Kampanj för NewsVoice – Stöd oss genom donation eller annonsköp

Vi behöver säkra ekonomin till och med juli.
14%

14.000 kr av behovet 100.000 kr är insamlat tom kl 09:20, 16/4. Stöd oss via Swish 123 530 2005 eller en donation. Det smartaste för företag är annonsering. Märk stödet med: newsvoice2025


En alternativ bokmässa och Frihetsrörelsen bör inte ha kopplingar till frimurarlik grupp

publicerad 1 november 2021
- By Torbjörn Sassersson
Torbjörn Sassersson, 23 juli 2021 - selfie

OPINION. Dagen efter att jag publicerat mitt reportage ”Svenska bokmässan och frihetsmarschen med efterfest svetsar samman folk mot frihetskränkningar” läser jag – något chockerad – Nya Dagbladets artikel om tystnadskultur, utpressning och ”vittnesmål inifrån ett sektnätverk” och Researchgruppens artikel ”Högerextrem sekt tog över coronaprotesterna”. Artiklarna är inne på samma linje.

Min spontana reaktion är att det självklart inte ska existera ett samband på något sätt mellan en frimurarliknande hemlig grupp och något så viktigt och behövligt som en alternativ bok- och mediemässa eller en frihetsrörelse.

När sedan vittnen träder fram en efter en i anonymitet, på grund av rädsla för repressalier, och berättar om hotfullhet mot den som lämnar gruppen eller avviker det minsta från interna och stenhårt dikterade regler blir det än mer besvärande att relatera till.

Det som får mig att ytterligare reagera är att gruppen använder en rad olika emblem, knappnålar och medaljer som imiterar nazityska symboler. Jag vill här citera en känd ledare från Sveriges största sekt [humor], det nationalsocialistiska partiet Socialdemokraterna: ”Detta är oacceptabelt”.

Researchgruppen tar upp ett annat sammanhang, att en högerextrem gruppering smält samman med Frihetsrörelsen.

”Coronaförnekarna, eller Frihetsrörelsen som de kallar sig själv, håller lördagen den 30 oktober sin fjärde demonstration mot pandemibekämpningen: Frihetsmarschen. Denna gång är temat ”Stoppa medical apartheid”, mot vaccinpass och vaccinering av barn, och kommer att genomföras som ett fackeltåg från Medborgarplatsen till Kungsträdgården. Tidigare manifestationer har extremhögern flockats som flugor kring en sockerbit kring dem, med både med sina gatuaktivister och sin alternativmedia. Nu har extremhögern och Frihetsrörelsen helt flutit samman.
Som arrangörer för demonstrationen står Frihetsrörelsen, Frihet Sverige, World Freedom Alliance och altmediasajten Newsvoice.”

Det stämmer dock inte att NewsVoice var en medarrangör av demonstrationen. Tidningen står helt fri även om vi rapporterar om Frihetsrörelsens aktiviteter precis som systemmedierna gör, men vi har ett positivt perspektiv på rörelsens arbete. Att Frihetsrörelsen består av ”coronaförnekare” känns krystat eftersom den består av så många olika personer med många olika uppfattningar.

Researchgruppen frågar sedan hur vaccinmotståndarna kunde låta sig ”ätas upp av extremhögern” och svaret lyder: infiltration. Här verkar analysen stämma, men stora delar av resten av artikeln är påverkad av förhastade slutsatser och en del fördomar om hur folk råkat hamna under samma tak, som tex under Bok- och Mediemässan den 30 oktober.

Mässan var mycket professionellt genomförd och den expertis som samlats var där för att förmedla sina kunskaper och erfarenheter under normala demokratiska former. På det viset var mässan mycket lyckad och direkt nödvändig i ett Sverige som lyder under elakartade censurregler. Problemet är att samma mässa är resultatet av en liten och mycket hårt styrd grupp som alltså arbetar under frimurarliknande premisser och som använder symbolimitationer från nazityskland. Det är genom Nya Dagbladets research som detta kommit fram stegvis.

Jag själv såg tidigare debaklet mellan Nya Dagbladet och deras nemesis som en intern konflikt som hamnat i det offentliga och att den konflikten inte har något att göra med själva bokmässan. Nya Dagbladets och Researchgruppens artiklar från den 30:e och den 29:e oktober visar dock att den beskrivningen är alltför förmildrande. Efter att förhållit mig en aning kylig till Nya Dagbladets slutsatser måste jag idag ändra uppfattning och det är särskilt deras senaste artikel som påverkat mig.

Detta ledde till att jag valde att ta direktkontakt med några av de anonyma vittnena i Nya Dagbladets artiklar och personer som inte är relaterade till NyD. Flera vittnen, varav några inte finns med i NyD:s artiklar, bekräftar tidningens skriverier.

Min slutsats blir att om den nya Bok- och Mediemässan ska överleva måste alla band mellan den och ”frimurargruppen” klippas, men hur ska det kunna ske om ”frimurargruppen” är en kärntrupp bakom mässan?

Jag anser vidare att Frihetsrörelsen ska bestämma sig eget öde på egen hand och att den är alldeles för viktig för att sammankopplas med vad Researchgruppen kallar extremhögern och det är inte fångat i luften eftersom ”frimurargruppen” använder symbolimitationer från Nazityskland.

Jag vill även slå fast att bokmässan befolkades av många fantastiska, kunniga och välmenande personer som på intet sätt bör associeras till något negativt.

Text: Torbjörn Sassersson

Rättelse: artikeln avhandlar egentligen två grupper, dels det hemlighetsfulla sällskapet Navet och dels ett nära kopplat och hårt centralstyrt nätverk.

Donera till NewsVoice

Du kan stötta Newsvoice via MediaLinq

  • Detta meddelande från Magnus Stenlund på SwebbTV ska ha postats men inte kommit fram (pga av att det översteg 400 ord, vilket är maximalt antal ord. Jag kunde dock publicera den via administrationsgränssnittet):

    ”Årets Svenska Bok- och Mediemässa var för mig en förlösande upplevelse. För första gången befann jag mig på ett evenemang arrangerat av den idealistiska alternativrörelsen, som uppvisade samma grad av professionalitet som om det handlat om ett kommersiellt event.
    Denna professionalitet är förvisso resultatet som erfarenhet ger. Föregångaren för ett år sedan var också lyckad, men ter sig i jämförelse inte bara som en skokartong mot detta hus i storlek, den kändes hårt regisserad och mest som en serie föreläsningar.

    Detta var verkligen en genuin mässa, med flera pågående aktiviteter, folk i rörelse överallt och den säkert minst lika noggranna planeringen nu som förra året upplevdes aldrig som påtvingad. Alla skötte sin uppgift, alla deltagarna valde själva vad de ville göra och inramningen var perfekt.

    Enligt uppgift var vi femhundra på plats, och vi hade inte kunnat vara fler, det var fullt med folk överallt. Vad som också slog mig som positivt var att deltagarna var fördelade så väl på olika åldersgrupper och på kön. Dessutom välklädda och trevliga – javisst, det spelar roll.
    Om jag inte vetat om var jag befann mig, så hade det lika gärna kunnat vara på NK eller något företagsevent. Min poäng är att de kristdemokrater och moderater som valt att ta sig en titt knappast kan ha känt sig vilsna. Allt var så otroligt n o r m a l t, på ett positivt sätt.
    Att det fanns folk från andra kanter som gemensamt ville stå upp för yttrandefriheten bidrog förstås också till denna upplevelse. Tillsammans med vaccinkritiker som politiskt hör hemma över hela fältet var vi ett ganska väl representerat tvärsnitt av svenska folket.
    Mest av allt uppskattade jag det faktum att vi alternativmediamänniskor faktiskt var en liten minoritet. Det var allmänheten som dominerade, som

  • Ett stort, stort varmt hjärta till dig Hans Dahl, som är den enda som haft modet att överhuvud kommentera någonting här.

    Jag lägger nu allt vad alternativmedia bakom mig och kommer aldrig mer att kommentera här eller engagera mig annanstans då alternativmedia är alldeles för mörkt och tomt på ljus och kärlek – dom kan inte hantera makt.

    Med Nya Dagbladets granskning av Tors eventuella nätverk gick alternativmedia från att granska makten till att bli makten. Frestelsen blev för stor. De föll. Ingen, ingen kommer någonsin att våga mer.

    Nya Dagbladets har nu visat vad mediernas makt är, vad medier kan göra: krossa människor. Det är att bli makten. Det fanns en gång ett maktvakuum inom oppositionen som vi alla naivt lät bli att beträda. Det finns det inte längre.  
      
    NewsVoice känns inte längre rätt.

    Sänder in den sista och avslutande tredje delen av efterforskningar kring ondskan ursprung då jag funnit källan och det var inte alls som jag trodde. NewsVoice kanske aldrig publicerar artikeln. Jag skiter i vilket. Jag gör dock ett försök.

    • Hej Erik!

      Du sätter fingret på vårt mänskliga dilemma att ibland överreagera el blir låsta av vanmakt. Ibland är det bättre att avvakta och att inte reagera spontant och behöver inte vara feghet.

      Jag tycker att Tor har en viktig poäng i att vi måste inkludera både höger och vänster men dilemmat är ju att de positiva sidorna förtas av att båda riktningarna infiltrerats av frimurare.

      Jag tycker att du visar på stort klokskap och hoppas att du liksom Hans stannar kvar.

      Ps! Jag hade faktiskt ett förslag i första inlägget.

      Är direkta omröstningar utan mänskliga representanter lösningen eller ?
      Namninsamling för att registrera parti | Knapptryckarna | Folkets Röst!

      • Det är intrikat att formulera objektivitet som ”en balans mellan höger och vänster”. En bokmässa ska inte representera olika åsikter, utan stå fri ifrån åsikter. Därför måste mässans trådar hållas av någon som kan distansera sig från sina politiska käpphästar och stå för politisk neutralitet. Det är orimligt att mässan organiseras av frimuraranknutna personer eller några andra personer som identifierar sig som främst politiska i den ena eller andra riktningen.

        • Hej Carina!

          Jag kanske uttryckte mig dumt men “en balans mellan höger och vänster”
          är inte citat från mitt inlägg därför inte ”intrikat att formulera objektivitet”

          Så här skrev jag

          ”Jag tycker att Tor har en viktig poäng i att vi måste inkludera både höger och vänster men dilemmat är ju att de positiva sidorna förtas av att båda riktningarna infiltrerats av frimurare.”

          Vi har ju starka grundlagar som bygger på objektivitet och folkets makt där edsvurna frimurare följande hemliga agendor ej hör hemma.

    • Tack så jättemycket, Erik, för dina värmande ord!

      Vi är nog många som känner förtvivlan i våra försök att kämpa för att få människor med en god vilja att äntligen börja agera. Jag har ju flera gånger själv beslutat mig för att upphöra med att skriva på alternativmedia, för att jag har tyckt att det har känts lönlöst, men jag tror inte att det är det. Tvärtom tror jag nu att det är mycket viktigt.

      Vi människor sår, men Gud ger växten.

      Erik, du har stor kunskap och insikt och du behövs här mer än någonsin. Nu verkar väldigt många stå på tröskeln till att förstå att det som händer i Sverige och omvärlden inte är resultatet av omtänksamma ledares ansträngningar, utan något som vi aktivt måste ta avstånd ifrån. Därför är det just nu så viktigt att du och vi andra som redan för länge sedan förstått det fortsätter vårt arbete med att ge vidare av viktig kunskap vi samlat.

      • Såg en video med en psykolog i Australien som nu hade vaknat till och ville berätta för världen vad vi ”konspirationsteoretiker” vetat om i åratal. Min poäng är att det påminde mig om att människor måste vakna till av egen kraft och sen går det av bara farten. De senaste två åren har varit en väckarklocka för en stadigt växande skara så det här skulle ju kunna få ett helt annat resultat än vad förövarna ursprungligen hade tänkt sig.

        Pendlar själv mellan att det är helt kört och det enda jag kan göra är att parera så köttmassan inte drar med mig ned i fördärvet till att det faktiskt kan ske en positiv förändring som ändrar hela spelplanen, så lite spännande är det allt.

        • Ja, vi kan tycka att vi är små, obetydliga, maktlösa och att krafterna vi har emot oss är överväldigande, min vi ska ha tro på att goda krafter kommer att segra.

          Den lille David gick ut i strid utan skydd, beväpnad enbart med några stenar och sin slunga, mot den krigsvane jätten Goliat i full stridsmundering. David blev hånad och utskrattad av Goliat, som fullständigt underskattade situationen, men David hade tro på att han leddes av en god kraft och tog striden mot alla synbara odds och besegrade jätten och därmed hela hans följe.

          Vi kan se på kampen mellan de själviska och hänsynslösa krafter som råder nu och människor som vill leva enligt den gyllende regeln som en kamp i första hand inom oss själva, ett ställningstagande.
          https://www.bible.com/sv/bible/33/MAT.22.36-40.BSV

  • Bra förslag Hans Dahl! Kan du ta på dig att göra det – alltså bygga en rörelse underifrån? Det är lätt att kritisera men svårt att agera. Vänster är oerhört välorganiserade. Där av deras maktframgångar. Torbjörn skriver: ” En alternativ bokmässa och Frihetsrörelsen bör inte ha kopplingar till frimurarlik grupp”. 

    Ok… Vad ”bör” En alternativ bokmässa och frihetsrörelse göra då – alltså i stället för? 
    Vad hjälper om man granskar något, om man samtidigt inte har en organisation som kan fånga upp alla villiga som är beredda att engagera sig?

    • Javisst, jag försöker så gott jag kan. Det går ännu rätt trögt, men jag ger inte upp.
      Ju mer människor inser att vi behöver bygga nytt som håller, desto lättare kommer det att gå.

      En sådan stabil uppbyggnad kräver att många medverkar för att bli global, men till och oceanen består ju av droppar.

      Jag är tyvärr skeptisk till centralstyrda organisationer. Historien visar att förmodligen ingen av alla sådana organisationer som byggts upp i opposition mot etablissemanget undgått infiltration och övertagande någon tid.

      • Jag skulle önska att SwebbTV tog sig an uppgiften. De är redan etablerade och är framför allt seriösa. Många av SwebbTV:s kända profiler deltar på mässan.

  • Ge oss ut på gatorna är bara ouvertyren, förspelet själva signalen men har ingen som helst bestående verkan eller betydelse om det inte finns en organisation bakom som kan plocka upp, organisera samt framför allt kanalisera uppdämd frustration till något konstruktivt. Saknas detta kommer aldrig någon förändring till stånd. Vem ska ta på sig rollen? Vem vågar göra det när alternativmedia drar fram nästa 20 åriga gamla försyndelser? Har vi inte alla lik i garderoben, som vi inte vill att de ska komma fram? 
    Det är skillnad på att analyser, bevaka, beskriva mot att agera och ingå en organisation. Det är det enda som kan förändra något. Hur gjorde arbetarrörelsen? Jo den var organiserad i allra högsta grad. Vi är splittrade och vi bevakar varandra. Precis som makten vill att vi skall vara och göra. 

  • Som jag ser det så kan man inte sluta protestera, demonstrera och manifestera bara för att några från ett eventuellt nätverk kontrollerat av Tobbe deltar i aktiviteten. Då kommer vi aldrig någonstans. Vi kan inte ha den sortens beröringsskräck.

    Vi på den så kallat högextrema sidan har förstått att globalisterna använder invandringen som ett vapen för att söndra, härska och i förlängningen utrota det svenska folket.

    Samma globalister som nu vill kontrollera och depopulera med hjälp av vaccin.

    Jag är inte med i Tobbes nätverk och vet inte mer om det än vad som skrivits i Nya Dagbladet. Visst kan jag hålla med om att det inte låter bra det som skrivs.

    I slutändan frågar jag mig dock om jag sätter tilltro till de fakta som presenteras av SwebbTV, Exakt24 och andra som anklagas för att styras av det så kallade Nätverket? Jag finner att de nyheter jag får från dessa källor ligger mycket mer i linje med vad jag själv uppfattar som sant, betydligt sannare än de nyheter som presenteras av MSM.

    Bör man ha SwebbTV och Exakt24 som sina enda nyhetskällor? Förstås inte, det finns massor med saker som de missar att ta upp.

    • Nästa steg är väl att ge sig på AFS och sprida ryktet att Tors nätverk har infiltrerat AFS. När den biten är klart kan man sedan gå vidare och döda all opposition genom att föra fram halmgubben till lika Boogeyman Tor ligger bakom vilken opposition som helst, som man vill tysta och splittra och man kommer att lyckas om vi går i den fällan.

    • Alla dom som är övertygad om att Tors nätverk styr allt eller är inblandad i all opposition (utom möjligen Nya Dagbladet och NewsVoice förstås) följer bara en ledare, även om ledaren i detta fall inte är personlig som vi tänker oss en ledande funktion; så ni som tror att ni själva inte följer en ledare, tänk ett varv till. Är makten organiserad? Behöver jag ens svara på den frågan? Är det därför framgången kommer? Behöver jag ens svara på det?

      Ska vi organisera oss? Nej, det är farligt för då tar bara en ledare över eller så blir vi infiltrerade, så den bästa oppositionen är splittrad (icke organiserad). Går ni i den tankefällan är ni bara passiva följare.

      • Vi ska bygga underifrån. Då går det inte att infiltrera. Om vi alla bygger där vi står med familj, släktingar, vänner, grannar, bekanta skapas en stadig grund med tillförlitliga kluster överallt. Dessa kan sedan förenas nationellt – och internationellt – genom att varje kluster väljer ledare som representerar dem. Så får vi en stabil organisation.

        Detta utesluter ju på inget sätt att man deltar i demonstrationer eller ger vidare av viktig information i större kretsar.

        • Det är förstås bra om det lyckas, problemet är att många är oerhört svåra att väcka. Jag behöver bara se till min egen familj för att inse att det är långt kvar innan de flesta vaknar upp. Flera anar att något är fel, men de engagerar sig inte ändå.
          Det måste sannolikt bli mycket sämre innan vi får några bredare massor med oss…
          Tills dess tror jag att vi som är vakna får ta ansvaret för att det protesteras…

          • Absolut!

            Men jag har en stark känsla av att ett stort uppvaknande är på gång och då kan det gå fort.

            Det onda världsvida styret har satsat för fullt på att ta över kontrollen totalt och det borde vara förbundet med en hel del riskfaktorer för dem, även om de säkerligen har försökt att gardera sig.

            Deras jättesatsning nu på den nya ordning de vill ha är beroende av om människor i stor skala fortsätter att vara deras följare och verktyg i detta arbete.

            • Ja, det är min uppfattning också. Snart avslöjas vaccinhoaxen även i de breda lagren. Börsen kraschar och fastighetsbubblan spricker. Det kommer att utlösa panik som tvingar folk att öppna ögonen.

    • Men Torbjörn, enligt intervjun med Tor gjord av Lennart ägnar sig Nya Dagbladet åt just: ”hittepå och uppdiktat smuts”. Stämmer dessa uppgifter så sprider ju NewsVoice samma hittepå och uppdiktat smuts som NewsVoice inte säger sig göra?

      Bör det inte ligga i NewsVoices intresse att ta reda på och gå till botten med detta? Varför inte spegla bägge sidorna? Varför inte själv göra en intervju med Tor; eller varför inte få till ett möte med Nya Dagbladet och Tor i NewsVoices garanterade opartiska sammanhang?  

         

    • Tack för att du delar denna viktig replik Erik!

      Relaterat om frimurarorganisationen Expo!

      EXPO ledningen signalerade frimurartecken 2010
      citat bild sid 5 “Frimureriet sätter agendan för det politiska låtsasspelet”
      https://bakomkulissernabiz.files.wordpress.com/2018/11/frimureriet_agendan_-politiska_skojeriet.pdf

      “Sista bilden representerar svenska frimurarsatanister hos den samhällsundergrävande organisationen EXPO, där personerna från vänster är redaktören Anders Dalsbro (gör pyramidtecknet), chefredaktör Daniel Pool (förhindrad att signalera satanism då han håller en prisskylt –
      Årets tidskrift 2010), reportern Alexander Bengtsson (gör pyramidtecknet) och slutligen den Ansvarige utgivaren, den ökände samhällsomstörtaren Robert Aschberg (signalerar sin trohet till satanism)”

      Läckan avslöjar: George Soros betalade Expos ”gräsrotsrörelse” för att påverka valet 2014
      https://nyheteridag.se/lackan-avslojar-george-soros-betalade-expos-grasrotsrorelse-for-att-paverka-valet-2014/?fb_comment_id=1128296597251312_1319460261468277

  • …är Nya Dagbladet ngt felfri auktoritet med rätt att undergräva andra sanningssökare eller konkurrenter i kampen för rättvisa och nuvarande ledargalenskap masskorruption ???
    … -vi befinner oss redan under öppen massmord och så som det förhåller sig, vi kommer aldrig tillbaka till det ”normala” som många tror… just nu att vara bekväm, ta gift spruta självmant är självmord -då våra ”ledare” kan inte tvinga till det -de kan bara försöka lyra, skrämma, mörda -som de mördade gamla på ålderdomshem/äldreboenden då psykopater som Wallenberg Investor och liknande(globalt) hade hopp på att de sparar på pensioner av ”storätare” och få mera skattepengar för att skona sina degraderade företag /org-er.
    De vidare tvingar gift spruta på barn och stora mängder av folk – om det fortgår så tvånget kommer närmare som och på andra hål just nu- där folk fattar inte mera att och ta spruta för att behålla jobbet utan att inse att när de faller i graven så behövs ingen jobb….Just nu tror jag man skall hålla oss samman med alla som försöker sätta psykopater på platsen där dessa kriminella skall vara och inte bita på varandra -vi alla är offer nu

  • Nä de sysslar inte med frimureri. Man blir inte frimurare av att träffas utan att annonsera det. Deras ideologi går ut på yttrandefrihet och sveriges bästa och har inget med frimureri att göra. Det är inget som hindrar att du själv tar kontakt med dessa personer och skapar dig en egen bild av vad de sysslar med och hur det funkar istället för att skriva artiklar baserade på Nya Dagbladets spekulationer och smutskasning.

    • Min artikel baseras på de källor som bla Nya Dagbladet hänvisar till och andra.
      Artikeln är alltså inte baserad på hittepå och uppdiktat smuts.

  • Jag fick in följande tre frågor till redaktionen. Med frågeställarens tillstånd återpublicerar jag frågorna, men utan att avslöja frågeställarens identitet.

    1. Att hänvisa till Researchgruppen är föga seriöst då denna organisation är extremt partisk och rakt av fiender till alla oss på högerkanten. Det finns mycket information på nätet redan om denna historia kring [namn utelämnat av red]. Massor av läsning på Flashback och klipp på Youtube. Man får givetvis sålla. Men att hänvisa till Researchgruppen?
    2. Du skriver: ”Jag vill här citera en känd ledare från Sveriges största sekt, det nationalsocialistiska partiet Socialdemokraterna: “Detta är oacceptabelt”. -Denna mening är obegriplig. Visst, man kanske kan få det till att Socialdemokraterna är en sekt, men få svenskar skulle nog förstå eller hålla med om det. Och sedan att de är ”nationalsocialistiska” ? -Jag hänger tyvärr inte med här, och det gör nog ingen annan heller.

    Mina svar:

    1. Jag vet att många ogillar Researchgruppen, men jag skulle tro att många även tycker motsatsen. De flesta kan nog trots allt vara eniga om att allt som Researchgruppen gör inte är missvisande. I detta fall tycker jag att Researchgruppen har rätt i sin analys, men jag gåller inte med allt som de skriver och precis som du skriver är Researchgruppen ofta partiskt.
    2. Jag har länge funderat på hur man kan beskriva Socialdemokraterna och varför inte testa att kalla dem för ett nationalsocialistiskt parti. Är det inte ganska träffande och jag tror S uppfyller samtliga kriterier för en sekt. Se nästa kommentar nedan.
    • Forts. Jag hävdar att Socialdemokraterna (och säkert andra partier) uppfyller dessa 7 kriterier för en sekt.

      ”Det som avses med ”sekt” kan definieras på olika sätt. En religionssociologisk minimidefinition av sekt i sju punkter har gjorts av Roy Wallis:

         1.   Frivillig organisation där medlemskapet förtjänas.
         2.   Medlemskapet är exklusivt och kan fråntas de medlemmar som inte följer gruppnormerna.
         3.   Medlemmarna ser sig som en elit som är i besittning av särskild kunskap i jämförelse med andra individer som inte är en del av sekten.
         4.   Sekten är vanligen i konflikt med sin omgivning.
         5.   Inom sig är sekten vanligen egalitär, det vill säga alla troende inom sekten är ett prästerskap.
         6.   Sekten är etisk och asketisk, det vill säga att sekten har vissa levnadsregler och offrar tid och pengar på sin grupp för att förbättra sig själva.
         7.   Slutligen är sekten totalitär, det vill säga den kräver totalt engagemang och försöker styra individens liv utifrån sektens olika kriterier och gruppnormer.”

      Källa: Wikipedia: sekt

    • hmm, Jo under PerAlbin o Thage var de nationella/patriotiska, åtminstone utifrån deras utsagor om Svensk politisk inriktning. Idag är det ett metamorferat (om jag får uttrycka mig lite krystat) ’parti’ till ett bolsjevik’parti’/utpräglad sk ’internationalism’/dvs globalism, där inga Nationalstater ska ’få’ existera (mer än en då ett såklart). globalism är antitesen till Global utveckling, som sker tillsammans, Natstater emellan. Internationellt samarbete förutsätter Natstater. En -ism, ex globalism är bara egenmäktigt förfarande/totalt ’makt’försökanspråk o därför är det tyrannernas försök till ’redskap’

    • Hej Torbjörn

      Vill bara meddela att som nationalsocialist så anser jag att din liknelse med dagens socialdemokrati och nationalsocialism är grovt felaktigt. Självklart önskar inte nationalsocialister att de likställs med den vidriga politik socialdemokraterna för ut.

      Hade du bara lyft lite på foliehatten 😉

      Så hade du sett att Socialdemokraternas ledare Stefan Löfven i dagarna fått pris av judiska föreningar för hans arbete för att skydda dem.

      https://nordfront.se/stefan-lofven-far-pris-for-insatser-for-sveriges-judar
      https://www.friatider.se/lofven-far-judiskt-pris

      Det hjälper inte ”frihetsrörelsen” att försöka smutskasta nationalsocialister genom att jämföra dem med socialdemokrater. Alla som följer de två ovanstående länkarna ser att det är en stor politisk osanning.

      Hur kan man förresten kalla sig en frihetsrörelse när man inte ens vill befria icke-judarna från judiskt inflytande i deras egna hemländer?

      • Vad gör att socialdemokratin även tvingar fram ett svenskt förintelsemuseum?

        Paideias slutsatser

        Paideia ställer sig frågande till om det verkligen är relevant att Sverige inrättar ett Förintelsemuseum. Enligt betänkandet är det mer fråga om ett museum med utgångspunkt i muntlig historia, d.v.s. utifrån de överlevandes berättelser, än ett renodlat Förintelsemuseum. Och eftersom Sverige inte var delaktig i Förintelsen är det svårt att se på vilket sätt denna kan göras relevant i en svensk kontext .

        Det vore mer relevant att inrätta ett museum om andra världskriget och Sveriges roll innan, under och efter kriget , där de överlevandes berätt elser och föremål blir en del av museet .”

        https://www.regeringen.se/4a30b4/contentassets/e8af6654fee04f8590f8e89b5215b244/paideia.pdf

        Är socialdemokraterna utpressade för Hitlerstödet genom bröderna Wallenberg?

        Bröderna Wallenberg och nazisterna
        ”Jakob Wallenberg “utnämndes 1941 av Hitler till ‘Kommendör av Tyska örnens förtjänstorden’ som förlänades endast ett fåtal utlänningar som gjort Tredje riket synnerligen stora tjänster”. Markus var tillräcklig slug för att inte ta emot en orden från Hitler och lyckades efter kriget att framstå som en vän av de allierade. Men han var lika djupt insyltad som Jakob i det kriminella samarbetet med nazisterna.”

        https://www.riktpunkt.se/rp_2007/nr_1_07/07_01_06.htm

        • Du vet väl att judar (sionister) hade goda förbindelser och överenskommelser med nazistpartiet? Allt är inte svart och vitt. Det har ju framkommit att Hitlers uppgift var att skapa förutsättningar för en judisk stat. Det fick bli i Palestina. Hitler blev av med de rika och inflytelserika judarna och sionisterna fick sin mark via Balfourdeklarationen. Det finns en israelisk dokumentär som alla borde se. Den är gjord av filmaren Arnon Goldfinger och heter The flat. Vann ett pris år 2012 på filmfestivalen men här i Sverige är en sådan film noga undanstoppad så vi inte ska få idéer om att judar och nazister faktiskt samarbetade. Nästan alla konflikter har en gemensam nämnare. De drivs av rädsla och är till för att skapa rökridåer framför det som är sant. Sanningar kan såra, rubba maktbalanser och det kan skapa oönskade allianser (för den hotar de som innehar absolut makt).

  • Thomas Jackson (psykiatrikern) sa en bra sak angående oppositionen: ”vi i Sverige behöver en stark ledare”. Frågan är väl om Tor är det eller inte? Nej, men det kanske han inte är, men vem är lämplig då? Har Nya dagbladet och NewsVoice en egen bättre kandidat till ledare? Frågan ställs då de problematiserar. Vem då i så fall? 

    En annan fråga är: vad vill egentligen Nya dagbladet och nu också NewsVoice med sin kritik/analys av det enda organiserad motståndet?

    Allt jag ser och läser är kritik men inget förlag till alternativ? Vad är alternativet?

    Ska vi klaga oss fram till en bättre framtid? När lyckats det sist? Sverige håller på att gå under, sönder och försvinna. Vad ska vi göra? Har Nya Dagbladet och NewsVoice något konstruktivt förslag hur vi ska göra?

    Håller verkligen med Ingemar Ljungqvist här (som man ser aktiv på varje demonstration eller event – mycket starkt) splittrar detta oppositionen eller är granskningen stärkande och helande? 

    Var NewsVoice del av den alternativa bok- och mediamässan eller var NewsVoice där för att granska?

    • Psykiatrikern Thomas Jackson medicinerar och elchockar den del av befolkningen som har en sund reaktion på ett sjukt samhälle, samt den mindre delen som verkligen är psykiskt sjuka, så han själv är ju en del av problemet och kan därför inte heller komma med någon lösning.

      Lösningen är inte någon ledare då det är dessa som brukar förleda oss till problem. Vad som verkligen behövs är ett uppvaknande av majoriteten eller att de åtminstone får ut huvudet ur den egna röven. Med mina egna åsiktsskriverier hoppas jag mer kunna bidra till denna huvudutdragningsprocess än vad jag ser dem som några direkta klagomål.

      • Mycket viktiga ord av dig, Anders!

        Tyskland är ett paradexempel på hur illa det kan gå när folket sätter sin tillit till en ”stark” ledare.

        Efter första världskriget rådde politiskt kaos i Tyskland. Den så kallade Weimarrepubliken liknade i många avseenden Sverige idag:
        Kaos, motsättningar och stridigheter mellan olika politiska, etniska och religiösa grupper; moraliskt sammanbrott, dekadens och andlig vilsenhet.

        Så fördes AH fram som en räddare i nöden. Till en början såg det från mångas perspektiv ut som om de äntligen hade funnit rätt ledare. Han införde en egen valuta, oberoende av det utsugande centralbankssystemet, och han vägrade att betala de skyhöga och fullständigt orättfärdiga skadeståndskraven som fastställts vid fredsförhandlingarna – men han var i själva verket en attrapp, en marionett. Han var helt styrd av Vatikanen.

        AH skrev inte ens sitt ökända manifest själv. Det gjorde en katolsk präst åt honom, vilket till och med engelskspråkiga Wikipedia medger:

        ”Bernhard Stempfle (1882 in Munich – 1 July 1934) was a Roman Catholic priest and journalist. He helped AH in the writing of Mein Kampf.”
        (AH är min förkortning för att kringå granskningstid)

        Det är möjligt att han längre fram försökte att frigöra sig från sina marionetttrådar, men väldigt länge gick han i ledband.

      • Håller med dig, minus frågan vem ledaren är. En opposition utan organisation är dömd att misslyckas. Har själv svårt att gå in i organisationer och vara lojal, men det är bara tillsammans med andra, i organiserad form, man kan åstadkomma något. Ensam kan man inte åstadkomma mycket.

        De delen av svenska folket du kallar för ”majoriteten” är bara följare och dom följer bara en ledare. Svårare än så är det inte.

        • Hänger med i din poäng om att även opposition behöver ett tydligt ledarskap. Människor som är totalt omedvetna om det mesta tenderar tyvärr att handla därefter som genom att t.ex. välja fel ledare. Att majoriteten skulle vakna till ser även jag som rätt osannolikt. Men om deras barn börjar dö i stort antal kanske de i alla fall får huvudet ur röven.

  • Deltog på båda arrangemangen i Stockholm. Sasserssons reportage kan uppfattas på flera sätt. Som ett splittringsförsök eller som ett försök att rensa bort ett litet fåtal figurer ur den framväxande starka frihetsrörelsen. I denna videointervju framträder två män, Conny och Max, som var huvudfigurer på båda eventen den 30 oktober. De tar här upp problematiken som diskuteras ovan. Sedan kan ju lyssnaren själv dra vissa slutsatser:  NORDIC LIGHT ROUNDTABLE 1 – LIVE ✨✨ Kärleken o Visdomens Väg…Till – Freden o Friheten ✨✨ – YouTube  Dessutom tar de upp flera andra viktiga frågor bl. a den om hur var och en av oss i kommentarfälten ska utveckla sitt eget mod och sin egen potential för att göra mycket mer.

    • Det var väntat att det skulle bli en del turbulens efter min artikel. Jag tror det är nödvändigt att diskutera detta öppet och även privat. Jag har haft flera samtal i dag och det ha varit en del mail-växling. Jag antar att alla får ta sina egna beslut nu.

  • Att förstöra en organisation inifrån gör att de slipper göra det genom ett mer arbetsamt frontalangrepp. Alla organisationer som kan hota status quo infiltreras eller så startas de av etablissemanget så att det får fungera som en kontrollerad tryckventil för den missnöjda massan och på så vis hindras verklig opposition.

    • Jag förde ett generellt resonemang kring infiltration av organisationer. Sen tror jag dina predikningar skulle göra sig bättre i fristående kommentarer istället för som helt orelaterade svar på mina inlägg. Inshallah and may the great Wakan Tanka be with you…

  • Om dom infiltrerar och samtidigt avslöjar en naziliknande profil är nog avsikten att rörelsen ska splittras. Medvetna dubbelagenter eller bara otaktiska?

    • Du holker på med ditt ’nazi’bullshitt o strör villospår. Fokusera på the real culprits o sluta med att vara shill, det funkar ändå inte..capice

      • Tvärtom är det ju, jag konstaterar artikelns uppgifter ”gruppen använder en rad olika emblem, knappnålar och medaljer som imiterar nazityska symboler.”
        Det är ju inte jag som drar upp om att det verkligen är nazister utan jag frågar mig ju om det är ngn annan som vill att det ska se ut så.
        Det borde väl snarare vara ngt som du skulle kunna tolka så det passar dig.
        Medge att du hade för bråttom med att gå till attack 🙂

    • Sionismen har infiltration alla riksdagspartier som nu driven en Israelvänlig politik (trots ockupationen av Västbanken medels etnisk rensning osv som alls vet) detta gäller i synnerhet Sverigedemokraterna. Antalet judar i Sverige skulle inte kunna vinnare ett kyrkoval ens, sett till antalet (ca 20 000). Islam gör samma sak och enligt Swebbtv så infiltrera islamiska krafter många delar av samhället och islamister behöver heller inte starta ett politiskt parti, men den lösa samling av vakna människor som vill bekämpa globalisering, pandemilagar osv, men vi får inte använda oss av entryism?

      Är det Tor personligen med hans drabbanter man vill dreva mot i vissa ktetsar eller är det hur oppositionen skall organiseras?

      Träffat Tor et concortes och finner detta med hot sn smula löjligt. Visst det finns mycket att säga om honom och nog kan han vara högljudd alltid men det är inte värre än att man sätter ner foten, då backar han. Kan tänka mig att vissa finner det olustigt när han går på folk på föreläsningar, som i bland får en saientologstämningen över sig, men E4F har gjort och gör mycket bra saker också.

      På nått sätt tvingas man ta personligt ställning kring dessa utspel och det hela känns skrämmande likt msm hur dom pekar utåt en grupp och tvingar alla att veta ställning. Det spelar ingen roll vad man anser eller har för uppfattning, för åsikter är som kommentarer och säger inget om vem man är.

      • Ja instämmer, det är sorgligt med sog’inflytande’försöken. Dessa sk försök är allestädes närvarande i Vårt Väst, o därfr riskerar Väst bli ’väst’, o pga de riktigt korrupta psykpt’polittkrna’ (ook, alla är iinte det, men tyvärr för många är min gissning). Väst har däremot iinget inflytande på isrls rasistpolitik ex mot Palestina o Palestinierna, trots the ethnic cleansingtries (’poltikna’ håller käften). ’de’ äger sin ’media’ o försöker därfr bestämma narrativet. Men, men det har inget med den isrlsk befolkningen att göra (el ngn religion el annan befolkning), de är lika sk blåsta på ’konfekten’ som vi i Väst är (förändras i proportion till medvetandegörandet runt div sit. (den här sk ’gruppn’ lutar sig inte ens mot GT/Mose Bud, 10 Budorden (o naturligtvis inte NT) utan får det att framstå så. ’de’ har sin egn sekt’text’

    • Jag har inget som helst samröre med försvarsmakten eller med ngn annan inflytelserik grupp.
      Kan du ge exempel på det du anklagar mig för om slumpen som kung.
      Eller kan du ha misstagit dig på person?
      Jag skulle snarare tro att många ser mej som konspiratorisk.
      PS
      Ser vi som deltar i debatten ens samma webbsidor kan man ibland undra…

        • Tyvärr har du totalt missförstått mina bevekelsegrunder.
          Jag söker sanning efter bästa förmåga men du vill hellre få dina förutfattade meningar bekräftade. Mänskligt och vanligt men sanningssägare blir ofta impopulära.

          • Men du resonerar om ditt ’brittiska’ o ’nazi,’..vad är där för sanningssägande i det. Det är ju som sagt bara villospår, medvetet el omedvetet, men du springer då ’deras’ ärenden. Försök gärna förstå det

  • En annan reflektion är att vänstern kanske har formats efter sina strategier, tvärtom mot vad man skulle kunna tro.

    Ta detta med entryism, som i sig kräver en hel del av organisationen. Dels toppstyrning, dels hängivna och totalt lojala anhängare – strategierna formar organisationen och de mest framgångsrika strategierna bestämmer hur organisationen ska organiseras. Detta liknar mer underrättelsetjänstens sätt att organiserad sig på. Vänstern är välorganiserad med totalt lojala anhängare. Sett ut det perspektivet är Tors metoder är vänstermetoder som kräver samma sak av medlemmar som vänster kräver och detta i sin tur formar organisationen.

  • Här undviker man att ens nämna mannen bakom, nämligen Tor. Angående Tor hans metoder. Har egentligen inget negativt att säga om hans olika budskap; en idériktningar har han fått mig att öppna ögonen för i vart fall: klankulturer (som omfattar relativt få sett till antalet människor) kan nå stor framgång med sitt budskap genom bland annat entryism. Denna metod använder vänstern sig av. Detta anser Nya Dagbladet inte hör hemma inom den nationella rörelsen. Ingen motivations ges. Tor menar här att varför kan vi inte använda samma vapen som vänster använder som till exempel subversion samt entryism. Något annat som vänstern också är mycket bra på är bilda nätverk och nätverka dessa. Alla inom vänstern ingår i många, många olika nätverk (Gun Schyman upp till ett 50-tal). Sedan klarar vänstern samverka inom dessa nätverk och kan snabbt skapa kraftiga opinioner och samla tusentals människor på några få timmar bara. Dom går heller aldrig eller sällan ut och kritiserar varandra. Tor har specialiserat sig på alla vänsters paradnummer med rötter ända tillbaka till Sun Zi.

    • Även Tors artistnamn änglavinge är intressant.

      Änglavingar är ett obotligt anatomiskt syndrom som drabbar sjöfåglar,

      ”Det är främst fåglar som hålls av människan som drabbas av änglavingar. Vilda fåglar som drabbas är oftare sådana som matas av människan. I det vilda blir individer med änglavingar sällan gamla eftersom de nästan alltid helt mister flygförmågan.”

      https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84nglavingar

  • Den som är först på fältet och väntar på fiendens ankomst, kommer att vara fräsch inför striden; den som är tvåa ut på fältet och måste skynda till strid kommer att anlända utmattad.”  
    – Sun Tzu Krigets konst

    Det är enligt denna princip infiltratörerna och bedragarna går till väga.

    Jag blev redan tidigt misstänksam mot denna organiserade ”frihetsrörelse”, eftersom några av dess förgrundsfigurer gång på gång avände sig av samma slitna klyschor som ständigt trummas ut i encyklikor och andra kyrkliga föreskrifter.

    Exempel på en sådan återkommande klyscha är ”Det som är till störst kollektiv nytta för samhället är viktigare än vad den enskilde individen tycker.”

    Jämför med denna kollektivistiska doktrin av en av Katolska kyrkans viktigaste kyrkofäder:

    ”Det som skapar mest kollektiv nytta för samhället är större och viktigare än någon enskild individ. Livet hos vissa fördärvliga skadegörare är ett hinder för det allmänna bästa, för att harmoni ska råda inom det mänskliga samhället. Därför måste vissa människor avlägsnas genom döden från människosamhället.”
    – Thomas av Aquino (1225-1274), Summa Contra Gentiles, Bok 3, kapitel 146

    Alla större organiserade rörelser kommer förr eller senare att infiltreras och tas över av etablissemanget. Det visar historien med all tydlighet.

    Därför är det så viktigt att vi agerar som individer och riktar våra ansträngningar på att visa på sanningen och avslöja lögnerna och lögnarna samt att vi försöker bygga underifrån, det vill säga där vi står: familjen, släkten, vänner, grannar, det lokala!

    Denna sång visar vägen, att vi ska bygga där vi står:
    https://www.youtube.com/watch?v=gxvWbikytnQ

  • Hej.

    Du vet att Researchgruppen och Seppuku Media som driver den består av folk från extremvänstern? Det är EXPO-sympatisörer, folk som var med i RKU som unga, AFA/Antifa-folk och liknande. Tidigare hette Researchgruppen AFA-dokumentation. Seppuku Media och Researchgruppen samarbetar och finansieras kanske också (delvis) av Piscatus AB, Aschbergs databas över folk han anser har fel politisk inriktning.

    En av grundarna är Martin Fredriksson, numera på Sirén. Han intervjuades i podden Haveristerna, avsnitt 85.

    Så deras omdöme om något ska nog bedömas utifrån det.

    Har inget med endera gruppering som nämns i texten ovan att göra, men eftersom gemene man oftast bara känner till dessa nätverk via den reklam de får av varandra och sina kollegor på SVT, SR, UR, DN m fl vet de flesta inte om att det rör sig den mest extrema våldsanvändande vänstern.

    På Flashbacks underforum Kultur och Media/Medier och journalistik finns en gedigen genomgång av både Researchgruppen, dess grundare och dess arbetsmetoder. Rekommenderas, särskilt för den som undrar hur journalister arbetar med kartläggning, åsiktsregister och övervakning av politisk opposition.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

  • Researchgruppen ska inget seriöst nyhetsorgan använda som referens. De som vill bidraga till ett bättre samhälle måste i alla sammanhang ha händerna rena från smuts,
    Men Nyadagbladet har på ett bra sätt med ypperlig journalistik klätt av sektledaren Tor Paulsson, Änglavinge, Anglasjö, Tobbe Larsson in på bara skelettet.
    De som fortsätter att hylla Tor Paulsson idag förbrukar all sin trovärdighet.

    Bra att redaktörn sätter ned foten!
    Sjöström lämnar också nu den aggressiva antivaxrörelsen som tydligen varit ett lätt byte för Tor Paulsson.

    • ”den aggressiva antivaxrörelsen”?

      Vad pratar du om? Om någon rörelse är lömskt aggresiv så är det vaccinationsrörelsen (med alla sina köpta lakejer) allt sedan Rockefeller den äldres dagar med miljoner döda på sig samvete.

    • Jag tycker som Forsman. Det är vaccinationsrörerlsen som är oerhört aggressiv och dessutom illegal eftersom den kör över en rad lagar, rättigheter och friheter.

      • Ledsen om jag trampat någon på tårna. Vi hade tre alternativa nättidskrifter. Exponerat försvann så blev det bara två. Skulle behövas fyra för att täcka alla nyheter. Skjutningarna har under denna tid gått från en i veckan till fler om dagen. Barnvåldtäkterna och åldringsrånen bara ökar.
        Privata butiksägare plågas av dödshot och beskyddarverksamhet.
        Många ställer sio frågan: Ska Sverige överleva.

        Nyadagbladet ägnar senaste halvåret ALL sin verksamhet till antivax och släpper de viktiga nyheterna. Detta kallar jag ytterst aggressiv marknadsföring. Denna marknadsföring har dragit många människor bort från de viktiga samhällsfrågorna.
        Nu har plötsligt nyheterna tagit sin väg tillbaka och Isac Boman gör sin fantastiskt fina nedtagning av sektledaren Tor Paulsson. Bra men skadan är redan skedd. Många har lätt för att trilla in i sektrörelser och sektverksamhet.
        Newsvoice trodde jag var en amerikansk altrighttidning så där har jag aldrig tittat förr.
        Spännande nu att se om Sjöström hoppar av för att han inte gillar Paulsson. Vi får hoppas det.
        Efter förra årets turer kring bokmässan och Education for Future är det dock skrämmande att högt uppsatta newspersoner inte håller sig undan och låter Paulssons projekt självdö utan deltager i Paulssons mässa.

        • ”antivax” som du kallar det är det, är den absolutast viktigaste frågan alla kategorier. Nya Dagbladet gör ett bra jobb, ingen tvekan om det.
          Det är därför upplyftande att upptäcka att etablissemangesförespråkarna har så slöa knivar i lådan.    

      • Ja aggressiv måste ju rimligtvis vara vaxrörelsens sätt att invalidisera och döda i snabbare takt än andelen spontana skaderapporter hinns med att granskas. (Nu 319 officiellt döda efter ”covid vaccin” och hjorder skadade invalidiserade).

        Statistik för biverkningar av covidvaccin – uppdaterad 2021-10-27 (V43) https://checkfact.org/statistik-for-biverkningar-av-covidvaccin/

        rel

        Kanadensisk läkare larmar om skyhögt antal blodprover som avslöjar blodproppar 
        Den 22 juli berättade den kanadensiske allmänläkaren Charles Hoffe att 62% av de patienter han träffat och som hade vaccinerat sig hade förhöjda värden av D-dimer, ett ämne som ökar i blodet vid nedbrytning av blodproppar.
        Hoffes kanadensiske kollega, akutläkaren Rochagné Kilian i Ontario, säger nu i en 9 minuters video att hon under 2021 haft många patienter med skyhöga D-dimer-värden. Hon påpekar att den medicinska vetenskapen anger att förhöjda värden på D-dimer är mycket allvarligt. 

        https://checkfact.org/kanadensisk-lakare-larmar-om-skyhoga-nivaer-av-blodprov-som-avslojar-blodproppar/

  • Föredömlig insats! Flera av Nya Dagbladets artiklar det senaste året har pekat på detta, och det är befriande att du tagit tag i byken. Sekter kan inte under några omständigheter tillåtas infiltrera ett så viktigt publikt evenemang som Bokmässan. Alternativet är att arrangera mässan under frihetsrörelsens egen flagga, men stötestenen är förstås tillgången på tid. Det är ju förstås just denna faktor som sekten med framgång har kunnat skjuta in sig på!

  • Föredömlig insats! Ur sektens perspektiv är ett stort publikt evenemang som bokmässan en fantastisk chans att nästla sig in i en växande och helt oskyldig grupp som på olika sätt strider för frihet från förtryck. Här blir det ju som ett hopp ur askan och in i elden. Frihetsrörelsen kan inte överleva utan neutralitet i sin helhet även om enskilda inte kan hindras att ha personliga åsikter. Vare sig vänster- eller högerextrema yttringar är acceptabla. För bokmässans fortsatta framtid krävs andra arrangörer, även om det är en orimlig börda. Det är ju exakt därför som sekten lyckats så bra med sin infiltration.

  • Stor eloge till Nya Dagbladet och dig Torbjörn som ventilerar denna frimurarnyhet.
    Den röda skölden med hjorthorn är inte direkt vad man förknippar med folkstyre.
    Snarare en hälsning påminnande om familjen Rotchilds symbolmaskerad 1972.
    https://blueshift.nu/rothschilds-plan-for-2015-charlie-hebdo/

    Är direkta omröstningar utan mänskliga representanter lösningen eller ?
    Namninsamling för att registrera parti | Knapptryckarna | Folkets Röst!

  • Lämna ett svar