”The Open Gates to Refugees” – Världens mest kontroversiella video?

    10
    354

    NewsVoice visar denna video för att den innehåller en skrämmande verklighet som både flyktingar och boende upplever i de länder som tar emot flyktingar från länder som destabiliseras av Väst och av terrorister.

    Reservation: Videon är klippt av producenterna med avsikt att skrämmas, men den består av klipp från verkligheten. Det är upp till tittaren att avgöra vad som är värt att ta fasta på och vad som kan ignoreras som skrämselpropaganda.

    Videon tas ned av YouTube och Vimeo närhelst den laddas upp. Kanalerna hävdar att det beror på upphovsrättsintrång. Andra menar att den är för skrämmande och för kontroversiell. På YouTube och Vimeo finns 100 000 tals videos som bryter mot upphovsrättsliga regler, men som inte tas ned.

    Flyktingkrisen


    Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
    • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
    • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
    Prenumerera
    Notify of
    guest
    10 Kommentarer
    Äldst
    Nyast Mest röstad
    Inline Feedbacks
    Se alla kommentarer
    fredrik jansson
    fredrik jansson
    Gäst
    17 november 2015 kl 19:10

    Det är väl lite o ta i eller…usch…inget man blir glad av direkt önskar jag inte tittat även om jag klickade mig fram 5 minuter. Inga nyheter är det väl heller. Men om nagot ska funka är det ju upp till oss, oss medborgare, att hjälpa till med integrering. Hur stor del av ens gemenskap är inbjudande till främmande, oavsett ursprung, vi började nog för sent. Nu är det allvar och de som inte har förstånd eller kärlek i hjärtat tar pa sig boxhandskarna. Stackars Sverige. Vad Ni ställt till det för Er.God lycka, det finns ju iallfall plats. Utvandrad 96.

    per
    per
    Gäst
    18 november 2015 kl 00:58

    Undrar om det är denna kris som skall få de europeiska folken att acceptera att de slutgiltigt berövas sina fri- och rättigheter; det blir kanske svårt att hålla huvudet kallt, när man har att välja mellan att å ena sidan bli våldförd på av Isis-soldater och å andra sidan acceptera kontinental diktatur mot att dessa likvideras. Om det finns en sådan tanke bakom det absurda massinflöde till Europa av män från olika arabstater och från Afrika, så är det ett smart upplägg. Känns som schack matt.

    anders
    anders
    Gäst
    18 november 2015 kl 10:06

    Om man antar att många ord betyder tvärtom vad som de definieras idag, skulle man ju komma till slutsatsen att rasist är en person som har omtanke om sitt eget folk.

    Olivia Gyllenhatt
    Olivia Gyllenhatt
    Gäst
    18 november 2015 kl 23:15

    Men samtidigt påstås det ihärdigt nu för tiden, att det inte finns några människo-raser…..och om det inte finns några raser…..? så kan det väl inte heller finnas rasister?

    Likaså, tycker jag att det är konstigt det där med att vara antisemit. För vad jag har lärt mig så är ju inte bara en hm får jag säga ras här? om men hm vad ska jag säga, får jag säga judar? Jag menar att både judar och palestinier är ju semiter och hur fungerar det då? Vad är man emot då egentligen? Och kan en palestinier vara antisemit. Blir det inte jättekonstigt med en antisemitisk palestinier? Han kan väl inte vara anti mot sig själv heller?…eller kan han det? Ja hujedanemig, i denna tid som är helt vriden, kan man ju bli helt anti-pk om man inte passar sig,

    ruben
    ruben
    Gäst
    19 november 2015 kl 21:30

    En dyster och mörk bild, men verklighet. Jag har ingen förståelse av hur Sverige kan tillåta dessa våldsmänniskor asyl. Det måste förstås selekteras med stor klokhet. Jag hoppas de kan välja bort de våldsamma, indoktrinerade och agiterande. Vi borde ha flest kristna, som flyktingar, med anledning av den internationella situationen.
    http://sv.gatestoneinstitute.org/6759/kristna-forfoljs-av-muslimer

    ruben
    ruben
    Gäst
    19 november 2015 kl 23:09

    Eftersom det är kristna, som är de mest utsatta och förföljda i världen, borde det vara flest kristna immigranter i Sverige. Kan någon förklara varför det är mest muslimer och inte kristna?

    ruben
    ruben
    Gäst
    20 november 2015 kl 00:47

    Som ett förtydligande. varför är det inte kristna som är de flesta asylsökande, eftersom de kristna är de mest förföljda i världen?

    Janne D.
    Janne D.
    Gäst
    20 november 2015 kl 07:41

    Det var en gång en konstnär som hamnade på en öde ö med sina målarfärger och palett, han var noga med att hålla alla basfärger separerade från varann och blandade ihop nya kulörer lite då och då för han visste att om han blandade hela sitt förråd i en å samma burk så skulle det resultera i en deprimerande sörja utan återvändo, så vi borde väl alla uppskatta orginalitet.

    Kristna, muslimer, judar, kommunister, ateister, varför fortsätter många att använda dessa etiketter när det bara finns två kategorier tvåbeningar med huvud på axlarna som bevisligen i de flesta fall endast tjänstgör som balansvikt och i vissa fall prydnad.

    Två kategorier : de som är för liv och de som inte är det, med det synsättet så undanröjs en av manipulerarnas starkaste vapen och frigör energi till att städa bort kvarvarande bojor och förhoppningsvis släppa loss människans potential, om den nu existerar, är inte riktigt säker.

    TOMAS
    Gäst
    22 november 2015 kl 06:41

    isis är nyttiga idioter för kapitalisterna i väst. varför tror ni dom öppnade alla gränser mot europa så is kan välla in,jo för att skapa kaos,rädsla och panik.och sen stifta nya lagar,förämra våra löner,pensioner och skapa ett låglöneproliteriat,det är så riggat.