Stort tack till alla läsare och annonsörer som nu säkrat verksamheten tom juni! / Redaktionen
100%

106.000 kr av behovet 100.000 kr är insamlat. Stöd kampanjen via Swish 123 530 2005 eller donera på ett annat sätt. Det smartaste för företag är att annonsera. Uppd. 1/5 kl 14:30.

Förhindra en PR-kris genom att spana på sociala medier

Torbjörn Sassersson är grundare av NewsVoice som startade 2011. Torbjörn har arbetat inom media sedan 1995. Han har en fil kand (1992) inom miljövård från Stockholms Universitet. Stöd hans arbete genom en direktdonation via Paypal.
publicerad 23 september 2013
- Torbjörn Sassersson

Lär dig hur du kan hantera en PR-kris runt din organisation genom att använda sociala medier för att kommunicera med dina kundgrupper och för att förutse och handskas med risksituationer.

Med hjälp intoning på sociala medier kan företaget finjustera: kundservice, affärer, interna medarbetarrelationer och verksamheten ett tweet i taget. Självklart förblir översyn och kontroll av de vanliga ickedigitala kanalerna centralt för varje företag, men risken finns att om företaget stannar kvar i den traditionella arbetsmiljön kan företaget missa vad kunderna egentligen tycker, vad som egentligen intresserar dem och hur dessa underströmningar återverkar på företagets möjligheter på marknaden. Allt detta kan avläsas i den digitala sfären.

Läs mer på Rykteshantering.nu


Du kan stötta Newsvoice via MediaLinq