Polisen har svaga resurser att störa Tusenmannamarschen – Kan komma 2000 personer

15
Demonstrationer 1 maj 2020, Berlin. Foto: imengine.public.mhm.infomaker.io
Demonstrationer 1 maj 2020, Berlin. Foto: imengine.public.mhm.infomaker.io

NOTERAT. Imorgon ska två händelser utspela sig på Medborgarplatsen i Stockholm. Dels ska demonstrationen Tusenmannamarschen genomföras och dels kommer eventet dra en stor publik som inte deltar aktivt på marschen. Nu har polisen stora problem med att upprätta coronarestriktionerna utan att samtidigt kränka människors rättighet att vistas på en offentlig plats.

Syftet med Tusenmannamarschen, initierad av Filip Sjöström, är att värna om vår naturliga rörelsefrihet och de mänskliga rättigheterna som inte upphört att gälla trots coronarestriktionerna. Marschen ifrågasätter även den ovetenskaplighet om corona som färgat den politiska debatten och nyhetsförmedlingen inom massmedierna. Slutligen visar eventet lojalitet för människor i andra länder som har fullskalig lockdown.

Du får inte delta i Tusenmannamarschen, men du får gå dit och titta på den

Eftersom coronarestriktionerna inte gör gällande att människor inte får besöka medborgarnas plats i Stockholm är det fritt fram att gå dit under förutsättning att man håller fysisk distans. Detta gör det problematiskt för polisen som kommer att ha svårt att avgöra om en person är en deltagare i en “förbjuden” manifestation eller om det bara är en förbipasserande nyfiken person som inte deltar på eventet eller i marschen.

Läs mer: Blir Tusenmannamarschen 6 mars 2021 laglig? Det beror på varför du står på en offentlig plats

Marcus Oscarsson - Foto: 123florida, CC BY 4.0
Marcus Oscarsson – Foto: 123florida, CC BY 4.0

TV-profilen och expertyckaren Marcus Oscarsson har tagit kraftigt avstånd från marschen. Oscarsson skriver på Facebook:

Det är skrämmande att det finns folk som inte tror på att viruset leder till sjukdom och som vill samlas i tusentals trots att det är olagligt. Anser du det så klicka/gilla här.

Vad NewsVoice erfar har inte arrangören Filip Sjöström påstått att han inte tror på att viruset leder till sjukdom. Han påstår däremot att mycket runt hypen Covid-19 inte är baserade på fakta och vetenskap.

NewsVoice kommer att rapportera från händelseutvecklingen. Vi kommer att särskilt följa upp hur människor beter sig, hur polisen sköter sitt arbete och hur politiker och massmedier väljer att beskriva dagen. NewsVoice kommer att rapportera direkt via NewsVoice Telegram-kanal: t.me/newsvoicepublic

Tusenmannamarschen kommunicerar via Telegram-kanalen: t.me/forfrihetochsanning (en app för dator och smartphone).

Deltagare i marschen kommer att samlas från kl 13-14 på Medborgarplatsen. Därefter ska själva marschen starta kl 15 med en ej till 100% fastställd slutdestination.

Text: NewsVoice


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Föregående artikelRegeringen förbereder Sverige för vaccinskador
Nästa artikelHetaste smyckestrender 2021 – glitter, pärlor, diadem
NewsVoice är en nättidning som startade 2011. Syftet är att publicera oberoende nyheter, debattartiklar och kommentarer samt analyser av händelser i samhället och världen.
Prenumerera
Notify of
guest
15 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Josef Persson
Josef Persson
Gäst
5 mars 2021 kl 20:19

Enligt wikipedia så har kajal Marcus “också verkat som opolitisk tjänsteman vid Regeringskansliet”. Vad troligt att han är “opolitisk”?

Borde inte Marcus istället tycka att det är skrämmande att “tro” att det finns ett virus även fast SARS-CoV-2 aldrig isolerats?
https://www.youtube.com/watch?v=06hFyHaivHc

Därmed inte sagt att det inte kan finnas ett virus som leder till sjukdom. Och ingen har väl sagt att människor inte är sjuka?

Själv tror jag dock det virus som kan kallas socialdemokrati är mycket farligare än ett eventuellt SARS-CoV-2 virus. Sen hur man bäst skall bekämpa den pandemin kan väl diskuteras. Men det viruset suger ju ut allt liv ur samhällskroppen på ett mycket obehagligt vis för att berika sig självt. Tyvärr verkar inget fungerande vaccin finnas, men vissa människor verkar naturligt immuna turligt nog.

Victor Lindstedt
Victor Lindstedt
Gäst
Reply to  Josef Persson
5 mars 2021 kl 23:54

Hej Josef!
Intressanta funderingar du har!
Kommer lämna den ideologiska delen och bara berätta för dig att man har isolerat SARS-COV-2 på flera olika håll i världen, många gånger faktiskt.
Vi kan ta CDC (Center for Disease Control and prevention) hade redan lyckats att isolera virus och skapa en tillräckligt stor cell kultur för att kunna skicka till andra forskningsanläggningar.

Mvh Victor

Source: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/lab/grows-virus-cell-culture.html
Source_2: https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/6/20-0516_article

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
Reply to  Victor Lindstedt
6 mars 2021 kl 01:17

Hej Victor!
Virus betraktas inte som egentliga organismer eftersom de saknar cellulär organisation och inte kan föröka sig utanför en levande cell. Virus saknar därför egen ämnesomsättning och brukar inte betraktas som levande så som anges i din första länk.

Jag tycker att det är ovetenskapligt att peka ut ett “virus” som Kaufman mfl inte ens godtar korrekt isolerat, men ignorera 5g hots-pots i wuhan?

När det gäller 5g tekniken räcker det inte ens att forskare isolerat källan och publicerat kontrollerade studier som ser och varnar för cellskador mm.

https://www.epochtimes.se/Ar-5G-i-kombination-med-viruset-orsak-till-de-plotsliga-dodsfallen-i-Wuhan

Victor
Victor
Gäst
Reply to  Magnus Lindgren
6 mars 2021 kl 15:41

Hej Magnus!
Vad kul att få ett svar från någon som försöker sätta sig in och faktiskt läser material jag länkat till!

Du har helt rätt i vad definitionen av ett virus är, dock så missförstår du vad en “cell culture” är. Det är en “cell culture” som man odlar och inte själva viruset.
Enkelt uttryckt: Efter man har isolerat själva viruset planteras det i en bra “host” som man sedan kultiverar för att öka mängden infekterat material.

Jag tror att vi sätter olika värde i tyngden och legitimetet av exempelvis Kaufman.

Inget ont i att han som psykiatriker uttalar sig och sätter sig in i ett ämne utanför sitt fält, jag tycker dock att han är väldigt populistisk och har ofta sämre argument och stöd i fakta än andra utbildade personer med flerårig erfarenhet av mikrobiologi och dyl

Huruvida 5g är involverad i någon form har jag inte tagit ställning till.
Dock är det ända konkreta som tillfredsställer mitt sinne är att man bygger bara ut 5g i väldigt tätbefolkade områden och därför blir det hotspots som korrelerar med covid utbrott.

Ta Hand om Dig!
Mvh
Victor Lindstedt

sassersson
Admin
5 mars 2021 kl 22:04

[Svar till Josef Persson 5 mars 2021 kl 20:19]

Du gjorde just min dag mindre allvarlig. Tack.

Victor Lindstedt
Victor Lindstedt
Gäst
6 mars 2021 kl 00:23

Hej Newsvoice!
Jag undrar vilka dom ovetenskapliga metoderna är som nämns i texten?

Och det kommer nog inte bli svårt för polisen att se till att restriktionerna följs.
Jag gissar på att lappar om Pl: 24 redan tryckts upp och avspärrningar redan planerats och finns nära till hands.

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Victor Lindstedt
6 mars 2021 kl 06:08

God morgon. Vi får se. Vi ska rapportera så du får facit senare idag.

Jag förstår i övrigt inte din fråga: “Jag undrar vilka dom ovetenskapliga metoderna är som nämns i texten?”

Syftar du på artikeln vi skrivit eller något annat?

Kenneth Thorberg
Kenneth Thorberg
Reply to  Victor Lindstedt
6 mars 2021 kl 21:05

Jo Victor Lindstedt , jag kan glädja dig med att det inte bara visade sig vara svårt för polisen att se till att restriktionerna följdes , därtill helt omöjligt. Vi var nog tusen man på plats och vi höll , på gammalt hederligt manér , inte ens komfortzons avstånd till varandra. De gjorde några tama försök att upplösa våran grundlagsskyddade rätt att samlas , men som sagt , det visade sig helt omöjligt.

Och löpelden om bluffen sprider sig snabbare och snabbare. Snart finns det väl bara en handfull pandemitroende extremister kvar.

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
6 mars 2021 kl 02:48

Bäste Victor Lindstedt!

Menar du att Polisen skall uppviglas till brott mot de mänskliga rättigheterna?

Artikel 19
Var och en har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet att utan ingripande hysa åsikter samt söka, ta emot och sprida information och idéer med hjälp av alla uttrycksmedel och oberoende av gränser.

Artikel 20
1. Var och en har rätt till frihet i fråga om fredliga möten och sammanslutningar.
2. Ingen får tvingas att tillhöra en sammanslutning.

Artikel 21
1. Var och en har rätt att delta i sitt lands styre, direkt eller genom fritt valda ombud.
2. Var och en har rätt till lika tillträde till offentlig tjänst i sitt land.
3. Folkets vilja skall utgöra grundvalen för statsmakternas myndighet. Folkviljan skall uttryckas i periodiska och verkliga val, som skall genomföras med tillämpning av allmän och
lika rösträtt och hemlig röstning eller ett likvärdigt fritt röstförfarande.

https://www.regeringen.se/contentassets/d6d5653029e14e338a4b86f5f4b34c6b/fns-konventioner-om-manskliga-rattigheter

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  Magnus Lindgren
6 mars 2021 kl 09:05

Det handlar om den programmering där lydiga medlemmar ur hjorden ska tillrättavisa de olydiga och på så vis göra hjorden självreglerande.

Metodiken framgår t.ex. av den här hjärntvättsartikeln ur The Guardian där artikelförfattaren försöker implementera tanken hos de vaccinerade att det är/blir de ovaccinerade som kommer vara orsaken till de fortsatta restriktioner makten redan bestämt.

“It is only a matter of time before we turn on the unvaccinated…

Rational people will ask why they should continue to accept restrictions on their freedoms because of ignorant delusions. Employers will demand to know what possible argument there is against allowing the owners of pubs, airlines, restaurants, hotels or holiday homes to demand proof of protection when immunity passports might save their business. To make it personal, how would you feel come the autumn if someone you love contracted cancer and the NHS delayed treatment because it had to look after needlessly ill Covid patients?”
https://www.theguardian.com/commentisfree/2021/feb/27/it-is-only-a-matter-of-time-before-we-turn-on-the-unvaccinated

Den här retoriken kommer skruvas upp i kombination med saker som vaccinpass m.m. samtidigt som staten fortsätter med sitt skitsnack om påstådd “frivillighet”.

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
6 mars 2021 kl 09:25

OnT. Polisen har selektiva resurser beroende på vad staten tycker är viktigt att slå ned på. Titta på de resurser polisen mobiliserade mot NMR:s demonstration i Göteborg kontra när de påstår sig inte våga lämna bilen ute i förortsgettona. Men det är lättare att låta NMR smaka batong än vad det är att slå skiten ur vanliga protesterande medborgare ett drygt år innan valet.

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
6 mars 2021 kl 11:51

Till Victor Lindstedt! Hej Victor och tack för din länk till CDC, den hade jag inte läst. Nu, jag vill inte skryta, men jag har faktisk högre medicinsk utbildning än Bill Gates. Skämt åsido, Billyboy har ingen medicinsk utbildning alls, och jag läste faktisk basmedicin med en mycket bra lärare från Lunds universitet en gång i tiden. Därmed inte sagt att jag är någon typ av expert, men i alla fall. Nu kan ju naturligtvis Dr Andrew Kaufman i länken jag skicka ljuga, det kan vi inte utesluta. Men jag finner hans resonemang fullt logiskt. Kina ville inte tillåta utredning av virusets ursprung eftersom man nu erkänt att man aldrig isolerade viruset SARS-CoV-2. CDC samlade alltså in snor (vetenskapligt korrekt term) från en patient med lunginflammation den 20 januari, eller var det 22? Finns fler saker som inte stämmer i “studien”. Man PCR testade patienten och sa att hen hade Covid19. Testernas förträfflighet behöver vi inte tjata om här, det har andra redan gjort. Man isolerade alltså ur detta snor det virus man kallar SARS-CoV-2 genom en lång och avancerad procedur man gärna skryter om, men som här faktisk är rätt ovidkommande. För att bestämma att detta virus alltså var det nya SARS-CoV-2 viruset, så jämförde man alltså det med gensekvenser från de gensekvenser som Kina publicerat. Om man tittar på tidslinjen för Covidiotin på wikipedia så kan man se att detta kritiserats även här. https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_COVID-19_pandemic_in_January_2020 ” The testing kit used three small genetic sequences instead of two used by Germany. The test kits were found to be defective because the third sequence, or “probe,” gave inconclusive results”. Överallt hittar man sådana här små betänkligheter. Vad Kaufman alltså säger är att original koderna för viruset är problemet eftersom de 4 första studierna hade så stora brister. Minns inte procenten, men du kan se själv. För att se att viruset man isolerat faktiskt ger sjukdomen skulle man alltså behöva “smitta” någon med viruset och se att de utvecklar sjukdomen. Det gjorde i alla fall inte CDC i länken du skicka. Möjligtvis har man nu gjort det? Man måste ju också särskilja SARS-CoV-2 från alla andra coronavirus som kan ge samma sjukdomsbild. Om en människa och en chimpans är mer lika än de olika koderna man kan säkerställa med det genetiska material av coronavirusen man jämför så blir det ju lite långsökt. Man har en sjuk person helt klart. Man har isolerat… Read more »

Brandy36
Brandy36
Gäst
6 mars 2021 kl 13:28

Skrämmande att Marcus Oscarsson hjärna är i så dåligt skick.

Magnus Lindgren
Magnus Lindgren
Gäst
6 mars 2021 kl 15:13

Nej då Brandy36, det är bara Marcus Oscarsson betalda moral som är i så dåligt skick.

Det har faktiskt hänt att proffstyckaren Marcus Oscarsson råkat avslöja sin egen analys.

Marcus Oskarsson om vår Svenska förintelse.

“– Min analys av detta är att man har skickat de äldre i döden.”

https://www.2000tv.se/artiklar/?id=1046

Åke Södergren
Åke Södergren
Gäst
6 mars 2021 kl 22:12

Utan despotens hantlangare är han maktlös. Polisen som person, vilken etik har denne i vandringen mot odjurets märke?