Statistik – Så här mycket ljuger politikerna om massinvasionen

55
98
Jan Norberg 2019.Foto: T. Sassersson, NewsVoice.se
Jan Norberg 2019.Foto: NewsVoice.se

DEBATT. För att ytterligare höja temperaturen i debatten om massinvasionen som Sverige utsätts för kan vi nu se hur Stefan Löfven och andra politiker medvetet fortsätta ljuga inför svenska medborgare. Så här förvanskar sossarna statistiken. Hur länge skall detta bedrägeri få pågå?

Text: Jan Norberg

Migrationsverkets statistik ger vid handen att det hittills i år har beviljats ca 26,000 nya uppehållstillstånd, dvs en årstakt på drygt 100,000 om denna trend håller i sig. Vem var det som sa att massinvasionen numera är nere på rekordlåga nivåer?

Självklart finns det anledning att titta närmare på denna statistik, och det som alla älskare av massinvasionen sannolikt kommer att hävda är att den största gruppen består av arbetskraftsinvandring. Just detta argument är ju det relativt nya sättet att kringgå regelverket (infört av Reinfeldt-regeringen).

Har man inga asylskäl så inser man att arbetskraftsinvandring blir ett annat sätt att få fotfäste när man tar sig till Sverige. Då tar släkten som redan finns här alltid fram någon mindre nogräknad klanmedlem som på papperet kan erbjuda en anställning.

När uppehållstillståndet väl är beviljat kan man ju inte rå för att man som arbetskraftsinvandrare ”råkar” bli arbetslös och därmed berättigad till den svenska välfärdens smörgåsbord med alla sina läckerheter. När nu försörjningskraven på anhöriginvandring nästan helt tagits bort så kan alla dessa anhöriga lugnt och stillsamt räkna med bidragsförsörjning utan motprestation.

Beviljade uppehållstillstånd jan-mars 2019. Tabell: Migrationsverket
Beviljade uppehållstillstånd jan-mars 2019. Tabell: Migrationsverket

Asylsökande, exakt 4685 stycken, som beviljats uppehållstillstånd går ju nästan undantagslöst in direkt i bidragsförsörjning. Tack för det Stefan.

Återstår då endast cirka 3000 personer vilka kommer från EU/EES området för att studera. Huruvida dessa 3000 är förmögna att försörja sig själva är något jag inte säkert kan ha en uppfattning om, men sannolikt finns det anledning att tro att det också ibland studenter finns en del vilka tar del av det frikostiga svenska bidragssystemet. Det är alltså lite drygt 10% som har hyggliga skäl att beviljas temporära uppehållstillstånd. Resten dvs runt 90 % kommer med största sannolikhet att belasta den svenska statsbudgeten.

Grattis alla vilka med sina skatter bidrar till detta vansinne och detta är bara vad som skett under 2019 års tre första månader! För att undvika påhopp från massinvasionsvurmarna så är mitt eget bidrag till detta via inbetalda skatter ca 300,000 kr för 2018.

Text: Jan Norberg


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
55 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Torbjörn Sassersson red.
Admin
6 april 2019 kl 15:04

Demografiskt problem i Malmö. Eller vad tycker du? Kommentera.

Micke K skriver på Twitter:

“Personer med svensk bakgrund är nu i minoritet i Malmö
Svensk bakgrund 31 december 2018: 168 652 personer
Utländsk bakgrund 31 december 2018: 170 662 personer
Och folkutbytet fortsätter…”

Micke K länkar sedan till:
https://thoralfsblogg.com/2019/04/05/befolkningsutvecklingen-i-malmo/

…och där skriver Thoralf A. bla:

“…ca 96 procent av befolkningsökningen sedan 2002 består av utrikes bakgrund. Grattis Malmö”

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
7 april 2019 kl 10:42

Väldigt bra blogg! Även hans arbetsmarknadsstatistik är intressant:
https://thoralfsblogg.com/2019/04/06/arbetsmarknadsstatistik-for-malmo/

Magnus
Magnus
Gäst
6 april 2019 kl 17:13

Utgår vi ifrån första kvartalet 2018 så är nu årstakten 112.792 uppehållstillstånd för 2019! En ny kommun i storlek med Borås.

Portugisen
Portugisen
Gäst
6 april 2019 kl 18:47

Magnus.
Men är det en sund utveckling där hänsyn tas till alla berörda? När tex Portugal tog in afrikaner från sina kolonier gick integrationen smärtfritt men r Sverige tar in människor består en stor del av individer som inte är kristna/ateister och inte talar svenska el engelska.
Migranterna till Portugal talade portugisiska och var kristna eller ateister.
Skillnaden är enorm.

Teofrastus
Teofrastus
Gäst
Reply to  Portugisen
6 april 2019 kl 21:14

@Portugisen: Nä, sanningen om Portugals integration av svarta är inte så ljus: https://www.bbc.com/news/magazine-32419952

Portugisen
Portugisen
Gäst
Reply to  Teofrastus
7 april 2019 kl 01:57

Det stämmer men det är mest i söder de problemen finns.

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
7 april 2019 kl 08:50

Tack Jan för att vi får nyttiga siffror om invandringen av dig. Men jag måste säga att det gör lite ont att bli påmind om hur Sveriges politiker håller på att förstöra vårt land – men det är klart att sanningen måste fram – man måste höra det då och då för att förstå allvaret och vara uppdaterad med verkligheten.

Av bilden på dig att döma så trivs du med din tillvaro i Portugal, i ett land som ännu inte har förstörts av invandring av främmande kulturer. Det är bara att gratulera dig ! För med all rätt ska den som tar tag i ett problem, pragmatikern som är klok nog att förstå när det är dags att flytta på sig, den ska också ha utdelning av sitt klokskap.

– Ja, vart är Sverige på väg ? Men jag tycker ändå att man idag kan skönja en liten liten ljusning, en liten ökning av medvetenheten hos politikerna i Sverige om invandringens baksidor – att de börjar tala mer öppet om dessa problem – och detta kan göra så att folket får lite lättare att nicka med, hålla med om det, eftersom orden kommer från politikerna – så att det därmed blir legitimt att tala om invandringsproblemet – då kanske PK-fördämningen hos folket släpps fram, löses upp – och då kan vi stå inför en stor vändning i det svenska samhället. Det är väl det vi kan hoppas på.

Korp
Korp
Gäst
Reply to  Erik Wiklund
7 april 2019 kl 18:50

FN:s medlemsstater: Migration är en mänsklig rättighet
av Judith Bergman..11 november, 2018
https://sv.gatestoneinstitute.org/13284/fn-migration-mansklig-rattighet

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
Reply to  Jan Norberg
7 april 2019 kl 11:59

Ja, massinvasions-vurmarna försöker hela tiden skylla på regelverk och annat och försöker därmed leda bort fokus från kärnfrågan – ja, det är dom specialister på – och när dom har gjort det då är diskussionen slut, för ingen av dem vill ta sig an frågan på ett ansvarsfullt sätt.

Du har rätt när du ser likheter med Hitler-regimens hjärntvätt av det tyska folket – och det som sker i Sverige idag med våra politikers hjärntvätt av det svenska folket. Men inte på alla punkter, för dagens människor (västerlänningar) tror mindre på att våld är den rätta vägen och folk idag ser en social gemenskap mellan folk i högre utsträckning än vad de gjorde på 30-40-talet.

OK du tror inte på mig – Du säger – Frågan blir istället hur långt det måste gå innan bedrägeriet får ett slut?? Och jag svarar att det inte behövs mer än att någon har en nål i handen och sticker hål på den här falska politikerbubblan och därmed kommer all bluffpolitik kommer fram till allmän beskådan. Och detta skulle kunna ske när som helst.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
7 april 2019 kl 10:57

Ba Jan att då påminner oss om de bedrövliga siffrorna i statistiken, så vi inte glömmer eller “anpassar oss”.

Håller även med Erik, även jag har sett en liten liten kursändring som kanske också innebär en ljusning.

Om det du är så att den trenden fortsätter, alltså att fulmedia försiktigt successivt och trevande börjar beskriva verkligheten så beror det såklart på att alternativmedias inflytande börjar slå igenom.

Fulmedia vill helt enkelt inte sitta med Svarte Petter när den obehagliga och mörkade sanningen blir så uppenbar att den inte längre går att mörka.

Men vi skall aldrig glömma namnen på hela det svenska journalistpacket i MSM som bedragit folket, ALDRIG!

Emil
Gäst
7 april 2019 kl 14:19

Njae, att tro och hoppas på att “politikerna” äntligen “fattat” något är troligen att hoppas på väl mycket. Jag litar inte mycket alls på någon enda av dem. I synnerhet inte strax innan val. Denna gång till EU parlamentet. Vi har ju hört det förut. Minns ni när Löfven sade “Sverige har varit naivt”, många trodde och hoppades säkert att nu, nu kanske poletten trillat ned. Vad hände? Det som hände var att retoriken blev annorlunda, man sade sig ha minskat inflödet. Siffrorna säger något helt annorlunda. Statistiken finns där svart på vitt. Om det någonsin kommer vända så är det nog långt kvar till botten. De ansvariga kommer aldrig erkänna sina misstag. Det har pågått för länge, de har namngett, smutskastat och kletat för många epitet på för många för att någonsin kunna ändra sig. Det är för mycket prestige på spel. De tar hellre med sig hela nationen till botten än ändrar sig.

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
Reply to  Emil
7 april 2019 kl 14:53

Emil – Det har du nog rätt i !

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Emil
7 april 2019 kl 17:33

En del politiker har nog fattat, men såklart kommer ingen att tillstå att de har bedragit nationen i eget syfte.

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
8 april 2019 kl 09:00

När alla biståndspengar leder till massinvasion, måste där döljas en lögn!

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
8 april 2019 kl 09:17

Den statistiska lögnen har nu nåt den nivå, att den etniska empirin måste göras till minoritet.

Anders Åberg
Anders Åberg
Gäst
8 april 2019 kl 11:23

Asylrätten måste dock försvaras och låt er nu inte falla i den högerpopulistiska fällan att anklaga invandrarna för dom skattesänkningar och den plundring av vår välfärd som nyliberalernas marknadsextremism har fört med sig.

Import av billig arbetskraft är däremot antagligen en av EU;s grundtankar, allt i syfte att pressa ner löner och arbetsvillkor i hela Europa.
Hade vi haft fungerande stridbara fackföreningar som stoppade alla sådana försök, så hade enbart dom vars kompetens behövdes blivit intressanta för företagen. Nu har sossarna genom ett mycket målmedvetet arbete i massor av år sett till dom flesta fackföreningar bara är en tandlös del av företagens administration, så nu är portarna vidöppna för överheten att köra sitt “race to the bottom”.
Svexit är nog mer aktuellt än någonsin.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Anders Åberg
8 april 2019 kl 12:57

Vadå “högerpopulistiska fällan”? Det är inte de invandrarna som anklagas, utan invandrarpolitiken. Alltså våra egna landsförrädiska politiker. Utöver dessa alla även de som tjänar pengar på massinvandringen, och de är väldigt många (flyktingförläggningar, skattesubventionerade “låtsasjobb”m.m.).

Det handlar heller inte om skattesänkningar, utan om att massinvandringen stjäl resurser för vanliga svenska invånare ur våra stats-, landstings- och kommunala bugdetar.

Det är bara att slå upp en dagstidning och läsa om effekterna, även om mycket döljs.

Ditt andra stycke håller jag dock i stort sett med om. Det som styr i princip alla fackföreningar är makt och pengar. Egna förmåner som erhålles genom ett organisatoriskt bedrägeri mot de egna medlemmarna.

Så svenskarna är bedragna av både sina politiker och fackföreningsrörelsen. Och såklart av i stort sett hela makteliten.

Anders Åberg
Anders Åberg
Gäst
Reply to  Öystein Rönne
8 april 2019 kl 17:21

Det där har du missförstått Öysten. Högerpopulisterna har ett oerhört fokus på muslimer och deras bloggar och även alla grodorna som hoppar ur deras munnar gör detta mycket tydligt. Syftet är att få Svenska folket att prata etnicitet istället för klass.

Man kan inte på ett seriöst sätt diskutera offentliga resurser utan att ta med alla skattesänkningar för dom rika. Att slå upp en dagstidning, ägd och kontrollerad av dom nyliberaler som sänker skatterna, privatiserar offentlig sektor och jobbar för att klyftorna skall fortsätta öka ger dig ingenting.
Det är i själva verket dessa överhetskontrollerade tidningar och media som genom att vägra prata om skattesänkningar och plundring av välfärden, ger högerpopulismen sin livsluft. I dessa fulmedia står valet för vanligt folk mellan fortsatt nermontering av välfärden eller att kasta ut invandrarna, inga andra alternativ tillåts.

Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
Reply to  Anders Åberg
8 april 2019 kl 23:56

Jag är enig med er båda två. Problemet är att V och SD inte är motiverade att samala, men kastar glåpord på varandra, där “högerpopulism” bara är ett av de något mer oskyldiga. Det är inte konstruktivt. Det är odemokratiskt.

SD är höger socialpolitiskt jämfört med V, men SD är inte så höger som S eller MP, som är för globalism och EU-medlemskap, vilket undergräver både demokrati och en hygglig välfärd för folket.

Vänstern förstår heller inte att högern, S och MP håller på att förstöra Sverige, men har satt sig i denna globalisthögers knä, vilket ä dåligt för arbetarklassen i Sverige, som sannolikt kommer bli offer för den rasism och de konflikter som S, MP och Alliansen har skapat och nu förvärrar ytterligare.

Massmigration av barnavlande sekter är naturligtvis inte heller ekologiskt hållbart.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Anders Åberg
9 april 2019 kl 13:40

Återkommer med ett svar när jag är tillbaka iland igen. Så håll ögonen öppna Anders!

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Jan Norberg
8 april 2019 kl 14:36

Tack Jan för din lite djupare analys och beskrivning av asylrätten. Den är viktig, alltså analysen…

Anders Åberg
Anders Åberg
Gäst
Reply to  Jan Norberg
8 april 2019 kl 17:09

Jan.
Hoppsan, nu blev jag kommunist också, lustigt att jag inte ens själv märkte när det hände. Att kalla folk för kommunister verkar vara en återkommande metod i din strävan att förstöra diskussioner. Du har en rent märkligt primitiv debattstil Jan. Vad sjutton får du ut av det där?
Du glömde dock ditt vanliga påhitt om dålig läsförståelse, så då får väl jag ta till det istället.
Att försvara rätten för människor på flykt att få asyl betyder inte kommunism. Lite tankeverksamhet från din sida hade låtit dig slippa det misstaget.
Om du hade bra läsförståelse så hade du också sett att jag inte anklagar EU för att ha förstört fackföreningarna. Socialdemokratin är dom som får äran av denna bedrift.

EU är dock överhetens projekt från början och ett av syftena är säkert att förhindra att arbetarrörelsen återuppstår. Den fria rörligheten och inflödet av billig arbetskraft är ett bra redskap för dom i det arbetet.
Att gå ur EU ger oss sannolikt större möjlighet skapa nytt folkligt inflytande över politiken, men naturligtvis uppstår inga folkliga organisationer enbart för att vi lämnar EU.

Att lämna FN i dagsläget tror jag inte på. Det skulle sannolikt isolera oss alldeles i onödan. Om vi kan samla ihop oss till att lämna EU och skapa folkligt motstånd mot den galna nyliberalismen så får vi nog tillräckliga problem på den fronten.

Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
Reply to  Anders Åberg
9 april 2019 kl 00:04

När Norberg kallar dig kommunist så bör du ta det som en komplimang! Romelsjö är kommunist och är en mycket bra skribent, precis som många andra kommunister som Ekis och Linderborg.

Anders Åberg
Anders Åberg
Gäst
Reply to  Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
9 april 2019 kl 09:43

Jag tror inte att någon av dom du räknar upp är kommunister, men bra skribenter är dom.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Jan Norberg
8 april 2019 kl 19:28

Mycket bra skrivet Jan, som vanligt! Jag delar helt din uppfattning.

Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
Reply to  Jan Norberg
9 april 2019 kl 00:06

Jag är också övertygad om att det kommer komma fler “artikelförslag fån”…

Anders Åberg
Anders Åberg
Gäst
Reply to  Martin Gustavsson - Vetenskapliga partiet
9 april 2019 kl 09:46

Äntligen kan jag hålla med dig Martin! Detta “artikelförslag fån” lär nog inte vara det sista.

per
per
Reply to  Öystein Rönne
9 april 2019 kl 21:38

Öystein Rönne 8 April, 2019 at 19:28

Det är klart att du som vanligt delar Bills uppfattning, du är ju Bull.

Anders Åberg
Anders Åberg
Gäst
Reply to  Jan Norberg
8 april 2019 kl 21:21

Jan. Oerhört okunnigt och löjligt skrivet. Dom positiva förslag jag förmedlat och som möjligen skulle kunna antyda politisk härkomst, är försvar för flyktingars rätt till hjälp i en hopplös situation. Den åsikten delas av nästan alla civiliserade människor och har ingen tydlig politisk profil. Den andra är en viljeyttring om återuppbyggnad av starka folkliga och demokratiska organisationer för att bemöta en arrogant överhet som håller på att ta över alla delar av våra liv. Den åsikten kan nog kallas vänster, men i första hand demokratisk. Dina taffliga försök till etikettering är mest sannolikt att hänföra till din mycket väl dokumenterade drift att trampa ner dina debattmotståndare och förstöra alla former av konstruktiv debatt. Bra ändå att du är öppen med att du är konservativ och nationalist. Det gör iallafall diskussionen mer begriplig. Det gör dig per definition till “överhetens” försvarare och med överheten menar jag både dom nationella och globalistiska storkapitalister som dominerar vår värld. Deras köpta politiker och media får också äran att ingå i begreppet. Överhetens taktik har alltid varit att söndra och härska och utmåla folk av annan etnicitet som skyldiga till överhetens egen plundring eller mindre värda och då möjliga att bekriga. Redan i gamla testamentet säger “Gud” till israeliterna att utrota minst tio hela folk och besätta deras länder. Det är inte alls osannolikt att katoliken Hitler hämtade sin inspiration från GT. Han behövde bara byta ut Israeliterna mot germanerna och måla ut judarna som skyldiga till överhetens tillkortakommanden. Storkapitalet jublade och miljonerna rullade in. Hitler var överhetens springpojke och du verkar också vara det. Tillvägagångssättet är inte alls så olika, snacka bara om invandrare eller folk av annan etnicitet och strunta i överhetens privilegier och plundring. Även om dagens högerpopulister inte kan kallas Nazister, ännu, kan tilläggas, så får ni allt stå ut med att jämförelsen görs. Lite “brunsmetning” är definitivt på sin plats här. Mina tankar om lösning på detta inbegriper inte kommunismen. Snart har nästan alla manuella arbeten ersatts av maskiner så “proletariatets diktatur” lär vara ett överspelat fenomen. Kommunistiska partier vid makten har dessutom ett mycket dåligt CV. Det bästa samhälle för vanligt folk vi sett hittills är antagligen det gamla Svenska folkhemmet, men det utspelades i en annan värld än dagens, så någon klar politisk definition av mig själv hittar jag inte och du lyckades inget vidare heller. Sedan bara en kort reflektion. Är ni inte oroliga över att bli… Read more »

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
Reply to  Jan Norberg
9 april 2019 kl 07:45

Bra skrivet Jan ! Det du skriver här visar på att du har förstått sakernas (samhällets) rätta tillstånd. – Ja, det har du ju redan tidigare visat prov på.

a
a
Gäst
Reply to  Erik Wiklund
9 april 2019 kl 18:57

Va! Är det två bullar här. Måste vara därför det luktar bak om era inlägg.

Anders Åberg
Anders Åberg
Gäst
Reply to  Erik Wiklund
9 april 2019 kl 18:58

Va! Är det två bullar här. Måste vara därför det luktar bak om era inlägg.

Anders Åberg
Anders Åberg
Gäst
Reply to  Anders Åberg
9 april 2019 kl 22:34

Oj nu blev det visst knas, men samtidigt roligare. Två bullar, två kommentarer och då luktar det dubbelt så gott….eller nåt.

Anders Åberg
Anders Åberg
Gäst
Reply to  Jan Norberg
9 april 2019 kl 09:36

He he, det här är roligt tycker jag, men bortsett från det, så är ett sätt som din okunnighet och löjlighet visar sig på att du inte ens begriper att du just har blivit bemött i sakfrågan. Jag visade att dina kommunistetiketter är rena påhitt, helt utan saklig grund. Dock kräver ju det att man kan slår på lite tankeverksamhet för att förstå det. Testa det någon gång Jan.

Sedan var det ju det här med läsförståelsen. Tror faktiskt att du behöver jobba lite extra med den.
Jag skrev mycket tydligt att jag vill att vi lämnar EU och dess fria rörlighet. Eftersom jag också vill att vi slår vakt om asylrätten så borde du verkligen ha fattat att jag inte anser att arbetskraftsinvandrarna från EU har flyktingstatus. Det där var allt snudd på pinsamt Jan.

Att vara konservativ har naturligtvis ett politiskt innehåll och den normala tolkningen av ordet innefattar att man då stöder den överhet som sedan länge styrt landet. Högerpopulismen har heller inget handlingsprogram för att begränsa denna överhets härjningar. Den enda rimliga slutsatsen blir då att du i all praktisk mening stöder den ekonomiska elit som utgör basen för vår kära överhet.

Ordet antisemitism skall du kanske inte använda innan du lärt dig vad det betyder.
Jag skulle rekommendera dig lite studier av Svenska akademins ordlista, eller kanske bara googla lite på orden innan du använder dom.

Anders Åberg
Anders Åberg
Gäst
Reply to  Jan Norberg
9 april 2019 kl 11:12

Det får nog bli ett he he till. När du kritiserar mig för att ha samma debattstil som dig själv så blir det lite svårt att inte dra lite på mungiporna.

“låsa in nationalstaternas medborgare genom att ta bort den fria rörligheten” Hört talas om pass och normala gränskontroller? Nähä, men sådant finns serru. Vi kan t.om. åka till länder som inte har fri rörlighet och nästan alla av dom är inte kommunistiska. Du har en hel värld kvar att upptäcka Jan!

Visst är högerpopulist ett skällsord. Äntligen fick du ett rätt! Bra Jan, du tar dig.

Hur du tänker angripa överheten och globalisterna vill jag gärna veta. Hittills har ni högerpopulister inte presenterat något annat än bjäbb om invandringen, vilket inte stör dessa herrar det minsta.
Man kan t.om. tänka sig att dom underlättar migration just för att skapa grogrund för högerpopulismen, som då skall utföra sitt historiska trolleritrick och leda berättigad folklig vrede bort från dom verkliga skurkarna.

Tack för att jag får tycka vad jag vill om dina debila anklagelser om antisemitism. Dom tyder på en närmast desperat brist på sakliga argument och bidrar starkt till bilden av dig som en ganska patetisk figur.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Jan Norberg
9 april 2019 kl 11:43

Anders Åberg´s debatt- och formuleringsstil är väldigt lik “Prillige per”. Undrar om det är samma person….

Anders Åberg
Anders Åberg
Gäst
Reply to  Öystein Rönne
9 april 2019 kl 15:03

Sade Bull i brist på argument!
Som ett brev på posten kom det löjliga ifrågasättandet om vem eller vad man är.
Ni högerspöken verkar ha en mall ni lägger på alla diskussioner. Först pubertala tillmälen, du är kommunist, du är antisemit osv. och när inte det funkar så tvingas ni ta till detta.
Tänk om ni skaffade er sakliga argument istället så slapp ni göra er till allmänt åtlöje på det viset.

per
per
Reply to  Öystein Rönne
9 april 2019 kl 21:04

Öystein Rönne 9 April, 2019 at 11:43

Märker du hur allt fler här på NewsVoice kommer ut ur garderoben med vilka träskallar du och seniloren Jan S norberg är, Öystein Rönne. Tidigare har sympatiska och respektfulla personer lämnat kommentarsfälten på grund av ditt och hans sjukligt dåliga bemötanden, men “Korp”, Kenneth Thorberg, Anders Åberg, Martin Gustavsson med flera accepterar uppenbarligen inte att ni oprovocerat kastar skit på dem och deras meddebattörer.

“Bill och Bull” går en inte så ljus framtid till mötes här på NewsVoice, deras sötebrödsdagar med ohämmat självförhärligande och verbala övergrepp torde snart vara över.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  per
10 april 2019 kl 07:38

[Raderat pga brist på god ton. Kom igen Rönne. 😉 Lämna mellanstadiet. / red]

per
per
Reply to  Jan Norberg
9 april 2019 kl 21:31

Jan Norberg 9 April, 2019 at 10:32

Du är sannolikt fullt medveten om, men vill inte erkänna, att jag har lyckats förlöjliga dig ganska ordentligt, Janne. Däremot tillåter inte din förbluffande dåliga självinsikt dig att se ditt eget ovärderliga bidrag i det arbetet.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  per
10 april 2019 kl 07:47

Önsketänkande igen per. Du ger dig inte.

Jag har för länge sedan förstått att du har en dålig självkänsla med stor vurm för att göra självmmål.

I denna intelligenta kommentar blottar du totalt ditt behov av att “förlöjliga” de som inte tycker som dig.

Observera att det är du själv som anser dig (med illa dold naiv stolthet) ha lyckats förlöjliga Jan och ingen annan som skriver det.

Hur är det med självinsikten bäste per?

Att ens tro sig kunna förlöjliga Jan är inte så lite naivt!

Korp
Korp
Gäst
9 april 2019 kl 18:02

Anders Åberg.. Du och jag har sällan (på gränsen till aldrig) varit överens i sakfrågor i Romelsjös blogg.
Men i detta fall är jag faktiskt överens med dig.

Korp
Korp
Gäst
9 april 2019 kl 18:18

Anders Åberg… Bill och Bull är kända för att nästan aldrig gör någonting rätt, eftersom de är ovanligt korkade och enfaldiga. De har utöver detta en vana att upprepa vad den andra av dem säger, dock i något förändrad formulering.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Korp
10 april 2019 kl 07:55

Säkert kända i din stora skara bestående av 3-4 personer.

Kämpa på du, det är faktiskt lite kul att läsa vad du skriver!

Samuel af UgglasD
Samuel af Ugglas
9 april 2019 kl 21:58

Varför är det inte straffbart när PK media för regeringens räkning bedrager svenska folket?

Korp
Korp
Gäst
10 april 2019 kl 09:20

Ö Rönne.. Så du är en av de 3-4 personerna som tycker det är kul att läsa vad jag skriver?
Jag tycker inte något av vad du skriver är kul och dessvärre inte heller intressant!
Men kämpa på du, så länge du har friheten att trakassera övriga skribenter här på NewsVoice.

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Korp
10 april 2019 kl 10:14

Kommentarer överflödiga….

Torbjörn Sassersson red.
Admin
10 april 2019 kl 10:32

Jan Norberg grävde en grop till sig själv och sedan lockade han ner alla motståndare i den. Nu hoppade Norberg upp ur gropen och NewsVoice stänger kvickt kommentarsfältet. En konspiration? Kanske det.

Jag kastar dock ner en stege i gropen. Alla där nere är välkomna upp att skicka in egna debattartiklar och repliker. Rock the boat, hard. 🙂

NewsVoice förenar det bästa från vänstern och högern och andra inländska och utländska positioner.