Dr Mercola: Gurkmeja kan lindra Covid-19

17
670
Gurkmeja kan lindra Covid-19 - Foto: Will Power, CC BY 2.0
Gurkmeja – Foto: Will Power, CC BY 2.0

HÄLSA. Curcumin är den huvudsakliga biologiskt aktiva polyfenoliska föreningen av gurkmeja och ger kryddan dess gula färg. Ny forskning visar att curcumins biologiska aktivitet minskar svårighetsgraden av covid-19. Resultaten rankar curcumin bland de fem bästa ämnena av 25 testade när de används tidigt för att minska sjukdomar och dödsfall från covid.

Text: Dr Joseph Mercola, Mercola.com | Översättning: Christian Pavon

Rangordningen baserades på flera studier utförda under 2020 och 2021. I en studie engagerade forskare 41 patienter som uppfyllde kriterierna mild till måttlig covid-19. Det var 21 i gruppen som fick nanocurcumin och 20 fick placebo.

Forskarna övervakade symptom och laboratoriedata och fann att symtomen i interventionsgruppen försvann betydligt snabbare och patienternas syremättnad var högre efter bara två dagars behandling. Det förblev högre än kontrollgruppen under 14 dagar. Forskare fann det också anmärkningsvärt att ingen av patienterna som fick nanocurcumin försämrades under den 14 dagar långa uppföljningsperioden, men 40 % av kontrollgruppen gjorde det.

En annan studie publicerad i Frontiers in Pharmacology i början av 2021 mätte skillnaderna i dödlighet mellan en kontrollgrupp och interventionsgrupp, som var och en inkluderade 70 patienter. Kontroll- och interventionsgrupperna fick konventionell covid-19-behandling.

Dessutom fick de i interventionsgruppen curcumin med piperin två gånger om dagen och de i kontrollgruppen fick probiotika två gånger om dagen. Forskarna fann att patienter som hade milda, måttliga och svåra symtom i interventionsgruppen visade tidig symtomatisk återhämtning och mindre försämring.

Sammantaget hade de bättre kliniska resultat och en lägre dödlighet än kontrollgruppen. Baserat på sina resultat drog forskarna också slutsatsen att curcumin kan vara ett terapeutiskt alternativ för att förhindra blodproppar efter covid.

Text: Dr Joseph Mercola, Mercola.com | Översättning: Christian Pavon

Källa


Stöd NewsVoice genom att köpa kaffe
Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
Prenumerera
Notify of
guest
17 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
23 mars 2022 kl 09:21

Gurkmeja är fantastiskt för att få behålla hälsan och vara vital.

Ett tips krossa lite vitlök i en mortel. Tillsätt goda kryddor som oregano, basilika, rosmarin, svartpeppar med mera. Och givetvis gurkmeja. häll på lite olivolja och mal sönder kryddorna med morteln. Fyll sedan på med rätt mycket olivolja.

Sedan har du en jättenyttig, mycket god kryddblandning att ta skedvis ifrån till maten.

Det håller sig länge!

Och här är ett fint boktips:

Hälsa ur Guds apotek : läkande örter, råd och erfarenheter:
https://www.bokus.com/bok/9783850681827/halsa-ur-guds-apotek-lakande-orter-rad-och-erfarenheter/?gclid=CjwKCAjwiuuRBhBvEiwAFXKaNFG7GzOMabbPGh3uhwzxUuoKrgR6OOPDzJlOIzToi1gyV2tYY-mGaxoC9nkQAvD_BwE

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Hans Dahl
23 mars 2022 kl 15:48

Den underbara naturen ger naturliga under.

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
20 mars 2022 kl 11:32

Tack NewsVoice för att ni inte stänger av viktig information. Inslaget handlade om Gurkmeja (väldigt viktig information runt människors kost såklart) men adderande har naturligtvis tillkommit fr skribenter på forumet, så det är toppen att vi kan ta del av detta runt c19markörer etc, som är väl så viktigt för att förstå varför ‘dom’ som äger giftindustrin t ex inte vill ge altmedia som presenterar äkta info runt låt säga kryddor, grönsaker övr mat inte får ‘bidrag’. Så visst, eloge till er på NewsVoice. Men det tarvas att alla dots finns där så samband kan dras o ev eloger el motsatsen ges

Ola Thor
Ola Thor
Gäst
20 mars 2022 kl 06:15

Covid19 är en vanlig influensa A och B… ingen har isolerat något virus, något test finns då heller inte som visar virussmitta eller sjukdom, ingen har avlidit av detta ”virus” och allt är det största bedrägeriet i världshistorien, en välplanerad kupp för att införa den nya ordningen… varför dessa absurda artiklar… gurkmeja är bra men mot ”covid19”? Jag tror tom newvoice har ballat ur.

jonnyjonson
jonnyjonson
Gäst
Reply to  Ola Thor
20 mars 2022 kl 11:49

Exxakt, vad ‘de’ gjorde var att beordra fram en ny kolumn o flytta över alla övre luftvägsinfektioner till denna statistikkolumn. Beviset finns i att, ända sedan myndigheterna i Sverige började föra logg på detta, så har det funnits jämnt fördelat på två-tre kolumner (som ex i dagsläget oftast heter,, inflA,B o rhinoinfluensan), ca 5000 per kolumn. 2021s utvärdering gav ngr 100 i varje kolumn men flera tusen i den nya ‘influensa’kolumnen.. Lögnarna som äger giftindustrin o ‘politikerna’ som följer efter som de rantaruntförrädare de är, beordrar nu ‘politikerna’ till vad som helst som ytterligare kan centralisera lögnarnas ‘makt’försök, t ex dra ytterligare en ny ‘influensa’kolumn

Åsa Torp
Åsa Torp
Gäst
Reply to  Ola Thor
20 mars 2022 kl 18:13

Svaret på vad C19 egentligen är troligen komplext. Att det inte finns är nog inte hela svaret, men är det ett virus? Influensa är säkerligen en hel del av fallen och på senare tid även förkylningar. Ett modifierad variant av influensa eller annan patogen? Det ligger tveklöst en hund begraven här.

En hake är dessa spikproteiner som kan ge upphov till cytokinstorm som ett resultat av en allergisk reaktion. Det förekommer inte vid influensa. En vän fick en allergisk reaktion vid förmodad C19. Det var ett svårt sjukdomsförlopp som var karaktäristiskt för C19. Efter exakt 8 dagar försämrades tillståndet och det hävdes därefter med antihistamin. Detta efter ha fått rådet av någon som läst om läkaren i denna intervju: https://newsvoice.se/2022/02/shankara-chetty-zoia-zakariasdotter/ . Det liknade mig veterligen inget annat sjukdomsförlopp, möjligen en kombination av olika.

Förloppet att bli rejält sjuk efter 8 dagar är signifikant för C19. Diskussionen om C19:s ursprung kan försvåras om vi inte har kännedom om ursprunget till den teknik och vetenskap som ligger bakom. Det är en speciell tid och mörkret använder det bästa det förfogar över. Vi kanske inte kan spekulera utifrån nuvarande kunskapsnivå och svaren blir följaktligen ofullständiga.

Fredrik Eriksson
Reply to  Åsa Torp
20 mars 2022 kl 19:12

Svaret är att det är patent.
The coronavirus may be used as a vaccine for treating and/or preventing a disease, such as infectious bronchitis, in a subject.

https://patentimages.storage.googleapis.com/31/23/d0/e63e0adde2fbad/US10130701.pdf

Figure 7 i patent-ansökan kan man tydligt se att viruset i dag.7
Sidan 9 av 65 har en högsta spridning på dagen 7.
Dvs efter 7 dagar kommer ju som bekant 8.
 . Coronaviruses are believed to coronavirus . For example , the variant replicase gene of the cause a significant percentage of all common colds in human.

https://patentimages.storage.googleapis.com/4d/01/bb/b15d530677fb33/US7776521.pdf

Eddie Felson
Eddie Felson
Gäst
19 mars 2022 kl 16:19

Lite smått facinerande hur Newsvoice gång på gång lyckas hitta tomtar för att skriva dravel.
Hur kan du hitta ett botmedel mot en “virus” du inte kan bevisa att den existerar?

Fredrik Eriksson
Reply to  Eddie Felson
19 mars 2022 kl 17:21

Finns mängder av patent (se mina tidigare inlägg) om att Covid är en liten protein-markör som man fäster på ett respiratoriskt förkylningsvirus.

På så sätt så kan man lura och bedra större delen av Sveriges befolkning.
-I stundande tal är 86,9% genetiskt märkta med denna spik-proteins-ytbildning.

Det är en patenterad molekyl kallad Gp-120, Glyko-protein 120.
Själva proteinet har väldigt stora likheter med Hiv-1 som har likadan symtom-bild som Covid-19. Lungor, Cytonisk-storm dvs vätskefyllda lungor.
Dvs de flesta med Aids dör inte av Aids utan av ett överaktiverat immunförsvar.

DVS PRECIS SOM MAN DÖR AV COVID-19!

Det är därför (enligt min mening) Ukraina, och mfl krigs-kulisser används som ett medvetet val för att dölja detta neurologiska förstärkta virus (bio)-vapen.

Viruset har 4 strängar av detta Gp-120 (Hiv-1) liknande protein-inympat.

-Självklart finns det studier som visar att 5G aktiverar och förstärker dessa symtom som uppstår av virusets spik-protein eller Corona.
Finns studier som visar värre scenarion, och hur exakt är svårt att säga.
-Men krigen är enligt min mening gjorda och skapade för att dölja virusets spikprotein när ca 50% av jordens befolkning är märkta.
Viruset patenterades 2017 dvs 2 år innan pandemin.

marianne
marianne
Gäst
Reply to  Eddie Felson
19 mars 2022 kl 17:58

Covid 19 är en sjuka av proteinet som finns på Coronavirus. Den svårare respiratoriska sjukdomen kan utvecklas efter virusdelen av sjukdomsförloppet. Detta säger alla doktorerna i Front Line doctors. Däremot finns det olika uppfattning om, hur man får i sig proteinet. En del tror att det släppts ut via aerosol i luften, andra att det är med ett virus, som inte ger så mycket sjukdom, men som för smittan vidare.

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Eddie Felson
19 mars 2022 kl 18:40

“Det är intressant med alla skribenter här som köpt Andreas Kaufmans teorier om att det inte finns några virus i konventionell bemärkelse”…tänkte jag börja skriva.

Så skulle jag påbörja min polemik mot “virus-förnekare”, som Andreas Kaufmann.

Men så upptäckte jag, när jag googlade på hans namn, att han “hastigt hade avlidit”.

Jag tror inte ett skit på tillfälligheter, så jag måste ompröva min inställning!!!

Dödsannons:
https://todesanzeigen.vn.at/todesanzeige/andreas-kaufmann-91116

Här är en intressant intervju med dr. Andreas Kaufmann:
https://www.youtube.com/watch?v=8JPrYNOJ0Ys

Det är när de mördar människor som vi senast bör börja lyssna på vad de har sagt oss!

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Hans Dahl
23 mars 2022 kl 17:15

Men varför inte ännu ett bondeoffer?

Då kastas ju icke-virus-teorin bensin på lågorna…?

Vi får försöka att tänka runt hörnen.

Lars-Göran Helander
Lars-Göran Helander
Gäst
Reply to  Hans Dahl
27 mars 2022 kl 04:25

Allt fins i naturen ,,varför annars hade det inte varit balance….

Tors vrede
Tors vrede
Gäst
Reply to  Eddie Felson
19 mars 2022 kl 22:42

Varför skulle jag ha rätt! Ingen har rätt! Men tror snarare att eliten som jag brukar kalla det, vill skrämma oss, så dom får rätt! Hur många klarar att ha hjärnan som fungerande i dessa påståenden?
Spanska sjukan 1918-1920 lägg där till Kochs postulat ca 1890.
Skulle någon lyckas isolera ett virus? Än idag så vore det ett givet Nobelpris?
Alla forskare längtar 7 dagar i veckan, åren runt till att någon skall lyckas i detta dilemma.
C19 har blivit ett spöke! Sedan det sorgliga att ca 80 % tror inte på spöken.
Resterande 20% tror på spöken, men inte C19 som ett virus.
Då den delikata frågan! Finns spöken?

Denna länken som förvånar mig fortfarande finns kvar på tuben kan kanske nysta upp både C19 som ett spöke! Alltså finns spöken! Bedöm själv!

https://www.youtube.com/watch?v=yAvpxgCnDx0&t=4191s

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
19 mars 2022 kl 11:43

Där rök mediastödet igen,förlåt propagandastödet……

Billiga enkla naturmetoder, som faktiskt fungerar. Och som kan inhandlas i närmaste livsmedelsbutik. Hemska tanke!

Själv satte jag in gurkmeja och neem, hälften neem mot gurkmeja, på morgonen med lite vatten. Man rullar små bollar med lika mycket pulver som vatten i volymmått, blanda pastan väl först. Jag hade i några droppar frankincense olja också i pastan.

Jag tog inte det här under min intensivaste sjukdomsperiod tyvärr. Utan började efter den akuta fasen. Men alla envisa restsymptom försvann rätt fort. Både gurkmeja och neem är ju kända reningskurer i Ayurvedisk medicin. Bla annat är det kännt att de renar bort överskottsprotein. Förmodar de rensar bort spikproteiner eller andra rester?

En lite doldis i sammanhanget är annars lapacho te. En vän hade det hemma och prova när hon fick svårt att andas, då släppte symptomen direkt.