Polisen hotade Johannes med 100,000 kr i böter – Freedom Convoy Sweden blir av ändå

-

SVERIGE. På kvällen den 18 februari meddelade konvojledaren Johannes Haddad att han måste backa ur som ledare för demonstrationen eftersom han hotats med en böter på 100,000 kr. Konvojen är en protest mot vaccinpass, försök till tvångsvaccinering och ökade bränslepriser i Sverige.

Totalt har mellan 55.000-100.000 människor visat sitt stöd för konvojen som rullar mot Stockholm den 19/2, enligt arrangörerna. Lastbilar kommer att åka till Stockholm från Skåne, Västkusten och Norrland.

 

 

Johannes Haddad:

“Så alla vet… varför jag inte är arrangör imorgon. Jag har fått veta att jag riskerar upp till 100000kr i böter och brott mot säkerhetsordningen.

Konvojen kommer att bli av enligt en lastbilschaufför! Så inga problem med det.

Alla pengar betalas ut som sagts. Alla förare som anmäler sig får ersättning för bränsle och mat. Alla kontoutdrag ska fotas och redovisas.

Känns bra att ha startat detta och nu få se att det blir av!”

En ny chaufför vid namn Martin (tel: 070-857 22 07) har godkänt att ta över ledarskapet för konvojen i dag lördag, meddelade en deltagare på demonstrationens Facebook-sida. Konvojen samlas klockan 12:00 den 19:e februari på Vretensborgvägen 14 i Västberga industriområde, Stockholm.

Text: NewsVoice | Temabild (ovan): Lastbilar. Foto: Gerhard G. Licens: Pixabay.com

Relaterat

NewsVoice
NewsVoicehttps://newsvoice.se
NewsVoice är en nättidning som startade 2011. Syftet är att publicera oberoende nyheter, debattartiklar och kommentarer samt analyser.

18 KOMMENTARER

Prenumerera
Notify of
guest

18 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest röstad
Inline Feedbacks
Se alla kommentarer
Liba Olsson
Liba Olsson
Gäst
21 februari 2022 kl 13:46

Min kommentar till jannesrvid den 20/2 om swishinsamling till JH för konvoj, är borta idag!!!!!! Mycket konstigt. Censur från newsvoice????

Torbjörn Sassersson red.
Reply to  Liba Olsson
21 februari 2022 kl 14:10

Posta den igen. Vi kan inte hitta den, varken i spam- eller papperskorg.

Liba Olsson
Liba Olsson
Gäst
Reply to  Torbjörn Sassersson red.
21 februari 2022 kl 18:28

Tack, nu kom den fram!

Heather
Gäst
20 februari 2022 kl 23:54

Man ska inte söka tillstånd för att leva och vandra på denna jord. Betala inte kriminella utpressare för att leva på jorden vi är födda på och har rätt att leva på utan att betala för det. Vakna människor. Skatt betalar för kriminalitet!

jannearvid
jannearvid
Gäst
20 februari 2022 kl 10:19

Bästa Torbjörn var är min kommentare att det inte var någon convoy etc??

Liba Olsson
Liba Olsson
Gäst
Reply to  jannearvid
21 februari 2022 kl 13:50

Min kommentar till dig om swishinsamling till konvoj som jag skrev den 20/2, är också borta. Censur? Från vem? Från newsvoice? I märklig tid vi lever nu!!!!!

Liba Olsson
Liba Olsson
Gäst
Reply to  Liba Olsson
21 februari 2022 kl 18:30

Nu är min kommentar framme. Konstigt ändå!?!?

Leif Bengtsson
Leif Bengtsson
Gäst
20 februari 2022 kl 09:26

Bara det faktum att man slår ner på demonstrationer,oavsett vilken. Visar att människorna som utgör folket aldrig har någon röst i samhället.

Endast valsedel var fjärde år får uttrycka folkets vilja.
Att rösta som en symbolisk handling i en egentlig offerritual där vi överlämnar vår rätt till självbestämmande i ytterligare fyra år.

I vårt lilla samhälle på några tusen invånare betalar vi tillsammans mellan 350-400miljoner i skatt varje år.
För dom pengarna kunde vi hålla oss med all den service vi behöver och som vi vill ha den utan myndigheter o statsapparat.
Staten är till för sig själv o vill inte ha konkurrens när den godkända folkviljan skall proklameras.

Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
19 februari 2022 kl 16:43

Kanada, äldre dam ihjältrampad av polishäst: http://198.46.190.126/videos/horsetrample3.mp4

Hans Dahl
Hans Dahl
Gäst
Reply to  Å. Södergren
19 februari 2022 kl 17:07

Jag undrar hur poliryttaren känner sig efter detta dåd?
Man kan inte bara hänvisa till att man lytt order.

Jag undrar hur övriga i befälskedjan känner sig efter detta dåd?
Man kan inte bara hänvisa till att man lytt order.

Jag undrar hur den ytterst ansvarige känner sig efter detta dåd?

Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
Reply to  Hans Dahl
19 februari 2022 kl 18:18

Med kännedom om den emotionell frekvensskalan, kan jag på raken säga vad hög-befälhavaren känner – skadeglädje!!
Här har vi att göra med rejält vridna personer.

Mattias
Mattias
Gäst
Reply to  Å. Södergren
19 februari 2022 kl 20:05

Inte ihjältrampad, men det är ju illa nog ändå:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1668822020126397&id=1165219584

Se vid 3:30

Kim Queray-Lundh
Kim Queray-Lundh
Gäst
Reply to  Å. Södergren
19 februari 2022 kl 21:09

Detta stämmer inte hon blev nedtrampad men hon lever

Å. Södergren
Å. Södergren
Gäst
19 februari 2022 kl 13:07

https://principia-scientific.com/?s=drosten
Hur göra vinst på epidemier?

Lennart Andersson
Gäst
19 februari 2022 kl 13:03

Varför böter på 100000 kronor och för vad, känner myndigheterna sig hotade av protesterna, är det på order av diktatorn Magdalena de Häx. När det gäller protester mot myndigheternas vansinnigheter så sätts demokratin ur spel här liksom i andra länder som är styrda av WEF. Ska insamlade pengar beslagtas av myndigheterna här i landet precis som i Kanada????? Det är dags att stå upp mot tyrannerna som styr Sverige och Europa.

jannearvid
jannearvid
Gäst
Reply to  Lennart Andersson
20 februari 2022 kl 10:32

Det är ??!! det meddelades den 18 ds att det blev inget polistillstånd som JH skulle har sökt i flera veckor ? samma dag 18 ds avgick JH Som har mottagit över 100 000 tals swish kr..det blev ingen convoy från några städer eller i sthlm ca 12 personbilar..jag var betalande medlem 100kr swish när det var öppet vid min fråga tii JH ledaren varför vill dessa sk moderatorer ?! ha mitt namn.bil reg nr adress etc då blev jag blockad samtidigt blev allt privat..I sthlm vid Österrikes ambassad talade en kvinna om Jesus och om Bibelns sanningar senare sjöng en man om pandemin som gillade fhm och sveriges hantering av c o v i d Detnstinker!!!

Liba Olsson
Liba Olsson
Gäst
Reply to  jannearvid
20 februari 2022 kl 20:35

Det som du skriver, låter mycket konstigt. Jag har hört JH tala på demonstrationer i Stockholm, både igår och idag. Han övertygade kraftfullt oss lyssnare, att han är frihetskämpe. Handlar det om något annat?!?!

robert öjefors
Gäst
19 februari 2022 kl 10:09

Tråkigt!Hade säkerligen funnits stöd till dej om de behövs,
till böter mm.

NewsVoice
NewsVoicehttps://newsvoice.se