Statsministern som anklagar sitt eget folk för att vara rasister

85
221
Stefan Löfven - Foto: Bengt Nyman, Wikimedia
Stefan Löfven – Foto: Bengt Nyman, Wikimedia Commons
Öystein Rönne - Pressfoto
Öystein Rönne – Pressfoto

Sveriges nuvarande statsminister Stefan Löfven torde vara den enda statsministern i västvärlden som anklagar 20% av sina egna medborgare för att vara rasister. Även på valdagen använder han uttryck som att Sverigedemokraterna är rasister.

Text: Öystein Rönne

Det socialdemokratiska partiet med Stefan Löfven som dess partiledare och dessutom Sveriges statsminister anklagar 20% av Sveriges befolkning för att vara rasister.

Även på valdagen använder han uttryck som att Sverigedemokraterna är rasister. Det innebär ju att han indirekt anklagar SD:s ca 20 % av medborgarna för att vara rasister om man röster på SD. En synnerligen allvarlig anklagelse som gör att iaf jag kommer att anmäla honom för förtal av sin egen befolkning.

Att han adresserar sitt ”hat” mot Sverigedemokraterna (SD) innebär ju att han indirekt gör samma anklagelse mot alla som röstar på SD. Alternativt har han omyndigförklarat alla som röstar på SD = 20 % av hans egen befolkning.

Han har i sin iver att behålla makten överskridit alltför många regler för hur en statsminister skall förhålla sig till sitt folk.

Jag tror att Stefan Löfven kan vara en tillgång för Nordkoreas ”demokrati”. Mitt tips till honom är att flytta dit. Där kommer han med all sannolikhet att trivas, då det räcker med att säga ”gör så här”, så följer hela befolkningen efter.

Inte bara svetsaren har utnyttjat sin position som ”opinionsbildare” utan även en hel del andra såsom Kjell Bergkvist. Att utnyttja sitt kändisskap till att försöka påverka befolkningen kan inte ses som något annat än ett sätt att undergräva demokratin.


Sammantaget kan inte alla dessa försök att ”vrida” den svenska befolkningens val ”tillrätta” anses vara något annat än att manipulera valet. Alla försök att manipulera valet måste anses vara ett försök att inskränka demokratins betydelse. I så fall är nästa steg att införa en formell diktatur.


Detta system med att ”kändisar” uttalar sin åsikt inför valet fungerar bra i Sverige då en stor del av dess medborgare är hjärntvättade. Det är helt enkelt tryggt och säkert att rösta på ett parti som frontfigurer och kändisar anser är det enda rätta.

Att skapa sig en egen analys av vad man själv vill och jämföra de olika partierna har de flesta helt enkelt inte tid med. Så det mest bekväma och samtidigt för många det enda alternativet blir att rösta ”mainstream”.

Många är så upptagna av sin karriär och att få vardagen att gå ihop att man inte kan avsätta tid till att detaljstudera partiprogrammen, eller ens definiera vad man själv tycker är viktigt.

Ett kinesiskt talesätt säger: En miljon flugor kan inte ha fel, – ät skit! M.a.o. gör du som massan, så är du kanske trygg.

Text: Öystein Rönne

85 KOMMENTARER

  1. Statsministerns uttalande är definitivt “hets mot folkgrupp”.
    Själv röstade jag SD och är inte nöjd med att offentligt bli kallad rasist.
    Är det rasistiskt att ta in immigranter med förbehållet att de ska lära sig Svenska istället för att få hemspråksundervisning? Att Svenskan skall prövas innan de får medborgarskap? Att statliga skolor undervisar på Svenska? Att det inte finns plats för religiös extremism inklusive Sahiralagar? Att ta sedendit man kommer? Att brott mot lagar kan bestraffas med utvisning?
    Att sträva till att integrera de som vi tar emot, istället som Herr Löfven har gjort, lämmna dom till sitt öde i getton runt landet med ökande kriminalitet och minskande hopp både för dem och Sverige.
    Historien om den snälle mannen som tog hand om alla katter som fanns slutade som bekant med att huset till slut måste brännas up för att få slut på kattkrigen och sjukdomarna som spreds. Rasistiskt?

  2. Mycket bar påpekande Öystein, och då jag undrar vad vi kan kalla S.L. med sina 20 % röstande muslimer ? Jag är helt övertygad att en stor del av dagens sossar är muslimer och inte svenskar. Denna slutsats gör jag efter din förra artikel med Brödraskapets pakt med muslimer sedan 1994. Annars vad jag redan har skrivit tidigare att S.L. är en diktator redan sedan i våras när han bjöd inte in SD på förhandlingar om migrationen. Så fort en grupp blir utesluten från regerings förhandlingar då det är inte demokrati längre eftersom de 800.000 medborgarnas röst kan inte representeras p.g.a. någon tycker att de ska inte värda att vara med. Detta är diktatur och bättre blir inte om diktatorn S.L. fortsätter sitta vid makten. Jag är mycket nyfiken vad resultatet blir Öystein när du anmäller diktatorn för förtal. Jag gissar att domstolen kommer inte ens ta upp fallet eftersom domstolarna är inte på folkets sidan längre det har vi sett redan många gånger hittills. Vi håller tummarna för dig Öystein.

    • “Så fort en grupp blir utesluten från regerings förhandlingar då det är inte demokrati längre eftersom de 800.000 medborgarnas röst kan inte representeras p.g.a. någon tycker att de ska inte värda att vara med. Detta är diktatur…” Jo det är just det som är demokrati. Riksdagspartierna väljer själva vilka de sammarbetar med.

    • Bra analys Julius.

      Btr anmälningar brukar de av erfarenhet inte leda någo vart, då hela systemet håller varandra om ryggen. Men det är en tydlig markering iaf.

        • Jadu, detta med att anmäla myndighetspersoner och politiker är ju inte helt lätt, då de har stiftat lagar som oftast ger dem straffinmunitet….

          Jag har nu iaf gjort en polisanmälan på Stefan Löfven omfattande missaktning, förtal, hatbrott. Alltså lite olika lagrum. Då hela systemet håller varandra om ryggen, och de flesta följer PK-korridoren blint, så kan man nog räkna med att anmälan läggs ner.

          Men jag har iaf gjort vad jag anser att jag måste göra. Innebärande: ser man ett brott begås skall man anmäla det. Alltså, inte bara snacka!

  3. Det där är ren retorik och han kan ingenting annat göra. Genom att anklaga andra för att vara rasister kan han avfärda dem och slipper då bemöta dem i sakfrågor, vilket han vet är en helt omöjlig uppgift. Det är den (än så länge) sittande statsministern egen version av Titanic-orkesterns “Närmare Gud”. När vi väl kantrar så är han pensionerad och avnjuter sina svekfullt förtjänade trettio silverpenningar på annan ort. Skulle det funnits något hederligt i någon av de svenska institutionerna så hade både Reinfeldt och Löfven varit ställda inför riksrätt för förskingring av statskassa och landsförräderi.

  4. Det är helt sjukt, och det gäller inte bara Löfven utan hela sjuklövern inklusive Anni Lööf 30 miljoner invandrare. Jag förstår inte hur 82% av svenskarna kan rösta för sin egen undergång. En ekonomisk kollaps verkar vara den enda lösningen framöver.

    • Ja så är det. Och jag lovar att den ekonomiska kollapsen kommer snart. Då kommer sanningen om Magdalena Anderssons s.k. “starka ekonomi” att avslöjas.

      Dock tror jag tyvärr att många efter kollapsen kommer att fortsätta att rösta på landsförrädarna. Så djupt sitter hjärntvätten på väldigt många.

  5. Vad är det för ett uttalande Rönne vänder sig emot? Finns det något citat? Är set en tolkning att han kallat sd för rasister på valdagen eller sa han det rent ut?

    • Se där, har Janna dykt upp igen. Följer du inte med i valdebatten?…. då hade du själv vid ett flertal tillfällen kunnat höra svetsarens föraktfulla uttalanden.

      Men det är ju så, det man inte vill se och höra, det ser och hör man inte. Men det laget tillhör inte jag.

  6. Nu hänger jag inte med riktigt. En taxichaufför som klistrar en liten svensk flagga på bilens vindruta är en nazist. En statsminister som har en svensk flagga på kavajuppslaget är en anti-rasist. Vad är då en taxichaufför med en svensk flagga på kavajuppslaget men inte på bilens vindruta?

  7. Mycket bra skrivet… Förundrad över att inte fler av oss som tröttnat på dessa påhopp går ut o demonstrerar mot våra politiker.. Hur har han med inte minst Annie Löw i spetsen rätt att ” pissa” på 20% av befolkningens röster är obegripligt.. Vad man än röstar på är detta defenetivt inte ok

  8. Högerns kommentatorer är likt flugor i ett hav av skitpropaganda. De äter skit och skiter ut samma skit, men näringsfattigare.

    Stefan Löfven är en högersosse, d.v.s. en av de extrema marknadsliberalerna som tagit instruktioner på Bilderberggruppens hemliga bankir/mediemogul-möten, ihop med Reinfeldt och Lööf. De här individerna har naturligtvis väldigt lite med socialism, kommunism eller ens demokrati att göra. Att folk i en demokrati ens röstar på deras partier är för mig helt ofattbart.

    De av oss som indoktrinerats av Bilderberggruppens fulmedier, samt högerns skribenter, som går ungefär samma ärenden, d.v.s. monopolkapitalets fortsatta rektalpenetration av folket, har all anledning att vara skeptiska om det här med “vänster”, samt absolut ta en snabbtitt på filmen “Propaganda” som handlar om Nordkorea och väst!

  9. NMR betraktas som det “farligaste” rasistiska rörelsen i Sverige. De är ca. 400 medlemmar. Så fort de andas så kommer batonger och polisiär misshandel av fredliga demonstranter att sändas och skrivas i alla massmedia. För att folket måste “skyddas” från denna tysta fasa. När Sveriges STATSMINISTER anklagar 1.5 miljoner av sitt eget folk för att vara RASISTER och NAZISTER då får han klapp på huvudet av massmedias och 82% röstar på hans rasistiska mobbning och påhopp. Vilket får till följd att MOBBNING i Sverige är OFFICIELLT godkänd! Logiken? Existerar inte. Kan det vara en mycket vetenskapligt utstuderat MASSPSYKOS? Att upprepar du tillräckligt ofta en osanning så betraktas den som sant? Min fråga är. VEM i hela världen har “nytta” av att ett demokratiskt, fredligt Land förvandlas till inbördes fientlighet mellan invånarna. Kan det vara så “enkelt” att den muslimska (jihadistiska) rörelsen vill erövra resten av världen? Med “FREDLIGA” medel.

    • Men hur många stödjer SD i Sverige? Säkert mer än 30%. Alla de röstade naturligtvis inte alls eller på SD eftersom de andra i dessa personers närhet skulle bli sura, eftersom de kanske röstade “traditionellt”.

      Därmed inte sagt att jag tycker att SD är det bästa partiet att rösta på. Det finns partier som förenar både högern och vänstern eftersom de tänker utifrån en högre mer medveten nivå…

  10. Vad Stefan Samhall säger är nog ändå inte vårt största problem, Det verkar som om Magdalena Andersson har “räknat lite fel” och det har visat sig att Sveriges ekonomi inte alls är så “urstark” som hon har påstått om och om igen under hela mandatperioden. SCB har nedreviderat BNP-tillväxten från 3.3 % till 2.5 % för andra kvartalet i år. Det här är ett “bokföringsmisstag” à 21 % och en sån blunder skulle resultera i “icke-godkänd” i Företagsekonomi-A. Likaså har de nu i efterhand nedreviderat den påstådda tillväxten för både år 2016 och 2017. Enligt ekonomen Tino Sanandaji betyder en nedgång med 1 % ett tapp på ca 250 miljarder över en mandatperiod. Kommuner kommer få spara än mer samtidigt som de kommer sänka pensioner mm. Men som tur är har statsrådspensioner en väl tilltagen marginal.

    Men det här är ingen räknemiss utan det här har de vetat om precis hela tiden. Det här är den verkliga anledningen till att hela Sverige drabbats av nedskärningar trots lögnaktig “högkonjunktur”. Om en företagare skötte sin bokföring på samma sätt skulle han torska för bokföringsbrott. Men som politiker har man fria tyglar att köra ett land i botten och när mandatperioden är över räcker det med ett “oj då”, sen glider man iväg på en statsråds-räkmacka. Inget ansvar – inga konsekvenser – ingenting…

  11. Vad är ditt problem Janna? Du har inte med något ord kommenterat själva uttalandet av svetsaren.

    Nu är det så att jag kan ha sett en repris på valdagen, men uttalandet kom i SVT´s partiledardebatt 7/9, alltså två dagar innan valet. Det är nog så att många bestämmer sig då för vad de skall välja på valdagen 9/9.

    S.L. har för övrigt den senste tiden vid ett flertal tillfällen fällt liknande omdömen om SD och därmed om Sveriges invånare. Hemskt!

    Här kommer iaf ett par länkar till just Partiledardebatten två dagar innan valet (7/9) om du nu har missat det:

    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/den-sista-partiledardebatten

    https://www.expressen.se/nyheter/stefan-lofven-om-sd-ett-nazistiskt-parti/

    Om du har missat hans tidigere uttalanden så har jag ganska många till länkar.

    Men min fråga till dig blir: vad är din egen uppfattning om svetsarens dylika uttalanden?….

  12. @Öysten: Anledningen till min fråga är att jag tycker att Socialdemokraternas retorik ändrats det senaste året, och det förvånade mig då att stadsministen skulle ha kallat sd:s VÄLJARE för rasister. Man har ju gjort allt för att vinna tillbaka dem som gått från s till sd.

    Att statsminister, och andra partier, lyfter fram partiets nazistiska rötter är en helt annan sak, och det har jag inget problem med.

    Jag såg också partiledardebatten, men hörde aldrig att han kallade väljarna för rasister. Minns du när i debatten han skulle sagt detta?

    • Retoriskt valfläsk i valupptakten och verkställd politik efter valet brukar sällan vara samma sak. Man ska inte lyssna på politikerna utan man ska titta på vad de gör, vilket också sällan brukar vara en och samma sak.

      Att sen en statsminister från ett parti med rötter i rasbiologin, skallmätning och tvångssterilisering snackar om andras nazistiska rötter är bara så djävla hycklande. Nazist, kommunist eller Socialdemokrat är bara olika perspektiv av en och samma skithög.

      Men innerst inne vet jag att det är helt meningslöst att försöka diskutera med ett rött kognitivt glapp som tillhör en politisk rörelse som har dödat långt fler människor än vad några nazister lyckades göra.

      Du är en socialist/kommunist som föraktar arbetaren du inbillar dig att du företräder samtidigt som du agerar nyttig idiot för globalisterna. Du är således en oavlönad kapitalistdräng. Här snackar vi total mental-härdsmälta.

    • Inser du inte att genom att kalla SD för rasister så har man indirekt ocså kallat dess väljare för det.

      Har du inte läst min artikel??? Det står ju där!

  13. FYI. Det är för närvarande 11,465 views på denna artikel och det ökar fortfarande.

  14. Jag är oerhört fashinerad av med vilken energi svenskarna fortfarande “accepterar” politikernas utsagor som gällande dvs ett accepterande som undersåte.
    Under hela valrörelse har jag inte hört ett enda uttalande från politiker som lyfter udersåtes roll från valboskap till jämlik i dialog.
    Allt är en fars med manus och kuliss. Varenda utspel är förvandlat till något liknade en tävling i någon serieliga. Detta utan tankar på att allt handlar om enskildas liv o vardag.
    100kr hit o 400kr dit saknar helt betydelse då läkemedelsföretagen styr sjukvården och bankerna styr ditt jobb, pension o boende.
    Att då som här, ursäkta Öystein, diskutera deras uttalanden ger Röfven en legitimitet han inte har.
    Vad spelar det för roll vad han säger?
    Han är lika mycket offer som samtliga invandrare och svenskar är dvs en bricka i det större spelet.
    Var säker på att han ännu inte fattat något av sin roll.
    Han o alla dom andra är ogiltiga dvs dom spelar i en liga där ingen av oss har tillträde eller har någon roll. Inte ens manusförfattaren syns. Alla åsikter som ifrågasätter deras auktoritet är oönskade o får etikett med olika antal dödsskallar beroende på hur många verkliga farliga fakta man presenterar för menige man.
    Storleken på polisens insats vid demonstrationer visar hur många dödskallar man får i retoriken i nästa tal.
    Mitt förslag är att man helt lämnar dessa åt sitt öde utan att nämna dom o pekar på positiva förebilder istället inför nästa val. Att ens nämna dessa folkfientliga politiker ger dom en dignitet som dom inte har. Jag gillar NMR:s tankar på personer med eget ansvar i riksdagen istället för partier.

    LeifB

    • Jag håller bara delvis med dig här Leif även om du generellt har träffsäkra analyser.

      Visst, det är bakomliggande globalister som håller i taktpinnen och bestämmer mycket av Sveriges öde. Men för den skull anser jag inte att okunniga naiva och rentav kriminella politiker ska få stå oemotsagda när de far fram med sina skrupelfria lögner och förolämpningar, även om de själva inte inser sin egen medverkan till bedrägeriet och sin egen demokratiska inkompetens.

      Om så vore riskerar vi att våra medborgares hjärntvätt underhålls genom dessa “hjärntvättsförvaltare”, vilket jag tror är olyckligt. I den förlängningen riskerar vi att i en inte alltför avlägsen framtid befinna oss i ett inbördeskrig. Jag menar, någonstans “pyser det ut”. Jag tror ändå inte att särskilt många i detta land vill se en sådan framtid.

    • Stefan Löfven & Co är inga offer. De är däremot prostituerade brickor. Även om de då själva saknar någon som helst verklig makt att förändra så har de ändå helt på egen hand valt att mot statsrådsersättning sälja ut den svenska befolkningens framtid. Om man mot ersättning frivilligt deltar i en perversion är man en perverterad prostituerad och inget offer. Prostituerar man sen ut andra är man också en perverterad prostituerad hallick.

      Det lilla fåtalet verkliga flyktingar från sönderbombade länder är mer av typen ofrivilliga brickor. Medan den stora massan av opportunistiska lycksökarna är mer av typen frivilliga brickor som ser en öppning. Huvuddelen av svenska folket är lite motvilliga “öppna era hjärtan”-brickor som egentligen inte vill delta i perversionen, men som i slutänden ändå lydigt gör som de blir tillsagda.

      Men en fet ekonomisk kris med efterföljande misär brukar göra människor lite mindre lydiga och mer arga. Bokföringsbrott och minusränta fungerar inte i en evighet. Kanske har blivit hög tid att damma ur riksbunkern så att den är ren och fin när det blir dags att försöka rida ut befolkningens vrede.

    • Vi kan försöka påverka utförsäljningen av landet genom att rösta på AfS – Alternativ för Sverige som ställer upp i EU-valet nästa år.

  15. Sture B 2018-09-15 at 10:31
    Du har rätt om Magdalena men..
    Josef Baranyi 2018-09-15 at 07:51
    Du har fattat men…
    Martin Gustavsson – Vetenskapliga partiet 2018-09-15 at 03:31
    Du har förstått men..
    Julius 2018-09-14 at 18:33
    Du har börjat ana men..
    ni , ovanst nämda, har inte fattat att allt ingår i reklamfilmen för nuvarande systems bevarande.
    Filmtiteln är “allt åt alla o du är viktig om du håller med”
    Hela systemet är genomruttet o saknar överlevnadsvärde för mina efterkommande.

    LeifB

    • @Leif

      Du vet inte alls vad jag har fattat. Det var länge sedan jag såg igenom denna meningslösa falska teaterkuliss utan någon som helst verklig makt att förändra åt något håll. Eftersom jag inte deltar i meningslösa ting har jag inte ens röstat.

      Men av erfarenhet vet jag att man brukar skrämma bort andra när man hävdar att ingenting är verkligt eftersom de då utsätts för en mental systemöverbelastning och själv föräras man en foliehatt. Därför är det bättre att ta det i små steg och peka på t.ex. uppenbara lögner så att andra själva väljer att gå vidare. Det bottenlösa kaninhålet kan inte beskrivas utan det måste upplevas och själv kan man bara peka åt öppningen.

        • Jag låter mig aldrig begränsas av andras åsikter och jag gör vad jag vill, när jag vill och precis hur jag vill. Jag har kollat din blogg och upplever dig som högst irrelevant. Fly Away, Bzzzzzzz…

    • @Leif

      Jag glömde. Oavsett om man tillhör de som ingenting ser eller dem som anser sig sett igenom teaterkulissen, så blir vi alla konditionerade inför framtiden. De som inget ser kommer röra sig åt det håll handen pekar och dem som sett igenom den ruttna teaterkulissen kommer vara mer mottagliga för någonting nytt. Det ruttna och dysfunktionella är ju upptryckt i ansiktet på oss och det är någon som verkligen vill att vi ska se just detta.

      Om man tänker erbjuda någonting dåligt måste man först sänka konkurrensen till en lägre standard och på så vis blir erbjudandet det bättre alternativet. Vill man införa ett överstatligt kontrollsamhälle så ser man först till att bevisa att nationellt styre är dysfunktionellt och helt icke-fungerande. Antingen sker detta gradvis enligt den kokande-grodan-principen eller så går omformningen snabbt genom t.ex. krig eller annan omvälvande kris.

  16. Nordvästra Skåne,söndag.

    Himlen var blå imorse… nu är den fullpumpad med vita strimmor som breder ut sig, ser ut som mjölk i blå olja.

    Faktiskt den enda politik jag bryr mig om just nu.

    Fridens

  17. Muslimerna kommer att vara med i nästa valrörelse och det med ett helt eget parti. Tror S förbereder sig för en framtid där de tillsammans kommer att styra det multikulturella landet Sverige.

    • Så kan det säkert vara, då det viktigste för bl.a. sossarna är att för sitt eget syfte få behålla makten. I.o.m. att de obegripligt lojala pensionärerna successivt dör ut så blir bl.a. muslimerna ett utmärkt substitut.

      Det sossarna inte begriper är att de kommer att bli lurade av muslimerna som såklart bildar ett eget parti och helt enkelt beordrar sina egna att rösta på detta. Vi har ju redan sett sådana tendenser.

      När så sker kommer jag att sitta i ett annat land och gapskratta… tyvärr…

  18. Öysten: Jo, jag inser att du kan ta åt dig. Men ingressen är trots allt felaktig då Löven inte talat om väljarna som rasister, vilket hade varit sensationellt.

  19. Lars Trädgårdh, statsvetare, menar att “Sverige är ett land splittrat mellan två olika solidaritetsideal” och menar vidare att en fråga för framtiden bör då bli “i vilken mån dessa två solidaritetsideal kan samexistera och i vilken utsträckning de står i en nödvändig, grundläggande och stundtals brutal konflikt med varandra.”

    Istället för att lättsamt anklaga kritiker av rådande politik för rasism borde nivån på statsministerns retorik höjas till att omfatta en redogörelse för i vilken utsträckning som den ena eller den andra samhällsmodellen ska gälla för Sverige. Har man som Löfven, inte ens klarat av att slutföra en svetskurs, så kan man förstå att han plockar fram rasistkortet så snart han är ur stånd att motargumentera för en ståndpunkt som han inte gillar.

    Lars Trädgårdh definierar de två olika solidaritetsidealen:
    “Det ena utgår från medborgarskapstanken. Som få andra länder lyckades Sverige institutionalisera den franska revolutionens paroll om frihet, jämlikhet och broderskap. Det svenska samhällskontraktet vilar på en synbart paradoxal blandning av sociala och individualistiska värderingar och ideal.

    En nationell gemenskap – ”broderskap” – vars medborgare bejakar såväl social jämlikhet som individens frihet.

    Det andra idealet är idén om mänskliga rättigheter (MR). Även detta ideal kan spåras tillbaks till den franska revolutionen och dess universalistiska strävanden. /…/

    Kommer Sverige 2050 att förbli ett medborgarhem, som Per Albin Hansson uttryckte det i sitt berömda tal från 1928, eller kommer landet vara infogat i en post-nationell juridisk och politisk ordning där ”människor” ersatt medborgare som samhällets grundenheter.”

    http://www.gp.se/ledare/lars-tr%C3%A4g%C3%A5rdh-ett-val-mellan-tv%C3%A5-modeller-f%C3%B6r-sverige-1.171357

  20. Denna artikel ovan har fn 12,984-13,884 visningar (beroende på hur man räknar, ökar forfarande).

  21. Adam Cwejman och Ivar Arpi har skrivit boken ”Så blev vi alla rasister” som tar avstamp i Stefan Löfvens uttalande 2013 om att “vi alla är rasister”. Författarna poängterar bl a att identitetspolitiken innebär att antirasister vill dela in folk i raser.

    Krönikör Linda Nordlund skriver följande om identitetspolitiken och dess underliggande tankemönster:
    ”Man är tillbaka i rasismens tankesätt, förvisso med ett annat mål än de gamla rasbiologerna, men med en liknande världsbild. Den går ut på att människan är indelad i raser och att det är något vi inte kan ignorera”, /…/. Därför är inte längre målet för antirasismen att rastänkandet ska upphöra, utan att olika raser ska representeras i alla sammanhang. Det är en tanke som har slagit rot i det officiella Sverige.”

    Identitetspolitiken som den främsta statsbärande ideologin, innebär att det pågår en strukturell rasism med hjälp av rasprofilering där man räknar huvuden och studerar hudfärg (via Beckers färgkarta???) för att uppnå mångfaldskompetens.

    https://www.expressen.se/ledare/linda-nordlund/nej-stefan-lofven-alla-ar-inte-rasister/

  22. Intressant det här med hur uttrycken vi använder avslöjar våra, ofta dolda, världsbilder.
    I den här artikeln slås jag av med vilka ord artikelns författare uttrycker sig om sin syn på en man vars jobb är att vara statsminister. Mannen äger inget folk eller något rike. Han har ett jobb.
    Jag läser:
    “anklagar 20% av sina egna medborgare”
    “förtal av sin egen befolkning”
    “hans egen befolkning”
    “förhålla sig till sitt folk”
    Här framträder upprepat ett ägarförhållande som för tankarna till en förmodat svunnen tid, då godsherren “ägde” människorna på godset. Synsättet lever uppenbarligen fortfarande i bästa välmåga. Människor ser sig som undersåtar till/ägda av, i detta fall, en man som jobbar som statsminister.
    Har man inte frigjort sig från denna programmering blir det väldigt märkligt när man talar föraktfull om andra (oliktänkande) människor som “hjärntvättade”.

    “Sammantaget kan inte alla dessa försök att ”vrida” den svenska befolkningens val ”tillrätta” anses vara något annat än att manipulera valet.”

    Finns det något parti, någon partianhängare som inte försöker “”vrida” den svenska befolkningens val ”tillrätta””? Är inte det vad artikelförfattaren själv ägnar/ägnat sig åt?

    ALLA partier och de flesta människor vill vrida “feltänkares” val i div frågor “tillrätta”. Vi är alla feltänkare i någons ögon och alla dessa vill få oss att tänka och rösta som de gör. Världen är full av “manipulatörer”. Det är knappast något att hetsa upp sig över.

    • Bäste Emilia, som du säkert förstår så delar jag inte din åsikt.

      Det är t.o.m. så att jag avstår att kommentera ditt inlägg. Det talar för sig själv.

      • Kan man inte bemöta/angripa sakfrågan i sig kan man snöa in på semantik eller kommatering och på så vis försöka fläcka ned budskapet bakvägen.

        Styggelsen “#jagärhär” har uppenbarligen inte dött den efterlängtade sotdöden.

  23. # Öystein Rönne 2018-09-16 at 09:05
    Jag vill ändock mena att dom är offer i den meningen att våra politiker är inte folkvalda utan
    partivalda. Vilket innebär att man helt säkert inte väljer de vassaste knivarna i lådan då
    man utser politiker. När väl hela ens vänkrets och allt är uppbyggt kring vänner i partiet
    är det oerhört svårt att backa eller lämna den inkörda vägen. Mycket prestige o marknadsföring finns nedgrävt i varje politikers person. Personen blir med tiden=rollen, försvinner rollen är personen borta. Medvetet snurrar hjulen allt forttare och fartblindheten avtubbar. Rådgivare o utredare är dom som förser yrkespolitikerna med kunskap o därmed inriktning för politiska beslut. Vem vet deras agenda som sedan politikern ger ansikte åt?
    Klart politikerna har ett egen ansvar också men det syntes nog inte så tydligt då man tog jobbet vad man behövde offra.

    LeifB

    • @Leif

      Jag har också tänkt i dessa banor och visst har jag en viss förståelse för deras situation. Men någonstans måste man ändå som en vuxen ansvarstagande människa reflektera över sin egen roll och vilka konsekvenser den har för andra. Stannar man kvar i den kriminella ryggdunkarklubben är man antingen lika degenererad som en maffiamedlem eller djävligt korkad.

      Men sen finns det ju fler möjliga förklaringar. Vaknar man upp dagen efter ett Bilderbergmöte med kembakfylla och handen innanför kalsongerna på en tolvårig grabb samtidigt som någon står och filmar, så kan man ju vara ägd för all framtid. Om man sen tänker på hur det gick för Olof Palme och Anna Lind så kan det även finnas ett underförstått hot med i bilden.

      Men jag har ändå en större respekt för sexsäljande prostituerade än vad jag har för prostituerade politiker. Eftersom de förstnämnda till skillnad från de senare åtminstone har vissa gränser för vilka skändligheter de utför mot ersättning och sen säljer de bara sig själva medan politiker säljer precis alla andra.

  24. @ Öystein Rönne

    Grattis Öystein till stora läsarsiffror !

    Så sant som det är sagt av dig här om vår statsminister. För vår statsminister är en riktigt falsk människa som tar alla tillfällen i akt att smutskasta och baktala SD. – Ja, det riktigt lyser av hans hat mot SD – det är riktigt otäckt ! Han som ska vara folkets goda förebild ! Jag bara frågar – vem vill ha en statsminister som ljuger om sina motståndare, baktalar sina motståndare och hatar sina motståndare – svaret på den frågan är; – Ingen god människa – endast de hjärntvättade och de som själva är lika elaka som han är !
    Gud välsigne Sverige !

    • Ha, bra skrivet Erik. Jag håller med dig. Grattis förresten själv till dina stora läsarsiffror. En synnerligen träffsäker artikel som är väl värd den uppmärksamhet den fått.

      Jo jag anser att en statsminister inte skall baktala och kränka sitt eget folk, eller andra partier. Det förekommer iofs i viss grad också hos de andra partierna. Men att vinna röster på att skrämma en hjärntvättad befolkning är synnerligen simpelt, ja t.o.m. bedrägligt.

      Nej, våran nuvarande statsminister tycker även jag är en ond människa, då han är vuxen (nåja) och vet vad han gör.

      Ja Sverige har placerats i en utförsbacke som blir brantare och brantare för varje dag. Backen slutar i ett stup mot en avgrund som inte är direkt ett paradis.

      Gud välsigne Sverige!

  25. “Även på valdagen använder han uttryck som att Sverigedemokraterna är rasister. Det innebär ju att han indirekt anklagar SD:s ca 20 % av medborgarna för att vara rasister om man röster på SD. En synnerligen allvarlig anklagelse som gör att iaf jag kommer att anmäla honom för förtal av sin egen befolkning.” Ja Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti. Nej han anklagar SD för att vara rasister. Ca 80% röstade INTE på SD. Att du kommer att anmäla han för förtal är skrattretande. Du gör bara bort dig.

    • Ja du Stefan, det är din åsikt, och jag respekterar den men delar den inte. Så är det/borde vara, i ett demokratiskt samhälle.

      Att jag skulle göra bort mig få stå för dig. Jag delar inte den uppfattningen. De flesta läsarna här tror jag förstår det. Men jag tyycker att det är bra att du framför din uppfattning. Då får vi alla perspektiv.

    • @Stefan Falkelind

      Varför hycklar du om procenten? Din “lilla tribe” uppgår till mellan ca 3 – 9 % av befolkningen. Det betyder alltså att ca 91 – 97 % INTE tillhör din “lilla tribe”. Trots detta får denna proportionellt lilla avvikelse från normen ett oproportionellt utrymme att under flera dagar ockupera stadskärnor, dagligt utrymme i pressen och i barnmisshandlande termer tillåts den även indoktrinera småungar i förskoleåldern.

      Hur kan 3 – 9 % av befolkningen vara så relevant samtidigt som 20 % av de röstberättigade är irrelevant?

      Du som själv då tillhör en gråtmild lite offerkofta-grupp borde ju ta denna förtryckta grupp i försvar, men istället sällar du dig till den mobbande skaran. Trots att du då gnyr när du själv upplever dig mobbad. Det går inte att ta sånt ologiskt hyckleri på allvar och du borde nog tänka till lite innan du skriver.

  26. Din s.k. blogg är rätt så självförklarande och ditt påstående om att andra gör bort sig blir då smått ironiskt. LOL

  27. #Emilia 2018-09-16 at 17:24
    Du skriver “Mannen äger inget folk eller något rike. Han har ett jobb.”
    Är det så?
    Hur ser hans uppdrag ut o i vilken mån påverkar det dej, din familj och vänner?

    I andra tider fanns ord som , förtroende, förvalta fördela värna mfl mfl.
    Tror du att dessa ord finns med i hans befattningsbeskrivning med svenska folket i åtanke.

    Barn gör inte som man säger utan som vuxna gör.
    Naturligtvis gäller detta inte bara för barn.
    Vår statsminister visar i sin retorik o framträdande också vägen för vad som
    är eller tolkas som OK uppförandekod då vi möter varandra.

    För barn o vuxna i skolan finns att läsa
    “I skollagen kap. 6 står att inget barn eller elev får bli utsatt för kränkande behandling. Kränkande behandling definieras som ett uppträdande som kränker ett barn eller elevs värdighet och är det begrepp som används i lagen för kränkningar som inte har samband med någon av diskrimineringsgrunderna. Väldigt viktigt i lagen är att bedömningen av kränkningen ska utgå från den utsattes upplevelse, känner en elev sig kränkt är hen kränkt och då har skolan en skyldighet att agera.”

    Utifrån SL:s agerande är jag rätt säker på att hans skola för svetsutbildningen inte hade någon likabehandlingsplan.

    Klöverpartierna behandlar oliktänkare på samma sätt som man behandlade romer fram till 60-70talet.
    Här får ni inte vara , flytta!
    Detta samtidigt som man omfamnar helt okända för att dela ut stora delar av vårt lands tillgångar till helt okända.

    LeifB

  28. #Sture B 2018-09-17 at 10:02

    Du har säkert en poäng där du nämner kalsonger o film.
    Ett inte helt okänt fenomen i USA. Vi hade ju “Bordellhärvan” här.
    Har inte Nv:s läsare lyssnat på denna tycker jag att det kan vara dags
    att ta del av en historisk händelse. Fälldin spelade ett högt spel
    o medierna var tysta.
    https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/91628?programid=2519
    Säkert inte bättre nu.

    LeifB

    • @Leif

      Det är troligtvis en kombo av piska och/eller morot och de har nog olika utformningar på uppläggen för respektive objekt. Men komprometterande film och foton är en klassiker från KGB till CIA och i satellitstaten Sverige fungerar det nog likadant. Sen är personer med ett avvikande beteende de som är lättast att kontrollera. Om man inte gör precis som “husbonden” säger får man skämmas på bästa sändningstid som t.ex. Bill “Cohiba” Clinton fick göra.

      Men någonstans i livet borde de ändå höra en liten inre röst som säger “det här vill jag fan inte ställa upp på”.

  29. Stefan Falkelind!! Känns det som att någon släppt in räven hönsgården när du anser att det är “otäckt” att SD sitter i Riksdagen med 62 mandat??

    Vad är Du rädd för??

  30. Stefan Falkeland försörjer sig kanske inom det välfärdsindustriella komplexet som har upprättats kring massinvandringen? Han är kanske rädd för att mista sitt lilla “köttstycke”.

  31. #Stefan Falkelind 2018-09-17 at 10:26
    Du har kanske en poäng men jag inser inte i vilken riktning du pekar.
    Än smalare PK-korridorer kanske

    Menar du på allvar att kritik av massinvandring är samma sak som rasism och främlingsfienlighet?
    Förklara.

    Om vi fyllde landet med ryssar greker amerikaner, name it, skulle det då fortfarande
    vara rasism eller kan man då kritisera företeelsen som sådan.
    Hur många från tredje världen skall vi ta in för att visa att svenskar överlag inte är
    främlingsfientliga.

    Hur många av “flyktingmigranterna” har blivit hotade, mördade, våldtagna
    eller på något sätt fått sina liv/tillhörigheter förstörda av etniska svenskar (jodå dom finns)?
    Är det främlingsfientligt/rasistiskt att bygga inre och yttre skydd för blåljuspersonal, akutvård,soc-handläggare mfl i rikets tjänst?

    Kan inte förstå att ras har med faktumet att det går åt fanders med Sverige och att svenskarna
    och SD mfl vill ändra på det.
    Begrepp som rasism, främlingsfientlighet är politiska verktyg precis som antisemitism.
    https://www.youtube.com/watch?v=D0kWAqZxJVE
    Ingen vill bli betraktad som egoistisk, ogenerös illojal eller illasinnad. Därför är dessa
    utmärkta men manipulerande verktyg/vapen mot den enskilde som aldrig kan/får försvara sig.
    Staten har här sin vapendragare media som domare och som dessutom utmäter straffen.
    Är det något du ställer dej bakom?

    Lagen om “Hets mot folkgrupp” är våldsmonopolet statens piska att inordna folket i leden.
    Genom SL:s uttalanden gör han som härskaren under Romarnas tornerspel efter striden tummen upp eller ner. I detta fallet ner.

    Genom att du på eget initiativ och otvunget väljer att kritisera en viktig artikel är det ohederligt att inte förklara vari din kritik består.
    Jag vill gärna att du förklarar SL:s i dina rättmätiga uttalanden för NV:s läsare så vi förstår SL:s utökade demokratiprojekt.

    SL och socialdemokraterna har ju ett arv att leva upp till. Göran Persson ville brännmärka o förfölja dom som talar illa om Sverige.
    I den spegeln bleknar kanske SL:s uttalande något.

    Jag är rätt säker på att SL inte skulle sjunka om man körde häxtestet på honom.

    LeifB

  32. #Stefan Falkelind 2018-09-17 at 10:21
    Du har stavat fel. Du skriver “Jo det är just det som är demokrati. Riksdagspartierna väljer själva vilka de sammarbetar med.”
    Skall vara “Jo det är just det som är demokratur. Riksdagspartierna väljer själva vilka de sammarbetar med.”
    Finns fler men det saknar betydelse för förståelsen av din mening.

    LeifB

  33. #Stefan Falkelind 2018-09-17 at 10:23

    Då menar “Sverige har överskott. Inte underskott.”
    Har förgäves försökt hitta belägg för din tanke.
    Kolla källan gärna diagram 8.
    https://www.riksgalden.se/contentassets/c58c89f789524434a96ced8370331929/statsupplaaning-prognos-och-analys-2018-2.pdf
    Det enda som ökar är “svenskarnas” konsumtion som andel av bnp.
    Investeringarna dvs % av BNP och det som säger något om framtiden har minskat från ca 1,5% till kanske 1/4
    Har du hört klagomålen på att svenskarna ökar sin kredit för konsumtion?
    Diagram 11 sidan 12 är intressant.
    Anlednig till att det går neråt för svensk industri är minskad efterfrågan inte att tillgången på
    arbetskraft är liten som politikerna vill göra gällande.
    Exportorderingången har enligt index minskad från 62 till 42 ca under 2018 dvs 30% ca.

    Svenskarna har av politikerna uttalats blivit rikare. Kanske om man tar med att fastighets o lägenhetspriser ökar.
    Men det fixar ju bankerna till i ett nafs när dom vill förvandla sina falska pengar till verkliga tillgångar.

    Så var går det bra o var skapas överskottet?

    LeifB

KOMMENTERA

Please enter your comment!
Please enter your name here