SFI-lärare avslöjar hur svenskarna luras om migrationspolitiken

17

DEBATT. Detta sanningsvittne delger oss en del fakta som är obehagliga att ta del av, så innan du ser på intervjun vill jag uppmana dig att verkligen först ta dig tid att överväga hur du ska förhålla sig till de påståenden som framförs i inslaget.

Text: Jan Norberg | Bild: Simon Karlsson, SFI-lärare intervjuad av SwebbTV i maj 2019. Foto: SwebbTV 

Jag vill verkligen inte starta en debatt som handlar om flyktingpolitik utan mer om vilka politiker vi har som är ansvariga för att Sverige ser ut som det gör med anledning av den förda flyktingpolitiken.


Det är sällan som jag blir ordentligt berörd av en berättelse som denna, men här finns egentligen hela den svenska migrationspolitikens effekter synnerligen väl beskrivna. Hur många tror att vi svenskar verkligen är rasister efter den här berättelsen?


 

Vi blir alla vilseförda av de ansvariga politikerna och deras handgångna män och kvinnor i den myndighetsutövande yrkeskår som har som sitt jobb att omhänderta dessa människor som sägs vara på flykt från krig och elände.

Föraktet känner inga gränser för dessa medlöpare. De är de riktiga svikarna vilka varje dag går hem väl medvetna om att de medverkat till den vansinniga massinvasionen som ständigt pågår.

Det är glädjande att detta sanningsvittne kunnat få plats och tid att ge sin berättelse så att vi andra kan börja fundera över vart vi är på väg. Det vore intressant om vi tillsammans kunde starta en debatt om innehållet i denna persons vittnesmål, alla åsikter är välkomna.

Text: Jan Norberg | Video: Swebb TV


Lämna Twitter - Byt till Twitter och friheten
  • I kommentarsfältet har varje person ansvar för sin egen kommentar. Se reglerna.
  • Donera gärna till NewsVoice, en gratistidning som är beroende av läsarnas stöd.
Föregående artikelEbba Busch Thors ”utsläppsfria” kärnkraft är en bluff
Nästa artikelJan Sjunnesson: Var är ”pursvenskarna” i immigrationsdebatten?
Jan Norberg är pensionerad konsult med en bakgrund inom svensk industri. Han är sedan några år bosatt i Portugal. Jan är en engagerad samhällsdebattör.
Prenumerera
Notify of
guest
17 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Björn
Björn
Gäst
5 maj 2019 kl 08:45

Mycket bra och trovärdig information presenterad på ett sansat sätt.

Det som slår mig är dock trovärdigheten till det påstådda procentantalet anhängare av shia i Syrien.
Min erfarenhet från resor i arabisktalande länder är att de har väldigt svårt för siffror och att de skulle på ett korrekt sätt skulle kunna uttrycka sig i procent ställer jag mig tvivlande till. De har enligt min mening lätt att dra till med en siffra som de tycker passar och gärna lägga på en tiopotens ellr två om de tycker det är passande för deras ståndpunkt.

Det viktiga i denna intervju tycker jag är framhållandet att en stor del av de nyanlända kommer av enbart materiella skäl och de medvetet letat ut det land som som ger mest fördelar.
Det skrämmande är våra politikers och myndigheters medvetna mörkande av information samt medias enkelriktade propaganda och censur av det de inte klassar som PK.

Erik Wiklund
Erik Wiklund
Gäst
5 maj 2019 kl 09:31

-Ja vi alla har ju också hört att många vänster, miljö- och sossar som arbetar på migrationsverket sitter och stämplar GODKÄND där det absolut inte ska stämplas godkänt.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen – Det finns en ond toppstyrd agenda mot Sverige och svenskarna !

Ulf Claréus
5 maj 2019 kl 12:17

http://www.vitbok.se/10/c.html
“Vitbok.SE – Mångkulturellt facit”
Juridiskt kan man hävda, att denna i de flestas ögon märkvärdiga befolkningspolitik, endast är en logisk följd av Riksdagsproposition 1975:26, beslutad 27/2 1975 och undertecknad av Olof Palme och Anna-Greta Leijon, som utsade att Sverige hädanefter skulle vara ett multikulturellt land.
Jag kan själv inte minnas något större rabalder i MSM, då på den tiden eller av själva händelsen. SvD prenumererade vi på då och under lång tid framöver, ända fram till tidningen en bit in på 2 000-talet blev husorgan för amerikanska neocons. Dagen innan beslutet klubbades, hade jag fyllt trettio år och fått ett tennisrack i present. Björn Borg var det som media snackade om, men hade jag då begripit vad som hänt, kan jag lova att jag flugit i taket, genom taket och blivit svensk astronaut, långt före Fuglesang!
De som betydde mest för propositionens tillkomst var DN och den judiske förintelseöverlevaren David Schwarz, som hade kommit till Sverige från Italien runt 1950, där han hade vårdats för lungsjukdom. Gå gärna till Wikipedia, se nedan:
https://sv.wikipedia.org/wiki/David_Schwarz

Inga-Britt
Inga-Britt
5 maj 2019 kl 12:45

Inget nytt! Detta stod väl ganska klart redan för några år sedan…någon som är förvånad? Vet inte heller vad en debatt skulle leda till, det hjälper föga att vi sitter här på Newsvoice och har åsikter om våra svikare till politiker. Allt följer nog en noga uttänkt plan.Kanske stället dags att plocka fram våra “blågula” västar.

Magnus
Magnus
Gäst
Reply to  Inga-Britt
5 maj 2019 kl 20:01

Vad är felet på så otroligt många svenskar? Varför är det alltid ok att orera negativt om oss själva araber, ryssar, kineser men inte judar? Judar har frizoner(förmåner/minoritetsrättigheter) i nästan alla västliga länder samt deras sioniststat Israel. Judarna är betydligt många fler en svenskarna. Ska vi dessutom jämföra maktpositionerna och kapital per capita mellan svenskar och judar så är det som att jämföra en svenska verkstadsarbetare med familjen Wallenberg! Vi svenskar hade bara Sverige som frizon, nu har vi inte ens Sverige som frizon. Jag tänker fortsätta orera om judar lika mycket som om alla andra folk som kräver av andra, förstör eller invandetar andras nationer. Vem fan har bestämt vilka vi får orera om?

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Magnus
5 maj 2019 kl 20:57

Magnus. Är du alias Klotter?

Denna artikel handlar inte om “judar”. Vill du skriva om det ämnet återkom med en debattartikel. Jag kan dock inte lova publicering.

Martin
Martin
Gäst
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
8 maj 2019 kl 02:05

Det har allt att göra med såna som släpper in asen och lobbar för dom på det ena eller andra viset. Om poletten inte slunkit ner ännu så är ju Barbara Lerner Spectre toppen på isberget. Vidare läsning av Kevin B Macdonald, uttalande av Joe Biden “Joe biden thrills antisemites”, observationer av khazarvingmuttrar som Peter Wolodarski.. Det är bara att följa det sedvanliga mönstret med predikandet av tolerans bara det att andra ska betala för den och så korkade eller fega Sverigedemokrater som inte vågar göra annat än att fjäska för en av dom riktiga rötterna till vadfan det man nu ser i dag ska liknas med.. Weimar kanske?

Och sen alla jävla “revolutionära” rörelser. Bolshevism är en bra början att nysta i. Bolsjeviker, påstått “röda” svin till största del utgjorda av guds utvalda arabbombare. Sponsrade av storfinansen. Precis samma skit som i dagsläget men nyttiga idiotjävlar i form av internationalist”vänster” som går globalisters ärenden inkluderat svamlande pseudorevolutionärer i form av f-d lärare numera i form av byfånar som förläst sig på någon marxistisk avart. Möjligtvis rör det sig om den s.k nyvänstern.

Kan kika vidare på Weinmar-republiken och gärna på ANC, Joe Slovo och hans kompisar som sett till att förändra Sydafrika till en skithåla. Kan ju hoppas Magnus skriver en artikel och så kan det ju startas insamling då han antagligen får böta p g a lögnen (och projektionens) mästare drabbats av rövsmärta p g a dom utpekade lögnerna. Ingen slump att somliga kastas ut 109 gånger ur olika länder och påstår sig ha blivit förintade i antal 6 miljoner gånger åtskilliga gånger sedan början av 1900 talet och troligtvis även innan.

https://www.youtube.com/watch?v=h5kbm3HUtes där är några exempel på några “förintelser” med samma talmudiska siffra 6 miljoner tillämpad flera gånger. Och det använts i politiskt syfte för skadestånd samt dras det upp för att legitimera “invandringen” av huvudsakligen manliga rynkbarn eftersom att inte släppa in alla är ekvivalent med ytterligare en “förintelse”. Kanske t o m kan få den mest tröga sionistdemokrat att reagera men jag vet inte.

Magnus
Magnus
Gäst
5 maj 2019 kl 21:21

Svar Nej, jag är ej klotter!
All denna polarisering vi ser i Sverige och i väst har mycket att göra med judar och skruppellösa européer. Det går inte att bara diskutera ett problem i taget utan att diskutera helheten och rötterna till problemen. Alla dessa artiklar från MSM eller de motsatta från alternativmedia skapar bara mer motsättningar mellan de olika maktlösa folken. Jag är så otroligt upprörd över all censur och i synnerhet när det gäller grupper som besitter särrättigheter och makt.

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Magnus
5 maj 2019 kl 21:30

Ok. Så återkom med en debattartikel.

Nu åter till artikeln som denna debatt ska handla om: “SFI-lärare avslöjar hur svenskarna luras om migrationspolitiken”

Maj Rehnberg
Maj Rehnberg
Reply to  Jan Norberg
8 maj 2019 kl 07:08

En tidigare artikel som du skrivit som handlade om statik över invandring har legat och gnagt i mig. Du säger att du betalat 300 000 kr i skatt till invandringen. Har du kunnat räkna ut hur mycket av din inbetalda skatt som går till invandringen? Eller var det all din skatt ? Oj, vilken inkomst du måtte ha.

Jag undrar över hur mycket jag betalar i skatt till sjukvården ? Denna kapitaliststyrda sjukvård som inte botar utan handikappar och dödar sina patienter. Och resten av skatten som går till insatser inom omsorg och skola för att ta hand om dessa lemlästade människor ?
Kan du vara snäll och ge oss lite statistik på det !

Massinvandringen, lögnen om global uppvärmning och den “sjuka vården” är komna från samma källa. Kapitalister och de flesta finns i USA.

Hur har du tjänat dina pengar inom något som tjänar dessa kapitalister ?

Öystein Rönne
Öystein Rönne
Gäst
Reply to  Jan Norberg
8 maj 2019 kl 07:08

Ja du Jan, Sverige är verkligen en “skyddad verkstad” som metodiskt jobbar sig ner mot avgrunden.

Framtida generationer kommer att ställa sig frågorna, – vad sysslade dom med? Varför förstörde man sitt eget land?

Samtidigt kommer dagens politiker att i historieböckerna bli omnämnda som landförrädare. Deras barn och barnbarn kommer att skämmas och troligen tvingas gå under jorden och/eller byta namn.

Åke i Sörmland
Åke i Sörmland
Gäst
8 maj 2019 kl 11:06

Som gammal sjöman och när man lyssnar på denna intervju, så slås jag av hur vi som sjömän redan på 50-talet visste vad den intervjuade talar om här, medan intervjuaren tycks väldigt blåögd. En grundläggande attityd som jag upplevde om detta folket var en vinstmaximering på bekostnad av allt annat än sig själv. Jag hade en gång en ME-person som granne och han fick en repa på sin bil och han beskyllde mig för skadan för att få bilen omlackad. Då var jag på resa för den beskyllningen så det sprack.
Den intervjuade säger på slutet, att man ser det som en vinst att erövra annans egendom …etc. Ungefär som svenska kungars och generalers attityd på 1500-talet, när vagnslaster med stöldgods(krigsbyte) drog norrut genom Europa.
Kulturer kan ju grovt liknas vid sportsregler och med partiska domare(FN). Ex. ett herr-fotbollslag skall spela mot ett damlag i handboll och domaren dömer åt det håll, som gagnar den personliga vinsten.
Som en muslimsk bekant uttryckte det: Sverige är som en flaska destillerat vatten som slängts i en soptunna.
Godtrogna idioter, svenskarna!
När uppvaknandet sker kan man hoppas på en skadereglering av all den ekonomiska skada dessa politiska överlöpare har åsamkat oss gammelsvenskar. Inget av att “ta sitt ansvar med avgång” här inte, utan med hård valuta skall gälla.

PeTeR
PeTeR
Gäst
8 maj 2019 kl 14:54

Detta med att hela Syrien inte var inblandat i kriget är ju känt om man läst på lite.
Finns flera svenska sidor där det finns syrier och andra som redovisat just detta, och……. de är känt i regeringens korridorer. Men att det inte visas utåt är bara ett bevis för att alla inte vill att det skall bli känt, av kända orsaker. Världen hade lätt kunnat stoppa flyktingströmmarna om medel hade omfördelats och hjälp hade satts upp i dessa områden.

Agneta
Agneta
Gäst
9 maj 2019 kl 20:03

Jag arbetar i “samma bransch” och har haft samma erfarenhet som Simon Karlsson. Vi måste kunna diskutera detta öppet utan att bli anklagade för att vara rasister. Det handlar i grund och botten om resurser och en eventuell ekonomisk kollaps.