Avgörande förutsättningar för ett gott ledarskap är att vara sig själv, kunna stå kvar när det ”blåser” och ha en passion för verksamhetens bästa och fortsatta framgång. Det här kanske inte är hela sanningen för framgång, men misslyckande är ofta att försöka göra alla nöjda.
En organisation med medarbetare som inte förmår eller vill göra allt det kan för att infria kundlöftet eller aktivt bidra till en bättre arbetsplats är resursslöseri. En arbetsgivare som inte fullt ut inser detta kommer att förlora pengar och initiativförmåga.
Så av ren självbevarelsedrift borde ledningsgruppers möten därför alltid börja med månadens uppföljning av organisations kundfokus och motivation!
Det är därför glädjande att Sverige för första gången på nära två decennier tagit marknadsandelar på den internationella marknaden. Den totala exporten ökade med 5 procent vilket är ett trendbrott. Inte minst i perspektivet att Sverige tappat positioner på en växande världsmarknad allt sedan 60-talet. Inget kommer ur ingenting och något måste därför ha hänt på många svenska verksamheter. Förutom bra produkter, gynnsam valuta och en kostnadseffektiv produktion, kan ytterligare en förklaring vara ett ökat kundfokus.
@ Anita
Vi tror dig! Däremot verkar det som om nån annan med samma namn har gjort
det. Ett alldeles otroligt sammanträffande. ; ))
Det här borde tillställas våra myndigheter, som t.ex Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen, Landstingen och sjukvården, samt alla andra som har till uppgift att tillgodose medborgarnas behov!
Har inte skrivit det här tidigare även om WordPress säger det…..
Det här borde tillställas våra myndigheter, som t.ex Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen, Landstingen och sjukvården, samt alla andra som har till uppgift att tillgodose medborgarnas behov!