Låt sjuklövern ta hand om kaoset i det Sverige som de avvecklar

21
363
Stefan Löfven flippfloppar om militära insatser mot gängkriminaliteten. Skrädumpar från Aftonbladet och SVT.
Stefan Löfven flippfloppar om militära insatser mot gängkriminaliteten. Skärmdumpar från Aftonbladet och SVT.

EFTERSNACK VALET 2018. Valfusket är en gammal svensk sed. Sossar och andra inom vänstern har alltid ”hjälpt” tex äldre med att rösta ”rätt” och 7-klöverns medicin blir mer massinvasion, bidrag, högre skatter, sämre samhällsservice och ett ännu mer splittrat land plågat av religiösa strider och våld. Det skriver Jan Norberg om det nya Sverige som byggts av sjuklövern.

Lite drygt en vecka efter det svenska valet och en hel del att läsa från olika källor kan det konstateras att två saker förefaller ganska klara.

  • Jan Norberg (Portugal, 2018) - privat fotoPro primo så finns det god anledning att förhålla sig skeptisk till valresultatet, en lång rad rapporter om valfusk florerar på olika forum.
  • Pro secondo, kommer då Sveriges valresultat att återspegla det svenska folkets röster? Nej, knappast om man från 7-klövern får iscensätta sin blockad av ca 20% av valmanskåren.

Valfusket har möjligen, med lite god tro, inte påverkat det svenska folkets inställning, men har istället öppnat för ett parlamentariskt kaos som det svenska folket aldrig upplevt maken till.


Att det blir nyval är inte att svartmåla, det är att vara realist och inse att det kaos som valfusket lagt grunden till kommer att avgöras av ett nyval så småningom. Frågan är om valfusket då går att upprepa?

Förklaringen är att SD måste markera gentemot 7-klövern att om de inte får något inflytande, ja då är det bara att ständigt och återkommande från sin roll som vågmästare blockera alla lagförslag i Riksdagen vid omröstningar. Om SD tydligt förklarar att de med sin andel av valmanskåren aldrig kommer att acceptera de andra partiernas försök att inte låta SD:s väljares uppfattningar få genomslag i Riksdagen.

Definition: “Sjuklövern är ett  pejorativt politiskt epitet för de sju traditionella riksdagspartierna. Begreppet står för att  partierna har principiellt samma åsikter och visioner om invandring, integration och mångkultur. Begreppet innefattar även sjuklöverns ovilja att samarbeta med Sverigedemokraterna. Sjuklövern fungerar som ett missnöjesbegrepp.” – Vetapedia (begreppet sjuklövern finns inte på Wikipedia per dagens datum)

Se och lär hur Danske Folkepartiet (Dfp) har gjort i Danmark, dvs man avstod frivilligt från att sätta sig i en regering trots inbjudan. På så sätt behåller man sin särprägel och deras väljare kan själva se hur DfP från sin oberoende roll tvingar de andra partierna att anamma DfP:s olika förslag, danska väljare är inte dumma då de själva ser att deras partiföreträdare åstadkommer bättre realpolitiska resultat från sin position utanför regeringen.

SD har inför valet valt att försöka ligga lågt i sin förhoppning att vinna väljare i valet, i efterhand en inte alltför bra strategi har det visat sig. Sverige behöver mer polarisation och mer stora ideologiskt betingade bråk om agendan, det gör att alla partier tvingas bekänna färg. Endera så får vi en situation där SD inte längre kan exkluderas av de andra 7 partierna eller så börjar den svenska hjärntvättade valmanskåren sakta förstå att ca 20 % av Sveriges befolkning (troligen många fler) inte nöjer sig med denna lekstuga som 7-klövern återigen försöker iscensätta.


Valfusket som alla nu pratar om är en gammal svensk sed, dvs i alla tider har sossar och andra inom vänstern ”hjälpt” tex äldre med att rösta så att de röstar ”rätt” (vänstern). Att valsedlar plockats bort av politiska motståndare är ju en gammal socialdemokratisk paradgren.


SVT har ca 80% av sina medarbetare med partilojaliteter inom S, V och MP

Om vi alla frågar oss hur vi uppfattat en sk nyhetssändning i tex SVT direkt efter sändning så kommer sannolikt en bedövande majoritet svara att de upplevt inslaget i SVT som hyggligt objektivt. Tyvärr hålls denna myt vid liv av det faktum att tex SVT har ca 80% av sina medarbetare med partilojaliteter inom S, V och MP.


SVT måste avlövas kraftig så att de får bort sin illa dolda agenda att rapportera 100% partiskt i strid med de instruktioner man fått av sin uppdragsgivare. Går inte detta så lägg ned SVT.


7-klövern förstår bara maktspråk

Politikercirkusen att försöka sätta samman en regering kommer senast att falla samman senast innan Jul för då skall ju budgeten tas igenom omröstning i Riksdagen. SD behöver bara bida sin tid och agera inom parlamentarismens principer, 7-klövern kommer att skrika sig hesa över SD:s blockader.

SD har absolut inget att förlora om de blockerar alla förslag i Riksdagen om de inte fått påverka förslaget. 7-klövern förstår bara maktspråk och kommer att göra allt för att få SD och framstå som de vilka krossar demokratin. Tyvärr är det ju de själva som med sitt eget agerande skapat denna situation.

Jag lutar mig lite tillbaka och åser kaos elände spelas upp rakt under näsan och inser enkelt att cirkusen sannolikt kommer att pågå ett tag trots att vi haft ett val nyligen.  Under tiden går vi mot en lågkonjunktur och Sveriges valuta utvecklas ännu mer till att bli en betydelselös skräpvaluta.


7-klöverns medicin blir ju den vanliga, mer massinvasion, mer bidrag till alla som frågar, högre skatter, sämre samhällsservice och ett land splittrat av religiösa strider med stora våldsinslag.


Låt S-regeringen kollapsa på eget grepp

Det finns i dag ingen som helst anledning för SD att utöva några som helst påtryckningar för att få sitta i en regering där 9 av 10 beslut vid nästa val kommer att slå tillbaka på dem vilka fattat dessa beslut.

Innan dess har vi, om inget annat händer, sannolikt fått se ordentliga kravaller och gängkrig iscensatta av de vilka omhuldas av 7-klövern som en annan sorts medborgare, massinvällare med rätt att ställa krav på försörjning som ingen annan kategori kan ställa.

Så kära medborgare, som man röstar får man ligga.

Text: Jan Norberg


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Prenumerera
Notify of
guest
21 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Julius
Julius
17 september 2018 kl 19:38

Tyvärr Jan jag håller inte med dig. Som jag redan har skrivit tidigare allt är bara spel för gallerian och om du läser t.ex. Expressen de redan har börjat skriva artiklar om gränsöverskridande politik mellan blocken och att Anni Löw kommer bli statsminister. Som vi vet hon och S.L. har varit på Bildebergsmöte och då chansen är stort att det är redan bestämt detta. Blir det som jag tror då de 2 blocken utan V och MP ändå har mer en 50 % som räcker för att kunna rösta igenom vad fan de vill mot folks vilja. Hoppas att jag har fel !

Mvh Skogåsbon
Mvh Skogåsbon
Gäst
Reply to  Jan Norberg
19 september 2018 kl 02:23

Jag tror också att SD kommer att tjäna på ett extraval (ej nyval).

Helt otroligt att inte partiledarna i första hand säger att dom tänker göra vad som krävs, för att få igenom sin politik så mycket som möjligt. Det är väl därför väljarna valt dom? Nu verkar dom enbart köra på sin egna agenda och låta sina egna egon ta över helt och hållet.

Ulrik TD
Ulrik T
17 september 2018 kl 21:52

För den som inte är nöjd med valresultatet http://raddasverige.nu/2018/09/17/upprop-nyval-nu/

Mariann
Mariann
Gäst
Reply to  Jan Norberg
18 september 2018 kl 14:40

Japp, påskrivet här också.

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
18 september 2018 kl 09:23

– Ja, Jan, så ser det ut – sjuk-klövern verkar ha tjärat in sig i sig själva, med all sin PK-politik, till den grad att de snart sitter fast i eget grepp. Vi får väl hoppas det – efter allt fulspel från vänsterblocket under valet som vi alla har kunnat se. Inte minst så behöver Löfven avlövas in på bara kroppen bl.a. på grund av hans falska utskick till hyresgästerna där han visade svenska folket sitt rätta ansikte. För om det finns någon rättvisa kvar på jorden så borde naturen ha sin gång även bland våra politiker och rensa ut alla element som inte håller måttet.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Erik Wiklund
18 september 2018 kl 13:01

Japp, det är påskrivet av mig också nu. Bra initiativ!

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Erik Wiklund
18 september 2018 kl 13:14

Tänk om Darwin hade levat nu.

Det hade varit intressant att höra hans analys av den Svenska situationen, på tal om att “rensa ut alla element som inte håller måttet”.

Erik, jag gillar verkligen ditt uttryck “tjärat in sig i sig själva”. Det ska jag ta med mig 🙂

Ale
Ale
18 september 2018 kl 10:17

Förstår inte riktigt: om valresultatet beror på valfusk, så spelar det ju inte någon roll hur man röstar.

Leif Bengtsson
Leif Bengtsson
18 september 2018 kl 12:37

Jan Norberg att städa efter sig är en god sed och tanke.

Dock har min lilla tvååriga dotter svårt att fatta hur det funkar med städning och återställande
efter måltiden. Visst hon vispar med trasor o papper och har en roande teknik.

På samma sätt är det med klöverätarna.
Ett så här galet system kan inte rättas till inifrån om inte något riktigt omvälvande händer.

Som för min dotter, där mamma eller pappa tar vid ett tag till nästa måltid.

LeifB

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
18 september 2018 kl 13:44

Att valfusk kan förekomma i Sverige innebär samtidigt att det är legitimerat. Annars skulle man såklart ha täppt till alla möjligheter till valfusk.

Sverige vill helt enkelt ha kvar möjligheten till valfusk.

Jag menar, du kan ju deklarera via internet, och ta lån, och betala dina räkningar. Vad är problemet med att stoppa möjligheten till valfusk????

Om man hade velat det……

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
Reply to  Öystein Rönne
18 september 2018 kl 16:37

En vecka före valet skrev jag till Valmyndigheten och frågade om vad det finns för övergripande säkerhetsregler omkring rösträkningen i vallokalerna. Vad jag ville veta var om det finns säkerhetsföreskrifter/regler som alla svenska vallokaler har att rätta sig efter för att minimera fusk med valsedlar – t.ex. om personal från olika sidor, olika färg, olika partier, sitter tillsammans 2 och 2 och kontrollerar rösterna ?  Men de svarade inte på denna fråga utan hänvisade till varje kommun att avgöra hur detta skulle ske !
Ingrid&Maria ringde upp Valmyndigheten för att reda ut vad som egentligen gäller för kuvert och valurnor. Valhandläggaren Hans-Ivar Swärd berättar att det mesta styrs av vallagen och att det i övriga fall är upp till de 290 kommunernas valnämnder att bestämma reglerna.
Valmyndighetens chef Anna Nyqvist: – Nej, vi har inget system för att kontrollera valfusk i Sverige !!!

– Ja, Öystein – detta är ju under all kritik – ja, detta är osannolikt – och det värsta av allt är att det verkar vara så att det ska finnas möjligheter för valarbetarna att fuska om de ser att det går bra för fel parti !!!

Leif Bengtsson
Leif Bengtsson
18 september 2018 kl 15:54

#Jan Norberg 2018-09-18 at 15:28
Naturligtvis är jag säker på att min lilla dotter har ett patos och en moral som vida överträffar
klöverfolket. Hon gillar dock inte starka ledare utan någon hon gärna kan manipulera. Så någon liknelse kan jag kosta på mej.

Val i all ära men valet spelar knappast någon roll egentligen.
Allianser och kohandel med för partiet heliga frågor gör partierna oigenkännliga under mandatperioden.

Det betyder bara vilket lag man hejar på. Sedan väljer lagledaren och dess coacher vilka med rätt ifylld partibok och lättstyrda som blir spelare i laget. Det finns mao väldigt svag koppling till hur folket vill ha det.
Ett antal personer som får representera sin kommun i riksdag och regering är nog det som gäller i framtiden. Skall bytas ut helst varje år. Gäller bara att hitta någon gemensam vision att bygga på och jämföra med inför beslut.
Det kan vi ju rösta om och låta klövern lämna över detta arv då dom lämnar skeppet.

Precis som Öystein Rönne 2018-09-18 at 13:44 säger så är man inte omedveten om att valfusk är
något som inbjuds till med rådande förfarande i valen.
Kommer inte ihåg om det var Båstad eller Laholm som hade valdeltagande på över 100% vid förra valet.

LeifB

Fiskargubben
Fiskargubben
18 september 2018 kl 18:25

Tack, Jan. Det är första gången jag kommenterar här. Jag har sett valfusk i många år, men aldrig i den omfattning som nu kan misstänkas. Ja, låt sjuklövern köra sig i botten, det är de duktiga på.

Det är svårt att fuska i ett pappersval, men nu vet jag att valsedlarna maskinräknas.

Jag är kristen och anar att den gamla makten är dömd. Guldets välde nämns i Uppenbarelseboken med en hänvisning till kung Salomos tunga guldskatter. Antikrist, en nytolkning av vad den mannen eller kvinnan står för. Den människan ser vi inte ännu, men vi ser utsugningen. Bibeln talar symboliskt på ett sätt jag försöker få folk att förstå. Ordet behöver nycklar nu när det är ungefär lika stängt som under Jesu tid. Herren protesterade mot det och hade hårda ord att säga.

Jag tycker mig se den första gryningen på Herrens stora dag i både Usa och Europa. Förståndet är gudagivet och alla måste tänka själva. Lita inte på mig, sök själva. Många söker, men kyrkor och frikyrkor går omkull och gör det svårt att hitta rätt. Vi ska älska Herren av allt vårt hjärta och allt vårt förstånd. Förstånd.

Fiskargubben
Fiskargubben
Reply to  Jan Norberg
19 september 2018 kl 15:17

Jan, jag är bara aktiv på Internet. Kyrkor och frikyrkor förstår jag mig inte på längre. Vi har förvånansvärt många hemförsamlingar nu för tiden. En liten kopia av den ryska katakombkyrkan. Jag är påverkad av den lilla skara som läser Emanuel Swedenborg och Jakob Lorber och framhåller förståndet i alla lägen. Blind tro och övertalning är förkastliga.

Jag ska försöka förklara vad jag tänker om Herrens stora dag. Han kommer på molnen, lite osynligt, och alla ser Honom inte, men det gör de sen. Inte många såg Honom när Han for upp. Församlingen, Kristi kropp, är i dåligt skick och då ingriper Han. Det är sannolikt att vi får en ny uppenbarelse, dvs. en återkomst. Jag ser en första gryning i Europa och Usa. Många söker och funderar, men hittar inte fram med dagens kyrkor. Jag ser nya tankar på Internet och framhåller själv att mycket i Ordet har en inre mening.

Han motarbetar också dagens härskare, dvs. de som härskar med guld. De möter oväntat motstånd i Europa, Ryssland och Usa. Soros säger att allt har gått fel. Bra.

Svenska kyrkan är det värsta vi har, men även frikyrkorna är infekterade. Nästan 400 frikyrkopastorer vill ha mer invandring och kritiserar predikanten Lars Enarson, som uppmanar till bön för Sverige och stödjer SD. Kyrkorna tjänar globalismen lika mycket som sjuklövern. Herren väckte Lars kl. fem en morgon i januari och han fick veta att det som nu händer i Sverige är en förberedelse för antikrists välde. Man behöver inte vara troende för att se att det stämmer. Det är bara att byta antikrist mot guld, dvs. stora skatter och överpriser. Vad Big Pharma och Big Food gör med vår hälsa osv.

På 70talet sade en katolsk präst mig att han hade fått en bulla av påven. Islam skulle inte kritiseras. Det här har pågått länge. Påve Franskiskus är jesuit och har lovat lyda. Han har en chef som gör sig osynlig, men verkar. En tidigare chef kallades klyvfot på holländska av några. Religionskriget har redan börjat och är skapat av västerlandet.

Låt sjuklövern fortsätta att göra misstag. De har ödet emot sig.

Ale
Ale
19 september 2018 kl 12:19

Förstår egentligen inte vad du vill ha sagt? Först har du i artikel efter artikel argumenterat för att alla ska rösta samtidigt som du ger uttryck för att du vet att systemet är korrupt med avancerat valfusk? Det är som du handlar en vara som du på förhand vet inte levererar vad den säger sig leverera samtidigt som du uppmanar alla andra att göra det samma? Legitimerar du då inte hela det korrupta systemet?

Sedan: demokrati innebär väl att så många som möjligt skall få möjlighet att påverka? Leder valresultatet till ökad polarisering, får vi ett regeringskaos. Det är väl inget att beklaga sig över om man nu tror på demokratin? Vill demokratin (folkets röster) ha kaos, får dem kaos också. Det är väl i så fall ett tecken på att demokratin fungerar bra!