Är Sveriges folkhälsa hotad av migranterna?

Jan Norberg, selfie 2021-08-25 Jan Norberg är pensionerad konsult med en bakgrund inom svensk industri. Han är sedan några år bosatt i Portugal. Jan är en engagerad samhällsdebattör. Se lista på alla Norbergs artiklar.
publicerad 10 juli 2019
- Jan Norberg
Migranter i Turkiet - Foto: Timothaus, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0
Migranter i Rumänien längs "Balkan route" (2015). Foto: Gémes Sándor, SzomSzed (Szegedma.hu). Licens: CC BY-SA 3.0, Wikimedia Commons
Migranter i Rumänien längs “Balkan route” (2015). Foto: Gémes Sándor, SzomSzed (Szegedma.hu). Licens: CC BY-SA 3.0, Wikimedia Commons

DEBATT. Det finns en konstig motsägelse vad gäller vaccinationer runt om i världen. Som exempel är cirka 95% av Portugals befolkning vaccinerad, men bara 50% tror att dessa vaccinationer kommer att förhindra sjukdomar de vaccinerats för.

59% av Västeuropas befolkning tror att vaccinationer kommer att skydda mot de sjukdomar som vaccinationer ska ge skydd emot och 79% på global basis tror detsamma.

“Fransmännen är de som har sämst förtroende för vaccin i hela världen. Det visar en global undersökning, där man studerat allmänhetens inställning till hälsa och vetenskap och intervjuat 140,000 personer i 144 länder. En tredjedel, 33 procent, av det franska folket tror att vaccin kan vara osäkert eller farligt. Mer än hälften av befolkningen, 55 procent, tror dessutom att vetenskap och teknologiutvecklingen kommer att öka arbetslösheten.” – Det Goda Samhället

Sveriges dilemma

Jan Norberg (Portugal, 2018) - privat fotoSverige som numera har EU:s högsta införsel av migranter per capita från länder där vaccination är ett relativt okänt begrepp, har därmed kommit i en besvärande situation då det gäller vaccinationer. En betydande andel migranter från dessa länder bär rimligen på en del olika sjukdomar som vi i Sverige länge sett som nästan utrotade. Frågan blir då hur dessa migranter ställer sig till vaccinationer.

Sverige som med sin positiva särbehandling av den tredje världens migranter kommer sannolikt att pga religiösa skäl inte tvinga dessa migranter att ta dessa vaccinationer och hur det påverkar den svenska originalbefolkningens vilja att vaccinera sig är osäkert.

Detta dilemma är bara ytterligare ett exempel på de konsekvenser denna “massinvasion” får för en befolkning som tvingas anpassa sig konsekvenserna av massinvasionen.

Notera att detta inte är ett inlägg i den så kallade vaccinationsdebatten, vare sig för eller emot, men att Sverige skaffar sig en nationellt sämre hälsoläge pga denna massinvasion råder det nog inga tvivel om.

Eller vad tror du?

Text: Jan Norberg

Relaterat

Donera till NewsVoice

Så här kan du stötta Newsvoice

  • @ Bengt Fors 12 July, 2019 at 04:21

    Ännu en kommunistisk [Raderat. Jag vill att när vi i diskussioner beskriver en identifierbar person så ska vi inte använda onödiga nedsättande uttryck om denne person. / red].

    Bengt försöker nu komma till Maj Rehnbergs försvar, bring it on Bengt!!

    Du säger: “Hur får du av hennes kommentar till att hon är en kommunist, bara för att hon skriver “skolmedicinen drivs av kapitalistiska intressen”, vilket ju är sant.”

    Och??

    Börja med att definiera “skolmedicinen”!! Vad är det du menar??

    Är det själva medicinen eller är det den utbildning som medicinstuderande genomgår??

    Eller är det den medicinska professionen??

    Eller menar du Big Pharma??

    Som vanligt i en kommunists värld så råder [raderat], du och [raderat] är inga undantag.

    Jag vägrar i sten att debattera sakfrågan innan Du klargör vad du egentligen menar. När Maj R går till angrepp utan att ens kunna läsa innantill vad jag skrev så visar det bara att de kommunistiska glasögonen förvrider synen på vad andra oliktänkande skriver.

    Jag har klargjort i artikeln att jag själv inte definitivt har bestämt mig för var jag slutligen hamnar i den sk vaccinationsdebatten.

    Det lutar mot att jag är starkt kritisk till omfattande sk vaccinationsprogram och då i synnerhet på barn/ungdomar, men jag har samtidigt insett dilemmat med att det vällt in massor av människor från den islamska världen där man ser helt annorlunda på detta med vaccinationer.

    Detta hade väl iofs inte varit ett problem om de inte släpat hit en lång rad sjukdomar vilka vi betraktar som utrotade i Sverige. Dvs massinvasionen från dessa tredjevärldsländer kan i förlängningen innebära ett försämrat hälsoläge för hela den svenska nationen, inkl orginalsvenskar.

    Till slut Bengt, det sk spegeltricket kommer du ingen vart med, inte heller din [raderat] referens till Leonardo Da Vinci.

  • @ Bengt Fors 12 July, 2019 at 04:21

    Ännu en kommunistisk [Raderat. Jag vill att när vi i diskussioner beskriver en identifierbar person så ska vi inte använda onödiga nedsättande uttryck om denne person. / red].

    Bengt försöker nu komma till Maj Rehnbergs försvar, bring it on Bengt!!

    Du säger: “Hur får du av hennes kommentar till att hon är en kommunist, bara för att hon skriver “skolmedicinen drivs av kapitalistiska intressen”, vilket ju är sant.”

    Och??

    Börja med att definiera “skolmedicinen”!! Vad är det du menar??

    Är det själva medicinen eller är det den utbildning som medicinstuderande genomgår??

    Eller är det den medicinska professionen??

    Eller menar du Big Pharma??

    Som vanligt i en kommunists värld så råder [raderat], du och [raderat] är inga undantag.

    Jag vägrar i sten att debattera sakfrågan innan Du klargör vad du egentligen menar. När Maj R går till angrepp utan att ens kunna läsa innantill vad jag skrev så visar det bara att de kommunistiska glasögonen förvrider synen på vad andra oliktänkande skriver.

    Jag har klargjort i artikeln att jag själv inte definitivt har bestämt mig för var jag slutligen hamnar i den sk vaccinationsdebatten.

    Det lutar mot att jag är starkt kritisk till omfattande sk vaccinationsprogram och då i synnerhet på barn/ungdomar, men jag har samtidigt insett dilemmat med att det vällt in massor av människor från den islamska världen där man ser helt annorlunda på detta med vaccinationer.

    Detta hade väl iofs inte varit ett problem om de inte släpat hit en lång rad sjukdomar vilka vi betraktar som utrotade i Sverige. Dvs massinvasionen från dessa tredjevärldsländer kan i förlängningen innebära ett försämrat hälsoläge för hela den svenska nationen, inkl orginalsvenskar.

    Till slut Bengt, det sk spegeltricket kommer du ingen vart med, inte heller din [raderat] referens till Leonardo Da Vinci.

  • Antagligen har du rätt. Det kan vissa sig att invandrarna, som vägrar att vaccinera sig, kommer att vara friskare och leva längre än oss etniska svenskar som låtit sig vaccineras. Antagligen ett faktum som våra politiker kallt också räknat med samt dessutom välkomnar.

  • Antagligen har du rätt. Det kan vissa sig att invandrarna, som vägrar att vaccinera sig, kommer att vara friskare och leva längre än oss etniska svenskar som låtit sig vaccineras. Antagligen ett faktum som våra politiker kallt också räknat med samt dessutom välkomnar.

  • Vi som drabbades av asiaten på 50-talet fick ett naturligt skydd mot svininfluensan. Båda sjukdomarna är släkt med spanska sjukan, konstigt nog.

    • Ja, när Pandemrixvaccinet (vaccinet mot svininfluensen) var som mest hetast, så hade alla som då var över sjuttio ett naturligt skydd (som du säger) och svininfluensen var en lågsymtomsinfluensa, så på barn märktes det knapp. Riskgruppen var, om jag förstådd det rätt svara grupper som hjärtsjuka osv. Men alla svaga grupper är ju alltid riskgrupper vid alla pandemier. Förr, när jag var liten, gavs de årliga influensapandemierna inte minst uppmärksamhet. För var influensavåg stärks ju bara immunförsvaret.

      För dem som vaccinerar sig får ju dessutom längre tid på sig att smitta föra smittan vidare till andra, då dem är uppe och springer för att dem inte blir lika sjuka som dem som drabbas av smittan naturlig väg, som av förståeliga skäl slår ut personen. Det får den ironiska effekt att ju fler som vaccineras, ju fler blir insjukna – och det är ju precis det Big Pharma vill åstadkomma för att kunna sälja in ännu mer vaccin – med argumentationen att fler blivit sjuka av pandemin.

      Vaccineras ingen, slås dem som blir drabbade och sjuka fort ut, och smittar inte andra när dem ligger närbäddade och väntar på att bli friska.

  • Vi som drabbades av asiaten på 50-talet fick ett naturligt skydd mot svininfluensan. Båda sjukdomarna är släkt med spanska sjukan, konstigt nog.

    • Ja, när Pandemrixvaccinet (vaccinet mot svininfluensen) var som mest hetast, så hade alla som då var över sjuttio ett naturligt skydd (som du säger) och svininfluensen var en lågsymtomsinfluensa, så på barn märktes det knapp. Riskgruppen var, om jag förstådd det rätt svara grupper som hjärtsjuka osv. Men alla svaga grupper är ju alltid riskgrupper vid alla pandemier. Förr, när jag var liten, gavs de årliga influensapandemierna inte minst uppmärksamhet. För var influensavåg stärks ju bara immunförsvaret.

      För dem som vaccinerar sig får ju dessutom längre tid på sig att smitta föra smittan vidare till andra, då dem är uppe och springer för att dem inte blir lika sjuka som dem som drabbas av smittan naturlig väg, som av förståeliga skäl slår ut personen. Det får den ironiska effekt att ju fler som vaccineras, ju fler blir insjukna – och det är ju precis det Big Pharma vill åstadkomma för att kunna sälja in ännu mer vaccin – med argumentationen att fler blivit sjuka av pandemin.

      Vaccineras ingen, slås dem som blir drabbade och sjuka fort ut, och smittar inte andra när dem ligger närbäddade och väntar på att bli friska.

  • Det är tydligen så att det just bland somalier är en spridd uppfattning att mässlingvaccinering ger autism . En skillnad mot antroposoferna är att somalierna har stor respekt för sjukdomen . De skickar inte sina barn på mässlingspartyn.
    En mer seriös debatt kräver preciseringar . Vilka sjukdomar avses . Vilken eller vilka religioner är emot vaccinering .

    • Men vad är det för trams jag läser? Har haft alla barnsjukdomar som finns: mässling, påssjukan, röda hund, vattkoppor, kikhosta, halsfluss scharlakansfeber osv (öroninflammation). Mins att de andra barnen på gatan stod på rad för att bli smittade så fort som möjligt. På så sätt boostades föräldrarna barnens immunförsvar och samtidigt kunde dem planlägga tiden för barnen sjukperioder. Speciellt tjejerna kom när jag hade röda hund. Utöver dessa planerade infektionsperioder mins jag aldrig att något barn var sjukt och inte kunde komma ut och leka. Det var en annan tid. En mer sansad och nyktrare tid. Fanns knappt tillstymmelse till propaganda som vi har idag. Ingen Big Phara eller Big Food.

      Har varit frisk som en nötkärna livet igenom (peppar peppar). Luffade runt ett halvår eller så i Indien mitten av 80-talet. Åt all mat och drack allt vatten på alla syltor och stationer. Blev inte ens förkyld.

  • @ Pentti Kinnunen 10 July, 2019 at 16:21

    Ständigt denna Pentti, jag har ingen anledning att stryka kommunister medhårs då jag föraktar allt vad dessa människor står för. Som jag sagt tidigare så behöver vi, vilka verkligen inte anser att socialisterna skall kunna kräva att debatten skall föras på deras villkor, använda klarspråk och om så behövs polarisera debatten med alla till buds stående medel.

    Om du och andra kommunister klagar högljutt så bevisar detta bara att ett tuffare debattklimat fungerar i praktiken. Tack Pentti för din bekräftelse!!

    Till saken, du vill skylla Sveriges tillkortakommanden på en bristande integration. Helt fel!!

    Problemet med en bristande integration hade aldrig uppstått om vi aldrig tagit in dessa välfärdssnyltare från islamiska tredjevärldsländer.

    För att vara rasist, som du anklagar mig för att vara, så måste jag uttrycka mig förklenande om en mänsklig ras, eller hur??

    Mig veterligen är inte islamister en ras, eller har jag fel där Pentti??

    Islam påstås vara en religion, vilket också är tveksamt enligt min mening. Islam och sharia är en doktrinär våldsideologi som uppmanar till mord och andra övergrepp på oliktänkande inom andra religioner. Inom islam finns en rad olika raser representerade, det är därmed inte rasistiskt att bedöma islam som en våldsideologi.

    Din avslutande vädjan att sluta upp med att påpeka de problem som följer av denna massinvasion är det sista jag kommer att hörsamma från dig och andra kommunister vilka vill sopa alla problem under mattan och fortsätta låtsas som om det regnar.

    Det ankommer inte på mig att personligen lösa dagens alla problem som uppstått i spåren av en hämningslös migrationspolitik. Det är därför vi har politiker!!!

    Att de politiker vilka medverkat till att dagens situation plötsligt skulle komma med en helomvändning och be om ursäkt för sina tidigare brott mot Moder Svea och dess ursprungsbefolkning är inte bara naivt, det är också utopiskt och tro att såna som du och Maj R skulle ta detta till sig då hjärntvätten sitter fastgnuggad i cortex på er alla.

  • Det är tydligen så att det just bland somalier är en spridd uppfattning att mässlingvaccinering ger autism . En skillnad mot antroposoferna är att somalierna har stor respekt för sjukdomen . De skickar inte sina barn på mässlingspartyn.
    En mer seriös debatt kräver preciseringar . Vilka sjukdomar avses . Vilken eller vilka religioner är emot vaccinering .

    • Men vad är det för trams jag läser? Har haft alla barnsjukdomar som finns: mässling, påssjukan, röda hund, vattkoppor, kikhosta, halsfluss scharlakansfeber osv (öroninflammation). Mins att de andra barnen på gatan stod på rad för att bli smittade så fort som möjligt. På så sätt boostades föräldrarna barnens immunförsvar och samtidigt kunde dem planlägga tiden för barnen sjukperioder. Speciellt tjejerna kom när jag hade röda hund. Utöver dessa planerade infektionsperioder mins jag aldrig att något barn var sjukt och inte kunde komma ut och leka. Det var en annan tid. En mer sansad och nyktrare tid. Fanns knappt tillstymmelse till propaganda som vi har idag. Ingen Big Phara eller Big Food.

      Har varit frisk som en nötkärna livet igenom (peppar peppar). Luffade runt ett halvår eller så i Indien mitten av 80-talet. Åt all mat och drack allt vatten på alla syltor och stationer. Blev inte ens förkyld.

  • Jan Norberg, du har en klart rasistisk inställning. Du skyller nästa allt dåligt på den svenska invandrarpolitiken, men du kan inte skilja på invandring och integration. Det är inte invandringen det är fel på utan integrationen. Där saknas utbildning från början av det svenska samhället, där saknas möjligheter för invandrare att under asylprocessen ta jobb enligt svenska löner, där saknas utbildning om just vilka sjukdomar vi saknar i Sverige. Genom den sista delen kan vi t.ex. kräva att inkommande invandrare provtas för vissa sjukdomar och starkt rekommendera vaccination alt. isolering enligt de regler vi har för svenskar som drabbas av vissa sjukdomar.
    Snälla Jan, sluta peka på problem utan att ge ett enda förslag (förutom att stoppa invandringen) om hur vi skall lösa problemet!

    • Pentti – ursäkta att jag lägger mig i ditt resonemang här, men det måste du väl förstå att det stora felet, det grundläggande felet här är det stora antalet invandrare som får asyl i Sverige. För hade det inte varit för det stora antalet människor som kommer hit då hade integrationen inte varit så bedrövlig som den är idag. Så det absolut viktigaste och bästa draget som våra politiker nu kan göra är att omgående stoppa all invandring – och inte fylla på med fler invandrare förrän läget i Sverige är bra – och det var mycket länge sedan det var bra i Sverige !!!

    • Pentti, nu är du allt ute och cyklar igen. Ja jag säger igen, för du kommer tyvärr väldigt sällan med kloka och genontänkta kommentarer, som inte är typiskt PK-uppfattningar. Sådant kallar jag för feghet och ynkedom.

      Du ber Jan att sluta peka på problem, men förstår du inte att problemet är massinvandringen, och att den nödvändiga och samtidigt akuta lösningen är att stänga gränsen? Självklart återstår därefter manssor av ytterligare problemlösningar för att reparera det sargade Sverige, om det nu överhuvudtaget går.

      Detta förstår ju varenda svensk som bara har ett uns av intelligens och analysförmåga. Du tycks ju helt sakna detta!

    • Pentti ! Nu är du ute och cyklar säger jag också och du vinglar rejält. Du säger att det inte är fel på invandringen utan integrationen. Det är väl för fa… invandrarna som ska integreras? Du har också kommit lika långt i debatten som politikerna att du vågar säga att det är fel på integrationen. Det är det enda politikerna vågar kritisera
      numera. Sen kan vi skylla ALLA Sveriges problem på invandringen. Därför fungerar inte skolan, polisen, sjukvården, tandvården, försäkringskassan(fusk), äldrevården, kommunerna(ekonomin),rättsväsendet.
      anstalterna (fulla)m.m m.m. Lösningen har du redan nämnt. Det finns bara en lösning.Stoppa invandringen.
      Nämn ett land bara där integrationen av muslimer tillsammans med homosexuella, kristna- och demokratiska värderingar har fungerat? Då får du höstens Nobelpris kan jag garantera dig. Lite om sjukdomar som har kommit till Sverige igen p.g.a invandringen. TBC är tillbaka med besked. Man stängde sista sanatoriet på 50- talet. Nu har man fått öppna ett igen i Göteborg. Mässlingen var i stort sett utrotad.
      Nu är den allmän. Dödliga bakteriesorter. Sen ifjol höll det på att bli Bingo i Västerås tror jag det var. Då misstänkte man ett fall av Ebola.Nu var det som tur inte det. Men hade det varit så att den utlöst en epidemi så hade det blivit en normal samhällsnorm i framtiden. Det är sådan smällar myndigheterna säger man får ta om man vill inkludera sig i mångkulturen. Det är därför vi har mångkultur.Vi har nämligen saknat Ebola och ditt tyckande Pentti.

      • Du har säkert rätt i det du skriver att udda och tidigare sjukdomar som vi sedan länge har sluppit i Sverige har kommit tillbaka; men om rätt skall vara rätt så reser vi så oerhört mycket mer i dag och exponeras då för allsköns skadesjukdomar och parasiter och mikrober vi inte gjorde tidigare så som: fluglarven Cordylobia (som lägger ägg under huden) malariaparasiten, dvärgbandmask, snäckfeber, leishmania, bandmasken, spolmasken, konstiga amöbor och giardia.

        Just Ebolaviruset kan ha en rätt snabb inkubationstid och då hinner inte de insjukna infektera andra, som med fallet är HIV t ex.

  • @ Pentti Kinnunen 10 July, 2019 at 16:21

    Ständigt denna Pentti, jag har ingen anledning att stryka kommunister medhårs då jag föraktar allt vad dessa människor står för. Som jag sagt tidigare så behöver vi, vilka verkligen inte anser att socialisterna skall kunna kräva att debatten skall föras på deras villkor, använda klarspråk och om så behövs polarisera debatten med alla till buds stående medel.

    Om du och andra kommunister klagar högljutt så bevisar detta bara att ett tuffare debattklimat fungerar i praktiken. Tack Pentti för din bekräftelse!!

    Till saken, du vill skylla Sveriges tillkortakommanden på en bristande integration. Helt fel!!

    Problemet med en bristande integration hade aldrig uppstått om vi aldrig tagit in dessa välfärdssnyltare från islamiska tredjevärldsländer.

    För att vara rasist, som du anklagar mig för att vara, så måste jag uttrycka mig förklenande om en mänsklig ras, eller hur??

    Mig veterligen är inte islamister en ras, eller har jag fel där Pentti??

    Islam påstås vara en religion, vilket också är tveksamt enligt min mening. Islam och sharia är en doktrinär våldsideologi som uppmanar till mord och andra övergrepp på oliktänkande inom andra religioner. Inom islam finns en rad olika raser representerade, det är därmed inte rasistiskt att bedöma islam som en våldsideologi.

    Din avslutande vädjan att sluta upp med att påpeka de problem som följer av denna massinvasion är det sista jag kommer att hörsamma från dig och andra kommunister vilka vill sopa alla problem under mattan och fortsätta låtsas som om det regnar.

    Det ankommer inte på mig att personligen lösa dagens alla problem som uppstått i spåren av en hämningslös migrationspolitik. Det är därför vi har politiker!!!

    Att de politiker vilka medverkat till att dagens situation plötsligt skulle komma med en helomvändning och be om ursäkt för sina tidigare brott mot Moder Svea och dess ursprungsbefolkning är inte bara naivt, det är också utopiskt och tro att såna som du och Maj R skulle ta detta till sig då hjärntvätten sitter fastgnuggad i cortex på er alla.

  • @ Ale 10 July, 2019 at 13:13

    Du måste också ha missat att jag faktiskt skrev följande i artikeln:

    “Notera att detta inte är ett inlägg i den så kallade vaccinationsdebatten, vare sig för eller emot, men att Sverige skaffar sig en nationellt sämre hälsoläge pga denna massinvasion råder det nog inga tvivel om.”

    Jag har personligen en något ambivalent inställning till vaccinationer, men framför allt så har jag inte definitivt bestämt mig för vad jag skall tycka slutligen. Förvisso lutar det åt att jag är kritisk mot massvaccinationer av tex barn, läs narkolepsidebatten.

    Det är dock min hederlighet som spelar mig ett spratt, dvs när jag inte har på fötterna eller när jag inser att svensk migrationspolitik kommer i en jobbig sits i sin utpräglade positiva särbehandling av massmigranter från tredje världen med en massa för oss okända sjukdomar så sätts frågan i fokus på ett sätt som frustrerar mig med anledning av den samlade folkhälsan.

    Jag pekar således på det dilemma som är på väg att uppstå, dvs ska svenskar tvingas till massvaccinationer pga alla tredjevärldsmigranter som kommer hit med för Sverige mer eller mindre utrotade sjukdomar??

    Att pk-samhället inte kommer att tvinga dessa migranter till vaccinationer är det enda vi kan vara säkra på.

    Du brukar ju vara ganska bra på att analysera text men den här gången har du missat rejält. Hur tydlig skall jag behöva vara, rista in i på planka och slå in budskapet i huvudet ???

  • Ett av mina barn fick feberkramp efter en vaccinering. Min fru skrek och jag bar ut flickan på den kalla balkongen. Hon låg livlös med öppna ögon i mina armar och jag gav henne konstgjord andning. Hon kom tillbaka, men vilken chock det var.

    • Jag tillbringade stor del av min tid på sjukhus under mina första fem levnadsår. Allt är dokumenterat av min mamma. Min älskade mamma skrev regelbundet om både mig och min bror ämda fram till början av tonåren och vi fick böckerna när vi blev äldre.

      Jag minns denna fruktansvärda tid mycket väl på sjukhuset i Karlskrona med ensamhet, tvångsoperationer, övergivenhet, hårdhet och instängdhet. Jag minns hur jag ser ut genom fönstret på taken och marken under mig och förgäves försöker hitta på ett sätt att kunna fly.

      Jag minns de ovänliga sjuksköterskorna och hur de kämpade med mig och höll fast mig när jag skulle sövas och hur jag vaknade upp och kräktes blod med den äckliga eter-lukten kvar i mina andningsvägar.

      Jag vaccinerades… sedan blev jag enormt svag, dödssjuk…

      Ibland fick jag komma hem och jag bad mina förtvivlade föräldrar att aldrig mer lämna mig där.

      Hur länge har detta onda försiggått?

      • Jag var på sjukhus som fyraåring med en brännskada och fick veta att jag inte skulle störa sköterskan. En annan magpumpade mig och ännu en pressade en etertrasa mot mitt ansikte. En läkare punkterade min trumhinna flera gånger och då förlorade jag synen varje gång. Inte undra på att jag misstror sjukvården.

        Mycket var bättre förr, men det fanns baksidor också och dem ska vi berätta om.

    • Samma här. Ångrar mig nu i efterhand. Hade vaken.se funnit i början av 90-talet, hade jag aldrig vaccinerat mina barn. Pandemrixvaccinet – det vill säga vaccinet mot svininfluensen; tja. där hann jag dock läsa på annan så där blir det inga vaccinationer inte heller någon mot vaccination mot HPV.

  • Jan Norberg, du har en klart rasistisk inställning. Du skyller nästa allt dåligt på den svenska invandrarpolitiken, men du kan inte skilja på invandring och integration. Det är inte invandringen det är fel på utan integrationen. Där saknas utbildning från början av det svenska samhället, där saknas möjligheter för invandrare att under asylprocessen ta jobb enligt svenska löner, där saknas utbildning om just vilka sjukdomar vi saknar i Sverige. Genom den sista delen kan vi t.ex. kräva att inkommande invandrare provtas för vissa sjukdomar och starkt rekommendera vaccination alt. isolering enligt de regler vi har för svenskar som drabbas av vissa sjukdomar.
    Snälla Jan, sluta peka på problem utan att ge ett enda förslag (förutom att stoppa invandringen) om hur vi skall lösa problemet!

    • Pentti – ursäkta att jag lägger mig i ditt resonemang här, men det måste du väl förstå att det stora felet, det grundläggande felet här är det stora antalet invandrare som får asyl i Sverige. För hade det inte varit för det stora antalet människor som kommer hit då hade integrationen inte varit så bedrövlig som den är idag. Så det absolut viktigaste och bästa draget som våra politiker nu kan göra är att omgående stoppa all invandring – och inte fylla på med fler invandrare förrän läget i Sverige är bra – och det var mycket länge sedan det var bra i Sverige !!!

    • Pentti, nu är du allt ute och cyklar igen. Ja jag säger igen, för du kommer tyvärr väldigt sällan med kloka och genontänkta kommentarer, som inte är typiskt PK-uppfattningar. Sådant kallar jag för feghet och ynkedom.

      Du ber Jan att sluta peka på problem, men förstår du inte att problemet är massinvandringen, och att den nödvändiga och samtidigt akuta lösningen är att stänga gränsen? Självklart återstår därefter manssor av ytterligare problemlösningar för att reparera det sargade Sverige, om det nu överhuvudtaget går.

      Detta förstår ju varenda svensk som bara har ett uns av intelligens och analysförmåga. Du tycks ju helt sakna detta!

    • Pentti ! Nu är du ute och cyklar säger jag också och du vinglar rejält. Du säger att det inte är fel på invandringen utan integrationen. Det är väl för fa… invandrarna som ska integreras? Du har också kommit lika långt i debatten som politikerna att du vågar säga att det är fel på integrationen. Det är det enda politikerna vågar kritisera
      numera. Sen kan vi skylla ALLA Sveriges problem på invandringen. Därför fungerar inte skolan, polisen, sjukvården, tandvården, försäkringskassan(fusk), äldrevården, kommunerna(ekonomin),rättsväsendet.
      anstalterna (fulla)m.m m.m. Lösningen har du redan nämnt. Det finns bara en lösning.Stoppa invandringen.
      Nämn ett land bara där integrationen av muslimer tillsammans med homosexuella, kristna- och demokratiska värderingar har fungerat? Då får du höstens Nobelpris kan jag garantera dig. Lite om sjukdomar som har kommit till Sverige igen p.g.a invandringen. TBC är tillbaka med besked. Man stängde sista sanatoriet på 50- talet. Nu har man fått öppna ett igen i Göteborg. Mässlingen var i stort sett utrotad.
      Nu är den allmän. Dödliga bakteriesorter. Sen ifjol höll det på att bli Bingo i Västerås tror jag det var. Då misstänkte man ett fall av Ebola.Nu var det som tur inte det. Men hade det varit så att den utlöst en epidemi så hade det blivit en normal samhällsnorm i framtiden. Det är sådan smällar myndigheterna säger man får ta om man vill inkludera sig i mångkulturen. Det är därför vi har mångkultur.Vi har nämligen saknat Ebola och ditt tyckande Pentti.

      • Du har säkert rätt i det du skriver att udda och tidigare sjukdomar som vi sedan länge har sluppit i Sverige har kommit tillbaka; men om rätt skall vara rätt så reser vi så oerhört mycket mer i dag och exponeras då för allsköns skadesjukdomar och parasiter och mikrober vi inte gjorde tidigare så som: fluglarven Cordylobia (som lägger ägg under huden) malariaparasiten, dvärgbandmask, snäckfeber, leishmania, bandmasken, spolmasken, konstiga amöbor och giardia.

        Just Ebolaviruset kan ha en rätt snabb inkubationstid och då hinner inte de insjukna infektera andra, som med fallet är HIV t ex.

  • Vaccination är ett hot mot folkhälsan. Vaccination är ett ypperligt bra biologiskt vapen. Det är därför vissa politiker ideligen försöker få riksdagen att införa tvångsvaccinering.

    Hur du uttalar dig om att invandrarna skulle bära på sjukdomar som vi svenskar länge sett som nästan utrotade visar att du inte har någon kunskap om hur människokroppen fungerar.

    Därför har du som de flesta andra svalt betet att vaccination förhindrar sjukdom.

    Det skulle vara väldigt intressant att få veta om mässlingsfallen som rapporterats nyligen i media är den mässling som bara vaccinerade få. Den registrerades som en biverkning i listan av biverkningar som amerikanska staten skulle ersätta de drabbade med.
    Så läkemedelsföretagen inte skulle drabbas utan fortsätta att tillverka sina gifter.

    Vore också intressant att få veta hur många invandrarbarn som fått sina liv förstörda av svenska vaccinationsprogrammet. Men det bokförs väl inte.

    Vård och omsorg är hårt belastad därför att vi har skolmedicinen som drivs av kapitalistiska intressen.

    Det är trådryckarnas agenda att plåga alla länders befolkningar och dit hör massinvandringen.

    • Gå tillbaka och läs på ditt kommunistspöke!!!

      Jag skrev uttryckligen att min artikel INTE var ett inlägg i den sk vaccinationsdebatten, kan du fatta det ditt obehagliga kommunistspöke!!!!

      Du behöver nog lära dig läsa igen!!!

      • Men du Jan kan ju inte kontrollera inläggen här. Tar du upp vaccination i din artikel så är det väl inte så konstigt om debatten landar där? Det finns logiska motsägelser i din artikel du inte kan kommer undan.

        När logiken får stryka på foten för en politisk ideologi upptäcker läsarna det. Newsvoice har nästan gjort det till sin devis. Vad avser artikel att bylsa: Är vaccination av onda eller icke? Eller att det är det fel på den “svensk positiva särbehandling av den tredje världens migranter”.

        Blir du inte nöjd med inläggen, kanske det beror på kvalitén på artikeln? Här kanske en aktiv redaktör kunde hjälpa till, lite på traven, och justera artikeln före publicering?

      • Var gärna litet mer vänlig när du angriper någon. Ditt svar ger ingenting till debatten. Mitt svar på trådstarten kommer senare.

      • Hur får du av hennes kommentar till att hon är en kommunist, bara för att hon skriver
        “skolmedicinen drivs av kapitalistiska intressen”, vilket ju är sant. Kommunism och Kapitalism är två sidor av Samma Mynt, precis som Nazism och Sionism. Du kanske tittade dig i spegeln samtidigt som du skrev och där såg du kommunisten och dess fula tryne och därfoförskämd lr blev du oförskämd.
        “Learn how to see and realise that everything is connected to everything else” -Leonardo da Vinci

  • @ Ale 10 July, 2019 at 13:13

    Du måste också ha missat att jag faktiskt skrev följande i artikeln:

    “Notera att detta inte är ett inlägg i den så kallade vaccinationsdebatten, vare sig för eller emot, men att Sverige skaffar sig en nationellt sämre hälsoläge pga denna massinvasion råder det nog inga tvivel om.”

    Jag har personligen en något ambivalent inställning till vaccinationer, men framför allt så har jag inte definitivt bestämt mig för vad jag skall tycka slutligen. Förvisso lutar det åt att jag är kritisk mot massvaccinationer av tex barn, läs narkolepsidebatten.

    Det är dock min hederlighet som spelar mig ett spratt, dvs när jag inte har på fötterna eller när jag inser att svensk migrationspolitik kommer i en jobbig sits i sin utpräglade positiva särbehandling av massmigranter från tredje världen med en massa för oss okända sjukdomar så sätts frågan i fokus på ett sätt som frustrerar mig med anledning av den samlade folkhälsan.

    Jag pekar således på det dilemma som är på väg att uppstå, dvs ska svenskar tvingas till massvaccinationer pga alla tredjevärldsmigranter som kommer hit med för Sverige mer eller mindre utrotade sjukdomar??

    Att pk-samhället inte kommer att tvinga dessa migranter till vaccinationer är det enda vi kan vara säkra på.

    Du brukar ju vara ganska bra på att analysera text men den här gången har du missat rejält. Hur tydlig skall jag behöva vara, rista in i på planka och slå in budskapet i huvudet ???

  • Ett av mina barn fick feberkramp efter en vaccinering. Min fru skrek och jag bar ut flickan på den kalla balkongen. Hon låg livlös med öppna ögon i mina armar och jag gav henne konstgjord andning. Hon kom tillbaka, men vilken chock det var.

    • Jag tillbringade stor del av min tid på sjukhus under mina första fem levnadsår. Allt är dokumenterat av min mamma. Min älskade mamma skrev regelbundet om både mig och min bror ämda fram till början av tonåren och vi fick böckerna när vi blev äldre.

      Jag minns denna fruktansvärda tid mycket väl på sjukhuset i Karlskrona med ensamhet, tvångsoperationer, övergivenhet, hårdhet och instängdhet. Jag minns hur jag ser ut genom fönstret på taken och marken under mig och förgäves försöker hitta på ett sätt att kunna fly.

      Jag minns de ovänliga sjuksköterskorna och hur de kämpade med mig och höll fast mig när jag skulle sövas och hur jag vaknade upp och kräktes blod med den äckliga eter-lukten kvar i mina andningsvägar.

      Jag vaccinerades… sedan blev jag enormt svag, dödssjuk…

      Ibland fick jag komma hem och jag bad mina förtvivlade föräldrar att aldrig mer lämna mig där.

      Hur länge har detta onda försiggått?

      • Jag var på sjukhus som fyraåring med en brännskada och fick veta att jag inte skulle störa sköterskan. En annan magpumpade mig och ännu en pressade en etertrasa mot mitt ansikte. En läkare punkterade min trumhinna flera gånger och då förlorade jag synen varje gång. Inte undra på att jag misstror sjukvården.

        Mycket var bättre förr, men det fanns baksidor också och dem ska vi berätta om.

    • Samma här. Ångrar mig nu i efterhand. Hade vaken.se funnit i början av 90-talet, hade jag aldrig vaccinerat mina barn. Pandemrixvaccinet – det vill säga vaccinet mot svininfluensen; tja. där hann jag dock läsa på annan så där blir det inga vaccinationer inte heller någon mot vaccination mot HPV.

  • – Nej, skulle vara mitt första svar på rubrikfrågan.
    Men visst, det är mycket troligt att det är som du skriver Jan, att Sverige härmed skaffar sig ett sämre hälsoläge. Men jag tror att det är lätt att förminska det här problemet, därför att problemet tillhör nog inte de större invandringsproblemen. Men då tror jag att man gör fel, därför att om man tar upp Ett, enskilt, ”mindre” problem med invandringen så tror jag att det är lättare för kritikerna att slå bort det, att förminska det – och därför tror jag att det här problemet måste ses i bakgrund av alla andra ”småproblem” som massinvandringen medför.

    Så, jag föreslår att man adderar vaccinationsproblemet till en rad andra problem som massinvandringen har skapat för Sverige – just det att invandrarna kräver mer resurser av svenska samhället än vad svenskarna gör. T.ex. att invandrarna tar med sig TBC till Sverige, att de tar med sig vägglöss hit, att de använder sjukvården i högre utsträckning än svenskarna, att de röker i betydligt större utsträckning än svenskarna, att de har mer skulder än svenskarna, att de sliter ner en lägenhet på mycket kortare tid än svenskarna, att de har sämre skolresultat än svenskarna och därmed kräver mer resurser, att de i större utsträckning är arbetslösa än vad svenskarna är, att de tar in vapen i Sverige och därmed är mer kostnadskrävande, att de tar in narkotika i Sverige tull kostnader, att de är i högre utsträckning mer benägna att begå övrig grov brottslighet än svenskarna m.m.

    – Ja, jag vet, jag går ifrån frågan en aning här, men jag tycker alltså att dessa ”småproblem” sammantaget utgör ett gigantiskt problem för Sverige. Så, Jan, jag förminskar alltså inte vaccinationsproblemet som du tar upp här – jag bara adderar detta problem till allting annat som har drabbat Sverige med invandringen, så att man ska få en bredare förståelse om att invandringen kostar det svenska samhället enorma pengar.

    – Ja, jag vet också att etablissemanget anser att man är negativ om man tar upp invandringskostnaderna, men jag anser att man måste ta upp detta om man ska kunna ge en rättvis bild av massinvandringen.

  • Om man nu anser att vacciner är verkningslösa, alternativt rent farliga, så kan man ju inte mena att Sverige får ett sämre hälsoläge av en massa ovaccinerade. Det borde ju i så fall förhålla sig tvärt om på hela populationen.

    • Kan bara hålla med. Man måste välja slagsida i debatten. Aningen är vacciner bra för folkhälsan, och då bör alla vaccineras eller så dem: “verkningslösa, alternativt rent farliga” om då alla invandrare förblir friskare än etniska svenska som är vaccinerade, så torde det vara ett intressant fält att studera hur människokroppen på egen hand tar hand om farliga sjukdomar.

    • Grejen är ju den att risken är att de kommer hit med en massa sjukdomar som sedan lång tid tillbaka är näst intill utrotade i Sverige. Sjukdomar som vi idag därför inte behöver vaccinera oss mot.

      • Ja, och då skall artikel handla om det, och inte om vaccination, som är en annan debatt. Anser jag i vart fall.

  • Vaccination är ett hot mot folkhälsan. Vaccination är ett ypperligt bra biologiskt vapen. Det är därför vissa politiker ideligen försöker få riksdagen att införa tvångsvaccinering.

    Hur du uttalar dig om att invandrarna skulle bära på sjukdomar som vi svenskar länge sett som nästan utrotade visar att du inte har någon kunskap om hur människokroppen fungerar.

    Därför har du som de flesta andra svalt betet att vaccination förhindrar sjukdom.

    Det skulle vara väldigt intressant att få veta om mässlingsfallen som rapporterats nyligen i media är den mässling som bara vaccinerade få. Den registrerades som en biverkning i listan av biverkningar som amerikanska staten skulle ersätta de drabbade med.
    Så läkemedelsföretagen inte skulle drabbas utan fortsätta att tillverka sina gifter.

    Vore också intressant att få veta hur många invandrarbarn som fått sina liv förstörda av svenska vaccinationsprogrammet. Men det bokförs väl inte.

    Vård och omsorg är hårt belastad därför att vi har skolmedicinen som drivs av kapitalistiska intressen.

    Det är trådryckarnas agenda att plåga alla länders befolkningar och dit hör massinvandringen.

    • Gå tillbaka och läs på ditt kommunistspöke!!!

      Jag skrev uttryckligen att min artikel INTE var ett inlägg i den sk vaccinationsdebatten, kan du fatta det ditt obehagliga kommunistspöke!!!!

      Du behöver nog lära dig läsa igen!!!

      • Var gärna litet mer vänlig när du angriper någon. Ditt svar ger ingenting till debatten. Mitt svar på trådstarten kommer senare.

      • Hur får du av hennes kommentar till att hon är en kommunist, bara för att hon skriver
        “skolmedicinen drivs av kapitalistiska intressen”, vilket ju är sant. Kommunism och Kapitalism är två sidor av Samma Mynt, precis som Nazism och Sionism. Du kanske tittade dig i spegeln samtidigt som du skrev och där såg du kommunisten och dess fula tryne och därfoförskämd lr blev du oförskämd.
        “Learn how to see and realise that everything is connected to everything else” -Leonardo da Vinci

  • Dubbelmoralen hos våra makthavare är välbekant. När det handlar om föräldrar, som av olika skäl låter bli att vaccinera sina barn är ropen höga av förakt, men tystnar tvärt när det handlar om ovaccinerade nysvenskar, som kliver i land. Här får den kulturella identiteten inte utsättas för något tvång. Hälsoundersökningar är frivilliga, att gamla sjukdomar kommer åter, som TBC, farliga mag/tarmbakterier och ohyra beror enbart på att vi svenskar reser för mycket…..
    Förlossningsavdelningar läggs ner på löpande band, senast var det Karlskogabor som protesterade för döva politiker öron, pengar måste ju fram till alla invandringsrelaterade förturer. Medel finns till speciella hjälperskor/tjänarinnor sk. “douler” på vissa förlossningsavelningar. Jag kan endast konstatera att värdlandets befolkning har blivit “douler” hela bunten.
    http://word.harrietsblogg.se/2019/02/19/nya-yrket-tjanarinnor-douler-till-nyanlandas-hjalploshet/

    • Harriet, jag tar av mig hatten jag inte äger. Du formulerar elegant det problem jag insåg när jag fick detta klart för mig härförleden.

      Särbehandling ger icke önskvärda effekter och är dessutom kraftigt odemokratiska, för att inte säga diskriminerande.

      Vaccinationsfrågan är ju ytterst känslig då den försätter Annika Strandhäll mfl i en svår sits, detta då hon och andra mutade politiker måste balansera sin koppling till Big Pharma. I hennes fall via hennes fd statssekreterare Agneta Karlsson vilken gick direkt in från en anställning vid GSK (Glaxo Smith Kline). Strandhäll tog då efter omfattande kritik från bla Ulf Bittner mfl det säkra före det osäkra och entledigade Agneta Karlsson i och med den nya regeringsbildningen i januari.

      Dock tyder mycket på att Strandhälls kopplingar till Big Pharma består och när hon dessutom får draghjälp av en annan allvarligt mutad moderat riksdagsledamot, Sofia Arkelsten, så är det allvarligt. Arkelsten har ju motionerat flera gånger för en tvingande lagstiftning betr vaccination.

      Med fortsatt särbehandling gentemot massinvasionens människor från 3:e världen så blir kraven från Big Pharma lobbyn en svår nöt för Strandhäll att hantera.

      Det ska bli intressant och se hur man gör, ska de försöka tvinga alla ursprungssvenskar att vaccinera sig och låta alla de, vilka släpar med sig alla de sjukdomar vi trodde för alltid var utrotade i Sverige, slippa vaccinera sig??

      Det kan förefalla en smula overkligt men i dagens Sverige är inget omöjligt!!!!

      • Ha-ha-ha Jan, det var synnerligen träffsäkert uttryckt. Och sant! Bra artikel för övrigt! Själv hade jag inte själv tänkt i dessa banor, så det var en ögonöppnare för mig.

        Tack!

      • Efter att ha läst kommentarerna kan jag bara konstatera att Mats Sederholms benämning; Rabies-Janne, var otroligt träffande.

      • Jan, mycket bra att du tar upp riksdagsledamot Sofia Arkelsten och socialförsäkringsminister Annika Strandhäll!

        Politiker högre upp i hierarkin är alltför värdefulla och skyddade för att vi ska kunna komma åt dem i nuläget.

        Vi ska använda oss av fiendens arsenal!

        ” One cartload of the enemy’s provisions is equivalent to twenty of one’s own,…”
        (Sun Tzu: Art of War)

        Sun Tzu: ART OF WAR – jesuiternas manual för att förinta oss – säger att fienden ska attackeras där han är som svagast.

        Två genomkorrupta, högt uppsatta politiker, utan starkt skydd, är ett lämpligt mål att attackera.

        Vi behöver belysa samarbete med läkemedelsindustrin och undersöka vilka
        ekonomiska förändringar hos dessa indidider.

        Det skulle bli en stor seger om vi kan ta några fula fiskar rätt högt upp – en öppning.

      • Hej

        Är osäker på om du är för vaccin eller inte!?

        Enligt mig så är iallafall vaccin den största scammen någonsin dels för att den ger ett falskt skydd ca 10% gällande immuniteten och dels för att de innehåller Nagalase, som är indirekt cancerframkallande men även aluminium, kvicksilversalter (Tiomersal) det giftigaste som finns för kroppen) och även Formaldehyd, sammanfattningsvis ett sk softkill och en direkt påverkan av folkhälsan.vilket ju är visat genom 3 stora studier i Tyskland och Danmark men nu även i USA.

        Dvs människor som är ovaccinerade är betydligt friskare än vaccinerade och dessa ovaccinerade människor har 100% immunitet efter genomgångna barnsjukdomar, dessutom och mycket viktigt är att de inte smittar med.ex atypisk mässling såsom ex de som är vaccinerade gör och denna Mässlingsform är betydligt mycket allvarligare (nästintill obotlig) än ex mässlingen i vanlig form, som lätt botas med A-vitamin.

        Ovanstående informeras svenskar inte om vilket ju är fördjäkligt

  • – Nej, skulle vara mitt första svar på rubrikfrågan.
    Men visst, det är mycket troligt att det är som du skriver Jan, att Sverige härmed skaffar sig ett sämre hälsoläge. Men jag tror att det är lätt att förminska det här problemet, därför att problemet tillhör nog inte de större invandringsproblemen. Men då tror jag att man gör fel, därför att om man tar upp Ett, enskilt, “mindre” problem med invandringen så tror jag att det är lättare för kritikerna att slå bort det, att förminska det – och därför tror jag att det här problemet måste ses i bakgrund av alla andra “småproblem” som massinvandringen medför.

    Så, jag föreslår att man adderar vaccinationsproblemet till en rad andra problem som massinvandringen har skapat för Sverige – just det att invandrarna kräver mer resurser av svenska samhället än vad svenskarna gör. T.ex. att invandrarna tar med sig TBC till Sverige, att de tar med sig vägglöss hit, att de använder sjukvården i högre utsträckning än svenskarna, att de röker i betydligt större utsträckning än svenskarna, att de har mer skulder än svenskarna, att de sliter ner en lägenhet på mycket kortare tid än svenskarna, att de har sämre skolresultat än svenskarna och därmed kräver mer resurser, att de i större utsträckning är arbetslösa än vad svenskarna är, att de tar in vapen i Sverige och därmed är mer kostnadskrävande, att de tar in narkotika i Sverige tull kostnader, att de är i högre utsträckning mer benägna att begå övrig grov brottslighet än svenskarna m.m.

    – Ja, jag vet, jag går ifrån frågan en aning här, men jag tycker alltså att dessa “småproblem” sammantaget utgör ett gigantiskt problem för Sverige. Så, Jan, jag förminskar alltså inte vaccinationsproblemet som du tar upp här – jag bara adderar detta problem till allting annat som har drabbat Sverige med invandringen, så att man ska få en bredare förståelse om att invandringen kostar det svenska samhället enorma pengar.

    – Ja, jag vet också att etablissemanget anser att man är negativ om man tar upp invandringskostnaderna, men jag anser att man måste ta upp detta om man ska kunna ge en rättvis bild av massinvandringen.

  • Om man nu anser att vacciner är verkningslösa, alternativt rent farliga, så kan man ju inte mena att Sverige får ett sämre hälsoläge av en massa ovaccinerade. Det borde ju i så fall förhålla sig tvärt om på hela populationen.

    • Kan bara hålla med. Man måste välja slagsida i debatten. Aningen är vacciner bra för folkhälsan, och då bör alla vaccineras eller så dem: “verkningslösa, alternativt rent farliga” om då alla invandrare förblir friskare än etniska svenska som är vaccinerade, så torde det vara ett intressant fält att studera hur människokroppen på egen hand tar hand om farliga sjukdomar.

    • Grejen är ju den att risken är att de kommer hit med en massa sjukdomar som sedan lång tid tillbaka är näst intill utrotade i Sverige. Sjukdomar som vi idag därför inte behöver vaccinera oss mot.

      • Ja, och då skall artikel handla om det, och inte om vaccination, som är en annan debatt. Anser jag i vart fall.

  • Dubbelmoralen hos våra makthavare är välbekant. När det handlar om föräldrar, som av olika skäl låter bli att vaccinera sina barn är ropen höga av förakt, men tystnar tvärt när det handlar om ovaccinerade nysvenskar, som kliver i land. Här får den kulturella identiteten inte utsättas för något tvång. Hälsoundersökningar är frivilliga, att gamla sjukdomar kommer åter, som TBC, farliga mag/tarmbakterier och ohyra beror enbart på att vi svenskar reser för mycket…..
    Förlossningsavdelningar läggs ner på löpande band, senast var det Karlskogabor som protesterade för döva politiker öron, pengar måste ju fram till alla invandringsrelaterade förturer. Medel finns till speciella hjälperskor/tjänarinnor sk. “douler” på vissa förlossningsavelningar. Jag kan endast konstatera att värdlandets befolkning har blivit “douler” hela bunten.
    http://word.harrietsblogg.se/2019/02/19/nya-yrket-tjanarinnor-douler-till-nyanlandas-hjalploshet/

    • Harriet, jag tar av mig hatten jag inte äger. Du formulerar elegant det problem jag insåg när jag fick detta klart för mig härförleden.

      Särbehandling ger icke önskvärda effekter och är dessutom kraftigt odemokratiska, för att inte säga diskriminerande.

      Vaccinationsfrågan är ju ytterst känslig då den försätter Annika Strandhäll mfl i en svår sits, detta då hon och andra mutade politiker måste balansera sin koppling till Big Pharma. I hennes fall via hennes fd statssekreterare Agneta Karlsson vilken gick direkt in från en anställning vid GSK (Glaxo Smith Kline). Strandhäll tog då efter omfattande kritik från bla Ulf Bittner mfl det säkra före det osäkra och entledigade Agneta Karlsson i och med den nya regeringsbildningen i januari.

      Dock tyder mycket på att Strandhälls kopplingar till Big Pharma består och när hon dessutom får draghjälp av en annan allvarligt mutad moderat riksdagsledamot, Sofia Arkelsten, så är det allvarligt. Arkelsten har ju motionerat flera gånger för en tvingande lagstiftning betr vaccination.

      Med fortsatt särbehandling gentemot massinvasionens människor från 3:e världen så blir kraven från Big Pharma lobbyn en svår nöt för Strandhäll att hantera.

      Det ska bli intressant och se hur man gör, ska de försöka tvinga alla ursprungssvenskar att vaccinera sig och låta alla de, vilka släpar med sig alla de sjukdomar vi trodde för alltid var utrotade i Sverige, slippa vaccinera sig??

      Det kan förefalla en smula overkligt men i dagens Sverige är inget omöjligt!!!!

      • Ha-ha-ha Jan, det var synnerligen träffsäkert uttryckt. Och sant! Bra artikel för övrigt! Själv hade jag inte själv tänkt i dessa banor, så det var en ögonöppnare för mig.

        Tack!

      • Hej

        Är osäker på om du är för vaccin eller inte!?

        Enligt mig så är iallafall vaccin den största scammen någonsin dels för att den ger ett falskt skydd ca 10% gällande immuniteten och dels för att de innehåller Nagalase, som är indirekt cancerframkallande men även aluminium, kvicksilversalter (Tiomersal) det giftigaste som finns för kroppen) och även Formaldehyd, sammanfattningsvis ett sk softkill och en direkt påverkan av folkhälsan.vilket ju är visat genom 3 stora studier i Tyskland och Danmark men nu även i USA.

        Dvs människor som är ovaccinerade är betydligt friskare än vaccinerade och dessa ovaccinerade människor har 100% immunitet efter genomgångna barnsjukdomar, dessutom och mycket viktigt är att de inte smittar med.ex atypisk mässling såsom ex de som är vaccinerade gör och denna Mässlingsform är betydligt mycket allvarligare (nästintill obotlig) än ex mässlingen i vanlig form, som lätt botas med A-vitamin.

        Ovanstående informeras svenskar inte om vilket ju är fördjäkligt

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *