Mobilstrålningens hälsorisker som systemmedia inte vill prata om – Folkets Radio

25

ELEKTROSMOG. Mona Nilsson driver Strålskydsstiftelsen, som informerar om hälso- och miljörisker kopplade till elektromagnetisk strålning och verkar för ökat fokus på dessa frågor.

I den här intervjun pratar hon om hur industrin tagit närmast fullständig kontroll över narrativet under det gångna decenniet. Mona Nilsson menar att de forskare som påvisat att det finns allvarliga hälsorisker med mobilstrålning i princip aldrig får komma till till tals längre i mainstreamjournalistiken och att de ignoreras av de ansvariga myndigheterna.

Mona berättar också om en artikel om den första studien i världen på hälsokonsekvenser av 5G, som hon medförfattade tidigare i år och som Ericsson, i ett mail till redaktionen försökte få avpublicerad.

Text och intervju: Per Shapiro, Folkets Radio (stöd gärna kanalen: 123 405 89 39)


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
Prenumerera
Notify of
guest

25 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
zacharias
zacharias
Gäst
9 september 2022 kl 10:59

med 4G och 5G kan du enkelt påverka folks hjärnor utan att de vet om det. Denna kunskap kommer från de forskningsprojekt som USA:s marin gjorde i början på 50-talet när man utvecklade radarn (samma bärvågsområde som 4G och 5G). Mekanismen är enkel väl man förstått den.

Fredrik Eriksson
Reply to  zacharias
9 september 2022 kl 11:15

Problemet blir när du korsbefruktar/tvärbinder 3G och tex Grafene-eller flytande kristaller polymerer som i mångt och mycket påminner exakt om Grafene.
Detta användes och testades i Rwanda med stor framgång.
Över 2 miljoner flyktingar och hundratusentals lemlästade och dödade.

Tack vare ett intensivt vaccinations-program.
Faktiskt precis samma entiteter som är verksamma än idag.

Det är alltså inte bara 5G som är farligt utan även 3G-systemen när du tvärbinder den med andra teknologier, som inte är särskilt avancerade.
Det enda som är avancerat är deras kryptering via Q-Bit (AI) och Kvantum-datorer som arbetar i ett särskilt elektriskt fält i den subatomiska rymden.

Källa:
https://www.rlighthouse.com/

Clark Jenssen
Clark Jenssen
Gäst
8 september 2022 kl 22:01

Vem hinner tänka på 5G när man krävs på 25 tusen för elen på en månad? Vem bryr sig?? vi vill överleva vintern. Kunna ha råd att köpa mat. Jobbar 200% nu för att kunna ha de varmt och sätta mat på bordet. Tomatodlarna lägger ner och vi kommer få elransonering, så 5g problemet kanske försvinner naturlig.

Fredrik Eriksson
Reply to  Clark Jenssen
9 september 2022 kl 11:19

Vad skulle hända om du vägrade betala elen?
Om miljontals svenskar gjorde detsamma?
Elen ska defintivt inte vara ägarstyrd och via en entitet uttalat elpris för att gynna enskilda ekonmiska intressen.

Kan spelet bakom elpriset vara att via BlackRock/Statestreet/Vanguard att köpa upp lösöret och tillgångarna som blir när befolkningen inte har råd att betala sina räkningar?
-Med andra ord är detta planerat så spelar det ingen roll om vi arbetar ihjäl oss.
De kommer ända tvinga oss till underkastelse.

Små gynsamma ekologiska jordbruk med solceller och vattenrening är framtiden.
Ja, alla får äta gröt, men jag äter hellre gröt i frihet än äter bröd under hot om ständig död.

Svenska skaffa lite ryggrad för en gångs skull va?
Snälla!

Apis mellifera
Gäst
8 september 2022 kl 14:35

Stort tack.Att public service springer telekombolagens ärenden råder det absolut inget tvivel om.
Med tanke på att det inte bara är våra viktiga pollinatörer som får det svårt med navigering etc så har nog denne säkerhetsexpert telecomföretag fullt upp med att sopa undan teknikens negativa sidor,

https://www.nbcnews.com/nightly-news/video/aviation-experts-warn-5g-may-interfere-with-plane-technology-128828485652
https://spectrum.ieee.org/5g-virtualization-increased-hackability

https://www.globenewswire.com/en/news-release/2022/01/24/2371797/0/en/CHD-Points-Out-Potential-Human-Health-Risks-From-5G-Rollout.html
Till sist, det är för allt fler människor obegripligt att inte media/ miljörörelsen belyser denna ovissa expansion.
https://jsis.washington.edu/news/what-will-5g-mean-for-the-environment/
https://safetechinternational.org/why-say-no-to-5g/

petergrfstrm
petergrfstrm
Gäst
6 september 2022 kl 23:54

Det ständigt återkommande förknippande av 5G med Covid är lågt och ovederhäftigt och tonar ner den välbehövliga kritiken mot de otillräckligt testade vaccinerna. USA vill inte avstå från tekniken men behöver tid för att komma ifatt tekniskt efter vad jag förstått.

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
Reply to  petergrfstrm
7 september 2022 kl 11:36

Som om Newsvoice inte skulle framfört kritik mot genmanipulationssprutorna?

Någon sa åt mig att inte mata trollen, själv tycker jag det är trevligt med ett litet husdjur. Ett “ovederhäftigt” gläfsande och aldrig några studier eller fakta själv.
En liten påminnelse om den övriga befolkningens okunnighet. Skillnade är väl att de aldrig utger sig för att vara “vetenskapens” främsta riddare, oftast har ju gemene man aldrig läst en enda studie om strålning och hälsoeffekter.

Deras okunskap är väl beklaglig, men förståelig. Medans andras är riktigt riktig sorglig.

Fredrik Eriksson
Reply to  Josef Persson
7 september 2022 kl 12:29

Exakt!
5G symtomen påminner exakt om gen-sprutan dvs vaccinet.
Hosta,halsont,feber,huvudvärk,aptitlöshet,uppkördhet/förstoppning.

The Invisible Rainbow
Fluoride The Aging Factor

är 2 böcker som verifierar detta.

Peter är mer än ett troll, han neglirerar den otroliga skadeverkan strålningen har på allt liv (inklusive växter och djur).
Om du frågar mig privat påminner hans retorik och uppförande om MSB,Socialstyrelsen,Försvarsmakten eller rent av NOA.

Tveksam om dom skulle använda alias eller sitt riktiga namn.
Men faktum kvarstår.
För att vara desinformationsagent eller psy-op förmedlare behöver du bara tala om 95% av sanningen och utelämna den sista 5%.

petergrfstrm
petergrfstrm
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
7 september 2022 kl 19:22

5G orsakar inte Covid även om du får huvudvärk när man påpekar det.
Men USA tjänar på er oavsiktliga solidaritet med deras understödjande av allmänt irrationella rykten.
Dom får tid att utveckla den teknologi som Kina har/eller har haft ett försprång i.
Och USA kan sen påtvinga er den totala övervakning som ni ju är emot.
Samt fortsätta sprida gifter som dödar insekter och kanske fler djurarter. Men ni fortsätter envist att beskydda kemiindustrin.
Vidare beskylldes jag ovan för att förneka att strålning påverkar människor.
Tvärtom har jag tagit den striden med någon som antagligen kom från teknikersidan och jag har nämnt att frontlinjeforskningen antyder att hjärnan har olinjär respons så att stimuli och respons har kaotiskt relaterade frekvenser till skillnad från linjär respons när stimuli och respons har samma frekvens och det går enklare att samla data statistiskt.
Jag har därför flera gånger påpekat att det kan vara svårt med dubbelblinda test vilket ju snarare är ett stöd till dom som anklagas för att ha inbillade symtom.
Jag har gjort mer än ni andra för att belysa den komplexiteten medan ni bara ojar er och kör med personangrepp och flödar över av paranoida misstankar.

Fredrik Eriksson
Reply to  petergrfstrm
7 september 2022 kl 21:08

Har aldrig sagt det du påstår.
5G symptom påminner om Covid-symtom.

Vad eller vilket ord är svårt att förstå?
Är det meningsbyggnaden eller ordföljden som är för svår att exekvera?

petergrfstrm
petergrfstrm
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
8 september 2022 kl 22:16

Det är bra om du inte menade det men jag ser inte alls någon likhet i symptomen så därför lät det som en antydan om orsakssamband.

Fredrik Eriksson
Reply to  petergrfstrm
9 september 2022 kl 11:10

Klart jag menar vad jag säger och menar vad jag skriver.
Vet inte om du har en lätt ignorant verklighetsuppfattning eller om du är köpt av Försvarsmaktens Psy-Op avdelning.
Iofs när jag tänker på det skulle dem knappast ödsla tid att prata om det kausala sambandet mellan 5G,Covid-symtom och chemtrails.

Obs nu har jag lagt till ytterligare en faktor i ekvationen.
Får se om du förstår nu!

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
6 september 2022 kl 22:12

Många många tack!

Liten korrigering! Boken heter “Innan bubblan brister” av Örjan Hallberg (inte “när bubblan spricker” även om man kan önska det snart). Läser man den och boken Dirty Electricity av Samuel Milham. Samt toppar upp med “The invisible Rainbow” av Arthur Firstenberg. Då får man en god gnomgång av det epidemiologiska underlaget för att följa människans utveckling av i princip alla “moderna” sjukdomar, samt deras koppling till elektrifiering och bestrålningen av planeten.

Tur SSM undviker sådana studier helt………

https://www.adlibris.com/se/bok/innan-bubblan-brister-9789174636567

https://www.adlibris.com/se/bok/dirty-electricity-9781938908187

https://www.adlibris.com/se/bok/the-invisible-rainbow-9781645020097

PS. Inga skyddsombud namngivna…..

https://eloverkanslig.org/seminarium-i-bryssel-om-mobilstralningens-risker-eu-kommissionen-oppnar-for-tillampning-av-forsiktighetsprincipen/

Mona Nilsson
Reply to  Josef Persson
7 september 2022 kl 09:46

Tack för rättelsen av felsägelsen. Här är Ericssons fd miljö- och kvalitetschefs egen presentation av boken “Innan bubblan spricker”. Örjan dog tyvärr en tid senare. En mycket ovanlig och fin man med stort civilkurage. https://www.researchgate.net/publication/282442823_Before_the_bubble_bursts

Sten B
Sten B
Gäst
6 september 2022 kl 21:22

Kanske innebär 5G ett ännu värre övergrepp mot mänskligheten än plandemin med tillhörande injektioner. Skillnaden är att 5G är (ö)känt och skadeverkningar är spårbara utifrån placering av utrustning som generar strålning.

MBOCKMAN
MBOCKMAN
Gäst
6 september 2022 kl 17:05

Var det inte i samma stad som Eriksson (Volvo mfl oxå har jag för mig) körde ett stort och bland de första 5G experiment innan ”covid” som oxå var där vi fick se det första stora utbrottet av ”covid?

MBOCKMAN
MBOCKMAN
Gäst
Reply to  MBOCKMAN
6 september 2022 kl 17:05

Korrigering, covidutbrott på äldreboende ska det stå

Fredrik Eriksson
Reply to  MBOCKMAN
6 september 2022 kl 19:05

Det är ingen slump att 5G-masterna är placerade på låg höjd vid sjukhus,sjukhem,äldreboenden, skolor,vårdcentraler och tex affärer.

Slump eller konspiration eller bara bra planerat?

petergrfstrm
petergrfstrm
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
8 september 2022 kl 22:20

Det var nog den kommentaren av dig som jag hade sett när jag svarade ovan och du inte ville kännas vid att du antyder ett orsakssamband. Du kanske fortfarande inte menar att 5G orsakar Covid men det är inte lätta att veta vad du menar när du uttrycker dig så.

Fredrik Eriksson
Reply to  petergrfstrm
8 september 2022 kl 22:49

Såklart att du tycker det är svårt.
För oss andra är det kausala sambandet redan givet.
Och då menar jag inte det höga elpriset som en korrelerarande faktor.
Utan att faktiskt helt friska personer blir sjuka av strålningen.
Det är tämligen dyrt att driva 5G-anläggningar. Och dyrare kommer det bli.
Så det är nog inte bara 5G som kommer att oroa människor utan också det höga elpriset. Precis som jag skrev då som nu,man kallar effekten slow-kill vector. Statssponsrat massmord om du så vill, om det är ett epitet du söker i dina fåfänga försök att negligera både injektionen och 5G som det egentliga casus-belli-motivet i din frågeställning.
Har jag varit tydlig nog?
Finns det alltså något samband mellan genomförandet och introducerandet av 5G och Covid-symtomen som började exakt samtidigt?
Används tex 5G för att dölja biverkningarna från vaccinen?
Du vet vad svaret kommer bli.
Om du frågar mig kommer också svaret bli detsamma.
Inget är en slump!
Allt är planerat in i minsta detalj.
Från WarpSpeed till 5G.

petergrfstrm
petergrfstrm
Gäst
Reply to  Fredrik Eriksson
9 september 2022 kl 10:55

Jag brukar inte kritisera konspirationsteorier utan tar ofta upp sånt som jag anser sannolikt men att som du medvetet blanda ihop det jag skrev med att emf kan ge vissa symptom på ohälsa är en ohederlig debattmetod, där du smiter undan från det enkla konstaterandet att 5G inte alls orsakar Covid.
Oavsett vad det i övrigt kan tänkas orsaka.
Vad du gör är att förminska allvaret med vad västs big pharma har gjort och i stället beväpnar USA med vapen mot Kina! 100% i USAs intresse.
Du är en nyttig idiot för långt mer illasinnade krafter än det som har med emf att göra.
Om det stämmer att PG som pensionär har avskärmat bostaden från strålning instämmer jag i att det är ett tecken på att han uppriktigt är oroad för vad emf har för verkan och inte går någons ärenden.
Jag har tidigare tagit upp att emf (till skillnad från Covid-relaterade ting, är mycket svårare att få grepp om vetenskapligt.
Vetenskapen är i fallet emf verkligen inte tillräckligt utvecklad ännu medan människors vittnesbörd om egna symptom ger ett starkt intryck på mig så har vetenskapen inte ännu kunnat förklara hur det kommer sig.
Med Covid är det däremot uppenbart att naziliknande brott har begåtts och du hjälper dessa nazis att komma undan! Och dessutom hjälper du deras nazioligarki att röja undan konkurrens med ohederliga metoder.

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
Reply to  MBOCKMAN
6 september 2022 kl 20:56

Färlåt mitt dpliga minne, jag skyller på strålskadad hjärna. Men visst!

Whuan starta 5G i högre frekvensbanden.
Kryssningsfartyget där alla blev sjuka hade nya sändare för sattelituppkoppling.
I Brazilien var samma sak, stort utbrott i deras första 5G stad.
Italien samma sak, först med 5G
Sen var det gruvan i Sverige där man hade utbrott. Samt test av 5G.
Så var det fängelset där internerna drabbades av utbrott, nya sändare.

Finns fler, men minns som sagt inte alla. Men tyckte det följde ett mönster ett tag. Idag har jag många vänner som blir sjuka samtidigt (inte covid specifikt) och allt fler börjar misstänka att de kör vissa frekvenser i systemen vid utvalda tillfällen för att slå ut befolkningen. Blir alltid sjuktoppar i statistiken efter.

Det jag tror ni syfta på var väl järvafältet där Ericsson testkörde de högre frekvenserna. Själv har jag en moster i Örebro, en av de första städerna där man drog igång skiten. Då alla blev sjuka “med” covid.

Josef Persson
Josef Persson
Gäst
Reply to  Josef Persson
6 september 2022 kl 22:24

Utanför Ericssons huvudkontor är dock strålningen mycket lägre. Plenissalen sägs skall vara elsanerad, och man har sänkt strålningsnivåerna runt politikerna i Bryssel.

Man kan ju undra varför?

Kanske har PG Gyllenhammar svaret eftersom han byggde in kopparplåt i väggarna på sitt nya hem?

Massa konstiga sammanträffanden?

Mona Nilsson
6 september 2022 kl 13:14

Mer info om Ericssons och branschorganisationen TechSveriges försök att censurera den första studien på hälsokonsekvenser av strålning från 5G-basstationer. https://www.stralskyddsstiftelsen.se/2022/05/24/ericsson-och-techsverige-vill-censurera-artikel-om-5gs-skadlighet/

Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
Reply to  Mona Nilsson
6 september 2022 kl 19:37

Ett tillägg till hälsorisker; Här finns även mentala aspekter på tidsbegreppen, vilket leder till neuroser. En neuros är tillståndet; endast nutid, som en kulspruta, nu, nu, nu, nu,..fortare… historia krävs för navigation och planera framtid blir till havande (äga).
Kulturen dör m.a.o. Och när nästa generation inte ens har minnen att gå tillbaka till, stackars dj….