Om du arbetar med någon form av marknadsföring online så vet du att det handlar om att skapa ett stadigt flöde av engagerande, underhållande och genomslagskraftigt material via sociala medier.
Här presenteras några källor till inspiration som Ian Brodie har sammanställt på sin blogg. Brodie är säljspecialist.
- Aktualisera informationen om din idealkund. Vilka mål har den här kunden och vilka problem och utmaningar har kunden?
- Gräv djupare i en specifik kunds omständigheter så kommer du att hitta något att formulera eller skriva om.
- Titta igenom dina senaste mail från kunder, prospekt eller besökare. Vad har de ställt för frågor och kan dessa omvandlas till mail eller bloggartiklar?
- Berätta om dina egna erfarenheter om hur du har mött dina kunder och vad som har hänt för dem utifrån att de har fått tillgång till dina produkter eller tjänster.
- Hämta inspiration från media och nyhetskanaler och se om du kan använda något som har hänt nyligen, som kan belysa det som du vill förmedla.
- Skapa nya erfarenheter, gå ut och gör något som du tror kan intressera din publik och skriv om det i sociala medier.
- Gör gärna någon diskussion som pågår i något social forum till en artikel.
- Låt dig inspireras av vad andra skriver om i dina ämnen tex i sociala medier.
Text: Företagaren