Dokumentär: “Died Suddenly” om vågen av avvikande dödsfall i världen efter massvaccinationerna

NewsVoice är en oberoende nättidning med utgivningsbevis som startade 2011. Syftet är att publicera nyheter, debattartiklar, kommentarer och analyser. Stöd vårt arbete genom att donera, sponsra (tex granskningar, utlandsreportage) eller annonsera.
publicerad 24 november 2022
- NewsVoice redaktion
Fibros clots, strängar av gult material. Foto tillhandahållet av Wallace Hooker, balsamerare (USA)

Stew Peters Network premiärvisade den 21:e november dokumentärfilmen Died Suddenly (plötslig död) producerad av de prisbelönta filmskaparna Matthew Skow och Nicholas Stumphauzer som låg bakom “Watch the Water” och “These Little Ones”.

Text: NewsVoice

Died Suddenly handlar om det största pågående massfolkmordet i mänsklighetens historia, anser producenterna och Stew Peters Network. Filmen fokuserar på alla avvikande dödsfall som som rapporteras i världen, dödsfall som antingen avfärdas som normala eller bekräftas som avvikande beroende på vem du talar med.

Vaccinindustrin i armkrok med massmedier, toppolitiker och folkhälsomyndigheter hävdar att de räddat planeten från lidande och död, men många läkare, begravningsentreprenörer, obducenter, industri-insiders och forskare hävdar motsatsen.

Dokumentären har producerats av ideella skäl för att sprida fakta och starta debatt. Stew Peters skriver att arbetet inte vore möjligt utan stöd från sponsrande privatpersoner.

Du kan stödja produktionen och efterarbetet att sprida filmen genom att dela länken till denna artikel och genom att beställa en valfri produkt från någon av följande webbplatser: Bioptimizers.com, Heavensharvest.com, Thetriadaer.com (rabattkod STEW), Earthechofoods.com, Kuribl.com (rabattkod STEW20) eller Gutcleanseprotocol.com.

Text: NewsVoice


Du kan stötta Newsvoice via MediaLinq

  • Det är utan tvivel en skakande film som inte lämnar en oberörd. Är det sant (eller väsentligen sant) är det oerhört, men det mesta är INTE sant. Filmen bär alla tecken på “konspirationsteori” av sämsta slag.

    Min larmklocka ringer när man kopplar det en påstådd massmordsagenda motiverad av malhusianism och eugenik. Det anförda i den riktningen är felaktigt eller taget ur sammanhanget. Romklubbens rapport och Henry Kissingers åsikter i frågan ligger 50 tillbaka. Bill Gates (ö)kända TED-talk är rent lögnaktigt återgivet. Det han säger är att för att få ner koldioxidutsläppen måste vi utveckla koldioxidfria tekninska lösningar att skörda energi. Att han börjar med att tala om befolkning är ett retoriskt grepp som ska få folk att vakna i stolarna. Strax därefter avfärdar han ju sedan att det går att göra något märkbart åt befolkning på kort sikt.

    Huvudargumentet från balsamerarna är förstås högst anmärkningsvärt. Det måste gå att få tag på kemister och rättsläkare som kan undersöka exakt vad det är fråga om.

    Annars

    Filmade dödsfall eller svimningar.

    Ja, det ser illa ut men vad handlar det om? Det finns många övervakningskameror nu för tiden. Jämför med den ökända skräckfilmen som spreds från Wuhan i februari 2020.

    Påståenden om dramatisk minskad fertilitet.

    Jag kan inte hitta några stöd alls för det. Om födelsetalen gått ner 20-30% eller 70% (Australien) skulle väl någon även i MSM försökt förklara fenomenet. Jag hittar ingen statistik som tillnärmelsevis styrker påståendena.

    Om dödfödslar

    Allt verkar handla om en enda ort: Waterloo, Ontario, där man räknade 86 dödfödslar i somras, när medelvärdet brukar ligga på ca 5. Ibland är slumpen nyckfull och det kan vara något annat i miljön på platsen.

    Färsk statistik över dödfödslar är generellt svårt att hitta.

    Sprid inte filmen!

  • Det är utan tvivel en skakande film som inte lämnar en oberörd. Är det sant (eller väsentligen sant) är det oerhört, men det mesta är INTE sant. Filmen bär alla tecken på “konspirationsteori” av sämsta slag.

    Min larmklocka ringer när man kopplar det en påstådd massmordsagenda motiverad av malhusianism och eugenik. Det anförda i den riktningen är felaktigt eller taget ur sammanhanget. Romklubbens rapport och Henry Kissingers åsikter i frågan ligger 50 tillbaka. Bill Gates (ö)kända TED-talk är rent lögnaktigt återgivet. Det han säger är att för att få ner koldioxidutsläppen måste vi utveckla koldioxidfria tekninska lösningar att skörda energi. Att han börjar med att tala om befolkning är ett retoriskt grepp som ska få folk att vakna i stolarna. Strax därefter avfärdar han ju sedan att det går att göra något märkbart åt befolkning på kort sikt.

    Huvudargumentet från balsamerarna är förstås högst anmärkningsvärt. Det måste gå att få tag på kemister och rättsläkare som kan undersöka exakt vad det är fråga om.

    Annars

    Filmade dödsfall eller svimningar.

    Ja, det ser illa ut men vad handlar det om? Det finns många övervakningskameror nu för tiden. Jämför med den ökända skräckfilmen som spreds från Wuhan i februari 2020.

    Påståenden om dramatisk minskad fertilitet.

    Jag kan inte hitta några stöd alls för det. Om födelsetalen gått ner 20-30% eller 70% (Australien) skulle väl någon även i MSM försökt förklara fenomenet. Jag hittar ingen statistik som tillnärmelsevis styrker påståendena.

    Om dödfödslar

    Allt verkar handla om en enda ort: Waterloo, Ontario, där man räknade 86 dödfödslar i somras, när medelvärdet brukar ligga på ca 5. Ibland är slumpen nyckfull och det kan vara något annat i miljön på platsen.

    Färsk statistik över dödfödslar är generellt svårt att hitta.

    Sprid inte filmen!

  • Att virus finns och smittar är grunden till vazzinerna, utan virus inget miljardregn över pigpharma.
    Dom vazzinerade får fortfarande polio ( har andra namn idag). Dom vazzinerade får fortfarande mässlingen. Dom vazzinerade får fortfarande s.k covid. Dom vazzinerade mot influenssa får fortfarande influenssa….

  • Att virus finns och smittar är grunden till vazzinerna, utan virus inget miljardregn över pigpharma.
    Dom vazzinerade får fortfarande polio ( har andra namn idag). Dom vazzinerade får fortfarande mässlingen. Dom vazzinerade får fortfarande s.k covid. Dom vazzinerade mot influenssa får fortfarande influenssa….

  • Någon som frivilligt vill äta de långsmala blodproppar t ex på julbord? De skulle ironiskt nog vara mycket hänslosamare än att ha dom i sina ådror.

    • Skulle nog fungera att köra dem som hårdstekt lax-skinn.

      Recept:

      Hög värme
      Fräs dem i olivolja och smör i en stekpanna
      Salt och lite vridpeppar
      Några droppar av färsk citron samt persilja
      Servera på bakplåtspapper

      Mums!

  • Någon som frivilligt vill äta de långsmala blodproppar t ex på julbord? De skulle ironiskt nog vara mycket hänslosamare än att ha dom i sina ådror.

    • Skulle nog fungera att köra dem som hårdstekt lax-skinn.

      Recept:

      Hög värme
      Fräs dem i olivolja och smör i en stekpanna
      Salt och lite vridpeppar
      Några droppar av färsk citron samt persilja
      Servera på bakplåtspapper

      Mums!

  • Kan någon snäll själ översätta denna video till svensk undertext, så min ärthjärns familj,vänner osv kan förstå också.

  • Sharyl Attkisson, journalist, fd TV-ankare:

    “The film takes a unique and effective approach. Instead of focusing on the stories of the vaccine-injured, which are subjects of other documentaries and features, it profiles accounts from well-reputed embalmers and funeral directors.

    One reason this is so effective is that it manages to circumvent the controlled and propagandized environment of establishment medicine and doctors. Embalmers and funeral directors are typically not subject to the same threats of discipline, discrediting, and job loss as medical personnel at hospitals and in other establishment scenarios– at least, not the same level. Embalmers also have not been targeted for control by the pharmaceutical industry.

    The film mentions that most of the sudden deaths being noted today are not autopsied, so it’s only the embalmers who would see many of these bodies. The film effectively establishes that these men and women, the embalmers, are in a unique position to observe and record something that doctors who treat the living are not in a position to see.”

    https://sharylattkisson.com/2022/11/died-suddenly-a-summary-of-the-internet-documentary-about-covid-vaccines/

  • Kan någon snäll själ översätta denna video till svensk undertext, så min ärthjärns familj,vänner osv kan förstå också.

  • Sharyl Attkisson, journalist, fd TV-ankare:

    “The film takes a unique and effective approach. Instead of focusing on the stories of the vaccine-injured, which are subjects of other documentaries and features, it profiles accounts from well-reputed embalmers and funeral directors.

    One reason this is so effective is that it manages to circumvent the controlled and propagandized environment of establishment medicine and doctors. Embalmers and funeral directors are typically not subject to the same threats of discipline, discrediting, and job loss as medical personnel at hospitals and in other establishment scenarios– at least, not the same level. Embalmers also have not been targeted for control by the pharmaceutical industry.

    The film mentions that most of the sudden deaths being noted today are not autopsied, so it’s only the embalmers who would see many of these bodies. The film effectively establishes that these men and women, the embalmers, are in a unique position to observe and record something that doctors who treat the living are not in a position to see.”

    https://sharylattkisson.com/2022/11/died-suddenly-a-summary-of-the-internet-documentary-about-covid-vaccines/

  • Jag har nu läst Bartolls senaste artikel och jag ser att han beskriver situationen och i detta fall avslöjar den kontrollerade oppositionen
    https://bartoll.se/2022/11/died-suddenly-and-the-infodemic/
    Han har helt rätt i det han skriver:
    “And the most important lie to expose is still the fact that no virus has ever been isolated or proven to exist and that the whole ‘germ theory’ is false, a fraud. It’s the mother of lies that allow them to keep us pinned down by the neck.”

      • Dela upp repliken på två svar! Skriv “fortsättning” i det andra svaret!

        På så vis kan du ge ett utförligare svar, vilket ibland är nödvändigt.

    • Som någon annan invände mot dig undrar många människor varför deras vardagliga erfarenhet av hur barn på dagis smittar och deras familjer hemma får influensan – inte har med någon sorts smittbärare att göra.
      Dags att du fokuserar på att lyfta fram svar på såna frågor.
      För det kan vara hur mycket bedrägerier som helst för profit därute utan att germ-theory måste vara generellt falsk.
      Och att virus inte har isolerats verkar ju etablissemanget hålla med om och Koch’s postulat, som var av äldre datum, har senare generaliserats.
      Att vetenskapen ännu inte har full koll betyder inte att dom har noll koll.

      • Den pseudovetenskapliga virologin har uppenbarligen noll koll, förutom att dom verkar tjäna vaccinindustrin.
        Vad gäller virus så finns det inga bevis för att de: 1. Existerar. 2. Smittar.
        Dags att du fokuserar på det faktumet. Indoktrineringen vad gäller smitta verkar gå så djupt hos vissa, att de inte kan se andra orsaker till sjukdom. Det finns inga bevis för att det finns något som smittar. Jag tror inte på smitta. Tror du på att det finns smittsamma virus, som vaccinprofitörerna påstår att det gör?

        • Jag tror att det finns något som smittar ja men jag vet inte vilken sorts liten organism det är.
          Det är en i mina ögon ytterst väl underbyggd empirisk erfarenhet som Semmelweis förgäves försökte föra till torgs men som sen etablerades.
          Under en perioden dog en ökande del av kvinnorna i barnsäng pga läkarkårens klentrogenhet.
          Och jag har också läst en del om att det finns mycket felaktigheter i den officiella medicinhistorien men det avgör inte vad sanningen är, bara att ‘brusnivån’ är hög.

            • Jag har redan sagt att jag tror att det finns något som smittar men jag vet inte om det är virus eller om virus är en ickeisolerbar process som ingår i detta något eller om virus är något som finns där samtidigt men är ofarligt. Men i så fall är det något annat som bär smittan. Historien om smittkoppor är, verkar det som, full av felaktigheter men det smittar likväl eller hur? Ursprungsbefolkningen i Nordamerika utsattes av kolonialimperiet för nersmittade filtar och dog av det.

              • Så du tror fortfarande på att det finns virus som smittar, trots att denna teori bygger på pseudovetenskap och ingen har någonsin kunnat bevisa deras existensen och påstådda smittsamhet?

                Var har du beviset för det du påstår om smittkoppor? Och ditt uttalande om urpsrungsbefolkningen i Nordamerika- var har du beviset för detta?
                Jag rekommenderar denna välgjorda film:
                https://odysee.com/@katie.su:7/thetruthaboutsmallpox:9

                • https://www.guinnessworldrecords.com/world-records/first-use-of-smallpox-as-a-biological-weapon
                  Brittiska soldater som kämpade i Nordamerika 1754 delade ut filtar som hade smittats av smittkoppor bland indianerna. Epidemier följde och dödade mer än 50 % av de drabbade stammarna
                  ..
                  Dessförinnan hade spanjorerna spridit såna sjukdomar i Sydamerika som av samma skäl dödade miljontals. Det var inte spanjorernas överlägsna militära förmåga som avgjorde.

                • Det enda som dom var oeniga om var hur många miljoner som dog men hävdar du att ursprungsbefolkningen som drabbades av sjukdomar som inte fanns där innan ändå inte hade smittats?

                • Såg du filmen jag länkade till?
                  Fortfarande inga bevis för dina påståenden.
                  Vilka är “dom” du pratar om?
                  Hur vet du att det som påstås om vår historia några hundra år tillbaka i tiden är sant?
                  Man har än idag inte kunnat bevisa existensen av s k smittkoppsvirus samt deras påstådda förmåga att sprida smitta.

                • Jag vet att jag själv smittat från mina dagisbarn och därför behöver jag inte hysa tvivel om att dom smittade av sina kolonisatörer. Det är naturligt. Den videon är för pratig.
                  Finns det i textform?
                  Jag behöver inte upplysas om att kyrkan och alla möjliga potentater har varit ett hinder för kunskap. Och det motbevisar inte germ.theory.
                  Det räcker inte att det förekommit oegentligheter.

                • Nej du tycks vara helt oemottaglig för vetenskapliga fakta och att se andra orsaker till sjukdom. Germ theory är som namnet säger bara en teori och var har du bevisen för att det finns smittsamma virus?
                  Andra jag har länkat filmen till har verkligen uppskattat den och tackat mig för informationen.
                  Vill du leva i en tro att du smittas av påhittade virus så gör du dig till offer för en lögn. Du bidrar dessutom till att hålla lögnen vid liv genom dina obevisade påståenden att du skulle bli sjuk p g a påhittade virus. Virologin är bara pseudovetenskap som bär upp hela vaccinindustrin grundad på bedrägeri.
                  Kan du förklara hur virologer gör när de “isolerar” s k “virus”?

        • Du säjer att du inte tror på smitta överhuvudtaget. Det betyder att du inte bara förnekar att virus finns, du förnekar även att bakterier kan överföra sjukdomar, dvs. smitta -trots att bakterier är väl dokumenterade smittämnen.
          Tycker faktiskt det finns goda skäl att ifrågasätta din trovärdighet.

          • Det där ordet “överhuvudtaget” har du själv lagt till och dragit förhastade tolkningar av. Jag tror inte på smitta vad gäller virus, då virus ju aldrig påvisats existera och sprida smitta. Jag kanske skulle ha uttryckt mig tydligare. Det är virus jag diskuterar i den här debatten. Tror du på att det finns smittsamma virus, som vaccinprofitörerna påstår att det gör? Ifrågasätter du vaccinprofitörernas trovärdighet?
            Eller har du inga goda skäl att göra det?

            • Tja, skriver man att man inte tror på smitta, då gör man inga undantag – plain and simple. Gör man undantag, då skriver man “med undantag för”. Men det gjorde du inte. Så jag har INTE dragit förhastade slutsatser.
              En del forskare förnekar förekomsten av virus, andra inte. Men att man inte kunnat påvisa virus måste inte innebära att de inte finns, utan bara att de inte kan påvisas med de metoder som står till buds idag. Kan virus komma kunna påvisas? Bara Gud har svaret på den frågan.

              • Jag skrev ju att jag hade kunnat vara tydligare.

                Det finns teknik och metoder idag som skulle kunna påvisa existensen av virus, men dessa virusfrälsta virologer vill inte använda den tekniken och de metoderna då det gäller virus, som inte finns i verkligheten, bara i människors fantasi. De skulle då helt enkelt inte finna några virus. Man har kunnat påvisa existensen av exosomer och bakteriofager som är mycket mindre än de påhittade virusen.

                Tror du på att det finns smittsamma virus, som vaccinprofitörerna påstår att det gör? Ifrågasätter du vaccinprofitörernas trovärdighet?
                Eller har du inga goda skäl att göra det?

                “Kan virus komma kunna påvisas? Bara Gud har svaret på den frågan.” Så när menar du att Gud ska ge oss svaret på den frågan? Virologer har hållit på i ett ca ett sekel utan att kunna påvisa några virus. Hur mycket lidande vill du att människor ska utsättas för p g a denna virusbluff? Hur mycket giftiga vacciner ska sprutas in i människor? Hur länge ska vi låta vaccinindustrin förstöra livet för människor? Varför ska vi ha virologer när det är Gud som har svaret på frågan? Är det till Gud vi också ska överlämna frågan om vaccindiktatur?

                • “Så när menar du att Gud ska ge oss svaret på den frågan?”
                  Jag skrev inte att vår Herre kommer besvara frågan, än mindre när – bara att Han har svaret. Big difference !!!

                  “Hur mycket lidande vill du att människor ska utsättas för p g a denna virusbluff?”
                  Du skulle göra klokt i att dämpa tonen en aning. Ditt problem är att du tror det är big pharmas viruspropaganda som får folk att låta vaccinera sig. Istället är det rädslan för att bli smittad som skrämmer livet ur folk. Huruvida smittorisken är verklig, om den beror på virus eller inte är ointressant för dem som tar sprutan eftersom de är övertygade om att smittan är verklig – och de bryr sig inte om vad som vållar den.
                  De lättlurade och aningslösa skulle fortsätta ta sprutorna även om storindustrin och dess drängar och pigor nöjde sig med att skrämmas med smittorisken.

                • “Istället är det rädslan för att bli smittad som skrämmer livet ur folk.” Det är just det som är problemet, att folk är rädda för ett påhittat virus som aldrig har kunnat bevisats existera och aldrig bevisats smitta.
                  Jag tror det skulle hjälpa många människor om de visste detta och att de då inte så skulle tro på att giftiga vaccininjektioner skulle vara räddningen. Det har hjälpt mig oerhört mycket, så varför skulle det inte hjälpa andra?

                  Ett stort problem är att media inte informerar sanningen vad gäller den pseudovetenskapliga virologin samt att det aldrig kunnat bevisats att det finns virus som sprider smitta. Istället undanhåller media detta fundamentala faktum och hjälper till med att skrämma människor.

                  Vad hjälper det oss att Gud “har svaret”?

                • Virus hade inte ens behövt nämnas. En massiv smittoriskkampanj hade räckt för att skrämma de lättlurade och okunniga till att ta sprutan. Det gäller fortfarande.

                  Till slut, den som litar på sin Skapare tar inga sprutor.

              • Vill tillägga att jag på goda grunder anser att ALLA injektioner skadar oss. Vissa sprutor mer än andra, men alla skadar oss.

              • Nej naturligtvis inte. Viruset har människor med hjälp av pseudovetenskap, skapat i sin fantasi. Virus har aldrig påträffats i verkliga naturen.

              • Han har skapat allt som existerar. Men många djurs egenskaper och sätt att leva har förändrats. Fram till syndafallet var allt “mycket gott.” Men inte efteråt. Men vi har förverkligandet av vår Herres löfte om en ny värld att se fram emot. Prisa Honom!!!

    • Jag håller med om att Peters kan vara en limited hangoutvissa saker tyder på det – men å andra sidan – större delen av alt. media är limited hangouts av något slag – men å tredje sidan – det finns massor av bra information även på dessa kanaler. Saker är mer komplexa än svart och vitt – det är mer en gråskala – filmen kan vara psyop men kan ändå ha goda effekter på många olika fronter.
      Alla har en åsikt – Bartoll har sin och ger inga referenser för bevis på psyop – jag har mina – jag fokuserar mer på informationen och effekten än på personen.
      Det handlar om att korspejla informationskrigetsnarare än att renhets-spiralisera – skaffa sig en bättre 5D-bild av läget och använda detta till något kvalitativt – navigera informationen och skapa och finna nya mönster.
      Oavsett tror jag att dokumentären kommer ha en god effekt – väcka upp lite människor – skärpa språket och bilden – jag tror också att fler än ovaxxade kommer att se filmen. Lite kraftfullare språk och tydliga blodiga bilder på saker och det arroganta hyckleriet tycker jag framgick bra, trots allt.
      FORTSÄTTNING FÖLJER…

      • Då dokumentären inte upplyser fakta om den pseudovetenskapliga virologin och bluffen om smittsamma virus, så håller den ju kvar människor i narrativet och vart leder det….?

        Och vad gäller media: Hade både mainstream och alternativ media upplyst om detta fundamentala faktum om virologin och virusbluffen så hade inte människor fallit till offer för vaccinprofitörers giftinjektioner.

    • FORTSÄTTNING…
      Jag håller med om att Terrain Theory antagligen är vetenskapligt belagd och sann – det bereder vägen och har goda effekter. Det är också bra att det finns andra som fokuserar på annat och inväntar tiden lite. Är det en bra effekt att trycka ned Terrain Theory i halsen på folk – som i och för sig kan vara sann – men som får mängder av människor att avvisa hela paketet så att säga….?
      Jag tror bägge vinklarna fungerar bra tillsammans – 5 + 5 = 11 här.
       
      Med det sagt – du är medveten om att Bartolls sanningar och åsikter innefattarFake Space – Fake Moonlanding och Flat Earth…

      • Att upplysa om Terrain Theory är är inte att “trycka ned det i halsen på folk” Jag tror inte på att upplysa människor genom att låta dem leva kvar i narrativet. Det är ju att undanhålla dem livsviktig kunskap och att spela med i lögnen.

        • Det hela är så enkelt: Informera våra medmänniskor om att ingen har lyckats påvisa existensen av smittsamma virus. Informera att ingen har lyckats visa att dessa påhittade virus smittar. Det finns ju då inga skäl för att “kavla upp” (= låta sig giftinjiceras/vaccineras) eller hur? Inte något skäl för vaccinering och vaccinprofitörer, eller hur?

          • Om de är så att virus inte finns och Stew vet det så har han kanske valt att lägga sitt krut på att få människor att inse att sprutorna inte är hälsosamma.

            Det är som att prata om hur världen styrs av människor som styrs av mörkret och att de håller på med ritualer och offrar människor till sin gud (en mörk entitet som påstår sig vara gud). Skall man då också gå in på att alla religioner idag har blivit gravt manipulerade av mörka krafterna och även ateismen är en skapelse av dessa krafter?

            Eller om man pratar om att ingen människa har vandrat på månen, skall man då också nämna att jorden är ihålig?

            Hur får man bäst fram sitt meddelande? Det viktiga….

            Kan människor ta emot att sprutan inte är bra? Blir det för mycket information om man också säger att virus inte finns i samma mening?

            Att lägga nivån där flest är mottagliga för den viktigaste informationen att de börjar ifrågasätta. När det är startat kan de nog ta steget till att virus kanske inte finns.

            • “När det är startat kan de nog ta steget till att virus kanske inte finns.” Detta tror jag är en onödig omväg samt ett fördummande av våra människor. Jag tror att människor är fullt kapabla att ta in vetenskapliga fakta: Virus existens har aldrig bevisats, ej heller att de smittar. Att media undanhåller denna sanning försvårar förstås det hela. Vart leder det att vi undanhåller denna sanning för våra medmänniskor?

              Vad menar du med att virus “kanske” inte finns? Tror du på att det finns smittsamma virus, som vaccinprofitörerna påstår att det gör?

              • Forts.

                “Om de är så att virus inte finns och Stew vet det så har han kanske valt att lägga sitt krut på att få människor att inse att sprutorna inte är hälsosamma.” Om det är så är det ett medvetet undanhållande av sanningen från hans sida vilket bara underhåller och göder narrativet. Vart leder det? Jag citerar Bartoll igen: “And the most important lie to expose is still the fact that no virus has ever been isolated or proven to exist and that the whole ‘germ theory’ is false, a fraud. It’s the mother of lies that allow them to keep us pinned down by the neck.”

                Det bästa är naturligtvis att få människor att inse att det inte finns några skäl för vacciner överhuvudtaget! Inga vaccinsprutor är hälsosamma. Informera därför om sanningen vad gäller virologin och virusen! Låt människor själva få ta ansvar vad de sedan gör med den informationen. Fördumma dem inte.

              • Grejor jag vet idag kunde jag inte ta in innan jag vaknade. Det är precis som när man läser böcker. Kan läsa samma bok en eller två år efter och helt ny information kommer få. Men det beror också på hur sann boken är och hur väl man utvecklats.

                Tar här bara ett helt extremt exempel bara för att måla en bild.
                En som tror helt på vad vi lärt oss om andra världskriget och så är det en som säger att förintelsen är en lögn. Hur kommer det tas emot?

                Jag själv är öppen för att virus kanske inte finns. Samma om jorden är rund, platt eller ihålig. Lägger inte energi på det men dömer inte de olika synerna. I vad jag anser är viktigt för att mänskligheten skall komma ut ut det mångtusenåriga lidandet så är dessa mindre detaljer.

                Sprutorna som idag ges mot covid manipulerar vår DNA, sägs innehålla grafinoxid, innehålla något som får människors blod lysa under UV-ljus.

                Det är väl bra att det finns några där ute som kan så fröt att virus kanske inte finns. Det jag anser är viktigt är att inte gå in och se ut att vara galen så folk per automatik avfärdar allt annat man säger.

                Som för många år sedan började det sägas att inga plan flög in i tornen. Jag ansåg det var galet då men nu kan det vara troligt. Det är mycket enkelt att manipulera människor och sätta tankar i deras huvud.

                … detta gäller också konspirationsteorisidan. Det är mycket gate keepers och lögner som flödar i denna sumpmark.

                • Bra beskrivningar i båda dina postar Bengan!

                  Vi värdesignalerar inte här – det finns en tröghet i inlärningsprocessen hos många och hos majoriteten i synnerhet inför helt nya idéer och sanningar – vi pratar om den pedagogiska bästa vägen och kanske som jag skrivit – det äkan vara båda vägarna.
                  Att skapa en låsning i psyket är inte en bra effekt – att kräva absolut samsyn om sanningar sällan lyckat och inte ens den vetenskapliga metoden som kräver ifrågasättande av alla hypoteser – men man kan skapa overload och bryta igenom försvaren och förändra hela situationen eller skedmata med info – båda vägarna är möjliga.
                  Jag använder faktiskt båda vilket de flesta gör – det finns vissa sanningar jag inte säger här i kommentarerna – ibland överlastar jag systemen och skapar en ny intressant öppen situation men alltid i kreativt kaos – det är olika med olika människor man möter helt enkelt – inlärningsprocessen har sin egen meandrande rytm – alternativet är att slå in dörren helt enkelt. Det är som Bengan skriver – saker man läste eller tänkte för några år sedan får en helt ny kontext och innebörd några år senare…

                  https://youtu.be/L9EKqQWPjyo
                  Bob Dylan – Things Have Changed 

                • “det finns en tröghet i inlärningsprocessen hos många….” Då är väl bra ju snabbare sanningen kommer ut.

                • “Det jag anser är viktigt är att inte gå in och se ut att vara galen…” Så menar du att avslöja lögnen om virus är att “se ut att vara galen”? Är det det det handlar om? Att inte “se ut att vara galen”? Men om man spelar med i lögnen, så att man så att säga inte “ser ut att vara galen”, är det det som är lösningen?

                  Jag tror på att avslöja lögnen som säger att det finns smittsamma virus och som håller fast människor i detta destruktiva narrativ.

                • Så ikväll råkade jag – verkligen utan att mena det – krascha ett möte…

                  Elbilar och klimatpaniken togs upp av en händelse och debatten fick liksom ett eget liv.
                  Resultatet blev blockerade föreställningar och krampade attityder.
                  Orsaken – då jag har mycket goda referenser för argument mot klimats-cammen – är att det hela inte är en diskussion på vetenskaplig grund med argument fram och tillbaka – det är från första början – SCIENTISM – det är inte ens politik längre – det är religion.

                  Utvärdering: Inget konstruktivt hände i frågan idag men det kan mycket väl tänkas att föreställningarna har påverkats på något sätt och sakta förändras i någon mån av denna händelsen – kan mycket väl tänkas – jag har sett det förut. (Släppte virusbomben i en intet ont anandes normies tillvaro och nu efter ett halvår så verkar det som om något har hänt där….)
                  Detta kommer dock inte vara den valda vägen för mig – utan jag föredrar att så små frön istället – i en lugnare pedagogisk inlärningsprocess.
                  FORTSÄTTNING FÖLJER….

                • FORTSÄTTNING.
                  Jag resonerar gärna full body-contact med folk som har den förmågan men detta handlar om SCIENTISM – det handlar per definition om en KULT – och det är en helt annan sak. Hur avprogrammerar man alla dessa millioner som ingår i kulten…? Svaret är att det gör man inte utan vidare. Man separerar och låter saker ha sin gång för att sedan genom en egen sund verklighetsanpassad egen kultur vinna dagen – Don Quixote får ursäkta här…
                  Det enda man kan göra är att stimulera de som inte är helt låsta vilket är i sig en viktig sak då kulten i slutändan vill gå full mobb.

                  “My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover,  his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel.”
                  SAUDI QUOTE

                  Common sense is that common…
                  Voltaire

                  https://consentfactory.org/2020/10/13/the-covidian-cult/
                  The Covidian Cult

                • Märks att du missade poängen helt i vad jag skrivit.

                  Jsg har nu sett stew PatrikH video och det hela den fokuserade på var sprutorna som de flesta har tagit sedan 2021 och konsekvenserna. Också agendan om populationsreduseringen.

                  Att prata om att virus inte finns i den videon skulle ta fokus från att sprutorna mycket skadliga för hälsan.

                  Att i denna video prata om att virus inte finns, sprutorna innehåller grafinoxid eller annat passar inte in. Videon är bra för de som precis börjat ifrågasätta, som kanske har någon nära dom dött eller själv märkt problem. Då hjälper de dom att få sin första “aha”-upplevelse (nya banor i hjärnan skapas) och kugghjulen i huvudet börjar röra sig.

                  Har själv varit där att jag slängt över information över andra och när något varit för långt bort så sopar de allt jag sagt under mattan och kallar det galenskaper. Detta gör också att de sover ännu djupare för de tror nu ännu mera att vad de tror på är sant.

                  Jag har erfarenhet av detta och det hjälper inte att ge människor information de inte är redo att ta emot. Det slår bakut. Man måste möta människor där de är…

                  För annars…. Cui bono?

          • Sanningen är enkel, men media undanhåller den och vad gör du? Du tycker vi ska fortsätta att undanhålla sanningen och spela med i narrativet. Dina medmänniskor anser du för dumma för att ta till sig fakta om sanningen. Dina medmänniskor ser du cyniskt som redan hopplöst förlorade fall. Vad har du för människosyn?

        • Tilläggssvar till Fredrik::
          Det finns något som heter placeboeffekt. Tror du på smittsamma virus och du är med människor som är sjuka/har symptom i något som du tror smittar, så kan din tro på att du också kan bli smittad, enligt placeboeffekten, ge dig liknade symptom/”sjukdom”. Är du dessutom rädd för virus och rädd för att bli smittad så kan det förstärka placeboeffekten.

    • Det han beskriver är det enklaste och bästa sättet att ta reda på vem som är en marionnet och vem som talar sanning.
      Påstår dem att viruset existerar så är dem inget annat än betalda lögnare, det är så enkelt.
      Och detta gäller samtliga politiker,läkare, journalister,osv.

  • Jag har nu läst Bartolls senaste artikel och jag ser att han beskriver situationen och i detta fall avslöjar den kontrollerade oppositionen
    https://bartoll.se/2022/11/died-suddenly-and-the-infodemic/
    Han har helt rätt i det han skriver:
    “And the most important lie to expose is still the fact that no virus has ever been isolated or proven to exist and that the whole ‘germ theory’ is false, a fraud. It’s the mother of lies that allow them to keep us pinned down by the neck.”

      • Dela upp repliken på två svar! Skriv “fortsättning” i det andra svaret!

        På så vis kan du ge ett utförligare svar, vilket ibland är nödvändigt.

    • Som någon annan invände mot dig undrar många människor varför deras vardagliga erfarenhet av hur barn på dagis smittar och deras familjer hemma får influensan – inte har med någon sorts smittbärare att göra.
      Dags att du fokuserar på att lyfta fram svar på såna frågor.
      För det kan vara hur mycket bedrägerier som helst för profit därute utan att germ-theory måste vara generellt falsk.
      Och att virus inte har isolerats verkar ju etablissemanget hålla med om och Koch’s postulat, som var av äldre datum, har senare generaliserats.
      Att vetenskapen ännu inte har full koll betyder inte att dom har noll koll.

      • Den pseudovetenskapliga virologin har uppenbarligen noll koll, förutom att dom verkar tjäna vaccinindustrin.
        Vad gäller virus så finns det inga bevis för att de: 1. Existerar. 2. Smittar.
        Dags att du fokuserar på det faktumet. Indoktrineringen vad gäller smitta verkar gå så djupt hos vissa, att de inte kan se andra orsaker till sjukdom. Det finns inga bevis för att det finns något som smittar. Jag tror inte på smitta. Tror du på att det finns smittsamma virus, som vaccinprofitörerna påstår att det gör?

        • Jag tror att det finns något som smittar ja men jag vet inte vilken sorts liten organism det är.
          Det är en i mina ögon ytterst väl underbyggd empirisk erfarenhet som Semmelweis förgäves försökte föra till torgs men som sen etablerades.
          Under en perioden dog en ökande del av kvinnorna i barnsäng pga läkarkårens klentrogenhet.
          Och jag har också läst en del om att det finns mycket felaktigheter i den officiella medicinhistorien men det avgör inte vad sanningen är, bara att ‘brusnivån’ är hög.

            • Jag har redan sagt att jag tror att det finns något som smittar men jag vet inte om det är virus eller om virus är en ickeisolerbar process som ingår i detta något eller om virus är något som finns där samtidigt men är ofarligt. Men i så fall är det något annat som bär smittan. Historien om smittkoppor är, verkar det som, full av felaktigheter men det smittar likväl eller hur? Ursprungsbefolkningen i Nordamerika utsattes av kolonialimperiet för nersmittade filtar och dog av det.

        • Du säjer att du inte tror på smitta överhuvudtaget. Det betyder att du inte bara förnekar att virus finns, du förnekar även att bakterier kan överföra sjukdomar, dvs. smitta -trots att bakterier är väl dokumenterade smittämnen.
          Tycker faktiskt det finns goda skäl att ifrågasätta din trovärdighet.

          • Det där ordet “överhuvudtaget” har du själv lagt till och dragit förhastade tolkningar av. Jag tror inte på smitta vad gäller virus, då virus ju aldrig påvisats existera och sprida smitta. Jag kanske skulle ha uttryckt mig tydligare. Det är virus jag diskuterar i den här debatten. Tror du på att det finns smittsamma virus, som vaccinprofitörerna påstår att det gör? Ifrågasätter du vaccinprofitörernas trovärdighet?
            Eller har du inga goda skäl att göra det?

            • Tja, skriver man att man inte tror på smitta, då gör man inga undantag – plain and simple. Gör man undantag, då skriver man “med undantag för”. Men det gjorde du inte. Så jag har INTE dragit förhastade slutsatser.
              En del forskare förnekar förekomsten av virus, andra inte. Men att man inte kunnat påvisa virus måste inte innebära att de inte finns, utan bara att de inte kan påvisas med de metoder som står till buds idag. Kan virus komma kunna påvisas? Bara Gud har svaret på den frågan.

              • Jag skrev ju att jag hade kunnat vara tydligare.

                Det finns teknik och metoder idag som skulle kunna påvisa existensen av virus, men dessa virusfrälsta virologer vill inte använda den tekniken och de metoderna då det gäller virus, som inte finns i verkligheten, bara i människors fantasi. De skulle då helt enkelt inte finna några virus. Man har kunnat påvisa existensen av exosomer och bakteriofager som är mycket mindre än de påhittade virusen.

                Tror du på att det finns smittsamma virus, som vaccinprofitörerna påstår att det gör? Ifrågasätter du vaccinprofitörernas trovärdighet?
                Eller har du inga goda skäl att göra det?

                “Kan virus komma kunna påvisas? Bara Gud har svaret på den frågan.” Så när menar du att Gud ska ge oss svaret på den frågan? Virologer har hållit på i ett ca ett sekel utan att kunna påvisa några virus. Hur mycket lidande vill du att människor ska utsättas för p g a denna virusbluff? Hur mycket giftiga vacciner ska sprutas in i människor? Hur länge ska vi låta vaccinindustrin förstöra livet för människor? Varför ska vi ha virologer när det är Gud som har svaret på frågan? Är det till Gud vi också ska överlämna frågan om vaccindiktatur?

                • “Så när menar du att Gud ska ge oss svaret på den frågan?”
                  Jag skrev inte att vår Herre kommer besvara frågan, än mindre när – bara att Han har svaret. Big difference !!!

                  “Hur mycket lidande vill du att människor ska utsättas för p g a denna virusbluff?”
                  Du skulle göra klokt i att dämpa tonen en aning. Ditt problem är att du tror det är big pharmas viruspropaganda som får folk att låta vaccinera sig. Istället är det rädslan för att bli smittad som skrämmer livet ur folk. Huruvida smittorisken är verklig, om den beror på virus eller inte är ointressant för dem som tar sprutan eftersom de är övertygade om att smittan är verklig – och de bryr sig inte om vad som vållar den.
                  De lättlurade och aningslösa skulle fortsätta ta sprutorna även om storindustrin och dess drängar och pigor nöjde sig med att skrämmas med smittorisken.

              • Vill tillägga att jag på goda grunder anser att ALLA injektioner skadar oss. Vissa sprutor mer än andra, men alla skadar oss.

              • Nej naturligtvis inte. Viruset har människor med hjälp av pseudovetenskap, skapat i sin fantasi. Virus har aldrig påträffats i verkliga naturen.

              • Han har skapat allt som existerar. Men många djurs egenskaper och sätt att leva har förändrats. Fram till syndafallet var allt “mycket gott.” Men inte efteråt. Men vi har förverkligandet av vår Herres löfte om en ny värld att se fram emot. Prisa Honom!!!

    • Jag håller med om att Peters kan vara en limited hangoutvissa saker tyder på det – men å andra sidan – större delen av alt. media är limited hangouts av något slag – men å tredje sidan – det finns massor av bra information även på dessa kanaler. Saker är mer komplexa än svart och vitt - det är mer en gråskala - filmen kan vara psyop men kan ändå ha goda effekter på många olika fronter.
      Alla har en åsikt – Bartoll har sin och ger inga referenser för bevis på psyop – jag har mina – jag fokuserar mer på informationen och effekten än på personen.
      Det handlar om att korspejla informationskrigetsnarare än att renhets-spiralisera – skaffa sig en bättre 5D-bild av läget och använda detta till något kvalitativt – navigera informationen och skapa och finna nya mönster.
      Oavsett tror jag att dokumentären kommer ha en god effekt – väcka upp lite människor – skärpa språket och bilden – jag tror också att fler än ovaxxade kommer att se filmen. Lite kraftfullare språk och tydliga blodiga bilder på saker och det arroganta hyckleriet tycker jag framgick bra, trots allt.
      FORTSÄTTNING FÖLJER…

      • Då dokumentären inte upplyser fakta om den pseudovetenskapliga virologin och bluffen om smittsamma virus, så håller den ju kvar människor i narrativet och vart leder det….?

        Och vad gäller media: Hade både mainstream och alternativ media upplyst om detta fundamentala faktum om virologin och virusbluffen så hade inte människor fallit till offer för vaccinprofitörers giftinjektioner.

    • FORTSÄTTNING…
      Jag håller med om att Terrain Theory antagligen är vetenskapligt belagd och sann – det bereder vägen och har goda effekter. Det är också bra att det finns andra som fokuserar på annat och inväntar tiden lite. Är det en bra effekt att trycka ned Terrain Theory i halsen på folk – som i och för sig kan vara sann – men som får mängder av människor att avvisa hela paketet så att säga….?
      Jag tror bägge vinklarna fungerar bra tillsammans – 5 + 5 = 11 här.
       
      Med det sagt – du är medveten om att Bartolls sanningar och åsikter innefattarFake Space – Fake Moonlanding och Flat Earth…

      • Att upplysa om Terrain Theory är är inte att “trycka ned det i halsen på folk” Jag tror inte på att upplysa människor genom att låta dem leva kvar i narrativet. Det är ju att undanhålla dem livsviktig kunskap och att spela med i lögnen.

        • Det hela är så enkelt: Informera våra medmänniskor om att ingen har lyckats påvisa existensen av smittsamma virus. Informera att ingen har lyckats visa att dessa påhittade virus smittar. Det finns ju då inga skäl för att “kavla upp” (= låta sig giftinjiceras/vaccineras) eller hur? Inte något skäl för vaccinering och vaccinprofitörer, eller hur?

          • Om de är så att virus inte finns och Stew vet det så har han kanske valt att lägga sitt krut på att få människor att inse att sprutorna inte är hälsosamma.

            Det är som att prata om hur världen styrs av människor som styrs av mörkret och att de håller på med ritualer och offrar människor till sin gud (en mörk entitet som påstår sig vara gud). Skall man då också gå in på att alla religioner idag har blivit gravt manipulerade av mörka krafterna och även ateismen är en skapelse av dessa krafter?

            Eller om man pratar om att ingen människa har vandrat på månen, skall man då också nämna att jorden är ihålig?

            Hur får man bäst fram sitt meddelande? Det viktiga….

            Kan människor ta emot att sprutan inte är bra? Blir det för mycket information om man också säger att virus inte finns i samma mening?

            Att lägga nivån där flest är mottagliga för den viktigaste informationen att de börjar ifrågasätta. När det är startat kan de nog ta steget till att virus kanske inte finns.

            • “När det är startat kan de nog ta steget till att virus kanske inte finns.” Detta tror jag är en onödig omväg samt ett fördummande av våra människor. Jag tror att människor är fullt kapabla att ta in vetenskapliga fakta: Virus existens har aldrig bevisats, ej heller att de smittar. Att media undanhåller denna sanning försvårar förstås det hela. Vart leder det att vi undanhåller denna sanning för våra medmänniskor?

              Vad menar du med att virus “kanske” inte finns? Tror du på att det finns smittsamma virus, som vaccinprofitörerna påstår att det gör?

              • Forts.

                “Om de är så att virus inte finns och Stew vet det så har han kanske valt att lägga sitt krut på att få människor att inse att sprutorna inte är hälsosamma.” Om det är så är det ett medvetet undanhållande av sanningen från hans sida vilket bara underhåller och göder narrativet. Vart leder det? Jag citerar Bartoll igen: “And the most important lie to expose is still the fact that no virus has ever been isolated or proven to exist and that the whole ‘germ theory’ is false, a fraud. It’s the mother of lies that allow them to keep us pinned down by the neck.”

                Det bästa är naturligtvis att få människor att inse att det inte finns några skäl för vacciner överhuvudtaget! Inga vaccinsprutor är hälsosamma. Informera därför om sanningen vad gäller virologin och virusen! Låt människor själva få ta ansvar vad de sedan gör med den informationen. Fördumma dem inte.

              • Grejor jag vet idag kunde jag inte ta in innan jag vaknade. Det är precis som när man läser böcker. Kan läsa samma bok en eller två år efter och helt ny information kommer få. Men det beror också på hur sann boken är och hur väl man utvecklats.

                Tar här bara ett helt extremt exempel bara för att måla en bild.
                En som tror helt på vad vi lärt oss om andra världskriget och så är det en som säger att förintelsen är en lögn. Hur kommer det tas emot?

                Jag själv är öppen för att virus kanske inte finns. Samma om jorden är rund, platt eller ihålig. Lägger inte energi på det men dömer inte de olika synerna. I vad jag anser är viktigt för att mänskligheten skall komma ut ut det mångtusenåriga lidandet så är dessa mindre detaljer.

                Sprutorna som idag ges mot covid manipulerar vår DNA, sägs innehålla grafinoxid, innehålla något som får människors blod lysa under UV-ljus.

                Det är väl bra att det finns några där ute som kan så fröt att virus kanske inte finns. Det jag anser är viktigt är att inte gå in och se ut att vara galen så folk per automatik avfärdar allt annat man säger.

                Som för många år sedan började det sägas att inga plan flög in i tornen. Jag ansåg det var galet då men nu kan det vara troligt. Det är mycket enkelt att manipulera människor och sätta tankar i deras huvud.

                … detta gäller också konspirationsteorisidan. Det är mycket gate keepers och lögner som flödar i denna sumpmark.

                • “Det jag anser är viktigt är att inte gå in och se ut att vara galen…” Så menar du att avslöja lögnen om virus är att “se ut att vara galen”? Är det det det handlar om? Att inte “se ut att vara galen”? Men om man spelar med i lögnen, så att man så att säga inte “ser ut att vara galen”, är det det som är lösningen?

                  Jag tror på att avslöja lögnen som säger att det finns smittsamma virus och som håller fast människor i detta destruktiva narrativ.

          • Sanningen är enkel, men media undanhåller den och vad gör du? Du tycker vi ska fortsätta att undanhålla sanningen och spela med i narrativet. Dina medmänniskor anser du för dumma för att ta till sig fakta om sanningen. Dina medmänniskor ser du cyniskt som redan hopplöst förlorade fall. Vad har du för människosyn?

        • Tilläggssvar till Fredrik::
          Det finns något som heter placeboeffekt. Tror du på smittsamma virus och du är med människor som är sjuka/har symptom i något som du tror smittar, så kan din tro på att du också kan bli smittad, enligt placeboeffekten, ge dig liknade symptom/”sjukdom”. Är du dessutom rädd för virus och rädd för att bli smittad så kan det förstärka placeboeffekten.

    • Det han beskriver är det enklaste och bästa sättet att ta reda på vem som är en marionnet och vem som talar sanning.
      Påstår dem att viruset existerar så är dem inget annat än betalda lögnare, det är så enkelt.
      Och detta gäller samtliga politiker,läkare, journalister,osv.

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *