The new black is white – Försäljningen av vita bilar ökar tack vare Apple

Torbjörn Sassersson är grundare av och redaktör på NewsVoice som startade 2011. Torbjörn har arbetat inom media sedan 1995. Han har en fil kand (1992) inom miljövård från Stockholms Universitet. Stöd hans arbete genom en direktdonation via Paypal.
publicerad 5 september 2012
- Torbjörn Sassersson red.
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta – Produktfoto från Alfa Romeo

Vita bilar har blivit världens mest populära. Det har vi Apples grundare Steve Jobs att tacka för. Innan vitt var svart den mest populära färgen, i alla fall för förstagångsköpare, men 2011 sålde vita bilar bäst och tog sig förbi andra kulörer till färgernas förstaplats.

Läs mer


Så här kan du stötta Newsvoice

Stöd NewsVoice 2024
  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *