Tyskland, Ungern och Australien hotar öppet ovaccinerade

36
1776

VÄRLDEN. Den senaste tiden har flera länder dragit åt tumskruvarna mot ovaccinerade. ”Det kommer bli antingen sprutan eller döden”, säger en statsledare.

Viktor Orban premiärminister i Ungern sa nyligen att:

”Det kommer bli antingen sprutan eller döden.”

Detta uttalande var respons på de mest hårdnackade vaccinmoståndarna i Ungern.

Jens Spahn: I slutet av året är du antingen vaccinerad eller död

I Tyskland sa hälsoministern Jens Spahn:

”Om vi ska uttrycka oss lite cyniskt så ska innan vintern i praktisken alla som inte tagit vaccinet antingen bli vaccinerade, vara botade eller döda.”

Dessa grova uttalanden är inte unika. I Australien har landets försvarsmakt fått order från Regeringen att transportera personer med bekräftad Covid-19 till särskilda Covid-19-läger med karantän.

Det aggressiva och direkt hotfulla tonläget emot icke vaccinerade ökar kraftigt i den offentliga debatten. Journalister, politiker och makthavare samt även influencers har under de senaste månaderna gjort utspel om att anti-vaccers utsätter andra för fara och inte bör få rätten att ta emot sjukvård.

Hoten annonseras också utan hänsyn till juridiska rättigheter som till exempel rätten till sin egen fysiska integritet och myndiga personers rätt att bestämma över sin egen kropp.

I dagsläget verkar det dock inte som vare sig etablerade medier eller höga politiska makthavare fäster särskild stor vikt vid dessa principer.

Nu återstår det bara att se om dessa åtgärder intensifieras ytterligare eller om en motreaktion från folket i massor med länder kommer kräva att restriktionerna mildras. Endast framtiden kan utvisa detta.

Text: Christian Pavón

Källor


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Prenumerera
Notify of
guest
36 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Josef Persson
Josef Persson
Gäst
27 november 2021 kl 00:59

“Probably by the end of this winter, as is sometimes synically said, pretty much everyone in Germany will be vaccinated, cured or dead”.

Nu kan jag inte tyska. Men fritt översatt. ” Förmodligen i slutet på denna vinter, som det ibland cyniskt sägs, kommer varenda en i Tyskland antingen vara vaccinerad, botad eller död”. Det är bara ett konstaterande av vad han tror!

Det här var ett riktigt lågvattenmärke tyvärr. Det är stor skillnad på att säga “Ni ska vaccinera er eller dö”. Eller “de som inte vaccinerat sig kommer (förmodligen) dö”. Debatten är redan infekterad nog, och läget allvarlig tillräckligt.

Låt inte dålig journalistik spä på det hela.

Många trodde att något skulle hända den 9 e November. Det skulle då vara 9/11 in reverse. Cykeln skulle således slutas.

https://www.rt.com/news/541427-variant-covid19-virus-mutant/

Super döds mördar viruset är här, man hitta det i Botswana 11e November.
“The first cases of B.1.1.529 were identified in Botswana from samples taken on November 11”.

Ja om man nu är lite konspiratorisk…….

I vilket fall lär väl hysterin nu pumpas så gott det går ur högtalarna på propagandafabriken dygnet runt. Vi vet ju inte, men förmodligen är det det hemskaste döds mördar viruset i historien…..

Har vi hört den förut? Och lösningen är naturligtvis ännu mer tyranni, ja det har ju funkat så bra förut, suck!

Mattias Karlsson
Mattias Karlsson
Gäst
Reply to  Josef Persson
27 november 2021 kl 11:30

Tack Josef att du är vaken, vad det gäller den rätta ordalydelsen. Jag mår verkligen illa av all denna infekterade debatt. Vi måste som ovaxxade och vaxxade resa oss gemensamt upp mot denna tyranni…

Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
Reply to  Mattias Karlsson
28 november 2021 kl 07:56

Om du mår dåligt finns där motmedel mot detta. Men faktum är att man skapar själv sina emotioner, därför ägna mer energi åt positiviteter än negativiteter. Studier av nyttigt görande ökar ens förmåga att klara sig mot allt BS, som regnar över en. Det finns numera energiterapier som klarar tunga emotioner också.

Mattias Karlsson
Mattias Karlsson
Gäst
Reply to  Å. Södergren
28 november 2021 kl 08:32

Tack för tipset!

Anti-vaxxer
Anti-vaxxer
Gäst
Reply to  Josef Persson
27 november 2021 kl 13:55

-“Vaccinera er eller dö?” Vaccinera er och dö vore väl mer korrekt. Studierna börjar rulla in, svårt att se någon leva längre än 2 år av dom om som injekterat detta i sig.

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
Reply to  Anti-vaxxer
27 november 2021 kl 23:31

Ja tyvärr är det nog så.

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
27 november 2021 kl 01:04

Samma sak med Orban!

“In the end, everyone will have to be vaccinated; even the anti-vaxxers will realize that they will either get vaccinated or die. So, I urge everyone to take this opportunity.”

Det här är inte ett hot, utan ett erbjudande och en tro om vad som skall hända om du inte vaccinerar dig.

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
Reply to  Josef Persson
27 november 2021 kl 01:07
Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Josef Persson
27 november 2021 kl 01:59

Dags att terrorstämpla ondskans gemensamma ledning, Vatikanen.

Vatikanen: Ingen lön till ovaccinerade

Vatikanen meddelar att alla deras anställda måste kunna visa upp ett vaccinationsintyg eller ett negativt coronatest – annars uteblir lönen, rapporterar Washington Post.

Om någon av Vatikanens anställda inte kan visa upp ett sådant bevis kommer det räknas som ”ogiltig frånvaro” och inga undantag kommer att göras.

Påve Franciskus vaccinerades själv i januari och har sedan dess förespråkat att andra människor ska göra detsamma.

https://omni.se/vatikanen-ingen-lon-till-ovaccinerade/a/34mqE9

Last edited 1 månad sedan by Magnus Lindgren
Anti-vaxxer
Anti-vaxxer
Gäst
Reply to  Josef Persson
27 november 2021 kl 13:50

haha bring it on! Om några månader kommer alla att vara “anti-vaxxers” och då kommer det inte vara roligt att vara micro minister med storhetsvansinne.

Sebastian
Sebastian
Gäst
27 november 2021 kl 14:40

Jag håller helt med! Jag förstår inte varför människor inte förstår att vaccinering är nödvändig. Jag vaccinerade mig inte för att jag vill resa fritt eller besöka mitt kontor i Malmö eller inte för att jag har någon annan anledning. Jag gjorde det för att jag bryr mig om mig själv, människor runt omkring mig, min familj, mina barn. Varför är de så själviska???? Alla vill få det överstökat och återgå till det liv vi hade innan Coronavirus. Varför försöker de sabotera det?

Sebastian
Sebastian
Gäst
Reply to  Magnus Lindgren
27 november 2021 kl 19:01

Påvens ståndpunkt ligger däremellan. Det är inte hans uppgift att döma människor.

Anti-vaxxer
Anti-vaxxer
Gäst
Reply to  Magnus Lindgren
28 november 2021 kl 05:51

Påven har väl som huvudsaklig syssla att förstöra livet för småpojkar? Pandemi och giftinjektioner bör därmed ligga utanför hans trygghetszon.

Rob Carl
Rob Carl
Gäst
Reply to  Sebastian
27 november 2021 kl 16:12

Hahaha…daga att vakna upp nu, ponken…eller är du komiker på deltid?

Sebastian
Sebastian
Gäst
Reply to  Rob Carl
27 november 2021 kl 18:59

Jag ser att du är en av dem som inte vaccinerar på grund av … av vad???? 5G? Chip???? Väx upp Rob

Mattias Karlsson
Mattias Karlsson
Gäst
Reply to  Sebastian
28 november 2021 kl 06:34

Välkommen in i hetluften, sådana som du behövs här i detta forum! Varken du som tagit vaccinet eller de som inte valt att ta vaccinetet är värd några nedlåtande kommentarer! Vi behöver varandra framöver, för i slutändan handlar detta inte om vaccinets vara eller icke vara, det ligger oerhört mycket djupare än så! Djupast handlar det om friheten att välja vad jag gör med en så oerhört grundläggande mänsklig rättighet; kroppen! Det är detta som vi måste inse och förstå nu!
Mvh Mattias

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Mattias Karlsson
28 november 2021 kl 08:51

Många våta drömmar hos Vatikanen.

Är vaccinpasset en del av ett kommande socialt kreditsystem?
https://checkfact.org/ar-vaccinpasset-en-del-av-ett-kommande-socialt-kreditsystem/

Last edited 1 månad sedan by Magnus Lindgren
Johan Bove
Johan Bove
Gäst
Reply to  Sebastian
27 november 2021 kl 23:41

Varken nödvändigt eller bra för hälsan. Eftersom du undrar så skall jag leverera;

Jag avstår vaccin eftersom jag inte vet vad det innehåller.

Jag vet inte att det är säkert.

Jag vet inte att det fungerar.

Det är nödgodkänt.

Sjukdomen är att likställa med en influensa = trist men det går över.

Jag uppskattar inte fascism.

Jag älskar och respekterar min kropp.

Jag tar egna beslut baserat på sunt förnuft istället för vad husse får för sig att jag bör göra.

Att utsättas för sjukdomen naturligt ger ett bättre och längre skydd.

Jag inser att bristen på alternativa åsikter i media är farlig, jävig och korrupt.

Jag älskar min familj, mina nära och kära och vill inte att de ska fara illa av s.k ”vacciner” baserat på rädsla för förkylning.

Hoppas det tänder ett ljus i mörkret för dig.

Vänligen

Johan

Jaro Pleva
Jaro Pleva
Gäst
Reply to  Sebastian
27 november 2021 kl 23:53

Du bryr dig nog mest om BigPharmas förtjänster. Vet du ingenting om vaccinens undermåliga skyddsverkan och de farliga biverkningarna? Tydligen indoktrinerad som 80% av svenskarna från statsmaktens propaganda.

Liba Olsson
Liba Olsson
Gäst
Reply to  Jaro Pleva
28 november 2021 kl 11:54

Jag håller med dig. Tyvärr har Sverige hittills alltid handlat efter varifrån vinden blåser (Hitler-Sovjet) och nu efter USA direktiv. Svenskarna är indoktrinerade till max. Vi som är födda i öst, har redan erfarit vad totalitet innebär i praktiken. Svenska folket stor framför den. Hårdare tid väntar oss alla.

Anti-vaxxer
Anti-vaxxer
Gäst
Reply to  Sebastian
28 november 2021 kl 08:58

Gör ett IQ test så förstår du nog rätt snabbt varför du har injekterat ett experimentellt bevisat gift som enligt studier från bl.a brittiska regeringen visar att 4 gånger fler vaccinerade dör gentemot ovaccinerade, i 100 000 testgrupper 10-59 åldersgrupper. Om nu inte logik räcker som argument? Människan har ju evolverat sitt immunförsvar i hundratusentals år, om du tror att någon kan i ett labb slänga ihop en cocktail över en helg som skulle vara mer effektiv så är du ju aldeles för korkad för ditt eget bästa.

Rikard
Rikard
Gäst
Reply to  Sebastian
28 november 2021 kl 16:19

Hej.

Sebastian, du vet att du inte är tvungen att vaccinera dig mot mässling? Dödligheten i mässling idag i västvärlden är ca 1-3/1 000 fall av smitta. SARS-Cov-2 är mindre än tiondelen så farligt.

Ändå har vi inga krav på vaccinpass för mässling. Och varför kan “flyktingar” fritt resa in utan intyg, särskilt som de kommer från eller via länder med låg till obefintlig vaccinationsgrad och dessutom riskerar vara smittade av betydligt farligare sjukdomar eller bära på synnerligen farliga parasiter?

Det är politiker som i panik känner att de /måste/ göra något, vad som helst som bestämt dessa åtgärder.

Om det fungerar, kan de ta äran åt sig. Om det inte fungerar var det för sent ändå eller så beror det på syndabocken.

Spikproteinet gör om det fungerar som det ska att du inte blir lika sjuk. Effekten av vaccinet sjunker mot noll inom sju månader efter andra sprutan. Den som är vaccinerad sprider smittan lika effektivt som den som inte är vaccinerad.

Det finns ett australiensiskt vaccin kallat COVAX-19 som genomgår försök på människor just nu. Det stoppar spridning genom att hindra viruset från att föröka sig i dina slemhinnor, och skyddar mot allvarlig infektion. Förhoppningsvis går slutfasen av testningen bra, så att det kan börja spridas nästa år.

Det handlar om genomtänkta val efter moget övervägande och riskbedömning.

Var inte rädd. Agera med förnuft och sprid inte panik och tvedräkt.

Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare

Stimme Der DDRD
Stimme Der DDR(@disqus_s8y36qyquf)
27 november 2021 kl 18:03

Den tyska hälsoministern måste vara väldigt dålig på matematik.
Om 99.8 % av de som får covid överlever så borde det vara ganska
omöjligt att alla ovaxxade skulle vara döda.
Han kanske vill avliva folk i någon form av koncentrationsläger ?
Men inte ens då kommer han ha hunnit ta död på 100%
Ovanligt korkat uttalande av någon som skall fungera som minister.

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Stimme Der DDR
28 november 2021 kl 01:02

På tal om det här med matte och “vaccin” påvens tyska Jesuitföreträdare!

Jens Spahn und die Jesuitenschule
https://www.youtube.com/watch?v=7I3O95Kqq8s

Trots kraftigt skenande döda förintelseoffer av “vaccinbiverkningar”.
Inte ens påstådd “vaccinationsgrad” stämmer med propagandan!

30% européer är fortfarande helt ovaccinerade “oliktänkare” plus barn och andra grupper som ännu inte kommit “på tur” .

https://qap.ecdc.europa.eu/public/extensions/COVID-19/vaccine-tracker.html#uptake-tab

Last edited 1 månad sedan by Magnus Lindgren
Lars-Göran Helander
Lars-Göran Helander
Gäst
Reply to  Stimme Der DDR
28 november 2021 kl 10:04

Kanske inte ?? Här ser man Deagels prognos??

https://archive.md/eHOXw#selection-2017.357-2021.647

Chris efternamn
Chris efternamn
Gäst
Reply to  Stimme Der DDR
1 december 2021 kl 13:57

ursäkta men det är 99,98%
Varför är det många som sprider den felaktiga siffran och var kmr den ifrån?

Per Melin
Per Melin(@perra)
28 november 2021 kl 03:00

Följande text lades ut på Facebook helt nyligen, jag fick den skickad till mig av en anhörig:

“När jag blir erbjuden en 3:a. stick, då tar jag det också, och även om jag måste ha en varje år
Jag är vaccinerad – och nej jag vet inte vad som finns inuti – varken i detta vaccin eller de jag fick som barn, eller vad som finns i Big Mac – eller Hot Dogs
Jag vet inte vad som finns i ibuprofen eller någon annan medicin heller, jag vet bara att det hjälper min smärta.
Jag kan inte alla ingredienser i min tvål, schampo eller deodorant.
Jag känner inte till långtidseffekterna av mobiltelefonanvändning. Jag vet inte om maten jag åt på restaurangen var lagad med rena händer eller om mina kläder, mina gardiner eller min läsk innehåller något farligt.
Kort sagt…
Det är mycket jag inte vet – och mycket jag aldrig får veta.
Men en sak vet jag: Livet är kort, väldigt kort, och jag vill fortfarande göra annat än att bli ‘inlåst’ i mitt hem. F. ex skulle jag vilja hälsa/skaka hand eller kanske krama folk – utan rädsla!
Som barn och som vuxen är jag vaccinerad mot polio och många andra sjukdomar; mina föräldrar och jag litade på/litade på vetenskapen och jag led aldrig – eller överförde någon av dessa sjukdomar – jag vaccinerades mot…
SÅ…. Jag är inte vaccinerad för att behaga regeringen, utan för att:
* Inte döende av Covid-19
* för att undvika att sprida virus
* att kunna krama mina nära och kära
* Att inte behöva göra PCR- eller antigentest för att gå på restaurang, åka på semester och mycket annat i framtiden.. .
* att leva mitt liv
*minns bara Covid-19 som ett gammalt minne
* för att skydda OSS!
Jag kopierade denna text för att den står för det jag tror på.
Kom igen Sverige.”

Det finns inte mycket att tillägga.

Last edited 1 månad sedan by Per Melin
Johan Bove
Johan Bove
Gäst
Reply to  Per Melin
28 november 2021 kl 10:54

….Förutom att den trygghet en vaccinerad känner är falsk.

Kan sprida smitta

Kan bli sjuk

Kan få allvarliga biverkningar

Går på propagandan att sjukdomen är allvarlig

Går med på att införa fascism.

Men all respekt och förståelse för den som låter injicera sig, propagandan är stark och rädslan tar över.

Det som skiljer oss åt är blott information.

Per Melin
Per Melin(@perra)
Reply to  Johan Bove
28 november 2021 kl 15:44

Bra tillägg.

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Per Melin
28 november 2021 kl 15:49

Väldigt bra exempel Per!

Att springa genom elden sägs ju funkat för mustanger på prärien men när samma urinstinkt tar över vid stallbrand blir tyvärr dessa hästar innebrända.

Det är ledsamt att svensken nu är så primitiv och feg att man frivilligt springer in i stallet och ropar på flocken då elden bara tagit sig in i en del spiltor.

Var försvann lärande av misstag och drift att varna familjen från dödlig fara?

Är det ökande vaccinationsprogram som gör barnen dummare än föräldrar?

Forskare: IQ-nivåerna har sjunkit – därför blir vi allt dummare https://www.mabra.com/psykologi/iq-nivaerna-sjunker-darfor-blir-vi-dummare/7191520

MSB är ej den sakliga/objektiva myndighet den skall vara enl regeringsformen.

Underrättelseofficer och frimurare skrev MSB:s rapport om konspirationsteorier
https://newsvoice.se/2021/06/underrattelseofficer-frimurare-msb-rapport-konspirationsteorier/

Last edited 1 månad sedan by Magnus Lindgren
Mattias Karlsson
Mattias Karlsson
Gäst
Reply to  Per Melin
30 november 2021 kl 08:48

Vi har kommit till den punkten i historiens utveckling, att vi vill veta vad vi stoppar i oss. Har själv gått denna resa nu, så jag vet av erfarenhet vad ex verklig mat kontra skräpmat gör för skillnad för kroppen och här behövs ett allmänt uppvaknande…

Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
28 november 2021 kl 07:31

Eftersom livet alltid slutar någon gång, står nu striden om, om man skall bli giftig avfall eller ej,

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Å. Södergren
28 november 2021 kl 07:55

Jo men allt blir trevligare om vaccinmördare slutar sina dagar som giftigt avfall…

SaukTube

Apropå att kalla saker vid dess rätta namn…
https://www.youtube.com/watch?v=DQMijgGdVko

Last edited 1 månad sedan by Magnus Lindgren
Fredrik Eriksson
Reply to  Å. Södergren
28 november 2021 kl 15:52

Problemet med giftigt avfall är att det är tvunget att förstöras med eld.

Iallafall inom sjukvården.

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
14 december 2021 kl 22:15

Hittade en svårslagen video från den tyska coronaföreställningen.

Den elake Jens Spahn vill såklart inte att snälla barn ska få julklappar.

Jultomten släpades bort av coronapoliser
Scrolla för video…


Publicerad 14 december 2021 

Jultomten släpades bort av coronapoliser | Fria Tider

Last edited 1 månad sedan by Magnus Lindgren