Så här styr BlackRock, Vanguard och State Street världen

19

EKONOMI. BlackRock är företaget som äger en stor del av världen. BlackRock påverkar ditt dagliga liv. Youtubern Sorelle Amore Finance förklarar hur världen styrs av företag som BlackRock, Vanguard och State Street. De styr ytterst skulder, policys, krediter, ägande, priser och mycket mer.

Relaterat


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
Prenumerera
Notify of
guest

19 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Kaisa allers
Kaisa allers
Gäst
28 februari 2022 kl 13:23

Tror ni på detta???? Vakna lättlurade människor!!!!

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Kaisa allers
28 februari 2022 kl 15:50

Tack, Kaisa för din utförliga och väldokumenterade argumentation!

Du har väl förresten testat dessa smaskiga och nya recept som passar för såväl vardag som fest i senaste numret av Allers?
https://www.tidningskungen.se/veckotidningar/allers?gclid=EAIaIQobChMIkum94tGi9gIVBAB7Ch2PqAkHEAAYASAAEgI63_D_BwE

Fredrik Eriksson
Reply to  Hans Dahl
28 februari 2022 kl 17:33

Varför inte slå till på 52 prenumerationer?
-Då tjänar hon hela 29% (mot vad hon hade förlorat).

49 varianter på rulltårta för 1289 SEK.

-Rent av billigt om du frågar mig!

Skit samma att det är samma rulltårta som levereras 52 gånger.
-Men det bryr sig ju inte svensken om.

Inte ens om Ryska- pansarvagnar skulle rulla in längs Kungsträdgårdens allé. Ingen annan stans får man lära sig mer om Gojibär och Tranbärsdryck.

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  Kaisa allers
1 mars 2022 kl 11:07

Här kan du själv söka och se hur Vanguard, BlackRock och State Street är toppägare i princip alla stora företagskonstruktioner.

https://finance.yahoo.com/

Sen kan du lite yrvaket återkomma för vidare kommentarer.

Peter Torpare
Peter Torpare
Gäst
27 februari 2022 kl 21:58

Hon glömde att säga att Vanguard är största ägare av BlackRock. Vanguard i sin tur är privat och inte registrerat på börsen och utan insyn. Ägare redovisas inte. Där borde vi återfinna Rockefeller, Gates, Clinton och alla andra extremrika globalister.

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
Reply to  Peter Torpare
28 februari 2022 kl 00:41

Ook, så det är ‘vanguard’ som är toppbolaget, visste inte. Så ‘de’ ‘osynliga’ gömmer sig, iigen..Men tror att blackrock pumpas full av hijacjkat kapital fr..whoo again, ‘bolaget besitter väl 50trlj dollr, de två rikaste sk släkterna har tillsammans minst 500trlj dollr i sin ‘ägo’,, fy 17

Fredrik Eriksson
Reply to  jonnyjonson
28 februari 2022 kl 13:00

Det är lager på lager av ondska.
Carl Norberg beskriver det som ett “intrikat system av skalbolag och ägarderivat genom olika optioner och aktie-portföljer”.

Surt för Kineserna som sitter på den stora portföljen.
-Har för mig att Stockholms Stad styrs till 70% av Kinesisk aktie-portfölj.

Annika
Annika
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
28 februari 2022 kl 14:22

Hej Fredrik! Intressant! Var kan jag finna uppgifter om “Stockholms Stad styrs till 70% av Kinesisk aktie-portfölj”? Tack på förhand gällande tips. Mvh Annika.

Fredrik Eriksson
Reply to  Annika
28 februari 2022 kl 14:50

Carl Norberg beskriver det utförligare som, korsägande och kverulans-strukturer som är oerhört svåra att hitta iom uppdelningen av A och B-aktier.

På så sätt är en exakta ägarstrukturen oerhört svår att sätta fingret på och med andra ord bidrar till den enorma osäkerheten på aktie-marknaden.
Vilket var uppsåtet och tanken från början!

Om man då inte besitter A-aktier som har högre betingat värde.

Dvs om du äger 10% av A-aktier inom tex Nevs (på kartan) men i verkligheten så är det så att du kontrollerar 90% av aktie-innehavet (eller rösträtten) så att säga.

Om man har tid och utrymme kan man säkert hitta den exakta ägarandel av Stockholms Stads ägarstruktur.
Och svaret kommer nog mycket riktigt att förvåna både dig och mig, då det kanske är tom högre än 70%.

Slutkommentar:
Ledorden (förutom preferens-aktier A+B) är:
-Hållbarhet (viktigt ord, egentligen en Satanisk omskrivning för Agenda:2030 och Build Back Better.
Ett konglomerat av fastighetsvärden.
Man kan kanske kalla det den GRÖNA PELAREN!
Som detta skuldmättnadssystem vilar på.
Det är därför alla ska (och måste) vaccineras med ett magnetiskt ledande nervgift.

https://fastighetstidningen.se/stockholms-stad-far-pris-i-kina-for-hallbar-stadsutveckling/

https://www.jarnvagsnyheter.se/20191002/9277/kina-tar-hem-anbud-tunnelbanebygge-i

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
1 mars 2022 kl 00:23

Har också hört att rotschldrna/rockefellrna äger i princip allt på världens börser, och kanske har de ägarmaxat i de kinesiska fonderna. Jag vet inte men till syvende o sist löper trådarna tillbaka till dessa två familjer som de rikaste i världen, de sitter på motsvarande minst 5000 trljrd kr. Globala bnp,n är på 800 trljr kr. Så det skulle alltså ta ca 6år för världen att skramla ihop den summan. Detta apropå att en fraktion av världens befolkning äger 99% av jordens tillgångar

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
27 februari 2022 kl 18:56

Jacob Nordangård om den globala agendan. Del 1:https://swebbtv.se/w/7QaevDN6SKbLYQpvhuAPuu

Ingvar Kullberg
Reply to  Hans Dahl
28 februari 2022 kl 12:47

.. och del 2 här

robert öjefors
Gäst
27 februari 2022 kl 15:27

Ja det är skrämmande,att två stora bolag som Blackrock o Vangard,mer eller mindre äger hela Jordklotet!+Alla andra idioter som är med o styr,som Bill Gates,Klaus Schvab,Sorros,med flera!

Tors vrede
Tors vrede
Gäst
Reply to  robert öjefors
27 februari 2022 kl 17:27

En elit med högre mänskligt värde! Åtminstone i deras fantasi.
Men döden drabbar även dom, och i denna stund tanken att man får ingenting med sig. Som ordspråket säger! Sent skall syndaren vakna.
Stackars dom.

Dina E
Dina E
Gäst
Reply to  Tors vrede
28 februari 2022 kl 17:51

De lever längre på grund av ungt blod från andra människor! De är blodsugare!

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
Reply to  Dina E
1 mars 2022 kl 00:26

Såsant såsant så sorgligt bokstavligen sant

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
Reply to  robert öjefors
27 februari 2022 kl 18:19

Två ‘släkter’ äger de tre bolagen, we can ‘guess’ whoo..och de äger också de ovannämda lakejerna

Hasse Berggren
Hasse Berggren
Gäst
Reply to  robert öjefors
27 februari 2022 kl 18:58

Ja skrämmande också att de politiska formeringar som för 30 år sedan skrek och demonstrerade “Krossa USA imperialismen” nu sitter lydigt i USA:s barnvagn med Soros nappflaska i mun.
SVT har stort inflytande här och “tuffe Uffe” lär knappast ändra på det om han blir statsminister.

Fredrik Eriksson
Reply to  robert öjefors
27 februari 2022 kl 19:41

Bill Gates,Schwaub mfl styr ingenting.
Det är snarare bulvaner i en slags gansterverksamhet.

Investor/Co skulle man kunna säga.
Gates har ändrat filial-verksamhet många gånger genom åren.
Kan ytterst lite om programmering egentligen utan agerar bundsförvant
och “ansiktet utåt” för globalist-familjer och har så att säga
den “demoniska kontakten” utåt för att bedra och lura så många som möjligt.

Den normala-Aftonbladet-läsaren kommer givetgivs inte förstå någonting.
Inte ens när “RYSS-land” invaderar Finland om ett litet tag.

Allt är ett led för att införskaffa EN valuta, EN regim och EN ledare.
-På sin tron…