KONTROVERS. Virologen dr Li-Meng Yan hävdar att coronaviruset SARS CoV-2 skapades i ett laboratorium i Wuhan. Yan tvingades fly från Hong Kong eftersom hon riskerade att fängslas i Kina. En nobelpristagare i fysiologi har samma uppfattning, det är skapat i ett lab.
Se intervjun här med Li-Meng Yan
Dr Li-Meng Yan är medicine doktor och PhD anställd vid University of Hong Kong School of Public Health som är ett WHO-referenslab. Yan arbetade där tillsammans med ledande experter inom virologi. På laboratoriet genomförde Li-Meng Yan en undersökning på coronaviruset.
Hon fann att viruset är mycket mutagent och att det framställts vid ett militärt laboratorium kontrollerat av kinesiska Folkets befrielsearmé (FBA), det officiella namnet på Folkrepubliken Kinas militära styrkor.
Dr Li-Meng Yangs upptäckt mörkas
Hon uppger alltså att viruset inte kommer från en marknad i Wuhan och inte heller från naturen. Däremot skapades det nya coronaviruset med två virusstammar (ZXC21 och ZC45) från fladdermöss. Li-Meng Ya säger att hon hämtar uppgifter från CDC China, lokala läkare samt studier i virologi och immunologi.
Li-Meng Yan befinner sig nu på skyddad adress i USA där hon i samarbete med amerikanska forskare tar fram en rapport som snart ska publiceras. Den sägs bevisa att SARS CoV-2 skapades i ett laboratorium. Varje virus har ett fingeravtryck i DNA:t som bevisar härkomst, säger hon.
När Li-Meng Yan redovisade sina fynd för WHO och hennes chef i Hong Kong uppmanades hon att vara tyst och ”inte korsa den röda linjen”. Under hot om repressalier flydde Yan från Hong Kong till USA i april 2020. Hon kände sig manad att få ut fakta och offrade därför vänner och familj i hemlandet. I Kina iscensätts nu en omfattande destruktiv rykteshanteringskampanj för att smutsa Li-Meng Yans namn.
Nobelpristagare bakom HIV: SARS CoV-2 skapades i ett lab
Luc Montagnier uppger i ett fransk TV-program och i dokumentären Plandemic 2 att skickliga molekylärbiologer skapade SARS CoV-2. Luc Montagnier är en fransk forskare vid Institut Pasteur. Montagnier fick 2008 tillsammans med två kollegor nobelpriset i fysiologi för upptäckten av HIV-viruset.
Text: Torbjörn Sassersson, NewsVoice
Relaterat
- New York Post: Chinese virologist claims she has proof COVID-19 was made in Wuhan lab
- Tech Times: Chinese whistleblower to release scientific proof that coronavirus came from Wuhan lab
- AS.com: Li-Meng Yan: Chinese whistleblower to provide proof Covid-19 is a lab-based virus
- ITV: Virologist Dr. Li-Meng Yan claims coronavirus ’cover-up’ made her flee China
- PubMed: Genomic characterization and infectivity of a novel SARS-like coronavirus in Chinese bats
- Wikipedia: Li-Meng_Yan
- Wikipedia: Luc Montagnier
- Nobel Prize: Luc Montagnier – Interview
- NewsVoice: Coronaviruset kan ha “smitit” från forskningslab i Wuhan, Kina
Did ’Catastrophic Accident’ Start COVID-19?
https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2022/07/01/covid-19-accident.aspx
Did ’Catastrophic Accident’ Start COVID-19?
https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2022/07/01/covid-19-accident.aspx
Intressant tråd.
Tack Agneta och Marina för bra infallsvinklar.
Här kommer en till:
Angående 5G har jag noterat ett möjligt samband mellan test av välfärdsteknik på äldreboenden och ökad ”smittkälla”/ sjukdomsfall i flera kommuner som mottog bidrag från socialstyrelsen under 2018-2019 för införande av smart teknologi. Artikel finns här i NW om detta under Exprimentiell teknologi på äldreboenden.
Elektrosmogen (ökad och ändrad energiform) kan vara en del i ett sjukdomsförlopp som gett multisjuka nedsatt försvar?
Senaste routrarna från Telia med amerikansk teknologi (samma företag som tillverkar det kritiserade Rakel ) sänder med 5G och vad det innebär är väl att de inte sänder på 2.4 gigahertz utan på en högre frekvens?
Får ursäkta att jag inte vet mer ingående om hur stark strålningen faktiskt är från wifiuppkopplade toastolar, duschar och handtag men jag menar att summan av dessa olika installationer kan ge oönskade hälsoeffekter.
Läste en medicinsk forskningsrapport som handlade om nanomedicin där man under 30 minuter utsatte testperson/djur för 1.8 gigahertz och under försöket observerade att cellmembran blev genomsläppliga. Direkt efter försöket återgick membranen till att vara intakta.
Försöket öppnade upp för nanomedicinen som menade att man då kunde sätta paket med medicinen på nanopartiklarna som för med sig dem in i cellen.
Om vi utsätts för material eller luftföroreningar med nanopartiklar och samtidigt vistas nära höga frekvenser såsom 5G basstationer och routrar är väl frågan relevant. Hur påverkar det oss i längden? Kan nanomaterial passera blod och hjärnbarriären kan det även påverka blodcellers syreupptagningsförmåga? Skada lungornas blåsor/ aveoler (heter dem så?)
Jag har inte kontrollerat alla uppgifter fullt ut men förstått att spanska sjukans utbrott sammanföll med införandet av radar. Kan det vara så att våra bioelektriska system störs när nya frekvenser introduceras? Vad tror ni?
Intressant tråd.
Tack Agneta och Marina för bra infallsvinklar.
Här kommer en till:
Angående 5G har jag noterat ett möjligt samband mellan test av välfärdsteknik på äldreboenden och ökad ”smittkälla”/ sjukdomsfall i flera kommuner som mottog bidrag från socialstyrelsen under 2018-2019 för införande av smart teknologi. Artikel finns här i NW om detta under Exprimentiell teknologi på äldreboenden.
Elektrosmogen (ökad och ändrad energiform) kan vara en del i ett sjukdomsförlopp som gett multisjuka nedsatt försvar?
Senaste routrarna från Telia med amerikansk teknologi (samma företag som tillverkar det kritiserade Rakel ) sänder med 5G och vad det innebär är väl att de inte sänder på 2.4 gigahertz utan på en högre frekvens?
Får ursäkta att jag inte vet mer ingående om hur stark strålningen faktiskt är från wifiuppkopplade toastolar, duschar och handtag men jag menar att summan av dessa olika installationer kan ge oönskade hälsoeffekter.
Läste en medicinsk forskningsrapport som handlade om nanomedicin där man under 30 minuter utsatte testperson/djur för 1.8 gigahertz och under försöket observerade att cellmembran blev genomsläppliga. Direkt efter försöket återgick membranen till att vara intakta.
Försöket öppnade upp för nanomedicinen som menade att man då kunde sätta paket med medicinen på nanopartiklarna som för med sig dem in i cellen.
Om vi utsätts för material eller luftföroreningar med nanopartiklar och samtidigt vistas nära höga frekvenser såsom 5G basstationer och routrar är väl frågan relevant. Hur påverkar det oss i längden? Kan nanomaterial passera blod och hjärnbarriären kan det även påverka blodcellers syreupptagningsförmåga? Skada lungornas blåsor/ aveoler (heter dem så?)
Jag har inte kontrollerat alla uppgifter fullt ut men förstått att spanska sjukans utbrott sammanföll med införandet av radar. Kan det vara så att våra bioelektriska system störs när nya frekvenser introduceras? Vad tror ni?
Vad bra med sakliga argument i denna debatt igen på den sida du företräder, Agneta!
Och vad intressant att du tar upp chemtrails och 5G!
NÄR DET GÄLLER CHEMTRAILS:
Jag har sedan lång tid tillbaka lagt märke till att influenserna brukar koordinera med snöfall av finkornig snö. Denna typ av snö är så väsensskild från de stora snöflingor jag minns från förra seklet. Finkornig snö var då enbart ett fenomen uppe i fjällen.
Denna finkorniga snö består av väldigt små snöpartiklar som vi andas in – om vi inte använder någon form av munskydd.
Lite komiskt kanske – men jag kan berätta att jag sedan år tillbaka alltid använder någon form av munskydd när det snöar finkornig snö, eftersom jag inte vill andas in denna tungmetall-cocktail spetsad med mikroorganismer.
Sedan dess har jag heller inte drabbats av influensa.
NÄR DET GÄLLER 5G:
De filmer på människor som faller ihop på gatan i Wuhan som visades i början av den så kallade Corona-pandemin måste antingen vara fejkade eller också är de äkta men då beror människornas plötsliga kollaps på något annat än coronan.
Det är då ytterst intressant att notera att Wuhan just då hade färdigställt världens mest utbyggda 5G-nät. Sedan visade det sig att just de städer som hade långt utbyggd 5G som drabbades allra värst av corona -över hela världen.
En tillfällighet…?
Och vidare när det gäller 5G skulle jag vilja återge vad jag skrev på Lars Berns blogg under den signatur jag använt på de högkvalitativa bloggarna under ett flertal år – även här, innan det blev tvång att använda sitt eget namn – Savalle (sa vallée är franska och betyder hans dal)
”Savalle
24 augusti, 2020 kl. 10:08
Några reflektioner när det gäller vaccinet som Bill Gates här säger manipulerar cellernas gener:
Bill Gates patent som på denna teknik heter Patent WO/2020/060606 och det registrerades den 26 mars 2020. Avlägsnas nollorna i numret efter årtalet så kvarstår 666, som omnämns i Bibeln.
– En tillfällighet…?
Denna teknik bygger på användning av så kallade luciferaser.
”Luciferaser har fått användning i molekylärbiologin. ”Firefly luciferase”, som isolerats från en eldfluga, används som … Luciferaser är en klass av enzymer som förekommer hos organismer med bioluminiscens.”
https://lookformedical.com/sv/web/luciferaser-eldfluga
Benämningen luciferacer hänsyftar på Lucifer.
Luciferacer används inom molekylärbiologin på grund av sin känslighet för ljus.
5G är mikrovågor.
”Mikrovågor är ett trivialnamn för elektromagnetisk strålning inom de högre radiofrekvensbanden, d.v.s. kortare våglängd jämfört med ”vanliga” radiovågor (men längre våglängd jämfört med ljus och infraröd strålning).”
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mikrov%C3%A5gor
Mikrovågor är en form av ljus.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ljus
Och Gud sade: »Varde ljus»; och det vart ljus.
Människor som leker gudar…”
Nej det är nog ingen tillfällighet … att det cirkulerar rykten om 5G och Covid utan beror nog på Usas ansträngningar att hålla tillbaka Kina.
Dom har prövat det där med att fåglar ramlar ner döda och försökt skylla det på 5G också.
Det förvånar mig att folk så villigt suger i sig rykten som Usa har motiv att sprida.
Ja men konstigt förresten med massdöden av flytffåglar i New Mexico som man nyligen upptäckt. Vad kan det bero på???https://edition.cnn.com/2020/09/14/us/new-mexico-birds-died-migration-trnd/index.html
Vad bra med sakliga argument i denna debatt igen på den sida du företräder, Agneta!
Och vad intressant att du tar upp chemtrails och 5G!
NÄR DET GÄLLER CHEMTRAILS:
Jag har sedan lång tid tillbaka lagt märke till att influenserna brukar koordinera med snöfall av finkornig snö. Denna typ av snö är så väsensskild från de stora snöflingor jag minns från förra seklet. Finkornig snö var då enbart ett fenomen uppe i fjällen.
Denna finkorniga snö består av väldigt små snöpartiklar som vi andas in – om vi inte använder någon form av munskydd.
Lite komiskt kanske – men jag kan berätta att jag sedan år tillbaka alltid använder någon form av munskydd när det snöar finkornig snö, eftersom jag inte vill andas in denna tungmetall-cocktail spetsad med mikroorganismer.
Sedan dess har jag heller inte drabbats av influensa.
NÄR DET GÄLLER 5G:
De filmer på människor som faller ihop på gatan i Wuhan som visades i början av den så kallade Corona-pandemin måste antingen vara fejkade eller också är de äkta men då beror människornas plötsliga kollaps på något annat än coronan.
Det är då ytterst intressant att notera att Wuhan just då hade färdigställt världens mest utbyggda 5G-nät. Sedan visade det sig att just de städer som hade långt utbyggd 5G som drabbades allra värst av corona -över hela världen.
En tillfällighet…?
Och vidare när det gäller 5G skulle jag vilja återge vad jag skrev på Lars Berns blogg under den signatur jag använt på de högkvalitativa bloggarna under ett flertal år – även här, innan det blev tvång att använda sitt eget namn – Savalle (sa vallée är franska och betyder hans dal)
”Savalle
24 augusti, 2020 kl. 10:08
Några reflektioner när det gäller vaccinet som Bill Gates här säger manipulerar cellernas gener:
Bill Gates patent som på denna teknik heter Patent WO/2020/060606 och det registrerades den 26 mars 2020. Avlägsnas nollorna i numret efter årtalet så kvarstår 666, som omnämns i Bibeln.
– En tillfällighet…?
Denna teknik bygger på användning av så kallade luciferaser.
”Luciferaser har fått användning i molekylärbiologin. ”Firefly luciferase”, som isolerats från en eldfluga, används som … Luciferaser är en klass av enzymer som förekommer hos organismer med bioluminiscens.”
https://lookformedical.com/sv/web/luciferaser-eldfluga
Benämningen luciferacer hänsyftar på Lucifer.
Luciferacer används inom molekylärbiologin på grund av sin känslighet för ljus.
5G är mikrovågor.
”Mikrovågor är ett trivialnamn för elektromagnetisk strålning inom de högre radiofrekvensbanden, d.v.s. kortare våglängd jämfört med ”vanliga” radiovågor (men längre våglängd jämfört med ljus och infraröd strålning).”
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mikrov%C3%A5gor
Mikrovågor är en form av ljus.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ljus
Och Gud sade: »Varde ljus»; och det vart ljus.
Människor som leker gudar…”
Agneta, jag håller med dig i mycket det du skriver men det finns några kommentarer jag gärna vill ge.
Jag ger respons på ditt inlägg och börjar med stycke 1:
Luc Montagnier sade i fransk TV redan i april 2020, att de hade isolerat Sars-Cov-2 viruset i Pasteu-institutet i Paris redan i slutet på januari. Han sade att han ”ingår i en liten grupp, som har undersökt viruset och de har kommit fram till att ursprungsviruset är ett coronavirus från fladdermus…”. Alltså jag undrar vad det där kommer ifrån, det som dr Kaufman med flera säger att viruset inte har isolerats.
Stycke 2: Ja det är väl ganska välkänt vid det här laget att testerna har visat felaktiga resultat. Tanzanias president Joh Magufuli som är lärare och kemist, blev nog ganska rejält irriterad när testresultat kom tillbaka och visade att papaya, fågel och get testade positivt för Covid 19. Han menade att när sådana här saker händer ”pågår ett smutsigt spel bland dessa tester”.
Stycke 3: Håller med dig, utan den här skrämseln för virus som har pågått i många år, skulle de inta ha kunnat blåst upp denna bluff till pandemi. Men ändock, folk har blivit sjuka, inte många har dött förutom vanvård på äldreboende och multisjuka, men det har gått en svårare influensa i år med andnöd bland annat. Och det har också tagit tid för kanske 1 av 10 att tillfriskna. En del är fortfarande sjuka, efter flera månader. Det behövs nog en sjuka av något slag att skylla på om ”dom” samtidigt ska kunna fabricera en pandemi.
Stycke 4: Det censureras vilt just nu på nätet. Något som också har censurerats är botemedel och stärkande terapier mot Corona. Det har inte gått att skriva att klorokinin och zink häver corona och patienten tillfrisknar på några dagar, utan att det har tagits bort från fb. Eller hur, visst är det också konstigt?
Stycke 5:
Samma sak med HIV och Aids som med Corona och Covid 19 kanske? De som har haft influensa under vintern och våren vet att det var en väldigt märklig influenssa. jag hade själv en släng och jag har aldrig i hela mitt liv varit med om någonting liknande. Och samma med Aids, det är 100 procent sant att det var många som fick en immunbristsjukdom där de vita blodkropparna minskade i antal och patienten kunde få sjukdomar som man vanligtvis inte får, om immunförsvaret fungerar. Det går inte att förneka att Aids finns och att det var något som förstörde de vita blodkropparna och sjukdomen var förvärvad på något sätt. Och det går inte heller att förneka att i år hade vi en väldigt märklig influensa, där det fortfarande finns människor som efter flera månader fortfarande lider av sviterna efter den.
Det är kanske är så det blir om virus tillverkas i laboratorium – det blir en väldigt förvirrande sjukdom med många sjukdomssymptom.
Förresten vet du om att homeopater runt världen har behandlat Covid 19 med homeopati med framgång. De vanligaste homeopatiska medlen är bland annat: Aconitum, Phos-acidum, Bryonia, Ant-t, Merc, Ars, Euphatorium, Gelsemium, Phos, Sulphur och Hepar sulphur plus några till som också kan användas beroende på individuell symptombild. Alla dessa medel ges givetvis inte till varje patient utan det är symptombilden som bestämmer valet av medel. En eller flera kan vara aktuella för att bota en person men även andra medel som inte räknades upp här kunde också vara aktuella.
Mycket bra i sak Marina. Men jag är ännu petigare när jag skriver. Makten försöker också förvirra med ett Orwellskt språk. Eftersom Corona epidemin är fullt jämförbar med en ”vanlig” säsongsinfluensa föredrar jag att kalla den en plandemi = en planerad hysteri som blåsts upp för att uppnå först rädsla, sedan mer.
Likadant med beteckningen Covid 19 . Det hade beteckningen SARS2 – n CoV 19 först. WHO med Andros i spetsen döpte om den.
Covid 19 kan mycket väl innehålla ett dolt språk : C Ovid 19 = Se lammen (Ovid) gå till underkastelse (19). Dvs Andros, Gates m.fl ser oss som offerlamm som ska föras till slaktbänken.
En djupare analys gjorde jag i juli i år : https://almanova.eu/vitbok-om-corona-i-sverige/ Och där delar Du, Marina, och jag de flesta slutsatser. Men där finns också underbyggt med referenser de fakta som tas fram.
I samband med detta fann jag också att Agneta Norlin redan i maj tog fram sitt specialkort Kary Mullis och jag replikerade då med Duesberg – Nu känner du inte ens till Duesberg. Då ifrågasätter jag faktiskt din agenda. Jag tycker du ska klart ska säga ifrån om du är medveten förvillare eller äkta sanningssökare. På fyra månader har du haft chansen att kontrollera vissa saker, men underlåtit detta, men fortsätter trots det att sprida förvillande frågor.
Marina Szöges
Jag har bara en kommentar.
Du har väldigt stor tro på en vetenskap som gjort allt för att baktala, vill förbjuda, förstöra för Homeopater att utföra sin fantastiska läkemetod? Varför frågar jag mig.
Ett sista halmstrå i din argumentation, Kjell…?
Nejdå Hans Dahl. Jag har diskuterat detta med Marina Szöges flera gånger och jag kommer ingen vart vad jag än säger så det känns menlöst. Men Läs gärna Agneta Norlins kommentarer som jag håller med om, hon är duktig. Passar på att tacka för länkarna, Tack Agneta.
En väldigt viktig sak har i alla fall du och Marina gemensamt – vetskapen om homeopatins fantastiska läkemetod.
Denna diskussion om virus är ytterst intressant och jag hoppas att du, Kjell, återgår till saklig argumentering!
Frågan som Marina ställer högre upp här i kommentarsfälten väntar på ett svar av er som tagit lärdom av dr Andrew Kaufman & Co:
”Om virus inte smittar, vad är det då som till exempel orsakar mässlingen, röda hund och vinterkräksjuka?”
Tom Cowan kan detta med att förklara hur vi blir sjuka i influensa eller vad vi ska kalla det för. Han förklarar det mycket bättre än vad jag kan. Gå gärna in på hans sida där finns många videos om vår tids sjukdomar eller förgiftningar.
https://www.youtube.com/watch?v=6jbTEoJAcNU
Kjell Homsten, det var ett väldigt intressant klipp du skickade länk på. Jag har lyssnat igenom det, plus videon innan. Det Tom Cowan säger stödjer faktiskt att sjukdomar kan smitta i vissa lägen och skapa hälsoproblem. Dessa hälsoproblem är reaktion på exosomernas energifält som innehåller meddelande.
Tom Cowan är insatt i energiernas effekt på fysisk materia. Bland annat säger han att en atom enligt vetenskapen består av 99.9% av ingenting. Detta är löjligt säger han och menar att en atom utöver fysisk materia består av ”waves”, alltså fält av energier. Och jag håller med, det är givetvis så att en atom, en cell en organism inte bara är en fysisk klump, utan är något mycket mer också.
Cowan tar som exempel en studie utförd på möss, där några fick ett giftämne som skapar inflammation i levern. De förgiftade mössen utsöndrade exosomer. Sedan när man utsatte friska möss för dessa exosomer, fick de också leverinflammation. Denna reaktion tar jag som ett tecken på att exosomer KAN smitta. Och sedan spelar det ju ingen roll om man kallar detta smittämne för exosom eller virus. Men egentligen är det alltså inte den lilla exosomens fysiska materia som smittar utan det är energifältet som kommer med exosomen.
Alltså exosomer/virus kan smitta vidare till dem som är mottagliga. Och eftersom väldigt många i världen idag äter sämre mat, andas in aluminium och många har näringsbrister och d-vitaminbrister är vi mottagliga för att få virussjukdomar/meddelande från exosomer. Meddelandet är alltså ”vågor” mellan materien, som materia kommunicerar med. Även en exosom/virus är en liten pryl som kan kommunicera, eller snarare har ett meddelande, som skickas som ett brev ut till andra levande celler/vävnad/varelsen7människor, som delar samma livsrum .
Så tack för länken Kjell. Videon var väldigt klargörande. jag rekommenderar dig att se den igen.
Marina, vad beträffar att virus kunnat isoleras är jag inte expert utan förlitar mig på vad andra har kommit fram till. Jag har lyssnat på Andy Kaufman, David Crowe, https://theinfectiousmyth.com/book/CoronavirusPanic.pdf
Stephan Lanka och kanske några till jag inte kommer på just nu. Vad jag förstår så handlar det om att man inte kunnat uppfylla Kochs postulat. Tror David Crows sida ger bäst svar på det så hänvisar dit.
2. Testerna därom finns det mycket att läsa. Jag läste bla tidigt en kinesisk studie som jag tror dragits tillbaka nu (oklart varför). Där kunde man tydligt se det många vittnar om det är att en och samma individ kan få såväl positivt som negativt svar vid olika tidpunkter och med eller utan symtom. Vad säger ett sånt test egentligen då? Länkar igen till en bra artikel. https://off-guardian.org/2020/06/27/covid19-pcr-tests-are-scientifically-meaningless/
3.Angående att många blir långvarigt sjuka efter att ha haft en ”influensa” (eller nu covid 19). Det är inte ett nytt fenomen har hänt andra år också. Har själv en bekant med just den erfarenheten som fortfarande är långtidssjukskriven efter en influensa det är fler år sen nu. Kanske är det fler i år som drabbats av det? Varför har jag inget tydligt svar på. Vad som orsakar andnöden vet jag inte heller. Finns ju tankar om 5G påverkan (som påverkar syremolekylen syreupptagningen om jag förstått rätt). Finns andra tankar om chemtrail påverkan. Vet för lite om det. Vet bara att Wuhan är känt för dålig luft och mycket luftvägsbesvär till följd av det, så också norra Italien tex. En del har sett statistiska samband med influensavaccination bland äldre och dödsfall i covid 19. Kan vara flera komponenter tänker jag. Symtomen är väldigt många och olika för covid 19. Det gör att jag tvivlar på EN och samma sjukdom. Och så alla ekonomiska incitament för att regisrtera patienter som covid sjuka. Och ekonomiska mutor för att införa lockdown etc till länder (ledare) som Vitrysslands president skvallrat om från IMF och Wolrkd Bank. Vad har de (IMF WB) med ett virus att göra? Det om ngt tycker jag visar att p(l)andemin inte har med ett virus att göra utan det handlar om ekonomin (den skuldmättade) och makt och kontroll.
4. Censuren är väldigt tydlig. Det är starka ekonomiska intressen som styr. Man vill sälja nya dyra läkemedel (remdesivir) inte gamla billiga (klorokin) eller ”alternativa” c-vitamin (intav), d-vitamin, zink, homeopati etc Och nya vaccin helst de som Gates investerat i (RNA teknik). Ryssarna har redan tagit fram ett vaccin det baktalas och misstänkliggörs, Trump säger att de ska ha ett vaccin till november det misstänkliggörs av samma krafter. (Själv vill jag inte ha ngt vaccin). Det är ett informationskrig och ett politiskt spel. Factchecking tycker jag är ett skämt faktagranskarna ägs eller drivs av samma intressen (”Deep state”) Finns flera som undersökt dessa faktagranskare vilka de är och vilka som finansierar dem.
5. Vad gäller AIDS är jag lite för dåligt påläst. Men har sett flera studier på par i relation (heterosexuella) där ena parten varit positiv (vet ej om de alla haft symtom på sjukdom tror inte det) där man sett att ingen smittat sin partner! Testet (PCR) hade lika fel då som nu och att positiv testning inte var liktydigt med att man var sjuk och det ledde till att många tog sitt liv eller fick livet ”förstört”. Symtombilden är också där komplex. En sjukdom? I gayvärlden användes droger som delvis kunde förklara varför så många i den communityn drabbades av vissa symtom (en allmän ohälsa).
Vet att jag hört rykten om att man påståtts genom vaccin i Afrika försökt sprida sjukdom (AIDS). Om det är sant eller inte kan jag inte avgöra. Såg en dokumentär om Hammarskjöld på SVT där en man som påstod sig arbeta för MI5/6 och CIA sa att han jobbat med att via hälsostationer erbjuda vaccin gratis till fattiga afrikaner som skulle ge AIDS. Gates har varit kritiserad i flera länder för att ha spritt vaccin som gjort kvinnor sterila etc. Många anklagar honom för att vara del av en depopulationsagenda och hans far var högt uppsatt i organisationen Planned Parenthood som man kan googla på om man vill veta mer.
Det som vi kallar virus verkar finnas överallt och har funnits längre än vad vi har troligen. Om de vore dödliga skulle vi redan vara borta som art. Jag tycker helt enkelt att det är mer logiskt att de aktiveras när omständigheterna är ”de rätta”, de har en roll att fylla. Om virus är dödliga och muterar så snabbt som man säger borde det ständigt finnas dödliga virus i omlopp. Det man gör i lab är väl att man byter ut en bit genetisk kod mot en annan i ett genetiskt material (RNA sträng). Det kan man kanske injicera och få något destruktivt att hända men att det kan överföras mellan människor tror jag inte finns belagt. Lika lite som man kan återinfektera djur eller människor i försök. Länk till PHR vol 73 no 2 (1958) s 171 om försöket med fångar som skulle smittas med spanska sjukan. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1951634/?page=7
Oavsett detaljer i mekanismen
Ang spridningen i Afrika
Från maj i år med Edward Hoopers senaste sammanfattning. Hävdar att eminenta forskare medverkat till mörkläggningen. Med böcker där dom felaktigt påstår att den förklaring av ursprunget Hooper citerar skulle ha motbevisats.
http://www.aidsorigins.com/welcome-to-the-new-aids-origins-site/#more-213
Jag gissar att BLM bla även får till verkan att det avleder uppmärksamhet från västs krig mot afrikanerna I AFRIKA!
Agneta, jag håller med dig i mycket det du skriver men det finns några kommentarer jag gärna vill ge.
Jag ger respons på ditt inlägg och börjar med stycke 1:
Luc Montagnier sade i fransk TV redan i april 2020, att de hade isolerat Sars-Cov-2 viruset i Pasteu-institutet i Paris redan i slutet på januari. Han sade att han ”ingår i en liten grupp, som har undersökt viruset och de har kommit fram till att ursprungsviruset är ett coronavirus från fladdermus…”. Alltså jag undrar vad det där kommer ifrån, det som dr Kaufman med flera säger att viruset inte har isolerats.
Stycke 2: Ja det är väl ganska välkänt vid det här laget att testerna har visat felaktiga resultat. Tanzanias president Joh Magufuli som är lärare och kemist, blev nog ganska rejält irriterad när testresultat kom tillbaka och visade att papaya, fågel och get testade positivt för Covid 19. Han menade att när sådana här saker händer ”pågår ett smutsigt spel bland dessa tester”.
Stycke 3: Håller med dig, utan den här skrämseln för virus som har pågått i många år, skulle de inta ha kunnat blåst upp denna bluff till pandemi. Men ändock, folk har blivit sjuka, inte många har dött förutom vanvård på äldreboende och multisjuka, men det har gått en svårare influensa i år med andnöd bland annat. Och det har också tagit tid för kanske 1 av 10 att tillfriskna. En del är fortfarande sjuka, efter flera månader. Det behövs nog en sjuka av något slag att skylla på om ”dom” samtidigt ska kunna fabricera en pandemi.
Stycke 4: Det censureras vilt just nu på nätet. Något som också har censurerats är botemedel och stärkande terapier mot Corona. Det har inte gått att skriva att klorokinin och zink häver corona och patienten tillfrisknar på några dagar, utan att det har tagits bort från fb. Eller hur, visst är det också konstigt?
Stycke 5:
Samma sak med HIV och Aids som med Corona och Covid 19 kanske? De som har haft influensa under vintern och våren vet att det var en väldigt märklig influenssa. jag hade själv en släng och jag har aldrig i hela mitt liv varit med om någonting liknande. Och samma med Aids, det är 100 procent sant att det var många som fick en immunbristsjukdom där de vita blodkropparna minskade i antal och patienten kunde få sjukdomar som man vanligtvis inte får, om immunförsvaret fungerar. Det går inte att förneka att Aids finns och att det var något som förstörde de vita blodkropparna och sjukdomen var förvärvad på något sätt. Och det går inte heller att förneka att i år hade vi en väldigt märklig influensa, där det fortfarande finns människor som efter flera månader fortfarande lider av sviterna efter den.
Det är kanske är så det blir om virus tillverkas i laboratorium – det blir en väldigt förvirrande sjukdom med många sjukdomssymptom.
Förresten vet du om att homeopater runt världen har behandlat Covid 19 med homeopati med framgång. De vanligaste homeopatiska medlen är bland annat: Aconitum, Phos-acidum, Bryonia, Ant-t, Merc, Ars, Euphatorium, Gelsemium, Phos, Sulphur och Hepar sulphur plus några till som också kan användas beroende på individuell symptombild. Alla dessa medel ges givetvis inte till varje patient utan det är symptombilden som bestämmer valet av medel. En eller flera kan vara aktuella för att bota en person men även andra medel som inte räknades upp här kunde också vara aktuella.
Marina, vad beträffar att virus kunnat isoleras är jag inte expert utan förlitar mig på vad andra har kommit fram till. Jag har lyssnat på Andy Kaufman, David Crowe, https://theinfectiousmyth.com/book/CoronavirusPanic.pdf
Stephan Lanka och kanske några till jag inte kommer på just nu. Vad jag förstår så handlar det om att man inte kunnat uppfylla Kochs postulat. Tror David Crows sida ger bäst svar på det så hänvisar dit.
2. Testerna därom finns det mycket att läsa. Jag läste bla tidigt en kinesisk studie som jag tror dragits tillbaka nu (oklart varför). Där kunde man tydligt se det många vittnar om det är att en och samma individ kan få såväl positivt som negativt svar vid olika tidpunkter och med eller utan symtom. Vad säger ett sånt test egentligen då? Länkar igen till en bra artikel. https://off-guardian.org/2020/06/27/covid19-pcr-tests-are-scientifically-meaningless/
3.Angående att många blir långvarigt sjuka efter att ha haft en ”influensa” (eller nu covid 19). Det är inte ett nytt fenomen har hänt andra år också. Har själv en bekant med just den erfarenheten som fortfarande är långtidssjukskriven efter en influensa det är fler år sen nu. Kanske är det fler i år som drabbats av det? Varför har jag inget tydligt svar på. Vad som orsakar andnöden vet jag inte heller. Finns ju tankar om 5G påverkan (som påverkar syremolekylen syreupptagningen om jag förstått rätt). Finns andra tankar om chemtrail påverkan. Vet för lite om det. Vet bara att Wuhan är känt för dålig luft och mycket luftvägsbesvär till följd av det, så också norra Italien tex. En del har sett statistiska samband med influensavaccination bland äldre och dödsfall i covid 19. Kan vara flera komponenter tänker jag. Symtomen är väldigt många och olika för covid 19. Det gör att jag tvivlar på EN och samma sjukdom. Och så alla ekonomiska incitament för att regisrtera patienter som covid sjuka. Och ekonomiska mutor för att införa lockdown etc till länder (ledare) som Vitrysslands president skvallrat om från IMF och Wolrkd Bank. Vad har de (IMF WB) med ett virus att göra? Det om ngt tycker jag visar att p(l)andemin inte har med ett virus att göra utan det handlar om ekonomin (den skuldmättade) och makt och kontroll.
4. Censuren är väldigt tydlig. Det är starka ekonomiska intressen som styr. Man vill sälja nya dyra läkemedel (remdesivir) inte gamla billiga (klorokin) eller ”alternativa” c-vitamin (intav), d-vitamin, zink, homeopati etc Och nya vaccin helst de som Gates investerat i (RNA teknik). Ryssarna har redan tagit fram ett vaccin det baktalas och misstänkliggörs, Trump säger att de ska ha ett vaccin till november det misstänkliggörs av samma krafter. (Själv vill jag inte ha ngt vaccin). Det är ett informationskrig och ett politiskt spel. Factchecking tycker jag är ett skämt faktagranskarna ägs eller drivs av samma intressen (”Deep state”) Finns flera som undersökt dessa faktagranskare vilka de är och vilka som finansierar dem.
5. Vad gäller AIDS är jag lite för dåligt påläst. Men har sett flera studier på par i relation (heterosexuella) där ena parten varit positiv (vet ej om de alla haft symtom på sjukdom tror inte det) där man sett att ingen smittat sin partner! Testet (PCR) hade lika fel då som nu och att positiv testning inte var liktydigt med att man var sjuk och det ledde till att många tog sitt liv eller fick livet ”förstört”. Symtombilden är också där komplex. En sjukdom? I gayvärlden användes droger som delvis kunde förklara varför så många i den communityn drabbades av vissa symtom (en allmän ohälsa).
Vet att jag hört rykten om att man påståtts genom vaccin i Afrika försökt sprida sjukdom (AIDS). Om det är sant eller inte kan jag inte avgöra. Såg en dokumentär om Hammarskjöld på SVT där en man som påstod sig arbeta för MI5/6 och CIA sa att han jobbat med att via hälsostationer erbjuda vaccin gratis till fattiga afrikaner som skulle ge AIDS. Gates har varit kritiserad i flera länder för att ha spritt vaccin som gjort kvinnor sterila etc. Många anklagar honom för att vara del av en depopulationsagenda och hans far var högt uppsatt i organisationen Planned Parenthood som man kan googla på om man vill veta mer.
Det som vi kallar virus verkar finnas överallt och har funnits längre än vad vi har troligen. Om de vore dödliga skulle vi redan vara borta som art. Jag tycker helt enkelt att det är mer logiskt att de aktiveras när omständigheterna är ”de rätta”, de har en roll att fylla. Om virus är dödliga och muterar så snabbt som man säger borde det ständigt finnas dödliga virus i omlopp. Det man gör i lab är väl att man byter ut en bit genetisk kod mot en annan i ett genetiskt material (RNA sträng). Det kan man kanske injicera och få något destruktivt att hända men att det kan överföras mellan människor tror jag inte finns belagt. Lika lite som man kan återinfektera djur eller människor i försök. Länk till PHR vol 73 no 2 (1958) s 171 om försöket med fångar som skulle smittas med spanska sjukan. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1951634/?page=7
Ärligt talat jag förstår inte Kjell och Agnetas envishet i att bortförklara virus och då i samma andetag bortförklara Coronavirusets virulens. De anser sig veta mer än prof Luc Montagnier, professor Nikolai Petrovsky från Australien och prof och Augus Dalgleish och norrmannen Birger Sörensen samt också modiga dr Judy Mikovits. Visst kan professorer och forskare ha fel, men bevisen för att Sars-Cov-2 är litet väl stora, för att bara avfärdas.
Det är många som förstått att åtgärderna för den s.k. pandemin är överdriven och att människor reagerar olika på virus och andra mikroorganismer. Men från den insikten till att förneka att mikroorganismer kan orsaka sjukdomar, är till att dra för snabba slutsatser anser jag.
För om det finns en misstanke att farliga virus tillverkas i laboratorium, så måste detta undersökas och sanningen måste fram. Om allt för många snurrar in på den nya virushypotesen, att virus inte finns och inte smittar, finns risk att vi människor går maktelitens agenda till mötes.
Jag frågar Kjell och Agneta borde det inte vara bättre att vi tar reda på om viruset, alltså Sars-Cov-2 är tillverkat i laboratorium eller inte, än att fortsätta blåneka att virus finns? För tänk om det är så att virus i vissa lägen kan göra folk sjuka. Om så är fallet behöver vi lära oss mer om virus och hur vi ska skydda oss. Och framförallt, i framtiden ska det inte få tillverkas farliga virus i s.k. säkerhetslabb som sedan kan smita ut, antingen av misstag eller avsiktligt.
För det första vill jag säga att jag blånekar jag inte. Jag har aldrig sagt att jag är tvärsäker. Tycker bara att det finns så mycket som är ologiskt och inkonsekvent med virus hypotesen och det saknas vetenskapliga belägg. Framförallt för att man inte kan isolera ett virus och därför alltså inte skilja det från cellen. Hur kan man då veta att det kan spridas? Hur vet man att det ORSAKAR sjukdom inte bara är en del av den?
Det har ju inget eget liv (viruset) ändå talar man om avdöda virus i samband med vaccin?? Konstigt.
Sen är det konstigt att Sars Cov-2 verkar finnas hos så många t.o.m. frukter och djur eller iaf den bit genetiskt material som testet söker efter. Vad betyder det? Eller vad säger det om testet eller testresultaten?
Om det inte finns något virus eller om vi inte trodde på virusteorin om att det finns ett farligt virus som smittar så hade ju ingen av den här skräckpropagandan och skrämseln som vi blivit utsatta för genom media och myndigheter haft någon effekt. Åtgärderna hade inte kunnat argumenteras för och vi hade inte haft någon nedstängning av världsekonomin. Så det är väl snarare virus hypotesen och tron på farliga virus som gör det möjligt för makteliten att få igenom sin agenda som jag ser det.
Den som vill ifrågasätta virus hypotesen som Dr Andy Kaufman blir borttagen från YT och andra sociala medier. Det visar väl på att det finns krafter som tycker att den diskussionen är hotfull. Varför då? Om man vill söka sanningen så måste man vara öppen för alla vägar pröva dem och tänka brett.
Jag tror att det är så här med virus hypotesen som det är med mycket vetenskap att det vilar på antaganden som har blivit sanningar men egentligen aldrig bevisats. Jag tänker på vad Kary Mullis sa (PCR testets skapare) hur han blev varse att HIV kanske inte orsakade AIDS. Han skulle skriva ett vetenskapligt ”paper” och skulle inleda med att HIV orsakar AIDS (som alla vet…) men han behövde en referens (en källa) efter som det var ett vetenskapligt arbete. Men han kunde inte hitta någon. Han frågade alla han kände och andra framstående HIV forskare däribland Luc Montagnier men inte ens han kunde ge honom en källa till det påståendet. https://www.youtube.com/watch?v=IifgAvXU3ts
Jens Jerndal fd. Diplomat skriver hos H.Makow och säger rent ut ”Hur kan vi förklara att nästan alla så kallade suveräna länder – de flesta som påstår sig vara demokratier – följde kommandot att låsa hela landet med ett ord från en internationell hälsovårdsorganisation … Utan att rådfråga sin egen befolkning eller göra sin egen forskning och överläggningar om de enorma långsiktiga konsekvenserna och de otroliga kostnaderna som de orsakar. Är det ett bevis på att vi redan har en hemlig världsregering, och VI FOLKET har inte ens märkt det? ”
Läs artikeln : https://www.henrymakow.com/2020/09/motive-monumental-scam.html
Fortfarande är det så att den svenska patologen som obducerat döda i covid 19 inte kunde hitta några spår av infektion i vävnaderna ej heller några specifika antikroppar mot viruset. Såna fynd eller brist på fynd kan man inte bortförklara. Man måste söka bredare och hitta andra orsaker. Jag tror inte virus orsakar några sjukdomar! De är möjligen en del av sjukdomsprocessen och det är därför observationerna inte stämmer. Verkligheten bekräftar inte hypotesen. Det ä också därför som man måste ta till såna förklaringar som att asymtomatiska smittar när man inte hittar kontakt men annan sjuk hos alla som blivit sjuka. När ska vi sluta bortförklara saker när hypotesen inte stämmer med verkligheten? Om hypotesen inte stämmer behöver man pröva en annan hypotes!
Riktigt. För ”virus” är ingetr externt som hoppar på oss och ”smittar”. Marina Szöges har aldrig förstått grundläggande verklighet kring den falska virusgrejen.
Ärligt talat jag förstår inte Kjell och Agnetas envishet i att bortförklara virus och då i samma andetag bortförklara Coronavirusets virulens. De anser sig veta mer än prof Luc Montagnier, professor Nikolai Petrovsky från Australien och prof och Augus Dalgleish och norrmannen Birger Sörensen samt också modiga dr Judy Mikovits. Visst kan professorer och forskare ha fel, men bevisen för att Sars-Cov-2 är litet väl stora, för att bara avfärdas.
Det är många som förstått att åtgärderna för den s.k. pandemin är överdriven och att människor reagerar olika på virus och andra mikroorganismer. Men från den insikten till att förneka att mikroorganismer kan orsaka sjukdomar, är till att dra för snabba slutsatser anser jag.
För om det finns en misstanke att farliga virus tillverkas i laboratorium, så måste detta undersökas och sanningen måste fram. Om allt för många snurrar in på den nya virushypotesen, att virus inte finns och inte smittar, finns risk att vi människor går maktelitens agenda till mötes.
Jag frågar Kjell och Agneta borde det inte vara bättre att vi tar reda på om viruset, alltså Sars-Cov-2 är tillverkat i laboratorium eller inte, än att fortsätta blåneka att virus finns? För tänk om det är så att virus i vissa lägen kan göra folk sjuka. Om så är fallet behöver vi lära oss mer om virus och hur vi ska skydda oss. Och framförallt, i framtiden ska det inte få tillverkas farliga virus i s.k. säkerhetslabb som sedan kan smita ut, antingen av misstag eller avsiktligt.
För det första vill jag säga att jag blånekar jag inte. Jag har aldrig sagt att jag är tvärsäker. Tycker bara att det finns så mycket som är ologiskt och inkonsekvent med virus hypotesen och det saknas vetenskapliga belägg. Framförallt för att man inte kan isolera ett virus och därför alltså inte skilja det från cellen. Hur kan man då veta att det kan spridas? Hur vet man att det ORSAKAR sjukdom inte bara är en del av den?
Det har ju inget eget liv (viruset) ändå talar man om avdöda virus i samband med vaccin?? Konstigt.
Sen är det konstigt att Sars Cov-2 verkar finnas hos så många t.o.m. frukter och djur eller iaf den bit genetiskt material som testet söker efter. Vad betyder det? Eller vad säger det om testet eller testresultaten?
Om det inte finns något virus eller om vi inte trodde på virusteorin om att det finns ett farligt virus som smittar så hade ju ingen av den här skräckpropagandan och skrämseln som vi blivit utsatta för genom media och myndigheter haft någon effekt. Åtgärderna hade inte kunnat argumenteras för och vi hade inte haft någon nedstängning av världsekonomin. Så det är väl snarare virus hypotesen och tron på farliga virus som gör det möjligt för makteliten att få igenom sin agenda som jag ser det.
Den som vill ifrågasätta virus hypotesen som Dr Andy Kaufman blir borttagen från YT och andra sociala medier. Det visar väl på att det finns krafter som tycker att den diskussionen är hotfull. Varför då? Om man vill söka sanningen så måste man vara öppen för alla vägar pröva dem och tänka brett.
Jag tror att det är så här med virus hypotesen som det är med mycket vetenskap att det vilar på antaganden som har blivit sanningar men egentligen aldrig bevisats. Jag tänker på vad Kary Mullis sa (PCR testets skapare) hur han blev varse att HIV kanske inte orsakade AIDS. Han skulle skriva ett vetenskapligt ”paper” och skulle inleda med att HIV orsakar AIDS (som alla vet…) men han behövde en referens (en källa) efter som det var ett vetenskapligt arbete. Men han kunde inte hitta någon. Han frågade alla han kände och andra framstående HIV forskare däribland Luc Montagnier men inte ens han kunde ge honom en källa till det påståendet. https://www.youtube.com/watch?v=IifgAvXU3ts
Det är bra att Li Meng Yan får vittna om detta, men eftersom hon arbetade i HongKong så är hennes vittnesmål inte direkt inifrån. Hon är alltså bara en pusselbit i denna härva. Men man bör i samma andetag också föra fram de intressen USAs biovapenmilitärer hade i Wuhan. De finansierade ju bland annat Shi Zheng-Li s mer än 15-åriga forskning på att göra Coronavirus hos fladdermöss genmanipulerade (rekombinerade). Hon arbetade förutom i Whan också tidvis på amerikanska universitet . En del av detta tas upp i en indisk stor tidning: https://www.newsweek.com/dr-fauci-backed-controversial-wuhan-lab-millions-us-dollars-risky-coronavirus-research-1500741
När det gäller Sassersson publikation här så säger han att det är EN Nyhet.
Ja det är bara EN nyhet bland flera andra. Vi gjorde faktiskt , inför kamera en bandning om vilka frågor som borde ställas om ursprung redan i februari i år. Den nyheten då, långt före Luc Montagnier gick ut med sitt expertutlåtande, har ännu inte publicerats. Den äger fortfarande sin giltighet men då måste det också tydligt sättas ut när den gjordes. Flera pusselbitar har sedan dess visats upp.
Till Agneta Norlin så tycker jag du ska gå till biblioteket och söka upp min bok om Aids från 1992 (Fjärrlån) , eftersom jag ser att du är sanningssökare. Men denna recensionen är också bra: http://www.piahellertz.com/AIDS.pdf
Ingemar Ljungqvist
Såg du min fråga om Edward Hoopers tes om AIDS eventuella ursprung i dess tidigaste fas i slutet av 1950-talet? Jag har frågat dig flera ggr förut men du har väl inte sett det.
Jag är intresserad av om du håller med om att det som skett senare kan ha varit delvis avsiktligt vilseledande även i andra fall än för Duesberg’s tes. Inklusive påståenden om militära biostridsmedel.
Beträffande den föreliggande artikeln
Prominenta amerikanska virologer är ytterst kritiska mot Yan’s forskning och det framkommer även att den NGO som nämns på hennes rapport är Steve Bannons
https://www.rt.com/usa/500862-covid-man-made-china-virologists/
Jag svarade nyss ovan på din Hooper fråga. Scrolla upp. Kan väl lägga till att Uganda och Sydafrika var de första länderna i Afrika att fastlägga starten för Aids redan 1982.
Din RT artikel var till delar klargörande. Men,men att Yang attackeras hårt från etablerade virologer är ett vanligt fenomen. Det skrået när de arbetar för anslag vet vad de kan säga. De som säger för mycket riskerar att mista livet.
Ber om ursäkt att jag missade ditt förra svar, och har kommenterat där nu; jag får aldrig uppdateringar från newsvoice trots att jag alltid kryssar för det alternativet.
(Jag misstänker inte red för att ligga bakom)
Följande länk beskriver vilka som ligger bakom de två NGOer som stod angiven på Yan’s preprint
https://www.nbcnews.com/politics/justice-department/who-chinese-mogul-who-owns-boat-steve-bannon-was-busted-n1237511
Debatten handlar ju både om för och emot konstgjord bakgrund till viruset och huruvida Usa avsiktligt arrangerade för att det skulle se ut att emanera från Kina.
Om Usa vore oskyldiga varför förbjöd dom länge tester av det i Usa?
För att inte skapa onödig oro?
Nej för Usa påstod bakom kulisserna att det var ett farligt virus, samtidigt med att tester förbjöds.
Jens Jerndal fd. Diplomat skriver hos H.Makow och säger rent ut ”Hur kan vi förklara att nästan alla så kallade suveräna länder – de flesta som påstår sig vara demokratier – följde kommandot att låsa hela landet med ett ord från en internationell hälsovårdsorganisation … Utan att rådfråga sin egen befolkning eller göra sin egen forskning och överläggningar om de enorma långsiktiga konsekvenserna och de otroliga kostnaderna som de orsakar. Är det ett bevis på att vi redan har en hemlig världsregering, och VI FOLKET har inte ens märkt det? ”
Läs artikeln : https://www.henrymakow.com/2020/09/motive-monumental-scam.html
Fortfarande är det så att den svenska patologen som obducerat döda i covid 19 inte kunde hitta några spår av infektion i vävnaderna ej heller några specifika antikroppar mot viruset. Såna fynd eller brist på fynd kan man inte bortförklara. Man måste söka bredare och hitta andra orsaker. Jag tror inte virus orsakar några sjukdomar! De är möjligen en del av sjukdomsprocessen och det är därför observationerna inte stämmer. Verkligheten bekräftar inte hypotesen. Det ä också därför som man måste ta till såna förklaringar som att asymtomatiska smittar när man inte hittar kontakt men annan sjuk hos alla som blivit sjuka. När ska vi sluta bortförklara saker när hypotesen inte stämmer med verkligheten? Om hypotesen inte stämmer behöver man pröva en annan hypotes!
Riktigt. För ”virus” är ingetr externt som hoppar på oss och ”smittar”. Marina Szöges har aldrig förstått grundläggande verklighet kring den falska virusgrejen.
Det är bra att Li Meng Yan får vittna om detta, men eftersom hon arbetade i HongKong så är hennes vittnesmål inte direkt inifrån. Hon är alltså bara en pusselbit i denna härva. Men man bör i samma andetag också föra fram de intressen USAs biovapenmilitärer hade i Wuhan. De finansierade ju bland annat Shi Zheng-Li s mer än 15-åriga forskning på att göra Coronavirus hos fladdermöss genmanipulerade (rekombinerade). Hon arbetade förutom i Whan också tidvis på amerikanska universitet . En del av detta tas upp i en indisk stor tidning: https://www.newsweek.com/dr-fauci-backed-controversial-wuhan-lab-millions-us-dollars-risky-coronavirus-research-1500741
När det gäller Sassersson publikation här så säger han att det är EN Nyhet.
Ja det är bara EN nyhet bland flera andra. Vi gjorde faktiskt , inför kamera en bandning om vilka frågor som borde ställas om ursprung redan i februari i år. Den nyheten då, långt före Luc Montagnier gick ut med sitt expertutlåtande, har ännu inte publicerats. Den äger fortfarande sin giltighet men då måste det också tydligt sättas ut när den gjordes. Flera pusselbitar har sedan dess visats upp.
Till Agneta Norlin så tycker jag du ska gå till biblioteket och söka upp min bok om Aids från 1992 (Fjärrlån) , eftersom jag ser att du är sanningssökare. Men denna recensionen är också bra: http://www.piahellertz.com/AIDS.pdf
Ingemar Ljungqvist
Såg du min fråga om Edward Hoopers tes om AIDS eventuella ursprung i dess tidigaste fas i slutet av 1950-talet? Jag har frågat dig flera ggr förut men du har väl inte sett det.
Jag är intresserad av om du håller med om att det som skett senare kan ha varit delvis avsiktligt vilseledande även i andra fall än för Duesberg’s tes. Inklusive påståenden om militära biostridsmedel.
Beträffande den föreliggande artikeln
Prominenta amerikanska virologer är ytterst kritiska mot Yan’s forskning och det framkommer även att den NGO som nämns på hennes rapport är Steve Bannons
https://www.rt.com/usa/500862-covid-man-made-china-virologists/
Kan kanske vara ganska lätt att få fram erkännanden om vilka som ligger bakom OM de är framtagna genom genmanipulation. De kinesiska monopolkapitalisterna som kallar sig för ”kommunister” skulle ex. kunna vilja visa sin överlägsenhet i beredskap, god vård och total kontroll.
Big Pharma i USA skulle ex. kunna vilja tjäna grova pengar på vaccinationer och skylla på Kina. Båda systemen skulle kunna ligga bakom för att skapa ännu större kontroll över oss och vara helt överens.
Själv tror jag att ägarna till tidningen The Economist är djupt insyltade, samt borde arresteras och torteras för svar. Även andra herrar som har gynnats av spektaklet borde torteras för svar. Varför?
Jo. Eftersom omslaget på The Economist 2015 med ganska stor tydlighet visar att fåtalet människor förmodligen har planerat Covid-19 sedan länge.
Att tortera fram svaren skulle kunna visa sig vara absolut nödvändigt för framtidens generationers väl och skulle kunna rädda livet på miljontals människor i framtiden, eftersom vi inte kan veta var deras experiment skulle kunna sluta. Föreställ er ex. något som är flera gånger värre än spanska sjukan som de experimenterar fram och släpper ut!
Föreställ er därefter att viruset muterar. Det skulle kunna sluta som ”De 12 apornas armé”.
Kan kanske vara ganska lätt att få fram erkännanden om vilka som ligger bakom OM de är framtagna genom genmanipulation. De kinesiska monopolkapitalisterna som kallar sig för ”kommunister” skulle ex. kunna vilja visa sin överlägsenhet i beredskap, god vård och total kontroll.
Big Pharma i USA skulle ex. kunna vilja tjäna grova pengar på vaccinationer och skylla på Kina. Båda systemen skulle kunna ligga bakom för att skapa ännu större kontroll över oss och vara helt överens.
Själv tror jag att ägarna till tidningen The Economist är djupt insyltade, samt borde arresteras och torteras för svar. Även andra herrar som har gynnats av spektaklet borde torteras för svar. Varför?
Jo. Eftersom omslaget på The Economist 2015 med ganska stor tydlighet visar att fåtalet människor förmodligen har planerat Covid-19 sedan länge.
Att tortera fram svaren skulle kunna visa sig vara absolut nödvändigt för framtidens generationers väl och skulle kunna rädda livet på miljontals människor i framtiden, eftersom vi inte kan veta var deras experiment skulle kunna sluta. Föreställ er ex. något som är flera gånger värre än spanska sjukan som de experimenterar fram och släpper ut!
Föreställ er därefter att viruset muterar. Det skulle kunna sluta som ”De 12 apornas armé”.
Ni refererar till ”Sedan är det din medicinska fantasirikedom som kallar dessa naturens ” nycker” för mässling, polio förlamning och dylikt.”
Menar jag att vetenskapen ser detta som naturens nycker. Mässling är ju ett uttryck som vetenskapen använder det gör inte jag. Jag ser det som immunförsvarets svar på någonting som händer hos barnen eller i deras närhet, det kan vara emotionella händelser, reaktion på närståendes problem, gifter i miljön och hos individen själv. Ja det finns mycket att misstänka som bland annat vacciner, maten och syntetiska mediciner mm. mm.
Tack Agneta Norlin just ”manipulerade virus” som inte är några virus alls, tror jag också är en stor orsak till sjukdomar som ex. Mässlingen och för den delen Aids. Några virus som sprider sjukdomar existerar inte, bara genom laboratorier eller forskningen om att vacciner ska rädda mänskligheten. De siamesiska tvillingarna är ju särskilt intressant, förstår att media inte tar upp detta fall. Det visar ju bara att media är drivande i detta virusbedrägeri.
Hur många gånger har man inte blivit förkyld eller snuvig utan att någon i närheten eller i familjen någonsin blir sjuka. För att vid ett annat tillfälle är det dem som blir sjuka och andra inte.
Ja det är många frågor kring virus och sjukdomar och vad som orsakar de. Jag kan inte säga att jag VET med säkerhet svaret på någon av dessa frågor. Marina, jag har läst (men tappat källan) att det gjorts minst 150 försök att göra människor sjuka mha smitta och ingen har lyckats. Så med det i bakhuvudet samt att man inte kan isolera ett virus tycker jag det kan vara på tiden att vi får virusfrågan utredd vetenskapligt. det måste ju gå att göra idag.
Håller med Marina om att ”naturen” inte gör fel. Det finns en logisk meningsfull förklaring till det vi kallar sjukdom och den bästa förklaring jag hittat är den som DR Hamer har i sin German New Medicine. Så för alla intresserade läs på om GNM. Finns flera sidor här är en. https://www.learninggnm.com/
Mikrober har enligt GNM’s synsätt en roll att spela i sjukdomsprocesserna oftast en städande roll i ett skede. Så kan även vara fallet för virus om de finns. Andy Kaufman har ju visat att det kan vara fråga om kroppsegna exosomer istället. De ser likadana ut och har en sån funktion.
Om man förstår GNM och att sjukdom startar i medvetandet med en upplevelse verklig eller inte spelar ingen roll om den upplevs som reell. Alla upplevelser är individuella men flera kan ju dela samma typ av upplevelse och tolka den likadant (epidemier). Upplevelsen är på något sätt obehaglig, traumatisk, hotfull eller på annat sätt svår och upplevs inte som att man kan lösa den i stunden. Sjukdomen är ett biologiskt svar på upplevelsen ett försök att hjälpa organismen klara svårigheten.
Jag kan inte förklara alla barnsjukdomar. Det enda jag tänker är att det kan vara fler än en sk konflikt chock (upplevelse) som orsak pga symtombilden. Och att det drabbar just barn i en viss ålder kan ha med det de går igenom i sin utveckling under de åren att göra. Varför de sjukdomarna är ovanliga senare i livet. Antroposoferna gör ju den kopplingen också att sjukdomar och speciellt barnsjukdomar har med barnens psykiska utveckling att göra. Något jag själv tyckt mig se när mina barn varit sjuka.
Ingemar att HIV skulle vara orsak till sjukdomen AIDS är det många(HIV/AIDS) forskare som ifrågasatt bla Kary Mullis som också skapade PCR testet. Även om de inte fått så mycket utrymme i media.
Varför hittar man inga spår av infektion eller några specifika monoklonala antikroppar hos de covid patienter som dött som man obducerat? Är det verkligen ett virus som orsakat deras sjukdom och död då?
En annan observation jag gjorde i vintras var att jag läste en studie från tror det var Korea eller annat land i östra Asien. Där hade man studerat ett kontorshus där ffa ett våningsplan hade väldigt många sjukdomsfall (covid 19), Som jag förstod det var det olika företag som hyrde in sig på olika våningar. De andra våningsplanen hade bara några få fall. De delade hiss och andra gemensamhetsutrymmen. Visst de som satt på samma plan spenderade ju mer tid tillsammans men lite konstigt ändå att det inte spred sig mer i byggnaden. Men det kan ju lika väl tänka att alla delade en oangenäm jobb situation tänker jag som har de ”glasögonen” på. Man ser ju det man letar efter det erkänner jag. Men jag försöker se saker från alla olika håll nu och jämföra vilken förklaringsmodell som stämmer bäst.
Marina, jag länkade i annat inlägg till Historien om Masha och Dasha de siamesiska tvillingarna som delade blodomlopp men ändå inte var sjuka samtidigt. Det är bara ETT fall men så tydligt tycker jag att vi inte riktigt har förstått vad som orsakar infektionssjukdomar och även annan sjukdom. Också ett indicium om att sjukdom är ”personligt” och styrt från vårt medvetande mer än något annat. https://aruchiropractic.com/health-library/the-chiropractic-story-of-masha-and-dasha/
Jag har många såna egna observationer. Inom homeopatin är man ju inte främmande för att sjukdom är personligt och att det mentala/emotionella är betydelsefullt.
Vad gäller de manipulerade virusen tror jag det kan vara ett medvetet villospår. De berättelserna censureras inte på sociala plattformar som de som ifrågasätter virus hypotesen. Jag tror att enda sättet man kan göra folk sjuka med ”manipulerade virus” (eller vad det är) är genom injektioner.
Bara i korthet. Du tar upp Kary Mullis. Den som genererade den debatten var Peter Duesberg. Hans frågor var relevanta. Hans slutsatser var förvirrande. dvs att HIV inte ger Aids. Eftersom jag mötte Duesberg på plats och ställde frågan till honom om inte fårens Visnavirus är agenten vid d eras sjukdom; så nekade han. Alltså får blir sjuka pga drogfixering och promiskuitet.
Det är mycket mer logiskt att förklara att den djupa staten sände ut Duesberg för att förvilla i debatten och han fick faktiskt publicera sig – Jag,
Segal, Strecker , Cantwell och Horowitz har haft det betydligt svårare att få igenom publikationer i MainStream.
Duesbergs inlägg bär alla kriterier på en false flag.
Vet inget om Duesberg men får kolla upp honom. Jag har sett flera HIV forskare som uttryckt tvivel om att HIV är orsak.
Tänkte på djur och sjukdom. Har själv en hund som jag testat att analysera mha GNM när han haft problem. Jag tycker att det verkar fungera även på honom. Visserligen har jag inte lyckats hjälpa honom helt men tror det är mer pga att han inte kan hjälpa mig med analysen och att jag inte är så bra på det ännu. Djur svarar också bra på homeopati. Jag tror djur är mer lika oss än vi kanske tror. De har också upplevelser av tex hot mot sitt territorium eller upplevelser av separation etc.
Vad beträffar AIDS så tycker jag den sjukdomen har lite av samma problem som covid 19 och då menar jag att det inte finns några specifika symtom utan en mängd olika symtom och alla som har sjukdomen har inte alla symtom. Det blir rörigt. Men det är nog också för att vårt sjukdomsbegrepp och paradigm är lite fel. Där tycker jag homeopatin är bättre man behandlar individen och de symtom individen har. Jag tror det är en bättre utgångspunkt att börja med individen.
Dr Hamer som själv var ubtildad och praktiserande läkare och skapare av GNM han försökte i många år få sitt gedigna arbete genomgånget (peer review) av Universitetet i Tubingen utan att lyckas. Tillslut frågade han varför och fick till svar att de inte ville veta. (om det fungerade) Lite så kan det vara att man inte vill få sin världsbild rubbad.
Jag har tidigare frågat dig vad du anser om Edward Hoopers framställning där han citerar dom som anser att aids kom från experiment med poliovaccin mha apserum i Afrika där som en sån epidemi bröt ut.
Dom experimenten hade visst civil västfinansiering medan militärens biokrigslab kan tänkas skyddas av en annan typ av lagstiftning.
Och det märkliga var att McNamara ju gick ut i ett offentligt förhör senare runt 1965 och lät som om han efterfrågade militärt framtagande av nåt i stil med aids och fick svar att det skulle ta 10 år eller så.
Hooper skrev boken the River. Jag tittade lite på den, men mer granskade jag Louis Pascals arbeten, De var snarliknande Hoopers. De var logiska bra osv – men sprack enligt mig på en punkt. Epidemins upptakt. 1982 var startpunkten för epidemin i Uganda, Sydafrika och Sverige (enl deras egna CDCs) Detta bekräftade jag genom en statistisk analys. Det stämde. I USA startade den december 1978 i NY. Ökade på 1979 och ”exploderade” 1980.
Ett kapitel ur min bok finns faktiskt här:
https://almanova.eu/corona-versus-aids/
När det gäller att lägga pussel för att skönja bilden gäller det att granska alla pusselbitar och framförallt se upp med de bitar som lagts ut av andra för att förvilla. Det gäller Duesberg när det gäller Aids. När det gäller Corona så är debatten om exvis exosomer, att viruset SARS2 inte finns sådana vilsledande pusselbitar. Däremot tror jag inte att t.ex David Icke är ute för att medvetet förvilla i just detta ärende, han gör det utifrån vissa andra basfakta. Han fick fö min aidsbok när han var i Sthlm för två år sedan. Han borde dubbelkolla åtminstone mina referenser.
För att underlätta så har jag här jämfört vissa kriterier mellan Aids och Corona:
https://podtail.se/podcast/modiga-manniskor/avsnitt-21-ingemar-ljungqvist/
Men Hooper hävdar ju att det var i slutet av 50-talet i Afrika i Kongo.
Och han har i närtid bekräftat att han anser att tesen står sig.
”Slowly by slowly I have come to realise that a large number of people, mainly scientists, are involved (some knowingly and some unknowingly) in a huge and self-serving cover-up that began back in the 1950s.”
http://www.aidsorigins.com
Och varför spred Usa från hög politisk nivå i mitten av 60-talet ut vad som låter som en förfrågan om hur snabbt militären kan utveckla det som låter som AIDS-virus. Med svaret 5-10 år.
Varför är inte det topsecret som för mång interna militära procedurer?
Ingemar, jag håller inte med om din slutsats att ifrågasättandet av om Sars-CoV-2 är orsak till sjukdom (den sjukdom man kallar covid-19 nu) är vilseledande. Jag anser tvärtom att det paradigm vi lever under nu som tror på att virus kan smitta och orsaka sjukdom är vilseledande. Hade vi inte den tron hade ingen av de åtgärder vi sett nu under Corona krisen kunnat eller ”behövts” genomföras. Vi hade inte haft någon virusskräck och då hade vi heller inte haft någon pandemi. Vilket alla dödstal talar för nu.
Länkar till en ny YT intervju med Andrew Kaufman där han analyserar ännu en studie som påstår sig ha uppfyllt Kochs postulat trots att den inte har det. Han kan konstatera att denna djur-studie inte heller kunnat bevisa att det påstådda viruset orsakar covid19. Mössen fick inga covid-19 symtom.
Man kan väl som slutsats säga att eftersom man inte kan isolera ett virus helt och hållet så kommer man troligen inte att kunna bevisa att virus orsakar sjukdom. Finns det inga virologer och andra forskare som upptäckt att de är en del av en vetenskap som vilar på ett cirkelresonemang och lösa antaganden?
Eftersom många som verkar väl insatta hävdar ngt i stil med vad Agneta säger dvs att man inte kunnat isolera virus så är det inte uteslutet att detta med biologiska mikrofenomen hamnar en aning utanför den nuvarande fysikvetenskapens räckvidd.
Biomolekyler är ju oftast helixar och dessutom med en viss helicitet, vänstervridna om jag minns rätt.
Det skulle kunna vara så att det i själva verket rör sig om en sorts faslåsta fragment av nånting som egentligen är vågrörelser och som är det sätt vi kan komma i kontakt med materien därför att vi själva är en del av vågmönstret.
Med detta vill jag ha sagt att det kan finnas en okänd värld som visar sina egenheter tydligare för biologiska fenomen.
Vetenskapen utvecklas sakta men säkert mot djupare insikter och det innebär att vi vid varje givet utvecklingsstadium står inför mkt som är okänt.
Och att det dessutom finns mäktiga världsliga krafter som har intressen att desinformera gör det förstås inte lättare
Det finns maskar som om man hugger av huvudet får ett nytt huvud att växa upp från underkroppen och som dessutom verkar ha en del minnen ’kvar’ i det nya huvudet.
https://neurofantastic.com/brain/2017/1/12/decapitated-worms-regenerate-heads-with-old-memories
Ni refererar till ”Sedan är det din medicinska fantasirikedom som kallar dessa naturens ” nycker” för mässling, polio förlamning och dylikt.”
Menar jag att vetenskapen ser detta som naturens nycker. Mässling är ju ett uttryck som vetenskapen använder det gör inte jag. Jag ser det som immunförsvarets svar på någonting som händer hos barnen eller i deras närhet, det kan vara emotionella händelser, reaktion på närståendes problem, gifter i miljön och hos individen själv. Ja det finns mycket att misstänka som bland annat vacciner, maten och syntetiska mediciner mm. mm.
Tack Agneta Norlin just ”manipulerade virus” som inte är några virus alls, tror jag också är en stor orsak till sjukdomar som ex. Mässlingen och för den delen Aids. Några virus som sprider sjukdomar existerar inte, bara genom laboratorier eller forskningen om att vacciner ska rädda mänskligheten. De siamesiska tvillingarna är ju särskilt intressant, förstår att media inte tar upp detta fall. Det visar ju bara att media är drivande i detta virusbedrägeri.
Hur många gånger har man inte blivit förkyld eller snuvig utan att någon i närheten eller i familjen någonsin blir sjuka. För att vid ett annat tillfälle är det dem som blir sjuka och andra inte.
Ja det är många frågor kring virus och sjukdomar och vad som orsakar de. Jag kan inte säga att jag VET med säkerhet svaret på någon av dessa frågor. Marina, jag har läst (men tappat källan) att det gjorts minst 150 försök att göra människor sjuka mha smitta och ingen har lyckats. Så med det i bakhuvudet samt att man inte kan isolera ett virus tycker jag det kan vara på tiden att vi får virusfrågan utredd vetenskapligt. det måste ju gå att göra idag.
Håller med Marina om att ”naturen” inte gör fel. Det finns en logisk meningsfull förklaring till det vi kallar sjukdom och den bästa förklaring jag hittat är den som DR Hamer har i sin German New Medicine. Så för alla intresserade läs på om GNM. Finns flera sidor här är en. https://www.learninggnm.com/
Mikrober har enligt GNM’s synsätt en roll att spela i sjukdomsprocesserna oftast en städande roll i ett skede. Så kan även vara fallet för virus om de finns. Andy Kaufman har ju visat att det kan vara fråga om kroppsegna exosomer istället. De ser likadana ut och har en sån funktion.
Om man förstår GNM och att sjukdom startar i medvetandet med en upplevelse verklig eller inte spelar ingen roll om den upplevs som reell. Alla upplevelser är individuella men flera kan ju dela samma typ av upplevelse och tolka den likadant (epidemier). Upplevelsen är på något sätt obehaglig, traumatisk, hotfull eller på annat sätt svår och upplevs inte som att man kan lösa den i stunden. Sjukdomen är ett biologiskt svar på upplevelsen ett försök att hjälpa organismen klara svårigheten.
Jag kan inte förklara alla barnsjukdomar. Det enda jag tänker är att det kan vara fler än en sk konflikt chock (upplevelse) som orsak pga symtombilden. Och att det drabbar just barn i en viss ålder kan ha med det de går igenom i sin utveckling under de åren att göra. Varför de sjukdomarna är ovanliga senare i livet. Antroposoferna gör ju den kopplingen också att sjukdomar och speciellt barnsjukdomar har med barnens psykiska utveckling att göra. Något jag själv tyckt mig se när mina barn varit sjuka.
Ingemar att HIV skulle vara orsak till sjukdomen AIDS är det många(HIV/AIDS) forskare som ifrågasatt bla Kary Mullis som också skapade PCR testet. Även om de inte fått så mycket utrymme i media.
Varför hittar man inga spår av infektion eller några specifika monoklonala antikroppar hos de covid patienter som dött som man obducerat? Är det verkligen ett virus som orsakat deras sjukdom och död då?
En annan observation jag gjorde i vintras var att jag läste en studie från tror det var Korea eller annat land i östra Asien. Där hade man studerat ett kontorshus där ffa ett våningsplan hade väldigt många sjukdomsfall (covid 19), Som jag förstod det var det olika företag som hyrde in sig på olika våningar. De andra våningsplanen hade bara några få fall. De delade hiss och andra gemensamhetsutrymmen. Visst de som satt på samma plan spenderade ju mer tid tillsammans men lite konstigt ändå att det inte spred sig mer i byggnaden. Men det kan ju lika väl tänka att alla delade en oangenäm jobb situation tänker jag som har de ”glasögonen” på. Man ser ju det man letar efter det erkänner jag. Men jag försöker se saker från alla olika håll nu och jämföra vilken förklaringsmodell som stämmer bäst.
Marina, jag länkade i annat inlägg till Historien om Masha och Dasha de siamesiska tvillingarna som delade blodomlopp men ändå inte var sjuka samtidigt. Det är bara ETT fall men så tydligt tycker jag att vi inte riktigt har förstått vad som orsakar infektionssjukdomar och även annan sjukdom. Också ett indicium om att sjukdom är ”personligt” och styrt från vårt medvetande mer än något annat. https://aruchiropractic.com/health-library/the-chiropractic-story-of-masha-and-dasha/
Jag har många såna egna observationer. Inom homeopatin är man ju inte främmande för att sjukdom är personligt och att det mentala/emotionella är betydelsefullt.
Vad gäller de manipulerade virusen tror jag det kan vara ett medvetet villospår. De berättelserna censureras inte på sociala plattformar som de som ifrågasätter virus hypotesen. Jag tror att enda sättet man kan göra folk sjuka med ”manipulerade virus” (eller vad det är) är genom injektioner.
Bara i korthet. Du tar upp Kary Mullis. Den som genererade den debatten var Peter Duesberg. Hans frågor var relevanta. Hans slutsatser var förvirrande. dvs att HIV inte ger Aids. Eftersom jag mötte Duesberg på plats och ställde frågan till honom om inte fårens Visnavirus är agenten vid d eras sjukdom; så nekade han. Alltså får blir sjuka pga drogfixering och promiskuitet.
Det är mycket mer logiskt att förklara att den djupa staten sände ut Duesberg för att förvilla i debatten och han fick faktiskt publicera sig – Jag,
Segal, Strecker , Cantwell och Horowitz har haft det betydligt svårare att få igenom publikationer i MainStream.
Duesbergs inlägg bär alla kriterier på en false flag.
Vet inget om Duesberg men får kolla upp honom. Jag har sett flera HIV forskare som uttryckt tvivel om att HIV är orsak.
Tänkte på djur och sjukdom. Har själv en hund som jag testat att analysera mha GNM när han haft problem. Jag tycker att det verkar fungera även på honom. Visserligen har jag inte lyckats hjälpa honom helt men tror det är mer pga att han inte kan hjälpa mig med analysen och att jag inte är så bra på det ännu. Djur svarar också bra på homeopati. Jag tror djur är mer lika oss än vi kanske tror. De har också upplevelser av tex hot mot sitt territorium eller upplevelser av separation etc.
Vad beträffar AIDS så tycker jag den sjukdomen har lite av samma problem som covid 19 och då menar jag att det inte finns några specifika symtom utan en mängd olika symtom och alla som har sjukdomen har inte alla symtom. Det blir rörigt. Men det är nog också för att vårt sjukdomsbegrepp och paradigm är lite fel. Där tycker jag homeopatin är bättre man behandlar individen och de symtom individen har. Jag tror det är en bättre utgångspunkt att börja med individen.
Dr Hamer som själv var ubtildad och praktiserande läkare och skapare av GNM han försökte i många år få sitt gedigna arbete genomgånget (peer review) av Universitetet i Tubingen utan att lyckas. Tillslut frågade han varför och fick till svar att de inte ville veta. (om det fungerade) Lite så kan det vara att man inte vill få sin världsbild rubbad.
Jag har tidigare frågat dig vad du anser om Edward Hoopers framställning där han citerar dom som anser att aids kom från experiment med poliovaccin mha apserum i Afrika där som en sån epidemi bröt ut.
Dom experimenten hade visst civil västfinansiering medan militärens biokrigslab kan tänkas skyddas av en annan typ av lagstiftning.
Och det märkliga var att McNamara ju gick ut i ett offentligt förhör senare runt 1965 och lät som om han efterfrågade militärt framtagande av nåt i stil med aids och fick svar att det skulle ta 10 år eller så.
Främst till Agneta Norlin. Du gör precis samma misstag som de etablerade gjorde 1985-1993, genom att bortprioritera frågan om virusets ursprung. Då för 30 år sedan krävde både jag och och Roy Andersson om HIV, aidsviruset en öppen vetenskaplig debatt utifrån den tidens bevis för att också det var laboratoriegjort. Vi avrundade med att : ”Får vi inte en sådan debatt nu kanske nästa virus som lämnar labbet är luftburet och då blir det också livshotande när vi skrattar tillsammans”.
Bra att Li-Meng Yan går ut med sitt vittnesmål. Dess hela vidd måste ju också inkludera de intressen som USA (Fauci) haft genom att finansiera dessa försök. Här ytterligare en intervju med henne: https://www.youtube.com/watch?v=qFlqXPl_hZQ
Därmed är hon vad jag vet den andre som erkänner inifrån vad som skett. Tidigare har Borrelians Willy Burgdorfer gjort erkännanden att han var delaktig i Lyme Disease: https://www.vaken.se/covid-19-jamfort-med-borrelia-burgdorferi/
Båda dessa sjukdomar har varit mycket mer fatala än Coronan
Det med Lyme/Borrelia har ju med bakterier att göra. Några ”virus” som hoppar på folk och ”smittar” finns inte överhuvudtaget. Det är ruta ett i hela alltet om man vill vara med på banan kring detta.
Eftersom många som verkar väl insatta hävdar ngt i stil med vad Agneta säger dvs att man inte kunnat isolera virus så är det inte uteslutet att detta med biologiska mikrofenomen hamnar en aning utanför den nuvarande fysikvetenskapens räckvidd.
Biomolekyler är ju oftast helixar och dessutom med en viss helicitet, vänstervridna om jag minns rätt.
Det skulle kunna vara så att det i själva verket rör sig om en sorts faslåsta fragment av nånting som egentligen är vågrörelser och som är det sätt vi kan komma i kontakt med materien därför att vi själva är en del av vågmönstret.
Med detta vill jag ha sagt att det kan finnas en okänd värld som visar sina egenheter tydligare för biologiska fenomen.
Vetenskapen utvecklas sakta men säkert mot djupare insikter och det innebär att vi vid varje givet utvecklingsstadium står inför mkt som är okänt.
Och att det dessutom finns mäktiga världsliga krafter som har intressen att desinformera gör det förstås inte lättare
Det finns maskar som om man hugger av huvudet får ett nytt huvud att växa upp från underkroppen och som dessutom verkar ha en del minnen ’kvar’ i det nya huvudet.
https://neurofantastic.com/brain/2017/1/12/decapitated-worms-regenerate-heads-with-old-memories
Främst till Agneta Norlin. Du gör precis samma misstag som de etablerade gjorde 1985-1993, genom att bortprioritera frågan om virusets ursprung. Då för 30 år sedan krävde både jag och och Roy Andersson om HIV, aidsviruset en öppen vetenskaplig debatt utifrån den tidens bevis för att också det var laboratoriegjort. Vi avrundade med att : ”Får vi inte en sådan debatt nu kanske nästa virus som lämnar labbet är luftburet och då blir det också livshotande när vi skrattar tillsammans”.
Bra att Li-Meng Yan går ut med sitt vittnesmål. Dess hela vidd måste ju också inkludera de intressen som USA (Fauci) haft genom att finansiera dessa försök. Här ytterligare en intervju med henne: https://www.youtube.com/watch?v=qFlqXPl_hZQ
Därmed är hon vad jag vet den andre som erkänner inifrån vad som skett. Tidigare har Borrelians Willy Burgdorfer gjort erkännanden att han var delaktig i Lyme Disease: https://www.vaken.se/covid-19-jamfort-med-borrelia-burgdorferi/
Båda dessa sjukdomar har varit mycket mer fatala än Coronan
Det med Lyme/Borrelia har ju med bakterier att göra. Några ”virus” som hoppar på folk och ”smittar” finns inte överhuvudtaget. Det är ruta ett i hela alltet om man vill vara med på banan kring detta.
Länkar till en artikel i Offguardian https://off-guardian.org/2020/09/09/flu-is-killing-more-people-than-covid19-and-has-been-for-months/
Den visar att influensan har dödat fler än covid 19 i UK länge nu. Den påvisar också att åtgärderna inte haft någon som helst inverkan på influensafallen då de ligger stadigt på samma nivå hela tiden.
Mycket intressanta data tycker jag. Bör vi inte istället för att fokusera på om ett virus är manipulerat eller ” inte ifrågasätta om covid 19 eller influensa för den delen alls har med någon smittspridning att göra?
Kurvan för covid 19 pekar mer menar jag mot att medias skräckrapportering hade inverkan än någon smittspridning.
Har påpekat det förr men gör det igen det finns inget vetenskapligt belägg för virushypotesen. Den bygger på antaganden (läs gissningar). Man har inte kunnat isolera ett virus från en cell. Det har gjorts flera försök tidigare under 1900-talet bla i samband med spanska sjukan att infektera friska med det man trott var sjukdomsframkallande sekret från sjuka. Inget av dessa försök har lyckats. Varför fortsätter man då att framhärda att virus är patologiska och kan smitta när de troligen (om de finns på det sätt som sägs) mer spelar en roll i en sjukdomsprocess. Precis som andra mikrober.
Jag tycker vi måste SE fakta och om fakta inte stämmer med rådande hypotes kan man inte bara bortförklara de utan man behöver testa en annan hypotes.
Till att börja med, det är viktigt att göra skillnad på ”coronaviruset” och ”pandemin”.
Pandemin finns inte, den är enormt överdriven och det finns en ful politisk agenda bakom den, där syftet bland annat är att distansera människor och sätta kontrollfunktioner på dem/oss. Samt förstås också prångla ut ett vaccin som kommer skada mer, om det blir till, än vad det någonsin kommer att göra nytta.
Sars-Cov-2 viruset och Covid-19 är också en ful grej, men jag tror att viruset kan vara mer verkligt än själva pandemin. Bara för att pandemin är påhittad betyder inte automatiskt att själva viruset inte finns.
Jag har också läst om det där att man försökte infektera människor med ”spanska sjukan” (även hästar också tror jag) med sekret från sjuka. Ingen blev sjuk, enligt uppgift. Men samtidigt så ska man veta att alla inte blir sjuka av sjukdomsframkallande mikroorganismer, det handlar om hur starkt immunförsvar är och om det redan finns immunitet.
– En fråga till dig Agneta: Om virus inte smittar, vad är det då som tillexempel orsakar mässlingen, röda hund och vinterkräksjuka? Och vad är det som orsakar alla säsongsinfluensor, som varje år kommer som ett brev på posten?
Innan jag tror på den nya virushypotesen, att virus inte finns och inte kan smitta, skulle jag vilja ha svar på den frågan.
Barnsjukdomar och ja sjukdomar? Är människans svar på immunförsvarets avgiftning pga tusentals olika gifter, emotionellt svar osv. Sedan är det din medicinska fantasirikedom som kallar dessa naturens ” nycker” för mässling, polio förlamning och dyligt. Allt detta med hjälp av vacciner, syntetiska mediciner och dylika gifter onaturliga och naturliga.
Grejen är alltså att jag inte säger emot, att dålig miljö, mat och vacciner kan vara orsaken till ohälsa. Saken är den att den som lever ett mycket rent liv, äter bra mat, håller sig borta från onödiga medicinska behandlingar och är allmänt renlevnadsmänniska inte blir lika lätt sjuk av mikroorganismer, eftersom de har ett väl fungerande immunförsvar.
Sedan vill jag påpeka att naturen har inga ”nycker” för sig. Naturen är en väldigt klok organisation och vet vad den gör. Utan den balansen skulle vi vara döda allihopa, för länge sedan.
Fråga till dig Kjell:
Vad gäller mässlingen, om vi tar den som ett exempel. Vad var det som orsakade den, om virus inte smittar? När jag var liten hade jag mässlingen, mina syskon likaså. Min mamma och mina mostrar och äldre generationer hade mässlingen. Den var erkänt smittsam. Det visste man av erfarenhet.
När de äldre generationerna fick mässling fanns inte antibiotika och andra syntetiska mediciner som sänker immunförsvaret och massvaccination och en förgiftad miljö. Många bodde på landet som troligen var renare än stora staden, maten var naturligt GMO fri och giftfri. Djuren betade gräs och åt hö och hönorna gick på frigång, men ändå härjade mässlingen och litet annat också som tillexempel scharlakansfeber och tbc.
Förklara det för mig, om virus inte smittar, vad var det då som orsakade mässlingen under förra sekelskiftet och framåt under 1900-talet?
Ja du jag är inte Gud men jag ska försöka förklara med en mening.
Svaret hittar du i det jag redan skrivit.
Sedan-
Du som Homeopat måste väl veta att även inom familjer uppvisar vi olika symtom på en sjukdom? Visst fungerar ibland samma medel till 2 sjuka men aldrig till alla i familjen.
Hahnemann poängterade ju alltid att det är det ”unika” för varje sjukdomsfall som är viktigt och att ”lika botar lika” just för att vi alla uppvisar olika symtom vid sjukdom.
Åtminstone jag har uppfattat mässlingen på många olika sätt, framförallt i dessa tider när vaccineringar åstadkommer mer skada än nytta. Barnläkarna avslöjar ju själva hela bedrägeriet när de säger att utslagen inte kan vara mässlingen eftersom barnet är vaccinerat mot mässlingen?
Som Naturläkare krävs det mer än att bara förstå ”vetenskapen”. Varje sjukdomsfall är unikt, just för att varje individ är unik, detta förstod Hahnemann långt före många Naturläkare på hans tid.
Mycket bra perspektiv Marina.
Skänt att se det finns några som fortfarande kan tänka och agera vetenskapligt med informationen. Allt hopp om framtiden är inte ute men vi är en hotad grupp.
Att du aldrig förstått det med inre miljön vs mikrober, dvs Bechamp vs Pasteur, utan ivrigt har lanserat fiendens lögn om att det finns ”virus” är lite makabert.
Länkar till en artikel i Offguardian https://off-guardian.org/2020/09/09/flu-is-killing-more-people-than-covid19-and-has-been-for-months/
Den visar att influensan har dödat fler än covid 19 i UK länge nu. Den påvisar också att åtgärderna inte haft någon som helst inverkan på influensafallen då de ligger stadigt på samma nivå hela tiden.
Mycket intressanta data tycker jag. Bör vi inte istället för att fokusera på om ett virus är manipulerat eller ” inte ifrågasätta om covid 19 eller influensa för den delen alls har med någon smittspridning att göra?
Kurvan för covid 19 pekar mer menar jag mot att medias skräckrapportering hade inverkan än någon smittspridning.
Har påpekat det förr men gör det igen det finns inget vetenskapligt belägg för virushypotesen. Den bygger på antaganden (läs gissningar). Man har inte kunnat isolera ett virus från en cell. Det har gjorts flera försök tidigare under 1900-talet bla i samband med spanska sjukan att infektera friska med det man trott var sjukdomsframkallande sekret från sjuka. Inget av dessa försök har lyckats. Varför fortsätter man då att framhärda att virus är patologiska och kan smitta när de troligen (om de finns på det sätt som sägs) mer spelar en roll i en sjukdomsprocess. Precis som andra mikrober.
Jag tycker vi måste SE fakta och om fakta inte stämmer med rådande hypotes kan man inte bara bortförklara de utan man behöver testa en annan hypotes.
Till att börja med, det är viktigt att göra skillnad på ”coronaviruset” och ”pandemin”.
Pandemin finns inte, den är enormt överdriven och det finns en ful politisk agenda bakom den, där syftet bland annat är att distansera människor och sätta kontrollfunktioner på dem/oss. Samt förstås också prångla ut ett vaccin som kommer skada mer, om det blir till, än vad det någonsin kommer att göra nytta.
Sars-Cov-2 viruset och Covid-19 är också en ful grej, men jag tror att viruset kan vara mer verkligt än själva pandemin. Bara för att pandemin är påhittad betyder inte automatiskt att själva viruset inte finns.
Jag har också läst om det där att man försökte infektera människor med ”spanska sjukan” (även hästar också tror jag) med sekret från sjuka. Ingen blev sjuk, enligt uppgift. Men samtidigt så ska man veta att alla inte blir sjuka av sjukdomsframkallande mikroorganismer, det handlar om hur starkt immunförsvar är och om det redan finns immunitet.
– En fråga till dig Agneta: Om virus inte smittar, vad är det då som tillexempel orsakar mässlingen, röda hund och vinterkräksjuka? Och vad är det som orsakar alla säsongsinfluensor, som varje år kommer som ett brev på posten?
Innan jag tror på den nya virushypotesen, att virus inte finns och inte kan smitta, skulle jag vilja ha svar på den frågan.
Är det över huvud taget möjligt att i efterhand av säkerhetsskäl eliminera ett virus? Detta är verkligen att leka med elden!
Virus är inget som gjort någon sjuk. De är en Effekt och inte orsak till någonting.
Alla andra virus som vi har i kroppen, vad har ni att säga om dem ?
Är det över huvud taget möjligt att i efterhand av säkerhetsskäl eliminera ett virus? Detta är verkligen att leka med elden!
Virus är inget som gjort någon sjuk. De är en Effekt och inte orsak till någonting.
Alla andra virus som vi har i kroppen, vad har ni att säga om dem ?
Tack och lov vi är ganska många vid det här laget, som har sett igenom pandemi-bluffen. Men samtidigt finns vissa som dissar SARS-Cov-2 viruset och menar att det också är en bluff.
På videos har dr Andrew Kaufman med flera sagt att viruset inte finns och många har trott på honom.
Kan det verkligen vara sant att SARS-Cov-2 inte finns och kan det vara sant som många påstår, att virus inte smittar? Eller är det snarare så att ingenjörerna bakom Corona-viruset lyckades sprida ut en falsk konspirationsteori, för att skydda sanningen att komma ut? För om den kommer ut, kommer ”dom” få stänga alla s.k. säkerhetslabb i världen, varav ett ligger utanför Wuhan. Ingen normal människa vill att det ska finnas laboratorium där det förvaras och tillverkas farliga virus. ”Dom” kan förvänta sig en rejäl folkstorm om sanningen kommer ut.
Dr Li-Meng Yan är inte den första som säger att viruset är tillverkat i laboratorium.
Förutom nobelpristagaren Luc Montagnier så har Professor Augus Dalgleish och norrmannen Birger Sörensen sagt att Sars-Cov-2 inte kan ha uppstått naturligt. Likaså Professor Nikolai Petrovsky från Australien menar att viruset troligen är tillverkat i laboratorium. Han har sett att viruset, trots att det kommer från djurriket, från första stund gillar mänskliga celler bättre än djurceller och menar att om ett virus plötsligt hoppar över från djur till människa, så ska det ändå gilla djurceller bättre. Men i det här fallet fann han att det var tvärtom och det förvånade honom.
Mycket viktiga synpunkter, anser jag!
Det finns inga externa virus som gör någon sjuk eller hoppar si eller så. Nu får du vakna till.
man har bränt av några kärnladdningar på de senare åren och de efterlämnar många snarlika symtom som sjukdomar, eller……?
Tack och lov vi är ganska många vid det här laget, som har sett igenom pandemi-bluffen. Men samtidigt finns vissa som dissar SARS-Cov-2 viruset och menar att det också är en bluff.
På videos har dr Andrew Kaufman med flera sagt att viruset inte finns och många har trott på honom.
Kan det verkligen vara sant att SARS-Cov-2 inte finns och kan det vara sant som många påstår, att virus inte smittar? Eller är det snarare så att ingenjörerna bakom Corona-viruset lyckades sprida ut en falsk konspirationsteori, för att skydda sanningen att komma ut? För om den kommer ut, kommer ”dom” få stänga alla s.k. säkerhetslabb i världen, varav ett ligger utanför Wuhan. Ingen normal människa vill att det ska finnas laboratorium där det förvaras och tillverkas farliga virus. ”Dom” kan förvänta sig en rejäl folkstorm om sanningen kommer ut.
Dr Li-Meng Yan är inte den första som säger att viruset är tillverkat i laboratorium.
Förutom nobelpristagaren Luc Montagnier så har Professor Augus Dalgleish och norrmannen Birger Sörensen sagt att Sars-Cov-2 inte kan ha uppstått naturligt. Likaså Professor Nikolai Petrovsky från Australien menar att viruset troligen är tillverkat i laboratorium. Han har sett att viruset, trots att det kommer från djurriket, från första stund gillar mänskliga celler bättre än djurceller och menar att om ett virus plötsligt hoppar över från djur till människa, så ska det ändå gilla djurceller bättre. Men i det här fallet fann han att det var tvärtom och det förvånade honom.
Mycket viktiga synpunkter, anser jag!
Det finns inga externa virus som gör någon sjuk eller hoppar si eller så. Nu får du vakna till.
man har bränt av några kärnladdningar på de senare åren och de efterlämnar många snarlika symtom som sjukdomar, eller……?
Någon påpekade att det handlar om Usas inrikespolitiska strid att sprida såna här partiska nyheter som varit i cirkulation sen länge.
Wuhan var sätet för samarbete mellan amerikanska universitet med avancerad Covid-forskning.
Usa var med och finansierade och beställde bla fladdermusvirus därifrån för att forska vidare med i Usa
Usa förbjöd länge tester för allmänheten, vilket bör ses som att dom dolde att det började tidigast i väst.
I stället kunde dom klassa början av det egna utbrottet som vanlig säsongsinfluensa för att kunna skylla Covid-19 på Kina.
Men många av er hoppas på att Trump är räddaren från globaliserarna och då är sån här partisk info av värde.
Jag kan inte bedöma vad som är bäst för Europa beträffande Usas styre.
Detta är ingen partisk nyhet, utan EN nyhet. NV har tidigare publicerat text om misstanken att viruset skapades av USA för att sedan skylla på Kina.
Analys: Coronaviruset – En del av handelskriget mot Kina?
https://newsvoice.se/2020/02/coronaviruset-handelskriget-mot-kina/
Låt gå för den definitionen, men jag känner igen det sen länge. Francis Boyle påstod samma sak för ett halvår sen tror jag.
Någon påpekade att det handlar om Usas inrikespolitiska strid att sprida såna här partiska nyheter som varit i cirkulation sen länge.
Wuhan var sätet för samarbete mellan amerikanska universitet med avancerad Covid-forskning.
Usa var med och finansierade och beställde bla fladdermusvirus därifrån för att forska vidare med i Usa
Usa förbjöd länge tester för allmänheten, vilket bör ses som att dom dolde att det började tidigast i väst.
I stället kunde dom klassa början av det egna utbrottet som vanlig säsongsinfluensa för att kunna skylla Covid-19 på Kina.
Men många av er hoppas på att Trump är räddaren från globaliserarna och då är sån här partisk info av värde.
Jag kan inte bedöma vad som är bäst för Europa beträffande Usas styre.
Detta är ingen partisk nyhet, utan EN nyhet. NV har tidigare publicerat text om misstanken att viruset skapades av USA för att sedan skylla på Kina.
Analys: Coronaviruset – En del av handelskriget mot Kina?
https://newsvoice.se/2020/02/coronaviruset-handelskriget-mot-kina/