Jag lämnade Sverige på grund av svensk coronapolitik och vaccinpass

-

UTVANDRARNA. Det kom in en anonym insändare till NewsVoice från en privatperson som flytt Sverige och bosatt sig ett annan europeiskt land som personen upplever som tryggare. Berättelsen representerar säkert väldigt många svenskar som valt att stanna eller lämna landet, men även ickesvenskar som bor eller har bott i Sverige. Otryggheten som uttrycks i texten är anmärkningsvärd.

Anonym skribent | Temabild: Kollaps. Personen på fotot är inte relaterad till texten. Foto: Dave Goudreau. Licens: Unsplash.com

Jag är en person som har emigrerat från Sverige till ett annat europeiskt land och föredrar att vara anonym så jag slipper repressalier från stat och myndighet. Jag har mina nära och kära i Sverige, men även i mitt nya hemland. Nu är jag en person som inte vill ta Covid-19 vaccinet av flera olika skäl och jag är mån om min hälsa och detta är ett vaccin som ingen kan säga vad skadorna respektive nyttan blir då det är framtaget på mindre än ett år.

Det är min rätt att bestämma över min egen kropp. Det ska inte staten, myndigheter eller politiker bestämma. Nu är det så att jag lite då och då åker till Sverige för att hälsa på nära och kära, inte så ofta, men det händer. Oftast tar jag flyget. Då är det dessa PCR-tester som ska användas, men dessa är inte tillförlitliga och friska människor kan få positiva test. Testerna är ockerdyra. Det tjänas mycket pengar på dessa. Vanliga människor får betala och nystartade företag täljer guld på bekostnad av denna påstådda pandemi. Det är vidrigt när man tänker på det och att det får fortgå med god min från stater, myndigheter och politiker är mycket anmärkningsvärt.

Nu verkar det bli tvång på att vara vaccinerad för att flyga. Jag är helt förtvivlad.
Hur ska jag då kunna återse nära och kära? Hur kan de tvinga mej att ta ett otestat vaccin? Hur kan de styra och ställa så här? Det strider mot grundlagen. Ännu är det inget tvång att vara vaccinerad, men det lär komma, tror jag iallafall. Jag är som sagt helt förtvivlad. Det känns hopplöst.

När detta med corona började, i början på 2020, då var jag först livrädd för viruset, inte så konstigt med all skrämselpropaganda i MSM, men detta bedrägeri genomskådade jag ganska snabbt. Numera läser jag inte MSM-nyheter eller ser på svenska nyheter på TV. Vem orkar med att se på den propagandan? De som inte insett det bör läsa på i alternativmedia och sedan dra slutsatsen. Att enbart förlita sej på MSM är inte att rekommendera, då de undanhåller, ljuger och mörkar efter eget behag. Det som passar deras agenda är vad de publicerar, inget annat. “Follow the money” och du finner svaret. MSM, myndigheter och politiker struntar fullständigt i mej som människa och min hälsa. De lobbar bara för att säkra sin ekonomiska framtid och makt, vilket är väldigt tydligt i dessa tider.

När jag läst på mer förstår jag att detta inte är allvarligare än ett vanligt virus, alltså inte dödligt för de flesta. Så för viruset är jag inte ett dugg rädd, för det är inte något som är farligt för friska människor. Så den oron är borta, men den har bytts ut mot en värre oro, att staten ska tvinga på hela jordens befolkning ett vaccin som inte någon har en aning om det är säkert eller inte. Vad är biverkningarna och nyttan nu och om några år i framtiden? Ingen vet, det är kalla fakta och det skrämmer mej väldigt mycket att de tvingar på folk detta. Vad som är värre är att folket går på detta, oerhört skrämmande hur lättlurade folk är, ingen ifrågasätter, de ställer sej lydigt i vaccinkön och jublar när dom fått sprutan, man blir minst sagt mörkrädd.

Jag är förtvivlad, jag ska tvingas till något som jag inte vill. Naturligtvis kommer jag aldrig att ge mej, jag tar inte detta vaccinet förrän det är så säkert ett vaccin kan vara, dvs. när det gått minimum 5 år. Dock är det ingen pandemi som pågår, det är en helt vanlig influensa/virus, alltså inget konstigt, totala dödligheten är normal. Alltså inget att vara rädd för och något vaccin tar jag inte mot detta hur säkert det än är, det är helt meningslöst när man är frisk.

Med lite tur lägger sej denna hysterin efter ett tag, men tyvärr så tror jag inte att vaccinpasset försvinner, utan tvärtom. Det kommer att bli ett krav för att resa och röra sej fritt i samhället, men helt säkert är det int. Den som lever får se. Det som pågår med vaccintvång strider mot grundlagen samt mot mänskliga fri- och rättigheter.

Jag är som sagt förtvivlad. Finns det nåt hopp att allt återgår till det normala när de tvingat på de flesta detta icketestade och icke fullt godkända vaccin? Ingen vet.

Anonym skribent

Extern resurs
NewsVoice publicerar externa skribenters texter och externa källdokument i formen av tex debattartiklar eller rapporter. Åsikter, information och påståenden är skribentens egna och representerar varken tidningen NewsVoice, redaktionen eller redaktörens uppfattningar.
Stöd NewsVoice genom att köpa kaffe
I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.

44 KOMMENTARER

Prenumerera
Notify of
guest
44 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Johan
Johan
Gäst
17 juni 2022 kl 18:18

Det tar stopp när nog många människor säger nej tack samtidigt! Och det vet de som pushar för detta. Därför backar de när de känner att motståndet växer för fort. Men tyvärr är motståndet kortlivat. Och direkt som det lugnat sig så fortsätter de att ta steg för steg med ny skrämsel för att avveckla våran frihet.

Rebecca
Rebecca
Gäst
16 juni 2022 kl 23:41

Nej men gud. Börjar verkligen tappa hoppet på mänskligheten när jag läser detta. Har ni bott under en Sten eller vad är problemet? Är ni utbildade forskare som kan säga att detta stämmer? Fan att man kan vara så jävla själviskt och skita i att ta vaccin för att sedan utgöra en fara för de allra svagaste i samhället. Fan skäms! Ni som faktiskt tro på det som skrivs på dessa sidor, försök att vara lite mer källkritiska. Det är verkligen så jävla synd att det inte krävs vaccinationsbevis, för min dröm är att själviska personer som ni ska exkluderas ur samhället.

Dennis Ahlgren
Dennis Ahlgren
Gäst
Reply to  Rebecca
18 juni 2022 kl 14:30

Word! håller helt med. Vad är det för små människor som klagar för detta med vaccinpass som fanns ett kort tag för att skydda de svaga i samhället? Ta en titt på vad som händer i Ukraina, där förstår man att folk blir traumatiserade. Den här grejen att man blir så stött och Kränkt av så mycket i samhället är en sjuka!!

Stimme Der DDRD
Stimme Der DDR
Reply to  Rebecca
19 juni 2022 kl 21:56

Ja du Rebecca apropå att bo under en sten så kan man fråga sig hur länge du har bott inne i en djup grotta. Har det verkligen inte ännu även i denna dag framkommit för dig att de så kallade vaccinerade smittas och smittar vidare ?
Ja då måste du ha varit inlåst i en grotta eller nyss kravlat upp från under den stenen du talar om. Vid det här laget så borde det vara allmänt känt att dessa
injektioner inte skyddar varken dig eller din omgivning mot smitta.
Dessa sk vaccinbevis kommer då att få en motsatt effekt då folk fått för sig
att de inte kan bli smittade och smitta andra. Enkel matematik kan man tycka
men kanske inte för alla 🙂

Med din totalitära syn på hur människor ska behandlas så skulle du säkert kunna
passa bra som en diktator i någon diktatur men jag hoppas att vi som lever
i Sverige kommer att slippa dessa fasoner.

Ha det så bra.

Rebecca
Rebecca
Gäst
Reply to  Stimme Der DDR
23 juni 2022 kl 19:23

Hej mr Stimme Der DDR kanske lite speciellt när du verkar ha så mycket tid för att dra upp en massa bullshit, roligt att människor som du kan bli manipulerad av dessa sidor. Lite sorgligt att inte ha någon verklighetsuppfattning.

En nära vän till mig som var svårt sjuk av cancer under pandemin hade av en Coronasmitta mest troligt avlidit. Men eftersom att det finns en del kloka människor i detta samhälle klarade hon sig bra.

I låginkomsländer har pandemin gjort att dödliga sjukdomar som mässling, malaria, hiv och tuberkulos har i spåren av pandemin försämrat tillgången till sjukvård.

I fattiga länder där man inte fått verktygen att bekämpa pandemin, där vaccin är ett viktigt verktyg. Det har därför orakat massiv död bland de svagaste. Jag vet inte hur det kan ha undgått dig? Hur pandemin ytligare pressar hälso och sjukvård.

Uppenbarligen är du så pass dum att du är fast på dessa sidor och inte letar dig in på en oberoende källa. Är du fortfarande misstänksam mot pandemin hänvisar jag dig till sjukvården så kan du fråga dem om hur pandemin har ställt till det.

Lyssna riktigt noga nu. Att gå på bio, ut på krogen och resa är INGEN mänskligrättighet. Ni har haft tillgång till alla rättigheter som vård, rent vatten och yttrandefrihet.

Jag önskar att jag kunde vara diktator då kan jag lova dig att människor som är konspirationsteoretiker som du aldrig någonsin hade fått besöka mitt land.

Vad läser du om idag? New world order?

Beatrice
Beatrice
Gäst
Reply to  Rebecca
24 juni 2022 kl 12:17

När någonsin har man argumenterat för att ta ett vaccin för att “skydda andra”? Bara vid svininfluensan och detta spektakel. Det är du som är ett hjärntvättat får som blint lyder staten! Andra människors hälsa är INTE MITT ansvar!

Hur man kan vilja införa fascistiska åtgärder på grund av en INFLUENSA som inte dödar fler människor än den årliga vinterinfluensan är mig en gåta. Ni får är så rädda att ni pausar ert eget liv, ni går på all skrämselpropaganda massmedia serverar er. Nu är ni livrädda för Putin, men snart får ni en paus från der när sjukdom åter ska skrämma skiten ur alla.

Ronja b
Ronja b
Gäst
Reply to  Beatrice
24 juni 2022 kl 17:11

Okej så andras hälsa är inte ditt ansvar, men vad säger du om nära familjemedlemmar och nära vänner. Så du känner inte alltså att du vill skydda deras hälsa genom att göra egna insatser. Men jag förstår om dina nära tagit avstånd från dig med dessa tankar som helt saknar verklighetsförankring. Vi kan ju testa sätta dig i Ukraina just nu så ska du få känna på rädsla. Vi normala tänkande människor är inte bara rädda för vad Putin är kapabel till utan också känner medkänsla för dessa stackars människor som just nu utsätt för ett riktigt övergrepp. Men självklart så kan du inte känna denna typ av medlidande för ANDRA människor. Tappar hoppet för vad människor har blivit.

Rebecca
Rebecca
Gäst
Reply to  Beatrice
24 juni 2022 kl 17:18

Jag har tagit mina tre sprutor för att jag ska kunna umgås med mina mor och far föräldrar. Sen om kossor som du vill sitta inlåst hela livet varsågod , jag säger ja tack till det. Jag hade själv vid en smitta inte blivit så sjuk, men jag tänker på andra så det argumentet köper jag inte. Min mamma jobbar som sjuksköterska, hon har slitit otroligt mycket. Hon har sätt det från insidan hur denna pandemi faktiskt har drabbat människor. Har kossan någonsin funderat på vad som sker i denna värld, jag kan betala kossans flygbiljett till ukraina, så kan kossan ju faktiskt få se hur det drabbar människor. Såklart att jag gör det jag kan för att samhället ska bli en bättre plats, om kossor vill kalla det hjärntvätt, varsågod. Men jag försöker vara källkritisk och vara inne på oberoende sidor vilket kossor uppenbarligen inte varit. Skulle även kalla det hjärntvätt.

Men eftersom kossor inte är vaccinerad kommer kossorna ju klara en kärnvapen attack mot Sverige!:) vet inte riktigt hur du tänker kring det. Det har ju bevisats omöjligt.

Jag vet mycket väl att vaccinet inte utesluter sjukdom MEN det gör att man får en mildare smitta.

Ni konspirationsteoretiker har ju inte heller respekterat de restriktioner som funnits så du behöver inte dra upp att vi vaccinerade tror att allt är över. Vi har ju faktiskt gjort så att samhället har kunnat återgå till det normla. Varsågod från mig till kossan. :))))

JohnnyD
Johnny
25 maj 2022 kl 20:52

Blev själv orolig när Tyskland och Österrike skulle tvångsvaccinera sin befolkning. Saknade helt förtroende för vaccinet. Köpte Ivermectin i Indien, fyllde på med zink och D3, började äta väl och motionera samt sola varje dag i Las Palmas där jag numera bor. Hade två lindriga förkylningar under denna tid, behövde aldrig ta någon medicin men det känndes jävligt skönt att ha allt hemma och veta exakt vad göra om infektionen var ett faktum. Som väl kom Omicron och vaccinerade de flesta naturligt även om jag inte vet om jag haft det eller ej.

Margareth Hagberg
Margareth Hagberg
Gäst
18 maj 2021 kl 06:49

Jag håller med anonym skribent. Jag känner mig tvingad att vaccinera mig o då jag är född 56 tvingar staten mig att ta Astra Zenickas vaccin. Man kan ju undra om staten är ute efter mina pensionspengar då just vi födda 56 fyller 65 i år? Jag besökte ett vaccinationsställe med bås på rad i Stockholm. Det fanns inga skynken för båsen utan alla kunde se hur människa efter människa fick sin spruta i armen utan någon som helst integritet. Det var en vidrig syn. När de fått sprutan uppmanades de att sätta sig utspritt i en stor sal under 15 minuter. Då jag har lymfödem i mitt vänstra ben, valde jag att tacka nej till Astra Zenicka. Jag känner mig diskriminerad att inte ens få välja vaccin på grund av min ålder. Jag gick därifrån och var helt skärrad inombords.

Erik Forsman
Reply to  Margareth Hagberg
18 maj 2021 kl 09:39

Margareth, du skriver att du ”kände” dig tvingade att vaccinera dig. Vem stod för tvånget? Har själv blivit utsatt för det sociala tvånget, men stod pall (du kan läsa om detta här – https://newsvoice.se/2021/05/covidvaccinerade-intensivvarden/ ).

Viktigt för sakens skull att framföra att det föreligger inget tvång – din kropp ditt val. Min kropp tillhör mig. Så länge jag lever kommer jag att slåss rätten. Tar dom den rätten från mig, har jag ingen vettigt anledning att leva, då jag inte lever mitt liv utan någon annans.  

Margareth Hagberg
Margareth Hagberg
Gäst
Reply to  Erik Forsman
18 maj 2021 kl 10:04

Hej Erik, ja jag känner mig tvingad att vaccinera mig på grund av min omgivning. Ex en vän som säger – så du fortsätter att röra dig fritt i landet och hälsar på dina barn och barnbarn utan att vaccinera dig. Du bidrar till att sprida smittan. Jag svarar – jag som arbetar i grundskolan träffar massor med människor varje dag. Det är ju inte så att vår statsminister har ringt och sagt till mig att jag ska sluta med mitt samhällsviktiga arbete som studie- och yrkesvägledare, att jag ska arbeta på distans, stanna hemma och isolera mig – det är faktiskt väldigt tyst om vår yrkesgrupp som faktiskt arbetar som vanligt i grundskolan, utan några större restriktioner och utan något särskilt skydd – och vad är det för skillnad om jag träffar mina barn och barnbarn eller träffar alla elever och lärare i grundskolan? Vi befinner oss minst sagt i en utsatt miljö om några, men inte ett ord om det i media. Det är otroligt tyst om oss som jobbar i grundskolan och förmodligen handlar det om visionen om att barn och unga smittar mindre, men hur vet vi det? Eftersom jag valde att gå ifrån mässan med vaccinationer så återstår att se vad det får för konsekvenser. Det känns som att vi befinner oss i två läger – de som jublar över vaccinet och de som jag, funderar på om det är bra. Just nu känner jag mig ganska splittrad över hur jag ska ta ställning inför framtiden. Vi som inte är så taggade av vaccin stämplas ju dessutom som konspirationsteoretiker och då får jag väl får den stämpeln då.

Fredrik Eriksson
Reply to  Margareth Hagberg
18 maj 2021 kl 10:26

Fortsätt kämpa och tacka nej!
Det kommer bli mycket värre…

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  Margareth Hagberg
18 maj 2021 kl 11:42

Du skulle ju kunna vänta ett tag och se vad som händer med dem som tagit sprutan. För om du själv känner att det “inte känns okej” så är det du som försöker säga dig själv något viktig.

Erik Forsman
Reply to  Margareth Hagberg
18 maj 2021 kl 14:29

Innan vaccination bör följande frågor få svar:

Om vaccinationen är verksam, varför kan man fortfarande vara smittsam efter vaccineringen?

Om alla vaccinerar sig, hur kan då de ovaccinerade utgöra ett hot?

Varför bär vaccintillverkarna inget ansvar för vaccinationsskador?

Om den första lockdown var verksam, varför behöver vi en till: omvänt om lockdown inte är verksamma, varför upprepar vi den?

Varför dör inte fler människor i länder som inte genomfört några åtgärder eller betydligt färre och mindre stränga åtgärder (till exempel Tanzania och Vitryssland)?

Varför behöver vi ett experimentellt otestat vaccin när överlevnadsgraden hos dem som insjuknat i covid-19 är 99.9 procent?

Varför hör vi inte ambulanssirener dag och natt och varför ser vi inte ändlösa rader av människor på kyrkogårdarna som bär sina nära och kära till graven (bor strax bredvid Skogskyrkogården)?

Varför finns det utbildade sjuksköterskor som går arbetslösa?

Varför räknas de som testats positiva med PCR-testen som covid-19 fall, trots att PCR-teknikens skapare sagt att detta är ett felaktigt sätt att använda PCR?

Varför har regeringar runt om i världen redan 2018 beställt PCR-tester?

Varför har vi olika avståndsregler från land till land?

Om munskydden är verksamma, varför använder utsatta människor inte dem sedan åratal mot den årliga influensen?

Varför kan vi leva i frihet tillsammans med tusentals virus, men inte med SARS-CoV2 viruset?

Erik Forsman
Reply to  Margareth Hagberg
18 maj 2021 kl 17:03

Forskarlarm om vaccinerna. Lars Bern: skrämmande biverkningar upptäckta. BREAKING NEWS!
https://swebbtv.se/videos/watch/7f246540-92b4-4a3b-bc23-2bb3915d12ad

Fredrik Eriksson
Reply to  Erik Forsman
25 maj 2022 kl 21:35

Det är inget vaccin utan en Bio-Mekanisk markör som kopplar upp dig på Bluetooth-nätet, du kan sedan identifiera dig som vaccinerad men vitsen är enbart för att kunna köpa och sälja deras varor via en QR kod med handen eller pannan som indikerar feberstatus.

Erik Forsman
Reply to  Margareth Hagberg
18 maj 2021 kl 09:42

When you stop obey, they stop treating you like a slave.

Emigrant
Emigrant
Gäst
Reply to  Margareth Hagberg
18 maj 2021 kl 13:55

Det är hemskt hur det går till och i mitt sätt att se det så gjorde du helt rätt. Jag förstår att du känner dej tvingad, men bra du avvaktar och väntar. Vi får se vad framtiden har att erbjuda oss, vad som händer, det borde snart visa sej vad som sker med de vaccinerade, enligt Swebbtv-nyheter igår så är det väldigt många i Danmark som avlidit från vaccinerna

https://swebbtv.se/videos/watch/036e2ac0-ceb9-471a-b8de-93d0d10e2e32 så det är nog bäst att ta det säkra före det osäkra och vänta.

Prova med c-vitamin mot ditt lymfödem, köp askorbinsyra (https://www.bulk.com/se/vitamin-c-pulver.html) och blanda det med vatten och drick jämt spritt över dagen, jag vet inte hur mycket man ska ta men det kan du hitta på nätet, läs gärna om c-vitamin på Lars Berns blogg, https://anthropocene.live/.

Emigrant
Emigrant
Gäst
15 maj 2021 kl 18:06

Allt fler som fått vaccinet hamnar på IVA:

https://sverigesradio.se/artikel/allt-fler-vaccinerade-laggs-in-pa-iva

Else-britt
Else-britt
Gäst
Reply to  Emigrant
15 maj 2021 kl 21:55

Hur många här har haft Covid? Jag tror ni behöver förstå vad det innebär, att få svår Covid. De eftergifter som är så få och så flummiga i Sverige är ingenting. Men visst ni kanske är för filosofin att offra de som inte kan hantera Covid med eget immunförsvar? Undertecknad har kämat i 14 månader mot Covid med efterföljande neurologiska och gastrointestienala engagemang. Från mitt perspektiv känns de artiklar och den “frihet” som åberopas i diverse artiklar här oerhört elitistiska och verklighetsfrämmande.

Emigrant
Emigrant
Gäst
Reply to  Else-britt
15 maj 2021 kl 22:22

Tror nog de flesta haft influensa någon gång eller något virus. Då kan man också bli svårt sjuk och få lång återhämtningstid om man har otur, inget konstigt med det, så är det.

Du verkar ha klarat dej och kryat på dej och det är kul att höra samt att du nu har fått ett starkt och naturligt skydd, vilket är jättebra :-). Har du vaccinerat dej? Innan eller efter du blev sjuk?

Jag tror inte att någon betvivlar att man kan bli svårt sjuk och ingen föringar de människorna som blir svårt sjuka eller avlider. Bara för att jag och många med mej är emot vaccinet och den så kallade pandemin så innebär det inte att vi är onda människor, jag vill kalla oss realister!

Dock tror jag och säkert många med mej att det är värre att ta vaccinet, vilket är ett obeprövat vaccin där ingen vet nytta och skada varken nu eller framöver.

Vad som är klart är att flera som tagit vaccinet ligger på IVA och kämpar för sina liv, det är illa, mycket illa. Vi har fått höra att vaccinet redan efter första sprutan ska skydda de vaccinerade från att bli svårt sjuka, men så var det inte tydligen.

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
Gäst
Reply to  Else-britt
15 maj 2021 kl 22:54

Jag tolkar din första fråga som retorisk och därmed har du själv satt fingret på den röda tråden i den här världsvida bluffen. Det är helt enkelt så att väldigt få människor drabbas på ett allvarligt sätt , precis som fallet är vid vanliga influensor. Varför ska nästan en hel värld stanna av och orsaka mångdubbelt mer skada än vad själva sjukdomen för med sig ? Tycker du att det är skäligt bara för att just du har drabbats ?

Hyser du nån som helst sympati för dem som fått gå från hus och hem för att de inte har något jobb att gå till och därmed inte kan försörja varken sig själva eller sin familj ? Här i Sverige är vi väl ändå något så när trygga men i nästan samtliga andra länder är restriktionerna mycket hårdare och orsakar därmed också mycket mer skada.

Den här galenskapen som utspelas framför våra ögon har helt andra orsaker än att hindra en påstådd smitta att spridas.

Fredrik Eriksson
Reply to  Kenneth Thorberg
16 maj 2021 kl 00:23

Viktigare frågor är dock!
Gjorde den drabbade något vid misstänkt smitta vid konstaterat pre,mid,post läge?
Förutom om vi antar att personen i fråga inte var vaccinerad,vilket gör hela vidare diskussion meningslös.
Tex C-vitamin,Zink,Jod,samt D+K? Vid pre?
MMS vid mid?
Och Lysine +Thyrine samt D+K vid post?
Massering med svartkumminolja längs luktcentra för att återbygga receptoriska nervbanor. 7-14 dagar efter?
Inmundigades hälsosam probiotika/bakterier en stund efter tillfrisknandet?
Alla frågor måste beaktas!
Gjordes inget av detta ja då kan man gå vidare med andra faktorer som bakomliggande sjuklighet/svaghet.
Glöm alltså inte bort att Covid-19 ärett Gp120 spikprotein som närmast kan kategoriseras som ett nervgift och ett stridsmedel.

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
16 maj 2021 kl 08:07

“Viktigare frågor är dock!” skriver du.

Viktigare än vad ?

Fredrik Eriksson
Reply to  Kenneth Thorberg
16 maj 2021 kl 09:58

Att ställa sig!

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
16 maj 2021 kl 10:07

Svårt att kommunicera med någon som gör en sport av att vara gåtfull.

Fredrik Eriksson
Reply to  Kenneth Thorberg
25 maj 2022 kl 21:37

Beror på hur frågan ställs.
Om du ställer en dum fråga får du ett dumt svar.

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  Else-britt
16 maj 2021 kl 00:56

Massarbetslöshet och en mängd konkurser vi bara sett början på är knappast “eftergifter som är så få och så flummiga”.

Skulle människor sen själva se till att försöka ha en lite bättre grundhälsa redan från början så kanske de inte skulle bli så sjuka. Har själv sett vilken skillnad det kan göra när man tar väl hand om sig själv och däri ligger också ett stort egenansvar.

Erik Forsman
Reply to  Emigrant
15 maj 2021 kl 22:45

Ingen fara. Ökningen på IVA beror på att människorna BARA tagit 1 spruta. Om lögn är lögn och inget annat finns som är värre, så vad är medvetna vantolkningar ämnat att mörka om inte sju resor värre. Naturligtvis beror ökningen på IVA på genocinerna. Vaccinet ÄR viruset.  

Torbjörn Sassersson red.
Admin
15 maj 2021 kl 16:58

Sidan “no jab for me” har en rejäl mängd data att ta hänsyn till innan man beslutar sig för att vaccinera sig eller inte:

Punkt 1

“The FDA did not approve Moderna or Pfizer mRNA gene therapeutics they dubbed “vaccines”. It simply authorized them. Fauci confirms. 19 doctors warned the world of the dangers. AstraZeneca is being dropped by 24 countries, and by Ontar”

Punkt 3

“3The FDA & CDC have not revealed to the public over 20 adverse effects, including Death, related to Covid19 injections, which were discussed in an October 2020 meeting, see pg. 16 of document. 3,837 deaths from Covid19 injections are reported by the National Vaccine Information Center as at 4/30/2021, and one-third of the deaths occurred within 48 hours. 5 prominent doctors discuss how the Covid jab is a bioweapon”

Läs alla punkter: https://nojabforme.info/

Stefan Sjöblom
Stefan Sjöblom
Gäst
15 maj 2021 kl 13:51

Jag tror att många skulle göra det samma om de kunde.

Men dock tror jag att vaccinationspass bara används som hot.

Det kommer aldrig att genomföras fullt ut

Emigrant
Emigrant
Gäst
Reply to  Stefan Sjöblom
15 maj 2021 kl 14:27

Den känslan har jag också, att vaccinpass bara används som ett hot. Det funkar uppenbarligen på den lättlurade stora massan. Vi får hoppas att vår känsla är rätt!!!

Last edited 1 år sedan by Emigrant
Lars Hellman
Lars Hellman
Gäst
15 maj 2021 kl 07:06

Usch för det svenska socialdemokratiska väldet. Jag slutade med regimmedia redan 2001 så förhoppningsvis har giftet nu gått ur kroppen. Kommer ihåg att det kändes kändes helt normalt att konsumera dyngan. Numera räcker det med några sekunders ofrivilligt lyssnande på P1 för att känna igen statsapparatens malande gom. Så visst finns det hopp för oss som är kvar i Sverige. Det går att leva intellektuellt oförgiftad och medialt hälsosamt. Men tänk om de kommer och ringer på dörren för att tvinga på mig injektionen.

Last edited 1 år sedan by Lars Hellman
Erik Forsman
14 maj 2021 kl 17:37

Och nu till nästa chock: det självspridande vaccinet. Detta rapporterar naturalnews om. Covidvaccinet sprids tydligen via inhalering eller hudkontakt med kontaminerade injicerade individer. Fråga alltid om människor i din närhet om de är vaccinerade;

https://www.naturalnews.com/2021-05-12-self-replicating-vaccine-labs-us.html

Emigrant
Emigrant
Gäst
Reply to  Erik Forsman
14 maj 2021 kl 18:59

Det låter som rena sicensfiction och så långt från verkligheten men jag skulle inte bli förvånad om det är så, isåfall är det fruktansvärt. Vad är det för värld vi lever i?

Erik Forsman
Reply to  Emigrant
14 maj 2021 kl 21:14

Om virus kan spridas och man konstruerar ett artificiellt genmodifierat genocin, varför då inte se till att detta så kallade vaccin och kan spridas, som ett virus? 

Gunnel Fahlberg
Gunnel Fahlberg
Gäst
Reply to  Erik Forsman
14 maj 2021 kl 23:33

Tyvärr torde även de värst skrämmande bilder som målas upp här, vara mer under- än överdrivna. Kenneth, tack för dina ord om att vi måste agera själva för att rädda vår frihet. Informera, väcka, visa att vi inte godtar lurendrejeriet. Hittills har jag två gånger rest ner till Stockholm, från Sundsvall, för att vara med på manifestationer/demonstrationer och det lär bli fler. Det behövs att få känna att man inte är ensam om att se spöken på ljusa dagen, få ta del av andras beslutsamhet och positiva tankar om att en förändring till det bättre är möjlig. Vi MÅSTE behålla tron på att det är möjligt! Och agera för att dra vårt lilla strå till den stacken.

Pia Hopkins
Pia Hopkins
Gäst
Reply to  Erik Forsman
15 maj 2021 kl 12:28

Se vad som gjorts med växter och träd. Slutprodukten patenteras och ägs.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
14 maj 2021 kl 14:52

Förr kunde förtryckta människor fly till ett annat land för att undgå förföljelse. Nu är attacken global och de allra flesta förstår fortfarande inte ens vem angriparen är:

https://newsvoice.se/2013/08/vatikanens-makt-i-varlden-del-3/

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
Gäst
14 maj 2021 kl 14:46

Ska vi ha nån återgång till det normala , eller åtminstone något som kan betraktas som ett naturligt och drägligt tillstånd för en mänsklig existens ska vi inte hoppas på att FÅ det tillbaka , det kommer vi att behöva TA tillbaka. Och det kan nog bara ske genom att försöka informera massorna som fortfarande befinner sig i psykos. Plus att vi själva visar att vi inte accepterar något av myndigheternas alla påbud och förbud genom demonstrationer och rent vardagliga protester.

Det är vi som tillhör “de 99 procenten” som indirekt visat vårat medgivande till “1-procentarna” att det är fritt fram att göra som de vill. Vi har lämnat över spelplanen helt och hållet till dem genom att inte i tillräcklig grad stå upp för oss själva. Vi har helt enkelt litat på att de egentligen bara vill oss väl och står på våran sida. Nu vet vi att det inte är så. Nu finns det inga andra än vi själva som kan ta tillbaka det vi förlorat. Den som tänker vänta på Jesus , Trump eller bokstaven Q eller andra frälsare kommer att få fortsätta vänta. Och vänta. Och vänta.

Mange M
Mange M
Gäst
14 maj 2021 kl 13:30

Varför kan inte det europeiska landet avslöjas? Än föreligger ju inga faktiska vaccinationskrav eller vaccinationspass för Sveriges medborgare. Ändå skall denna individen ha emigrerat. Till något annat… Vaddå?

Det luktar fejk

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Mange M
14 maj 2021 kl 18:09

Landet kan avslöjas om skribenten vill det. Nu har du ställt frågan.

Last edited 1 år sedan by Torbjörn Sassersson red.
Emigrant
Emigrant
Gäst
Reply to  Mange M
14 maj 2021 kl 18:50

Mange M, Skribenten är jag och vilket land jag emigrerat till spelar ingen roll i sammanhanget.

Jag är inte fejk, tråkigt att du tror det. Oavsett vilket så är artikeln skriven från mitt hjärta, så enkelt är det, sen om du tror på det eller inte det spelar mej ingen roll.

Du skriver: “Än föreligger det ju inga faktiska vaccinationskrav eller vaccinationspass”

Så är det, men det lär komma, du tror väl ändå inte att dom förbereder “digitalt grönt intyg” utan anledning. Enligt EU så ska detta skrotas när WHO blåser “faran över”, vi får se om det blir så. https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sv/ip_21_1181

Vad gäller tvång så är det inte tvångsvaccinering utan indirekt tvångsvaccinering, se bara på Danmark, där får du inte gå till frissan, på restauranger, konserter osv utan att vara vaccinerad. Även inträdeskraven på att komma in i Danmark är relaterat till deras corona pass (eller vad dom kallar det för), så där spelar vaccineringen roll redan nu och det är skrämmande.

Det är oroliga tider för vår frihet och hälsa och det är minst sagt oroande. Då reagerar vi vanliga också, vi som värnar om vår hälsa och vår frihet, därav artikeln jag skrev.

Extern resurs
NewsVoice publicerar externa skribenters texter och externa källdokument i formen av tex debattartiklar eller rapporter. Åsikter, information och påståenden är skribentens egna och representerar varken tidningen NewsVoice, redaktionen eller redaktörens uppfattningar.