Sju sätt att superladda ditt immunförsvar

2
181

Gurkmeja-Turmeric-CurcuminEPOCH TIMES. Brukar du känna av årstidernas väderförändringar och behöva ta till receptfria mediciner? När vi är sjuka försöker vår kropp komma i balans igen och spola ur saker ur vårt system.

Text: Jenny Sansouci, Drfranklipman.com

Att ta medicin kan faktiskt dämpa immunförsvarets naturliga reaktion på sjukdom. Men det försvagar med tiden vår naturliga läkningsförmåga. Lyckligtvis finns det massor av mer naturliga sätt att bli av med förkylningen och stärka ditt immunförsvar, och du behöver inte gå längre än till ditt skafferi eller närmaste hälsokostaffär.

Gurkmeja

Gurkmeja är ett av de livsmedel som har mest antioxidanter och antiinflammatoriska egenskaper. Curcumin, den aktiva ingrediensen i gurkmeja, bekämpar virus, och är svampdödande och kan även skydda mot cancer. Inflammation är orsaken till många kroniska sjukdomar som orsakar hälsoproblem, så gurkmeja är din anti-inflammatoriska superhjälte. När du blandar gurkmeja med svartpeppar så ökar du kroppens upptag avsevärt.

Läs mer



  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Kommentarer som bryter mot kommentarsreglerna eller svensk lag kan tas bort eller ändras.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd. Pengarna går till undersökande och oberoende journalistik.

2 KOMMENTARER

  1. Pulvret i affären brukar vara behandlat och saknar ofta effekt. Köp hellre roten och gör det till pulver. Upp till 12 gram per dag i 3 mån har visat sig säkert i människor, så vida man inte äter blodförtunnande, magsyra minskande samt vissa diabetes mediciner. Värm gärna det tillsammans med lite fett, ej över 70 grader, så tas det upp bättre. Samt kolla gärna nanocurcumin, som är ännu effektivare.

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här