Fakta som krossar de som romantiserar massinvandringen

NewsVoice är en oberoende nättidning med utgivningsbevis som startade 2011. Syftet är att publicera nyheter, debattartiklar, kommentarer och analyser. Stöd vårt arbete genom att donera, sponsra (tex granskningar, utlandsreportage) eller annonsera.
publicerad 6 augusti 2018
- NewsVoice redaktion
Erik Wiklund, eget verk
Erik Wiklund, eget verk
Erik Wiklund, eget verk

DEBATT. Antingen så ljuger politikerna för folket, för de vill inte berätta sanningen, att den pågående massmigrationen inte är bra för Sverige, eller så vet inte politikerna vad de talar om när de säger att Sverige mår bra av massinvandringen. Sverige brottas med enorma samhällsproblem på grund av massinvandringen.

Text: Erik-Wiklund

Sanningen är att Sverige sedan år 2000 har tagit emot fler än 1,2 miljoner invandrare – och de flesta av dem har inte asylskäl utan är ekonomiska migranter. Detta säger flera initierade personer – t.ex. den italienska polisens talesman Renato Cortese säger, år 2015:

“Sveriges bidragssystem är skyldig till tusentals migranters död i Medelhavet” och “Till Sverige dras migranterna på grund av de generösa bidragen och skattefinansierade livsförsörjande uppehälle för de som varken kan eller vill arbeta”.

Även UNHCR rapporterade i september 2015 att; av de syrier som i sin vandring norrut hade kommit till Turkiet så uppgav två tredjedelar av dem att de söker sig till andra länder på grund av dålig ekonomi och arbetsbrist – och att 90 % av dem ville komma till ett EU-land, helst Tyskland eller Sverige.

Även den Europeiska gräns- och kustbevakningsbyrån Frontexs talesperson Fabrice Leggeri säger, år 2018, till nyhetsbyrån France 24:

“Det är främst ekonomiska migranter och unga män från Afrika som nu söker sig till Europa.”

Svensk personal som arbetar med nyanlända säger att den första frågan som de nyanlända ställer till dem är: “Hur mycket bidrag kommer jag att få?”

Migranterna flyr inte ifrån krig, som politikerna säger, utan de kommer till Europa och Sverige för att få bidrag. Aallt fler migranter hör nu talas om Sveriges generösa bidragssystem och vill därför komma till Sverige.

I april 2018 varnade chefen för FN:s Världsmatprogram, David Beasley att Europa snart skulle kunna möta en ny massiv invandringsvåg från Afrika, han säger:

“Mitt budskap till européerna är att – om ni tror att ni nu har problem med migranter så vänta bara tills Sahel-regionen i Afrika med 500 miljoner människor börjar röra sig mot Europa. Européer, ni måste vakna nu”, varnar Beasley.

Vårt gamla fina Sverige håller nu snabbt på att försämras på grund av den stora invandringen. Sverige var förr ett lugnt och tryggt land med ärliga och försynta svenskar som inte ens brydde sig om att låsa ytterdörren.

Konsekvenser av massinvandringen

I dagens Sverige har destruktiva krafter tagit plats i form av:

  • kvinnoförtryck,
  • hedersmord,
  • äktenskapstvång,
  • könsstympning,
  • gaturån,
  • åldringsrån,
  • gruppvåldtäkter,
  • bilbränder,
  • skjutningar i förorterna,
  • stenkastning mot polis och bussar,
  • segregation,
  • terroristresor,
  • dödshot mot tjänstemän på Migrationsverket,
  • storbråk mellan folkgrupper vid föreningslokaler,
  • hotfulla invandrare på akutmottagningar,
  • sexuella ofredanden på badhus och festivaler samt
  • misshandel och våld på flyktingförläggningar.

Många svenskar upplever helt enkelt att Sverige har blivit ett råare land i och med inflyttningen av människor som kommer från främmande kulturer, bl.a. från ickedemokratiska stater där moralen många gånger är lägre än vad den är bland svenskar.


Det handlar om invandrare som är förslagna, burdusa, våldsbenägna, kriminella och invandrare som ondgör sig över det kristna svenska samhället.

Magnus Norell, forskare med inriktning på terrorism och säkerhetspolitik, varnar för att ett islamistiskt parallellsamhälle i tysthet håller på att växa fram i Sverige.

Rikspolisen säger att polisen har så mycket arbete att de går på knäna och att brottsutredningarna tar mycket längre tid numera och som en följd av att invandrare är mer benägna att begå grov brottslighet än vad svenskar är så består mer än 80% av Sveriges fängelseinterner av första och andra generationens invandrare.

I massmedias nyhetsrapportering handlar, i genomsnitt, vart tredje nyhetsinslag om problem med invandringen och problemen läggs på hög – det finns t.ex. inte längre bostäder för bostadssökande, varken för svenskar eller invandrare.

De svenska skolorna har meddelat att de har stora segregationsproblem, där svenska föräldrar flyttar ut sina barn från skolklasser som har stökiga invandrarelever. De flesta invandrare går arbetslösa eller så har de låtsasjobb eller bidragsjobb, för de får inga riktiga jobb därför att den svenska arbetsmarknaden inte är anpassad för lågutbildade asylinvandrare.

Det är bekräftat av Arbetsförmedlingen att endast 5% av invandrarna har fått ett riktigt jobb efter en tvåårig introduktion.

Personal på socialkontoren går på knäna på grund av det stora antalet invandrare. Och socialstyrelsen konstaterar att det stora antalet asylsökande är påfrestande för sjukvården, där vårdköerna nu är mycket långa. Köerna till tandläkare har också ökat dramatiskt över hela landet, på grund av invandringen.

Allt detta, sanningen, borde våra politiker nu ta tag i och berätta för oss, att Sverige mår mycket dåligt av massinvandringen. Då kanske vi kan börja lita på dem.

Text: Erik-Wiklund

Donera till NewsVoice

Så här kan du stötta Newsvoice

  • UNHCR BAD EU OM HJÄLP MED
    FLYKTINGAR UTANFÖR EUROPA 2016
    CA 14.5 MILIONER FLYKTINGAR SKULLE
    KOSTA 47 MILIARDER ATT FÅ EN DRÄGLIG
    TILLVARO.
    SAMTIDIGT KOM DET 2015..2016
    CA 200.000 FLYKTINGAR TILL SVERIGE
    SOM KOSTADE SVENSKA SKATTEBETALARE
    56 MILIJARDER

  • UNHCR BAD EU OM HJÄLP MED
    FLYKTINGAR UTANFÖR EUROPA 2016
    CA 14.5 MILIONER FLYKTINGAR SKULLE
    KOSTA 47 MILIARDER ATT FÅ EN DRÄGLIG
    TILLVARO.
    SAMTIDIGT KOM DET 2015..2016
    CA 200.000 FLYKTINGAR TILL SVERIGE
    SOM KOSTADE SVENSKA SKATTEBETALARE
    56 MILIJARDER

  • Jag har lite svårt att förstå att man fortfarande pratar om att Sverige har ett välfärdssamhälle. Enligt min något enkla tanke så har Sverige sedan länge slutat att ha ett välfärdssamhälle. Den existerade möjligen en kort tid efter 60 talet där man från regeringssida hällde ut pengar utan kontroll vilket dock fick ett abrupt slut 1989`s finanskris. Redan på 70 talet hade de som hade operationsklara åkommor väntetider på flera år ( starroperation 8 år , höftledsplastik 4,5 år) Man skakade redan då i Europa medlidande med huvud över hur svenska befolkningen klarade att acceptera detta, som var unikt och inte förekommande i andra europeiska länder.

    I princip har det gått utför hela tiden vilket återspeglar sig i hur stor skuldbördan är hos varje medborgare. Men först nu blir det tydligare för den enskilde. Man har från regeringens sida ( främst socialdemokrater) hävd att man måste höja skatten för att bibehålla välfärdsstaten. Och de flesta har trodd på det och inte sett att landet trots Europas högsta skatter, har alltmer slutat fungerar normalt.

    Hur många ungdomar är arbetslösa? Hur många mindre och medelstora företag går i konkurs/ år, hur många gamla människor som skulle vilja bo i en servicelägenhet kan få en sådan? Hur många ungdomar måste bo hos sina föräldrar då de inte kan betala de vansinniga hyror för en lägenhet?

    Hur många människor som bo i köpta villor och lägenheter kommer att kunna betala sina skulder när en dag räntan stiger till 16 % som var fallet i mitten av 90 talet?

    Faran med den ekonomiska invandringen som är beroende på bidrag är att det kan bli en radikalisering när dessa människor utsätts för sparåtgärder och också börjar känner den ekonomiska verkligheten. En del har redan den föreställning att alla svenskar är superrika ( det ser ju så ut, då många bo i fina villor och man har minst 2 bilar) och kan gärna avstår från detta respektive att man utan utbildning i ett låg inkomstjobb kan få hur mycket löneförhöjning som helst, bara man har jobbat något år.

    Det är klart att dessa ekonomiska flyktingar tror att de har kommit till paradiset, då “staten tar hand om dem”, vilket de är absolut inte vana med från sina respektive hemländer. Då Sverige har avskaffat tjänsteman ansvar behöver politiker inte oroa sig för konsekvensen av sitt handlande och därmed underhåller illusionen tills verkligheten kommer ifatt alla.

  • Jag har lite svårt att förstå att man fortfarande pratar om att Sverige har ett välfärdssamhälle. Enligt min något enkla tanke så har Sverige sedan länge slutat att ha ett välfärdssamhälle. Den existerade möjligen en kort tid efter 60 talet där man från regeringssida hällde ut pengar utan kontroll vilket dock fick ett abrupt slut 1989`s finanskris. Redan på 70 talet hade de som hade operationsklara åkommor väntetider på flera år ( starroperation 8 år , höftledsplastik 4,5 år) Man skakade redan då i Europa medlidande med huvud över hur svenska befolkningen klarade att acceptera detta, som var unikt och inte förekommande i andra europeiska länder.

    I princip har det gått utför hela tiden vilket återspeglar sig i hur stor skuldbördan är hos varje medborgare. Men först nu blir det tydligare för den enskilde. Man har från regeringens sida ( främst socialdemokrater) hävd att man måste höja skatten för att bibehålla välfärdsstaten. Och de flesta har trodd på det och inte sett att landet trots Europas högsta skatter, har alltmer slutat fungerar normalt.

    Hur många ungdomar är arbetslösa? Hur många mindre och medelstora företag går i konkurs/ år, hur många gamla människor som skulle vilja bo i en servicelägenhet kan få en sådan? Hur många ungdomar måste bo hos sina föräldrar då de inte kan betala de vansinniga hyror för en lägenhet?

    Hur många människor som bo i köpta villor och lägenheter kommer att kunna betala sina skulder när en dag räntan stiger till 16 % som var fallet i mitten av 90 talet?

    Faran med den ekonomiska invandringen som är beroende på bidrag är att det kan bli en radikalisering när dessa människor utsätts för sparåtgärder och också börjar känner den ekonomiska verkligheten. En del har redan den föreställning att alla svenskar är superrika ( det ser ju så ut, då många bo i fina villor och man har minst 2 bilar) och kan gärna avstår från detta respektive att man utan utbildning i ett låg inkomstjobb kan få hur mycket löneförhöjning som helst, bara man har jobbat något år.

    Det är klart att dessa ekonomiska flyktingar tror att de har kommit till paradiset, då “staten tar hand om dem”, vilket de är absolut inte vana med från sina respektive hemländer. Då Sverige har avskaffat tjänsteman ansvar behöver politiker inte oroa sig för konsekvensen av sitt handlande och därmed underhåller illusionen tills verkligheten kommer ifatt alla.

  • Håller med om att m2 per invånare inte är relevant. SCB har nu, lägligt EFTER VALET, kommit ut med en rapport som visar att Sveriges ekonomiska utveckling är den svagaste i hela Europa. Tino Sanandaji kommentar SCB:s rapport på facebook:

    ”2017 hade Sverige EUs sämsta tillväxt i BNP per capita, och EU-komissionen prognos är att Sverige kommer vara sämst i år och året efter. Hittintills 2018 har BNP per capita bara växt med 1.6 procent på årsbasis trots jubelrubriker och den ihåliga fasad man presenterat allmänheten”, skriver han och förklarar sedan vad det i praktiken betyder.

    ”Vad betyder det i klartext? Om BNP per invånare växer med en procent närmaste fyra år i stället för normala två kommer välfärden under en mandatperiod tappa ca 250 miljarder kr, pensioner bli lägre och kommuner tvingas skära. Jag önskar att allmänheten la en bråkdel så mycket uppmärksamhet på den annalkande nedgången än på det politiska spelet. Det drar sig mot oväder.”

    Summa summarum. Om antalet invånare per m2 massväxer över hela landet samtidigt som BNP per invånare minskar så står vi inför en stor ekonomisk kris. Det hjälper inte att vi har stora tomma ytor att fylla med massmigranter. Kanske är det läge att börja tala om lägre pensioner och nedskärning av välfärden? Kan vi få ett uttalande från svetsarn om vilka ska betala för den ökade välfärden som partiet utlovat? Vilket reformutrymme finns det egentligen? Staten har inga egna pengar utan får sina inkomster från idogt arbetande befolkning i kommunerna, vilka sedan redistribueras.

  • Håller med om att m2 per invånare inte är relevant. SCB har nu, lägligt EFTER VALET, kommit ut med en rapport som visar att Sveriges ekonomiska utveckling är den svagaste i hela Europa. Tino Sanandaji kommentar SCB:s rapport på facebook:

    “2017 hade Sverige EUs sämsta tillväxt i BNP per capita, och EU-komissionen prognos är att Sverige kommer vara sämst i år och året efter. Hittintills 2018 har BNP per capita bara växt med 1.6 procent på årsbasis trots jubelrubriker och den ihåliga fasad man presenterat allmänheten”, skriver han och förklarar sedan vad det i praktiken betyder.

    “Vad betyder det i klartext? Om BNP per invånare växer med en procent närmaste fyra år i stället för normala två kommer välfärden under en mandatperiod tappa ca 250 miljarder kr, pensioner bli lägre och kommuner tvingas skära. Jag önskar att allmänheten la en bråkdel så mycket uppmärksamhet på den annalkande nedgången än på det politiska spelet. Det drar sig mot oväder.”

    Summa summarum. Om antalet invånare per m2 massväxer över hela landet samtidigt som BNP per invånare minskar så står vi inför en stor ekonomisk kris. Det hjälper inte att vi har stora tomma ytor att fylla med massmigranter. Kanske är det läge att börja tala om lägre pensioner och nedskärning av välfärden? Kan vi få ett uttalande från svetsarn om vilka ska betala för den ökade välfärden som partiet utlovat? Vilket reformutrymme finns det egentligen? Staten har inga egna pengar utan får sina inkomster från idogt arbetande befolkning i kommunerna, vilka sedan redistribueras.

  • Den här massinvasionen omöjliggör någon som helst form av “integration”. Det är ju svenskarna som har tvångsintegrerats in i detta multikulturella samhälle som ingen har efterfrågat eller ens vill ha. Politikerna säger sig “ta sitt ansvar” när det gäller välfärdsmigrations-frågan men i övrigt är de huvudlöst ansvarslösa. De sitter fyra samhällsförstörande år i taget och när det är över går de vidare till överbetalda konsultationer och föreläsningar, trots att de ingenting kan. Sen har de mage att påstå att Sverige har en låg korruption.

  • @ Perra J

    – Ja, integrationen – enligt PK-eliten, så handlar den om att vi svenskar ska integreras in i den muslimska kulturen. I ett långsiktigt perspektiv så är ju detta en sanning eftersom politikerna vet att så småningom kommer lilla Sverige att ha tagit in så stora mängder muslimer att svenskarna kommer att bli en minoritet. Det är alltså svenskarna som ska lära sig att anpassa sig till Islam – redan nu. Och de svenska politikerna är inga dumskallar, för de vet vad de gör – och de vet också att de är ondskans lakejer.
    PS. (PK-eliten kan lura en del av folket hela tiden – och dom kan lura hela folket en viss tid – men dom kommer inte att kunna lura hela folket hela tiden.)

  • @ Öystein Rönne

    Tack Öystein ! – Ja, det här var kul, för det här är min hjärtefråga, att sanningen kommer fram till folket. För min övergripande kärnfråga är, tillika mitt stora intresse att hjälpa till att avslöja eliten – det att eliten i Sverige och eliten på jorden (till större delen USA) avsiktligt driver en falsk politik mot folket, och att de har gjort så under eoner av tid. Jag tror att folk i dessa tider börjar bli medvetna om dessa saker som aldrig förr – och att folk nu står inför ett stort uppvaknande. -Ja, kanske kan vi få vara med om ett riktigt stort avslöjande under september – oktober i år !

  • Den här massinvasionen omöjliggör någon som helst form av “integration”. Det är ju svenskarna som har tvångsintegrerats in i detta multikulturella samhälle som ingen har efterfrågat eller ens vill ha. Politikerna säger sig “ta sitt ansvar” när det gäller välfärdsmigrations-frågan men i övrigt är de huvudlöst ansvarslösa. De sitter fyra samhällsförstörande år i taget och när det är över går de vidare till överbetalda konsultationer och föreläsningar, trots att de ingenting kan. Sen har de mage att påstå att Sverige har en låg korruption.

  • @ Perra J

    – Ja, integrationen – enligt PK-eliten, så handlar den om att vi svenskar ska integreras in i den muslimska kulturen. I ett långsiktigt perspektiv så är ju detta en sanning eftersom politikerna vet att så småningom kommer lilla Sverige att ha tagit in så stora mängder muslimer att svenskarna kommer att bli en minoritet. Det är alltså svenskarna som ska lära sig att anpassa sig till Islam – redan nu. Och de svenska politikerna är inga dumskallar, för de vet vad de gör – och de vet också att de är ondskans lakejer.
    PS. (PK-eliten kan lura en del av folket hela tiden – och dom kan lura hela folket en viss tid – men dom kommer inte att kunna lura hela folket hela tiden.)

  • @ Öystein Rönne

    Tack Öystein ! – Ja, det här var kul, för det här är min hjärtefråga, att sanningen kommer fram till folket. För min övergripande kärnfråga är, tillika mitt stora intresse att hjälpa till att avslöja eliten – det att eliten i Sverige och eliten på jorden (till större delen USA) avsiktligt driver en falsk politik mot folket, och att de har gjort så under eoner av tid. Jag tror att folk i dessa tider börjar bli medvetna om dessa saker som aldrig förr – och att folk nu står inför ett stort uppvaknande. -Ja, kanske kan vi få vara med om ett riktigt stort avslöjande under september – oktober i år !

  • När religionen kommer in, kan vi glömma integration. Särskilt från de muslimska länderna. Islam är mångfacetterat, men kräver oftast dominans. På sin höjd öppnas för att VI ska integreras med DOM. Det är ju redan igång. Svenskar besöker nyfiket moskéer och studerar Islam.
    Men det motsatta sker inte. Muslimer besöker inte våra kristna kyrkor. Vi är otrogna. Tror Mohamed Omar skrev en mycket bra artikel om detta.
    Integration är inga problem alls för enstaka muslimer, som inte tar Islam på allvar. De kan äta fläsk, och vara precis som svenskar. Men låter vi religionen få fäste händer något annat.

  • När religionen kommer in, kan vi glömma integration. Särskilt från de muslimska länderna. Islam är mångfacetterat, men kräver oftast dominans. På sin höjd öppnas för att VI ska integreras med DOM. Det är ju redan igång. Svenskar besöker nyfiket moskéer och studerar Islam.
    Men det motsatta sker inte. Muslimer besöker inte våra kristna kyrkor. Vi är otrogna. Tror Mohamed Omar skrev en mycket bra artikel om detta.
    Integration är inga problem alls för enstaka muslimer, som inte tar Islam på allvar. De kan äta fläsk, och vara precis som svenskar. Men låter vi religionen få fäste händer något annat.

  • Grattis Erik till att så många velat läsa din artikel!

    Uppmärksamheten är den verkligen värd då den är så bra och avväpnande!

    • Jag saknade källor till citat och påståenden. Det var synd för det hade gjort artikeln mer vederhäftig.

  • Grattis Erik till att så många velat läsa din artikel!

    Uppmärksamheten är den verkligen värd då den är så bra och avväpnande!

    • Jag saknade källor till citat och påståenden. Det var synd för det hade gjort artikeln mer vederhäftig.

  • Vad som inte finns med i statistiken om du går till Migrationsverket är alla migranter som inte registrerats, de som försvinner ut i landet som illegala invandrare. Enligt en källa på Säpo registrerades bara 50%. Siffrorna kommer från 2015. Hur många som egentligen kommit in (alla sorter, från migranter till legala) utöver 1,2 miljoner är oklart. Är den verkliga summan 2 miljoner?

  • Vad som inte finns med i statistiken om du går till Migrationsverket är alla migranter som inte registrerats, de som försvinner ut i landet som illegala invandrare. Enligt en källa på Säpo registrerades bara 50%. Siffrorna kommer från 2015. Hur många som egentligen kommit in (alla sorter, från migranter till legala) utöver 1,2 miljoner är oklart. Är den verkliga summan 2 miljoner?

  • Skillnad i befolkningsmängd i Sverige mellan 2000 och maj 2018
    8 872 000 – 10 161 797 = 1 289 797
    Att då invandringen skulle stå för hela ökningen tror jag inte ett dyft på. Därför tog jag fram även hur många som hade sökt asyl från 2002 fram till 2017 enligt SCB
    Räknar man staplarna på deras statistikbild så är det ca 700 000 som sökt asyl här i Sverige från år 2000. Av dem vet inte jag exakt siffra på hur många som får stanna men det förefaller ju ointressant i detta hänseende för skribenten nämnde att 1.2 miljoner har invandrat sedan 2000 och det är en stor lögn !!

    • Tillkommer idag 870 000 med sk samordningsnummer som vi inte har en aning om var de gör, eller var de finns.
      Men många, många, av oss betalda, rättigheter har de..

  • Skillnad i befolkningsmängd i Sverige mellan 2000 och maj 2018
    8 872 000 – 10 161 797 = 1 289 797
    Att då invandringen skulle stå för hela ökningen tror jag inte ett dyft på. Därför tog jag fram även hur många som hade sökt asyl från 2002 fram till 2017 enligt SCB
    Räknar man staplarna på deras statistikbild så är det ca 700 000 som sökt asyl här i Sverige från år 2000. Av dem vet inte jag exakt siffra på hur många som får stanna men det förefaller ju ointressant i detta hänseende för skribenten nämnde att 1.2 miljoner har invandrat sedan 2000 och det är en stor lögn !!

    • Tillkommer idag 870 000 med sk samordningsnummer som vi inte har en aning om var de gör, eller var de finns.
      Men många, många, av oss betalda, rättigheter har de..

  • @ Pentti Kinnunen

    – Ja, tanken är både god och vacker, att vilja hjälpa alla människor i hela världen. Men man måste också använda sin intelligens när man ska fatta stora och ansvarsfulla beslut. Men det har alltså inte våra politiker gjort – och det är just därför som vi alla idag kan se att vårt gamla fina svenska samhälle, sakta men säkert försvinner.

    Om du Pentti tänker till lite grand med ditt eget huvud på vad som skulle hända med Sverige om denna ansvarslösa politik får fortsätta och fortsätta – och allrahelst om Vänstern skulle få bestämma agendan, V som ju önskar att Sverige öppnar sina portar på vid gavel – ja, då kommer det att gå fort utför för Sverige – det tror jag alla förnuftiga människor förstår.

    Om politikerna fortsätter med denna vansinnespolitik då förstår nog alla förståndiga personer att Sverige skulle begå självmord – när det redan nu ser ut som det gör – när det till största delen är ekonomiska migranter som söker sig till Sverige vilka många gånger ljuger om vem dom är och sin historia – och när så många av dem begår brott i Sverige – och när många av dem inte ens vill komma in i det svenska samhället – och när så många av dem är hatiska till det svenska frigjorda samhället ! Skulle du själv Pentti vilja välkomna sådana personer i ditt hem ?

  • @ Pentti Kinnunen

    – Ja, tanken är både god och vacker, att vilja hjälpa alla människor i hela världen. Men man måste också använda sin intelligens när man ska fatta stora och ansvarsfulla beslut. Men det har alltså inte våra politiker gjort – och det är just därför som vi alla idag kan se att vårt gamla fina svenska samhälle, sakta men säkert försvinner.

    Om du Pentti tänker till lite grand med ditt eget huvud på vad som skulle hända med Sverige om denna ansvarslösa politik får fortsätta och fortsätta – och allrahelst om Vänstern skulle få bestämma agendan, V som ju önskar att Sverige öppnar sina portar på vid gavel – ja, då kommer det att gå fort utför för Sverige – det tror jag alla förnuftiga människor förstår.

    Om politikerna fortsätter med denna vansinnespolitik då förstår nog alla förståndiga personer att Sverige skulle begå självmord – när det redan nu ser ut som det gör – när det till största delen är ekonomiska migranter som söker sig till Sverige vilka många gånger ljuger om vem dom är och sin historia – och när så många av dem begår brott i Sverige – och när många av dem inte ens vill komma in i det svenska samhället – och när så många av dem är hatiska till det svenska frigjorda samhället ! Skulle du själv Pentti vilja välkomna sådana personer i ditt hem ?

  • Det är försent med”integration”. Vi kommer som alla andra “multikulturella” samhällen få ett inbördeskrig och etnisk rensning som på posten Frågan är inte om utan när?

  • @ Pentti Kinnunen 6 Aug, 2018 at 11:37,

    Du är inte så lite naiv, och tydligen en av dem som ännu inte befriat sig från hjärntvätten.

    Du pratar om integration, som om det bara skulle vara statens och kommunernas uppgift att tillse, även om även dessa har fullständigt misslyckats med den uppgiften.

    En av alla orsaker till att man misslyckats med det du kalla integration, och kanske den viktigste, är att en stor majoritet inte har det minsta intresse av att låta sig integreras. De flesta rör sig bara med sina egna klanmedlemmar, bygger sina egna moskeer, bibehåller sina egna seder och prioriterar sitt eget språk.

    Jag känner ett flertal invandrare som aldrig skulla komma på tanken att bjuda in någon “svensk” till någon av sina egna “sociala aktiviteter”.

    Vidare är det inte ovanligt med invandrare som fortfarande efter 20-30 år i Sverige pratar urusel Svenska. Detta trots SFI och andra myndighetsaktiviteter. Om intesset att inegreras i det Svenska samhället vore uppriktigt så borde man utan problem kunna lära sig språket bra på max 2 år.

    Så ser verkligheten ut, och orsaken är att det är så extremt enkelt att lura de naiva Svenska politikerna och myndigheterna. Och i samma anda bedrar man samtidigt det Svenska folket.

    • Ja jag håller med dig Öistein. Det är naivt och tro att dessa ska kunna integreras om man tittar på deras hemländer och den kultur dom besitter.Många säger i sin enfald att dom ska berika och göra Sverige mer intressant. Då ställer jag mig frågan varför berikade dom inte sina hemländer? Den invandring som Sverige har nu går inte att jämföra med något annat i historien. Migrationen från Balkankriget hade ändå en hel del av Europeisk kultur i sitt liv. Och 50-60 talets invandring ska vi inte jämföra med. Finnar, italienare, greker hade redan i stort sett samma kultur.Men denna invandring som är nu från Mellanöstern och Nordafrika är så väsens skild från våran att det går inte att integrera dom. Ge ett exempel på ett muslimskt land som är demokratiskt? Dagens 10.000 kronors fråga. Polen har tagit emot 1 milj. ukrainare. Inga problem tycker dom att dom haft med att integrera dessa. Portugal tog emot ungefär 1 milj. från Angola och Mozambique efter deras revolution 1975. Det gick också bra för dom eftersom dom hade kristna värderingar och dom talade givetvis språket. Sen har ju dessa länder som lyckats ett helt annat arbetssätt. Deras ledare är inte naiva syltryggar som i Sverige. I Sverige löser dom problem med terrorister och deras offer med handhjärtan.

  • @ Pentti Kinnunen 6 Aug, 2018 at 11:37

    Begreppet integration är fullständigt fel, det finns inget som heter integration av massinvällare.

    Däremot måste finnas det omfattande krav på assimilation, alla och då menar jag verkligen alla vilka på ett eller annat sätt har tagit sig till Sverige ska inte ha något annat val än att helt ge upp sin trostillhörighet om den är Islam av den mer radikala typen.

    Sverige har inga skyldigheter att omhänderta någon, ursprungliga svenskar eller andra som sökt sig hit.

    Pentti Kinnunens grundsyn att “vi borde ha mark och resurser att ta emot ännu fler invandrare” är ju så typisk för någon med den socialistiska uppfattningen att det är samhällets ansvar att försörja alla sina medborgare.

    Så kan man möjligen se på samhällets roll om man tror att staten har ett outsinligt ymnighetshorn att ösa pengar ur över sina bidragstörstande medborgare.

    Så outsägligt korkat att man för säkerhets skull får titta en extra gång så att inte klockorna stannat.

  • Det är försent med”integration”. Vi kommer som alla andra “multikulturella” samhällen få ett inbördeskrig och etnisk rensning som på posten Frågan är inte om utan när?

  • Sverige är glest befolkat och har bra ekonomi, som kan bli ännu bättre. Vi borde ha både mark och resurser för att ta emot ännu fler invandrare som är beredda att acceptera våra regler. Det är enligt min mening inte invandringen som är problemet, utan integrationen och skatte/bidragssystemen. Det blir allt färre riktiga arbeten att beskatta i framtiden. Alltfler tjänsteyrken kommer att skapas, men vem skall ha råd att köpa dessa tjänster? Skatterna måste flyttas från arbete till produktion för att inte skattesystemet skall kollapsa. Vi bör införa basinkomst i stället för de flesta bidrag. Den bör gälla samtliga boenden i Sverige, vilket gör att invandrare får samma som svenska medborgare – varken mer eller mindre! Integration, kunskapsutvärdering och ev. arbetsträning bör starta redan vid ankomsten, liksom utbildning över vad vi väntar oss här i Sverige anpassat till invandrarens förkunskaper (Integrationen kan inte gärna vara samma för en desertör från USA:arme som för en yngling från Afghanistan, en läkare från Palestina eller en kvinna från Tunisien)
    Det är integrationen det är fel på, inte invandringen!

    • Antal kvadrat km per invånare är ej relevant.
      Man kan inte sätta 1000 människor i fjällen eller skogen.
      Vad som är relevant är existerande resurser.
      Hur mycket kan dessa ta?
      Boende, arbete, sjukvård och dylikt.
      Är Sverge överväldigad, så är det så.

      • Håller helt med men tyvärr finns för många med orealistisk verklighetsuppfattning o avsaknad
        av konsekvensanalys verkar inte finnas alls inom politiken iaf inget som befolkningen får ta del av. Tycker det skulle gett folket chans att rösta om mångkultur eller ej. Det är ju bara att konstatera att svenska myndigheter inte klarar av ett nytt folk som inte är beredd att följa vårt samhällskontrakt som är uppbyggt
        på att vi har en solidarisk välvilja.

    • Det är inte integrationen det är fel på utan individer som inte vill eller kan ta till sig våra seder och bruk.
      Det viktigaste för att komma in i ett lands samhälle är att först lära sig språket. Sedan att lära sig landets historia, sederna och att försöka umgås med landets invånare. Detta kräver mycket arbete ifrån individen som vill integreras. Det är svårt som utlänning att komma in i samhället utan kunskaper om landet. Har man dessutom inga arbetskunskaper blir det näst intill omöjligt. Oftast väljer en arbetsgivare en inhemsk arbetssökande. Att bli helt integrerad är nog omöjligt därför att det man lärt sig från landet man kommer i från sitter djupt. Politiker kan inte integrera folk men underlätta med tex. språkundervisning, resten är upp till individen.

    • Det är ett gammalt inlägg, men såg först nu..
      Det är inte integrationen som inte fungerar, bidraget lockar det är korrekt men människor som kommer tänker inte som vi , deras “religion” bestämmer för de att vi är de värsta av alla varelser så de får inte integrera sig eller tar oss till deras hjärtan bara låtsas… kort om ett ämnet jag har forskat i åratal…

        • Det är ju helt klart att det blir så här när Svenska politiker lockar hit dessa migranter med illa dolda löften om en tillvaro där man kedjar fast sig vid “smörgåsbordet” och njuter det goda livets frukter.

          Det där med alla vill jobba är nog mer tveksamt, varför arbeta när incitamenten att arbeta är så små. En bidragstillvaro är ju ändå så mycket bättre än alternativet för dessa migranter.

          Erik W:s artikel är en riktig eye opener!!!

          Läs även länken från den socialsekreterare som på ett ärligt sätt beskriver vad som pågår, sen kan ju alla likgiltiga svenskar återgå till Så ska det låta, Lets Dance och På Spåret.

    • Lycka till att få invandrarna att flytta ut i vårt stora land! Alla vill ju bo i storstäderna. Det är ett av de stora problemen bl.a.

    • Som alltid, besvärjelser funkar INTE!
      Tänk om invandrarna kanske inte VILL “integrera” sig?
      De vill kanske, medhjälp av svenska skattenedel skapa en kopia av “hemlandet” i Sverige?
      Vad är egentligen “utsatt område” annat än en kopia av hemlandet?
      Fö betänk vad “integration” egentligen betyder? Det är assilmilation som gäller Orden förväxlas ofta av de många okunniga hemmaexperterna.

  • @ Pentti Kinnunen 6 Aug, 2018 at 11:37,

    Du är inte så lite naiv, och tydligen en av dem som ännu inte befriat sig från hjärntvätten.

    Du pratar om integration, som om det bara skulle vara statens och kommunernas uppgift att tillse, även om även dessa har fullständigt misslyckats med den uppgiften.

    En av alla orsaker till att man misslyckats med det du kalla integration, och kanske den viktigste, är att en stor majoritet inte har det minsta intresse av att låta sig integreras. De flesta rör sig bara med sina egna klanmedlemmar, bygger sina egna moskeer, bibehåller sina egna seder och prioriterar sitt eget språk.

    Jag känner ett flertal invandrare som aldrig skulla komma på tanken att bjuda in någon “svensk” till någon av sina egna “sociala aktiviteter”.

    Vidare är det inte ovanligt med invandrare som fortfarande efter 20-30 år i Sverige pratar urusel Svenska. Detta trots SFI och andra myndighetsaktiviteter. Om intesset att inegreras i det Svenska samhället vore uppriktigt så borde man utan problem kunna lära sig språket bra på max 2 år.

    Så ser verkligheten ut, och orsaken är att det är så extremt enkelt att lura de naiva Svenska politikerna och myndigheterna. Och i samma anda bedrar man samtidigt det Svenska folket.

    • Ja jag håller med dig Öistein. Det är naivt och tro att dessa ska kunna integreras om man tittar på deras hemländer och den kultur dom besitter.Många säger i sin enfald att dom ska berika och göra Sverige mer intressant. Då ställer jag mig frågan varför berikade dom inte sina hemländer? Den invandring som Sverige har nu går inte att jämföra med något annat i historien. Migrationen från Balkankriget hade ändå en hel del av Europeisk kultur i sitt liv. Och 50-60 talets invandring ska vi inte jämföra med. Finnar, italienare, greker hade redan i stort sett samma kultur.Men denna invandring som är nu från Mellanöstern och Nordafrika är så väsens skild från våran att det går inte att integrera dom. Ge ett exempel på ett muslimskt land som är demokratiskt? Dagens 10.000 kronors fråga. Polen har tagit emot 1 milj. ukrainare. Inga problem tycker dom att dom haft med att integrera dessa. Portugal tog emot ungefär 1 milj. från Angola och Mozambique efter deras revolution 1975. Det gick också bra för dom eftersom dom hade kristna värderingar och dom talade givetvis språket. Sen har ju dessa länder som lyckats ett helt annat arbetssätt. Deras ledare är inte naiva syltryggar som i Sverige. I Sverige löser dom problem med terrorister och deras offer med handhjärtan.

  • Mycket bra artikel! Ju fler som kan bidra till att öppna ögonen på de svenskar som ännu inte kan/vill se sanningen, desto bättre.

    Jag gillar särskilt bredden i denna artikel med citat från många “tunga” utanför Sverige. Tyvärr misstror många svenskar sina egna “fristående” analytiker. De blir ofta kallade för konspiratörer, och kommer nog av många att fortsätta kallas för det, oavsett hur katastrofalt läget i Sverige än blir.

    Varför är det så? Jo dessa skrupelfria individer har egen vinning av att situationen är som den är.

    Men de skall en dag naglas fast vid skammens påle! Var så säker….

  • @ Pentti Kinnunen 6 Aug, 2018 at 11:37

    Begreppet integration är fullständigt fel, det finns inget som heter integration av massinvällare.

    Däremot måste finnas det omfattande krav på assimilation, alla och då menar jag verkligen alla vilka på ett eller annat sätt har tagit sig till Sverige ska inte ha något annat val än att helt ge upp sin trostillhörighet om den är Islam av den mer radikala typen.

    Sverige har inga skyldigheter att omhänderta någon, ursprungliga svenskar eller andra som sökt sig hit.

    Pentti Kinnunens grundsyn att “vi borde ha mark och resurser att ta emot ännu fler invandrare” är ju så typisk för någon med den socialistiska uppfattningen att det är samhällets ansvar att försörja alla sina medborgare.

    Så kan man möjligen se på samhällets roll om man tror att staten har ett outsinligt ymnighetshorn att ösa pengar ur över sina bidragstörstande medborgare.

    Så outsägligt korkat att man för säkerhets skull får titta en extra gång så att inte klockorna stannat.

  • Sverige är glest befolkat och har bra ekonomi, som kan bli ännu bättre. Vi borde ha både mark och resurser för att ta emot ännu fler invandrare som är beredda att acceptera våra regler. Det är enligt min mening inte invandringen som är problemet, utan integrationen och skatte/bidragssystemen. Det blir allt färre riktiga arbeten att beskatta i framtiden. Alltfler tjänsteyrken kommer att skapas, men vem skall ha råd att köpa dessa tjänster? Skatterna måste flyttas från arbete till produktion för att inte skattesystemet skall kollapsa. Vi bör införa basinkomst i stället för de flesta bidrag. Den bör gälla samtliga boenden i Sverige, vilket gör att invandrare får samma som svenska medborgare – varken mer eller mindre! Integration, kunskapsutvärdering och ev. arbetsträning bör starta redan vid ankomsten, liksom utbildning över vad vi väntar oss här i Sverige anpassat till invandrarens förkunskaper (Integrationen kan inte gärna vara samma för en desertör från USA:arme som för en yngling från Afghanistan, en läkare från Palestina eller en kvinna från Tunisien)
    Det är integrationen det är fel på, inte invandringen!

    • Antal kvadrat km per invånare är ej relevant.
      Man kan inte sätta 1000 människor i fjällen eller skogen.
      Vad som är relevant är existerande resurser.
      Hur mycket kan dessa ta?
      Boende, arbete, sjukvård och dylikt.
      Är Sverge överväldigad, så är det så.

      • Håller helt med men tyvärr finns för många med orealistisk verklighetsuppfattning o avsaknad
        av konsekvensanalys verkar inte finnas alls inom politiken iaf inget som befolkningen får ta del av. Tycker det skulle gett folket chans att rösta om mångkultur eller ej. Det är ju bara att konstatera att svenska myndigheter inte klarar av ett nytt folk som inte är beredd att följa vårt samhällskontrakt som är uppbyggt
        på att vi har en solidarisk välvilja.

    • Det är inte integrationen det är fel på utan individer som inte vill eller kan ta till sig våra seder och bruk.
      Det viktigaste för att komma in i ett lands samhälle är att först lära sig språket. Sedan att lära sig landets historia, sederna och att försöka umgås med landets invånare. Detta kräver mycket arbete ifrån individen som vill integreras. Det är svårt som utlänning att komma in i samhället utan kunskaper om landet. Har man dessutom inga arbetskunskaper blir det näst intill omöjligt. Oftast väljer en arbetsgivare en inhemsk arbetssökande. Att bli helt integrerad är nog omöjligt därför att det man lärt sig från landet man kommer i från sitter djupt. Politiker kan inte integrera folk men underlätta med tex. språkundervisning, resten är upp till individen.

    • Det är ett gammalt inlägg, men såg först nu..
      Det är inte integrationen som inte fungerar, bidraget lockar det är korrekt men människor som kommer tänker inte som vi , deras “religion” bestämmer för de att vi är de värsta av alla varelser så de får inte integrera sig eller tar oss till deras hjärtan bara låtsas… kort om ett ämnet jag har forskat i åratal…

        • Det är ju helt klart att det blir så här när Svenska politiker lockar hit dessa migranter med illa dolda löften om en tillvaro där man kedjar fast sig vid “smörgåsbordet” och njuter det goda livets frukter.

          Det där med alla vill jobba är nog mer tveksamt, varför arbeta när incitamenten att arbeta är så små. En bidragstillvaro är ju ändå så mycket bättre än alternativet för dessa migranter.

          Erik W:s artikel är en riktig eye opener!!!

          Läs även länken från den socialsekreterare som på ett ärligt sätt beskriver vad som pågår, sen kan ju alla likgiltiga svenskar återgå till Så ska det låta, Lets Dance och På Spåret.

    • Lycka till att få invandrarna att flytta ut i vårt stora land! Alla vill ju bo i storstäderna. Det är ett av de stora problemen bl.a.

    • Som alltid, besvärjelser funkar INTE!
      Tänk om invandrarna kanske inte VILL “integrera” sig?
      De vill kanske, medhjälp av svenska skattenedel skapa en kopia av “hemlandet” i Sverige?
      Vad är egentligen “utsatt område” annat än en kopia av hemlandet?
      Fö betänk vad “integration” egentligen betyder? Det är assilmilation som gäller Orden förväxlas ofta av de många okunniga hemmaexperterna.

  • Mycket bra artikel! Ju fler som kan bidra till att öppna ögonen på de svenskar som ännu inte kan/vill se sanningen, desto bättre.

    Jag gillar särskilt bredden i denna artikel med citat från många “tunga” utanför Sverige. Tyvärr misstror många svenskar sina egna “fristående” analytiker. De blir ofta kallade för konspiratörer, och kommer nog av många att fortsätta kallas för det, oavsett hur katastrofalt läget i Sverige än blir.

    Varför är det så? Jo dessa skrupelfria individer har egen vinning av att situationen är som den är.

    Men de skall en dag naglas fast vid skammens påle! Var så säker….

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *