Börje Peratt som är filmare, regissör och ordförande i föreningen Humanism & Kunskap kritiserar kraftigt NewsVoice i denna debattartikel som fokuserar på vilka debattörer som tidningen publicerar.
I dag fick jag ett nyhetsbrev från nättidning NewsVoice som publicerat flera av mina artiklar under många år, särskilt dem där jag granskat antihumanism och redogjort för alternativismens frammarsch med Trump i spetsen. De senare artiklarna har mötts av ifrågasättanden och irriterade kommentarer och jag har då försökt granska fenomenet under alternativism. Jag kände då inte till ”alt right” eller altNorden.
Den senaste artikeln som rörde mitt namn var redaktör Torbjörn Sasserssons puff för en trailer om uppföljaren till dokumentären ”Läkaren som vägrade ge upp”. Då hände något mycket märkligt. En för mig okänd figur vid namn Jan Norberg gick till våldsamt angrepp och hävde ur sig en rad påståenden och beskyllningar främst grundade i att jag skulle rida på en nyligen avliden ”medborgarjournalists död” en person som jag heller inte kände till. Att Sassersson tillät dessa ogrundade anklagelser och i den form de fick förstärkte redan uppkomna misstankar om att han tappat greppet om NewsVoice.
Hyllar högerextremist som förnekar förintelsen
Lite granskning av denna Jan Norberg gav ett intryck om en smygnasse med en personlighet av ”rule by fear” och med ett maktspråk värre än de pseudoskeptiker vi tidigare argumenterat mot. Han hyllade således denna avlidne ”medborgarjournalist” som visade sig ha starka beröringspunkter med nazism och alt-right rörelsen och den svenska högerextrema Nordiska Motståndsrörelsen (NMR). Plötsligt frigör sig denna Norberg ur skuggorna och fram träder bilden av en nazist.
”Expo har tittat närmare på organisationens grundare Bechir Rabani. Fram träder en bild av en nätaktivist som sprider antisemitism och stödjer nazister.”
Nedanstående är saxat från en artikel av Jonathan Leman och Daniel Vergara publicerad i Expo.
”Bechir Rabani beskriver sig själv som en ”medborgarjournalist” men Expos granskning visar att han snarare är en nätaktivist som sprider grov antisemitism och som öppet stödjer nazistiska Nordiska motståndsrörelsen. Samtidigt syns han i festsammanhang med sverigedemokratiska gräsrötter…”
Expo fortsätter med att citera och kommentera Rabanis utspel:
”Judarna samlades aldrig ihop, judarna förklarade krig mot Tyskarna innan kriget bröt ut. 6 miljoner är ren nonsens, det fanns inte ens 6 milj judar i Europa under den tiden”, slog Bechir Rabani fast i en kommentar på Facebook 2013, trots att antalet judar i Europa runt 1933 var omkring 9,5 miljoner.
”Israel och zionisterna är mästare på manipulation eftersom de styr media och läroböcker, de styr folket!”, fortsatte han.
”Hitler blev syndabock för att han gått emot bankeliten, han ville sitt folks bästa, istället målades han ut som djävulen”.
”Bechir Rabani är öppen med sitt stöd till nazistiska Nordiska motståndsrörelsen. I en diskussionstråd inför organisationens demonstration i Stockholm 12 november 2016 beklagade han att han inte hade möjlighet att delta.
Bechir Rabani deltog 2016 även i en webbradiosändning från NMR. Där ledaren för NMR:s politiska gren förklarade att i händelse av ett inbördeskrig där majoritetsbefolkningen vänder sig emot minoriteter kommer Rabani, sin arabiska bakgrund till trots, att undantas.”
Slut citat från Expo (Jonathan Leman på Expo har givit sitt medgivande att saxa från artikeln, skriver Peratt till NewsVoice.)
Rabani ångar på i samma stil som alt-rightrörelsen och med sin kritik av feminismen med dess krav på rättvisa och jämställdhet liksom Rabani förnekar mänskliga rättigheter för människor med olika genusidentiteter.
”Mångkultur”, ”feminism” och pride-flaggor är bland de mest effektiva vapnen för att från insidan krossa ett land” – Bechir Rabani, debattartikel, Nya Tider, #10/2016
Man får förmoda att de som hyllar denna ”medborgarjournalist” hyser motsvarande högerreaktionära ideologi och deltar i skitstövlarnas parader.
SVT-dokumentären ”Spion i extremhögern”
Man får också förmoda att redaktör Sassersson känner till dokumentären ”Spion i Extremhögern” som gick i SVT Dokument utifrån och som har recenserats av Kersti Wistrand på Humanism & Kunskap. Denna viktiga dokumentär finns att se på TV play fram till 8 februari 2019. Här står det klart att Trump är extremhögerns ledstjärna och hjälte.
I samband med spridningen av Wistrands artikel dök antidemokrater och altNorden upp med klassiska pseudoskeptiska förnekelser och angrepp. Mannen som i Charlottesvillmassakern 2017 körde ihjäl en kvinna och lemlästade över 30 personer – ”gjorde det inte avsiktligt man ser ju bromsljusen” och ”Hon som dog fick hjärtinfarkt av övervikt”.
Rapporten visar att hon dog av våldsam krock av hårt fysiskt föremål mot bröstet som krossade hjärtat med omedelbar död som följd.
I dagens nyhetsmail från NewsVoice nämns även Mats Sederholm som uttalat tydliga antidemokratiska värderingar och som kör med klyschan om ”på klar sikt”. Samtliga dessa alternativister besväras emellertid av grumlig sikt. Och det är besvärande och rent tragiskt med den extrema högersväng NewsVoice nu har tagit.
Jo, jag får räkna med att högersvängen ger fortsatta kommentar i linje med tidigare angrepp, förnekelser och bortförklaringar.
Börje Peratt:
Lyssna på denna intervju i TV4. Kanske inbte så roligt, men Magnus Utvik har iaf kastat sina egna skygglappar. Kanske är det dags för dig att göra detsamma.
https://www.youtube.com/watch?v=IAs5PPlVWG4
Börja med att läsa hans bok.
Att denna intervju om vänsterns/kommunismens mörka förflutana överhuvudtaget har kunnat gå i sändning på MSM (TV4) måste anses som en oerhörd lucka i censuren.
Kanalens reportrar är uppenbart oerhört störda och generade över att behöva göra denna intervju. Heder iaf åt Magnus Utvik som kastat sina skygglappar och vägrar att leva videre som ”hjärntvättad”. Se, lyssna och begrunda innan inlägget tas bort av Youtube´s censur.
https://www.youtube.com/watch?v=IAs5PPlVWG4
Denne författare som får betalt för att svärta ned Vänsterpartiet, genom en av Bonnier-medias klandervärda agenda-kanaler, ser uppenbart ut att vara full av skam, Öystein. Jag förstår om Vänsterpartiet inte ville medverka.
Men det intressanta i sammanhanget är att de strejkande, i föreningen Solidaritet i Polen, bland annat krävde högre lön, bättre pensioner, kortare arbetstider och att censuren skulle avskaffas i DDR.
Det gör att jag drar paraleller till alla marknadsliberala samhällen där nu solidariteten sjunker, lönerna sjunker i EU-racet mot bottnen, pensionerna sjunker medan de rike skor sig. Vi ser hur politikeradeln vill höja pensionsåldern trots att ungdomarna inte får jobb, samt att censuren drabbar medborgarjournalister som granskar eller gör satir av maktens makabra karaktärer, journalistik och politik.
Låt mig ta ytterligare exempel på några citat av Sahra Wagenknecht om demokrat i DDR, jämfört med demokrati i marknadsliberala samhällen, eftersom hon upplevt båda:
”Men verklig demokrati finns det lika lite under kapitalism som i DDR.”
”För mig är socialismen en förutsättning för demokrati.”
”Representanter för en stat som av bankdirektörer eller vissa bilföretagskoncerners ledningar låter sig dras i en näsring likt dumma dansbjörnar, förnedrar demokratin.”
”Om ett land låter sig föreskrivas av minoriteten, ägarna och storkapitalets chefer, vilka prioriteringar det sätter, då har det ingenting med demokrati att göra.”
När man betraktar agenda-medier ska man alltid se upp! Annars kan man lätt bli offer för den propaganda som förmedleas av högertroll, Öystein.
Sedan globaliseringen och EU-medlemskapet påbörjades har det gått dåligt för 90% av folket i Sverige, enligt Credit Suisse och Lars Bern, men den bilden får vi aldrig se genom agandamediernas högertroll och propagandister.
Martin, jag är nog den sista som man med framgång skulle kunna kalla ett offer för propaganda av högertroll. Sorry!
Det här var ungefär som att läsa en obegriplig serietidningssnutt typ ”Farbror Kränkt och Grodan Boll på upptåg i den marxistiskt mentala snårskogen”. Den gråtmilt förnärmade selfien blir då pricken över i.
Vilket påhopp! Ett trevligt kvitto på att Newsvoice har betydelse i debatten! Tack Börje!
Jag skulle kunna bemöta varje stycke i Börje Peratts (BP) artikel, men det skulle fordra en hel egen artikel, och så långt vill jag inte gå för att kommentera detta dravel. Jag är övertygad om att NV´s läsare själva klarar av att analysera den polarisering som BP tycks vilja skapa.
Varför skickas inga artiklar skrivna av ”vänstern” in till NV i jämförelse i lika stor grad som den dominans som BP anser är viktad åt höger?
Att inlägg och artiklar hos NV, som BP anser, är vinklade åt höger kanske kan bero på avsaknad av artiklar och kommentarer från ”vänster”.
Att det på NV´s sida saknas en del artiklar med ”vänsterprägel” tror jag personligen beror på att den s.k. ”vänstern” faktiskt inte har några bra faktaargument, eller argument över huvud taget till förvar för sitt ”system”.
Tråkigt är att BP lever kvar i den ”gamla polariserade världen” där man delar in folket i ”vänster” och ”höger”. I dagens Sverige skulle jag säga att en stor del av invånarna är förankrade i ”sakpolitik”. Höger- och vänsterpolitik är hopplöst förlegad.
Jag måste säga att jag inte tidigare insåg att BP är en, med användande av hans eget språkbruk, tydlig vänsterfanatiker, som tycks anse att den gamla klassiska vänsterpolitiken till alla medel skall försvaras.
Sakpolitik innebär att man tittar på de olika frågor som anses som viktiga, och analyserar vad de olika partierna har för ståndpunkt. Vissa svar hos var och en kan i BP´s värld hamna till höger, och en del andra till vänster i hans skala.
Att inlägg och artiklar hos NV, som BP anser, är vinklade åt höger beror helt enkelt på avsaknad av artiklar och kommentarer från ”vänster”.
Att det på NV´s sida saknas en del artiklar med ”vänsterprägel” tror jag personligen beror på att den s.k. ”vänstern” faktiskt inte har några bra faktaargument, eller argument över huvud taget till förvar för sitt ”system”. De argument man har skulle smulas sönder direkt, och det vet man.
Att BP dessutom refererar till undersökningar som är utförda av Expo gör ju att hans trovärdighet rasar ner till -7. Övriga kommentarer är överflödiga. Expo finns ju bara på kartan för de hjärntvättade.
Slutligen vill jag ge en eloge till Torbjörn Sassersson som oförtrutet jobbar hårt för att hålla NV på en trovärdig nivå genom att släppa igenom alla artiklar och ha högt till tak. Någon censur finns inte, och det vet läsarna.
Tack Paul för din kommentar, den var bra!
Jag vill påpeka att Peratt är väldigt vänster och hade han varit väldigt höger hade han aldrig fått in sin artikel i massmedia (som i Sverige ofta anses vara dominerat av vänster/liberala). Det är därför NewsVoice kan göra nytta. Vi tar in både höger och vänster och mitten och det subkulturella och fågelperspektiven. Den friheten kännetecknar ett oberoende media.
Peratt har blivit tråkigare att läsa, över tid. Humorn saknas. I förevarande fall tycks någon ha törnat till hans ego, så det blev en buckla. Sådant måste såklart beivras!
Jayant Bäckström, får jag fråga om du egentligen någonsin sett eller hört någon från extremvänstern ge uttryck för humor i någon form??
Däremot är hela den vänsterrörelse där narcissisten Börje Peratt ingår ett skämt.
Jag håller med Börje. Newsvoice har det senaste året genomgått en total degeneration. Inte alls det fräscha nyhetsforum jag en gång började läsa.
Lars, mitt råd om du nu anser att Newsvoice genomgått en total degeneration är att själv skriva och publicera en artikel på Newsvoice så att du får uttrycka dina åsikter.
Vi andra väntar ivrigt på att få kommentera dina åsikter!!!!!
Även jag väntar på en intressant artikel från dig Lars. Men vis av erfarenhet är jag ganska övertygad om att den inte kommer.
För skriver du den så kommer den garanterat att publiceras. Och det tror jag inte att du vill….
Peratts världsordning och syn på demokrati är dokumenterad sedan flera år tillbaka. Den är stereotyp, konservativ och saknar kontakt med verkligheten. Det som avviker från status quo politik är i hans synsätt att jämföra med:Gatans Parlament eller ”Nazismen, Fascismen och Anarkiinfluerade terroristgrupper”.
Han stödjer den politisk status-quo-ordning som har skapat Trump med flera och han saknar alla tänkbara alternativ till dessa två hopplösa och destruktiva ”demokratiska” riktningar. Båda lika maktfullkomliga och i stora drag Main stream politik
Jag arbetar dagligdags som aktivist för en ny radikal demokratisk ordning (DiEM25). Ett alternativ till högernationalism och status-quo-politik.
Peratt har rätt i att NewsVoice tagit en tragisk riktning ut åt höger men han ser inte att det är hans egna politiska världsordning som skapat dessa nya sunkiga rörelser.
Här lite fakta om mina åsikter för den som har åsikter om vem jag är eller vad jag står för.
Min syn på alternativrörelsen som jag inte längre tillhör finns delvis dokumenterad här:
Newsvoice ”Systemhatare från höger – nej tack”
https://newsvoice.se/2017/08/mats-sederholm-systemhatare-hogern/
Newsvoice ”Intervenism – Något stort kommer att hända, av sig själv! Inte.”
https://newsvoice.se/2018/08/intervenism-mats-sederholm/
————————————————————-
Newsvoice ”Min uppfattning om Peratts Trump-kritik”
https://newsvoice.se/2017/05/mats-sederholm-replik-borje-peratt-trump/
————————————————————-
Min syn på liberalism och högernationalism finns här
Dagens Samhälle ”Sverige behöver en seriös debatt om EU”
https://www.dagenssamhalle.se/debatt/sverige-behover-en-serios-debatt-om-eu-23188
————————————————————-
Min syn på valet och den falska demokratin finns här
Aftonbladet ”Svensk demokrati har blivit en låtsasbubbla”
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/yvrAdJ/svensk-demokrati-har-blivit-en-latsasbubbla
Mats
På Klar Sikt
DiEM25 var intressant. EU måste nog falla sönder innan bättre former för samarbete kan skapas. Det beror på att det avtal som EU utgör gynnar de politiker och det monopolkapital som styr dem, och därför inte kan förändras till det DiEM25 önskar, utan att EU faller sönder ändå.
Människor som inte röstar för ett parti som aktivt driver på ett Ut ur EU i valet 2018 är därför en del av problemet. Tyvärr tror jag även att DiEM25 också är ett potentiellt problem för alla Europas nationers demokratier efter som visionen kan få människor att rösta på partier som faktiskt motverkar den demokrati som DiEM25 faktiskt önskar sig.
Själv tror jag på Ut ur EU och inbjudan till Skandinavisk eller Nordisk enhetsstat.
Jag håller naturligtvis inte med Börje. Min replik är nästan klar. Publiceras ikväll, sent. Just nu håller jag på och svartmålar en vedbod.
Expo kallar alla för nazister. Jag har själv blivit utmålad som nazist och anti-semitist av dessa ”agenter” helt utan underlag. Men det är beklagligt att det inte kan uppstå en ny gruppering som delar högerns och vänsterns goda sidor men kastar bort det hat som jag känner att högern allt för ofta bär på samt den naivitet som vänstern ofta har. Vi bör vara realister men med ödmjukhet. Inte skrik högst för att jag har rätt.
Instämmer till 100%
Det finns andra mäktiga krafter utanför Sverige som älskar den här envigen mellan myrorna. Krafter som låg bakom båda sidor då liksom nu.
Jag är övertygad om att den gruppering som du efterlyser är på gång. Men det sker inte på ev vecka. Men den är på gång och kommer att växa, till de etablerade partiernas stora vånda.
Expo är inget annat än en avkomling av Stazi! Hemskt!
Inte konstigt att EXPO ser nazister överallt. De lever på konflikt och att framstå som godheten. Det är förmodligen därför medierna ger NMR en orimlig uppmärksamhet. NMR fick 0,07% via SvP förra valet. Jämför med hur mycket uppmärksamhet andra mindre partier, med ungefär lika många röster, fått av medierna!
https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/rike/index.html
Jag håller helt med Börje om att kvinnor inte borde ha rösträtt. De flesta kvinnor har inte den kunskap som erfodras. För att vara mer exakt anser jag att ingen skall få rätt att rösta som inte har klarat röstkortet.
Vi får inte köra bil utan att tentera för körkort varför skall vi då få rösta utan att tentera för röstkort.
Med vänlig hälsning
Mikael Möller
En nazistanklagare anklagar en annan nazistanklagare för att vara nazist. Det riktigt ångar om ironin. LOL
Haha den här artikeln är som skriven av expressens/aftonbladets ledarskribent, att Peratt attackerar Bechar, en person som gjort mer för journalistik än Peratt någonsin gjort säger ju allt.
Newsvoice har inte åkt i något ”högerdrike” Peratt verkar däremot ha blivit hjänrvättad av propagandan mot Newsvoice och liknande journalistik.
Börje Peratt är en självförhärligande extrem narcissist som inte skyr några medel för att svärta ned också döda människor, läs Bechir Rabani.
Återpublicerar kommentar som jag postade på Peratts blogg med hopp om att diskussionen kan fortsätta (https://borjeperattexplorer.wordpress.com/2018/08/25/tappat-greppet/):
Newsvoice har verkligen sjunkit ned i det bruna träsket under det senaste året. Var och varannan artikel behandlar numera hotet från muslimerna och beskrivningar om hur det västerländska demokratiska samhället är ruttet till formen. Antidemokrater runt om i världen måtte jubla kring den splitt detta sår i samhället. Det hela har ju dragit till sig ett nytt klientel av läsare, och jag blir ofta förskräckt över att ingen reagerar mot de många antisemitiska kommentarerna som man gång efter annan finner i kommentarsfälten. Precis som muslimen så är juden en fiende för dessa människor.
Sassersson har tyvärr börjat umgås med Nya Dagbladets chefredaktör Markus Andersson, och frekventerar dennes pod. Andersson har ett förflutet inom Nationaldemokraterna. När de båda tidningarna gjorde gemensam sak och besökte och gick och filmade i Bonnierskrapan i våras hade man dessutom en individ ifrån nazistiska Nordisk Ungdom i sitt släptåg. Detta fick Expressen att skriva i rubriker kring ”Högerextremister utanför Expressen sökte Thomas Mattsson”.
Länge sedan vi andra blir förärade en kommentar från sign Janna.
Tyvärr ger Janna återigen uttryck för att han inte förmår hålla isär begreppen, men vem är egentligen förvånad??
Jag tror knappast att Torbjörn Sassersson själv skulle kategorisera sig som ”högerextremist” och att detta skulle ha haft någon påverkan vilka som skriver på Newsvoice är ju rent befängt, men vem är egentligen förvånad??
Kanske skulle sign Janna anmäla Newsvoice till Näthatsgranskaren så att man på extremvänsterns vanliga manér kan tysta oliktänkande??
Jasså, du Janna är tillbaka. Välkommen!
Men det förvånar mig inte att just ämnet i artikeln har lockat ut dig ur din garderob. Samtidig kan jag känna att min magkänsla i tidigare kommentarer på dina synpunkter här på NV varit välgrundade.
Skriv gärna en egen artikel och berätta om vänsterns förträfflighet. Den kommer garanterat att tas in av Redaktören (eftersom det inte finns politisk censur här).
Men eftersom extremvänstern inte har några övertygande argument för sin sak så vet jag att någon artikel från dig aldrig kommer. Enkel logik – eller hur?
Det är mycket bra (och det tackar vi Peratt för 🙂 att Expo/Afa nu exponeras, då de ofta är källan till den terror som Media bedriver mot enskilda personer som har fel åsikter.
Redan 2011 skrev Mohammed Omar, före han pudlade, en utmärkt artikel om Expos grundande och sätt att arbeta:
https://lassewilhelmson.wordpress.com/expo-exponerar-eller-morklagger/
I min senaste bok ”Ett porträtt med många historier – artiklar i urval på tvärs mot en ny världsordning” finns en hel del om Expo. Till exempel skandalen när den tilldelades den så kallade Guldbaggen tillsammans med förbrytare från AFA och skrivande horor från Expressen. Men kanske mest intressant och tidigare okänt, att dess ordförande Charles Westin undertecknat ett anti-sionistiskt upprop mot Israel som innehåller ståndpunkter som Expo hänger ut folk för som ”nazister” och ”rasister”.
https://newsvoice.se/2017/12/lasse-wilhelmsson-det-fria-ordet/
Trump är en frisk fläkt, men också en president som har de rikas agenda. Men inte pedofilnätverk som går ända in i det Demokratiska träsket och Hillary och Bill Clinton.
https://www.thedailybeast.com/trump-in-oval-office-meets-promoter-of-qanon-conspiracy-theory-that-says-democrats-run-pedophile-cult
Nu har BP fått härja här på News Voice en hel del, visst är det tillåtet. Ska då News Voice släppa fram Expo och S ministern Stefan ”Svetsarn” Löfven, eller varför inte Aschberg och Co, också. Det är väl där högerspöket visar sig även hos Peratt. Vänstern-höger människor älskar symbolfrågor och symtompolemik men hatar sanningen om vilka som bestämmer i EU och Sverige.
Jag kan hålla med om att Börje Peratt ”härjat” på Newsvoice men vi får ändå vara tacksamma för att BP skriver då han är ett mycket åskådliggörande exempel på när av hat och fördomar helt vansinniga extremvänstermuppar skriker ut sin frustration över att en annan politisk verklighet nu håller på att etablera sig i Sverige.
Texten ger läsaren intrycket av att Bechir Rabani grundade NMR.
Börje Peratt använder Expo som en auktoritet, det säger mycket om hur nära han står det i stora delar osunda etablissemanget.
Peratt anklagar den i debatten enögde Mats Sederholm för att vara antidemokratisk. Vore intressant att få ta del av vad han grundar detta på.
Att hylla Hillary Clinton och samtidigt fördöma Donald Trump, något som Peratt gjort tidigare här på NewsVoice, tyder på en oförmåga att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Han har också uttryckt sig positivt om GMO, ett av flera tecken på att han är en känslomänniska som ofta inte bottnar i sina argument.
Peratt har rätt i mycket av sin kritik mot Jan Norberg, denne beter sig inte sällan som en buffel och mobbare i NewsVoice kommentarsfält. Däremot kommer sig nog inte Torbjörn Sasserssons hållning gentemot honom med flera av ett tappat grepp om publikationen, har snarare med gemensamma politiska mål att göra.
Expo, expo, expo, expo, expo och expo. Väldigt mycket expo. Bara Expo. Och förtal av den modige Bechir Rabani.
Expo är en underrättelsetjänst som använder sig av mobbing, nonchalans och försök till härskarteknik. De har heltidsavlöning för att sitta och registrera folk vilket är ett förtryck av Sveriges åsiktsfrihet. Expo borde höra hemma i en marxistisk kloakbrunn. Expo är grundat av en som vill att ”den vita rasen ska under i blod och lidande”. Varför granskas inte Expo?
Stefan Torsell:
”EXPO är en privatiserad spionorganisation med nära samröre med marxistiska grupper. De har även samröre med vänstergrupper som har våld som arbetsmetod. EXPO kartlägger inte kriminella verksamheter utan ägnar sig uteslutande åt åsiktsregistrering av medborgarna. Genom att verksamheten är privat förhindras allmänheten att få insyn i den odemokratiska verksamhet som pågår. Svenska staten utnyttjar detta och samverkar med EXPO för att kunna få information om sina medborgare, vilket staten enligt regelverken inte får inhämta. Journalistkåren som vuxit ihop med etablissemanget använder sig också av den privata underrättelsetjänsten. Det förekommer också att enskilda politiska partier har samröre med EXPO. EXPO spionerar och rapporterar. En dag kommer alla att ställas inför domstol.¨
Expo är inte granskare utan politiska aktivister. Man ägnar sig åt åsiktsregistrering och fotograferar pensionärer som deltar i Folket demonstration. Expo har ett nära samarbete med det kriminella nätverket Researchgruppen.
https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/granskare-som-inte-tal-en-granskning-14461?fref=gc
Den mordmisstänkte och den bl.a för barmisshandel dömde Hübinette var researchchef för tidskriften Expo 1995–1997. Han hävdar själv att han var tidskriftens grundare. Av större vikt är varför och vilka bevekelsegrunder Expo har för att stödja en massinvandring ifrån MENA-länderna i huvudsak pojkar/män vilket innebär en extrem skev könsfördelning och vi ser resultatet av den i den dagliga nyhetsrapporteringen. Våldsamma klankulturer med en snedvriden kvinnosyn har gjort så att dödsskjutningar, gängmord, sprängningar, grupp och överfallsvåldtäkter samt sexuella övergrepp har ökat dramatiskt.
Ur Blågula Frågor, nr 5/96:
”Tobias Hübinette dömdes i maj 1992 för skadegörelse, sabotage och uppvigling till en månads fängelse. I oktober 1995 dömdes han på nytt – denna gång till fängelse villkorligt, samt böter. Han dömdes dessutom att betala skadestånd till ett antal personer. Brottet bestod i ofredande och förtal. Hübinette hade bl.a. i brev till olika personer anklagat dem själva eller andra för att vara rasister. Villkorligheten i den nya fängelsedomen föranleddes av att Uppsala tingsrätt gjorde en positiv prognos för Hübinette: han levde nu under välordnade förhållanden i Stockholm, var aktivt arbetssökande och hade bedyrat att han inte vidare skulle ägna sig åt förtalsverksamhet. Ur domen: ”Han säger själv att… han mognat och utvecklats. Hübinette ser det som utspelade sig under åren i Uppsala som en avslutad period. Han är fullt förvissad om att han inte kommer att sysselsätta sig med några liknande aktiviteter i fortsättningen.”
Nu sitter denne Hübinette i redaktionen för tidskriften Expo, och fortsätter samma typ av aktivitet – men i väsentligt större skala. Vem är egentligen rasist…?
”Att känna eller t.o.m. tycka att den vita rasen är underlägsen på alla upptänkliga plan är naturligt med tanke på dess historia och nuvarande handlingar. Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande. Leve det mångkulturella, rasblandade och klasslösa ekologiska samhället! Leve anarkin!” Så skrev Tobias Hübinette så sent som 1996, i tidskriften Creol.
Till detta kan fogas ett citat ur tidskriften ”Fri Information”, nr 3/97:
”…den autonoma brottsligheten i Uppsala län sjönk från 15 anmälningar till en enda mellan 1994 och 1995. Det visade sig bero på att EXPO-journalisten Tobias Hübinette flyttade från Uppsala till Stockholm.
Det vänsterextrema och kulturmarxistiska Expo får också obehindrat sprida lögner på SVT när det kulturmarxistiska och globalistiska SVT gång på gång använder Expo som källa.
Expo är en verksamhet som alla galna extremvänster aktivister refererar till i alla väder.
En helt annan sak är om Expo överlever ett valresultat som går dem och andra våldsförespråkare.
Glöm inte att nästan alla inom Expo har ett verifierbart brottsregister, en gång av med de svarta huvorna och basebollträna så har de satt på sig mer normala kläder och försöker uppträda mer civiliserat, men de lurar ingen för under de nu mer normala kläderna så har de fortfarande på sig de svarta huvtröjorna och basebollträna har de beredda under skrivborden.
Jag håller helt med Mats Cederholms kritik av Jan Norbergs tidigare artikel i en kommentar som verkar ha censurerats. Nu levererar Börje Peratt en i och för sig befogad kritik av JN, men passar samtidigt på att smutskasta Bechir Rabani med den judiskt grundade sionistiska organisationen Expo som källa. Man tar sig för pannan. Det är ju uppenbart att de sanningar som ”råkar” aktivera ”J-tabuet” är grunden till alla dessa förvillelser – i bästa fall. Känner dock att jag vill ge länken till min fylliga intervju av Bechir Rabani som gjorde det svenska män borde göra i större utsträckning. Frid över hans minne.
https://lassewilhelmson.wordpress.com/2016/04/30/bechir-rabani-intervjuas-av-lasse-wilhelmson/
Tack för en utmärkt redogörelse som verkar visa Rabanis sanna natur, Lasse, även om Rabani verkar ha snöat in på att monopolkapitalisten Aschberg är ”kommunist” bara för att hans pappa gjorde affärer med kommunister som länsade de ortodoxa kyrkorna. Jag tror ju att Aschberg, samt resten av den överklass som fostrats med ”silversked i röven”, är allt annat än ”kommunister”. De är tvärtom livrädda för ökad förmögenhetsbeskattning och ökad jämlikhet.
Börje
Vilka är de antidemokratiska värderingar jag deklarerat?
Mats
På Klar Sikt
Bra skrivet Börje. Jag kan bara hålla med. Newsvoice utveckling de senaste åren mot högerträsket är mycket beklaglig. Inte ett spår humanism längre.
Chris, kan du ge oss andra några exempel på vad som i Börje Peratts artikel ger uttryck för ”humanism”??
Vore ju om inte annat bra för debatten om kunde utveckla dina synpunkter.
Innan jag överhuvudtaget tar ställning till Börje Peratt vill jag att han deklarerar sin syn på Israels senaste raslag.
Men det förstår du väl Andersson, inte kommer ”chefsideologen” Börje Peratt att kunna svara på en sån fråga. Den är alldeles för avancerad för BP att kunna besvara.
Du kan inte kräva av BP att han har någon annan synpunkt på detta än vad tex Utrikesblondinen har i denna fråga.
Orsaken att man oundvikligen hamnar i ”högerträsket” är av den enkla anledning att de flesta på den sidan oftast har rätt. Därför hamnar man automatiskt där om man gräver tillräckligt djupt. Det är många som inte förstår det flödet.
’
Det finns inga belägg för de 6 miljonerna. Det är en siffra som kommer från Bibeln. Då judarna på nåt sätt enligt dem själva ska få rätten att ”återvända hem”.
De har tjatat om de 6 miljonerna sen urminnes tider. Det är inget som började med WW2. Det är bara att du och folk i allmänhet är okunniga på området iomed den intensiva hjärntvätt som bedrivits där det blivit total tabu att diskutera de här sakerna.
Inte ens Max Igan, som inte har nåt som helst med nazister att göra, tror på den där sagan längre:
https://youtu.be/gdYqadWg7pU?t=14m24s
När det gäller Charlottesville så ser du ju på videos att de börjar slå på bilen INNAN han drar iväg. Du kan ju själv ta en titt på vad det var för folk som befann sig runt bilen dessutom.. Fundera även på varför folk går tillsynes obehindrat mitt i gatan där bilen just borde ha passerat i en av videorna..
Du ser ju själv att saker inte stämmer ihop om du bara tar dig titt o titta det material som finns..
https://youtu.be/x3UbGhRfSKw?t=1m4s
Du får sätta dig in i saker utöver det som media försöker trycka in i huvet på folk. Du upprepar ju bara de floskler som lögnpressen kommer med utan o sätta dig in i sakerna själv. Det duger inte längre. Det fungerade före internets uppkomst. Inte nu.