Öppna upp Sverige 1:a maj – Ska bli största manifestationen – Filip Sjöström

-

Öppna upp Sverige nu säger Filip Sjöström. Foto: T. Sassersson, NewsVoice
Filip Sjöström på Medborgarplatsen. Tusenmannamarschen 6 mars 2021. Foto: T. Sassersson, NewsVoice

OPINION. Som arrangör av Tusenmannamarschen för frihet och sanning den 6:e mars i Stockholm har jag fått utstå mängder av hat. Jag har kallats mördare, förrädare och att jag har brist på respekt, men i efterspelet av evenemanget ser jag att vi lyckades med precis det vi ville – det svenska folket har börjat förstå, ansamlat mod och vågar nu ifrågasätta den svenska coronastrategin och de restriktioner som plågar vårt land. Öppna upp Sverige nu!

Från olika håll i vårt avlånga land höjs nu rösterna för att restriktionerna ska tas bort och att vårt samhälle ska öppnas upp.

Facebook: 1:a majtåget för frihet & sanning

Den 11:e mars publicerar Dagens Industri en artikel skriven av två ekonomer från ekonomihögskolan i Lund. I artikeln går de igenom sambandet mellan överdödlighet och graden av tvingande nedstängning i olika länder. Deras slutsats är att en ökad nedstängning av samhället ökar överdödligheten. De drar också slutsatsen att pandemilagen inte står på vetenskaplig grund och endast är en form av pandemipopulism.

Läs mer i DI: Nedstängningar står inte på vetenskaplig grund

Roger Svensson, docent på institutet för näringslivsforskning, har i Svenska Dagbladet publicerat två artiklar där han påstår att nedstängningar gör mer skada än nytta och att hela den svenska coronastrategin är ett gigantiskt experiment.

Läs mer i SvD: ”Nedstängningar är ett gigantiskt experiment”

Det finns fler exempel, inte minst i sociala medier, och det är bara en tidsfråga innan stora svenska opinionsbildare, artister och influencers vågar kliva ut i rampljuset och säga det som de så länge velat säga: Öppna upp Sverige!

För mig är det tydligt att det saknas en debatt kring den svenska strategin och de skador som en nedstängning av samhället orsakar. Den kollektiva skadan av dessa nedstängningar i Sverige och i världen är enligt mig betydligt större än nyttan. Vi ser redan nu hur småföretagarna går på knäna, hur psykakuterna runt om i landet är överfulla och hur barn och ungdomar får svårt att klara av skolgången.

Lägg därtill att det är lika många människor, kanske till och med fler, som dött till följd av restriktionerna världen över.

Listan är lång på människor som far illa av restriktioner och hur vår livskvalité försämras på många områden.

Det finns tre huvudsakliga negativa effekter med nedstängningar och restriktioner som vida överstiger eventuella kortsiktiga medicinska effekter:

  1. Försämrad folkhälsa – ökad psykisk ohälsa, minskad fysisk aktivitet, ökat missbruk m.m
  2. Försämrad samhällsekonomi – ökad arbetslöshet, konkurser, produktionsstopp, försämring av lärande och humankapital m.m
  3. Begränsning av grundlagsskyddade fri- och rättigheter – mötesförbud, reseförbud,
    begränsad rörlighet, vaccinpass m.m

Jag är av uppfattningen att vi måste använda den strategin som hjälper flest antal människor och som skapar mest kollektiv nytta för samhället. Min moraliska kompass vägleder mig att göra det som är bäst för landet och det är att öppna upp det svenska samhället. Förhoppningsvis kan den ansvarsfulla handlingen inspirera fler länder att följa efter.

Öppna upp Sverige nu!

Av anledningarna ovan lanserar jag och frihetsrörelsen nu en stor kampanj – Öppna upp Sverige. Vi kommer ha en stor manifestation den 1:a maj i Stockholm liknande Tusenmannamarschen, men med betydligt fler människor.

Vi kommer också uppmana alla caféägare, restaurangägare, barägare, nattklubbsägare och andra som drabbas av det stängda samhället att den 1:a maj öppna upp sina verksamheter, helt utan restriktioner, så att vi kan visa Sverige och världen att det går att leva fullt ut i frihet.

Låt alla som står bakom budskapet Öppna upp Sverige komma samman den 1:a maj.

Jag tänker på alla de studenter som inte får ta studenten ordentligt, alla artister som inte får hålla konserter och alla idrottssupportrar som inte får se på sport live. Det är många som vill att samhället ska öppnas upp och det finns inga anledningar att vänta.

Låt oss ta ansvar på riktigt – Öppna upp Sverige.

Text: Filip Sjöström, initiativtagare till Tusenmannamarschen och Öppna upp Sverige, en folkrörelse för frihet och sanning

Extern Skribent
NewsVoice publicerar externa skribenters texter och externa källdokument i formen av tex debattartiklar eller rapporter. Åsikter, information och påståenden är skribentens egna och representerar varken tidningen NewsVoice, redaktionen eller redaktörens uppfattningar.

28 KOMMENTARER

Prenumerera
Notify of
guest
28 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Marcus
Marcus
Gäst
24 mars 2021 kl 11:12

Gå med i facebook-evenemanget för 1:a maj här: https://www.facebook.com/events/709436586399711/

per
per
24 mars 2021 kl 13:00

Jaaaaa, nu kör vi!

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
24 mars 2021 kl 15:09

Var på kupolen i Borlänge och handla igår.

Blir helt borta i strålningsdimman, men min hjärna roade sig ett tag med att räkna “håll avstånd” golvmärken, in utgång uppdelningsskyltar, handspritsdoserare osv.

Fler har helt klart dött. eller kommer dö, av covidiotin än av Covid 19. Men tog man pengarna från alla ansiktsmasker, som ändå inte hjälper. All handsprit, som istället ger dig cancer, och varenda jävla skylt som som ska nöta in i din hjärna hur livsfarligt det är att vara människa.

Hade vi lagt pengarna som hela spektaklet kostar och lagt på de som faktisk är sjuka och behöver dem så. Hur många kunde man räddat?

Jag står med dig FIlip, även om jag inte kan vara med fysiskt 1a Maj!

Kristian LantzD
Kristian Lantz
24 mars 2021 kl 17:41

Great Barringtondeklarationen
Internationellt upprop med namninsamling som också finns på svenska.
https://gbdeclaration.org/great-barringtondeklarationen/

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
24 mars 2021 kl 18:31

Det här blir ju den första 1:a maj demonstrationen på mycket länge som verkligen demonstrerar en verklig protest emot något. Annars brukar det bara vara traditionsbundna posörer som marscherar på det här datumet.

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
24 mars 2021 kl 18:52

Till och med WHO stödjer ett öppnande av samhället eftersom de har erkänt att antalet smittade i denna inbillade “pandemi” med påföljande nedstängning beror på ett litet “hoppsan så det kan bli” mätfel.

“The WHO Confirms that the Covid-19 PCR Test is Flawed: Estimates of “Positive Cases” are Meaningless. The Lockdown Has No Scientific Basis”
https://www.globalresearch.ca/nucleic-acid-testing-technologies-use-polymerase-chain-reaction-pcr-detection-sars-cov-2/5739959

Bergström
Bergström
Gäst
24 mars 2021 kl 20:14

“Jag är av uppfattningen att vi måste använda den strategin som hjälper flest antal människor och som skapar mest kollektiv nytta för samhället. Min moraliska kompass vägleder mig att göra det som är bäst för landet och det är att öppna upp det svenska samhället. Förhoppningsvis kan den ansvarsfulla handlingen inspirera fler länder att följa efter.”

Jag anar ett visst storhetsvansinne här. Att din inuition ska “leda oss”. Messiaskomplex?

per
per
Reply to  Bergström
24 mars 2021 kl 23:39

Hejsan Bergström! En och annan kognitiv kullerbytta måste ha lett dig fram till din (hjärn)substanslösa slutledningen av vad Filip Sjöström skriver i artikeln ovan. Hur lyckades du annars omvandla “moralisk kompass” till “inuition” och “vägleder mig” till “leda oss”? Eller var orsaken Belsebubkomplex?

per
per
24 mars 2021 kl 23:40

Hejsan Bergström! En och annan kognitiv kullerbytta måste ha lett dig fram till din (hjärn)substanslösa slutledning av vad Filip Sjöström skriver i artikeln ovan. Hur lyckades du annars omvandla “moralisk kompass” till “inuition” och “vägleder mig” till “leda oss”? Eller var orsaken Belsebubkomplex?

Klara Bergström
Klara Bergström
Gäst
Reply to  per
25 mars 2021 kl 15:13

“Min moraliska kompass vägleder mig att göra det som är bäst för landet och det är att öppna upp det svenska samhället. Förhoppningsvis kan den ansvarsfulla handlingen inspirera fler länder att följa efter.”

Det här är att ta på sig en för stor kostym – att säga sig veta vad som är rätt för landet…och bygga det på sin egen moraliska kompass. JAg förstår inte hur någon kan lyssna på en “ledare” som uttrycker sig så – enda jämförelsen jag ser är i sekter. Där köper man ledarens dogmer med hull och hår.

per
per
Reply to  Klara Bergström
25 mars 2021 kl 16:28

Det handlar inte om att köpa en dogm, utan om att göra gemensam sak för att motverka en absurd utveckling i Sverige och världen. Filip Sjöström uttrycker bara vad miljontals människor redan sedan länge är medvetna om.

Gunnel Fahlberg
Gunnel Fahlberg
Gäst
24 mars 2021 kl 23:55

Filip, det är sådana som du som möjligen kan hålla något lite liv i tron på mänskligheten. Du vägrar följa med i det bråddjupa uppkörda spåret som det är tänkt att vi alla ska följa fram till, och över, ravinens kant. Du lägger dig inte ner i fosterställning och skriker och sparkar i vanmakt och uppgivenhet. Du kämpar! Ett stort tack och tusen rosor till dig för det! Och nog f-n ska det protesteras 1:a maj!!!!!

Mayne Sundewall Hopkins
Mayne Sundewall Hopkins
25 mars 2021 kl 03:13

FILIP, dina ord.. “Jag är av uppfattningen att vi måste använda den strategin som hjälper flest antal människor och som skapar mest kollektiv nytta för samhället. Min moraliska kompass vägleder mig att göra det som är bäst för landet och det är att öppna upp det svenska samhället. Förhoppningsvis kan den ansvarsfulla handlingen inspirera fler länder att följa efter.” ..är precis vad fler behöver läsa för att inse hur mycket det är som står på spel. BRA TALAT!

Liksom Josef (i en mkt bra kommentar högre upp) kommer jag att vara med ‘härifrån’ (dvs i UK) och (som Gunnel säjer) visst f-n ska det protesteras den 1:a maj!!!!!

Christian Blimark
Christian Blimark
Gäst
25 mars 2021 kl 06:35

Ponera att någon av er i detta kommentarsfält medverkar på denna manifestation och sedan av oklar anledning får kraftiga luftvägssymptom som skulle göra det svårt att andas. Hur hade ni resonerat kring att söka sjukvård? Hade det tagit emot eller skulle ni söka vård trots att ni, som man hade kunnat säga, “utsatt er själva” för risken?

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  Christian Blimark
25 mars 2021 kl 07:13

Ponera att någon dök upp i detta kommentarsfält och via barnpsykologiska metoder körde en kombination av skrämselpropaganda kring hypotetisk sjukdom samt skambeläggande om eventuellt vårdsökande till följd av denna hypotes. Skulle du som icke-barn bry dig?

Hur gör vi med dem som får skelettfrakturer av batongslag eller ögonskador av pepparsprej? Ska de också vara diskvalificerade för eventuell vård? Genom att olydigt inte acceptera att samhällsekonomin körs i botten p.g.a. en sjukdom där ca 99.93 % överlever så får de ju då även här skylla sig själva.

Hur gör vi med de gamla, som den här nedstängningen påstås skydda, som istället för livsuppehållande vård fick en “palliativ vård i livets slutskede” som de inte ens hade sökt för? Kan dessa medvetna “misstag” göras ogjorda? Eller kan man här säga att den verkliga skam vården borde känna över det här med råge tar ut en hypotetisk skamkänsla hos en lika hypotetiskt sjuk demonstrationsdeltagare? Men beroende på vilken åldersgrupp man tillhör så kanske man borde vara lite försiktig med att söka vård oavsett demonstration eller ej.

Christian Blimark
Christian Blimark
Gäst
Reply to  Anders Johansson
25 mars 2021 kl 08:55

Den var den längsta “whataboutism” omvägen jag har läst

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  Christian Blimark
25 mars 2021 kl 09:08

Ditt inlägg var bara ett lydigt försök att tillrättavisa de olydiga.

Christian Blimark
Christian Blimark
Gäst
Reply to  Anders Johansson
25 mars 2021 kl 09:30

Gör mig olydig då! Från min må så vara begränsade synvinkel ser allt detta ut som en verklighetsbefriad dröm om att vara frihetskämpe mot ett tyranniskt etablissemang som inte finns. Att vara samhällskritisk är jag inte emot, tvärtom. Några av de största framgångarna inom vetenskap har burits av kritiker av etablissemanget. Dock så har jag tyvärr inte mött någon som är villig att förklara utan att börja prata om hemliga kabal och 5G strålning. Jag är uppriktigt nyfiken och vill förstå. Min största fråga är om man är öppen för att ändra sin åsikt och vad som hade krävts för att det skall ske. Tack!

[Det är inte tillåtet att förlöjliga andra här. Att ta upp en kabal eller 5G är irrelevant i relation till artikeltexten. Se kommentarsreglerna. / redaktören]

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  Christian Blimark
25 mars 2021 kl 09:58

Din egen “upplysningsresa” är just din egen tankeprocess och i den är det troligtvis ingen som kan övertyga dig om någonting. Men det finns en hel del att läsa på den här och liknande sajter som “food for thought”.

Men även systemet själv tillhandahåller t.ex. siffror via SCB om att vi inte har haft någon exceptionell överdödlighet 2020. Likaså har en portugisisk domstol dömt ut PCR-testet som otillförlitligt för att fastställa en coronainfektion och WHO själva, som jag visade i länken ovan, har gått ut med att de senaste fjorton månadernas PCR-testing troligtvis varit missvisande o.s.v.

Har vi inte haft någon överdödlighet 2020 och om antalet smittade i denna påstådda “pandemi” beror på missvisande testresultat, så borde även du som botgöring för din första kommentar åka upp till Stockholm och protestera. Trevlig resa.

per
per
Reply to  Christian Blimark
25 mars 2021 kl 10:18

Du kan inte ha mött särskilt många. Utifrån min inte så begränsade synvinkel, måste jag bekräfta att din egen synvinkel faktiskt är begränsad.

Varför avfärdar du sammanslutningar som driver händelseutvecklingen i världen åt ett visst håll?

Per Melin
Per Melin
Reply to  Christian Blimark
25 mars 2021 kl 10:28

Skolmedicinen har dels en löjligt begränsad verktygslåda när det gäller behandling även av corona/COVID, dels kan den vara riktigt farlig, till exempel vid behandling i farliga ventilatorer.

Bästa vårdmetoderna för Covid-19 är fria från feta ekonomiska intressen https://newsvoice.se/2020/11/basta-vardmetoderna-for-covid-19-ar-fria-fran-feta-ekonomiska-intressen/ 20 november 2020 kl 06:50

Lögner, desinformation och övergrepp mot de mänskliga rättigheterna i coronans namn
19 november 2020 kl 21:04 https://newsvoice.se/2020/11/overgreppen-i-coronans-namn/

Christian Blimark
Christian Blimark
Gäst
Reply to  Per Melin
25 mars 2021 kl 10:50

Vad rekommenderar du som alternativ till respirator? Skolmedicinen må va begränsad, men det beror väll på att behandlingar måste ha dokumenterad effekt. D – vitamin och C – vitamin är jättebra i sig och man får gärna ge det till alla patienter för min del men jag har inte lyckats hitta några studier som visar att det fungerar som ensam behandling av COVID.
Att PCR tester skulle vara opålitliga låter läskigt men har också bevisats vara felaktigt.

https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-who-instructions-pcr-guidan-idUSKBN2A429W

https://www.usatoday.com/story/news/factcheck/2021/02/11/fact-check-post-distorts-whos-covid-19-pcr-testing-guidelines/4340677001/

https://www.poynter.org/?ifcn_misinformation=the-pcr-tests-have-low-accuracy-and-show-the-presence-of-any-virus-not-only-sars-cov-2

[Obs max tre externa länkar. Se kommentarsreglerna. Några länkar raderades.]

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Christian Blimark
25 mars 2021 kl 11:50

Tack för att du kommenterar här Christian och för att du står på dig.

Jag håller dock inte med dig om att tex PCR tester skulle vara speciellt tillförlitliga. Det verkar som om att många pro-PCR hänvisar selektivt till vissa källor och de råkar också vara pro PCR. Om frågan handlar om PCR-testers validitet, är det inte bättre att undersöka kritiken mot PCR-tetser som tom kommer från de som tog fram dem?

När det gäller alternativt till respiratorer, som tydligen kan ha väldigt skitiga slangar fyllda av mikroorganismer och smitta från tidigare patienter, så brukar läkare i andra länder rekommendera läkemedel som löser upp blodkroppsflockning och de brukar även ger syrgas.

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  Christian Blimark
25 mars 2021 kl 12:54

Du vill alltså protestera emot att andra människor protesterar emot att vara totalbegränsade p.g.a. en sjukdom där ca 99.93 % överlever. Om du vill självisolera i ekonomisk misär är det bara att köra på. Men hela livet är en resa mot döden och man kan inte låta människor med neurotisk bacillskräck välja färdväg.

Per Melin
Per Melin
Reply to  Christian Blimark
25 mars 2021 kl 14:00

Christian Blimark 25 mars 2021 kl 10:50 At

Jag säger som Torbjörn: Stå på dig.

Vad gäller PCR-test, se Torbjörn Sasserssons kommentar http://www.sasser.net/

Jag hindrar inte dig eller någon annan ifrån att låta er behandlas i respirator, men avstår av uppenbara orsaker gärna själv. Ett lagom syrgasflöde in i näsan hade jag dock inte tackat nej till.

Skolmedicinens behandlingsalternativ är extremt begränsade eftersom främst läkemedelsindustrins vinstintressen styr vården, inte en önskan om att så effektivt som möjligt förebygga och bota sjukdomar. Jag hörde häromdagen en läkare berätta om hur deras COVID-verktygslåda ser ut och det var verkligen knapert:

1. Ventilatorer, som enligt läkare i olika delar av världen orsakar mellan 66 och 86 procent av dödsfallen i COVID.

2. Kortison.

3. Ivermectin, som visserligen är väldigt dyr och därmed drar in mycket pengar till patentinnehavaren samtidigt som det gör skattebetalarna fattigare, men fungerar bortom dåligt mot corona/COVID.

Jag har sett väl genomförda studier på D-vitamin som bland annat visar 55, 65, 70 och över 90 procents effektivitet. Det var några månader sedan jag tittade på dem, men 90-procentaren har jag för mig gjordes i Spanien med optimala D-vitaminhalter hos testgruppen. C-vitamin har visat sig mycket effektivt både som förebyggande och intravenöst i ett akut skede, sänker till exempel tillsammans med tiamin/vitamin B1 och hydrokortison drastiskt problem med sepsis. Kolla gärna PubMed, om du är intresserad.

Högdosering med lysin och avhållsamhet ifrån kaffe, argininrika födoämnen samt sockerrika produkter i största allmänhet har visat sig vara effektivt.

Vattenfasta, något av en medicinsk universalmetod mot sjukdomar, under upp till några dygn är också mycket effektivt, ger immunförsvaret en flygande start.

Tänk på att undvika bekämpningsmedel i maten, som glyfosat. Forskaren Stephanie Seneff anser att det senare bär en oerhört stor skuld för att människor blir sjuka i COVID. Glyfosat hindrar bland annat cellernas energiproduktion från att fungera ordentligt, vilket gör att kroppen får för lite energi över till att hantera till exempel smitta.

Se i övrigt artikeln nedan, den är inget skämt:

Bästa vårdmetoderna för Covid-19 är fria från feta ekonomiska intressen https://newsvoice.se/2020/11/basta-vardmetoderna-for-covid-19-ar-fria-fran-feta-ekonomiska-intressen/ 20 november 2020 kl 06:50

Per Melin
Per Melin
Reply to  Per Melin
25 mars 2021 kl 16:36

Per Melin 25 mars 2021 kl 14:00 At

Jag skev fel i punkt 3, det är Remdesivir som används inom den svenska sjukvården, trots brist på vetenskapligt stöd och trots att det fungerar bortom dåligt mot COVID. Ivermectin fungerar däremot extremt bra, men får inte användas.

Per Melin
Per Melin
Reply to  Per Melin
30 mars 2021 kl 17:20
Jesper
Jesper
Gäst
25 mars 2021 kl 17:03

Tyvärr snubblar Filip Sjöström på målsnöret med denna text.

Det handlar inte primärt om att studenter ska få festa loss, om att få gå på konsert eller att svennebanan ska få proppa i sig blodig massproducerad biff på restaurang i tid och otid. Trots att detta tillhör några av våra friheter som vi gärna tar för givna.

Däremot handlar det väldigt mycket om vår gemenskap och framtid och framförallt våra barns. Om deras förhållande till andra och inte minst sin egen mänsklighet.

Extern Skribent
NewsVoice publicerar externa skribenters texter och externa källdokument i formen av tex debattartiklar eller rapporter. Åsikter, information och påståenden är skribentens egna och representerar varken tidningen NewsVoice, redaktionen eller redaktörens uppfattningar.