TV-licensvägrare vinner domstolsfall mot BBC för lögner kring WTC 9/11

5
262

En domstol i England friar helt en TV-licensvägrare för att han bevisade att BBC tycks ha varit förhandsinformerat om WTC 9/11-attacken. Det skulle vara intressant om SVT vågade visa denna nyhet, skriver Tommy Demander som tipsade NewsVoice om nyheten på Vaken.se.

Vaken.se:

”Tony Rooke vägrade att betala TV-licensen eftersom BBC spred felaktiga fakta om 9/11 attackerna, påstod han. Det är allmänt känt att BBC rapporterade kollapsen av World Trade Center byggnad nummer 7 så tidigt som 20 minuter innan det inträffade.”

Byggnad 7 i World Trade-komplexet i New York träffades aldrig av något flygplan, men ändå kollapsade byggnaden genom vad ser ut att vara en perfekt ”controlled demolition” på 6,5 sekunder samma dag som de två tvillingtornen föll på liknande sätt.

Tony Rooke sa i rättssalen att eftersom BBC i TV den 11 september 2001 meddelade att byggnad 7 fallit 20 minuter innan den faktiskt föll måste BBC ha haft förhandsinformation om terrorattacken. Rooke presenterade BBC:s egen video som bevis och domaren friade då helt Tony Rooke och alla böter avskrevs.

Källa: Vaken.se

Noterat: BBC tog ned den ursprungliga videon på YouTube där BBC felaktigt rapporterar om byggnad 7 med hänvisning till att videon utgjorde upphovsrättsintrång.


  • NewsVoice kräver äkta för- och efternamn för den som vill kommentera efter artiklar. Varför?
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Kommentarer som bryter mot kommentarsreglerna eller svensk lag kan tas bort eller ändras.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd. Pengarna går till undersökande och oberoende journalistik.

5 KOMMENTARER

  1. Zvensk felvisa hade säkert kommit fram till en annan slutsats.
    Här skall alla veta hut och lära sig lyda utan att tänka.
    BBC= British Brainwashing Corporation
    Sanningsministeriet
    SVT.
    TV4 är ju direktuppkopplade…
    Tidningarna

  2. Jag känner allt starkare att jag måste bestrida nästa bluffaktura från av politiskt tillsatta ”auktoriteter” påstådda Public Service Radio/TV. Detta då de bevisligen inte tjänar publiken utan istället tjänar partiska politiska agendor, och därför per definition bedriver bedrägeri med hjälp av bluffakturor. Fast med uppbackning från regering och [o]lag[lig]stiftningsverksamhet. Men ett bedrägeri är ett bedrägeri är ett bedrägeri oavsett hur många orättfärdiga ”lagar” som korrupta ”lagstiftare” ägnar sig åt för att ”legitimera” bedrägeriet.

    Katolsk observatör 2013-08-24, ”Vilka formar vår bild av Egypten? Del 2”: ”Folkrörelsen Tamarod framställdes som något suspekt. Men ingen organisation i världen kan få ut 23 miljoner invånare på gator och torg och samla 20 miljoner namnunderskrifter, om det inte fanns ett verkligt missnöje.

    Ingenting nytt att rapportera i P1:s Konflikt”. Första raderna följer, men det är mycket mer:

    Över hundra kristna kyrkor och kloster har bränts ner och plundrats i Egypten.
    Ingenting nytt att rapportera i P1:s Konflikt.

    Polisen hittade stöldgods från kyrkorna hos ökända Brödraskapsanhängare.
    Ingenting nytt att rapportera i P1:s Konflikt.

    Al-Qaida-flaggor har hissats över nerbrända kyrkor i Egypten.
    Ingenting nytt att rapportera i P1:s Konflikt.

    Muslimer och kristna egyptier förenas för att försvara kyrkorna och kopternas hem mot terroristernas attacker.
    Ingenting nytt att rapportera i P1:s Konflikt.

    Kopternas påve Tawadrus säger att kopterna inte tänker begära hjälp från utlandet (vilket Brödraskapet har gjort) och att egyptierna, muslimer och kristna, är enade mot terrorn.
    Ingenting nytt att rapportera i P1:s Konflikt.

    [Forsätter på länken ovan.]

KOMMENTERA [Se kommentarsregler]

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här