Sätter du dina försäljningsmål för lågt?

publicerad 26 december 2017
- Extern skribent
Mark Hunter - Pressfoto: TheSalesHunter.com
Mark Hunter - Pressfoto: TheSalesHunter.com
Mark Hunter – Pressfoto: TheSalesHunter.com

FÖRETAGANDE. Det enkla svaret är att det inte finns någon mening med att sätta mål som är omöjliga att uppnå. Om så är fallet, varför inte göra morgondagens mål till att bara vakna upp och komma ur sängen, även om det verkligen är ett minimalt mål?

Vilka är dina försäljningsmål och kommer de verkligen att få dig att bli bättre? Om du är en person som sätter upp mål som du vet att du kan uppnå så kanske ordet ”mål” inte är rätt ordval. Kanske det borde vara en milstolpe.

Försäljningsmål är utformade för att få dig att uppnå resultat som du inte trodde var möjliga. Titta på dina mål. Är de mer som milstolpar eller är de verkligen mål som kommer att utmana dig på ett sätt du inte trodde var möjligt? Du kan ha mål som verkligen omdefinierar vem du är och vad du vill ha ut av ditt liv och i din karriär.

Här är 5 frågor du kan ställa till dig själv för att kunna sätta upp ett riktigt stort försäljningsmål, enligt Mark Hunter på TheSalesHunter.com

  1. Vilket resultat kommer av att uppnå målet?
  2. Vilka är de människor jag behöver för att nå mitt mål?
  3. Vilka vanor/aktiviteter måste jag antingen sluta med eller göra mer av, eller börja göra för att hjälpa mig att nå det stora målet?
  4. Vad behöver jag för att ändra mitt tankesätt?
  5. Vem ska hjälpa till att hålla mig till svars, ge stöd, motivation och coachning på vägen?

Text: Företagaren

Donera till NewsVoice

Du kan stötta Newsvoice via MediaLinq