Med anledning av terrordådet på Sri Lanka häromdagen så finns det anledning att uppmärksamma vad som i Sverige ständigt bemöts med en kompakt tystnad från massmedierna och den samlade vänstern, något som min husguru i religiösa frågor, Mohamed Omar, redan hunnit reflektera över.
Text: Jan Norberg
Även ibland en del av NewsVoice-läsare förefaller det finnas en hel del vars sympatier med Islams härjningar är påtaglig, en märklig hållning om man läser Omars faktabaserade jämförelse mellan kristna och muslimer.
”Reaktionerna inom etablissemanget efter jihadistmassakern på Sri Lanka har varit väldigt olik de som kom efter attacken mot moskéer på Nya Zeeland. Vår statsminister Stefan Löfven kallade till presskonferens efter attacken på Nya Zeeland, men den här gången twittrade han bara ett fördömande. Det skulle kunna tolkas som att kristnas liv är mindre värda än muslimers. Sex gånger fler människor dödades på Sri Lanka än på Nya Zeeland.” – Mohamed Omar
Efter att ha läst Omars krönika i DGS så finns egentligen bara en sak att tillägga, Islam i Sverige måste sluta att betraktas som en religion. Det är en fanatisk och mordlysten sekt som leder till ett helt avhumaniserat samhälle.
Är det den framtiden massmedierna och den svenska samlade vänstern vill se ta plats i Sverige så är vi på god väg. Det blir svårt att förstå den överslätande attityden från vänstern när det gäller våld och kriminalitet utförd i Islams namn, eller är muslimernas socialistiska grundsyn så begärlig som röst i svenska val att vänstern med Stefan Löfven i spetsen hellre tittar bort när den islamrelaterade våldsvågen i Sverige och annorstädes sprider död och elände ibland dem vilka i religionsfrihetens namn tillber någon annan Gud än Allah?
Kristendomen under attack
Inte heller tror jag att det är särskilt många svenskar som hunnit ta till sig att den mest utsatta religionen runt om i världen är Kristendomen. Förövarna i likhet med dådet på Sri Lanka är som vanligt oftast funna ibland någon gren av Islam.
”När justitieministern Morgon Johansson twittrade om terrorn på Nya Zeeland nämner han ”högerextremism”, men när han twittrar om terrorn på Sri Lanka skriver han bara ”terrorism”. Man nämner inte gärna den islamistiska terrorismen vid namn. Men förmodligen handlar det om att vänstern inte kan använda den här attacken på samma sätt.”
”Enligt vänsterns värdegrund så är alla människor lika mycket värda. Men i praktiken verkar det som om muslimer är mer värda för vänstern än kristna. För efter det jihadistiska blodbadet på Sri Lanka har inte vänstern haft någon manifestation alls. Ingen ring runt en kyrka”. – Mohamed Omar
Sri Lanka-dåden förbigås i svenska medier med största möjliga tystnad, kan det möjligen vara som Omar indikerar dvs det fanns ingen västlig vit kristen man ibland gärningsmännen, varför den svenska pk-eliten håller tyst. Allt annat skulle ju de riskera några muslimska vänsterröster i valen framöver.
Svensk vänsterpolitik framstår som mer och mer fanatisk i sin utilitaristiska hållning då de med hjälp av muslimska röster försöker klamra sig fast vid köttgrytorna på skattebetalarnas bekostnad.
Text: Jan Norberg
Jan, att vara kristen är ingen religion. Det är att ha en personlig relation med den heliga treenigheten och fullständig frihet att följa Jesus. Religioner är skapade av människor och bygger på att följa regler och lagar.
Bra, Mikael. Den personliga relationen med Herren överträffar allt och gör våra olika förståelser mindre viktiga. Till mig har Han kommit så mäktigt att jag en gång ramlade omkull som Daniel. Vi har en bra diskussion på Peter Krabbes blogg och delvis på Lars Berns. Här kan vi också tala kristendom till viss del.
”Vi vill stå upp för Dig och proklamera Din seger. Vi vill stå raka och fasta i ditt Ord”. Så sjöng man i en ny församling för omkring 30 år sedan. Jag hittar den inte på youtube och sörjer.
Kristendomen är under attack också i vårt land och ibland inifrån. Förfärligt. Jag sitter hemma och bevarar vad Herren har lärt mig, men kan uttrycka mig på nätet, en sorts ny kyrka och gemenskap.
@ Savalle 2 May, 2019 at 19:50
Jag känner sympati för ditt och andras sökande av de dolda och bakomliggande krafterna samt att ni vill lyfta fram detta och informera om detta.
Men jag saknar fortfarande en mer pragmatisk syn på VAD vi kan göra här och nu, det är annars väldigt lätt för etablissemanget att använda stigmatiseringsargument som att detta enbart är konspirationsteorier och allmän antisemitism. Dvs ni blir inte tagna på allvar och det tycker jag är lite kontraproduktivt som den pragmatiker jag är.
Nu kan jag iofs vara påverkad av min ateistiska grundsyn, dvs jag skiter högaktningsfullt i vad alla religiösa förespråkare hänvisar till för olika doktriner.
Min slutsats, etablerad genom övertygelse, är att nästa större krig kommer att ha religiösa orsaker. Vilka som sedan ligger bakom detta på alla möjliga och omöjliga sätt är iofs viktigt men skall inte förhindra oss att vi vår samtida verklighet göra allt vi kan för mildra och helst eliminera effekterna vi dagligen ser.
Eller tror du på allvar att vi kommer och övertyga alla dem vilka på olika sätt har sin utkomst från att vara dessa mörka intressens apostlar, sannolikt är många av dem själva inte ens medvetna om att de är utnyttjade av dessa mörkrets furstar.
Jag vill hellre se till så att vi får stopp den socialistiska hjärntvätten som lurats att i religionsfrihetens falska förespeglingar tillåta islams framfart med död och elände som resultat.
Du får hemskt gärna utveckla din syn då vi nu äntligen fått dig att lätta på förlåten med konkreta hänvisningar till vad du anser stödjer dina uppfattningar.
Den socialistiska hjärntvätten är en del av den plan vi nu med accelererande fart ser framträda. Socialism / kommunism är väldigt lik fascism / nazism:
En enormt mäktig stat bestämmer allt. Människorna måste underordna sig och lyda.
Därför är också islam ett så effektivt verktyg för manipulatörerna: människor är helt underordnade ett trossystem. Lydnad är allt.
Samma sak gäller jesuiterna. Något mer hierarkiskt existerar förmodligen inte. Den svarte påven bestämmer allt och alla lyder. Jesuiterna svär eder som gör dem till redskap.
Eder är även centrala inom frimurarorganisationerna.
När det gäller att komma med konkreta hänvisningar har jag under nästan två års tid tid publicerat slutsatser och stöd för dessa i kommentarsfältet på Peter Krabbes eminenta blogg. Min signatur där är Suavalle / Savalle.
Jag ger väldigt gärna hänvisningar även här på tråden. De allra flesta källor saknas tyvärr på svenska, men på engelska finns väldigt mycket – även om en ”purifikation” har initierats.
En av de allra bästa källor jag funnit är en kristen person från Sydafrika. Han heter Walter Veith och han har gjort djupgående studier av ”globalismen”. Han är medlem i en relativt liten religiös grupp, vars trosuppfattning jag har viss sympati för. Han har även varit en mycket framstående forskare inom det naturvetenskapliga området.
Här är ett (av ett antal) intressanta föredrag av Walter Veith som jag skulle vilja rekommendera:
https://www.youtube.com/watch?v=lG3rzhbbrYg
(Frimurare)
@ Jan Norberg
Det vi kan göra är att ta avstånd från de onda krafter som verkar och att förmå andra att göra det.
Många människor inser inte djupet av den ondska som verkar i det fördolda. Därför har denna onda kraft så många ”duktiga idioter” som låter sig köpas på olika sätt. Förutom frimurarorganisationerna finns det en mängd andra organisationer som går ondskans ärenden, exempelvis miljöorganisationer, politiska partier, kyrkliga församlingar, nätverk som juristernas Hilda och Ruben och paraplyorganisationen CONCORD.
Så här skriver Peter Krabbe om CONCORD i en kommentar till sin senaste krönika:
” I Sverige har man samlat ihop en mängd civilsamhällesorganisationer i en paraplyorganisation som kallas CONCORD. Den innehåller organisationer som Röda Korset, Amnesty, Läkare utan gränser, missionsförbund m.m. Gemensamt för dem är att de alla har en massiv övervikt av vänstersocialister, även om man utåt ger sken av att vara neutrala politiskt. Det som är riktigt allvarligt är att vår socialistregering låter CONCORD medverka för Sveriges räkning i internationella förhandlingar, som exempelvis FN Agenda 30 och Global Compact, trots att man inte har det minsta med den folkvalda representationen att göra.”
https://peterkrabbe.wordpress.com/2019/04/27/kommer-frankrikes-vag-ocksa-att-bli-eus/
Jag tror att många av de som medverkar i dessa organisationer har ett samvete som säger dem att det inte går rätt till, men de inser inte djupet av den bakomliggande ondskan.
Vår uppgift är därför att avslöja detta onda så att människor upphör att vara dess tjänare.
I filmen (som jag hänvisade till ovan) redogör Jüri Lina för de oerhörda hemskheter som människor utförde på kommando under den ryska revolutionen. Just dessa hemskheter förekommer i en ed.
Jesuiternas ed har kommit till vår kännedom och kan googlas fram.
Jesuiterna, frimurarna, sionismen, Vatikanen, finanseliten samverkar och har för avsikt att införa en feudal världsregering byggd på fascism och satanism.
Det gäller för oss att sprida upplysning om detta så att människor bildligt talat upphör att gräva sin egen och sina käras grav för kortsiktig belönings skull.
”En gång var ni mörker, men i Herren har ni nu blivit ljus. 9Lev som ljusets barn – ljuset bär frukt överallt där det finns godhet, rättfärdighet och sanning – 10och tänk på vad Herren vill ha. 11Ta inte del i mörkrets ofruktbara gärningar. Mer än så, avslöja dem – 12vad sådant folk har för sig i skymundan är en skam till och med att tala om. 13Men när alltsammans avslöjas av ljuset blir det synligt, 14för överallt där något blir synligt finns ljus.”
(Efesierbrevet 5:8-14; Bibel 2000)
@ Peter Grafström 1 May, 2019 at 19:29
@ Savalle 2 May, 2019 at 09:26
@ Korp 2 May, 2019 at 13:03
Först vill jag tacka sign Savalle för en lång men mycket intressant länk, kan varmt rekommenderas som en bra historielektion som ger ett annat perspektiv på den situation vi nu har på halsen idag.
Även om den i vissa delar är lite spektakulär så innehåller den sannolikt inga större fakta fel i sin beskrivning av frimurarorganisationernas osynliga maktutövande, en makt de sannolikt även idag försöker utöva.
Jag har heller aldrig påstått att frimureriet har och har haft sina långtgående tentakler inne i olika sammanhang och skeenden ända fram till i dag. Ta bara hur man infiltrerat the Deep State i USA, en liten men ändå pikant detalj är ju att en de värsta lögnarna i USA av idag heter ju Adam Shiff. Möjligen är han en ättling i rakt nedstigande led till den Shiff som det talas om i Jüri Linnas film, om det är sant så kan man ju fundera över varför han stått i spetsen för att försöka få Donald Trump avsatt.
Så visst kan jag dela er uppfattning om frimurarnas historiska betydelse och all den förföljelse och död som detta förorsakat de stora massorna runt om i världen.
Men att försöka åtgärda effekterna av detta i vår samtid är något som för mig framstår som del 1 av våra ansträngningar att verka för ett mer nationellt medvetande och att inte acceptera effekterna av dessa mörkrets furstar.
Men precis som historien visar i Linnas film så tror jag att dessa frimurare tagit sig vatten över huvudet om de tror sig kunna styra islams framfart över världen. Sätter vi inte stopp för islams framfart här och nu så kan vi nog räkna med en situation inte helt olik den som drabbade Ryssland.
Och visst finns det fakta som talar för att dessa mörkrets furstar vill försöka tjäna pengar på att det blir krig och elände pga deras subversiva framfart.
Så min fråga till er, vilka ägnat betydligt mer tid åt att sätta er in i frimurarnas framfart, vad skall vi då göra för att vrida läget tillrätta??
Att kunna ge en historisk koppling till varför det delvis ser ut som det gör i världen är något jag inte säger emot, men vad gör vi då istället??
@ Erik Wiklund 2 May, 2019 at 08:49
@ Öystein Rönne 2 May, 2019 at 11:10
Jag håller med om att jag och Erik W talar lite förbi varandra, min poäng är att vi inte alltid behöver analysera sönder vilka samtliga bakomliggande orsaker är till varför olika saker händer.
För min del kan jag inte se effekterna utan att vilja agera, eller åtminstone försöka belysa de effekter som dessa mörkrets krafter vill implementera på oss vilka förväntas acceptera all dårskap.
Alla de vilka representerar dessa mörka krafter, frimurare och annat ont, kommer man inte så lätt åt att åtgärda. Därför måste vi alla reagera mot de effekter som deras agenda får för oss alla.
Att sitta framför tangentbordet och söka varje spår som kan förklara alla bisarra effekter vi dagligen ser framför oss är ett stort problem, men ett sekundärt problem.
För att ta en dålig metafor, om vi ser att myror försöker invadera vårt hus så sätter vi oss normalt inte framför skärmen och söker orsakerna till att myrorna väller in i våra hus. Vi agerar för att snabbt stoppa myrorna och de skador dessa åstadkommer, därefter tar vi oss an var de har sin myrstack och eliminerar deras bas.
Om vi då finner att det är någon mörk kraft som sannolikt har underlättat för myrorna att bygga sin stack på vår tomt så är detta något som vi behöver kunna bevisa för att kunna komma åt orsakerna till våra akuta problem.
Skulle vi då avstå från att åtgärda våra akuta problem så har vi sannolikt inget hus kvar och då kan man ju fråga sig vad det tjänar till att verkligen ha åtgärdat grundorsakerna till myr invasionen.
Jag hoppas att jag med detta har förklarat att våra diskussioner mer är av semantisk art.
En bra liknelse Jan, vars budskap jag delar.
Jan, jag tror att i stort sett så har vi ganska lika uppfattning omkring dessa saker, dessa frågor.
Tack Savalle.. för länken till denna dokumentärfilm.
En politisk ögonöppnare, som varenda fanatiskt religiös, kommunistisk och eller kapitalistisk
troende anhängare av Sionist-banksternas New World Order, borde tvångsmatas med.
För övrigt håller jag med Jan Norberg om att vi snarast måste gå ut ut FN.. men anser att
vi samtidigt måste gå ut ur EU.
Folk har fått frimurare och andra konspirationer alldeles för lite på hjärnan.
Frimurarna härrör från tempelriddarna som sen ett millenium är associerade med finansimperiet. I singularis för det finns en kontinuitet sen tempelriddarnas tid. Att de översta nivåerna av York Rite betitlas med Knights Templar och Knight of Malta är ingen slump. Schweiz, City of London och Vatikanen är intressanta noder i det imperiet, där Washington infogades under 1800-talet.
Sannolikt spelade Venedig hela tiden en betydande roll som organisatör. Folk därifrån migrerade till alla andra ställen associerade med imperiet. Schweiz Holland och England och många andra ställen. Christopher Marlowe pekade 1592 på att en högre nivå av makt fanns i form av Malteserorden ovan judiska penningutlånare och maktmanipulatörer och Marlowe poäng var att såna inte insåg att dom själva var utnyttjade och inte så smarta som dom trodde. Mycket tyder på att detta förhållande fortfarande är förhanden.
Även i vår tid spelar de hemliga sällskapen stor roll. Frimurarnätverk inom politik och rättsväsende trumfar demokratin. Men de lägre fungerar bara som lojalt fotfolk. I Sverige lär den högsta nivån vara hemlig, dvs vad den representerar. Troligen är dess innebörd ännu mer landsförrädisk. I Sveriges frimureri ska man vara döpt men frimurarna uppmanas att bryta mot andra lojaliteter så det betyder ingenting. Bara en täckmantel.
Som jag citerade, kristendomen säger ju att de rika inte kommer till himlen. Han som donerar till Notre Dame’s återuppbyggnad undantagen….
Det är därför fullkomligt logiskt att de rikas hemliga organisation uppmuntrar till satanism. Dom vill ju värva lite sällskap därnere i den eviga elden…
Jag instämmer. Frimurarorganisationerna är som ett osynligt spindelnät, ett mögel som breder ut sig och lägger maktpositioner under sig. Det gäller det allra högsta skikter i dessa organisationer. De undre skikten har ingen inblick i detta.
Den här filmen är på svenska, trots sin engelska titel, och den ger en bild av frimurarnas intriger och styrning i den ryska revolutionen:
https://www.youtube.com/watch?v=oIuW-vNQsQI
Den filmen är synnerligen intressant. Rekommenderas!
Erik, du skriver: ”Och just Islams frammarsch i Europa – det anser jag, har sin bakgrund i en avsiktlig och illvillig politik från den högsta dolda eliten.”
Iofs kan det mycket väl vara så som du beskriver detta, men vad har det för praktisk betydelse??
Det finns sannolikt flera olika syften med dessa olika intressegrupper, en del vill inrätta NWO, andra vill översvämma västländer med analfabeter från den islamska världen för att pressa löneutvecklingen, osv, osv.
Men spelar det så stor roll vilka dessa organisationer är eller vilka dolda syften de möjligen har??
Effekterna är det som är viktigast att stoppa, dvs genom att slå tillbaka mot effekterna så tvingas dessa illvilliga intressen på reträtt utan att man behöver bevisa deras skuld. De förstår att strategin inte lyckats.
Det är lite typiskt svenskt att alltid kunna binda och bevisa brottslingars exakta kopplingar till de brott vi misstänker dem för. Skit i det och gå till motattack så att de inser att de är avslöjade, de tvingas då på reträtt.
Dvs använd samma slags strategi mot dem som de använder mot oss. Inga storvulna programförklaringar utan bara iskall effektivitet som gör att de själva inser att de är avslöjade med sina dolda uppsåt.
Att världen är falsk vet vi sedan länge och att massorna är ovetande om dessa dolda krafter är inget att sitta och fundera över. Vi behöver göra som Trump, dvs visa dem i aktiv handling att vi tänker sätta stopp för deras subversiva försök att styra oss. Vi använder oss av samma strategi och taktik som de själva använder mot oss.
Inom avd spekulation så gissar jag att den dolda elit du ofta pratar om ser islam som medlet för att luckra upp en homogen kontinent som Europa, vilket de senare vill utnyttja för egna syften att dominera världen utan att resp nation kan göra något åt det hela. Varför skulle annars tex George Soros, mfl sticka anonyma laddade betalkort i händerna på de välfärdsmigranter som väller in i Europa??
FN är den organisation som binder samman de olika intressena vilka vill dominera världen genom att avskaffa nationernas egna möjligheter att bestämma.
Jag upprepar vad jag sagt tidigare, vi måste snarast gå ut ur FN!!!
Jan, du undrar vad det har för praktisk betydelse att ta reda på vad det är som orsakar visa skeenden.
– Jo, jag tror att det är viktigt att vi människor kommer till insikten om, få vetskap om, får veta bakgrunden till varför saker ser ut som de gör, för detta backar upp både intresset och kunskapen om samhällssituationen. För om folk inte har orienterat sig om samhällsproblemen då skulle ju folk gå omkring som ointresserade zombies och snällt acceptera den här falska verkligheten – precis så som de flesta PK-folk nu också gör – och jag vill inte vara en sån.
För om du har en motståndare Jan som arbetar emot dig, skulle du då inte vilja veta vad det är som driver den personen, vad den personen har för motiv till sitt agerande ? – Jo, det är självklart, anser i alla fall jag.
Ja, du ser Jan – du har ju själv gjort ett litet tankearbete här om varför Islam kommer till Europa !
– Javisst bör Sverige gå ur FN, vi bör även gå ur andra sammanslutningar som fungerar parasiter på Sveriges suveränitet.
Tala nu inte förbi varandra Jan och Erik, jag tror att ni i grund och botten har samma uppfattning om vad som måste göras och även vad som ligger bakom det destruktiva som nu pågår. Men fortsätt gärna att diskutera och argumentera. Det bidrar bara till en behövlig klarhet och kollektiv insikt.
Båda era kloka insikter behövs!
Tack Öystein !
@ Erik Wiklund 1 May, 2019 at 09:00
@ Erik Wiklund 1 May, 2019 at 10:18
Erik, jag får oförbehållsamt ta på mig orsaken till detta missförstånd oss emellan. För detta ber jag uppriktigt om ursäkt.
Såklart finns det ”mörka planer” från många olika håll i olika sammanhang men då artikeln handlar om religioner, och då i synnerhet om islams härjningar runt om i världen, så är islams planer inte särskilt ”mörka”. De predikar ju helt öppet sina planer om död och förintelse för andra religioners anhängare.
Jag är mestadels väldigt pragmatisk i mitt synsätt, dvs det är faktum och dess effekter som jag förhåller mig till. Inte att bli sittande med grubblerier om alla de bakomliggande mörka planer som på olika håll har dirigerat föreställningen så att effekterna blir de vilka vi ser.
Låt mig ta ett mycket simpelt exempel, om någon kommer fram och börjar slå mig hejvilt så är inte min första tanke att försöka lista ut vilken ”mörk plan” vederbörande haft eller varför denne någon attackerar mig, inte heller bekymrar jag mig så mycket för vilka intressen som funnits i bakgrunden eller vilka syften dessa intressen haft som de inte öppet redovisat. Jag inriktar mig främst på att försvara mig och ge tillbaka så att jag i framtiden slipper nya attacker.
I brottspreventivt syfte försöker jag därefter skapa lagliga förutsättningar som förhindrar att detta våld inte återupprepas mot mig och andra. Om jag fastnar i ett evigt grubblande kring vilka som ligger bakom och styr samt vilka syften dessa intressen har så fortsätter våldsutövningen i religionens namn.
Därför måste vi förbjuda islam och kräva att de muslimer vilka av olika skäl väljer att försöka ta sig till Sverige får klart för sig att de måste avsäga sig sin religion om deras ansökan om uppehållstillstånd öht skall prövas. De vilka redan hunnit äntra den svenska skutan skall förbjudas att utöva islam, notera att jag inte kräver konvertering.
Du nämner Donald Trumps upprensning av the Deep State, jag har studerat lite av vilka orsaker som finns till hans alltmer ökande popularitet. Mycket pekar på att han förenklar olika saker så att folk verkligen förstår vad han vill åstadkomma. Han använder ett betydligt enklare språk, han försöker inte verka särskilt intellektuell och sofistikerad och han uttrycker sina personliga känslor ganska öppet.
Kort sagt så förhåller han sig till vad han ser och upplever för olika effekter. Ta som ett exempel den famösa Mueller utredningens alla turer, han lät juridiken ha sin gång men räkna med att han nu slår tillbaka mot alla de konspiratörer vilka legat bakom detta. Han rensar träsket, för övrigt ett vallöfte han ställde ut och som hans motto säger ”promises made, promises kept”.
Jag tror tex inte att Trump satt sig ned och grubblat särskilt mycket över vilka olika ”mörka planer” som dessa konspiratörer haft, han skrider istället till verket och åtgärdar problemet inom ramen för vad hans ämbete och amerikansk lagstiftning tillåter honom att göra.
Jag tror iofs att han är väl medveten om att det finns många olika ”mörka planer” från olika intressen men han grubblar nog inte alltför djupt på det utan agerar istället snabbt och resolut.
Jag är dock helt övertygad om att det finns mörka krafter av olika slag och det är inget som jag på något sätt förnekar, men att bevisa det och att på ett lagligt sätt försöka komma åt detta är dock mycket svårt.
Bottom line handlar det som politiker med makt om att stå fast vid sin personliga integritet och inte låta sig korrumperas av olika intressen, huruvida Trump lyckas med det kan väl diskuteras i en del fall. Jag tänker då på hur tex Jared Kushner (gift med Ivanka) med sitt ursprung har lyckats korrumpera Trump i en fråga.
Politisk ideologi ansätts ständigt av olika intressen med andra och divergerande syften än den ursprungliga ideologin, att via Deep State under kuppartade former försöka få Trump avsatt är nu något som Trump sannolikt kommer att försöka åtgärda. Han varnar därmed alla övriga ”mörka krafter” att inte fortsätta på den inslagna vägen där dessa intressen tycks tro att de till och med kan tillsätta och avsätta en amerikansk president.
Trump sitter nog inte grubblande över exakt vilka olika intresseorganisationer hit och dit som kan ligga bakom, han agerar så att dessa inser att det inte är lönt för dem att fortsätta. Givetvis kommer detta att ta tid men hans förestående upprensningar av träsket kommer i alla fall att skrämma skiten ur många av de kollaboratörer som finns inom the Deep State.
Jag tror dock inte Jan att du tror att jag sitter och grubblar dagarna igenom, nej, det låter negativt, jag är mera en konstruktiv sanningssökare än en grubblare, om jag får säga det själv.
Jag sitter lugnt i soffan och vill gärna förstå hur världen kan se ut som den gör, och jag har, räknat ut att 1 plus 1 är 2 – m.a.o. att det är en falsk värld vi lever i, och jag vill veta mer, och ju fler människor som vaknar upp och som ser denna falska värld desto mer info dyker det också upp och till sist kommer allt fram i ljuset och så kantrar det falska samhället. Det är detta som är det mest spännande och det är detta som driver mig. Och just Islams frammarsch i Europa – det anser jag, har sin bakgrund i en avsiktlig och illvillig politik från den högsta dolda eliten.
– Ja, jag vet Jan, du ser på världen som den ser ut och kommenterar den verklighet som finns där, utan att gissa vad som ligger bakom – ja, det är ju bra, det är till och med mycket bra att ha båda fötterna på jorden, allra helst nu när Islam befinner sig i en mycket akut fas i vårt närområde.
Det är riktigt, Jan, Donald Trump är ingen jättebra person, för han har sagt mycket som är dumt och det har skadat hans anseende avsevärt. Men jag tror samtidigt att han, på sidan av, har gjort bra saker som få skulle ha kunnat göra, när det kommer till att engagera sig i, och fånga upp, hejda och uppmärksamma den dolda eliten.
En bra kommentar från Paul Joseph Watson om hur symatierna ser ut från ledare runt om i världen för Islam VS Kristendom efter terrordåd:
https://www.prisonplanet.com/the-truth-about-the-sri-lanka-attacks.html
Du har aldrig funderat på att människor kan byta åsikt över tid??
Mina åsikter nu är inte de samma som när jag var i din ålder.
Att cementerat vidbliva sin ståndpunkter tyder på att man inte har ett öppet sinne och kan tänka i nya banor och därmed låta sig påverkas.
Kloka och insiktsfulla ord Jan!
Bäste Peter, här visar du varför jag ibland frågar mig hur du tänker.
Länken du bifogar är ju en tvättäkta konspirationsteori, förvisso finns det väl några saker i den artikeln som möjligen med stor fantasi skulle kunna ha något realistisk bäring. Men nej Peter, utan dina egna förklarande ord så är detta nonsens. Du verkar ha fått frimureri på hjärnan.
Frimurarnas århundraden av kamp mot kristendomen bär frukt.
Frimurarna är dom rikas underjordiska maktbas.
Dom vill inte höra att de första skall vara de sista.
Och ej heller vill dom höra att det är lättare för en kamel att komma igenom ett nålsöga än för den rike att komma till himlen.
….
En vagt relaterad aspekt är vad som hände med Notre Dame.
Thierry Meyssan antyder att regimen hade egna motiv : man ville sen tidigare omvandla hela området till ett mer lönsamt turistmål!
https://www.voltairenet.org/article206340.html
Jovisst, precis som Jan Norberg skriver, så är kristendomen ihop med den europeiska människan, den mest utsatta religionen i världen. Fast det är inte primärt ifrån islamister/muslimer den verkliga faran kommer. Förvisso, muslimerna är ute efter erövring av Europa, det har vi den turkiske ledaren Erdogans ord på, men dom är verktyg för något än mer ondskefullt och det har vi känt till länge. Men det får ju inte sägas högt; fast JFK sa’ det i ett tal strax innan han mördades i november 1963, ett beställningsverk och beordrat av Den Djupa Statensdåvarande skuggregering. En statskupp, men den sopades bort som sådan och få begrep inte då, vad det var: en Coup d’Etat. Såsom ju även skedde vid 9/11 (Sverige blev också en diktatur, därefter).
Angående Morgan Johanssons särskiljning i artikeln vill jag komplettera med följande:
Jag har under ett års tid försökt få en förklaring från Nationalencyklopedin (NE) varför man bara har begreppet ”högerextremism” men inte ”vänsterextremism”. Jag fick till svar att så skall det ju inte vara.
Efter ett års vånda har man fortfarande kvar begreppet ”högerextremism”, men inte begreppet ”vänsterextremism” i sitt uppslagsverk. M.ao svider det i hela det svenska etablisemanget (inkl. NE) att erkänna att vänstern har extremister, t.o.m. mer extrema extremister än den s.k. högern, vad iaf gäller våld.
Söker man i samma uppslagsverk på bara ”extremism”, finns dock en liten passus om att även vänsterextremism existerar.
Kontentan: Hela det politiskt korrekta Sverige har ytterst svårt att lägga ordet ”vänsterextrem” eller ”vänsterextremist” i sin mun, även NE. Det säger väl en hel del…. Lite OT kanske, men ändå.
Bra skrivet !
Att ha någon form av religion som en väsentlig del av sitt liv är mycket viktig. Att ha förmågan att förstå sig själv som en andlig varelse är det som åstadkommer så att vi kan leva och samverka sinsemmellan, över alla gränser. Och var och en är lyckligast när hon funnit sin religion och får tillämpa den.
Islam är en otroligt kortsynt religion som vi i Väst har otroligt svårt att förstå denna kortsynthet.
Vad jag undrar hur började all den här röran varifrån utvecklades detta vansinne och vem är det som tjänar på denna idioti som kommer att fortsätta under överskådlig tid framöver.
Tillvarons grundprincip är endast ett ord långt och det är: Överlev ! Och det innebär väl att allt levande: människor, djur, växter, fiskarna o allt annat i havet, och på land försöker att just överleva och få sin avkomma att fortsätta att överleva.
Islam anser sig ha rätt att förinta andra människor som har en annan religion ??? Hur länge kan en sådan religion överleva ??
Det finns fler som anser sig vara av en högre och ädlare sorts människa än en vanlig normal människa, Zionister, Nazister, Kommunister med flera. Med denna grundsyn så kommer vi aldrig att få fred på denna planet.
Kloka ord!
Tack Anders, tyvärr delar jag inte din uppfattning att islam är en religion. Det är mordlysten sekt baserad på våldets ideologi.
Som ateist, dock med nån slags dunkel tro på ett högre väsen, så är alla religioner i min värld mer av ondo än tvärtom. Religion fördummar folk på vår jord.
Fred på jorden tror jag aldrig att vi får men däremot kan vi ju alla försöka vinnlägga oss om en minskad våldsanvändning, och då särskilt med religiösa förtecken.
Vi kan börja med att förbjuda islam i Sverige, sen kan vi ju tex löva av den svenska kyrkan så att Antje Jackelén och hennes svartkappor får stå i tomma kyrkor och förkunna sitt förljugna budskap.
”Att ha förmågan att förstå sig själv som en andlig varelse är det som åstadkommer så att vi kan leva och samverka sinsemmellan, över alla gränser.”
Det är det hela i ett nörskal!
Hela tiden utsätts vi för förstörelse och söndring av de som härskar genom att söndra och som anser att målen helgar medlen.
Dessa mål innebär diktatur i hittills aldrig skådad form.
Vi ska inte följa det värdsliga onda! Ta avstånd!!!
Bra att du tar upp tråden Hans!
Några exempel på förtycket mot kristna och vårt kulturarv.
Regeringen vill inte erkänna folkmord på kristnaPublicerad 28 april 2015 kl 17.13
https://www.friatider.se/regeringen-vill-inte-erkanna-folkmordet-pa-kristna
Parkområdet Lövudden utanför Västerås ska ”avkristnas”. Därför har bland annat statyn ”Guds hand” av den världsberömde svenske skulptören Carl Milles tagits bort från parken. Det rapporterar Sveriges radio.
https://www.friatider.se/vasteras-rensas-pa-kanda-kristna-statyer-nar-park-avkristnas
Socialdemokraterna bör genomföra en skatte- och pensionsreform genast, anser Göran Persson, styrelseordförande för S-märkta Swedbank. På så vis kan partiet åter nå 40 procent väljarstöd, tror han. https://www.friatider.se/swedbank-sa-ska-s-na-40-procent
Vore det inte bättre att sjuka som är födda i landet, arbetat och betalat in skatt till sjukförsäkring och arbetsskadeförsäkringen får ut sina pengar istället för att behöva svälta ihjäl eller sänka sina familjers ekonomi?
Göran Persson har verkligen motarbetat kyrkan och kristna värderingar.
Bra och viktig artikel Jan. Folk behöver bli upplysta om detta så ofta det bara går. Igen, igen och igen. Då kanske hjärntvätten släpper. Kanske.
Bra kommentar också Erik!
Såg en intressant artikel på ämnet i Expressen idag:
https://www.expressen.se/nyheter/sapo-abo-raad-53-ar-ett-hot-mot-sveriges-sakerhet/
Kanske, kanske börjar det hända saker. Kanske…
Nja Öystein, jag tror att just Abo Raad utsetts som måltavla för att han legat i fejd med Gefle Dagblad (MSM) och då ingriper journalistkollektivet gemensamt till sin journalistiske kollega.
När man nu lyckats beveka rättsväsendet att ingripa så kan man dra en slutsats, MSM:s makt är påtaglig om de börjar dreva mot något.
Så jag tror att det är alldeles för tidigt att börja hoppas på en tillnyktring inom MSM, detta är bara ett bevis för hur MSM gemensamt kan driva fram i princip vad som helst.
Så är det nog Jan. Men du vet, hoppet är ju det sista man överger. Fast det är nära nu.
– Ja, Jan det är så sant som det är skrivet här – detta som sker är fruktansvärt och så förljuget av den svenska eliten ! Det verkar finnas en mörk plan som eliten inte vill att folket ska förstå, och den planen håller folket i schack. För de som får uttala sig om detta spektakel de är ju redan hjärntvättade (hjärntvättad betyder PK) och därför vet de inte bättre än att hålla med dessa mörkrets män.
Det finns en ny studie om terrorbrott vilken berättas om på Prison Planet igår 29 april, vilken säger att 91 % av alla terrorbrott utförs av muslimska extremister – och att vänster-aktivister har genomfört 27 gånger fler terrorattacker än höger-aktivister år 2016 !!!
Erik, jag tror inte att det finns någon ”mörk plan”, det är enklare än så. Den samlade vänstern (inkl sossarna och miljömupparna) ser sin ställning i den svenska politiken hotad och då den muslimska majoriteten röstar på något av dessa extremvänsterpartier så är deras röster viktigare än att ta ställning mot islam.
Detta faktum tillsammans med den prestige som pk-eliten bär på gör att man hellre ser ett veritabelt folkutbyte som något att föredra. Allt för att stoppa SD, ett tilltagande våld som slutar med inbördeskrig precis som på alla andra ställen där islam växer sig starka tycks inte bekymra dagens vänsterblock.
Problemet är att det egentligen inte handlar om Sveriges väl längre, det handlar för svenska vänsterpolitiker om att hänga sig fast vid köttgrytorna så länge det går. Den hjärntvättade svenska nettobetalande medelklassen fortsätter betrakta den här typen av problem som något dessa vänsterpolitiker skall fixa, förutsatt att de fortsätter rösta på något av 7-klöverpartierna. Och det fortsätter den hjärntvättade massan att göra så länge stigmatiseringstaktiken har dem i sitt grepp.
– Nä, Jan, jag tror inte att politiken är enklare än så, som du skriver här – för jag tror att politiken går djupare än så. Jag vet visserligen att du inte tror på konspirationsteorier, men konspirationsteorier betyder ju att man tror på idén om att en elit motarbetar, konspirerar, mot mänskligheten, folket. Det är ju inte konstigare än så, och det är ju exakt detta som vi ofta talar om här inne på NV – att eliten, de högsta politikerna, motarbetar folket, en elit som har en egen agenda, en dold politisk agenda mot folket. Detta är väl en konspiration mot folket. Det trodde jag att vi har varit överens om tidigare – oavsett vi har talat om att regeringen har en dold extrem vänsterplan – eller om det har handlat om en mer övergripande destruktiv politik t.ex. NATO-politiken.
Så, jag är lite förvånad över att du inte tror att eliten i Sverige, tillika eliten i den övriga världen styrs av en elitistisk grupp människor som inte vill folket väl = har en mörk plan, en elit som har blivit kallad många namn bl.a. Kabalen, makteliten, de dolda makthavarna, Illuminati, Deep State, Khazarian Mafia eller Frimurarna. Alltså dolda makthavare som fattar egna övergripande elitistiska beslut, vilka sitter i hemliga styrelser och i andra hemliga grupper såsom i bankstyrelser, Romklubben, Bilderberggruppen, Trilaterala Kommissionen och Council on Foreign Relations m.fl.
Enligt uppgifter så håller Donald Trump just nu på att rensa upp inom de här leden och förhoppningsvis så kommer detta leda till många gripanden den närmaste tiden. Det verkar som ett offentligt öppnande av FISA-dokumenten och Mueller-utredningen kommer att presenteras från mitten av maj och framåt.
Jan, du skriver; ”det handlar för svenska vänsterpolitiker att hänga sig fast vid köttgrytorna så länge det går.” – Ja, det håller jag med dig om, när det gäller vänsterrörelsens folk, allt ifrån vänstertoppen till dess fotfolk. Men det finns ju, även andra aktörer här, anser jag, mer betydande sådana och det är just den listiga bakomliggande eliten som har styrt in situationen på den här vägen.
De röda vänstersocialisterna och den mörkblå världseliten (globalisterna) förefaller, märkligt nog, driva samma politik, trots att de står mil ifrån varandras politiska uppfattning. Vänstersocialisterna arbetar för att skapa en ”jämställd socialistisk diktatur” och även globalisterna verkar arbetar för samma sak !
Men skenet bedrar, för under ytan har eliten en hemlig plan, där de vill ta den här socialistiska politiken ett steg längre och inrätta ett totalitärt kontrollsamhälle, där den lilla människan inte kommer att ha någon som helst talan.
Och för att eliten ska kunna nå detta mål så har de alltså varit listiga nog att välja ut de politiskt korrekta vänstersocialisterna och leda in dem på ett mörkt spår. Detta har eliten kunnat göra därför att vänstersocialisterna har visat sig vara mycket trogna sina ledare, med andra ord; de litar på att deras ledare vet vad som är bäst för dem. Detta handlar helt enkelt om en stor grupp lydiga PK-människor som inte har förstånd att ifrågasätta direktiven som kommer från deras ledare !
Intressant analys Erik!