Förbättra ditt företags trovärdighet genom recensioner från konsumenter

publicerad 7 november 2019
- Extern skribent
Shopping online. Foto: Blake Wisz. Licens: Unsplash.com (free use)

Vi lever i en värld där konsumtion tillhör vardagen. Inte minst är ditt företag beroende av dessa konsumenter som kan komma att bli dina kunder och har du en produkt eller en tjänst som du tror på är ditt största mål att få andra, potentiella kunder, att tro på dessa lika mycket.

Det bästa sättet att få folk att tro på dina produkter och ditt företag är att skapa ett gott rykte.

Det kanske till och med är lättare än du tror i en digital värld – att få folk att sprida goda ord om dig. Få riktiga, oberoende, människor att skriva vad de tycker om ditt företag och era produkter. Framför allt; få svenska personer att recensera er. De kan vara de mest trovärdiga personerna i och med att de sprider ett gott ord om er precis där ni vill nå era kunder.

Förbättra ditt företags trovärdighet

Det finns en webbsida som samlar oberoende recensioner, omdömen och kundupplevelser från riktiga kunder: OmdömesStalle. Sidan ser alltid till att det är rätt information som går ut till både befintliga kunder och potentiella kunder. Då känns det viktigt att ha trovärdiga recensioner som tydligt har skrivits av dina kunder.

När du vill lyfta ditt företag så finns det många steg som du måste ta. Ett av de absolut viktigaste stegen är recensioner, där nyckeln ligger i att människor söker efter någon form av förklaring som inte kommer från ditt företag – en oberoende och subjektiv åsikt, helt enkelt.

De potentiella kunder som finns tror mer på en annan person än företaget i sig och söker därför efter en uppmuntran eller någon som avskräcker dem. Nätet är fyllt av recensioner och de som skriver recensionerna ses som en vän till personen som kan bli din nästa kund.

Det handlar om att digitalt hitta ”Word of Mouth” när det finns en brist på information bland närstående.

Det är därför extra viktigt att hitta ett sätt att få spridning online. Inte minst är det viktigt att utnyttja att vi faktiskt lever i en digital värld. Dagens Word of Mouth är inte densamma som gårdagens, men den fyller samma funktion och syfte.

Det är därför viktigt att uppmuntra dina kunder att sprida omdömen om dina produkter. Det kan enbart förbättra ditt företags trovärdighet, eftersom din egen åsikt inte kommer att spela någon roll då den enbart ses som ett “fult” sätt att sälja. Tvinga inte, men uppmuntra.

Ett bra sätt att göra detta på är att ansluta ditt företag till en sida som enbart behandlar recensioner och omdömen. Att finnas där tillsammans med andra recensioner kommer även det att öka ditt företags trovärdighet i och med att du redan från början är synlig på en trovärdig sida.

En trovärdig sida som i princip är byggd på andra människor som själva höjer rösten om ditt företag. Då är OmdömeStalle den där perfekta sidan, helt enkelt.

De har omdömen som berör alla tänkbara företag inom alla tänkbara branscher – vare sig det handlar om försäkringar och energi eller nätbutiker och finans, det finns något för alla att recensera. Din bransch finns med, men gör ditt företag det?

Extern skribent

Relaterat

Donera till NewsVoice

Du kan stötta Newsvoice via MediaLinq

Lämna ett svar