Norges fiskeriminister gripen för “sedlighetsbrott” – Norsk journalist trakasserad

118

Den norska tidningen Resett valde att offentliggöra namnet på den norska ministern Svein Ludvigsen som gripits misstänkt för “sedlighetsbrott” (andra misstänker pedofili) och som anmälts redan 2016 för sexuella övergrepp. Ärendet las då ned i brist på bevis. Nu har nya uppgifter framkommit. Ludvigsen ska ha “jagat” barn på barnhem och flyktinganläggningar. 

Text: Torbjörn Sassersson, artikeln uppd. 25 jan

Nya undersökningar visar att det finns för fog för de nya anmälan mot honom. Ludvigsen greps därför i början på januari 2018. Han anklagas för våldtäkt av flera barn. Ludvigsen ska ha försökt få tag på barn på fosterhem och flyktinganläggningar. Han har även anklagats för att ha hotat de som velat anmäla honom. Anklagelser och anmälningar ska ha skett under flera decennier.

Journalist trakasserades för sitt gräv

Thomas Hansen, pressfoto
Thomas Hansen, pressfoto

Journalisten Thomas Hansen som skriver för Medium uppger att han trakasserats av norska rättsväsendet för att han grävt i pedofilträsket i Norge under flera år. Hansen uppger att han spenderat 6 månader i norskt fängelse under falska anklagelser, för att rätten ansåg att han  bombhotat landet.

“I have been arrested several times — Always for the same reasons; My engagement against pedophilia and rape, and helping the victims of rape and pedophilia getting their stories out. In fact, I’ve spent 6 months in prison myself, because of what the Norwegian Justice system claimed were “bomb threats”.”

Thomas Hansen skriver att han spärrades in på grund av videon nedan. Han uppmanar sina läsare att se den och förklara var i videon det finns ett bombhot.

“Watch the video that I was imprisoned because of below, and make up your own mind, and please inform me about where you can find “bomb threats” in it.”

Hansen säger lugnt i videon att han ska tända på och släppa lös en “shit storm” över hela Norge och världen.

Etablissemanget försökte skydda “samhällstoppen”

Svein Ludvigsen - Foto: Lennart Perlenhem
Svein Ludvigsen – Foto: Lennart Perlenhem, Wikimedia Commons, CC BY 2.5 dk

Tidningen Resett uppger att de valt att gå ut med Svein Ludvigsens namn på grund av hans inflytelserika maktposition. Svågerpolitiken som beskyddat en gruppering av personer med kännedom om vad som pågått ska ha varit för svår att penetrera så länge som namnet på den gripne inte fått komma ut, resonerar Resett. Mäktiga män ska inte ha särskild friheter.

Resett skriver att andra norska medier valt att inte namnge Ludvigsen utan istället endast benämna honom “samhällstoppen” och rättsväsendet har hållit förhandlingarna bakom lykta dörrar. Knut Rye-Holmboe vid den norska tingsrätten påstår att offentliggörandet av ministerns namn skulle försvåra undersökningarna och att det råder speciella omständigheter.

Andra menar att samhällstopparna endast beskyddar sig själva.

Text: Torbjörn Sassersson

Referenser

Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
Prenumerera
Notify of
guest

118 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
8 februari 2018 kl 21:24

@ Torbjörn,

Om du är intresserad av det Thomas förslår ställer jag gärna upp. Jag pratar norska f.k.

Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
Reply to  Öystein Rönne
8 februari 2018 kl 22:18
Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
8 februari 2018 kl 19:53

På “mystisk måte” har videoene fra min siste arrestasjon “plutselig dukket opp igjen”. For de som er interessert, kan dere se videoene her. Dette var en måned etter at jeg fikk kontakt med den Norske Justisministeren; Anders Anundsen – Om voldtektsforsøket av “Marion”, og en uke etter at jeg publiserte navnet på dommerne som frikjente 3 andre pedofile voldtektsforbrytere.

1. https://www.youtube.com/watch?v=tj4i414qj2w
2. https://www.youtube.com/watch?v=5yTOOrHGVts
3. https://www.youtube.com/watch?v=lmyhf7gxARg&t=37s
4. https://www.youtube.com/watch?v=rIs4b7hb5MA
5. https://www.youtube.com/watch?v=LWD6c5i-S6Q

2-3 dager før denne arrestasjonen, hadde jeg 298365 lesere på bloggen min, og vi stod 2500 mennesker utenfor Stortinget å demonstrerte mot voldtekt, og det var parallelle demonstrasjoner i 17 andre Norske byer. 2-4 dager etter disse videoene valgte Anders Anundsen å, sitat “trekke seg fra alt politisk liv”, og gikk av som Justisminister i Norge.

Den siste videoen er kanskje den verste, siden politibetjenten åpenbart brøyt Norsk Politi-instruks, som sier eksplisitt at han er forpliktet til å identifisere seg, og i tillegg er forpliktet til å, sitat “ikke eskalere konfliktnivå”.

Dagen etterpå fikk den grønne bilen (som vi da disponerte) punktert 3 hjul, og kjæresten min, som forøvrig aldri har hatt noe usnakket med politiet å gjøre holdt på å kjøre av veien.

Men, hvem skal en anmelde slikt til, politiet liksom …?

Meg og Lisbeth har ett “veddemål” gående om hvor lang tid det tar før “Ludvigsen mystisk dør av hjerteinfarkt”. Årsaken er elementær; Han var en del av en større pedofiliring av frimurere og topp politikere, å var gjennomkorrupt fordi han var livredd for at noen som “visste hva han holdt på med” skulle snakke, og ergo var villig til å selge diamanter for glansbilder, til de som visste om hans perversiteter. Disse folka har sannsynligvis jobbet i kulissene for å få han ut på gata, slik at de kan ta livet av han, for å forhindre at han drar med seg andre i fallet.

Selv om jeg av åpenbare årsaker ikke liker Ludvigsen “spesielt mye”, for å si det mildt, skulle jeg gjerne ha sett at denne mannen hadde snakket om det han vet, siden han garantert vil kunne raske med seg “halve statsapparatet” i prosessen.

@Torbjørn,

Prøv å få til ett intervju med Ludvigsen. Fortell at “tannkremen er ute av tuben” uansett, og hans beste livsforsikring nå, er å synge så det griner …

“Det du holder inne i deg skal brenne deg, det du forteller om skal sette deg fri”.

Sitat; Jesus

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
8 februari 2018 kl 18:30

@ Thomas Hansen,

Inspirerande att se dig här igen med dina intressanta uppgifter…

Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
8 februari 2018 kl 17:58

Oppdatering – https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/218jwl/siktelse-mot-samfunnstopp-politiet-ser-ikke-bort-ifra-at-mulige-fornaermede-har-forlatt-landet

Ludvigsen har nå sluppet ut. Hvis jeg ikke tar helt feil, er vennene hans livredde for at han skal begynne å snakke, og har sørget for å slippe han ut, slik at han kan “tilfeldigvis drabbas av hjerteinfarkt” ol …

Trist siden han hadde kapasitet til å velte hele det Norske statsapparatet … 🙁

Men, det er vel slik verden er …

R.I.P Ludvigsen …

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
1 februari 2018 kl 10:37

@ Thomas Hansen,

Detta är ju för djävligt rent ut sagt.
Kan jag bara göra något för att hjälpa och stödja dig i din kamp så tveka inte att höra av dig till mig.

Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
Reply to  Öystein Rönne
1 februari 2018 kl 10:39

@Øystein <3

Kim Lundgren
Kim Lundgren
Gäst
1 februari 2018 kl 10:14

THOMAS

Hoppas att detta vackra upplyftande kan ge dig styrka att kämpa vidare!

http://www.youtube.com/watch?v=OMO-E4dSuoE

Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
Reply to  Kim Lundgren
1 februari 2018 kl 10:34

Grieg og Sissel er en uslåelig kombinasjon Kim <3 🙂

Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
1 februari 2018 kl 09:42

medium.com har nå slettet hele kontoen min, og jeg har sendt en offisiell begjæring til det Norske Justisdepartementet, om å få utlevert arrestordren mot undertegnede. I følge advokaten min, så ville jeg, sitat “bli arrestert på flekken om jeg satte mine ben i Telemark fylke”. Siden dette umulig kan tolkes på noen som helst annen måte, enn som ett fordekt forsøk på å forhindre meg ifra å levere inn flere vitner, og eget vitnemål, til saken mot Svein Ludvigsen, akter jeg å politianmelde juristen som har skrevet under en slik arrestordre for misbruk av offentlig embete, for å forsøke å true vitner fra å melde fra om seksuelle overgrep mot barn og andre.

I tillegg akter jeg selvfølgelig også å politianmelde tidligere Justisminister Anundsen for lignende forhold.

Takk venner <3

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
27 januari 2018 kl 21:21

Det gäller att inte ge upp trots ibland hårt motstånd. Här Monty Pythons sätt att visa det. Humor som iaf jag gillar:
https://www.youtube.com/watch?v=7wEgQ_01cXM
Spola fram ca 13.00 min in i filmen och följ fighten som pågår i ett par minuter. OBS, inget för känsliga för bl.a. blod!

Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
Reply to  Öystein Rönne
27 januari 2018 kl 21:41

Hehe 😀

Kim Lundgren
Kim Lundgren
Gäst
27 januari 2018 kl 21:00

Dukat bord för Öfverklassen –

http://jinge.se/wp-content/uploads/FIB-nr-12-2017.jpg

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
27 januari 2018 kl 20:45

@ Linda,

Jag blir så glad när jag läser sådant som du skriver, även om det också finns ett stort mått av uppoffring i det du skriver. Men orkar man så är det jätteviktigt att stå upp för det du formulerar så bra. Jag håller med dig till 100%!

Du synes vara en klok, vis och god människa – och jag blir då så hoppfull även om kampen ibland kan vara tuff. Mycket starkt att inte vika från sin linje!

Linda
Linda
Gäst
27 januari 2018 kl 20:42

Jag längtar så efter att människor börjar samarbeta och stötta varandra. I ett samhälle baserat på konstruerad brist ställs dock människor mot varandra av rädsla för att hamna längre ner på den sociala stegen eller rent ute sagt ute i kylan. När jag drabbades trodde jag att folk, mina nära och kära åtminstone, skulle bli lika upprörda som jag när jag inpå bara skinnet fick erfara hur illa ställt det var och vilken makt makten faktiskt hade mot en enskild. Så blev det inte. Jag fick delar av min familj emot mig, men jag fick oxå vänner som fanns vid min sida genom allt. Mycket få, men det räckte. De som verkligen tog reda på fakta innan de dömde. Jag är så tacksam att ni finns så det anar ni inte. Jag har insett att det inte går att vinna mot statens trogna tjänare om de har bestämt sig. Även om man skulle vinna en liten seger så är själva resan en enda stor förlust. Och man måste välja sina strider. För min del handlar det om att tala och stå för min sanning så långt jag kan utan att jag eller mina barn ska offras. Att deklarera min sanning och tala den även om jag inte kan vinna eller få upprättelse och även om jag vet att det är kört. Strunta i att företrädas av advokater eller andra mellanhänder. De tjänar systemet i första hand, sig själva i andra hand och dig i sista hand. Och de kostar mer är de smakar. Jag och många andra drabbade skulle egentligen få rejäla skadestånd enligt överordnade lagar, men få vet hur långt tillbaka och hur långt in och högt upp korruptionen sitter, och vart den egentliga makten verkar, och hur den egentligen fungerar. Pedofili används även för att muta in människor på plats. Den är en del av den perversa kontrollapparaten. De kommer att göra allt för att inte avslöjas. Och även när jag vet så mycket som jag numera gör, har man rent konkret att göra med orderföljare och systemtjänare… ja, mänskliga robotar som tjänar allt annat än sina medmänniskor som de har betalt för att tjäna i myndigheternas korridorer, som kan förstå eller agera utanför regelboken. Lagar och regler fungerar som makten vill. Däremot ska man alltid se till att klä av systemtjänarna så ofta det går även om man inte kan vinna. En vacker dag uppdagas allt och… Read more »

Linda
Linda
Gäst
27 januari 2018 kl 20:22

Jag längtar så efter att människor börjar samarbeta och stötta varandra. I ett samhälle baserat på konstruerad brist ställs dock människor mot varandra av rädsla för att hamna längre ner på den sociala stegen eller rent ute sagt ute i kylan. När jag drabbades trodde jag att folk, mina nära och kära åtminstone, skulle bli lika upprörda som jag när jag inpå bara skinnet fick erfara hur illa ställt det var och vilken makt makten faktiskt hade mot en enskild. Så blev det inte. Jag fick delar av min familj emot mig, men jag fick oxå vänner som fanns vid min sida genom allt. Mycket få, men det räckte. De som verkligen tog reda på fakta innan de dömde. Jag är så tacksam att ni finns så det anar ni inte. Jag har insett att det inte går att vinna mot statens trogna tjänare om de har bestämt sig. Även om man skulle vinna en liten seger så är själva resan en enda stor förlust. Och man måste välja sina strider. För min del handlar det om att tala och stå för min sanning så långt jag kan utan att jag eller mina barn ska offras. Att deklarera min sanning och tala den även om jag inte kan vinna eller få upprättelse och även om jag vet att det är kört. Strunta i att företrädas av advokater eller andra mellanhänder. De tjänar systemet i första hand, sig själva i andra hand och dig i sista hand. Och de kostar mer är de smakar. Jag och många andra drabbade skulle egentligen få rejäla skadestånd enligt överordnade lagar, men få vet hur långt tillbaka och hur långt in och högt upp korruptionen sitter, och vart den egentliga makten verkar, och hur den egentligen fungerar. Pedofili används även för att muta in människor på plats. Den är en del av den perversa kontrollapparaten. Och även när jag vet så mycket som jag numera gör har man att göra med orderföljare och systemtjänare… ja, mänskliga robotar som tjänar allt annat än sina medmänniskor som de har betalt för att tjäna i myndigheternas korridorer. Lagar och regler fungerar som makten vill. Däremot ska man alltid se till att klä av systemtjänarna så ofta det går även om man inte kan vinna. En vacker dag uppdagas allt och då kan de inte säga att de inget visste. Dokumentera allt och spara alla kvitton och spela in… Read more »

Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
Reply to  Linda
27 januari 2018 kl 20:51

@Linda
Det du sier her, er som ett ekko av mine egne erfaringer og lærdommer 🙂
Hver gang de angriper en, så lærer en seg noe nytt. Til slutt er en “bevæpnet” med så mye kunnskap, at man blir en uinntagelig festning.

Overgrep generelt er en del av maktstrukturen. Det handler om å få mennesker til å gjøre noe de ikke vil at noen andre skal vite at de har gjort. Da kan man true de til å “gjøre som man selv vil”. Elementær del av den fundamentale maktstrukturen. Pedofili i så måte, er en del av grunnsteinen til makt …

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
27 januari 2018 kl 19:34

@ Thomas

Bra din uppmaning där!
Ni köpta makthavare var ni än befinner er, – det är aldrig försent att tänka om och lämna lögnens och bedrägeriets skuta! Vi andra som kämpat på mot folkförtrycket ska ta emot er med öppna armar. Vänta inte med att vara sist av skutan, då blir det som för de passagerare på Titanic som väntade för länge med att lämna det sjunkande skeppet (dock med den fundamentala skillnaden att de flesta som där var kvar ombord var hjältar som offrade sig själva för att andra skulle överleva).

Peter
Peter
Gäst
27 januari 2018 kl 19:22

@Jan Norberg

Jag brukar erbjuda människor omkring mig skrivhjälp när de blivit utsatta för myndigheters dryghet, då jag uttrycker mig rätt hyfsat på ”byråkratiska”. Men erfarenheten jag har gjort är att människor inte vill eller inte orkar bråka. Oftast godtar de dessa myndighetsbeslut med handen hårt knuten i fickan. Det tar för mycket energi om man även ska bråka med den man hjälper i kombination med att strida mot myndigheterna. Man kan leda en häst till vatten men inte tvinga den att dricka.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
27 januari 2018 kl 19:13

@ Thomas,

Det citatet var bra och det ska jag ta med mig, ”Sannheten skal sette deg fri, men først vil den korsfeste deg.”

Jag måste säga att jag själv aldrig har känt mig så fri som när jag tog ett beslut att icke vara anonym här. Det känns verkligen underbart att inte ha en munkavle på sig. Luften känns liksom genast mycket friskare! 🙂 Ändå med all respekt att alla inte kan göra samma sak.

@ Jan Norberg

Bra skrivet!

Jan Norberg
Jan Norberg
Gäst
27 januari 2018 kl 18:52

Jag tog mig för att gå tillbaka till den ursprungliga artikeln och med 96 kommentarer så här långt finns det anledning att summera denna tråd. Om jag gör det eller om någon annan gör spelar mig ingen roll. Så vad har vi då lärt från denna stackars Thomas historia?? Makt och myndighetsmissbruk kommer i mitt huvud upp som nummer 1, möjligen tätt följt av den obehagliga känslan att samhället är individens värsta fiende. Om det handlar om pedofili eller något annat så förefaller det tyvärr oundvikligt att människor med makt (oavsett kön!) och på vilken nivå tillägnar sig en syn på sina medmänniskor som är ytterst tvivelaktig. Jag tycker Thomas själv sammanfattar det rätt så bra “”Gjör mot andre det du vil andre skal gjöre mot deg”. Att skriva under med sitt eget namn gör att man bara säger vad man kan stå för, så där håller jag verkligen med Öystein, mfl. Vad kan vi då alla, var och en (Janna undantagen), göra för att förbättra våra Norska resp Svenska samhällen?? Visst det är vackert att skriva inlägg här på tex Newsvoice bloggen men ännu bättre är att “gräva där man står”, dvs se dig om i samhället och stöd dina medmänniskor som inte själva är i stånd att tillvarata sina egna intressen. När samhället blir medborgarnas fiender så är samhällskontraktet brutet och då räcker det inte med att knyta handen i fickan och skriva arga och upprörda kommentarer på olika bloggar. Titta dig omkring i din egen närståendekrets och du kommer alldeles säkert att hitta någon stackare som blivit utsatt för samhällets makt och myndighetsmissbruk. Jag själv finner en del tillfredsställelse att konkret hjälpa mina närmaste i kampen mot makt och myndighetsmissbruk där samhället utnyttjar sin övermakt mot individen, där finns det mycket ogjort vill jag lova. Om vi alla konkret bidrar till att hjälpa varandra på ett individuellt plan så får man nöjet av känslan att ha hjälpt till i ett verkligt fall. Det finns otroligt många goda människor men tyvärr inte lika många som aktivt törs gå från ord till handling, dvs hjärntvätten sitter alltför hårt i hjärnbarken på majoriteten av det svenska och norska folket. Samhället har i många årtionden bankat in budskapet att du som individ inte ska tro att du själv vet ditt bästa, för det är alltid samhället som vet vad som är bäst för dig. Tro inget annat, eller uttryckt på ett… Read more »

Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
Reply to  Jan Norberg
27 januari 2018 kl 19:12

@Jan <3 <3 <3 <3 🙂

Du er inne på to meget interessante temaer her, som begge står mitt eget hjerte veldig nært. Den ene er "nå samhallet bryter kontrakten". Ingen representasjon, ingen plikter. Dette har vært fundamentet i samtlige "revolusjoner" som noensinne har blitt gjennomført. Altså, det er ett farlig spill som samhallet begir seg ut på, når de velger å fullstendig neglisjere individer, og tvert imot rett ut velger å korsfeste de istedenfor. Heldigvis er ikke jeg fullt så revolusjonssugen som Che Guevarra da, men det er ikke bare meg som har opplevd slike overgrep. Selv om historien min er absurd, vet jeg med 100% sikkerhet at jeg er ikke alene, men at det er tusenvis av både Svensker og Nordmenn der ute som kan identifisere seg med min historie …

I forhold til "du skal ikke ha andre Guder enn det samhallet peker ut". Staten, slik den er bygget opp i Scandinavia, i hvert fall slik jeg ser det, er ipso facto en avgud, og en "gullkalv". Det staten sier, er den "etablerte sannheten". Og jo mer dy lyver, jo flere rekrutterer vi til "vår side". Dette er enkel logikk, og skrevet av kjærlighet, som en oppfordring til de som sitter med makten. Både "pressemakt" og "politisk makt". Slutt å lyv, så vil vi tro op dere. Enkelt og greit!

I forhold til den siste paragrafen din Jan, tusen hjertelig takk 🙂

Peter
Peter
Gäst
27 januari 2018 kl 16:32

@Thomas Arvidsson

Många av de inblandade i din historia kan eventuellt vara frimurare då dessa sätter sina ordensbröder över allting annat. Läste en artikel där en norsk polis uttryckte sin oro över att i t.ex. rättsfall så kunde såväl domaren, åklagaren, advokaten som den åtalade vara frimurare, vilket omöjliggjorde all form av rättvisa. När detta ordenssällskap är inblandat brukar märkliga ting inträffa och din historia verkar ju vara allt annat än normal.

Peter
Peter
Gäst
27 januari 2018 kl 16:21

@Thomas Arvidsson

Jag hänger med i det resonemanget. Men samtidigt är ett fullt namn ingen garant för sanning och det räcker med att titta på våra politiker som journalister för att se att så inte är fallet. Själv ser jag denna oärlighet som ett större problem än anonymitet. Men visst skulle det vara idealet om alla skrev under fullt namn samtidigt som de höll sig så nära sanningen som det är möjligt. Även om absolut sanning är något av en utopi är den ändå en bra utgångspunkt. Sen har ju du själv fått känna på vilken skitstorm som kan släppa lös om man helt öppet säger för mycket. Det är inte alla människor som har den styrkan eller av andra orsaker anser att de inte kan löpa linan fullt ut. Detta visar att såväl vår yttrandefrihet som vår ”fria demokrati” är en ren illusion.

Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
Reply to  Peter
27 januari 2018 kl 18:10

Takk så mycket 🙂

Du har mange gode poenger, og hadde jeg skulle startet på nytt igjen, ville jeg åpenbart valgt “annerledes”. Det første jeg vill gjort, er å søkt om asyl i utlandet, og fått beskyttelse mot min egen regjering, uansett hvor jeg hadde opprinnelig tilhold. Slik slipper man mye av presset, og kan skrive i trygghet fra et annet land. Snowden comes to mind …

Dog, så må jeg si som sjefen; “Sannheten skal sette deg fri, men først vil den korsfeste deg.”

Jeg har plukket opp mitt kors og latt meg korsfeste for sannheten, så får fremtiden vise om han hadde rett, og om jeg kommer til Paradis 🙂

Jeg har troen, og det er tusenvis der ute blant mine venner, som er villige til å sverge på under Ed, at jeg har vært “korsfestet” …

Sjefen sa; Gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot deg. Vel, jeg føler at jeg har gjort akkurat det da …

Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
27 januari 2018 kl 16:17

@Torbjørn

Her er en annen sak. Jeg ønsker å presisere at jeg har ikke noe bevis for dette, men jeg mener at det er for mye “circumstantial evidence” til å ignorere …

Did Kjell Inge Røkke blackmail and extort the Norwegian government to give him the Fishing rights of North Norway? https://medium.com/@MisterGaiasoul/did-kjell-inge-r%C3%B8kke-blackmail-the-norwegian-government-to-give-him-the-fishing-rights-of-norway-47794510921e

Kjell Inge Røkke er “topp 5 rikeste mann i Norge” …

Peter
Peter
Gäst
27 januari 2018 kl 15:03

@Öystein

Förstår precis vad du menar och jag försöker inte motbevisa dig. I ett normalt och människovänligt samhälle skulle det du skriver vara en ren självklarhet. Men i denna förljugna perversion vi lever i är verkligheten lite mer komplicerad.

@Kim

Läste igenom länken. Svenska staten som inte missar en chans att förtrycka den egna befolkningen med ursäkten ”det är ett EU-direktiv”, har ändå gått emot EU-Domstolens utlåtande om att datalagringen här strider mot medborgarnas rättigheter. Men Sverige är bara en av globalisternas små experimentverkstäder där det råder ett mjukt förtryck. Här är järnnäven något vadderad men lik förbannat ändå en järnnäve.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
27 januari 2018 kl 13:56

@ Peter,

Risken att bli stigmatiserad gäller alla som “har obekväma åsikter” och ej är anonyma. Personligen så skiter jag i det på ren svenska. Däremot kan jag respektera att du väljer att vara anonym, jag menar, jag kan ju inte veta hur dina sociala och yrkesmässiga förhållanden ser ut. För visst kan man bli drabbad.

Det jag ändå menar är att ju fler som “kan” döda sin anonymitet desto bättre.

Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
Reply to  Öystein Rönne
27 januari 2018 kl 16:01

Man har større troverdighet i det øyeblikket man skriver under med fullt navn. Når det er sagt, har jeg full forståelse for at noen i en periode i sitt liv ønsker anonymitet. Deep Throat kunne aldri ha veltet Nixon hvis han ikke hadde vært anonym. Det ville vært umulig …

Kim Lundgren
Kim Lundgren
Gäst
27 januari 2018 kl 13:31

Värd de minuter det tar att läsa artikeln!

http://snaphanen.dk/2015/09/17/var-mans-ratt-att-skriva-anonymt/

Peter
Peter
Gäst
27 januari 2018 kl 13:23

@Thomas Arvidsson @Linda

Många människor lever i illusionen att staten är en garant för trygghet, säkerhet och att den vill alla medborgare väl. Men den illusionen brister snabbt när man gör sig obekväm. För då har ju staten hela myndighets-maskineriet att ta till och kommer de inte åt dig personligen kan de göra det via din familj. Staten kan klassa en som psykiskt sjuk och/eller plantera ”bevis” hos dig i allt från droger till barnporr på din dator. Allt för att misskreditera. Eller så öppnar socialen ett barnavårdsärende mot er för att splittra familjen och här i Sverige har de ca 500 olika myndigheter som på ett eller annat vis kan göra livet surt för dig. Poängen är att staten är så maktfullkomlig att den kan binda upp dig i rättsprocesser fram till dess att du avlider av ålderdom. Och däremellan är du så upptagen av dessa processer att det inte finns tid för annat. Men med risk för att låta klyschig så ”det som inte dödar dig gör dig bara starkare”. Kanske inte direkt men i förlängningen. För man måste vara sann mot sig själv så man kan leva med sig själv. Annars är man ju verkligen en slav.

@Öystein

När man går ut med sitt namn så finns det ju en risk att bli stigmatiserad genom att de på olika sätt vänder dina medmänniskor mot dig. Många är så hjärntvättade att de gladeligen hoppar på det tåget. Personligen är jag bara ”anonym” gentemot gemene man men hyser inga som helst illusioner om att jag är det mot staten.

Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
Reply to  Peter
27 januari 2018 kl 13:33

Barnevernet og disse institusjonene er det største maktmiddelet de har til å “stilne sannheten om overgrep”. Gjerne er de som jobber i disse institusjonene på fornavn med de som har begått overgrep, så å forsøke å fortelle sannheten til disse, er meningsløst. Fortell sannheten til Verden 🙂

https://medium.com/@MisterGaiasoul/surviving-rape-and-sexual-abuse-meetoo-a06a200e95a0

Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
27 januari 2018 kl 12:56

“Bury my Heart at the Dark side of the Moon, because it has seen things, no man shall see, without loosing his Sanity”

https://medium.com/@MisterGaiasoul/who-i-was-before-i-was-crucified-cb740d6ad8ac

Sorry hvis det blir litt my Torbjørn, men jeg føler ett behov for å fortelle sannheten …

Savalle
Savalle
Gäst
27 januari 2018 kl 11:52

Kenneth Thorberg

Tack för dina förslag till journalister!

Ni andra – kom jättegärna även ni med förslag!

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
27 januari 2018 kl 11:48

@ Thomas,

Jag blir bara mer och mer förfärad. Dock tycker jag att det är oerhört starkt och rätt av dig att hänga ut alla skitstövlar som utsatt dig för alla övergrepp. Hoppas att du orkar att få till din bok.

Det är fanimej så att även jag börjar gråta.

Kim Lundgren
Kim Lundgren
Gäst
27 januari 2018 kl 11:32

@ Thomas
Stackars människa! Det är verkligen hemskt det du varit med om!

Hur kommer man vidare?
Ensam är INTE stark! Alla människor som farit illa i detta systemet behöver gruppera sig.
Förtryckarna är välorganiserade och förfogar över stora resurser.

Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
Reply to  Kim Lundgren
27 januari 2018 kl 11:40

@Kim <3

Det er umulig å komme videre uten å få en eller annen slags form for rettferdighet. På en måte er det en slags trøst i det, siden alle overgrep før eller siden kommer opp i dagslyset. Jeg er helt enig med deg. Å slå ring rundt hverandre er løsningen. Jeg har slått ring rundt "halve Norge" ved å dokumentere overgrep mot andre. Nå er det "min tur" …

Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
27 januari 2018 kl 11:25

@Linda

Jeg kjenner meg igjen selv. Jeg har selv skrevet en bok om mitt liv, som jeg valgte å kaste. Jeg har forsøkt flere ganger, men som mann er det dobbelt så vanskelig, siden man liksom skal være “det sterke kjønn”. Menn opplever overgrep, jeg er det fremste eksempelet på det. Men å snakke om det er ikke politisk korrekt. En venn av meg ble voldtatt på barnevernsinstitusjon hele barndommen sin, men hvis man klarte å få han til å åpne seg opp litt, følte han seg sårbar og gikk inn i forsvarsmodus. En annen mannlig venn av meg ble seksuelt misbrukt av en 15 års eldre kvinne hele barndommen. Han klarte å snakke om det, men det hadde ødelagt han fullstendig. Begge disse to er narkomane i dag, og har ikke noe særlig liv.

Samtidig så er det mye “terapi” i sinne. Det er umulig å komme over ting, uten å først bli sint. Sinne skaper det motet man trenger for å kreve rettferdighet. Jeg tror det første steget er å innrømme at man har vært ett offer, for deretter å begynne å fortelle sannheten. Jeg har begynt …

https://medium.com/@MisterGaiasoul/det-er-typisk-norsk-%C3%A5-v%C3%A6re-psykopat-77b97dd1b8b5

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
27 januari 2018 kl 10:57

@ Peter,

Jag kan hålla med dig i att Troll, AI, Bootar kanske förr eller senare avslöjar sig, iaf troll. Men själv saknar jag kunskap om hur långt AI och programmeringen av bootar har kommit idag så jag skulle därför tillämpa “försiktighetsprincipen” för att undvika att de hinner ställa till för stor skada innan de ev blir avslöjade.

Även om jag håller med dig om att namn och bild inte är en garant för sanning så skulle det iaf bidra till en kraftigt minskad risk för “infiltration” av diverse oönskade element.

Grunden för att inte vilja stå ut med bild och namn är rädsla, och den respekterar jag att man kan ha. Rädsla för att bli av med jobb, kompisar, bli utsatt för trakasserier m.m. Det är ju genom denna rädsla som makteliten (de kriminella) lyckas hålla folket i schack.

Någonstans måste man ändå börja våga att skita i detta. Annars fortsätter resan mot avgrunden i oförminskad hastighet. Kanske en rörelse typ #harfinnsjagochjagtyckerfritt

Visst, jag kanske får en kula i huvudet, förlåt mikrovågsdusch, men då har jag iaf bidragit till att väcka någon till individ.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
27 januari 2018 kl 09:51

@ Linda,

Fint skrivet! Jag hoppas att du snart hittar tillbaka fullt ut till din inre styrka. Främst för din egen skull, men också för att du ska orka med att slutföra arbetet med boken. Jag blir en av de första att köpa den.

Linda
Linda
Gäst
27 januari 2018 kl 09:14

@ Kim Lundgren, tyvärr gör alltför många det!

Kim Lundgren
Kim Lundgren
Gäst
27 januari 2018 kl 09:04

@ Linda
Känner igen mig helt i det du skrev!

Linda
Linda
Gäst
27 januari 2018 kl 08:37

Tack Thomas för att du berättar om vad du varit med om. Det är viktigt att vi som är utsatta inte är tysta. Samtidigt är det viktigt att vi inte ältar ihjäl oss och drunknar i bitterhet och risken finns alltid att många inte orkar/våga läsa om det för att de blir rädda över att attackeras själva eller riskera inse att de inte lever i den bästa av världar, som statskramarna vill få oss att tro. Även de som utsätts vill ofta inte se varför, och de tar ofta på sig skulden för trakasserierna!
Jag känner fler i Sverige som blivit attackerade av staten när de börjat ifrågasätta systemets strukturer. Det är alltid svårt att veta om det är just därför i många fall men även om det skulle röra sig och tillfälliga “randomattacker” så är det illa nog.

[text raderad på begäran av kommentatorn]

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
Gäst
27 januari 2018 kl 07:55

@ Savalle
Förslag på journalister är förstås Ole Dammegård som jag betraktar som helt ärlig. Vet inte om du explicit syftar på MSM-dito , i så fall är Britt-Marie Mattsson ett förslag , åtminstone har hon alltid ingett mig förtroende men har inte blykoll på henne.

Peter
Peter
Gäst
27 januari 2018 kl 01:20

Och vad gäller denna icke-binära chimär ”Janna”. Som antingen är en kvinnlig feminist eller en feministisk beta-hane, så behöver man inte göra det mer avancerat än vad det är. Det är nog mer troligt att det är en förvirrad människa bakom tangentbordet än vad det är någon AU (Artificiell Unintelligence). Då #jagärhär har 75 000 förvirrade själar inom sin sfär ligger nog detta närmare sanningen. När en av dessa är förverkad så tillkommer det någon ny osv. Men vi kommer känna igen dem alla på den haltande propagandan de förespråkar. Men jag ska leva som jag lär och det bästa är att ignorera dem när de väl är avslöjade. Genom att bemöta deras idiotargument och genom att diskutera dem låter vi dem ta kontroll över samtalet. Vi behöver inte ge dem en makt som de inte ens har.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
27 januari 2018 kl 01:01
Peter
Peter
Gäst
27 januari 2018 kl 01:00

@Öystein

Som vi tidigare har sett så är ett ansikte och namn ingen garant för sanning. Men människor, AI eller dåligt programmerade bootar avslöjar sig för eller senare via argumenten. Som jag tidigare har skrivit så är vem som skriver var helt oväsentligt och det är bara vad som skrivs som räknas. För det är bara argumenten som bär sanning eller lögn. Sanning är sanning och lögn är lögn oavsett om den uttalas av en människa eller en maskin. Detta märker man efter en stunds mentalt schack.

Peter
Peter
Gäst
27 januari 2018 kl 00:49

@Kerstin Carlsson

Ingen är värd mer eller mindre p.g.a. kön eller av någon annan anledning. Mellan könen finns det likheter som olikheter och det är väl något man både får acceptera som bejaka utan att det behöver bli krig. Sen har jag personligen lite svårt för dessa hjärntvättade feminister som beter sig som små barn avundsjuka på den andres leksaker. Jag är fullt medveten om att denna irritation ibland kan lysa igenom i mina texter. Men jag älskar kvinnor och det är bara dessa ”män” med bröst jag inte tål.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
27 januari 2018 kl 00:33

@ Savalle,

För att gå ännu längre så skulle jag kunna fråga mig, vad är det som säger att inte du eller exempelvis Peter (som skriver mycket klokt också) är troll eller AI också? Förstår du problematiken?

Jag kan säga att jag har fått mail från en person här på NV som varnar för troll och också pekar ut en del med en enorm utläggning och analys. Men det är samma sak där, hur vet jag att inte denne person själv är stortroll? Jag har ännu ej fått någon identitet på denne person kan jag säga. Så återigen, allt liknar en djävla soppa.

Även om kommentarerna här nog skulle minska, så tror jag att det enda sättet att komma tillrätta med problemet är att döda anonymiteten här. Det skulle saken vinna på.

Savalle
Savalle
Gäst
26 januari 2018 kl 23:40

Öystein

Det blir allt svårare att avgöra vad som är människa och vad som är maskin. AI argumenterar någolunda hyfsat, men utan personlighet och uppvisar tyfliga irrationaliteter. Men jag håller med dig! Det här måste stoppas.

AI har utvecklats så snabbt genom att försök utförts på människor. Sverige är ett experimentland. Försöksobjekten är inte tillfrågade – de lider ett helvets kval!

Detta är ren Mengele-forskning. Vi är några som arbetar på att offentliggöra vad som sker i det fördolda och vi kommer inom kort att gå ut med en presskonferens om detta. Vi är helt beroende av att kunna nå ej korrumperade /ärliga journalister. Ge oss förslag på sådana som vi kan ge en personlig inbjudan till presskonferensen!

Här är en länk om Mengele-forskningen som pågår för fullt i vårt land:

http://www.targetedindividualssweden.com/

Kim Lundgren
Kim Lundgren
Gäst
26 januari 2018 kl 23:09

@ Kerstin
Jag tycker om ditt inlägg – ärligt, personligt och djupt.

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
26 januari 2018 kl 23:05

Jag är oerhört glad att vi kan läsa o diskutera en ur verkligheten trist o humördämpande händelse.
Hjärtligt tack för artikeln o alla kommentarer!

Själv känner jag att våra möjligheter krymper allt mer för det fria ordet.
Vi ser Janna här (varför kan man fråga sig o vem finansierar?) och utanför detta media ser vi
hur man nu skall effektivisera och skapa armeer mot “fake news”
Gissar då att händelser konversationer som denna här hamnar under nån sorts fake.
Dvs utrymmet där man kan få försvara sig alternativt få upprättning i något media
krymper. i varje fall för den som gör sökningar till artiklar som behandlar ämnet ifråga.
För Sveriges del skall Bonnier, Schibstedt, Sveriges Radio och SVt i samarbete med Vinnova motarbeta ”fake news”. På EU-nivå har man inrättat High Level Group on Fake News som skall vara rådgivande
för att motarbeta och förhindra “desinformation”.
Facebook, Google och Twitter ingår naturligtvis i denna dynghög.
Hanna Stjärne vd på SVt blir högsta hönset i Sverige för denna kriminella liga.
https://www.svt.se/omoss/post/hanna-stjarne-uttagen-till-eu-kommissionens-grupp-om-desinformation/
Hennes partiska meriter kan ses varje dag i svensk tv.

Sätt trollen på svältdiet. Vi och våra ord är lyxmiddag för dessa @Janna som förökar sig i takt med att vi matar dom. Misstänker att Janna är något pilotprojekt som hamnar i Hannas Stjärnes armé av fakesoldater.
Lite intressant att dom ä rAI- feminister. Det tog mej en stund av journalistiskt grävande men det gav
utdelning. Dom är inte könlösacomment image
kram alla levande!
LeifB

LeifB

Kerstin Carlsson
Kerstin Carlsson
Gäst
26 januari 2018 kl 22:57

@ Mayne Sundewall Hopkins
Tack för Dina 2 inlägg…Ibland undrar jag om könen var menade att användas som en provokation, jag tror inte det…våra kön används att “avla barn med”, när vi har dött tex, är vi ju ändå bara en själ, å den har inget kön, alltså är vi lika mycket värda…Tex hundar tar inte emot sina egna kön, utan då är det enbart för att ta makt, att sätta sig över den andra, ingen skulle få “rida på den andre” utan att det blir ett slagsmål…en tik skulle aldrig “ställa upp sig”, om hon inte tycker om det…Detta är en parantes, gentemot allt detta med svagt och starkt kön. För övrigt är det inte lätt idag att vara journalist, poet, konstnär, författare, musiker, man kan tycka att det finns en total frihet här, men den friheten finns enbart i denna fångade värld vi lever. Tack för allt som ni alla vågar kommentera, jag följer er med stort intresse. Kanske är mina kommentarer lite malplacerade, men jag är inte mer än så här.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
26 januari 2018 kl 22:06

@ Savalle,

Detta börjar faktiskt att likna ankskit. Något måste göras. Vad göra då?

Savalle
Savalle
Gäst
26 januari 2018 kl 21:45

Öystein

Nej, Janna är inte ens ett troll. Det är AI (artificiell intelligens). Och för varje svar vi ger detta Monster lär det sig mer och mer!!!

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
26 januari 2018 kl 20:08

@ Peter, Mayne Sundewall Hopkins,

Jag kan hålla med, men samtidigt är det viktigt att utrota trollen, och trollet Jenna har fått hålla på här alldeles för länge.

Peter
Peter
Gäst
26 januari 2018 kl 20:03

@Mayne Sundewall Hopkins

Ja, ibland är det svårt att hålla sig till ämnet. Men sista meningen i min föregående kommentar var ett tecken på att jag ska försöka skärpa mig. 🙂

Mayne Sundewall Hopkins
Gäst
26 januari 2018 kl 19:20

Tillägg: Jag är så tacksam för att det finns människor som står upp för den fria tanken och det fria ordet. Tack för att ni finns och orkar kämpa – Thomas, Torbjörn, Annika, Sanna, Erik, Anders, Ann-Katrine, Michael ..och många fler.

Thomas Hansen
Thomas Hansen
Gäst
Reply to  Mayne Sundewall Hopkins
26 januari 2018 kl 19:42

<3

Mayne Sundewall Hopkins
Gäst
26 januari 2018 kl 19:15

Att läsa om trakasserierna mot Thomas Hansen var tufft – omöjligt att hålla tårarna tillbaka ..suck.

Det är ofattbart att det finns så mycket sk*t i samhället och inte minst att sanningen anses skada mer än illdåden! Vad är det som gör att så många människor blivit så mentalt snedvridna att de anser sig ha rätt att förgripa sig på andra människor ..oavsett ålder? (..jag har mina misstankar!!) Det finns ingen myndighet man kan lita på längre – förfallet verkar vara totalt.