Anders Tegnell belönas med nytt toppjobb på WHO

40
780
Anders Tegnell på Folkhälsomyndigheten.se - Pressfoto
Bild: Anders Tegnell på Folkhälsomyndigheten.se – Pressfoto

BIG PHARMA. Statsepidemiolog Anders Tegnell lämnar Folkhälsomyndigheten för ett uppdrag på WHO. Hans arbete med att få svenska folket att ta experimentella covidinjektioner, som inte uppfyller villkoren för att få kallas vaccin, belönas med ett toppjobb på vaccinindustrins frontorganisation WHO.

Anders Tegnell ska sluta sitt jobb på Folkhälsomyndigheten på måndag, den 14:e mars. Det nya uppdraget på Världshälsoorganisationen innebär att han ska arbeta som senior expert med globala injektionssfrågor.

“Jag har arbetat med vacciner i 30 år och har samtidigt alltid brunnit för internationella frågor. Nu får jag chansen att bidra i det omfattande internationella arbetet. Det är fortsatt mycket viktigt att vaccinerna når ut till de länder som inte har haft de ekonomiska förutsättningarna att köpa egna vacciner”, säger Anders Tegnell i ett pressmeddelande.

Anders Tegnell – en visselblåsare i görningen?

Anders Lindblom (läkare) blir nästa statsepidemiolog. Lindblom arbetar på FHM:s avdelning för smittskydd och hälsoskydd.

Anders Tegnell får nu möjligheten att på sitt nya WHO-arbete se hur industrin och global folkhälsa tätt hänger samman enligt principen “revolving door”. Det ger honom en mycket bra position för att framgent kunna bli en visselblåsare för genuin folkhälsa.

Text: NewsVoice

Relaterat

  • “Revolving door (politics) From Wikipedia, the free encyclopedia In politics, a revolving door is a situation in which personnel moves between roles as legislators and regulators, on one hand, and members of the industries affected by the legislation and regulation, on the other, analogous to the movement of people in a physical revolving door.” – Wikipedia

Stöd NewsVoice genom att köpa kaffe
Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
Prenumerera
Notify of
guest
40 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Emil B
Emil B
Gäst
23 mars 2022 kl 13:16

Kommer korrektur nu när det visat sig att jobbet inte finns? Eller vill ni ses som ett rent propagandaorgan? https://www.svd.se/a/v5Knw5/tegnell-utsedd-till-who-jobb-som-inte-finns?metering=premium-klarna

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Emil B
23 mars 2022 kl 13:57

Det finns inget som tyder på att NewsVoice artikel har fel, snarare tvärtom. Varken SvD eller Tegnell har facit på hur Tegnell-dramat landar i verkligheten.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
11 mars 2022 kl 19:25

Svebbtv granskar korruptionen bland svenska makthavare i politik och myndigheter som belönats med enormt välbetalda arbeten efter “väl förrättat värv”. Här granskas särskilt Anders Tegnell, som nu får en toppost på WHO:

https://swebbtv.se/w/jeoFbYMH2SwHh1ZWyAygLZ?utm_campaign=cmp_2879023&utm_source=getanewsletter&utm_medium=email

Men även Bilderbergaren Stefan Löfen synas.

Mayne Sundewall-Hopkins
Gäst
11 mars 2022 kl 00:48

Tegnell kan börja sin nya tjänst med att glädja se åt att faran nu tycks vara över ..i alla fall för den här gången!: Covid is now LESS deadly than the flu, scientists say (msn.com)

Lennart Andersson
Lennart Andersson
Gäst
10 mars 2022 kl 17:19

Han hade gjort sig ett stort namn i Hitlers innersta krets, hur kan denna vandrande katastrof få ett “jobb” inom WHO, finns det inga krav på kunskap eller är det den mest korrumperade “sökande” som antages precis som vid tillsättande av tjänare i Svenska myndigheter?????

Ulf Claréus
Gäst
10 mars 2022 kl 14:17

“Jag har ……. alltid brunnit för internationella frågor” säger Anders, som i april blir 66 år. Redan pensionär således, varför man undrar hur det kommer sig att FHM kan rekommendera honom åt WHO, särskilt som han nu under 2 år endast har kommit med spretande och eller felaktiga rekommendationer.
Att han “brinner för internationella frågor” betvivlar jag inte en sekund. Många minns säkert läget för två år sen, när Tegnell fick det ytterst ansvarsfulla uppdraget att bli Sveriges “pandemi-general”, men likt förbannat direkt for ned till Somalia för att sprida SIDA-klöver. Det var viktigare.
SIDAS gigantiska, överstora årliga budget, har ju fått dessa proportioner, för att alla möjliga svenska myndighetshandläggare, skall kunna åka ut i Tredje Världens fattiga länder och dela ut våra skattemedel och rent allmänt fjäska in sig bland hövdingar och klanernas viktiga män och naturligtvis med prio’ ett, skaffa sig FN-poäng för något kommande fint, välbetalt internationellt jobb.
New York är ett trivsamt place, fråga Stefan Löfven, men Genève går inte heller av för hackor. De senaste två åren måste ha varit mycket givande, inte minst pekuniärt för denne sällsynt buttre medlem i Kungliga Krigsvetenskaps akademin.

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
10 mars 2022 kl 12:50

Få kan väl undgå att upptäcka att sedan 70-talet har allt förvandlats till en
folkteater där folket betalar skådespelarna men blir utan plats till föreställningen.
Man byter bara pjäs hela tiden med nya påkostade affischer att betrakta.

Damberg sa igår att det fanns ingen bot på bränslepriserna pga Ukraina och
världsmarknadspriset. Alla vet att han ljuger men ingen i kapacitet synar bluffen.
Alla politiker verkar vara involverade på något sätt i denna gycklarnas marknad.

I USA kostar idag en gallon 95 strax över 4$ dvs under tian litern.
På vilken världsmarknad handlar dom och varför gör inte vi det?

Hur får vi bort ett flerhundraårigt stöldsystem under förespegling av demokrati för
att kunna bygga nytt på riktigt. Alla fler börjar förstå (?) att krig, pandemier svält är
designade katastrofer för folken.

Att starta nya partier och jobba inifrån är ingen väg, någonting annat i grunden måste till.

LeifB

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
10 mars 2022 kl 12:49

Åtminstone jag har svårt att ta in det som jag förstår är en djupt korrumperad verksamhet våra myndigheter leder.

Gång efter gång lämnar våra politiker sin plats för andra uppdrag.
Det är inte svårt att göra kopplingen att det nya uppdraget är en betalning
för sina insatser i den globalistiska agendan.

Det måste finnas ett sätt att styra ett land eller region utan att korruption och “ära” är
är målet för den politiska verksamheten.
Tänk att gamle svetsaren med gedigna kunskaper inom hälsa sjukvård äntligen fick
den belöning han förtjänar…eller hur var det?
Göran Persson fortsatte sin bana på swedbank efter att ha dragit igång levande historia och etanolpumparna tillsammans med Soros inte bara i Sverige.

Maud O fick jobba med Hillary och fick med sig sin kusin till USA:S energisektor.

Listan över korrumperade kan göras hur lång som helst.
Det har inte börjat nu utan hållt på hur länge som helst. Dock har det blivit
allt tydligare.
Spelar ingen roll vilket parti som vinner valet. Samma människor kommer att
styra över våra myndigheter och därmed folket.

Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
10 mars 2022 kl 07:55

Ny utveckling om C-19 & Ukraina enl. X22 report.
Nuland är nu rädd att Ryssen har fått tag på de biovapen som utvecklats i Ukraina. Därmed erkänner hon att där funnits lab, som nu Putin lagt beslag på. (10st). Och det ser ut som om C-19 inte ursprungligen kommer från Wuhan utan från Ukraina, +++.
20 mars är vårdagjämning; false flag på ingång?
Symbols will be their downfall. Genialiskt sätt att kommunicera eftersom allt blir flertydigt.

Fredrik Eriksson
Reply to  Å. Södergren
10 mars 2022 kl 13:00

Det är INTE FRÅN UKRAINA!
DET ÄR DESIGNAT I SVERIGE!
Umeå Universitet och Karolinska Universitet.
Det är därför Bio-labben ligger långt ifrån Svenska gränsen!
Se Gp.120 patenterad formula och kopplingen Fauci=Umeå
Gp-120= den injicerade geggan som DNA-förändrar nukleus=cellmembran och proteiner (double-helix till triple-helix), dvs ett djur/vildjur.

Bio-Vapen-Landet Sverige?

Jag ska försöka förklara så gott jag kan!

Ett utmärkt exempel är filmen Prometheus av Ridley Scott.
Det är en framtida Science-Fiction men speglar förhållandet Biovapen /Sverige/Ukraina på ett utmärkt sätt.

I filmen hittar filmens huvudperson Dr.Shaw en märklig svart massa som tycks ha en otäck förmåga att replikera sig själv och orsaka oerhört lidande och mutationer och död. Den förvandlar människan som injiceras från en humanoid till en gräshoppa med en stingande dödlig svans, Alien:1979 och Aliens:1986.
Notering: Prometheus är en fortsättning från de tidigare filmerna.
Dr Shaw förutsåg genialiskt att planeten de hittade detta svarta bio-vapen/gegga på var en avlägsen planet obebolig för om “saker skulle gå snett”,skulle ingen få veta någonting och alla skulle vara lika glada som i Sverige.
P.S
Sverige här används som en synonym för den Alien-planet Rymdfararna (Spacejockeys) kom ifrån. De “råkade bara landa på planeten och bygga ett bio-labb”.
-Vilken slump!
D.S

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
9 mars 2022 kl 19:13

Tengil, Tengil, käre Tengil!

Dags för rokad då som vanligt. Halvpaus! Så ingen i slutändan kan hållas ansvarig. Får väl gissa på att nästa variant dyker upp den 20 e mars som FHM hypotiserat är möjligt. Ja de brukar ju alltid berätta i förväg vad de skall göra.

SÅ kan Tengil kränga på tredje världen ett vaccin för “en icke samhällsfarlig sjukdom”, som har noll skyddsverkan, enkom biverkningar och som ingen nu vill ha.. Genmodifieringskön har nu börjat krympa då allt fler insett bedrägeriet. Och då har man ju några miljarder doser gift man vill bli av med.

Och som den sanne vaccinkrigare han är ställer han naturligtvis upp Tengil.
Ja vaccin är ju det bästa som hänt männskligheten enligt Tengil.

Å.Södergren
Å.Södergren
Gäst
Reply to  Josef Persson
10 mars 2022 kl 09:36

Ja, hellre en värdig begravning, än att bli dumpad som farligt avfall!

Tintov
Tintov
Gäst
9 mars 2022 kl 18:47

Usch ja, jag hörde på Radion idag intervju med Tegnell. Han ska jobba med vaccinfrågor. Bland annat hjälpa de fattiga länderna att få tillgång vaccin som de inte fick under covid pandemin. De i Afrika klarade sig bra under pandemin.

Fredrik Eriksson
Reply to  Tintov
9 mars 2022 kl 19:18

Det där är intressant med Afrika och fattiga länder.
Jag tar det på Engelska för att inte Svensken ska bli för rädd.

16  And he causeth all, both small and great, rich and poor, free and bond, to receive a mark in their right hand, or in their foreheads:

Causeth=Tvingar med och av ekonomiska incitament.
Dvs skuldmättnaden, men också mer intrikat med kultur,konst och hälsa.
Dvs svenskens parad-exempel på varför han INTE kommer inse att han har blivit lurad.

Vi kör raskt vidare i den Bibliska exegetiken.
-Som du inte får höra någon annanstans!

Small=Bebisar,barn och unga
Great=Mycket rika och stora mäktiga köpmän
Poor=Från de fattiga länderna
Free=Medborgare,ekonomiskt oberoende
Bond=Slav,bidragstagare

Där har man alltså svaret på att lilla Sverige har en oerhört stor framskjutande
position (om man drar slutsatsen att Vaccinen) är Vildjurets Märke.
En Bio-Mekanisk Markör.
Poor=Från de fattiga länderna

1298
1298
Gäst
9 mars 2022 kl 18:30

Denna mardrömmen verkar aldrig ta slut….

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
9 mars 2022 kl 18:10

Medan censuren blir alltmer uppenbar, ökar insikten.

stig lönnqvist
stig lönnqvist
Gäst
9 mars 2022 kl 18:06

En till förrädare som tilldelas en välbetald post inom WHO. Det är så man tillsätter folk utan skrupler, till tjänster inom usas globala organisationer, handplockade, efter att ha tjänat bigpharma i sin nationella roll.

Rhoda Joshua
Rhoda Joshua
Gäst
9 mars 2022 kl 17:03

Anders Lindblom som tar över på nationell nivå, är smittskyddsläkare för dalarnas landsting. Den enda landsting/region som har TVÅNGSVACCINERING / VAXPASS KRAV FÖR ALL VÅRDPERSONAL IDAG! .

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Rhoda Joshua
9 mars 2022 kl 17:59

Tack, du ärlige läkare, i en ständigt växande skara!

Fredrik Eriksson
Reply to  Rhoda Joshua
9 mars 2022 kl 18:45

Varför tvivlar ni fortfarande?

Vaxxinet kommer BLI OBLIGATORISKT FÖR ATT KUNNA KÖPA OCH SÄLJA!
Det spelar ingen roll hur mycket ni bankar på kastruller.

Inger kommer kunna röra sig fritt utan att vara vaccinerad…

Dalarna med Försvarsmakten (Besten) i spetsen.
-Tyvärr ser 90% av människorna inte helheten, de ser bara enskilda träd…
Eller nålar…

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
10 mars 2022 kl 07:01

Men som tur är förkunnar du för oss okunniga.

Fredrik Eriksson
Reply to  Anders Johansson
10 mars 2022 kl 12:43

Som av en slump börjar Försvarsmakten med veckovisa sändningar!
Dagen efter mitt inlägg om Dalarna kopplat till Försvarsmakten och obligatorisk vaccinering AV ALLA!…inklusive bebisar och unga vuxna…

https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/

Varje vecka på torsdagar klockan 15, med start i dag, kommer Försvarsmakten att hålla pressträffar om omvärldsläget.
Med på pressträffen i dag är insatschef Michael Claesson och Jan Kinnander, chef för Säkerhetskontoret vid Must.
Claesson kommer att uppdatera om hur “Försvarsmakten ser på utvecklingen i Ukraina och Sveriges närområde” och Kinnander informerar om “förändringar i bedömningen av säkerhetshot mot Försvarsmaktens säkerhetsintressen”, enligt ett pressmeddelande.

Skapa rädsla=ännu mera vaccin!
Skapa osäkerhet=ännu mera vaccin!
Skapa ängslighet=ännu mera vaccin!
Skapa ångest=ännu mera vaccin!
Skapa polarisering=ännu mera vaccin!

leif bengtsson
leif bengtsson
Gäst
Reply to  Anders Johansson
10 mars 2022 kl 15:26

Frågan är varför du anser dej vara okunnig?
Har du belägg för det?

LeifB

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
Reply to  leif bengtsson
10 mars 2022 kl 17:08

Du missade ironin.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
9 mars 2022 kl 16:25

Intressant att artikeln om miljögifter i mjölken just helt har stängts ner!

Hoppas att du kan rädda både artikel och viktiga kommentater, Torbjörn!

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
9 mars 2022 kl 14:30

En annan av samma skrot och korn har fått en av WHO:s alla enormt välbetalda poster, Carl Bildt.

Anders Johansson
Anders Johansson
Gäst
9 mars 2022 kl 13:03

Nu får han då möjlighet att skada och ta livet av människor på en global nivå.

Kerstin Salen
Gäst
9 mars 2022 kl 12:55

Ett enastående exempel på hur lönsamt det är att som inflytelserik hälsoexpert inte vara en kritisk granskare av mediciner och vacciner som godkänns, utan snarare använda sin position för att tillfredsställa privatföretag och globala organisationer i förhoppning att bli promoverad och stiga i graderna. Hur länge har Anders Tegnell känt till denna möjlighet att få jobb på WHO. Hur har det påverkat hans beslut på hemmaplan? Vi ska inte glömma att Bill Gates skänkt ansenliga pengar till WHO och att han har en hel del att säga till på hos dem. Sedan har han ju stora ekonomiska intressen i mRNa och andra sprutor.Jag har tappat förtroendet för dig Anders Tegnell, och förstår att du antagligen är en viktig medspelare i detta bedrägeri som utövas på högsta nivå vad gäller mRNA sprutan.Den rättsliga sanningen kommer att segra och de som medverkar i detta bedrägeri ska ställas till ansvar.Redan nu kryper sanningen fram genom publiceringen av de data som Pfizer lämnade in tilll FDA för att mRNA sprutan skulle godkännas för Emergency Use.Rättvisa ska skipas även om det tar tid.

PatrikD
Patrik
9 mars 2022 kl 12:51

Anders Tegnell är en narsissistisk massmördare. Pfizer “vaccinet” visade sig ha 1291st olika allvarliga bieffekter, 3% dog och 35% svårt skadade i den kliniska studien som gjordes innan det skickades ut på folket, dessutom 0% effektivitet.

http://freedonk.com/pfizer-vaccine-data.pdf

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Patrik
9 mars 2022 kl 16:20

Var är din styrning, Basing!?

Du, som ständigt kommer med dina enrads-kommentarer här, uppenbarligen med syfte att försöka att förlöjliga seriösa diskussioner!

Det är dags för dig att ge bevis för att du inte enbart är ett styrt kräk.

Det kan du göra genom att argumentera sakligt – och lämna dina föraktfulla kommentarer där de hör hemma.

Benny H
Benny H
Gäst
Reply to  Patrik
9 mars 2022 kl 17:44

Men det ÄR ju sant att “vaccinerna” har massor med biverkningar och att de i stort sett är värdelösa för att skydda mot Covid! Detta kan Basing t o m läsa i fulmedia, så vad är ditt problem? Tegnell är en skojare och hans omvändelse till vaccinförespråkare får sin förklaring!

Eddie Felson
Eddie Felson
Gäst
Reply to  Patrik
9 mars 2022 kl 19:20

Politkerna,FHM och massmedia har tydligen jätte svårt och hitta den här rapporten,och informera svenska befolkningen om dess betydelse.
Trots att du och jag och andra medborgare med begränsade resurer hittar den utan problem.
Vi går vidare med komedin,påpekade denna rapport för några “troende”,så här gick det till:
“japp så säger den officiella rapporten tyvärr”
“Baaaaaah?!?”
“aa du kan läsa den själv”
“Baaah,baah,bah,baaaaaaah”
“men”
“Bahhh,baaah,baaaaaaaah,baaaaaaah”
“detta är inget som jag hittat på,läs och kolla källan själv”
“Baaaaaaaaaaaaaaaaaaah”
The end.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
9 mars 2022 kl 12:46

Judas Iskariot, som förrådde Jesus, ångrade sig och betalade tillbaka blodspengarna och gick sedan och hängde sig vid Hinnoms dal, Gehenna. Han hängde där tills hans kropp förmultnade och svällde upp, föll ned och sprack.
https://www.alltombibeln.se/bibelfragan/gehenna.htm

När ska nutidens förrädare visa ånger och ta avstånd från sina silverpengar?

Det stigande ljuset ska få mörkrets troll att spricka!