14:02

@Janne Forsström D Folkbildningsideal är det som driver mig att ‘debunka’ vanföreställningar inom naturvetenskapen när jag anser mig ha något att tillföra. Andra som har liknande utbildning och kunskap har inte tid. Och dels vill jag påverka folk att inte splittra sig in på blindspår när det finns verkliga konspirationer mot mänskligheten. Usa ser gärna att folk stångas med väderkvarnar om ufos, fejkade månlandningar etc i st för att ta upp fejkade terroristattacker och falsk flagg terror (det är förstås överlapp). Chems: moderna trafikflygplan producerar mindre mängd och troligen mindre storlek på sotpartiklar än tex på 70-talet. Det gör att solen inte värmer (de genomskinliga)partiklarna tillräckligt och därför hänger k-strimmorna kvar mkt längre. Så jag tror att detta alltså paradoxalt nog beror på renare motorteknologi, inte på chems. Andra aktörer använder chems för tex militära syften, men det är inte det vi vanligen ser. @Sture B Jag förstår att du inte tycker att jag heller är ödmjuk. Men jag lämnade öppet mål för dig och du förstod inte att utnyttja det. Det visar att du saknar elementära kunskaper. Det är inte arrogant att säga så utan helt enkelt sanningen. Om du emellertid hade tillämpat gyllene regeln hade du blivit analogt bemött. Din irritation är mänsklig och jag överser med det men egentligen tycker jag du borde stängas av för ditt uppförande. Beträffande Abiotisk olja. Nej jordens inre energikälla är svag. Jordens värmeisolering bevarar den energi som finns men det är enormt mycket mindre än det som behövs för att förklara energimängden i petroleumfyndigheterna. Betr Witte. Lång historia som är OT. I korthet var jag misstänkt för hot mot rikets säkerhet. Det nämnde jag inte för övriga offer har inte den bakgrunden och det kanske skulle skada deras intressen om jag betonade det. Skälet att jag ställde upp trots att jag ansåg att det inte är någon fördel för mig var dels för att det kunde vara till nytta för andra iom att jag har satt mig in i det tekniska och dels att offren vanligen tenderar att anklaga fel sidor och kan skada Sverige utan att uppnå ngt positivt. Jag anser att Säpo hade skäl att inte ignorera mitt fall även om jag var helt oskyldig. Felet var att Sverige inte hanterade alltsammans själva utan släppte in Cia mfl med oåterkalleliga konsekvenser. Säpo borde ha infiltrerat med avsikt att lärt känna mig så hade missförståndet klarats upp. Men Usas och… Read more »

castoropollux
Reply to  Peter Grafström
23 november 2015 kl 11:41

@Sture B. Man säljer inte alltid VPN för att konsumenter ska kunna dölja sina förehavanden, sin identitet.

Att sedan övrig spårningsteknik används för att bygga profiler av individer, registrera och lista, tänkbara politiska hot hade ju kunnat stoppa fysisk terror men det används den inte för. Kan inte motstå Public Service senaste avsnitt https://sverigesradio.se/topsy/ljudfil/5526134-mp3 Om säkerhetstjänstens krumma försök att framstå som ledande i bräschen utan mer framstå som färsen.

NewsVoice kan ju knappast hållas ansvarigt för hur Loopia’s teknik ser ut. Kanske inte ens Loopia kan hållas ansvarigt för hur deras teknik kan användas. Allt faller eller står med kunnandet, använd programvara, konfiguration osv.. Alla kan ju konstatera att m-soft kan användas till vad som helst. Medan “Linux” enligt Ballmer “är kommunism”. Då förstå vi vem som ha intresse i att krossa det goda exemplet, nästla sig in, bakdörra, övervaka, simulera, desinformera osv även i den världen..

Iom att vi “för säkerhets skull” kopplats ännu hårdare mot amerikanska servrar numer så har vi ingen kontroll längre eller garanti för anonymitet eller privatliv..

Har du fysiskt kontrollerat befintlig katalog för kakor? De kakor som inte sparas av din webbläsare kan ju bara var de som rör själva besöket och för det tillämplig information om hårdvara, grafikkort, bildskärmsinställningar, som alla webbservrar spottar ut på våra hårddiskar. Skriven text kan ju och bör sparas i en annan kaka. Sparar webbläsaren den är det väl klokt. Servern och du som besökare har ett avtal som webbläsaren behåller.

Byter du inte användarnamn, vpn-exitnode, ändrar skärminställningar och upplösning är du ändå fast, identifierbar, vaudeville.. Ditt ordförråd gör dig också igenkänningsbar. Vanan att återkomma till vissa begrepp likaså. Man kanske vill veta vilken grupp människor du helst samspelar med. Precis som vi känna igen avpixlats streckgubbskonstnärer.

castoropollux
Reply to  Peter Grafström
23 november 2015 kl 11:53

@Ruben. Munken lyfter inte rakt upp. De första centimeterna avslöjar mekaniken, där munken rör sig mekaniskt i sidled. Han har inte placerat sig exakt på den punkt han skulle utan lyftdonet och tyngdkraften återställer felet som var kanske bara centimetern. Om det sedan är wire eller annat som inte riktigt passade den naturliga lodlinjen.. Synd om illusionisten som inte tog om tagningen. To much munkiebusiness.. 😀

castoropollux
Gäst
20 november 2015 kl 09:07

@Ruben. Om det finns något lite poetiskt eller filosofiskt i mina hugskott, så är vi trots allt en utrotningshotad art i den moderna rörelse som kallas utveckling. Tages gripande oförglömliga tal antydde ju problematiken med den värld som hade så bråttom och så lite tid att tänka sig för och tänka på de som kom efter. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=442&artikel=1872025

Vad annat än de värsta verktyg vill den ha som vill bestämma början, slut och allt däremellan utifrån lönsamhetsaspekten! Detta är de enda som kan upprätthålla kriget som instrument. Dessutom måsta ju allt bestående, allt tryggt, fred, samförstånd, samhörighet och lycka innebära ett svårt hot mot framgången.. Av två hål i väggen, det slutna rummet, leder alla förbindningar till Rom.

Vi kanske ska akta oss noga för personlighetstypen som anser att allt började med en big bang. Sådana villfarelser kan smitta av sig på utvecklingen. Det börjar i det lilla. 🙁

castoropollux
Gäst
20 november 2015 kl 09:02

@Lege. Det där var en rejäl svung på slaget ifrån din utslagsplats. 😀

Vi sitter ju på en plats vars klot roterar och svävar utan synbart energitillskott uppvärmt av en avlägsen sol hållande ett nästintill konstant avstånd, i en strikt bana, vem är matematiskt perfekt!, tillsammans med några andra stora klumpar och kroppar med egna månar. Åtnjuter huttrande årstidsväxlingar, håller värmen i andra änden på snöskyffeln och smälter under växande förhoppningar i vårsolen glans. En jättelik in och en utandning. Är det något som är inbyggt i detta så är det oändlig energi.

Det är ju blott en fråga om att vilja krypa ur sin bruna wellkartong, sluta vilja vara packad av andras förväntningar, riva av sig tejpen och se sig omkring.

Sture B
Sture B
Gäst
20 november 2015 kl 08:21

@LegeNet

Det var så lite så. Titta även på den om Mars där de med hjälp av elektriska urladdningar skapar samma formationer som på Mars i mindre skala. Sen finns det en video i samma serie som handlar om kometer, där de utför samma sort experiment och även förutspådde vad som skulle ske vid NASA:s kometlandning. Medan NASA själva tydligen betedde sig som frågetecken, men jag tror inte de är så okunniga som de framstår. Det är den eviga frågan om esoterisk- kontra exoterisk-kunskap.

Sture B
Sture B
Gäst
20 november 2015 kl 08:09

@Peter Pettersson Grafström Jag såg din intervju med Henning Witte och skulle jag vilja plocka billiga poäng genom att göra mig lustig på din bekostnad, så är intervjun en guldgruva. Även om jag först kände mig frestad att plocka dessa billiga poäng ska jag istället bemöta dig med respekt angående det du hävdar i intervjun och dessutom så har jag några frågor. I gengäld kan du bemöta mig med samma sorts respekt genom att själv sluta gå på som en arrogant ångvält och istället besvara de direkta frågor du faktiskt får. I intervjun hävdar du att du varit utsatt för en aktiv kropps- och hjärnkontroll via mikrovågor och eventuellt även med ett implantat. Om nu någon utför direktriktad hjärnkontroll mot enskilda individer. Varför är du då så främmande för att det även skulle kunna ske med hjälp av vetenskapliga lögner, ämnade att kontrollera människors verklighetsuppfattning? Vetenskapsmän har precis samma egenskaper som alla andra människor. De är äregiriga, pengagiriga, de blir rädda och sen har de även andra svagheter de kan bli utpressade för. Ska du utföra en falsk-flagg behöver du ha ett antal konspiratörer och vill du presentera en vetenskaplig lögn behöver du ett antal välrenommerade vetenskapsmän, för annars blir inte lögnen trovärdig. Är det verkligen så otänkbart? Jag har läst en del naturvetenskap och jag tycker vetenskap är både intressant och extremt viktig. Tror inte att all vetenskap är förljugen men jag är övertygad om att en hel del av den är det. Ljuger de inom vissa vetenskapliga discipliner så drabbar detta vetenskapen som helhet, eftersom människor inte vet vilken del av den som är en objektiv representation av verkliga företeelser. För att återkomma till Big-Bang så var ju även den svenske nobelpristagaren Hannes Alfvén tveksam till teorin, så det är ju inte bara vi amatörer som är lite undrande. Först är det en katolsk präst som myntar teorin som sen har “styrkts” via NASA:s satelliter mm. Månlandning eller ej så är inte NASA 100 % tillförlitliga och oavsett så ska ju ett experiment kunna vara falsifierbart genom återupprepning för att det ska vara vetenskapligt. Om NASA är den enda källan, oavsett antal satelliter, så har ju deras slutsatser ingen tvärvetenskaplig grund. Såvida inte du, jag eller någon annan skickar upp en egen satellit för att återupprepa samma experiment. Är man ensam aktör så har man ju patent på sanningen och kan presentera den efter eget behag, så i… Read more »

Janne D.
Janne D.
Gäst
20 november 2015 kl 07:12

Castropollux: Islands å Norges vätgasambitioner gick relativt enkelt att ta del av innan vissa händelser, Olof Tegström berättade en hel del om detta innan han dog. Idag betydligt svårare att finna samma info konstigt nog hehe. Kanske det är lika med att det är löjligt tyst om att Islänningarna fängslade 26 riksdagsledamöter och bankirer, det verkar som att dom inte häller fluor i vattnet på den kala ön, vem vet. För den intresserade i ämnet så hade Olof polare på CET (centrum för ekologisk teknik) i GBG, kanske dessa fortfarande gör vätgasdrivna rullstolar och utombordsmotorer, har själv tappat intresset för detta då jag insåg att det inte är en väg framåt utan att ALL modern teknik är en återvändsgränd hur mysig den mellan varven förefaller, kanske det är själva poängen, att låta sig förföras eller att stålsätta sig och göra det rätta. Mjölkpallen blogspot har tagit upp Victor Schauberger så kolla där, vill hävda att den som inte tagit del av denne mans tankar har missat A lot. Som den gode Sven Yrvind säger, bekvämlighet är det största hotet mot kreativitet, sug på den ett tag. Lågteknologi ger oss lagom med lättja utan att kvadda grenen vi alla sitter på, tänk bysmed, keramiker mm. Grindvakter, vad drivs dom av ? Ego, enfald, kortsiktiga belöningar, rop på hjälp eller vad ? berätta gärna PG, allt går att lösa om viljan finns, Ola Alexander Frisk har en del intressanta tankar om det trauma de flesta av oss blivit utsatta för sen typ Hedenhös. I de hyggligt gamla Vedas så finns bla. följande att begrunda : när två män inte var samstämmiga i sin syn på ett visst ämne så var dom rörande överens att den ena parten inte hade tillgång till samma mängd information som den andre och då blev det en hederssak att TILLSAMMANS göra det som krävdes för att komma på samma nivå och därmed finna balans Hehe oavsett hur lång tid det tog. De visste redan då att det mesta vi tvåbeningar sysslar med är “jagande efter vind ” så då kan man lika gärna syssla med sånt som gör alla deltagare glada och tillfredsställda. För att ev. påskynda tillvaknandet hos vissa hypnotiserade bröder och systrar så kommer här ett bidrag : Det man hävdar i olika sammanhang var kommer det ifrån? egna djupa studier med orginalkällan som enda motpart där praktiska experiment utgör en väsentlig del samt kontemplation… Read more »

Sture B
Sture B
Gäst
20 november 2015 kl 04:45

@Peter Pettersson Grafström Av ditt lilla dryga svar att döma ser jag att kommentatorsfunktionen åter fungerar som den ska. Jag har till skillnad från dig aldrig påstått mig vara någon expert. Och jag har även erkänt att du i vissa delar har mångt mycket bättre detaljkunskaper än jag. Du kan ibland bete dig som ett mänskligt lexikon, men du har precis samma slutledningsförmåga som papperversionen. Du är data in – data ut, utan någon som helst egen tankeprocess. Du är så “väl informad” i den världsåskådning du har blivit tilldelad att du är en robot-savant. Dessutom är du den siste personen som ska prata om “tirader” och “ödmjukhet”, eftersom det är förvånansvärt att du ens kan stava till dem. Du är väl medveten om läkemedelsbolagens makt över den medicinska vetenskapen och läkarna, som också är vetenskapsmän med ett vettskrämt grupptänk. Likaså känner du till den gentekniska vetenskapens systemmässiga forskningsfusk. De ovan nämnda vetenskapliga disciplinerna fuskar för profit och eventuellt även p.g.a. någon illasinnad agenda. Eller hur? Hur kan du då vara så obotligt naiv att du tror att det inte förekommer inom andra discipliner? Mycket av den vetenskapliga forskningen, inom din inbillat obefläckade vetenskap, formar vår verklighetsuppfattning. Om du kan forma människors verklighet så äger du dem. De blir dina slavar. Du är en av dessa slavar. Vi kan återgå till den katolske prästen Georges Lemaître som lade grunden för Big-Bang teorin. En katolsk präst tjänar Katolska kyrkan och dess intressen. Punkt. Du tycker inte det är det minsta konstigt att en präst kommer med en ”vetenskaplig” teori som är kompatibel med skapelseteorin? Katolska kyrkan har aldrig varit emot vetenskap, det är bara allmän vetenskap de har motarbetat. Kyrkans medlemmar kunde under lång tid inte ens läsa sin egna tros bibel, eftersom den var skriven på latin. Katolska kyrkan har ett välutvecklat utbildningssystem av skolor, gymnasium och universitet. De katolska Jesuiterna likaså och de har mottot ”ge mig barnet och jag ger dig mannen”. ”Du dömer trädet efter dess frukter” och trots det religiösa trädet har ändå den lilla frukten Big-Bang blivit en accepterad och etablerad teori om vårt universums uppkomst. Det säger ju allt om din obefläckade och objektiva vetenskap. Jag skulle kunna fortsätta i samma anda, men jag är övertygad om det är bortkastat på dig. Du har investerat så mycket tid och prestige i dina vetenskapliga villfarelser att du inte är karl nog att ens våga tänka… Read more »

Sture B
Sture B
Gäst
20 november 2015 kl 03:35

@Peter Pettersson Grafström

I snart ett dygn har jag med spänning väntat på ditt vetenskap-fundamentalistiska svar. Antingen är det fel på kommentatorsfunktionen eller så har du fått ett matematiskt sammanbrott och inte kommer igenom otrevlighetsfiltret. Men jag ska göra ett eget test.

Angående Rockefeller och den abiotiska oljan är du ditt sedvanliga oanalytiska jag. Rockefeller var oljemagnat och om han fick oljan klassificerad som en ändlig fossil-produkt skulle han tjäna mycket mer pengar. Du vet: Olja=fossil=$

Vad gäller okända abiotiska processer i underjorden och enorma energimängder, så är vår planet i princip en “boll” av flytande magma med en förhållandevis tunn jordskorpa. All denna flytande sten borde väl innehålla en verkligt enorm energipotential.

En; Allmänt kallad: LegeNet
Gäst
19 november 2015 kl 23:04

Bestämde mig för att trots att han uppenbarligen inte vill veta, ändå ge Peter Grafström en hint till:  Kombinera det faktum att materien inget annat är än perpetuum mobiles, med att laborera med parametrarna för dessa.  Som jag förut nämnt, materia är resonansfenomen i flera rotationer, m.m..  Såväl Peters som min egen fysiska existens är helt avhängig perpetuum mobiles, ja, hela den celestilala mekaniken kan ju också kallas perpetuum mobiles.

Tack sedan Sture B för länken till David LaPoint The Primer Fields.  Visserligen kände jag igen experimenten med de torusformade magneterna och plasmat, men det måste ha varit ett mindre klipp som jag tidigare sett, och detta de fulla videosarna.  Det vore oseriöst att kommentera detta djupare innan jag har hunnit se igenom alla delarna, men tack.

Och förstås tack till ruben för de uppskattande orden till mig och andra.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  En; Allmänt kallad: LegeNet
20 november 2015 kl 01:40

Lege
Lek med ord. Det som avses är ju att man kan göra ngt märkbart utan att energiprincipen gäller. Och i universum i stort som smått gäller energiprincipen.
Ett gränsfall för perpetuum mobile är när en snurrande tingest har noll friktion. Men något sånt fall är inte känt i sinnevärlden. I kosmos är helt solida och kalla himlakroppar nära att kunna nå noll friktion men såna finns knappt. Vanliga planeter är inte helt solida och dissipation pågår i dem. Därför har tex månen ändrat avstånd till jorden. Överallt finns partikelflöden och strålning som leder till friktion om än aldrig så lite.
Tidsskalan för hur ett sånt system förlorar sin rörelseenergi är förstås oerhört lång. Men inte oändlig. I mikrokosmos är det enligt etablerad teori inte korrekt att jämföra atomer med små planetsystem. Så det är en knäckfråga om man skall hävda att atomers elektroner verkligen rör sig när man inte observerar atomen. En förekommande uppfattning bland teoretiker tror jag är att det inte finns någon tid eller tidsberoende i en icke-observerad atom.
Och kvantvärlden uppfattas av teoretiker som helt abstrakt. Och det finns ingen helt lyckad konkret atommodell utan hittills verkar det som om kvantmekaniken är som en parlör för en matrixvärld. Som om universum vore en datorsimulering. Och det blir konstigheter när man kommer för nära inpå hårdvaran samtidigt som man själv är en abstrakt gestaltning.

ruben
ruben
Gäst
19 november 2015 kl 21:21

Förstås också, En; Allmänt kallad: LegeNet och Janne D. samt många fler bland fria begåvade tänkare!

ruben
ruben
Gäst
19 november 2015 kl 17:49

På tal om “hörbart” uttal och självständiga tänkare. Här ett bra exempel på kreativ förmåga. “För att göra talet än mer synbart för de dövstumma konstruerade han en liten med gummimembran överspänd pappcylinder, något som blev fört till uppfinnande av en mikrofon”
https://sv.wikipedia.org/wiki/Alexander_Graham_Bell
Han började med försök av enklaste natur, med pappcylinder och gummimembran. Dessutom brann han för syftet att hjälpa döva och hörselskadade. Det är väl oftast så, att det enkla är just det geniala, eller tvärtom.

ruben
ruben
Gäst
19 november 2015 kl 17:19

Därför att teoretiker fastnar ofta i egna teorier utan att komma loss. Ungefär som att Goete skall uttalas Göte, så uttalar man poet med samma teori 🙂 He he, verkligheten är verklighet liksom uttal, medan bokstäver är symboler, som skall tolkas olika utan att man har någon “uttalad” kunskap om varför. Jag läser hellre kreativa kommentarer, som t.ex. Piltson, castoropollux, esamawuta. De liknar begåvade självständiga tänkare och filosofer, som vi behöver mer av!

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  ruben
19 november 2015 kl 17:48

ruben
Det är det som är meningen med newsvoice att man får tycka så oavsett hur stolligt det är.
Det kallas yttrandefrihet. Men lägg märke till hur starka känslor det väcker hos dessa filosofer, att trots att det är dom som står för sensationella teorier så avkräver dom bevis på meriter hos den som försvarar den etablerade synen, men inte av sig själva.

castoropollux
Reply to  ruben
20 november 2015 kl 08:40

@Ruben! Tack! Dina kommentarer är alltid läsvärda. Såväl som många, många andras som vill vara informativa. Ett tankens omvälvande shareware.

Skönt att veta att Bell inte uppfann pappskallen. Jag var orolig ett tag men efter ditt inlägg och en induktiv länk känner jag mig lugn. Jag vet däremot inte om jag vågar använda min smartfån längre. 🙁

castoropollux
Gäst
19 november 2015 kl 12:11

@Peter Pettersson g. Nu ska du få något att fundera på om energi. Med nässelvatten växer mina brytärter enkelt till 3.40. Påsen anger 1.80 så något sker som jag klarar mig utan att förstå. Med mer än 1 månad sen sådd och en sommar som gick av för hackor måste väl resultatet förvåna. Det är samma sol, samma universum. Inga förhöjda temperaturer. Fast nog har jag tänkt drapera i fiberduk, som kan rullas upp blåsiga dagar och ha ett tak som kan släppa ut vindpustar. Problemet är att fick m-santo och dess likar reda på det skulle de förstöra nässlan. Broccoli kan få blad bra mycket större äb fiollådor och kronorna är både stora och delikata. Tomat-o gurkplantorna växer ur kostymen också.
Så käre dyre peter. Hur går det till? Vi har väl samma sol eller är ditt universum lite dystrare oc förbittrat.

janne D.
janne D.
Gäst
19 november 2015 kl 09:25

Nåå svara nu, är du akademiker eller inte ?

Piltson
Piltson
Gäst
19 november 2015 kl 08:52

Sture B: “Först när forskarna ur ett paradigm dött ut gör vetenskapen ”framsteg” genom nya paradigm med sina egna lika snäva ramar.”

Ja, Max Plancks formulering var att “kunskapen går framåt en begravning i taget.” Det säregna är att de som arbetar under ett visst paradigm aldrig vill inse möjligheten att det också kan att avlösas av ett nytt och därför vägrar att godkänna avvikande iakttagelser. Så har det varit generation efter generation sedan Galilei skrev sina “Dialoger om de nya vetenskaperna.”

Är det inte dags att inrätta seriös forskning rörande anomalier?

Sture B
Sture B
Gäst
19 november 2015 kl 04:48

@Peter Pettersson Grafström Jag känner mig nu dödligt sårad av din hårt bitande sarkasm. För det första så är teorin om det elektriska-universumet inte min egen och jag har inte påstått att den är helt korrekt. Vad jag däremot lyfte fram var en del av de intressanta teorier om Mars, solen, galaxer och nebulosor mm. som du själv hade kunnat sett om du hade tittat på någon av videorna, vilket du givetvis inte har gjort. I ditt inbillat vetenskapliga högläge har din ekvationsfyllda hjärna helt missat min viktigaste poäng. Vetenskap är något av en sekteristisk religion. Vetenskapen agerar inom paradigm med sina egna snäva ramar. Först när forskarna ur ett paradigm dött ut gör vetenskapen “framsteg” genom nya paradigm med sina egna lika snäva ramar. Och så håller det på. Det är ingenting fritt med forskningen. Vill du forska krävs det anslag och för att få anslag måste ditt forskningsuppslag bli godkänt av högre ort. Om din forskning inte gynnar den rådande agendan blir den inte godkänd. Men nog om detta. Över till dig. Är du forskare? Om ja, vilka är då dina forskningsmeriter? Om du själv inte är forskare så är du “boklärd” d.v.s. att du tagit till dig av andras forskning. Och det är inget fel i det då man inte kan göra allting själv. Men då forskning är ett så ofantligt stort område återgår vi till vårt kära solexempel. Låt säga att elektronernas “vinkelräta” acceleration i solens magnetfält är matematiskt korrekta och du säkert kan lyfta fram ett antal ekvationer och grafer mm. som matematiskt bevisar detta. Okej, då säger vi att det är matematiskt bevisat. Men kan du bevisa att denna matematiska “vinkelräta” elektron-acceleration stämmer med verkligheten? Har du egna mätinstrument som kan mäta detta? Eller förlitar du dig på fejk-NASA:s mätdata? Om du inte med egna mätningar kan bevisa att så är fallet, så är ju faktiskt dina påstående bara andrahandsuppgifter du tror är sanna. Men som du själv inte kan bevisa. När man påpekar sånt här blir du lite dryg och kallar andra för ovetenskapliga. Men mycket av vetenskapen går ut på att förlita sig på en auktoritär konsensus, ungefär som med religion. När någon lyfter fram en teori som bara är bevisad av en abstrakt matematik är den vetenskapen inte mer gångbar än en religion med en lika fantasifull litterär regelbok. Eftersom du inte kan bevisa en hel del av det du tror… Read more »

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  Sture B
19 november 2015 kl 16:53

Sture B
Ville du ha svar på personliga frågor skulle du noga undvika dina långdragna tirader och predikningar och visa ödmjukhet. Det märks så tydligt att du är amatör. När du till fullo har fattat vikten av energikonservering blir du mer sunt skeptisk. Din svepande och okunniga vetenskapskritik har ringa värde. Jag har ägnat rätt mycket tid åt att ifrågasätta den etablerade vetenskapen och har därför erfarenheter av intresse i sammanhanget. Men du har ett liknande förhållande till vetenskap som vänstern har till framgångsrika individer. De trivs bäst när de får vara missnöjda.
Max Planck verkade i en brytningstid, han var med när atomer inte erkändes existera. Sen kom mängder av genombrott som förändrade allt.
Den empiriska bevisningen av dagens teorier är solid. Det var den inte tidigare. Tom
Hilbert Einsteins formler – även känt som allmänna relativitetsteorin – har ju empiriskt stöd genom att nu det som benämns svarta hål och som överensstämmer åtminstone kvalitativt med den teorin verkar ha påvisats i alla galaxer. Einstein trodde inte på det och försökte motbevisa att nåt sånt existerar trots att det är en konsekvens av den (nästan)egna teorin. Det kommer säkert bättre och djupare teorier men det som stämmer hyfsat nu blir inte plötsligt helt fel.
Vad jag sade om teknisk naturvetenskap var att de är friare eftersom det är nödvändigt för profiterna. I det militärindustriella komplexet finns det generösa anslag. Och det finns alltid nån japan som får det att funka… 🙂
Så är det ofta inte i andra akademiska områden. Och tvärtom är ibland lögn och bedrägeri bra för eliternas intressen. Inom medicin är förhållandet olikt det inom teknologin eftersom det går att profitera på ohälsa. Jag vill inte generellt svartmåla medicin men det är en sida som de själva slagit larm om.
Vad beträffar naturvetenskap av annat slag än tillämpad teknologi är det mer komplicerat. Tex stora dyra partikelforskningsanläggningar är så politiskt prestigeanknutna att de måste presentera något som politikerna kan vara stolta över. Jag anser att den teoretiska fysiken har stått och stampat länge och inte har haft några riktiga framgångar sen 40-talet.
Men det kanske hade varit farligt om de hade kommit till djupare förståelse.

Sture B
Sture B
Gäst
19 november 2015 kl 00:37

@Peter Pettersson Grafström

Du skrev: “Det går inte att lita på medias påståenden om vad som hänt och det går inte att lita på etablissemangets vittnen ty de kan ställa upp både för pengar och för att de ser det som vällovligt att dupera befolkningen”

Retorik är verkligen inte din starka sida då du är självmotsägelsen personifierad. Enligt ditt ovanstående resonemang går det inte att lita på etablissemangets mutade vittnen eller deras vittnen som ljuger för skojs skull. Men samtidigt lyfter du fram de vetenskapliga slutsatserna av samma etablissemang, som en absolut sanning.

Vi kan ta forskningen kring vår kära sol som exempel. Denna forskning sköts av NASA. Du vet, organisationen som fejkade månlandningen. Men solforskningen den sker i en ren altruistisk och ärlig icke-duperande anda. Hade jag varit religiös skulle det ligga när tillhands med ett: MEN HERREGUD MÄNNISKA.

castoropollux
Gäst
18 november 2015 kl 23:15

@Peter Pettersson g. “‘tar ställning mot folket’ vilket gör att mina misstankar mot dig stärks. Oavsett orsak är du en oärlig sabotör.”.

Mitt svar på ovanstående borde ju vara den tråd dör du avfärdar den simpla men naturliga förklaringen till unaboombarens dåd. Han hämnades på dem som spg till att en människa folket aldrig skulle få bli en jämlike med etablissemanget. Det i en värld som redan krossat många andra före honom, krossat vikänslan, freden och allas rätt till ett liv.

Du är ohjälpligt förförd. Du märker inte ens dina steg när du sätter ner fötterna på fel ställe. Du är mycket intelligent men gör som alla vi andra misstag. Det gör jag också och om unabombaren tar du fatalt miste på det enkla temat. Förtrycket mot den lilla männniskan.

Vackra föresatser är en sak. Att låta dem genomsyra sitt liv en förmån som kräver avslappning inte prestation..

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  castoropollux
18 november 2015 kl 23:41

Castoropollux
Usa tackar dig nog för dina försök att rikta bort uppmärksamheten från ännu ett av deras falskflagg projekt och kanske tom helt fejkade terror.
Den sf-författare jag nämnde lät väldigt skyldig och inblandad även i attentatsmetoderna och det misstänker jag är tecken på att attentaten var fejk. Det gör det mindre farligt för honom att låtsas vara den skyldige. Det går inte att lita på medias påståenden om vad som hänt och det går inte att lita på etablissemangets vittnen ty de kan ställa upp både för pengar och för att de ser det som vällovligt att dupera befolkningen ‘för deras eget bästa’.
Teds profil är troligen helt fejkad. Han fick inte ens göra sitt anförande i rätten.
Och som tidigare nämnt det var inget kontroversiellt i manifestet som motiverade uppståndelsen. Cia/FBI lyckas suggerera folk att se det som uppror bara pga myten om att en terrorist ville få ut det, med dessa filurer lyckas i st få ut en trivial kritik mot miljö och vänsteraktivister.

castoropollux
Reply to  Peter Grafström
19 november 2015 kl 01:57

@ men herre gud peter g. Var inte hela rättegången ett falseflag projekt för att dölja det kusliga förtrycket. De grava orättvisorna. De fulla fängelserna, den fulla friheten, den onyktra sanningen, de förfelade skolorna, så länge ingen inte klev utanför sandlådan märktes inte maktens tentakler, mål och medel, men om, skar damoklessvärdet genom luften. .. Det vi fick se lite av på Lundsberg tex.. Mönstret är grövre i morden på två kvinnliga journalister, mordet på Palme, Bernt Karlsson, vars rättegångar strippades på fakta till förmån för fiktionen, otaliga skandalrättegångar och resningar med en utlösning ett korrupt rättsmaskineri inte vill se.. Som ett mandelbrotmönster går strukturen igen hur man än zoomar och fjärmar sig från objekten. Ändå var vi förskonade från mycket. Var inte tillika medieormen en björnkram för att dölja de snörräta linjerna mellan förtrycket och den förtryckte krossade? Vad du tillför är bara argument åt den större lögnen för att dölja den lilla men fatala sanningen. Den lilla tuvan som stjälper det stora lasset.. Ingen ska vakna, ingen ska känna ett nyp i armen, alla ska sova. Precis som R önskar sig ha sovit över sin egen författardebut. Hur ställer du dig till “dumbing down of America” or for whatever it takes for the rest of the world? Görare eller hörare? Vad gäller solens eller andra planeters struktur, funktion och plats bjuder tyvärr mytologin betydligt intressantare åskådningar, funktion och betydelser. Fördelen med det är att man kan sitta i sin favoritfåtölj, ligga i sin hammock, gunga och fundera utan att behöva ändra sig ideligen.. Bara växa i tillit över hur vist denna vår tillvaro ändå är inrättad och hur fantastisk rik den ändå är, men världens visa, kunde inte ge oss en riktig glödlampa ens… Men vi kunde få en med kvicksilver utan illröda varningstexter, dödskallar eller råd om avfallshantering i helkroppsskyddsdräkt och andningsmask… Vi sådde febertermometrar och skördade, andades in den nya lågenergin. Det var väl mest ett straff för att vi röstade bort en kungligt dryg förbrukare. Sedan kom höjda elpriser inte som ett brev på posten utan ett fax you. Varför skulle det inte gå irakt, irant åt helvete för oss, när vi inte spelar med? Ett lågintensivt krig mot miljövänner, fränder o medlöpare som de egentliga och fullkomliga fienderna mot den skenade utvecklingens vinstembargo. Energin ska verkligen bli en snara vi stryps i innan vi hostande, kippande ska ge med oss inför nya galenskaper.. En… Read more »

Sture B
Sture B
Gäst
18 november 2015 kl 23:07

@Peter Pettersson Grafström

Jag upplever dig mer som en grindvakt än som någon ärlig sanningssökare. Jag har gått i söndagsskola så jag känner igen när någon försöker köra ned dogmer i halsen på mig. Du håller alltid på så vad du än diskuterar. Du är ytterst sällan intresserad av något som någon annan lyfter fram, du varken tittar på det eller kontrollerar det. Du bara kör på ditt race med teorier och uppfattningar du faktiskt fått utav någon annan. Hur fan kan du vara så säker på att de verkligen är korrekta? Har du själv kontrollerat dem, eller sväljer du dem bara för att de är välformulerade med några vidhängande eleganta ekvationer?

Återigen: Har du ens titta på någon av de videor jag länkade till?

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  Sture B
19 november 2015 kl 03:09

Sture B
Du har alldele rätt, jag är en grindvakt mot ovetenskapligt nonsens i den mån jag anser mig ha ngt att tillföra. Och om du hade haft några kunskaper i ämnet så skulle du ha noterat ett uppenbart fel i min förklaring av hur Koronan värms. Jag påstod att elektroner accelereras av solens magnetfält. Det är emellertid elementärt att magnetfälts acceleration av elektroner är vinkelrätt mot hastigheten. Dvs hastigheten kan inte öka. Du märkte inte ens det trots att du pläderar för det elektriska universum.
Och månlandningen var ingen bluff. Konspirationsteorierna om det har ‘debunkats’ sen många år. En del såna analyser finns kvar på archive.org men det är bortkastad tid att älta det. Det finns riktiga konspirationer tex de flesta terroristattacker är iscensatta av Usa Nato Gladio med hitan och ditan. Det är viktigt medan månlandningen är ett blindspår.
Och det tekniskt naturvetenskapliga etablissemanget skiljer sig från det politiska därför att det finns tex innovativa militära tillämpningar som verkligen måste fungera om profiterna skall trilla in och såna forskare jobbar mycket självständigt. Så länge dom inte slår larm om något så har de rätt mycket frihet. Så är det inte inom politiskt associerade ämnen tex historia.
Beträffande din trosföreställning det elektriska universum så har jag tidigare kollat den teorin och funnit den för dålig för att ägna tid åt. Som så ofta accepterar entusiasterna inte ens att man måste få det energimässigt att gå ihop. Då skippar jag resten. Och när jag nu kollade en debunkare på teorin så tar dom fö upp en tänkbar riktig förklaring på Koronauppvärmningen som bygger på nya observationer av att heta ‘plasma-fingrar’ stöts ut ur solen och upp till Koronan. Tidigare visste man inte att de var så heta.
Men även om de inte hade den infon så är Solen så komplicerad inom ramen för konventionell teori att det vore väldigt förhastat att förkasta den vanliga teorin.

Sture B
Sture B
Gäst
18 november 2015 kl 22:38

@Peter Pettersson Grafström

Du skrev: “När fossila bränslen tar slut kommer andra alternativ snabbt att komma i bruk och förfinas.”

Vet du inte om att det var Rockefeller som såg till att olja klassificerades som ett fossilt bränsle? Det är ju lättare att hålla uppe priset på en ändlig “fossil” produkt än vad det är på en som blir till via en kontinuerlig abiotisk process. Var Rockefeller affärsmässigt eller vetenskapligt orienterad?

Rockefeller, the “Fossil Fuel” hoax and Oil.

Peter Grafström
Peter Grafström
Gäst
Reply to  Sture B
19 november 2015 kl 03:17

Rockefeller kan inte ändra på att solen är energikällan. Och växter fångar en ansenlig del. När man räknar på hur mycket totalt sen livets tillblivelse då döda växter kunde börja ansamlas får man rätt storleksordning på petroleumtillgången. Om man hävdar att den stora mängden upplommit på annat vis genom okända processer i underjorden har man att förklara var denna enorma energimängd kommer ifrån. Det kan inte företrädarna för den abiotiska teorin.

Janne D.
Janne D.
Gäst
18 november 2015 kl 20:49

Måste bekänna en sak, har en fördom kvar och det är att de som själva kallar sig akademiker är dom mest värdelösa, okunniga och totalt odugliga till det mesta som angår den mänskliga ekvationen, har träffat måååånga under min vandring under chemtrailsmolnen och gissa vad, varenda gång så besannas denna fördom förutom ett undantag, ETT enda f*****g undantag och det var en kul en, äkta doktor, agronom mm Dr Wallach om mineraler och billigt piss.

Peter G. om du backar lite från din spegel så kan du med lite tur, medvind och hemlängtan klura ut att det som moi skrev i förra inlägget var ett bifall till det som en av dina antagonister “castropollux” skrev med hänvisning till när med datum och klockslag, ta del av det Schauberger skriver och ge dig på en kommentar efteråt, förresten kör du en Tesla roadster själv, eller en Toyota Prius eller eller värnar du miljön genom att cykla till plantagen på ett fynd från loppis ?
Har du under dagen hunnit med att avfärda Testastikamaskinen med dina termodynamiska illusioner, fatta följande: Bertan Ensten är väl solklart den individ som mot betalning hindrat utvecklingen på detta område typ 100 år pga. vissa kroknäsors monopol på propagandaverktyg som MSM, TV, radio mm och inte minst med ivrigt påhejande av majoritetens reservationslösa idoldyrkan.

För all del, utnyttja tiden till orbajseri, då löser sig allting som kärringen sa när hon sket i vasken.